quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:22 schreef Lonaa het volgende:
Was niet per se een "kijk mij zielig zijn en m'n best doen" verhaal hoor. Af en toe even spuien. Er is ook niet echt een andere oplossing. Ik ben er van overtuigd dat ze het op andere plekken veel minder goed zou hebben en gelukkig zou zijn omdat haar signalen zo subtiel zijn en de lijst zo lang. Dat kan ik niet over m'n hart verkrijgen. Even los van het feit dat ze dus ook echt echt echt heel leuk is en lief en schattig en diep in m'n hart zit.
De enige vrij definitieve oplossing zo een spuitje zijn dan. Let's not.
450, ekt fantastischquote:Op woensdag 22 maart 2023 11:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Welk cijfer geef jij kadden @:naarmensje ?
Ik ben eens naar Arie Koomen en Edo Brunner (?) geweest. Twee van ons gezelschap waren stoned en vonden het dus grappig, daarom kon ik ook niet weg. Ik heb nog nooit zoiets tenenkrommend slechts gezien. En toch was het vanwege de slechtheid een memorabele middag.quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:39 schreef Kreator het volgende:
@:Myraela
Maar humor is zo subjectief, dat is lastig. Ooit naar Jochem Meijer geweest in datzelfde Carré en dat vond ik echt een 1.5 (bedankt dat je bent op komen dagen, maar jezus wat een kutshow).
Theo Maassen vond ik vroeger altijd een 8/10 en Teeuwen net iets beter (maar soms ook ineens de plank missen)
Dus lastig. een 7 zou mooi zijn.
Klinkt als Amerikaanse "humor", Britten hebben meestal wel humor vind ik.quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, dat is niet waar. Ik woonde even in Londen en ontmoette daar twee Australiers. Of ik ook mee wilde naar een comedyshow. Prima. Dat was zo'n gebeuren waar je naar binnen werd gelokt met gratis toegang maar waar het bier dan een tientje kostte.
Het niveau was daar echt droevig. Niet grappig droevig. Oh, kom je uit Nederland? Waar zijn je klompen dan? Insert lachpauze die niet kwam. Ik had nog nooit eerder een zaal collectiefzien doen.
Een dikke 10. Zelfs nadat het drakenmonstertje mij al vroeg wakker ging maken, omdat hij naar buiten wilde én nieuwe happies wilde.quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Welk cijfer geef jij kadden @:naarmensje ?
quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:22 schreef Lonaa het volgende:
Was niet per se een "kijk mij zielig zijn en m'n best doen" verhaal hoor. Af en toe even spuien. Er is ook niet echt een andere oplossing. Ik ben er van overtuigd dat ze het op andere plekken veel minder goed zou hebben en gelukkig zou zijn omdat haar signalen zo subtiel zijn en de lijst zo lang. Dat kan ik niet over m'n hart verkrijgen. Even los van het feit dat ze dus ook echt echt echt heel leuk is en lief en schattig en diep in m'n hart zit.
De enige vrij definitieve oplossing zo een spuitje zijn dan. Let's not.
Misschien voor het eerst, maar ik ben honderd met Ludolf in deze.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ludolf ziet overal babi pangang in aanbouw in
Was in december naar zijn show.quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:39 schreef Kreator het volgende:
Maar humor is zo subjectief, dat is lastig. Ooit naar Jochem Meijer geweest in datzelfde Carré en dat vond ik echt een 1.5 (bedankt dat je bent op komen dagen, maar jezus wat een kutshow).
Theo Maassen vond ik vroeger altijd een 8/10 en Teeuwen net iets beter (maar soms ook ineens de plank missen)
Ik vind het leuk en wil foto's zien als je geweest bentquote:Op woensdag 22 maart 2023 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo nou dat.. dacht zal ook eens leuk nieuws delen ipv alleen naar de ellende van afgelopen tijd :’)
Ik vind Stefano Keizers op tv best leuk maar in de zaal vond ik het niks, echt ongemakkelijk inderdaad. Henry van Loon vond ik het theater ook niet zo geweldig maar die wil ik wel een nieuwe kans geven, die blijft leuke filmpjes maken met Bram Krikke.quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:29 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Was in december naar zijn show.
Een 7 is wel een prima verwachting denk ik.
Ik was laatst naar Stefano keizers, God dat was echt de ene ongemakkelijke situatie na de andere. Ik vond het helemaal niks.
Steven Brunswijk verwachtte ik niks van en die was dan weer onverwacht leuk. Echt kapot gelachen. Leuk mannetje
Is ook leuk nieuws en straks ook graag updates met heel veel foto’s en verhalen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo nou dat.. dacht zal ook eens leuk nieuws delen ipv alleen naar de ellende van afgelopen tijd :’)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat Vlindertje en ik wat dat betreft redelijk gelijk opgaan, dus aan jou de keuze of je het wil lezenquote:Op woensdag 22 maart 2023 13:47 schreef Kreator het volgende:
Is Vlindertje er zoéén die heel veel woorden nodig heeft om heel weinig te zeggen? Dan kan ik dat gewoon overslaan.
"Ja."quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:49 schreef Candaasje het volgende:
Ik denk dat Vlindertje en ik wat dat betreft redelijk gelijk opgaan
Teeuwen lijkt mij ook wel echt heel tof. Met shows ook gewoon lastig omdat het zo lang is, als ze je dan ergens kwijtraken dan kom je er eigenlijk ook niet meer in. Ik vind Patrick Laureij bijvoorbeeld supertof, maar zat bij zijn laatste show letterlijk te knikkebollen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:39 schreef Kreator het volgende:
quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:36 schreef Candaasje het volgende:
Ik hoop dat ik je niet het gevoel heb gegeven dat je niet zou mogen genieten van jullie nieuwe huisgenoot Think.
Weet niet of dat in mijn lappen tekst een beetje naar voren is gekomen, maar ik heb altijd bewondering gehad hoeveel jullie voor Loebes deden![]()
Mijn aversie tegen fokken staat daar los van.Dat heb je niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze Loebes had ook echt wel zo zijn dingetjes hoor. Hij gromde tegen iedere herder en kleine witte hondjes omdat hij daar door gebeten was. Wilde alleen rechts de auto in en uit stappen, was bang voor tocht en deuren, bang voor de stofzuiger en robot stofzuiger en luisterde voor geen meter meer als er in een straal van 100 meter water te vinden was.
Het zijn altijd hun eigen ikjes en dat mogen ze ook zijn.
Het zal wel weer wennen worden na jaren een hond te hebben gehad waar ik mee kon lezen en schrijven. Naar een pup die alles nog moet keer : maar kijk er ook wel weer naar uit.Anders wij wel. Loebes haatte het ding. Dus die ging alleen aan als hij wandelen was. Kon ondertussen dat ding het huis even ontharen.. in zoverre dat gaatquote:Op woensdag 22 maart 2023 13:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is ook leuk nieuws en straks ook graag updates met heel veel foto’s en verhalen.
Verheug me nu al op de kennismaking tussen pup en jullie robotstofzuiger 😂I solemnly swear i'm up to no good
Het beste is om dat te doen voordat je seksueel actief wordt (schijnt). Dit jaar kan iedereen tot zijn 27e ofzo de prikken gratis halen, omdat het daarna ook nog wel gunstig is. Omdat ik het dus niet heb en mijn gezondheid (en die van mijn partner) me dierbaar is, laat ik hem dus alsnog zetten (op eigen kosten, want zo zijn we in Nederland. Als ik naar het buitenland ga en daar mogelijk een infectieziekte oploop kan ik preventief alle vaccins gratis krijgen, maar dat was ik hier ook kan oplopen moet je zelf betalenquote:Op woensdag 22 maart 2023 15:18 schreef Barreltje het volgende:
Oh. Is dat iets wat je op "latere leeftijd" ook nog kan doen?
Ik had het idee dat dst iets was voor "de jeugd" tegenwoordig..
Zolang je nog geen HPV hebt en die kans is het grootst als je geen seks had. Daarom vaccineren ze kinderen nu rond 9/10 jaar.quote:Op woensdag 22 maart 2023 15:18 schreef Barreltje het volgende:
Oh. Is dat iets wat je op "latere leeftijd" ook nog kan doen?
Ik had het idee dat dst iets was voor "de jeugd" tegenwoordig..
Loebes was in staat om over de bank heen te springen. Zo bang was hij er van. Die ene keer dat ik moest stofzuigen ging hij dan maar mokkend buiten liggen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 14:09 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, alleen maar stofzuigen als de hond uitgelaten wordt. Check. Het kan wel als ze er is, trouwens, maar dan doen we een soort dans waarbij ze eerst helemaal aan de ene kant van de keuken gaat staan en ik de ver-wegste-kant van de woonkamer tot halverwege stofzuig. Dan trek ik de stofzuiger aan de kant, zeg "kom maar" en dan tippelt ze er heel voorzichtig langs om onder de eettafel te gaan staan. Dan kan ik de rest van de woonkamer en keuken stofzuigen.
Das best vergelijkbaar met hoe w tegenwoordig naar kinderen kijken.quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:40 schreef Lonaa het volgende:
Candaas![]()
Die...maakbaarheid en dat "in dienst staan van" is ook waar ik heel heel slecht op ga.
Zo eentje hebben wij ook jaquote:Op woensdag 22 maart 2023 15:43 schreef Kreator het volgende:
Er waren ooit een broertje en zusje cavia en die deden het met elkaar. Toen kwam daar een genetisch wonder uit en die kregen wij mee naar huis. Helaas bleven de tanden enorm snel groeien door dit incest dna en moest ie worden ingeslapen.
Jamaar jamaarquote:Op woensdag 22 maart 2023 16:19 schreef Phaidra het volgende:
Wij hadden een hamsterkannibaal. Twee goudhamsters, waarvan 1 plotseling overleed en de uitgang van het slaaphuisje blokkeerde. Hamster 2 kreeg honger
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op woensdag 22 maart 2023 16:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Jamaar jamaarJa, dit was 30 jaar geleden he. Wist ik veelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Wij dachten ook dat onze landschildpad een winterslaap aan het houden was. Bleek in de lente toch te zijn overleden en was van binnen vloeibaar geworden. Dat was echt ranzig![]()
.
Venus in pocketformaat
© loveli
Haha, ik heb mijn eerste hamster ook ooit in een kooitje van formaat A4 gehad hoorquote:Op woensdag 22 maart 2023 16:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, dit was 30 jaar geleden he. Wist ik veel.
Wij dachten ook dat onze landschildpad een winterslaap aan het houden was. Bleek in de lente toch te zijn overleden en was van binnen vloeibaar geworden. Dat was echt ranzig![]()
.
Klein kaatje heeft ern dode schildpad begraven…die waarschijnlijk gewoon een winterslaap hield 🙀quote:Op woensdag 22 maart 2023 16:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, dit was 30 jaar geleden he. Wist ik veel.
.
🙃quote:Op woensdag 22 maart 2023 16:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Klein kaatje heeft ern dode schildpad begraven…die waarschijnlijk gewoon een winterslaap hield 🙀
Onder een spoilerquote:Op woensdag 22 maart 2023 17:25 schreef Tele6 het volgende:
Verder hoop ik op ALLE puppy-foto's van @:Thinkk-Pinkk![]()
![]()
![]()
![]()
Als een teefje loops is moet je wel uitkijken ja. Als een reu de kans krijgt zit hij er zo op. En krijg je ze er ook niet meer af.quote:Op woensdag 22 maart 2023 17:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik had vandaag in het bos, in een gebied waar honden aangelijnd moeten, weer bijna een hond aan me hangen. Gelukkig liep ik nét ver genoeg ervandaan dat hij door z'n lijn tegengehouden werd. Baasje: "oh oeps!"
Eerder had ik ook al een hond die enorm uit z'n plaat aan het gaan was en baasje mee aan het sleuren was, maar dat was richting een andere hond en niet richting mij. Baasje van andere hond "hou verdomme je hond uit de buurt van mijne, ze is loops!" ... werkt dat zo bij honden? vond het maar een verontrustend gedoe.
![]()
![]()
![]()
Als een hond loops is, is het niet gek dat andere honden erop af willenquote:Op woensdag 22 maart 2023 17:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik had vandaag in het bos, in een gebied waar honden aangelijnd moeten, weer bijna een hond aan me hangen. Gelukkig liep ik nét ver genoeg ervandaan dat hij door z'n lijn tegengehouden werd. Baasje: "oh oeps!"
Eerder had ik ook al een hond die enorm uit z'n plaat aan het gaan was en baasje mee aan het sleuren was, maar dat was richting een andere hond en niet richting mij. Baasje van andere hond "hou verdomme je hond uit de buurt van mijne, ze is loops!" ... werkt dat zo bij honden? vond het maar een verontrustend gedoe.
![]()
![]()
![]()
Oeh, dat had een kennis van mij ook, met een hele dure Van-kat kitten. Die kon ook niet tegen al dat water in wasmachinequote:Op woensdag 22 maart 2023 17:46 schreef uniekhoorn het volgende:
ben gaan samenwonen met twee ikea herders en twee katten.
Het is dat ik van hem hou (ook van de dieren hoor maar die zijn nogal ingewikkeld )
moeders heeft eens een kat in de droger gehad, fluffy dan dat kan je ze niet krijgen, doder ook niet
@:clubsoda gefeliciteerd!
Uniekjequote:Op woensdag 22 maart 2023 17:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Het is dat ik van hem hou (ook van de dieren hoor maar die zijn nogal ingewikkeld )
moeders heeft eens een kat in de droger gehad, fluffy dan dat kan je ze niet krijgen, doder ook niet
Ikea herders? Je moest ze zelf in elkaar zetten?quote:Op woensdag 22 maart 2023 17:46 schreef uniekhoorn het volgende:
En dat het is! Leuk nieuwsquote:Op woensdag 22 maart 2023 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoe hard hecht je aan de zuiverheid van je wit?quote:Op woensdag 22 maart 2023 17:28 schreef Tele6 het volgende:
Hoe vaak zouden jullie je donkerblauwe katoenen dekbedovertrekken apart van je witte hoeslakens wassen als ze nieuw zijn? Nu heb ik het 1x apart gehouden, maar dat is gedoe en ik heb niet genoeg wit-achtig spul om echt een witte was apart te houden.
Bijvoorbeeld omdat ze wel wil fokken, maar niet nu, of niet met een willekeurige buurhondquote:Op woensdag 22 maart 2023 17:42 schreef Phaidra het volgende:
En als je niet wil fokken, waarom dan niet steriliseren?
De dekbedovertrekken zijn donkerblauw en mijn ervaring is dat je wit er vooral grijzig van wordt, niet blauwwit.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe hard hecht je aan de zuiverheid van je wit?
Ik niet, maar voor zaken die ik liever wit hou, was ik juist gemengd met blauw. Blauwwit is witter dan wit.
Ja, lukt nog steeds niet..quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ikea herders? Je moest ze zelf in elkaar zetten?
Jeetje Phaidra, lang geleden! Hoe is het met jou?quote:
Mijn hond blijft gewoon onder de draad door lopen. Soms een tik en soms niet. Kleine mongooltje leert het ook niet.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:49 schreef sigme het volgende:
Hier in de omgeving liep een boxer. Boxers zijn niet de slimste honden. Zeg maar de mongooltjes onder de honden. Deze boxer had eens een tik gehad van schrikdraad, bij een weitje met schapen. Dat gebeurt de meeste honden in het buitengebied wel een keer. Daarna hebben ze respect voor draad. De boxer had dat van dat draad niet gesnapt, maar bleef levenslang doodsbenauwd voor schapen![]()
Ja!quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:49 schreef sigme het volgende:
Hier in de omgeving liep een boxer. Boxers zijn niet de slimste honden. Zeg maar de mongooltjes onder de honden. Deze boxer had eens een tik gehad van schrikdraad, bij een weitje met schapen. Dat gebeurt de meeste honden in het buitengebied wel een keer. Daarna hebben ze respect voor draad. De boxer had dat van dat draad niet gesnapt, maar bleef levenslang doodsbenauwd voor schapen![]()
Duck Tollers staan helaas wel bekend om binnen veel lijnen aanleg te hebben voor neurologische aandoeningenquote:Op woensdag 22 maart 2023 19:11 schreef Tele6 het volgende:
Mijn oom en tante hadden een Duck tolling retriever geadopteerd, een teefje dat voor de fok een heleboel nestjes had gehad maar nu met pensioen mocht. Hartstikke schattig beestje (zo'n kleine oranje retriever hond)
Ik weet niet of die met al het fokken haar verstand verloren was of dat het altijd zo was, maar die was echt zo dom. Als we in het bos gingen wandelen, hadden we haar altijd aan de lijn, want als je haar niet aanlijnde verzette ze geen stap. (Lijn = wandelen?) Wel aan een lange lijn zodat ze nog een beetje kon snuffelen en doen.
En dan sjokte ze achter je aan, beetje heen en weer snuffelend. Op kruispunten bleef ze dan stokstijf staan, zo van "waar is het baasje heen gegaan???" want je zou ook maar om je heen kijken en zien welke weg we ingegaan waren, of de lijn volgen waar je nog steeds aan vast zit? En dan moesten we haar roepen zodat ze weer wist waar ze heen moest.En dat ieder kruispunt.
Ach ja, misschien had ze wel hondendementie of zo idd.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Duck Tollers staan helaas wel bekend om binnen veel lijnen aanleg te hebben voor neurologische aandoeningen![]()
(Wat mij er serieus wel van weerhoudt om er echt naar op zoek te gaan. C is erg gecharmeerd van ze.)
Tip van een pro.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De dekbedovertrekken zijn donkerblauw en mijn ervaring is dat je wit er vooral grijzig van wordt, niet blauwwit.
Het maakt me niet heel erg uit hoe zuiver m'n wit blijft, maar ik had wel bedacht ze niet meteen te verpesten
Welkom thuisquote:Op woensdag 22 maart 2023 19:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
vanaf eigen bank.
Kater dolblij, spinnen, op schoot. Poes wat gereserveerd en heeft vanavond nog niks gegeten. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het ouder wordende zieltje mijn thuiskomst erg ingewikkeld vindt.
O, enJordanië
Wat een land! Wat een mensen
![]()
(Nu wel een even klaar met hummus, upside down chicken en groene salade)
Goede vakantie gehad en goede thuiskomstquote:Op woensdag 22 maart 2023 19:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
vanaf eigen bank.
Kater dolblij, spinnen, op schoot. Poes wat gereserveerd en heeft vanavond nog niks gegeten. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het ouder wordende zieltje mijn thuiskomst erg ingewikkeld vindt.
O, enJordanië
Wat een land! Wat een mensen
![]()
(Nu wel een even klaar met hummus, upside down chicken en groene salade)
Kip aanbakken, rijst weken.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:52 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Goede vakantie gehad en goede thuiskomst![]()
wat is upside down chicken?
Poes was een 'ongewenst katje' waar we ons over hebben ontfermd. Geloof dat wij het 3e thuis waren. Zo schuw dat ik na een paar dagen aan vriendlief vroeg of we überhaupt wel een kat hadden. Ik zag het dier nooit. Het duurde even. Nu is het zo'n 'vervelende' schootkat die de hele dag bij je wil liggen en steeds kopjes geeft en als hij je kon omhelzen dan zou hij dat doen. Nog nooit eerder zo'n aanhankelijk dier gehadquote:Op woensdag 22 maart 2023 13:08 schreef vlindertje89 het volgende:
En helemaal eens met dat je ook wel moet kijken in het asiel waar je naar op zoek bent. Wij wilden heel graag aanhankelijke schootkatten. We zijn in Zandvoort in het asiel wezen kijken, super schattige maar ook echt wel schuwe kittens, zaten ook daar en niet in een gastgezin. Toch besloten verder te zoeken, daarna alleen nog gekeken naar kittens waarbij in omschrijving stond dat ze graag knuffelen. Toen in Nuenen wezen kijken bij kittens in een gastgezin, na vijf minuten lag er eentje bij me op schoot te slapenen de ander was wat voorzichtiger maar liet zich wel gewoon oppakken en knuffelen. Die hebben we week later opgehaald en ze zijn nog net zo knuffelig als toen
Een vriendin heeft zo'n chinchilla. Of zo'n soort beest. Op Marktplaats stond een advertentie van iemand die er niet meer voor kon zorgen. Bij afhalen bleek dat de psychotische eigenaar een tijdje niet gevoerd had waarna beest 1 beest 2 is gaan opeten.quote:Op woensdag 22 maart 2023 16:19 schreef Phaidra het volgende:
Wij hadden een hamsterkannibaal. Twee goudhamsters, waarvan 1 plotseling overleed en de uitgang van het slaaphuisje blokkeerde. Hamster 2 kreeg honger
.
De hamster van de buren kreeg een hartinfarct toen kleine Isa hem uit de kooi haaldequote:Op woensdag 22 maart 2023 20:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Verder heb ik de klassegoudvis eens door het putje gespoeld. Per ongeluk dus. Dat vond de klas niet leuk.
Hoezo kwam de hond niet zo ver? Halverwege opgehaald?quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:18 schreef sigme het volgende:
Wij gingen eens uit wandelen met onze krullenhond. Van Nederland naar Spanje, al kwam de hond niet zo ver. Hond vond het namelijk ontzettend vermoeiend. Hond kan bankjes herkennen en er hoopvol bij gaan staan, in de hoop dat wij even gaan zitten en zij even kan gaan liggen. En ze kan kruispunten herkennen, ook kruispunten die ze dus nog nooit gezien heeft. Daar wacht ze dan maar, want ze weet niet welke kant we op willen.
Oh dat is wel echt heel sneuquote:Op woensdag 22 maart 2023 20:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De hamster van de buren kreeg een hartinfarct toen kleine Isa hem uit de kooi haaldeStond ik daar met een dooie hamster op mijn handje.
Ik weet amper nog iets van de inrichting van dat huis, maar wel waar het hamsterkooitje stond en hoe dat er uitzagquote:
Ja ok, prima, maar je hoeft toch niet te gaan schelden alsof dat teefje wordt aangevallen door een schuimbekkende reu? Mijn zus heeft ook een teefje gehad dat niet geholpen was, maar zó rap zit een andere hond er nou ook weer niet op. Zo lang je normaal oplet en de riem kort houdt is het echt niet zo’n issue.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld omdat ze wel wil fokken, maar niet nu, of niet met een willekeurige buurhond
Prima wel, wat jaartjes ouder, maar meestal gezond, koters zijn inmiddels 10 en 8, en retebijdehandquote:Op woensdag 22 maart 2023 18:54 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Jeetje Phaidra, lang geleden! Hoe is het met jou?
Ja, het thuisfront heeft de hond opgehaald toen we net in Belgie waren en hond weigerde om nog een poot voor de ander te zetten (nadat we net in Maastricht drie dagen rust gehad hadden). We hebben haar letterlijk gedragen, wat niet meevalt als je ook al een rugzak te dragen hebtquote:Op woensdag 22 maart 2023 20:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoezo kwam de hond niet zo ver? Halverwege opgehaald?
Awwww, ook wel koddig dat ze echt niet verder wildequote:Op woensdag 22 maart 2023 21:13 schreef sigme het volgende:
Ja, het thuisfront heeft de hond opgehaald toen we net in Belgie waren en hond weigerde om nog een poot voor de ander te zetten (nadat we net in Maastricht drie dagen rust gehad hadden). We hebben haar letterlijk gedragen, wat niet meevalt als je ook al een rugzak te dragen hebt
Eenmaal thuis heeft ze drie dagen in d't mand gelegen, er alleen maar even uitkomend voor eten & poepen
Daar had ik nooit op gerekend, een gezonde vitale hond, dat die het niet volhoudt om elke dag 20km te lopen (in langzaam wandeltempo, want erg hard lopen wij niet).
Klinkt best lekker. Voor af en toequote:Op woensdag 22 maart 2023 20:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kip aanbakken, rijst weken.
Daarna kip met beetje olie in een grote pan, daar de groenten op. Daar de rijst op. Vocht bij doen.
Gaar bakken/stomen. Ondersteboven op een schaal flikkeren. Tadaaaa!
O ja, met kruiden en zo. Degene van wie we het recept kregen…. Zette er niet bij wat de kruiden waren![]()
Blazepodsquote:Op woensdag 22 maart 2023 20:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Met sporten waren er net schijfjes met een sensor en lampje er in. Die werden verspreid neergelegd en steeds als er een lampje aan ging moest je er naartoe rennen en op drukken. Leuk
quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:57 schreef Aure het volgende:
[..]
BlazepodsMijn kind doet dit soms met de bso
Ik vind het er ook echt heel leuk uit zienquote:Op woensdag 22 maart 2023 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik werd er helemaal competitief van. Ik heb niet gewonnen met wat ik bet schreef maar ik was wel veruit de beste toen de pods vlakbij elkaar op tafel lagen en je linkerhand naar pod bij blauw licht en rechts net oranje licht moest doen. Is ook niet gek als je de jongste bent, maar toch trots
SPOILER: mopperOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 maart 2023 22:21 schreef Tele6 het volgende:
Lieve schat. Stop een paar crackers in je mond en ga slapen. Of happen curry.SPOILER: mopperOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En echt huis en al die andere volwassen dingen is moeilijk. Dat is ok en normaal.
En neem in vredesnaam een keer vrij. En dan niet vrij met 6 ultralopen in 3 uur. Gewoon vrij. Uitslapen. Misschien de post openmaken, misschien niet. Misschien de was gesorteerd wassen. Misschien niet.
Weet je het grote geheim van mensen met een echt huis en al die dingen? Die hebben allemaal heel veel shortcuts omdat niet alles perfect kan. De een strijkt niet, de ander eet kant en klaar, of sorteert de was niet, maakt de wc eens in de maand schoon, heeft een week droge dekbedovertrekken over de deur hangen en 5 dozen in de gang van pakketjes die nog steeds uitgepakt moeten worden. Is helemaal normaal. Het duurt alleen even voor je er achter bent wat voor jou acceptabele shortcuts zijn en wat niet.
Spoilers!
quote:Op woensdag 22 maart 2023 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lieve schat. Stop een paar crackers in je mond en ga slapen. Of happen curry.
En echt huis en al die andere volwassen dingen is moeilijk. Dat is ok en normaal.
En neem in vredesnaam een keer vrij. En dan niet vrij met 6 ultralopen in 3 uur. Gewoon vrij. Uitslapen. Misschien de post openmaken, misschien niet. Misschien de was gesorteerd wassen. Misschien niet.
Weet je het grote geheim van mensen met een echt huis en al die dingen? Die hebben allemaal heel veel shortcuts omdat niet alles perfect kan. De een strijkt niet, de ander eet kant en klaar, of sorteert de was niet, maakt de wc eens in de maand schoon, heeft een week droge dekbedovertrekken over de deur hangen en 5 dozen in de gang van pakketjes die nog steeds uitgepakt moeten worden. Is helemaal normaal. Het duurt alleen even voor je er achter bent wat voor jou acceptabele shortcuts zijn en wat niet.
Dit!!!quote:Op woensdag 22 maart 2023 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[..]
quote:Op woensdag 22 maart 2023 22:21 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga niet eens tips geven. Lucky_Strike heeft het al aardig omschreven. Maar eenSPOILER: mopperOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en een
voor je.
Ik had beduidend langer willen slapen want lag pas om half 2 in m'n nest.quote:Op donderdag 23 maart 2023 08:34 schreef Troel het volgende:
Ik houd van een vrije ochtend met een hont op schoot
Nou ja, maar in 1/3 van het huis gelukkig. Het moet ook niet te gek worden.quote:Op donderdag 23 maart 2023 09:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. Ik begin ook maar niet aan de huishoudelijke to do-lijst![]()
Ik heb wel 3 weken geleden mijn zakelijke agenda eindelijk zo ver afgekregen dat ik me een tijdje echt alleen maar op de kruiden kan richten. Daarmee ben ik nu in week 3 en het voelt echt heel goed om zo gericht te werken. Er is ontzettend veel van de to do lijst, er is ook veel bij gekomen. Maar het voelt nu wel alsof ik min of meer weet waar ik mee bezig ben qua groot geheel.
Vandaag dus weer lekker verder. Waarbij ik tussendoor de timmerman verzorg. We krijgen plinten
Next level adulting dit hoor.quote:
wat voor azijn gebruik ik daar dan voor ?quote:Op donderdag 23 maart 2023 09:45 schreef Lonaa het volgende:
Protip aan Barreltje: beddengoed wassen met (ook) azijn. Wasmiddel breekt niet alle urine-eiwitten af, dus kan zijn dat je beddengoed nog ruikt naar urine en ze dus daar blijft plassen. Azijn breekt die eiwitten wel af.
Proëre tip, ook azijn krijgt lang niet altijd zeiklucht (en al helemaal kak niet) helemaal weg. Vanishquote:Op donderdag 23 maart 2023 09:45 schreef Lonaa het volgende:
Protip aan Barreltje: beddengoed wassen met (ook) azijn. Wasmiddel breekt niet alle urine-eiwitten af, dus kan zijn dat je beddengoed nog ruikt naar urine en ze dus daar blijft plassen. Azijn breekt die eiwitten wel af.
DAT zit er al doorheenquote:Op donderdag 23 maart 2023 10:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Proëre tip, ook azijn krijgt lang niet altijd zeiklucht (en al helemaal kak niet) helemaal weg. Vanish
Gewone azijn of schoonmaak azijn. En ja.quote:Op donderdag 23 maart 2023 09:48 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wat voor azijn gebruik ik daar dan voor ?![]()
en gewoon in de bak met wasmiddel dan? ( ik gebruik normaal pods)
Ik heb geen piskad maar een piskint, ik gooi 2 eetlepels schoonmaakazijn in het wasmiddelbakje en 1 eetlepel in het wasverzachter bakjequote:Op donderdag 23 maart 2023 09:48 schreef Barreltje het volgende:
wat voor azijn gebruik ik daar dan voor ?![]()
en gewoon in de bak met wasmiddel dan? ( ik gebruik normaal pods)
“Piskint” 🙃quote:Op donderdag 23 maart 2023 10:05 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik heb geen piskad maar een piskint, ik gooi 2 eetlepels schoonmaakazijn in het wasmiddelbakje en 1 eetlepel in het wasverzachter bakje
Tivoli Utregquote:Op donderdag 23 maart 2023 08:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik had gisteren concert in Tivoli van Blackberry Smoke. Originele datum was maart 2020
Al een soort zorgcentrum om te wennenquote:Op donderdag 23 maart 2023 11:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
“Piskint” 🙃
Op de poli in diak Zeist is de gemiddelde leeftijd 70+ en veel rollators en hoogbejaarde moeders met bejaarde dochters 😉
Het is een brede gang met links/rechts alle poli’s.
quote:Op donderdag 23 maart 2023 11:29 schreef Blues het volgende:
Ik heb gisteren een HUGE STEP FOR MANKIND op de poli gezet![]()
De polipot (lees een portemonee) met eindeloos gesteggel om die te vullen, met eckt geld, continue bonnetjes, gezeur van 'is ie nou alweer leeg, wat is er nou van gekocht dan', gehannes met niemand heeft meer cash dus heen en weer getikkie en gedoe en gereken en geklooi, die pot dus, heb ik gisteren leeggetrokken om een Enorme bos van te kopen voor een collega die er zwaar doorheen zit door dingen.
En *tromgeroffel* ik ga een TIKKIEPOTGROEPSAPP maken![]()
zodat je als je iets gekocht hebt meteen kan laten weten wat/voorwie en meteen je geld terug
Nu nog een leuke naam voor die pot verzinnen.
(en me niets aantrekken van gemorrel van 1 persoon die geen bankapp op haar telefoon heeft maar het wel thuis kan doen)
Settle up is ook zo fijnquote:Op donderdag 23 maart 2023 11:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]Eerder deze week was ik op skivakantie met een groep collega's. Wij gebruikten de Wiebetaaltwat-app, echt ideaal!! Bedrag ingeven, aanvinken wie moet meebetalen en de app doet de rest
.
Nu wil ik vlaai. Echtequote:Op donderdag 23 maart 2023 11:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
In het kader van wel afstrepen:
Vakantiewas bijna klaar (laatste lading in de droger)
Vakantietas uitgeruimd (lees: zaken die ik nu gebruik weer op hun plek, rest van de tas in de logeerkamer gepleurd)
Boodschappen gedaan, nu een broodje filet americain![]()
Sushi besteld en betaald, halen mijn ouders vanavond af en dan komen ze hier eten.
Nog te doen:
Kadootje voor vriendin ophalen bij haar tante.
Vlaai halen.
Inloggen op werkmail voor de laatste info over een symposium morgen.
Mee bezig:
Eten in poes krijgen. Ze lijkt een stuk blijer, maar prefereert nog steeds kleine beetjes fingerfood. Blij dat ik net thuiskwam toen het gedoe van niet-eten begon. Net meteen maar een selectie natvoer gehaald voor madame.
Ik ga op zoek naar die wiebetaaltwat-appquote:Op donderdag 23 maart 2023 11:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]Eerder deze week was ik op skivakantie met een groep collega's. Wij gebruikten de Wiebetaaltwat-app, echt ideaal!! Bedrag ingeven, aanvinken wie moet meebetalen en de app doet de rest
.
Settle - up ook uitcheckenquote:Op donderdag 23 maart 2023 11:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Settle up is ook zo fijn![]()
Daarmee heb ik een voortdurende economie lopen met een vriendin.
quote:Op donderdag 23 maart 2023 12:11 schreef Phaidra het volgende:
Ik had in Oostenrijk ook al geen apfelstrudel. Mijn maag was van streek door een buikgriepje dus ik moest het allemaal aan me voorbij laten gaan
.
Verse baby gemistquote:Op donderdag 23 maart 2023 11:49 schreef Blues het volgende:
Hoe is het met de versche babi J en zijn moeders/grote broer @:clubsoda ?
Valt niet op, helemaal niet.quote:Op donderdag 23 maart 2023 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Het lijkt wel alsof half Fok! af en toe navigeert via een functie "Fles' Active Topics" of zo
Trakteer jij?quote:Op donderdag 23 maart 2023 12:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Gezellig joh!
Neem een stukkie vlaai want @:Cat-astrophe is jarig![]()
Ik trek meeposten met meerdere SC's ook echt niet. Veel te ingewikkeld.quote:Op donderdag 23 maart 2023 12:36 schreef Karzai het volgende:
Anders wordt het ook te verwarrend voor me
Ik denk dat een deel van de SC sowieso nooit een beurs bij zich heeft en ik een van de weinigen ben die structureel een tank diesel contant zou kunnen aftikkenquote:Op donderdag 23 maart 2023 12:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Trakteer jij?![]()
*naar lege vakantiebeurs kijkt*
Leuk werk!!quote:Op donderdag 23 maart 2023 12:47 schreef Karzai het volgende:
Maar ik werk dus bij een kringloop en wij doen regelmatig woningen ontruimen en dat verkopen wij dan weer. Weten jullie dat ook
Indien je leuke analoge camera's tegen komt mag je me DM'enquote:Op donderdag 23 maart 2023 12:47 schreef Karzai het volgende:
Maar ik werk dus bij een kringloop en wij doen regelmatig woningen ontruimen en dat verkopen wij dan weer. Weten jullie dat ook
Ik heb daar geen verstand van helaas. Er liggen meestal wel een paar camera,squote:Op donderdag 23 maart 2023 13:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Indien je leuke analoge camera's tegen komt mag je me DM'en
Alles waar Hasselblad, Rolleiflex/Rolleicord op Leitz/Leica op staat is per definitie interessantquote:Op donderdag 23 maart 2023 13:09 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik heb daar geen verstand van helaas. Er liggen meestal wel een paar camera,s
Ja dit moet in principe wel, maar dit wordt nog niet overal gehandhaafd.quote:Op donderdag 23 maart 2023 13:38 schreef derLudolf het volgende:
Ik las dat kringlopen nu ook inkomende goederen moeten gaan registreren. Waar ze wegkomen etc.
Wat een gedoe. Zal er zoveel worden witgewassen in zo'n kringloop?
Amen, 15 thumbs up en hopelijk dat @Tele6 die thumbs up ook even gezien heeftquote:Op woensdag 22 maart 2023 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dus niet alleen krijg je er geen cent voor als je je spullen brengt, ze gaan ook nog eens je gegevens registreren? Daar zit toch niemand op te wachten ?quote:Op donderdag 23 maart 2023 13:38 schreef derLudolf het volgende:
Ik las dat kringlopen nu ook inkomende goederen moeten gaan registreren. Waar ze wegkomen etc.
Bij de kringloop waar ik altijd een formulier moest invullen was het alleen je naam gelukkig, geen contactgevens.quote:Op donderdag 23 maart 2023 13:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dus niet alleen krijg je er geen cent voor als je je spullen brengt, ze gaan ook nog eens je gegevens registreren? Daar zit toch niemand op te wachten ?
Ik heet Henk.quote:Op donderdag 23 maart 2023 13:57 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Bij de kringloop waar ik altijd een formulier moest invullen was het alleen je naam gelukkig, geen contactgevens.
Ik zag er vaak alleen een voornaam staan.
Kannielezenniequote:Op donderdag 23 maart 2023 13:58 schreef fietsie het volgende:
The Last of Us wordt echt!(Of ben ik spuit 11?)
https://www.telegraaf.nl/(...)-moeten-we-ons-maken
Ik sliep tot 12:15.quote:
Oow ik vanaf 21:00quote:
Ja, maar de reden waarom was fijn natuurlijkquote:
Goed! Kraamzorg is net de deur uit, dus die periode is ook mooi afgerond. Knulletje doet het hartstikke goed en is over het algemeen tevreden. Hij moet nog even goed gaan aankomen maar dat zal wel komen. Grote broer moet nog even wennen aan het verdelen van de aandacht maar over het algemeen is hij heel dol op zn broertje. En de mama's zijn heel gelukkig met hun gezinquote:Op donderdag 23 maart 2023 11:49 schreef Blues het volgende:
Hoe is het met de versche babi J en zijn moeders/grote broer @:clubsoda ?
Om 2 uur slapen was prima. 7 uur was wat uh vroeg.quote:Op donderdag 23 maart 2023 14:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar de reden waarom was fijn natuurlijk
Jammerquote:Op donderdag 23 maart 2023 13:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Gefeliciteerd @:Cat-astrophe
Lekker doe vlaai![]()
Nog een kleine 4 uur tot weekend. Net even pissig geworden. Een klant zegt iets wat niet waar is tegen een collega en ik krijg op mn donder, flikker een eind op (heb het netter gezegd).
Van 23 tot 330quote:
Zou toch handig zijn als @Danny een keer een thumbs-down-knop zou inbouwen...quote:Op donderdag 23 maart 2023 14:29 schreef sigme het volgende:
Ik ga straks maar weer even met hond naar veearts. Nu heeft ie rare bult op poot. De poot waar hij al tijden last van heeft. Hij wordt opeens heel oud
Mooi om te horenquote:Op donderdag 23 maart 2023 14:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Goed! Kraamzorg is net de deur uit, dus die periode is ook mooi afgerond. Knulletje doet het hartstikke goed en is over het algemeen tevreden. Hij moet nog even goed gaan aankomen maar dat zal wel komen. Grote broer moet nog even wennen aan het verdelen van de aandacht maar over het algemeen is hij heel dol op zn broertje. En de mama's zijn heel gelukkig met hun gezin![]()
Gefeliciteerd voor @:Cat-astrophe
Had ik al eens verteld dat ik een hoarder ben?quote:Op donderdag 23 maart 2023 14:27 schreef Tele6 het volgende:
Lekker bezig @:vlindertje89
Maar hoe kwam je aan 24 hockeysticks?
@:Clubsoda goed om te horen
Hadden wij met Marijn ook, maar zijn kinderkamer herbruiken we al voor de tweede (Marijn heeft al een kinderbed). Net als heel veel ander spul wat we nog hebben. Anna wilde nu een nieuwe. Marijn was er ook echt heel snel uitgegroeid.quote:Op donderdag 23 maart 2023 14:49 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben nog steeds heel blij met onze tweedehands kinderwagen van marktplaats, in plaats van een nieuwe
quote:Op donderdag 23 maart 2023 14:31 schreef Vanyel het volgende:
@:clubsoda duutses eerste eigen vanaf geboorte. Is ze impressed?
Ik heb ontzettend veel bewaard (en meeverhuisd zelfsquote:Op donderdag 23 maart 2023 14:42 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Mooi om te horen
Wij hebben net kinderwagens bekeken in Amersfoort. Uiteraard die van Marijn al weggedaan, want “niet meer nodig”. Prijzig gedoe 😵💫😵💫😵💫
Alleen de postcode registreren wij en framenummer van fietsen controleren wijquote:Op donderdag 23 maart 2023 13:38 schreef derLudolf het volgende:
Ach, wat sneu. Hopelijk niets ernstigs.quote:Op donderdag 23 maart 2023 14:29 schreef sigme het volgende:
Ik ga straks maar weer even met hond naar veearts. Nu heeft ie rare bult op poot. De poot waar hij al tijden last van heeft. Hij wordt opeens heel oud
Ook bij gratis spul zou het wettelijk moeten geloof ik...quote:Op donderdag 23 maart 2023 15:08 schreef Karzai het volgende:
[..]
Alleen de postcode registreren wij en framenummer van fietsen controleren wij
Meeste spul is oud en mensen krijgen er geen geld voor
Gewoon uit interesse, wat is dat dan voor karakter bij die siamezen?quote:Op donderdag 23 maart 2023 15:11 schreef yinu het volgende:
Nog even over honden en katten: ik heb 2 katten uit een nestje bij een fokker omdat ik heel graag katten met een bepaald soort karakter wilde (ouderwetse siamezen). Dit was al mijn droom vanaf dat ik een kleuter was, omdat vrienden van mijn ouders zo'n kat hadden en die was echt anders dan alle andere katten die ik kende. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, ze zijn fantastisch, al 11 jaar. Het is een heel kleine rasvereniging met veel liefde voor het ras, ik heb nog steeds contact met de 'fokker' (een familie met zelf 3 katten die met 2 van de poezen in totaal 5 nestjes hebben gefokt, 2 met de ene en 3 met de andere). De keuze voor een kat uit zo'n soort situatie versus een boerderijkat van mensen die achteloos hun poesjes niet steriliseren, zoals de eerdere katten die ik heb gehad, is geen rationele afweging, maar eerder zoiets als mensen die een kind krijgen. Je kunt er allemaal argumenten bij gaan bedenken die wel rationeel klinken maar in de basis is het gewoon emotie.
quote:Op donderdag 23 maart 2023 15:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]En ik ben ook vooral impressed, topvrouw dit hoor. Koelbloedig en doortastend bij de bevalling, vond alles mooi en boeiend
en zo dol op het kind, ze moppert dat ik veel meer zwaan-kleef-aan-tijd heb en grist hem dan weg om te knuffelen
Ik wist wel dat ze dit zou kunnen, zij zelf nu ook
Ze zijn heel sociaal. Heel.quote:Op donderdag 23 maart 2023 15:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gewoon uit interesse, wat is dat dan voor karakter bij die siamezen?
Lief van je dat je het vraagtquote:Op woensdag 22 maart 2023 18:39 schreef sigme het volgende:
[..]
