bij mij nog helemaal geen activiteitquote:Op woensdag 22 maart 2023 19:59 schreef obligataire het volgende:
Pfff eindelijk activiteit in de wallet van Capital Circle. Alleen de aflossing van Bai*li*ne maar de rest zal dan ook wel spoedig volgen neem ik aan.
Op zich vind ik een korte looptijd (en geen aflossing) niet per sé aantrekkelijk, maar ook niet onaantrekkelijk. Ik wil wel dat het in mijn portefeuille in verhouding staat. Dus een goede mix van langer lopende projecten en korter lopende projecten en een mix van projecten die naar 0 aflossen, een slottermijn hebben en aflossingsvrije projecten. Ik heb nu 3 kort lopende aflossingsvrije projecten die op de planning staan om dit jaar af te lossen. Dan zou mijn voorkeur er naar uit gaan om pas op het moment dat 1 of 2 van deze prjecten afgelost zijn weer een nieuw kortlopend aflossingsvrij project mee te nemen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 17:06 schreef obligataire het volgende:
[..]
Minpuntjes vind ik de lage rente, geen aflossing en de vrij korte looptijd, maar dat vinden velen dan wel weer aantrekkelijk.
Schijf 2 en 3 zijn annuïtaire leningen. Dat betekent dat er op de lening wordt afgelost. In dit geval wordt er berekend dat er zoveel wordt afgelost dat de lening na 30 jaar is terug betaald.quote:Op donderdag 23 maart 2023 01:05 schreef DialMforMoney het volgende:
Dank iedereen die in het vorig topic nieuwe platforms heeft aanbevolen! Ik heb inmiddels m'n eerste projecten bij Collin lopen en een account bij SiG aangemaakt.
Nu zie ik geregeld dit voorbij komen bij de looptijd:
"Methodiek aflossen schijf 2 en 3: op annuïteitenbasis aflossen in 30 jaar."
Zou iemand slimmer dan ik dit kunnen toelichten?
Ter aanvulling: omdat een annuïtaire lening in de eerste fase vooral uit rente bestaat is de aflossing op deze leningen met een kortere looptijd dan 5 jaar echt marginaalquote:Op donderdag 23 maart 2023 08:07 schreef dyna18 het volgende:
Echter heeft deze lening een looptijd van 5 jaar. Dat houdt dus in dat er maar een gedeelte in deze 5 jaar wordt afgelost. In de praktijk is er in de eerste 5 jaar zo'n 7% van de lening afgelost.
Dank allemaal voor de reactiesquote:Op woensdag 22 maart 2023 17:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Mee eens, het zal dus wel verkopen worden van de gesplitste woning tussen nu en 2 jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en op de kroankel 45 in Geleenquote:Op woensdag 22 maart 2023 18:09 schreef peterc het volgende:
[..]
[..]
De hypo nemers hebben ook project Oleanderstraat in Geleen bij SIG
Eigenlijk is het een beetje misleidend. Met een fraaie formulering wordt de suggestie gewekt dat er wordt afgelost (en dat daardoor het risico terugloopt!), maar feitelijk is het niet de moeite en blijft het hoge risicoprofiel van de hogere schijven daardoor in stand.quote:Op donderdag 23 maart 2023 08:13 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ter aanvulling: omdat een annuïtaire lening in de eerste fase vooral uit rente bestaat is de aflossing op deze leningen met een kortere looptijd dan 5 jaar echt marginaal
dyna18 heeft dit goed toegelicht. Wat ik hieraan wil toevoegen: onderschat vooral niet hoe groot het risico is van het investeren in schijf 2 en 3. Als een pand gedwongen verkocht moet worden (of zelfs bij normale verkoop als er sprake is van een dalende huizenmarkt, zoals nu) ben je in schijf 3 zo goed als gegarandeerd al je inleg kwijt. Dit geldt in iets mindere mate ook voor schijf 2 (daar heb je nog kans dat een klein gedeelte terugkomt).quote:Op donderdag 23 maart 2023 01:05 schreef DialMforMoney het volgende:
Dank iedereen die in het vorig topic nieuwe platforms heeft aanbevolen! Ik heb inmiddels m'n eerste projecten bij Collin lopen en een account bij SiG aangemaakt.
Nu zie ik geregeld dit voorbij komen bij de looptijd:
"Methodiek aflossen schijf 2 en 3: op annuïteitenbasis aflossen in 30 jaar."
Zou iemand slimmer dan ik dit kunnen toelichten?
quote:Op donderdag 23 maart 2023 10:05 schreef raser1981 het volgende:
Non publieke van CCFhttps://www.funda.nl/koop(...)s-schoutenstraat-40/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:59 schreef Jaco078 het volgende:
Link appartement collinDank, meegenomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb m er weer uitgegooid. Dat gefröbel met die paar maandjes rente, zonde van de tijd.quote:Op donderdag 23 maart 2023 10:50 schreef peterc het volgende:
[..]
https://www.funda.nl/koop(...)s-schoutenstraat-40/
Investeringslinkje:quote:Op woensdag 22 maart 2023 15:53 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Enkel vermeld in de vorige topic dat Eye Wish ook verschillende Rabo-leningen heeft lopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
idem, focus on Maviquote:Op donderdag 23 maart 2023 11:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb m er weer uitgegooid. Dat gefröbel met die paar maandjes rente, zonde van de tijd.
Ik ga voor Mavi 5, goed concept en voldoende aflossing in de looptijd.
quote:Op donderdag 23 maart 2023 10:05 schreef raser1981 het volgende:
Non publieke van CCFJammer zeg, had ik zeer graag meegenomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Beste beleggers,
Van de ondernemer hebben wij begrepen dat de afspraak van hedenochtend bij de notaris geen doorgang heeft kunnen vinden. De middelen zijn nog niet verstrekt door de partij die de herfinanciering heeft geregeld. Een nieuwe passeerdatum is nog niet bekend.
Ik heb de ondernemer er met klem op gewezen om u hier direct over te informeren. Helaas is dit nog niet gebeurd.
Bij aanhoudend gebrek aan communicatie vanuit de ondernemer, zal ik u blijven informeren.
Met vriendelijke groet,
St. Zekerheden KoM
Tobias Knibbeler
Klopt het dat er nog geen Mavi V investeringslink rond gaat? Ik zou het vrijgekomen geld van CCF Pater graag in dat project stoppen.quote:
De maandelijkse betalingen zijn hier weer binnen. Daarbij de laatste betaling van Personal Fitness Oegstgeest die hiermee na 49 maanden afgelost is.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:59 schreef obligataire het volgende:
Pfff eindelijk activiteit in de wallet van Capital Circle. Alleen de aflossing van Bai*li*ne maar de rest zal dan ook wel spoedig volgen neem ik aan.
voor 3,8% netto ?quote:Op donderdag 23 maart 2023 12:54 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Klopt het dat er nog geen Mavi V investeringslink rond gaat? Ik zou het vrijgekomen geld van CCF Pater graag in dat project stoppen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mail van MAX inzake de toekomstplannen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |