abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 20 maart 2023 @ 06:48:51 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208461414
Nou dat snap ik wel , lage inkomens die hebben dat niet nodig he, en we hebben al zo een geboorteoverschot

Het gaat niet gebeuren , nee annemarie het gaat niet gebeuren
Mooi dat er bijstaat : Opinie van Annemarie van Gaal

Annemerie komt steeds met ideen hoe de laagst betaalden hun spaarzame centjes zouden moeten besteden,

niet aan vliegen want dat doet annemarie zelf graag , dan kan de onderlaag de CO2 bonus besteden aan gezond voedsel
wel aan pensioensparen van hun kinderbijslag geld, bij de grote marktwerking instellingen
luiers hebben ze niet nodig dat grut van de onderlaag

https://www.telegraaf.nl/(...)-wel-gratis-pensioen

quote:
Opinie Annemarie van Gaal
Geen kinderbijslag, wel gratis pensioen
author avatar
Door ANNEMARIE VAN GAAL

Gisteren, 19:00 in COLUMNS

In deze column wil ik even een gedachte-experiment met jullie delen. Het gaat waarschijnlijk niet gebeuren, maar het zou volgens mij wel een paar problemen oplossen.

Kijk, we krijgen binnenkort een nieuw pensioenstelsel en in dat nieuwe pensioenstelsel worden de pensioenpremies individueel belegd. Hoe langer je je inleg laat staan hoe hoger je vermogen op je pensioendatum is, want het effect van tijd op de opbouw van vermogen is enorm.

Vergelijk het opgebouwde pensioen van een jongere die op zijn 18e begint met werken maar eens met een student die pas op zijn 28e aan zijn eerste baan begint. Laten we voor het gemak even aannemen dat beiden dezelfde pensioenpremie betalen, beiden een gemiddeld rendement maken van 7% en beiden op hun 68e met pensioen gaan.

Dynamische pensioendata
De jongere die op zijn 18e is begonnen met het betalen van de pensioenpremie heeft dan het dubbele aan vermogen opgebouwd in vergelijking met de student die pas op zijn 28e is begonnen, omdat die eerste jaren zwaar meetellen in de opbouw van het pensioen. De vraag is of dat nodig is.

Eigenlijk zou je aan dit nieuwe pensioenstelsel ook meteen dynamische pensioendata moeten koppelen zodat de jongere die vanaf zijn 18e pensioenpremie betaalt, dan ook acht of tien jaar eerder met pensioen zou kunnen omdat hij voldoende heeft opgebouwd voor een mooi extra pensioen naast zijn AOW en de ex-student die pas op zijn 28e begon met de opbouw moet nog een paar jaartjes extra doorwerken om hetzelfde pensioen te krijgen.

Maar ik wil in deze column even een andere gedachtegang met jullie delen: Waarom schaffen we de kinderbijslag niet af? Ik hoor jullie denken: wat zegt ze nou?

Kinderbijslag rare regeling
Maar laat het me even uitleggen. Kijk, kinderbijslag is sowieso een rare regeling die nog stamt uit de veertiger jaren. Iedereen krijgt voor ieder kind hetzelfde bedrag, ongeacht of je het nodig hebt of niet. Veel ouders zullen er geen boterham minder om eten, maar anderen hebben het bedrag echt nodig, niet per se voor de kosten van kinderen, maar simpelweg om rond te komen.


Van de energietoeslag zeiden we nog dat het oneerlijk was omdat deze toeslag ook terechtkwam bij mensen die het niet nodig hebben. Bij de kinderbijslag doen we al jaren hetzelfde en niemand die er vragen over stelt.

Ik vind het sowieso een gotspe voor een beschaafd land als Nederland dat huishoudens met lage en middeninkomens netto niet genoeg overhouden om de kosten, inclusief die van de kinderen, te kunnen betalen.

Waarom draait de overheid niet aan de knoppen van de werkgeverspremies zodat voor de lage en middeninkomens het brutosalaris dichter bij het nettosalaris komt en deze gezinnen niet meer afhankelijk zijn van de kinderbijslag om rond te kunnen komen?

"Ieder kind op zijn 18e al vermogen van bijna 45.000 euro"
Maar laten we even doorgaan op het idee om de kinderbijslag af te schaffen. Dat levert sowieso een enorme besparing op want de kosten voor alleen al het uitvoeren van de bijslag zijn ruim 74 miljoen euro en onderschat ook niet hoeveel miljoenen er overgeboekt worden naar landen als Polen en Roemenië, omdat de kinderen van onze arbeidsmigranten daar wonen.

Stel dat we ál het geld van de kinderbijslag naar een pensioenfonds zouden overmaken en daar voor ieder kind, een individueel beleggingspotje zouden starten. Als we rekenen met een gemiddeld rendement, dan heeft ieder kind op zijn 18e al een vermogen van bijna 45.000 euro in zijn persoonlijke potje opgebouwd.

Op je 18e stopt de kinderbijslag, maar het opgebouwde vermogen beleggen we per kind als zijn of haar pensioenpotje.

Meer over voor leuke dingen
Bij een gemiddeld rendement van 7%, heeft iedereen op zijn 60e verjaardag al een vermogen van 760.000 euro op zijn rekening staan. Ruim voldoende om op dat moment met pensioen te gaan, of nog even door te werken als je dat liever doet.

Het allergrootste voordeel van dit idee is dat je tijdens je hele werkzame leven geen euro pensioenpremie meer hoeft te betalen. Ook je werkgever hoeft het werkgeversdeel niet te betalen. Niets. Dat scheelt al gauw een bedrag tussen de 20 en 30 procent van je brutosalaris, wat je er zomaar bijkrijgt op je loonstrookje.


Dat is sowieso al een verbetering ten opzichte van de meer dan 200 pensioenfondsen die we op dit moment hebben in hun dure kantoren, met duurbetaalde besturen en duizenden medewerkers. Allemaal niet meer nodig.

Het gaat niet gebeuren, maar het is een aardige gedachte toch?


[ Bericht 43% gewijzigd door michaelmoore op 21-03-2023 17:03:44 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208461438
Toeslagen zouden in de eerste plaats al niet nodig moeten zijn
  Miss 200.000.000! maandag 20 maart 2023 @ 07:14:15 #3
367000 roos94
pi_208461506
Annemarie van Gaal, was dat niet die vrouw die een heel dun boekje samen met john williams schreef voor ¤20 met basic tips hoe arme mensen geld kunnen besparen? _O-
  maandag 20 maart 2023 @ 07:50:37 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208461664
Wat een zwakbegaafde column zeg. Hebben de mensen op die vrouw gestemd?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_208461672
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 07:50 schreef LXIV het volgende:
Wat een zwakbegaafde column zeg. Hebben de mensen op die vrouw gestemd?
Nee, dit is een columnist en econoom die graag aandacht wil, geen politicus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 20 maart 2023 @ 08:07:46 #6
269689 crew  Viv
pi_208461760
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 07:50 schreef LXIV het volgende:
Wat een zwakbegaafde column zeg. Hebben de mensen op die vrouw gestemd?
Ik vind anders wel dat ze een goed punt heeft. :@

Het zou een veel betere besteding van het overheidsgeld zijn dan het nu is, als het geld zo lang kan renderen. En het lijkt me ook op individueel niveau een goede deal om de kinderbijslag in te leveren als je dan geen pensioenpremies meer hoeft af te dragen.
  maandag 20 maart 2023 @ 08:11:29 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208461785
Ik zou eerder dat Kindgebonden budget schrappen. Ik dacht altijd dat dat voor mensen waren die dat echt nodig hadden maar ik kwam er laatst achter dat als je maar een beetje rondwipt en niet te veel inkomen hebt dan krijg je dat al. Gratis geld in optima forma.
  maandag 20 maart 2023 @ 08:12:52 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208461794
quote:
Van de energietoeslag zeiden we nog dat het oneerlijk was omdat deze toeslag ook terechtkwam bij mensen die het niet nodig hebben
Welke bedoelt ze precies? Die aantal x 1800 euro komt alleen maar bij de onderkant terecht.
pi_208461822
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:12 schreef Gunner het volgende:

[..]
Welke bedoelt ze precies? Die aantal x 1800 euro komt alleen maar bij de onderkant terecht.
De 2x 190 euro bedoelt ze daarmee, die heeft iedereen gekregen.
Geen kinderbijslag naar het buitenland zou al een goed idee zijn, daarin ben ik het wel met haar eens.
  maandag 20 maart 2023 @ 08:19:01 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208461836
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:18 schreef Sorella het volgende:
De 2x 190 euro bedoelt ze daarmee, die heeft iedereen gekregen.
Dat zie ik niet direct als de 'energietoeslag'

dat is deze regeling.
  maandag 20 maart 2023 @ 08:21:19 #11
40566 Ericr
Livewrong
pi_208461847
Gemiddeld rendement van 7%. Zelfs met alleen aandelen haal je dat nooit op lange termijn. 5% is al heel optimistisch maar je hebt geen risico afdekking als je richting je pensioen gaat en in principe de verhouding van je aandelen gaat afbouwen.