En dat het is! Leuk nieuws
Hoe gaat het met jezelf?
Dekenfort? Het klinkt intrigerend...quote:Op donderdag 23 maart 2023 15:29 schreef Myraela het volgende:
Ik probeer te werken, maar kan m'n hoofd er echt helemaal niet bij houden. Los van de ziekenhuisafspraken, neemt het allemaal ook best een hoop ruimte in in m'n hoofd. Zeker aangezien het allemaal niet loopt zoals het hoort te lopen. Maar dan voel ik me weer schuldig richting m'n werkgever omdat ik gewoon niet productief genoeg ben. En nu zit ik me daar dus ook weer druk over te maken in plaats van gewoon even te focussen op werk. Lekker contraproductief weer.
Gelukkig dit weekend geen plannen. Behalve dan dat ik een dekenfort wil bouwen wanneer m'n man niet thuis is. Dat wil ik al tijden, dus nog even doen voordat we over een maand gaan verhuizen.
Oh, dat klinkt zo wel als de perfecte kat, ja.quote:Op donderdag 23 maart 2023 15:39 schreef yinu het volgende:
[..]
Ze zijn heel sociaal. Heel.
Je kunt ze over het algemeen niet als enige kat hebben, ze hebben veel behoefte aan gezelschap van katten en mensen. Ze liggen altijd op een stapeltje op elkaar, en bij voorkeur ook nog op/onder/naast een van ons. Ze zijn het blijst als we allemaal samen op de bank zitten. Het is het soort katten dat zich vaak meer hecht aan de mensen dan aan de plaats, wat bij andere katten nog wel eens andersom kan zijn. Je kunt ze dus ook relatief makkelijk meenemen (voor katten dan). Ze zijn enorm speels en vocaal, komen zich de hele tijd met je bemoeien (tenzij ze liggen te pitten, dat doen ze net als andere katten gewoon 16-18 uur per dag). Ze maken hun wensen duidelijk kenbaar.
Doordat ze mens-gericht zijn en minder territoriumgericht zijn ze ook makkelijker binnen te houden, of met een kleine buitenruimte. Wij wonen in de stad, in een drukke wijk met veel katten, waardoor er mijns inziens echt veel te veel katten buiten lopen. Niet altijd fijn voor de katten, niet altijd veilig voor de katten, en ook niet zo fijn voor de mensen en de andere dieren want ze kakken overal en eten enorm veel kleine diertjes. Ik vind het dus fijn dat ze genoegen nemen met een afgesloten tuin en blij zijn met ons gezelschap.
quote:Op donderdag 23 maart 2023 15:29 schreef Myraela het volgende:
Ik probeer te werken, maar kan m'n hoofd er echt helemaal niet bij houden. Los van de ziekenhuisafspraken, neemt het allemaal ook best een hoop ruimte in in m'n hoofd. Zeker aangezien het allemaal niet loopt zoals het hoort te lopen. Maar dan voel ik me weer schuldig richting m'n werkgever omdat ik gewoon niet productief genoeg ben. En nu zit ik me daar dus ook weer druk over te maken in plaats van gewoon even te focussen op werk. Lekker contraproductief weer.
Gelukkig dit weekend geen plannen. Behalve dan dat ik een dekenfort wil bouwen wanneer m'n man niet thuis is. Dat wil ik al tijden, dus nog even doen voordat we over een maand gaan verhuizen.
Hopelijk is het niks naars met die bult. Erg hè als je ze zo ouder ziet worden.quote:Op donderdag 23 maart 2023 14:29 schreef sigme het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Zien die er ook anders uit dan moderne siamezen? Heb je een site met foto's van jouw rasgenootjes?quote:Op donderdag 23 maart 2023 15:11 schreef yinu het volgende:
ik heb 2 katten uit een nestje bij een fokker omdat ik heel graag katten met een bepaald soort karakter wilde (ouderwetse siamezen)
Als je werkgever geen mensen in dienst wil maar machines, moet ' ie investeren in chatGPT. Maar zolang ze mensen willen en/of zich er maar mee moeten behelpen, hebben mensen soms sores en dat hoort er totaal en volledig bij.quote:Op donderdag 23 maart 2023 15:29 schreef Myraela het volgende:
Hmm. Klinkt gemengd, maar op de goede weg. Ik hoop dat vooruitzicht op pup en straks de echte pup nog extra steun en vreugd brengt. Zal wel lukken lijkt me, niks zo goed voor warmte in het hart als een pluizebol.quote:Op donderdag 23 maart 2023 15:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lief van je dat je het vraagt![]()
Het gaat op en af. Krijg therapie en medicatie.
Het is iets wat nog wel even gaat duren voor dat we er weer zijn vrees ik. Maar gelukkig is er goede begeleiding
quote:Op donderdag 23 maart 2023 16:46 schreef sigme het volgende:
Als je werkgever geen mensen in dienst wil maar machines, moet ' ie investeren in chatGPT. Maar zolang ze mensen willen en/of zich er maar mee moeten behelpen, hebben mensen soms sores en dat hoort er totaal en volledig bij.
En je bent oneindig veel meer waard en beter en leuker en creatiever en intelligenter dan een 'tekstrekenmachine'. Neem je tijd, zorg goed voor jezelf en je innerlijke zelf is daarin nog belangrijker dan je fysieke zelf, al is ook die heel veel belangrijker dan werk.
Dat klinkt heerlijk, zeker op dit moment voor jequote:Op donderdag 23 maart 2023 15:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, het is eigenlijk meer iets voor kinderen. Maar lekker boeiend. Ik heb zin in een knus hoekje om een filmpje te kijken of een boekje te lezen.
Moet nog wel een goed plan bedenken. Maar als het hier een beetje op gaat lijken, ben ik blij.
[ afbeelding ]
Nieuw werkwoord: ‘marktplaatsen’ …quote:Op donderdag 23 maart 2023 16:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dat Marktplaatsen wel geinig eigenlijk. Ik heb nu een boiler, minikas, binnendeur en winterbanden verkocht. Zojuist heb ik een paar zakken boomschors gekocht.
Dan ook voor jou knuffelsquote:Op donderdag 23 maart 2023 16:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat klinkt heerlijk, zeker op dit moment voor je![]()
Knuffels voor iedereen die het nodig heeft!
Het lukt mij niet echt om mee te lezen/posten.
Dit. 100x dit.quote:Op donderdag 23 maart 2023 16:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je werkgever geen mensen in dienst wil maar machines, moet ' ie investeren in chatGPT. Maar zolang ze mensen willen en/of zich er maar mee moeten behelpen, hebben mensen soms sores en dat hoort er totaal en volledig bij.
En je bent oneindig veel meer waard en beter en leuker en creatiever en intelligenter dan een 'tekstrekenmachine'. Neem je tijd, zorg goed voor jezelf en je innerlijke zelf is daarin nog belangrijker dan je fysieke zelf, al is ook die heel veel belangrijker dan werk.
Nog 6 uur arbeid. Maar maak gewoon acht. Toch weer een kwart vrije dag bij elkaar gesprokkeld deze week.quote:
Fijn dat er geen acute reden tot zorg is. Wel matig van de algehele ouderdom. Je veearts klinkt duidelijk over de kwaliteit van leven.quote:Op donderdag 23 maart 2023 16:54 schreef sigme het volgende:
De bult is een wrat en geen reden tot zorg.
Maar de dierenarts was erg ontevreden over hoe moeizaam hond nog steeds loopt. Naar mijn idee doet de huidige pijnstilling (metacan) ook niks voor hond (die heeft ie afgelopen maand gehad).
Nu heeft hij een injectie vetacortyl gekregen (een prednisolon), mogelijk geeft dat verbetering. Anders kunnen we nog kijken naar een maandelijkse injectie, waarvan de dierenarts al zegt dat ' ie duuuur is. Dus.
Maar ze zegt ook heel duidelijk: hond moet beter gaan lopen en anders zou je 'm niet in deze toestand langdurig moeten laten leven. Ook niet als ie opgewekt is en kwispelt, want dat is des honds, ook als ie lijdt.
Overigens vond ik dit bezoekje weer eens niet duur. ¤45,50 voor consult, en daar krijg ik meer dan een half uur onverdeelde aandacht van arts & assistente voor, dat kan ik echt niet duur vinden. De injectie kostte ¤26,50.
Ik vind dit indrukwekkend. De laatste keer dat ik bij een bevalling was vond ik veel van alles, maar mooi was veel nietquote:Op donderdag 23 maart 2023 15:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]En ik ben ook vooral impressed, topvrouw dit hoor. Koelbloedig en doortastend bij de bevalling, vond alles mooi en boeiend
en zo dol op het kind, ze moppert dat ik veel meer zwaan-kleef-aan-tijd heb en grist hem dan weg om te knuffelen
Ik wist wel dat ze dit zou kunnen, zij zelf nu ook
Hond is 13, en het is altijd al een maandagochtenmodel geweest.quote:Op donderdag 23 maart 2023 17:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Fijn dat er geen acute reden tot zorg is. Wel matig van de algehele ouderdom. Je veearts klinkt duidelijk over de kwaliteit van leven.