Load of crap dus.

Ben benieuwd trouwens hoeveel gezinnen de kinderbijslag nodig hebben om rond te komen. Die iets meer dan 100 euro per maand zal vooral impact hebben bij de lagere inkomens.
pi_208461863
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:12 schreef Gunner het volgende:

[..]
Welke bedoelt ze precies? Die aantal x 1800 euro komt alleen maar bij de onderkant terecht.
Die 2x 190 wss.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_208461998
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:11 schreef Gunner het volgende:
Ik zou eerder dat Kindgebonden budget schrappen. Ik dacht altijd dat dat voor mensen waren die dat echt nodig hadden maar ik kwam er laatst achter dat als je maar een beetje rondwipt en niet te veel inkomen hebt dan krijg je dat al. Gratis geld in optima forma.
Kindgebonden budget is gewoon inkomensafhankelijk en dus inderdaad voor iedereen die het nodig heeft. Het heeft hetzelfde nadeel als de andere toeslagen (men weet van te voren het inkomen in een jaar niet, dus vooraf uitrekenen hoeveel kindgebonden budget je moet krijgen gaat ook niet), maar is eigenlijk wel voor logischer dan de kinderbijslag, die de kinderen van Charlene de Carvalho-Heineken ook krijgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208462005
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:21 schreef Ericr het volgende:
Gemiddeld rendement van 7%. Zelfs met alleen aandelen haal je dat nooit op lange termijn. 5% is al heel optimistisch maar je hebt geen risico afdekking als je richting je pensioen gaat en in principe de verhouding van je aandelen gaat afbouwen.
Pensioenfondsen halen dat gemiddelde rendement van 7% wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 20 maart 2023 @ 08:43:08 #15
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208462046
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kindgebonden budget is gewoon inkomensafhankelijk en dus inderdaad voor iedereen die het nodig heeft. Het heeft hetzelfde nadeel als de andere toeslagen (men weet van te voren het inkomen in een jaar niet, dus vooraf uitrekenen hoeveel kindgebonden budget je moet krijgen gaat ook niet), maar is eigenlijk wel voor logischer dan de kinderbijslag, die de kinderen van Charlene de Carvalho-Heineken ook krijgen.
Even snel een proefberekening gemaakt

3 kinderen, gezamelijk bruto-inkomen 70.000 (40/30K), geen vermorgen boven de 160K

quote:
Uw kindgebonden budget per maand
Vanaf januari: ¤ 115.
Vanaf maart: ¤ 243.
1 kind, gezamelijk bruto-inkomen 70.000 (40/30), geen vermorgen boven de 160K

quote:
U kunt geen kindgebonden budget krijgen omdat het inkomen van u en uw toeslagpartner samen te hoog is.
Ik vind dat een bullshit-toeslag.
  maandag 20 maart 2023 @ 08:44:58 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208462063
En dan roepen dat ze wil dat de overheid aan de knoppen voor het verlagen van de werkgeverspremies moet draaien, zodat daarmee het netto inkomen hoger zou worden...

Nice try Annemarie, maar als je de werkgeverspremies verlaagt verandert dat precies niets aan het netto inkomen, je verlaagt letterlijk de kosten die werkgevers hebben.

Maar goed, Annemarie van Gaal :r

[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 20-03-2023 08:55:41 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208462080
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:43 schreef Gunner het volgende:

[..]
Even snel een proefberekening gemaakt

3 kinderen, gezamelijk bruto-inkomen 70.000, geen vermorgen boven de 160K
[..]
1 kinderen, gezamelijk bruto-inkomen 70.000, geen vermorgen boven de 160K
[..]
Ik vind dat een bullshit-toeslag.
Het is gewoon inkomensafhankelijk. Ja, je kunt discussieren of de grens niet te hoog ligt, maar dat die zo hoog ligt komt door de armoedeval. De afbouw kan daardoor maar traag. Want je pakt nu een vrij hoog inkomen, maar als je 40.000 per jaar verdient is het nog een stuk meer: bij jouw inkomen is het dus al een heel stuk afgebouwd.

Wat jij eigenlijk wil doen is de kloof tussen arm en rijk vergroten.


Het plan van Van Gaal uit de startpost vergroot die kloof trouwens ook: rijken betalen veel meer pensioenpremie dan armen, de rijken gaan er in dit plan enorm op vooruit, best kans dat mensen met een minimuminkomen en 2 kinderen er fors op achteruit gaan. Maar zo kennen we Van Gaal ook wel, ze doet alsof ze begaan is met armen maar is een echte VVDer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208462094
Helemaal geen overbodige luxe om dat geld opzij te leggen voor de studie van je kind, dat kan tegenwoordig bijna niemand meer betalen.
  maandag 20 maart 2023 @ 08:50:48 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208462099
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:47 schreef Hanca het volgende:
Wat jij eigenlijk wil doen is de kloof tussen arm en rijk vergroten.
Nee, dat is niet mijn insteek. Ik vind het ergens oneerlijk dat een gezin met één kind met hetzelfde inkomen heeft als iemand met drie niet 243 euro extra per maand krijgt vanuit de overheid.

Kinderen zijn je eigen keuze, met consequenties. Kinderbijslag is dan ergens een stuk eerlijker. Dat is tenminste niet op inkomen of aantal kinderen gebaseerd.

quote:
Want je pakt nu een vrij hoog inkomen, maar als je 40.000 per jaar verdient is het nog een stuk meer: bij jouw inkomen is het dus al een heel stuk afgebouwd.
40K/30K is bewust laag ingezet :@ aangezien ik dat niet overdreven hoog vond
pi_208462119
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:50 schreef Gunner het volgende:

[..]
Nee, dat is niet mijn insteek. Ik vind het ergens oneerlijk dat een gezin met één kind met hetzelfde inkomen heeft als iemand met drie niet 243 euro extra per maand krijgt vanuit de overheid.

Kinderen zijn je eigen keuze, met consequenties. Kinderbijslag is dan ergens een stuk eerlijker. Dat is tenminste niet op inkomen of aantal kinderen gebaseerd.
Het enorm vergroten van de kloof tussen arm en rijk is wel het gevolg van het afschaffen van het kindgebonden budget.

En ja, wanneer je onder de armoedegrens valt heeft natuurlijk te maken met het aantal kinderen. Als je met 5 mensen eet heb je meer eten nodig dan als je met 2 mensen eet, bijvoorbeeld. Gaat ook op voor kleding, medicijnen, beugels, enz.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 20 maart 2023 @ 08:55:08 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208462129
Maar goed de kinderbijslag in een pensioenpotje stoppen vanaf de geboorte... nee, dat lijkt me idd ook een fantastisch plan als je ziet hoe Europa nu al naar onze pensioenpotten zit te kijken.
Het lijkt me dat men met de invoering van zo'n systeem ook gaat roepen dat de AOW afgeschaft kan worden, want iedereen heeft dan toch al het kinderbijslagpensioen, dan heb je geen AOW meer nodig.

Al met al toch weer een gewone besparingsregel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208462141
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:50 schreef Gunner het volgende:

[..]
40K/30K is bewust laag ingezet :@ aangezien ik dat niet overdreven hoog vond
Is gewoon een dubbel modaal inkomen, de meeste gezinnen hebben dat niet.

quote:
Modaal inkomen gezin
Modaal wordt zoals ik al aangaf in de volksmond gebruikt als het gemiddelde inkomen. Net zoals de enkele inkomens veranderen deze cijfers ieder jaar afhankelijk van de economische ontwikkelingen. Deze cijfers lopen vaak één tot twee jaar achter op de werkelijkheid.

Als we kijken naar het modaal inkomen van een gezin dan kwam dit in 2020 neer op zo’n ¤ 54.100 (het gemiddeld gezinsinkomen). De mediaan voor de hoofdkostwinner met partner is ¤ 45.100 (ook wel het middeninkomen gezin). In totaal zijn er 4265300 huishoudens meegenomen in deze cijfers (bron: CBS).
https://hoebeginik.nl/mod(...)Modaal_inkomen_gezin


De helft van de gezinnen zit dus onder de 45.000.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208462145
Laten we voor het gemak even uitgaan van een gemiddelde 7% rendement' _O_

'Werkgever betaalt minder aan het pensioenpotje, dus je salaris gaat omhoog' _O_

Drie alinea's beginnen met 'Maar' _O_
-nee-
  maandag 20 maart 2023 @ 08:59:44 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208462165
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:56 schreef Marsenal het volgende:
Laten we voor het gemak even uitgaan van een gemiddelde 7% rendement' _O_

'Werkgever betaalt minder aan het pensioenpotje, dus je salaris gaat omhoog' _O_

Drie alinea's beginnen met 'Maar' _O_
Hoezo gaat je salaris omhoog als de werkgever minder aan het pensioenpotje betaalt?

Alleen het werknemersdeel van de pensioenpremie gaat van je bruto inkomen af, het werkgeversdeel niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 09:01:25 #25
236264 crew  capricia
pi_208462175
Wat een betutteling. Mogen gezinnen dat zelf weten?
Definitely not CIA
  maandag 20 maart 2023 @ 09:04:25 #26
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208462208
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:53 schreef Hanca het volgende:

n ja, wanneer je onder de armoedegrens valt heeft natuurlijk te maken met het aantal kinderen. Als je met 5 mensen eet heb je meer eten nodig dan als je met 2 mensen eet, bijvoorbeeld. Gaat ook op voor kleding, medicijnen, beugels, enz.
Dat snap ik wel maar waarom moet de overheid dan bijspringen?
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is gewoon een dubbel modaal inkomen, de meeste gezinnen hebben dat niet.
[..]
https://hoebeginik.nl/mod(...)Modaal_inkomen_gezin

De helft van de gezinnen zit dus onder de 45.000.
Maar nu bewijs je toch m'n punt? Waarom heeft iemand met een gezamelijk inkomen van 70K een toeslag van 243 euro per maand nodig alleen maar omdat ze drie kinderen hebben?
pi_208462231
Niet teveel aandacht geven aan deze middelmatige onverschrokken ondernemer.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208462233
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2023 09:04 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat snap ik wel maar waarom moet de overheid dan bijspringen?
[..]
Maar nu bewijs je toch m'n punt? Waarom heeft iemand met een gezamelijk inkomen van 70K een toeslag van 243 euro per maand nodig alleen maar omdat ze drie kinderen hebben?
Dus kinderen mogen krijgen is tegenwoordig ook alleen maar weggelegd voor de rijken.
pi_208462264
Gelukkig heeft Annemarie niks te vertellen hierover
pi_208462269


Kijk volk, wij hebben een gelukkig gezin. Dat kunnen wij ons veroorloven. Lekker puh

Hier willen we dus naartoe.

Het normaliseren van het niet krijgen van kinderen en mannen en vrouwen met kinderwens daar verdrietig over laten zitten is wat we willen in dit land. Gaaf man

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2023 09:12:10 ]
pi_208462286
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2023 09:04 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat snap ik wel maar waarom moet de overheid dan bijspringen?
[..]
Maar nu bewijs je toch m'n punt? Waarom heeft iemand met een gezamelijk inkomen van 70K een toeslag van 243 euro per maand nodig alleen maar omdat ze drie kinderen hebben?
Die toeslag is voor iemand met een inkomen van 70.000 ook niet nodig, daar is hij ook niet voor bedoeld. Exact wat ik zeg: dat is een restverschijnsel vanwege de armoedeval. De afbouw gaat daardoor vrij traag, omdat je als je alle toeslagen snel zou afbouwen, je op een bepaald moment per euro die je meer gaat verdienen minder gaat overhouden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 20 maart 2023 @ 09:14:58 #32
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208462336
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 09:06 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Dus kinderen mogen krijgen is tegenwoordig ook alleen maar weggelegd voor de rijken.
Dat is jouw conclusie, niet de mijne.
  maandag 20 maart 2023 @ 09:16:11 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208462350
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 09:01 schreef capricia het volgende:
Wat een betutteling. Mogen gezinnen dat zelf weten?
Nee, want als je het nodig hebt pakt ze het liever af om in een pensioenpot voor 70 jaar later te stoppen en als je het niet nodig hebt ook...

En dat allemaal in de veronderstelling dat de werkgevers de lonen omhoog zouden gooien als ze lagere werkgeverslasten zouden hebben.

Stel dat die werkgevers de lonen met de door haar genoemde 20 tot 30 procent zouden verhogen dan betekent dat ook dat alles uiteindelijk veel duurder zal worden, en dan is dat pensioenpotje van kinderbijslaggeld niet meer voldoende.

Maar de aanname dat de werkgevers de lonen zouden verhogen met het bedrag op werkgeverslasten is vooral een grappige.
De werkgeverslasten zijn al beduidend lager dan 20 jaar geleden, en toch is het modaal inkomen de afgelopen 20 jaar niet noemenswaardig gestegen.

Ergo: als je de kosten op arbeid voor werkgevers verlaagt betekent dat niet dat die kostenverlaging gebruikt wordt om de lonen te verhogen, het betekent vooral dat werkgevers lagere kosten hebben.

Ergo: Annemarie heeft weer een leuk verhaaltje om de lasten van werkgevers te verlagen en spint dat als iets waardoor de inkomens van werknemers omhoog zouden gaan...
Annemarie schrijft dit niet voor de werknemers, ze wil de werknemers hun kinderbijslag afpakken zodat de werkgevers minder kosten voor arbeid hoeven maken.

Ze kleedt de verzorgingsstaat gewoon nog wat verder uit, en dan liggen niet alleen demente bejaarden in hun doorweekte luier in een net te koude kamer te rillen, maar de peuters op het kinderdagverblijf ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208462847
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:07 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik vind anders wel dat ze een goed punt heeft. :@

Het zou een veel betere besteding van het overheidsgeld zijn dan het nu is, als het geld zo lang kan renderen. En het lijkt me ook op individueel niveau een goede deal om de kinderbijslag in te leveren als je dan geen pensioenpremies meer hoeft af te dragen.
Heel leuk, nog meer geld van jongeren op de hoop gooien waarvan z ede vruchten op hun 75 mogen plukken wanneer ze er amper meer iets aan hebben.

Waarom investeren we zoveel in oud ipv jong? Ook voor educatie en opvoeding rendeert dat geld het beste in de vormende kinderjaren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208463429
Eigenlijk is kindertoeslag gek
Twee personen zijn geil, neuken even 9 maanden later een kind en krijgen geld toe.
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 11:57:51 #36
236264 crew  capricia
pi_208463932
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 11:13 schreef AlwaysConnected het volgende:
Eigenlijk is kindertoeslag gek
Twee personen zijn geil, neuken even 9 maanden later een kind en krijgen geld toe.
Ik maak nieuwkomers liever zelf. :P
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 maart 2023 @ 12:06:09 #37
408813 crew  trein2000
pi_208464015
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 11:13 schreef AlwaysConnected het volgende:
Eigenlijk is kindertoeslag gek
Twee personen zijn geil, neuken even 9 maanden later een kind en krijgen geld toe.
Ga nou niet doen alsof er geen maatschappelijk belang is bij voldoende aanwas van jeugd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 20 maart 2023 @ 12:28:23 #38
40566 Ericr
Livewrong
pi_208464267
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Pensioenfondsen halen dat gemiddelde rendement van 7% wel.
Over 20 jaar berekend misschien wel maar je bouwt minimaal een dubbele periode op. Langdurig rendement ligt lager.
pi_208469680
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2023 08:11 schreef Gunner het volgende:
Ik zou eerder dat Kindgebonden budget schrappen. Ik dacht altijd dat dat voor mensen waren die dat echt nodig hadden maar ik kwam er laatst achter dat als je maar een beetje rondwipt en niet te veel inkomen hebt dan krijg je dat al. Gratis geld in optima forma.
met 3 kinderen tot een verzamelinkomen van 90k krijg je inderdaad nog die toeslag vorig jaar. Hoe de grens nu is weet ik niet. Ik ben alleen meer gaan verdienen en krijg meer kindgebondenbudget dit jaar dan vorig jaar.

Ik ben meer een voorstander om de IACK af te schaffen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 20 maart 2023 @ 18:57:34 #40
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208469713
Bizar. Met 90 k heb je dat toch niet nodig. Dat gaat echt nergens over.
  maandag 20 maart 2023 @ 18:59:32 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208469740
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 18:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
met 3 kinderen tot een verzamelinkomen van 90k krijg je inderdaad nog die toeslag vorig jaar. Hoe de grens nu is weet ik niet. Ik ben alleen meer gaan verdienen en krijg meer kindgebondenbudget dit jaar dan vorig jaar.

Ik ben meer een voorstander om de IACK af te schaffen.
De IACK is als vervanging voor de vervallen aanrechtsubsidie, en tegelijkertijd stimulans voor vrouwen om te blijven werken als ze kinderen krijgen, als je vrouwen aan het werk wilt houden zou ik die zeker niet laten vervallen.

Plus dat het voor alleenstaande ouders een behoorlijke stimulans is om te gaan werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Beste debater 2022 maandag 20 maart 2023 @ 19:29:07 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208470216
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2023 09:14 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat is jouw conclusie, niet de mijne.
Wat is jouw conclusie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 19:33:20 #43
236264 crew  capricia
pi_208470320
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 18:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
De IACK is als vervanging voor de vervallen aanrechtsubsidie, en tegelijkertijd stimulans voor vrouwen om te blijven werken als ze kinderen krijgen, als je vrouwen aan het werk wilt houden zou ik die zeker niet laten vervallen.

Plus dat het voor alleenstaande ouders een behoorlijke stimulans is om te gaan werken.
Ik snap het wel.
Maar het is eigenlijk niet okay dat er subsidie nodig is om vrouwen aan het werk te houden/krijgen.
Definitely not CIA
pi_208470416
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 11:13 schreef AlwaysConnected het volgende:
Eigenlijk is kindertoeslag gek
Twee personen zijn geil, neuken even 9 maanden later een kind en krijgen geld toe.
Klopt, sinds we kinderen hebben klotst het geld hier over de plinten.
pi_208470437
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 19:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik snap het wel.
Maar het is eigenlijk niet okay dat er subsidie nodig is om vrouwen aan het werk te houden/krijgen.
Ik voel mij gediscrimineerd in dezen aangezien ik als man IACK krijg.
pi_208470732
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 18:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
De IACK is als vervanging voor de vervallen aanrechtsubsidie, en tegelijkertijd stimulans voor vrouwen om te blijven werken als ze kinderen krijgen, als je vrouwen aan het werk wilt houden zou ik die zeker niet laten vervallen.

Plus dat het voor alleenstaande ouders een behoorlijke stimulans is om te gaan werken.
apart dat de overheid iemand met een bepaald geslacht moet stimuleren om te gaan werken..... :?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208471531
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 19:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
apart dat de overheid iemand met een bepaald geslacht moet stimuleren om te gaan werken..... :?
Het stimuleren is natuurlijk het tweeverdienerschap.

Wat trouwens veel te ver gaat, de kloof tussen alleen- en tweeverdieners is onaanvaardbaar groot, dat is een gat wat echt helemaal nergens op slaat. Als een nieuw belastingstelsel iets moet doen, is het ook dat gat verkleinen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 20 maart 2023 @ 20:51:18 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208471968
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 20:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het stimuleren is natuurlijk het tweeverdienerschap.

Wat trouwens veel te ver gaat, de kloof tussen alleen- en tweeverdieners is onaanvaardbaar groot, dat is een gat wat echt helemaal nergens op slaat. Als een nieuw belastingstelsel iets moet doen, is het ook dat gat verkleinen.
Daar is niets aan te doen
Dan kon je terecht in vergelijkbare situaties als de AOW voor alleenstaanden, waar bij echtparen gaan scheiden en elders inschrijven vanwege het financieel voordeel

De eerlijke nederlander is dan de dupe


quote:
Stel dat we ál het geld van de kinderbijslag naar een pensioenfonds zouden overmaken en daar voor ieder kind, een individueel beleggingspotje zouden starten. Als we rekenen met een gemiddeld rendement, dan heeft ieder kind op zijn 18e al een vermogen van bijna 45.000 euro in zijn persoonlijke potje opgebouwd.
Ik heb dit bij het eerste kind geprobeerd, maar al na drie maanden ontdekte ik dat er ook meer kosten aan zitten te komen verband houdend met de gezinsuitbreiding , als luiers, smeersels , oppas. dus het potje was gauw weer leeg

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 20-03-2023 20:57:32 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208472047
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 20:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Daar is niets aan te doen
Dan kon je terecht in vergelijkbare situaties als de AOW voor alleenstaanden, waar bij echtparen gaan scheiden en leders inschrijven vanwege het financieel voordeel

De eerlijke nederlander is dan de dupe
Dat gaat dus wel, als je meer gaat belasten naar verzamelinkomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 20 maart 2023 @ 23:08:01 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208473720
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 19:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
apart dat de overheid iemand met een bepaald geslacht moet stimuleren om te gaan werken..... :?
Het is niet beperkt tot de vrouw, als een stel uit 2 mannen bestaat ontstaat dat recht op IACK ook als ze allebei werken en kinderen hebben.
Als van een man/vrouw stel de vrouw de kostwinner is ontstaat het recht op IACK ook als de man ook gaat werken.

Het gaat dus niet om het geslacht maar om het gegeven dat beide ouders (blijven) werken, ongeacht hun geslacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 maart 2023 @ 23:08:49 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208473724
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 19:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik snap het wel.
Maar het is eigenlijk niet okay dat er subsidie nodig is om vrouwen aan het werk te houden/krijgen.
Het recht op IACK is dan ook niet beperkt tot vrouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208473792
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 23:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het is niet beperkt tot de vrouw, als een stel uit 2 mannen bestaat ontstaat dat recht op IACK ook als ze allebei werken en kinderen hebben.
Als van een man/vrouw stel de vrouw de kostwinner is ontstaat het recht op IACK ook als de man ook gaat werken.

Het gaat dus niet om het geslacht maar om het gegeven dat beide ouders (blijven) werken, ongeacht hun geslacht.
Kostwinner is een redelijk rekbaar begrip. Wij verdienen beiden nagenoeg evenveel, maar ik net iets minder. Daardoor telt de IACK bij mij mee.
pi_208473827
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ga nou niet doen alsof er geen maatschappelijk belang is bij voldoende aanwas van jeugd.
Tja
Moet voor de toekomstige kinderen wel een huis zijn en een baan.
Aangezien dat nu al niet gaat .

Maar goed ik zie klonen nog wel eens gaan gebeuren.
Of zo automaat waar je een euro instopt en dan je kind kan selecteren.
En dan een injectie naalt klaar word gemaakt om de vrouw te bevruchten.
  maandag 20 maart 2023 @ 23:25:17 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208473847
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 23:18 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Kostwinner is een redelijk rekbaar begrip. Wij verdienen beiden nagenoeg evenveel, maar ik net iets minder. Daardoor telt de IACK bij mij mee.
Klopt, het is in principe voor degene die het minst verdient.
In theorie zou er dus geen recht op zijn als je allebei exact evenveel verdient :D
Maar ik denk dat je dat dan met het schuiven met aftrekposten wel kunt compenseren ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 maart 2023 @ 23:26:15 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208473854
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 23:22 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Tja
Moet voor de toekomstige kinderen wel een huis zijn en een baan.
Aangezien dat nu al niet gaat .

Maar goed ik zie klonen nog wel eens gaan gebeuren.
Of zo automaat waar je een euro instopt en dan je kind kan selecteren.
En dan een injectie naalt klaar word gemaakt om de vrouw te bevruchten.
Want al die boomers die nu tot hun dood in een gezinswoning blijven wonen die leven over 25 jaar nog?

En banen zijn er voorlopig nog wel, er zijn nu al personeelstekorten en generatie X begint over 10 jaar met pensioen te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208473979
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 23:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Want al die boomers die nu tot hun dood in een gezinswoning blijven wonen die leven over 25 jaar nog?

En banen zijn er voorlopig nog wel, er zijn nu al personeelstekorten en generatie X begint over 10 jaar met pensioen te gaan.
Banen genoeg ?
Nee die zijn er niet genoeg .
Omdat veel dubbele vacatures staan namelijk.
En zeker op de plaatsen waar je gratis mag plaatsen laten ze namelijk staan .
Reden is heel simpel namelijk.
Ze willen geen vaste contract aan bieden aangezien je 3x een tijdelijk contract mag aanbieden.

Verder personeel te kort ?
Nee er is niet te kort er is zelf genoeg.
Alleen wat er is wil niet meer dan 24 uur werken op week basis.
Omdat meer werken niet loont.
En twee mensen aan nemen kost een werkgever namelijk meer geld wegens de verplichte verzekering per persoon die ze moeten afsluiten.

Dus wat krijg je dan ?
Mensen gaan niet zoeken naar die baan.
En laten we niet vergeten dat veel mensen als stront zijn behandeld tijdens de corona tijd.
En dat zijn ze ook niet vergeten .
  dinsdag 21 maart 2023 @ 00:02:49 #57
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208474068
Er wordt hier voor het gemak ook maar even vergeten dat de 28 jarige student hoogstwaarschijnlijk veel meer belasting afdraagt in zijn werkzame leven dan de 18 jarige doet. Gaan we dat ook compenseren Annemarie?
  dinsdag 21 maart 2023 @ 06:55:07 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208474627
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 23:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Want al die boomers die nu tot hun dood in een gezinswoning blijven wonen die leven over 25 jaar nog?

En banen zijn er voorlopig nog wel, er zijn nu al personeelstekorten en generatie X begint over 10 jaar met pensioen te gaan.
dan komen er weer andere boomers,
Boomers gaan niet dood, Boomers blijven, dat is een ijzeren voorraad aan BOOMERS

mijn kinderen zijn ook al bijna boomers

Ik hoor al 30 jaar iedereen roepen , volgend jaar gaan de boomers dood en dan komen er heel veel fijne woningen leeg
Nee hoor, zal ik eens wat zeggen , Er komen steeds MEER boomers

En hun partner gaat dood of ze gaan scheiden en ze MOETEN VERPLICHT hun huis bezet blijven houden van deze regering

Geen doorstroming meer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208474641
Ik vind het wel grappig dat Annemarie kindertoeslag ziet als:
Kijk, kinderbijslag is sowieso een rare regeling die nog stamt uit de veertiger jaren. Iedereen krijgt voor ieder kind hetzelfde bedrag, ongeacht of je het nodig hebt of niet.
Terwijl ze in de alinea daarvoor niet over de AOW struikelt, terwijl dit toch van hetzelfde laken een pak is.
pi_208475716
Ik sloeg even aan op het volgende een heb e.e.a. even in een tabel gedraaid.
quote:
Stel dat we ál het geld van de kinderbijslag naar een pensioenfonds zouden overmaken en daar voor ieder kind, een individueel beleggingspotje zouden starten. Als we rekenen met een gemiddeld rendement, dan heeft ieder kind op zijn 18e al een vermogen van bijna 45.000 euro in zijn persoonlijke potje opgebouwd.

Op je 18e stopt de kinderbijslag, maar het opgebouwde vermogen beleggen we per kind als zijn of haar pensioenpotje.

Meer over voor leuke dingen
Bij een gemiddeld rendement van 7%, heeft iedereen op zijn 60e verjaardag al een vermogen van 760.000 euro op zijn rekening staan. Ruim voldoende om op dat moment met pensioen te gaan, of nog even door te werken als je dat liever doet.

Het allergrootste voordeel van dit idee is dat je tijdens je hele werkzame leven geen euro pensioenpremie meer hoeft te betalen. Ook je werkgever hoeft het werkgeversdeel niet te betalen. Niets. Dat scheelt al gauw een bedrag tussen de 20 en 30 procent van je brutosalaris, wat je er zomaar bijkrijgt op je loonstrookje.
Ik heb even een inflatiecorrectie toegepast op de kinder bijslag en voor een kind geboren in 2023 ontvangt de ouder na inflatiecorrectie ¤30.557. Na beleggen tegen een rendement 5% per jaar is dit bedrag in 2041 ¤46426 en bij 7% rendement is dit ¤55.618.

In 2083 is het totaal vermogen bij 5% rendement ¤360K en bij 7% zelfs 954K!
Nu komt het mooie, ik heb deze bedragen teruggerekend naar wat ze waard zouden zijn in 2023. met andere woorden ik heb het gemiddelde inflatiecijfer van de afgelopen 60 jaar genomen en dan blijven de volgende bedragen over.

bij 5% rendement ¤44.692 en bij 7% rendement ¤118.282. Dit zijn dus de bedragen die een persoon in 2023 on zijn/haar rekening zou hebben staan als deze 60 jaar geleden begonnen was met het beleggen van de kinderbijslag.

Op zich aardige bedragen maar dan moet je het 60 jaar lang laten staan en ervan uitgaan dat je elk jaar goede rendementen haalt
  dinsdag 21 maart 2023 @ 09:30:22 #61
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_208475730
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 06:59 schreef 111210 het volgende:
Toeslagen zouden in de eerste plaats al niet nodig moeten zijn
Dit dus. De salarissen liggen veel te laag. Ik verdien prima en zelfs ik heb ze nodig. Want ik ben alleenstaande en heb kinderen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_208475811
Als de overheid haar zaakjes op orde zou hebben bij de belastingdienst kan het gewoon inkomensafhankelijk maar ach. Waarom zou je kinderbijslag willen bij een topsalaris? Dat geld kan beter gebruikt worden om de kinderarmoede te bestrijden.
Het is koud, het is guur....
pi_208476023
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 09:38 schreef TweedeKlum het volgende:
Als de overheid haar zaakjes op orde zou hebben bij de belastingdienst kan het gewoon inkomensafhankelijk maar ach. Waarom zou je kinderbijslag willen bij een topsalaris? Dat geld kan beter gebruikt worden om de kinderarmoede te bestrijden.
Probleem is niet alleen de belastingdienst, probleem is dat een heel groot deel van de mensen in december niet weet wat ze het jaar erna gaan verdienen. Veel mensen hebben geen vast salaris, niet elke maand hetzelfde bedrag. En dat maakt dingen inkomensafhankelijk maken lastig: mensen moeten dan eigenlijk continue hun salaris aanpassen in de systemen. En dat doen mensen niet. Niet alleen uit onwil of omdat ze het niet weten, maar omdat het ook gewoon ingewikkeld is.

Dit deel kan de belastingdienst niks aan doen. Ze schatten in december het salaris, maar als die schatting niet klopt is het toch aan de mensen zelf die schatting aan te passen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208476035
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 09:38 schreef TweedeKlum het volgende:
Als de overheid haar zaakjes op orde zou hebben bij de belastingdienst kan het gewoon inkomensafhankelijk maar ach. Waarom zou je kinderbijslag willen bij een topsalaris? Dat geld kan beter gebruikt worden om de kinderarmoede te bestrijden.
Sinds wanneer is op orde hebben gelijk aan toekomstvoorspelling?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 10:01:37 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208476054
Dan moet je per maand werken (en dus niet terugvorderen als iemand in maart ¤ 1.500 verdient en in september ¤ 4.500) of je moet, net als de huursubsidie vroeger, het inkomen van het voorgaande jaar als basis nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208476104
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:01 schreef Leandra het volgende:
Dan moet je per maand werken (en dus niet terugvorderen als iemand in maart ¤ 1.500 verdient en in september ¤ 4.500) of je moet, net als de huursubsidie vroeger, het inkomen van het voorgaande jaar als basis nemen.
Probleem bij dat laatste is dat je dan wel iemand een jaar lang in armoede laat leven voor je toeslagen geeft, dat is ook niet ideaal. En de belastingdienst weet dat inkomen pas in maart, dus eigenlijk moet je 2 jaar terug rekenen. Dan komen lang niet alle toeslagen terecht bij de mensen die het nodig hebben.