Hier maakt de maandelijkse injectie bij kat dus wel een enorm verschil in kwaliteit van leven. Voor nu maar hopen dat de prednisolon goed aanslaat.
Zelfde ervaring ook hier, je weet wel grofweg waar ik zit. Alle ruimte om shit te hebben als mens.quote:Op donderdag 23 maart 2023 17:17 schreef Anthraxx het volgende:
Ik ken de plek waar jij zit minder goed, maar ik verwacht weinig verschil. Neem je tijd. Je bent uiteindelijk zelf het belangrijkst.
Achquote:Op donderdag 23 maart 2023 17:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Hond is 13, en het is altijd al een maandagochtenmodel geweest.
En hij heeft de eerste vijf jaar een zwaar leven gehad, met vier bazen ofzo. De laatste baas werd zelf zo ziek dat hij niet meer voor hond kon zorgen. Via de een vriendin van de moeder van diens thuishulp is hond toen bij ons beland. Toen kon je z'n huid zien, zo slecht was z'n vacht. En chronisch aan de dunne. En hij wist niet hoe je over een slootje moest springen en hij wist ook niet hoe je uit een plas water moet drinken. Heeft 'ie wel nog allemaal geleerd, van onze eigen hond. De krijghond aanbidt onze krulhond, hij aanbidt de katten, hij aanbidt mij en mijn vader. En we hebben 'm beloofd dat hij nooit meer naar een ander huis zou hoeven.
De eventuele injectie kost ¤109 per maand, krijg ik net binnen. Als het 'm echt zou helpen is dat wel betaalbaar. Maar ook dan blijft hij oud & krakkemikkig, het gaat ook erg hard met achteruitgang van gehoor (en zicht, denk ik).
Oeh, kan ik die ook?quote:Op donderdag 23 maart 2023 18:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ach
De injectie (Solensia) heeft hier Piep verandert in een jonge blom die weer overal op wil klimmen, achter haar staart aan zit, etc.
Zelf weten natuurlijk, jij kent je hond het beste. Ik weet niet eens of het over hetzelfde middel gaat. Maar Solensia is dus wel een soort wondermiddel, dan weet je dat alvast
@Vanyel, ik heb dat even gegoogeld, maar het lijkt speciaal gemaakt voor een kat-eiwit. En jij bent wel kattig maar geen kat.quote:Op donderdag 23 maart 2023 18:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ach
De injectie (Solensia) heeft hier Piep verandert in een jonge blom die weer overal op wil klimmen, achter haar staart aan zit, etc.
Zelf weten natuurlijk, jij kent je hond het beste. Ik weet niet eens of het over hetzelfde middel gaat. Maar Solensia is dus wel een soort wondermiddel, dan weet je dat alvast
Ik ben erg blij met haar best pijnlijke opmerkingen. Een dierenarts moet niet mij naar de mond praten, maar mij inzicht geven in wat mijn dier nodig heeft of mankeert. Jaren geleden mopperde ze op me (ook over deze hond) "ik hou best van een schrale hond, maar dit is zelfs mij wat te schraal" . Dat zette me toen toch aan tot een nieuwe zoektocht naar eten wat de hond beter zou opnemen, en uiteindelijk is dat ook gelukt.quote:Op donderdag 23 maart 2023 18:33 schreef Myraela het volgende:
Wel lastig met die beestjes. Je wil toch de beste keuze voor het dier zelf maken. Klinkt wel alsof de dierenarts je ook goed advies geeft en daarin verder kijkt dan wat de hond alleen zelf uitstraalt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sigme doet gemeen tegen mijijijijjjquote:Op donderdag 23 maart 2023 18:12 schreef sigme het volgende:
[..]
@:vanyel, ik heb dat even gegoogeld, maar het lijkt speciaal gemaakt voor een kat-eiwit. En jij bent wel kattig maar geen kat.
Ik ben zeker niet hondig. Maar ik hoor niks over hondeiwit. Misschien werkt Librela wel op mij danquote:Wel fijn om te horen dat zo'n middel een echt wondermiddel kan zijn, dat biedt wel perspectief.
Mijn hond is ook geen kat, dus het gaat om een ander middel: Librela. Maar wel gericht op hetzelfde doel; verlichting van pijn bij osteoartritis. Dus wie weet ook wel wonderlijk werkzaam.
quote:Rederij Holland Norway Lines (HNL) vaart vanaf midden april niet langer vanuit de Eemshaven naar Noorwegen. Veerboot MS Romantika wijkt voorlopig uit naar de Duitse havenstad Cuxhaven. Voor het zomerseizoen wil HNL de activiteiten vervolgens naar Emden verplaatsen en van daaruit de vaarverbinding met Kristiansand in Noorwegen onderhouden.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)aven-en-emden-update
Bondig. Skattigquote:Op donderdag 23 maart 2023 19:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sigme doet gemeen tegen mijijijijjj
[..]
Ik ben zeker niet hondig. Maar ik hoor niks over hondeiwit. Misschien werkt Librela wel op mij dan
Inmiddels zijn er meer uitgevers die onheilspellende koppen boven een betaal artikel zetten.quote:Op donderdag 23 maart 2023 13:58 schreef fietsie het volgende:
The Last of Us wordt echt!(Of ben ik spuit 11?)
https://www.telegraaf.nl/(...)-moeten-we-ons-maken
Dankjewelquote:Op donderdag 23 maart 2023 17:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan ook voor jou knuffels![]()
Neem je tijd en kom vooral even aanwaaien in het topic als je wel zin hebt. En sterkte me de sores.
Fijn, hoofd een beetje leegmakenquote:Op donderdag 23 maart 2023 21:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dankjewelheel lief van je.
Vanavond even met ons mam uiteten geweest, dat was fijn. Even weg van alles.
Waardeloos waardeloos waardeloos. Geen woorden voor.quote:Op donderdag 23 maart 2023 20:28 schreef sigme het volgende:
Voor Dr_Flash en andere veerbootgeinteresseerden:
[..]
Emden is in ieder geval waardeloos te bereikenquote:Op donderdag 23 maart 2023 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waardeloos waardeloos waardeloos. Geen woorden voor.
Cuxhaven helemaal.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:12 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Emden is in ieder geval waardeloos te bereiken
Ze heten 'traditionele siamezen' of Thai. Mijne zien er ongeveer zo uit:quote:Op donderdag 23 maart 2023 16:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Zien die er ook anders uit dan moderne siamezen? Heb je een site met foto's van jouw rasgenootjes?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat fijn dat hij dan al 8 jaar bij jou mag wonen.quote:Op donderdag 23 maart 2023 17:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Hond is 13, en het is altijd al een maandagochtenmodel geweest.
En hij heeft de eerste vijf jaar een zwaar leven gehad, met vier bazen ofzo. De laatste baas werd zelf zo ziek dat hij niet meer voor hond kon zorgen. Via de een vriendin van de moeder van diens thuishulp is hond toen bij ons beland. Toen kon je z'n huid zien, zo slecht was z'n vacht. En chronisch aan de dunne. En hij wist niet hoe je over een slootje moest springen en hij wist ook niet hoe je uit een plas water moet drinken. Heeft 'ie wel nog allemaal geleerd, van onze eigen hond. De krijghond aanbidt onze krulhond, hij aanbidt de katten, hij aanbidt mij en mijn vader. En we hebben 'm beloofd dat hij nooit meer naar een ander huis zou hoeven.
De eventuele injectie kost ¤109 per maand, krijg ik net binnen. Als het 'm echt zou helpen is dat wel betaalbaar. Maar ook dan blijft hij oud & krakkemikkig, het gaat ook erg hard met achteruitgang van gehoor (en zicht, denk ik).
En als die prik echt helpt wil ik me ook wel aanmelden voor zo'n prik. Zelf.
Dank je. Doorgestuurd naar buurjongen (17), die dan wilde vertrekken.quote:Op donderdag 23 maart 2023 20:28 schreef sigme het volgende:
Voor Dr_Flash en andere veerbootgeinteresseerden:
[..]
quote:Op donderdag 23 maart 2023 23:07 schreef yinu het volgende:
[..]
Ze heten 'traditionele siamezen' of Thai. Mijne zien er ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]
De 'moderne' Siamees is tamelijk doorgefokt. Die worden vaak gefokt op steeds langere snuit met grote oren en ogen, en steeds langere dunnere poten. Daardoor zijn ze gevoelig voor veel ziektes en ook voor ziektes/afwijkingen die door inteelt ontstaan zijn.Zo eentje had ik ook. Was een seal point. Begin jaren 80.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Wat fijn dat hij dan al 8 jaar bij jou mag wonen.