En per maand lijkt me administratief niet haalbaar. Men controleert het nu met de belastingaangifte, als je per maand werkt wordt het volgens mij extreem fraudegevoelig (je geeft steeds in de 2e maand een dubbel salaris op, kun je steeds 1 maand maximaal toeslagen oprapen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208476130
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:01 schreef Leandra het volgende:
Dan moet je per maand werken (en dus niet terugvorderen als iemand in maart ¤ 1.500 verdient en in september ¤ 4.500) of je moet, net als de huursubsidie vroeger, het inkomen van het voorgaande jaar als basis nemen.
Een ander idee is gewoon zorgen dat ze niet nodig zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208476153
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:06 schreef Hanca het volgende:
En per maand lijkt me administratief niet haalbaar. Men controleert het nu met de belastingaangifte, als je per maand werkt wordt het volgens mij extreem fraudegevoelig (je geeft steeds in de 2e maand een dubbel salaris op, kun je steeds 1 maand maximaal toeslagen oprapen).
Bij het UWV weten ze na binnen een paar dagen wat mijn loon is, dus het niet haalbaar is, is onzin.
Ik denk echter omdat ze bij de belastingdienst nog met 40 jaar oude software werken, dat daar wel een dingetje zit.
Met de nieuwste software kun je een progressief model uitlaten rekenen en het werk voor je laten doen.
pi_208476211
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Bij het UWV weten ze na binnen een paar dagen wat mijn loon is, dus het niet haalbaar is, is onzin.
Ik denk echter omdat ze bij de belastingdienst nog met 40 jaar oude software werken, dat daar wel een dingetje zit.
Met de nieuwste software kun je een progressief model uitlaten rekenen en het werk voor je laten doen.
Als jij de enige bent dan is het inderdaad haalbaar, ook met de 40 jaar oude systemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208476260
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Bij het UWV weten ze na binnen een paar dagen wat mijn loon is, dus het niet haalbaar is, is onzin.
Ik denk echter omdat ze bij de belastingdienst nog met 40 jaar oude software werken, dat daar wel een dingetje zit.
Met de nieuwste software kun je een progressief model uitlaten rekenen en het werk voor je laten doen.
Maar ik kan, als accountant, zelf niet eens 'uitrekenen' wat het gezinsinkomen hier per jaar is. Dat hangt namelijk enorm af van de onregelmatigheidstoeslagen, weekenddiensten, nachtdiensten, enz. Zo zit het in de zorg en bij fabrieken met avond en nachtshifts. En een ZZPer (tegenwoordig ook een grote groep) weet ook niet hoeveel opdrachten hij gaat krijgen in het komende jaar, voor welke bedragen.

Denken dat een inkomen uitrekenbaar of voorspelbaar is, is juist de grote fout die er is gemaakt bij het invoeren van de toeslagen. Inkomens zijn voor heel veel mensen helemaal niet voorspelbaar, bij ons fluctueert het echt met een paar honderd euro per maand. En als je daar dan enorme toeslagen als de Kinderopvangtoeslag aan hangt, wat echt om gigatische bedragen gaat, gaat dat mis als men dus een paar duizend euro meer heeft verdiend in een jaar dan ingeschat.

Ik ben hier bij ons zeer bewust van, dus zet de inkomens altijd zo hoog dat we nog net de toeslagen krijgen (anders krijg je ook niks als je minder verdient), maar we krijgen uiteindelijk altijd minder geld dan we zouden moeten krijgen. De naheffing is dus altijd gunstig. Maar dat werkt voor ons, niet voor iemand die de volledige toeslagen nodig heeft om boodschappen te doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208476313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar ik kan, als accountant, zelf niet eens 'uitrekenen' wat het gezinsinkomen hier per jaar is. Dat hangt namelijk enorm af van de onregelmatigheidstoeslagen, weekenddiensten, nachtdiensten, enz. Zo zit het in de zorg en bij fabrieken met avond en nachtshifts. En een ZZPer (tegenwoordig ook een grote groep) weet ook niet hoeveel opdrachten hij gaat krijgen in het komende jaar, voor welke bedragen.

Denken dat een inkomen uitrekenbaar of voorspelbaar is, is juist de grote fout die er is gemaakt bij het invoeren van de toeslagen. Inkomens zijn voor heel veel mensen helemaal niet voorspelbaar, bij ons fluctueert het echt met een paar honderd euro per maand. En als je daar dan enorme toeslagen als de Kinderopvangtoeslag aan hangt, wat echt om gigatische bedragen gaat, gaat dat mis als men dus een paar duizend euro meer heeft verdiend in een jaar dan ingeschat.

Ik ben hier bij ons zeer bewust van, dus zet de inkomens altijd zo hoog dat we nog net de toeslagen krijgen (anders krijg je ook niks als je minder verdient), maar we krijgen uiteindelijk altijd minder geld dan we zouden moeten krijgen. De naheffing is dus altijd gunstig. Maar dat werkt voor ons, niet voor iemand die de volledige toeslagen nodig heeft om boodschappen te doen.
Hier kan het zomaar 2000-2500 euro per maand varieren afhankelijk van evt bonussen, ziektedagen of afmeldingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208476352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar ik kan, als accountant, zelf niet eens 'uitrekenen' wat het gezinsinkomen hier per jaar is. Dat hangt namelijk enorm af van de onregelmatigheidstoeslagen, weekenddiensten, nachtdiensten, enz. Zo zit het in de zorg en bij fabrieken met avond en nachtshifts. En een ZZPer (tegenwoordig ook een grote groep) weet ook niet hoeveel opdrachten hij gaat krijgen in het komende jaar, voor welke bedragen.

Denken dat een inkomen uitrekenbaar of voorspelbaar is, is juist de grote fout die er is gemaakt bij het invoeren van de toeslagen. Inkomens zijn voor heel veel mensen helemaal niet voorspelbaar, bij ons fluctueert het echt met een paar honderd euro per maand. En als je daar dan enorme toeslagen als de Kinderopvangtoeslag aan hangt, wat echt om gigatische bedragen gaat, gaat dat mis als men dus een paar duizend euro meer heeft verdiend in een jaar dan ingeschat.

Ik ben hier bij ons zeer bewust van, dus zet de inkomens altijd zo hoog dat we nog net de toeslagen krijgen (anders krijg je ook niks als je minder verdient), maar we krijgen uiteindelijk altijd minder geld dan we zouden moeten krijgen. De naheffing is dus altijd gunstig. Maar dat werkt voor ons, niet voor iemand die de volledige toeslagen nodig heeft om boodschappen te doen.
Ik werk zelf in ploegen en mijn vrouw heeft ook onregelmatige diensten. Wij hebben de toeslagen niet nodig dus hoef dat niet jaarlijks uit te rekenen maar ik kan van ons beide salaris toch met inachtneming van enige marge zeggen wat wij op jaarbasis aan inkomen hebben. Veel ZZP-ers weten op jaarbasis ongeveer wel in te schatten wat zij zullen verdienen en dat zal in de meeste gevallen teveel zijn om aanspraak te maken op toeslagen. asl we het specifiek hebben over 'kindertoeslag' dan wordt de groep al snel veel kleiner.
pi_208476361
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hier kan het zomaar 2000-2500 euro per maand varieren afhankelijk van evt bonussen, ziektedagen of afmeldingen.
Die 2000-2500 is de range binnen welk ons netto inkomen per maand valt, ongeveer. En dat is totaal onvoorspelbaar, ook omdat mijn vrouw zeer vaak van dienst moet wisselen om voor ziekte in te vallen e.d. Je weet het dus niet eens nadat het rooster vast staat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208476375
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik werk zelf in ploegen en mijn vrouw heeft ook onregelmatige diensten. Wij hebben de toeslagen niet nodig dus hoef dat niet jaarlijks uit te rekenen maar ik kan van ons beide salaris toch met inachtneming van enige marge zeggen wat wij op jaarbasis aan inkomen hebben. Veel ZZP-ers weten op jaarbasis ongeveer wel in te schatten wat zij zullen verdienen en dat zal in de meeste gevallen teveel zijn om aanspraak te maken op toeslagen. asl we het specifiek hebben over 'kindertoeslag' dan wordt de groep al snel veel kleiner.
Maar ongeveer inschatten is dus onvoldoende. Een paar duizend er naast en je moet honderden euros terugbetalen. Die 'enige marge' is dus het probleem. Jij zou met jouw wisselende inkomen ook niet weten hoeveel toeslagen je krijgt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208476639
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die 2000-2500 is de range binnen welk ons netto inkomen per maand valt, ongeveer. En dat is totaal onvoorspelbaar, ook omdat mijn vrouw zeer vaak van dienst moet wisselen om voor ziekte in te vallen e.d. Je weet het dus niet eens nadat het rooster vast staat.
Bij mij zijn dat de variaties. Het maandinkomen kan varieren van 5000-8000 bruto maar die 8000 gebeurt niet vaak. Normale variaties zijn ca 2000 euro per maand.
De oorzaak zijn afmelden en ziektedagen en af en toe eenmalige bonussen.
Ik geef niks meer door en ik betaal gewoon terug of krijg extra. Dat doet de BD voor mij. Ik ben ermee gestopt want het is mij veel te veel werk. 1x berekent de BD dit en dat was het.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208476705
Ik begrijp mensen die het niet meer aanvragen ook heel goed. Ik zou het ook niemand adviseren. Het risico is te groot voor sommigen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208476709
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Bij mij zijn dat de variaties. Het maandinkomen kan varieren van 5000-8000 bruto maar die 8000 gebeurt niet vaak. Normale variaties zijn ca 2000 euro per maand.
De oorzaak zijn afmelden en ziektedagen en af en toe eenmalige bonussen.
Ik geef niks meer door en ik betaal gewoon terug of krijg extra. Dat doet de BD voor mij.
Met een dergelijk inkomen heb je amper recht op toeslagen. Als het varieert tussen 5000 en 8000 en we nemen een gemiddelde van 6000 permaand exlusief vakantiegeld e.d. krijg je ¤32 per maand. Dan kun je beter kijken wat je per jaar verdient en dan op het einde van het jaar pas terug vragen.

Als je met een dergelijk salaris afhankelijk bent van kindgebonden budget dan zou ik e.e.a. toch overwegen anders aan te pakken.

Edit: Even gecorrigeerd want had verkeerde bedrag ingevuld op de website van de belastingdienst.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vliegbaard op 21-03-2023 11:07:19 ]
pi_208476721
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:01 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Met een dergelijk inkomen heb je amper recht op toeslagen. Als het varieert tussen 5000 en 8000 en we nemen een gemiddelde van 6000 permaand exlusief vakantiegeld e.d. krijg je ¤88 per maand. Dan kun je beter kijken wat je per jaar verdiend en dan op het einde van het jaar pas terug vragen.

Als je met een dergelijk salaris afhankelijk bent van kindgebonden budget dan zou ik e.e.a. toch overwegen anders aan te pakken.
Ik krijg gewoon nog een toeslag hoor. En de onderste alinea laat ik maar zitten, dat us niet de moeite waard om op te reageren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208476773
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik begrijp mensen die het niet meer aanvragen ook heel goed. Ik zou het ook niemand adviseren. Het risico is te groot voor sommigen.
Jawel, maar gewoon zo aanvragen dat je een 10tje per maand krijgt oid. Dan krijg je ongeveer in juni het jaar daarop een mooie bonus. Dat is hoe ik het systeem bij mijn schoonzusje heb neergezet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208476828
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel, maar gewoon zo aanvragen dat je een 10tje per maand krijgt oid. Dan krijg je ongeveer in juni het jaar daarop een mooie bonus. Dat is hoe ik het systeem bij mijn schoonzusje heb neergezet.
Waarom dan uberhaupt terugvragen als je in het jaar ernaa nog 8 maanden de tijd hebt?
pi_208476863
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Waarom dan uberhaupt terugvragen als je in het jaar ernaa nog 8 maanden de tijd hebt?
Omdat het zo automatisch gaat. Ik doe niet haar belastingaangifte.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208476894
Geef kinderbijslag tot en met het tweede kind, daarna er mee stoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KlapMongeaul op 21-03-2023 12:45:26 ]
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 12:16:12 #83
40566 Ericr
Livewrong
pi_208477906
Toeslagen site kan je vrij simpel je inkomen wijzigen zodat je niet hoeft terug te betalen. Kost ook niet heel veel tijd en bij een wisselend inkomen zeker aan te raden. Begrijp daarom ook niet dat sommigen maanden later of in nieuwe jaar er achter komen dat ze forse bedragen moeten terug betalen.Je weet toch dat je inkomen stijgt (of daalt) en toeslagen inkomensafhankelijk zijn. Pas het dan ook zo snel mogelijk aan. 10 minuten werk bespaart een hoop ergernis later.
pi_208478088
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 12:16 schreef Ericr het volgende:
Toeslagen site kan je vrij simpel je inkomen wijzigen zodat je niet hoeft terug te betalen. Kost ook niet heel veel tijd en bij een wisselend inkomen zeker aan te raden. Begrijp daarom ook niet dat sommigen maanden later of in nieuwe jaar er achter komen dat ze forse bedragen moeten terug betalen.Je weet toch dat je inkomen stijgt (of daalt) en toeslagen inkomensafhankelijk zijn. Pas het dan ook zo snel mogelijk aan. 10 minuten werk bespaart een hoop ergernis later.
Voor veel mensen is dit wel veel te ingewikkeld. Die zetten al grote ogen op zodra ze getallen horen en haken dan helemaal af. Ik ben financieel buddy geweest van zulke mensen. En juist de lager opgeleide groep heeft daar last van en dat is niu net de groep die ook vaak toeslagen krijgt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 21 maart 2023 @ 12:52:10 #85
40566 Ericr
Livewrong
pi_208478561
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 12:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor veel mensen is dit wel veel te ingewikkeld. Die zetten al grote ogen op zodra ze getallen horen en haken dan helemaal af. Ik ben financieel buddy geweest van zulke mensen. En juist de lager opgeleide groep heeft daar last van en dat is niu net de groep die ook vaak toeslagen krijgt.
Maar bij die groep fluctueert het inkomen amper. Tegelijkertijd, als je toeslag kan aanvragen zou je ook in staat moeten zijn om een wijziging door te geven.
pi_208478688
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 12:52 schreef Ericr het volgende:

[..]
Maar bij die groep fluctueert het inkomen amper.
Juist wel, daar zitten heel veel mensen tussen met kleine contracten die meer uren gewoon uitbetaald krijgen (denk aan kassamedewerkers of winkelpersoneel), zitten veel zorgmedewerkers en fabrieksmedewerkers tussen. Juist bij de laagste inkomen fluctueert het inkomen het meest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208478931
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 12:16 schreef Ericr het volgende:
Toeslagen site kan je vrij simpel je inkomen wijzigen zodat je niet hoeft terug te betalen. Kost ook niet heel veel tijd en bij een wisselend inkomen zeker aan te raden. Begrijp daarom ook niet dat sommigen maanden later of in nieuwe jaar er achter komen dat ze forse bedragen moeten terug betalen.Je weet toch dat je inkomen stijgt (of daalt) en toeslagen inkomensafhankelijk zijn. Pas het dan ook zo snel mogelijk aan. 10 minuten werk bespaart een hoop ergernis later.
Dat wordt een chaos... Dan krijg ik na 4 weken een bericht dat ik alles moet terugbetalen maar in die 4 weken is het inkomen weer gedaald en dan jrijg ik toch dat bericht ook al heb in binnen die 4 weken mijn gedaalde inkomen doorgegeven
Dan krijg ik 4 weken later een bericht dat ik het weer krijg, echter in die 4 weken is mijn inkomen gedaald en pad ik het weer aan. Een dag later is mijn inkomen gestegen, echter de verwerking is nog niet rond.
Dan krijg je wekelijks nieuwe beschikkingen met herberekening die niet meer actueel is.

Ooit kreeg ik een keer een aanvulling en dan moet je elke wijziging doorgeven. Dat deed ik netjes en na een tijdje werd ik gebeld of ik ermee wou ophouden omdat er wijziging op wijziging op wijziging kwam en alles liep in de soep met brieven. Alles wat ik per brief kreeg was alweer achterhaald.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 15:14:29 #88
40566 Ericr
Livewrong
pi_208480230
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 13:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat wordt een chaos... Dan krijg ik na 4 weken een bericht dat ik alles moet terugbetalen maar in die 4 weken is het inkomen weer gedaald en dan jrijg ik toch dat bericht ook al heb in binnen die 4 weken mijn gedaalde inkomen doorgegeven
Dan krijg ik 4 weken later een bericht dat ik het weer krijg, echter in die 4 weken is mijn inkomen gedaald en pad ik het weer aan. Een dag later is mijn inkomen gestegen, echter de verwerking is nog niet rond.
Dan krijg je wekelijks nieuwe beschikkingen met herberekening die niet meer actueel is.

Ooit kreeg ik een keer een aanvulling en dan moet je elke wijziging doorgeven. Dat deed ik netjes en na een tijdje werd ik gebeld of ik ermee wou ophouden omdat er wijziging op wijziging op wijziging kwam en alles liep in de soep met brieven. Alles wat ik per brief kreeg was alweer achterhaald.
Dat bepaal je zelf. Je kan toch zelf wel berekenen wat je geprognotiseerde inkomen is over een tijdvak? Maak je het niet complexer dan het in werkelijkheid is? Hoeveel wijzigt je inkomen op jaarbasis? Per maand is veel minder boeiend, het gaat om een volledig jaar.

Waarom zou je moeten terug betalen trouwens? Je krijgt niet direct een afrekening, de toeslag wordt aangepast over de resterende maanden van het jaar.Als er daarna weer iets wijzigt kan je dat prima aanpassen. Ook als je inkomen per maand wijzigt.

Heb vorig jaar vier inkomenswijzigingen gehad. Paar keer klikken en kleine kans dat ik iets moet terug betalen. Kreeg gewoon minder toeslag over de resterende maanden.
pi_208481414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 15:14 schreef Ericr het volgende:

[..]
Dat bepaal je zelf. Je kan toch zelf wel berekenen wat je geprognotiseerde inkomen is over een tijdvak? Maak je het niet complexer dan het in werkelijkheid is? Hoeveel wijzigt je inkomen op jaarbasis? Per maand is veel minder boeiend, het gaat om een volledig jaar.

Waarom zou je moeten terug betalen trouwens? Je krijgt niet direct een afrekening, de toeslag wordt aangepast over de resterende maanden van het jaar.Als er daarna weer iets wijzigt kan je dat prima aanpassen. Ook als je inkomen per maand wijzigt.

Heb vorig jaar vier inkomenswijzigingen gehad. Paar keer klikken en kleine kans dat ik iets moet terug betalen. Kreeg gewoon minder toeslag over de resterende maanden.
Sorry ik kan het niet duidelijker uitleggen dat het een chaos wordt. Gezien veel mensen hier last van hebben lijkt mij het de realiteit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208481913
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 15:14 schreef Ericr het volgende:

[..]
Dat bepaal je zelf. Je kan toch zelf wel berekenen wat je geprognotiseerde inkomen is over een tijdvak? Maak je het niet complexer dan het in werkelijkheid is? Hoeveel wijzigt je inkomen op jaarbasis? Per maand is veel minder boeiend, het gaat om een volledig jaar.
En dat kan dus zeker 30% van de mensen in Nederland helemaal niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:17:25 #91
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208482804
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:13 schreef KlapMongeaul het volgende:
Geef kinderbijslag tot en met het tweede kind, daarna er mee stoppen.
wat heeft dat voor nut ?

laat me raden , jij hebt twee kinderen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208482928
De kinderbijslag in de huidige vorm ernstig herzien lijkt me toe te juichen, maar de rest van het gebrabbel is tenenkrommend.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_208482951
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat heeft dat voor nut ?

laat me raden , jij hebt twee kinderen
Dat het helpt tegen de overbevolking. Als je kinderen wil moet je er zelf voor op kunnen draaien.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:35:25 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208483046
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:28 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Dat het helpt tegen de overbevolking. Als je kinderen wil moet je er zelf voor op kunnen draaien.
er is geen overbevolking

de oorzaak dat de wereldbevolking groeit komt door dat men steeds ouder word ook in Azie en afrika

we blijven leven , we gaan niet dood
er worden steeds minder kinderen geboren
.
Als je tegen overbevolking bent dan moet je een kernbom gooien of een virus maken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208483102
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er is geen overbevolking

de oorzaak dat de wereldbevolking groeit komt door dat men steeds ouder word ook in Azie en afrika

we blijven leven , we gaan niet dood
er worden steeds minder kinderen geboren
.
Als je tegen overbevolking bent dan moet je een kernbom gooien of een virus maken
Nederland is overbevolkt. We hebben veel meer mensen dan huizen. En minder kinderen geboren, allicht, maar zolang er jaarlijks tienduizenden mensen bij komen blijven we problemen houden met huisvesting.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:49:59 #96
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208483256
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:38 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Nederland is overbevolkt. We hebben veel meer mensen dan huizen. En minder kinderen geboren, allicht, maar zolang er jaarlijks tienduizenden mensen bij komen blijven we problemen houden met huisvesting.
Dat is weer een heel andere probleem , dat los je niet op met de kinderbijslag afschaffen

Dat kun je oplossen door Nederland minder aantrekkelijk maken

Door een dicator aan te stellen, die vrije meningsuiting kan verbieden
Uit de EU te gaan , de grenzen dicht te gooien , strafkampen bouwen in Groningen

dan zal nederland hel snel leeg worden, als je dat niet doet dan komen er nog vele miljoenen bij
Maar jij kan het goede voorbeeld geven en in Syrie gaan wonen??

Of we gaan huizen bouwen in weilanden net als vroeger
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208483329
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is weer een heel andere probleem , dat los je niet op met de kinderbijslag afschaffen

Dat kun je oplossen door Nederland minder aantrekkelijk maken

Door een dicator aan te stellen, die vrije meningsuiting kan verbieden
Uit de EU te gaan , de grenzen dicht te gooien , strafkampen bouwen in Groningen

dan zal nederland hel snel leeg worden, als je dat niet doet dan komen er nog vele miljoenen bij
Maar jij kan het goede voorbeeld geven en in Syrie gaan wonen??

Of we gaan huizen bouwen in weilanden net als vroeger
Ik woon hier prima dus ik hoef hier niet weg. Door de kinderbijslag niet bij elk kind te geven ontmoedig je grote gezinnen te krijgen en dus heb je in de toekomst meer kans op woonruimte. Blijkbaar bouw jij liever heel het land vol voor Jan en alleman en mag alles er voor wijken.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:57:54 #98
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208483370
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:55 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Ik woon hier prima dus ik hoef hier niet weg. Door de kinderbijslag niet bij elk kind te geven ontmoedig je grote gezinnen te krijgen en dus heb je in de toekomst meer kans op woonruimte. Blijkbaar bouw jij liever heel het land vol voor Jan en alleman en mag alles er voor wijken.
minder kinderbijslag zal dan misschien in 2050 een 100.000 minder mensen zijn die woonruimte zoeken,
in de tussenliggende tijd is er al 150.000 x 25 jaar nieuwe inwoners gekomen , dat is een 5 miljoen nieuwe inwoners

Maar wel een andere taal leren dan he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208483412
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
minder kinderbijslag zal dan misschien in 2050 een 100.000 minder mensen zijn die woonruimte zoeken,
in de tussenliggende tijd is er al 150.000 x 25 jaar nieuwe inwoners gekomen , dat is een 5 miljoen nieuwe inwoners

Maar wel een andere taal leren dan he
Waarom zou ik een andere taal moeten leren in mijn eigen land?
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 19:01:35 #100
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208483436
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:59 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Waarom zou ik een andere taal moeten leren in mijn eigen land?
Dat vraag ik me ook af

dus
quote:
Dat kun je oplossen door Nederland minder aantrekkelijk maken

Door een dicator aan te stellen, die vrije meningsuiting kan verbieden
Uit de EU te gaan , de grenzen dicht te gooien , strafkampen bouwen in Groningen


[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 21-03-2023 19:08:50 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')