En als die prik echt helpt wil ik me ook wel aanmelden voor zo'n prik. Zelf.
Catootje
(Die 1e)
Klopt, er zijn verschillende kleuren maar wij hebben 2 seal point broertjesquote:Op donderdag 23 maart 2023 23:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Zo eentje had ik ook. Was een seal point. Begin jaren 80.
Catootje
Glucosamine?quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:07 schreef Lonaa het volgende:
Sally heeft ook een tijd injecties gekregen tegen artrose, met een eiwit en ik kan dus niet meer op de naam komen. Hielp goed, hielp ook lang.
quote:Op donderdag 23 maart 2023 23:20 schreef Blues het volgende:
Wat leuk!
Niet dat mensen het stuk moeten maken![]()
Catootje was net een hondje in gedrag en kletste de oren van je kop
Haha, ja ze zijn heel dominant aanwezig en sommige kunnen ook best intimiderend overkomen. Loedertje uit Jan, Jans en de kinderen is er ook eentje. Meer van het spitse slanke soort. En eh… haar naam is niet voor niets.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 00:04 schreef Troel het volgende:
Mijn tante had vroegah een siamees. Heette Brommetje. Was een enorm krengKwam waarschijnlijk door de plantenspuit die ik interessant vond als klein Troeltje
![]()
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 05:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn ene kat, Bram, is ook net een hond, kan zit en high five en pooten kus, dan geeft ie n kopje in mn gezicht
en regelmatig komt ie zn muisje of vis brengen en dan gaat ie er achter zitten en blijft me aankijken tot ik m weggooi voor m. Dan komt hij m weer keurig bij me afleveren, x343 totdat ik het zat ben haha. Mn andere kat, Sam, wil 's ochtends altijd even extra knuffelen, die volgt me dan echt letterlijk op de voet tot ik ergens ga zitten en dan kruipt ie meteen op schoot. Sowieso volgen ze me allebei behoorlijk, ze zijn eigenlijk altijd op de verdieping waar ik ben en liefst in dezelfde kamer. Als ik uit de badkamer kom zitten ze altijd op de trap of overloop ernaast te wachten, als ik naar de wc ga ook op de trap ernaast of voor de deur (beide mogen ze niet in).
En als ik op de bank ga zitten of liggen duurt het meestal niet langer dan een minuut tot ik twee katten op me heb liggenidem voor op de grond liggen als ik bodyscan oid wil doen, dan eindig ik met een kat op mn borst en een half op mn benen of op mn buik
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:09 schreef Vanyel het volgende:
Als ik dit allemaal lees ben ik zó blij dat ik geen katten meer heb! Alsof je de hele dag een dreumes achter je aan hebt hobbelen, maar dan 15 jaar lang.
Ik was een keer een weekendje weg, en toen was m'n kat van de trap gevallen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:30 schreef yinu het volgende:
![]()
Maar je kunt ze ook gerust een hele dag alleen laten zonder dat ze zichzelf ombrengen. Wel een verschilletje.
Lolwhut, dat bedenk je ook niet vooraf.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik was een keer een weekendje weg, en toen was m'n kat van de trap gevallen.
Niet dood overigens. Wel een gescheurd kruisbandje, superdure operatie en dus bijna dood door een hartstilstand van de narcose die hij daarbij kreeg. Maar sindsdien toch wat huiverig voor wat ik aantref wanneer ik thuiskom.
Mijn katten zijn ook niet de categorie 'komen altijd wel op hun pootje terecht'.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:37 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Lolwhut, dat bedenk je ook niet vooraf.
Ik heb het meeste wel opgeschreven staan idd, ik plan alleen meestal te veel voor één dag of één avond. Woensdag had ik vrij, dus ik dacht dat ik wel een hele lijst dingen kon doen, maar uiteindelijk heb ik "alleen maar" m'n fiets gerepareerd, een was gedaan, met een vriendin gewandeld, hardgelopen, boodschappen gedaan, de berging opgeruimd en m'n post en mail geopend en gelezen. Dat is eigenlijk nog best veel, maar als ik echt niet stilgezeten had, had ik nog veel meer kunnen doen en daar voel ik me dan rot overquote:Op woensdag 22 maart 2023 22:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Je weet precies allemaal wat je moet doen, is opschrijven een idee en dan kunnen afstrepen, iedere dag iets? En niet te hoog rijken reiken![]()
[..]
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb het meeste wel opgeschreven staan idd, ik plan alleen meestal te veel voor één dag of één avond. Woensdag had ik vrij, dus ik dacht dat ik wel een hele lijst dingen kon doen, maar uiteindelijk heb ik "alleen maar" m'n fiets gerepareerd, een was gedaan, met een vriendin gewandeld, hardgelopen, boodschappen gedaan, de berging opgeruimd en m'n post en mail geopend en gelezen. Dat is eigenlijk nog best veel, maar als ik echt niet stilgezeten had, had ik nog veel meer kunnen doen en daar voel ik me dan rot over
[..]
Dat dus, en dan nog tijd tekortquote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]daar heb ik een heel weekend voor nodig joh!
Ah ja, ik kon me al niet voorstellen dat je zelf door 24 sticks heen gesleten zou zijn, maar het zijn ook sticks van anderen geweest dus. Goed dat je eraan toe bent om ze op te kunnen ruimenquote:Op donderdag 23 maart 2023 14:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Had ik al eens verteld dat ik een hoarder ben?![]()
Al mijn oude sticks van vroeger voor op het veld en in de zaal. Vanaf mn eerste stick. Oke dat is niet waar, op één na. Ik heb er toen ik 14 was eentje die niet meer gelijmd kon worden bij de hockeywinkel laten liggen, een paarse voodoo, en dat doet nog steeds een beetje pijn
. En ook nog een paar gekregen sticks van mensen uit Heren 1 en een woman-of-the-match stick. En zaten er ook paar van mn broertje bij. Ik was er eindelijk mentaal aan toe om ze bijna allemaal weg te gooien!
![]()
Mn allereerste heb ik wel bewaard, en twee sticks van internationals uit H1. En de stick waarmee ik speelde tot de stick die ik nu heb, voor als iemand vergeten is ofzo.
Voel jij je inmiddels wat beter dan gisteravond?![]()
@:sigme he wat sneu, hopelijk valt het mee!
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet dood overigens. Wel een gescheurd kruisbandje, superdure operatie en dus bijna dood door een hartstilstand van de narcose die hij daarbij kreeg. Maar sindsdien toch wat huiverig voor wat ik aantref wanneer ik thuiskom.
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:46 schreef Myraela het volgende:
Mijn kat springt ook op de vensterbank, maar kan er dan (denkt hij) niet zelf vanaf springen. Behalve als ik met brokjes rammel, dan kan hij het wel. Maar meestal blijft hij dus gewoon miauwen tot ik hem kom halen. Ik denk dat ik dat een beetje verziekt heb toen hij dus z'n operatie aan z'n pootje had gehad. Toen liep ik hem ook constant achterna om te voorkomen dat hij ergens vanaf zou springen en te hard op z'n pootje zou landen.
Of een weekquote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]daar heb ik een heel weekend voor nodig joh!
Heel Heren 1 had ik begrepenquote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ah ja, ik kon me al niet voorstellen dat je zelf door 24 sticks heen gesleten zou zijn
Dat laatste zou dan een zegen zijn, maar dat mag je dan weer niet zeggenquote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:30 schreef yinu het volgende:
[..]![]()
Maar je kunt ze ook gerust een hele dag alleen laten zonder dat ze zichzelf ombrengen. Wel een verschilletje.
En dan moeten die zelfdestructieve koters nog komenquote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
De docenten van mijn dochter waarschuwden ons van de week dat de puberteit hels zou gaan worden met haar. Ze is nu 6.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En dan moeten die zelfdestructieve koters nog komen
Als ik dit doe in een weekend moet ik de werkweek bijkomen van mijn inspanningen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 08:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb het meeste wel opgeschreven staan idd, ik plan alleen meestal te veel voor één dag of één avond. Woensdag had ik vrij, dus ik dacht dat ik wel een hele lijst dingen kon doen, maar uiteindelijk heb ik "alleen maar" m'n fiets gerepareerd, een was gedaan, met een vriendin gewandeld, hardgelopen, boodschappen gedaan, de berging opgeruimd en m'n post en mail geopend en gelezen. Dat is eigenlijk nog best veel, maar als ik echt niet stilgezeten had, had ik nog veel meer kunnen doen en daar voel ik me dan rot over
Hier lolde ikquote:
Gewoon stoppen met slapen, een stoma, katheter en voedingssonde nemenquote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:38 schreef Vanyel het volgende:
[quot
[..]
Als ik dit doe in een weekend moet ik de werkweek bijkomen van mijn inspanningen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |