abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2023 @ 18:23:17 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_208374737

[ Bericht 0% gewijzigd door Troel op 14-03-2023 18:29:17 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208374864
Ja joh wat een goed idee van Fles ^O^
  dinsdag 14 maart 2023 @ 18:35:12 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_208374875
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 18:34 schreef Blues het volgende:
Ja joh wat een goed idee van Fles ^O^
Ja, ik vind het echt een superidee. Ongeacht op welke manier je met vakantie gaat ook hoor. (Alhoewel ik ook wel het type ben dat oude onderbroeken meeneemt en ze gewoon weggooit als ik ze uit doe). Maar je neemt ook in de auto snel meer dingne mee terug en dan is dit echt wel een mooie oplossing!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2023 @ 18:53:01 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208375086
Poes is weer thuis. Gebitsbehandeling is aangeslagen... Ze kwam weer zeuren om eten. :). Ze krijgt de komende dagen nog wel alleen natvoer.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_208375149
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 18:53 schreef borisz het volgende:
Poes is weer thuis. Gebitsbehandeling is aangeslagen... Ze kwam weer zeuren om eten. :). Ze krijgt de komende dagen nog wel alleen natvoer.
Fijn :)
pi_208375229
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 16:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lawaai hier. Zijn het boeren die oproepen om te stemmen. Uiteraard op tractoren, met covers van AC/DC op carnavalssterkte.

Ik zal blij zijn als de verkiezingen over zijn. En ook weer niet. Ik zie er nu al tegenop om BBB als grootste partij door te moeten geven na de telling morgen. Mijn tegenstem zal dit jaar wel heel weinig verschil maken ;(
AC/DC altijd goed _O_ O+ Alleen geen covers hoor :')

Ik woon in je buurt, alleen pamfletten van JA21 en FVD in de brievenbus gekregen.

Stemwijzer gedaan en ik schat zo in dat ik op die Brabantpartij stem of op Jezus Leeft.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2023 @ 19:10:10 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208375309
Het was vooral twijfelen op wie ik van de D66-lijst ging stemmen omdat ik er best wel een paar goed ken. Het wordt een niet-Amsterdammer omdat er genoeg Amsterdammers in de Staten komen.
Waterschappen wordt Water Natuurlijk en staat er een bekende kandidaat hoog. Dus dat was niet eens lang zoeken voor een kandidaat.
pi_208375799
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 16:22 schreef Sarabi het volgende: [ afbeelding ] Klaar voor de lente O+
Normaal vind ik je nagels echt cool, maar deze glans doet het niet het niet voor mij.
pi_208375848
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 19:36 schreef Myraela het volgende:

[..]
Normaal vind ik je nagels echt cool, maar deze glans doet het niet het niet voor mij.
Nee? Is chroompoeder en ik ben er echt helemaal verliefd op O+
Maar smaken verschillen.
pi_208375858
In die kieswijzers stonden zoveel vragen waar ik gewoon geen mening over heb. Of in ieder geval niet de kennis om er echt een goed onderbouwde mening over te hebben. Dis ik ga maar puur af op de algemene stroming van een partij en de paar vragen waar ik wel een duidelijke mening over heb. Maar erg spannend was het sowieso niet.
pi_208375892
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 19:39 schreef Sarabi het volgende:
Nee? Is chroompoeder en ik ben er echt helemaal verliefd op O+
Maar smaken verschillen.
Nee, maar ik ben sowieso eerder van de matte kleuren. Of het is de groene kleur die me tegenstaat.

Maar het is hoe dan ook tof om zo je nagels te laten doen.
pi_208375988
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 19:41 schreef Myraela het volgende:

[..]
Nee, maar ik ben sowieso eerder van de matte kleuren. Of het is de groene kleur die me tegenstaat.

Maar het is hoe dan ook tof om zo je nagels te laten doen.
Matte is ook erg gaaf. Ik hou gewoon van alles :D behalve naturel, als ik dat zou willen dan betaalde ik er niet voor.
pi_208376125
Zo, ook deze overleefd. Wel zwaar, fysiek ook! Daar had ik me echt op verkeken. Adem zit toch redelijk hoog en dan anderhalf uur praten is best veel. Moest nu microfoon ook zelf vasthouden, dus lamme arm, en ook pijn in mn voeten en rug en nek van het staan. En dan had ik al twee paracetamol en een kleine ibu op :D voel me echt oud nu haha.
Vanochtend toch even met huisarts gesproken over de pijn op borst want had t vanochtend weer en geen zin om daar dan hele dag toch aan te blijven denken, maar ze zei idd nog steeds van Tietze icm stress en adviseerde om dus ook even ibu erbij te slikken vanwege ontstekingsremmende werking. Wordt nog wat morgen, met 2x college geven met 2.5u ertussen. Helemaal leeg als ik thuis kom dan denk ik. Maargoed, dan zit de intensiefste dag er ook weer op :).

@Kaatje1 goed van tweede sollicitatiegesprek! Is dat wel een leuke of eentje waarover je twijfels hebt want veel administratief waar je eerder over vertelde?

@borisz *O* voor poes! Een van mn katten mag donderdag ook, gebitsreiniging. Fijn als het achter de rug is, en mooi dat jullie ook zo duidelijk verschil merken!
pi_208376184
Ik kan melden dat er goed passende shorts zijn gearriveerd. @Lucky_Strike kan het bevestigen. Maatje kleiner dan het lekkerst zittende broekje uit de eerste bestelling. Die zat lekker maar wel ruim. In mijn hoofd ben ik toch altijd nog groter dan in het echt ofzo. En het is wel...veilig, grote kleren. Ofzo. Dat moet ik geloof ik afleren.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 19:54:16 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_208376209
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 19:53 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan melden dat er goed passende shorts zijn gearriveerd. @:Lucky_Strike kan het bevestigen. Maatje kleiner dan het lekkerst zittende broekje uit de eerste bestelling. Die zat lekker maar wel ruim. In mijn hoofd ben ik toch altijd nog groter dan in het echt ofzo. En het is wel...veilig, grote kleren. Ofzo. Dat moet ik geloof ik afleren.
Succes, dat duurt jaren!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208376318
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 19:53 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan melden dat er goed passende shorts zijn gearriveerd. @:Lucky_Strike kan het bevestigen. Maatje kleiner dan het lekkerst zittende broekje uit de eerste bestelling. Die zat lekker maar wel ruim. In mijn hoofd ben ik toch altijd nog groter dan in het echt ofzo. En het is wel...veilig, grote kleren. Ofzo. Dat moet ik geloof ik afleren.
Dit is correct. Ziet er uitstekend uit ook.
Spoilers!
pi_208376367
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 19:54 schreef Troel het volgende:

[..]
Succes, dat duurt jaren!
I know. Ik battle er ook al jaren mee :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is best wel een lange weg, realistisch naar je lijf kijken. En jezelf goed kleden is nog weer een vak op zich.
Maar ik geloof dat ik inmiddels wel geloof dat ik smaller/getrainder ben dan uh eerst. Ik kijk ook wel anders naar mezelf dan eerst, met meer liefde, acceptatie en ik ben wat minder hard voor mezelf dan eerst, maar het is soms nog wel een shock dat iets past.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 20:04:16 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_208376448
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]
I know. Ik battle er ook al jaren mee :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is best wel een lange weg, realistisch naar je lijf kijken. En jezelf goed kleden is nog weer een vak op zich.
Maar ik geloof dat ik inmiddels wel geloof dat ik smaller/getrainder ben dan uh eerst. Ik kijk ook wel anders naar mezelf dan eerst, met meer liefde, acceptatie en ik ben wat minder hard voor mezelf dan eerst, maar het is soms nog wel een shock dat iets past.
Ik krijg ook zowat wekelijks te horen dat ik wat minder onzeker moet zijn en wat meer vertrouwen in mijzelf moet hebben. En nog altijd als ik kleren moet hebben, probeer ik eerst de grootste maat om dan pas een kleinere maat te nemen (overigens niet altijd waar, want in sommige gevallen pas ik in gewone kleding en is de grote maat niet meer nodig).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208376585
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:04 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik krijg ook zowat wekelijks te horen dat ik wat minder onzeker moet zijn en wat meer vertrouwen in mijzelf moet hebben. En nog altijd als ik kleren moet hebben, probeer ik eerst de grootste maat om dan pas een kleinere maat te nemen (overigens niet altijd waar, want in sommige gevallen pas ik in gewone kleding en is de grote maat niet meer nodig).
Ja, herken ik wel tot op zekere hoogte. Ik wil "oefenen" met leren kijken naar kleding in combinatie met een realistisch beeld van mezelf. Dat je dus niet per se naar de maat hoeft te kijken om te weten dat het past of niet.

Zo was ik vandaag in de winkel, zag gaaf jurkje, pakte jurkje, keek naar jurkje, dacht aan m'n eigen lijf, dacht "dat moet eigenlijk gewoon passen", keek naar label. Costes, maat 38. "Dat past dus nooit".
Spoiler: het paste wel.

Maatvoering is een bitch. Model van iets, je eigen lijf kennen is veel betere leidraad. Maar ook een bitch. :')
  dinsdag 14 maart 2023 @ 20:13:55 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_208376664
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:10 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, herken ik wel tot op zekere hoogte. Ik wil "oefenen" met leren kijken naar kleding in combinatie met een realistisch beeld van mezelf. Dat je dus niet per se naar de maat hoeft te kijken om te weten dat het past of niet.

Zo was ik vandaag in de winkel, zag gaaf jurkje, pakte jurkje, keek naar jurkje, dacht aan m'n eigen lijf, dacht "dat moet eigenlijk gewoon passen", keek naar label. Costes, maat 38. "Dat past dus nooit".
Spoiler: het paste wel.

Maatvoering is een bitch. Model van iets, je eigen lijf kennen is veel betere leidraad. Maar ook een bitch. :')
Het grappige is dat een ander dan meteen zou zeggen "ow, dat past wel".
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 maart 2023 @ 20:14:09 #21
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208376672
Ik draag nu de kleding van rond 2010… terwijl 2005 ook al paste.
Maar a. Zonde om weg te gooien en B. Ruim slobber voelt mentaal beter dan passend met zichtbaar nog te dik..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208376704
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:13 schreef Troel het volgende:

[..]
Het grappige is dat een ander dan meteen zou zeggen "ow, dat past wel".
Juist. En ik wil zelf ook op die manier naar kleding en mijn lijf (kunnen) kijken.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 20:16:08 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_208376705
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:14 schreef fietsie het volgende:
Maar a. Zonde om weg te gooien en B. Ruim slobber voelt mentaal beter dan passend met zichtbaar nog te dik..
Ow, maar dat heb ik ook nog steeds hoor. Ik was ooit veel zwaarder dan dit, maar ook ooit veel lichter. Vooral dat laatste is achteraf heel erg eng geweest. Nu zit ik wel boven mijn streefgewicht, maar het beheerst niet meer mijn leven terwijl vroeger mijn gewicht wel altijd mijn leven mocht beheersen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208376743
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:14 schreef fietsie het volgende:
Ja, maar is dat _echt_ zo? Also, "zichtbaar te dik" is een ontzettend ruim begrip maar ook een heel erg persoonlijk begrip.

Want ik heb dus die neiging ook nog steeds, maar ik weet ook dat dat eigenlijk helemaal niet hoeft.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 20:18:52 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_208376783
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, maar is dat _echt_ zo? Also, "zichtbaar te dik" is een ontzettend ruim begrip maar ook een heel erg persoonlijk begrip.

Want ik heb dus die neiging ook nog steeds, maar ik weet ook dat dat eigenlijk helemaal niet hoeft.
Nou, dat merk ik dus wel. Ik heb er minder moeite mee om nu 'slim' shirtjes te kopen. Ja, dat zit wat strakker. En ik ben wa tminder strak. So what. Mijn idee daarover is ook wel eens anders geweest :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208376817
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:18 schreef Troel het volgende:

[..]
Nou, dat merk ik dus wel. Ik heb er minder moeite mee om nu 'slim' shirtjes te kopen. Ja, dat zit wat strakker. En ik ben wa tminder strak. So what. Mijn idee daarover is ook wel eens anders geweest :P
Precies. Het feit dat je lijf niet strak is wil niet zeggen dat je kleding niet aan mag sluiten. So what. Veruit de meeste lijven flubberen.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 20:22:22 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_208376839
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Precies. Het feit dat je lijf niet strak is wil niet zeggen dat je kleding niet aan mag sluiten. So what. Veruit de meeste lijven flubberen.
Amen.

(zegt ze hardop tegen zichzelf)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 maart 2023 @ 20:26:57 #28
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208376923
Ik denk dat de context voor mij enorm verschilt; waar en met wie
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208377064
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:26 schreef fietsie het volgende:
Ik denk dat de context voor mij enorm verschilt; waar en met wie
Ik denk dat waar en met wie voor iedereen relevant is in waar ie zich lekker in voelt.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 20:59:37 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208377477
Sooo dat was best een prima pizzaatje eigenlijk. Nog geen 10 euro inclusief drankje. Nu lekker op tijd slapen, morgen 6.15 de wekker, 7.00 speciaal voor mij extra vroeg ontbijt, en 8 uur staat de excursiebus voor *O* We kunnen weer _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 21:40:39 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208378191
Pizza, ik kan me niet heugen wanneer ik dat heb gehad :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_208378255
Ik had vandaag pizza. :7
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 21:55:04 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208378424
@Lucky_Strike veel plezier met het uitroepen van BBB als winnaar morgen :D

Op tal van dingen moeten ze toch de wat linksere mensen ook wel aanspreken? Een voorbeeld wat me nog bij staat dan de stemwijzer was OV en bibliotheken in kleinere kernen. Sowieso die laatste heb ik niet mee laten tellen, maar BBB vond dat juist belangrijk, zeker nu ze (hier in Drenthe iig) allerlei andere functies er bij hebben gekregen. Ook bij m'n van huisuit PvdA ouders - die daar zeker na het geflirt met GL helemaal niet meer op gaan stemmen - kwam hij er in de top 3 uit

Ik rijd liever langs vlaggen (nota bene op eigen grond) van Schleswig Holstein dan langs een zonneakker of een datacenter.

VVD ga ik nu echt niet meer op stemmen. Ik hoop en denk dat BBB z'n zaakjes beter op orde heeft dan andere nieuwe partijen, dus ik ga ze een kans geven.

Ik ken zowel van de staten als van het waterschap een kandidaat en dat lijken me buitengewoon capabele lui. Verder ken ik eigenlijk ook bijna niemand op de kieslijsten, op de lijstduwer van de PvdD na.

Die kwam hier gisteren met een collectebus van Amnesty dacht ik. Omdat hij het was dr maar een hand vol kleingeld in gegooid, maar toen werd me nog gevraagd of ik al wist wat ik ging stemmen, dat hij op de lijst stond en of ik een flyer wilde. Toch maar gezegd dat dat niet m'n partij was. :D
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 21:55:34 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208378432
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:45 schreef Lonaa het volgende:
Ik had vandaag pizza. :7
Ik had lamsracks :6 :6
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 21:57:23 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208378460
En een schaal bittergarnituur onder werktijd. De baas was in de NOP geweest (oh, was je in NL?) en had vanavond nog een meeting in België. Of ik even naar de toekan in Zwolle kon komen :D
pi_208378466
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik had lamsracks :6 :6
Jaloers ;(
pi_208378477
Pizza :9

Wij hadden eenvoudige 'Girasoli' van de Plus. Het is vast heiligschennis als je het vergelijkt met the real deal, maar voor een snelle avondmaaltijd prima.
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 21:59:35 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208378496
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:58 schreef Candaasje het volgende:
Pizza :9

Wij hadden eenvoudige 'Girasoli' van de Plus. Het is vast heiligschennis als je het vergelijkt met the real deal, maar voor een snelle avondmaaltijd prima.
Ik las Grasoli. Misschien wat bevooroordeeld door je dieet. Klinkt Italiaans, eens zien wat het is
pi_208378579
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:55 schreef derLudolf het volgende:
@:Lucky_Strike veel plezier met het uitroepen van BBB als winnaar morgen :D

Op tal van dingen moeten ze toch de wat linksere mensen ook wel aanspreken? Een voorbeeld wat me nog bij staat dan de stemwijzer was OV en bibliotheken in kleinere kernen. Sowieso die laatste heb ik niet mee laten tellen, maar BBB vond dat juist belangrijk, zeker nu ze (hier in Drenthe iig) allerlei andere functies er bij hebben gekregen. Ook bij m'n van huisuit PvdA ouders - die daar zeker na het geflirt met GL helemaal niet meer op gaan stemmen - kwam hij er in de top 3 uit

Ik rijd liever langs vlaggen (nota bene op eigen grond) van Schleswig Holstein dan langs een zonneakker of een datacenter.

VVD ga ik nu echt niet meer op stemmen. Ik hoop en denk dat BBB z'n zaakjes beter op orde heeft dan andere nieuwe partijen, dus ik ga ze een kans geven.

Ik ken zowel van de staten als van het waterschap een kandidaat en dat lijken me buitengewoon capabele lui. Verder ken ik eigenlijk ook bijna niemand op de kieslijsten, op de lijstduwer van de PvdD na.

Die kwam hier gisteren met een collectebus van Amnesty dacht ik. Omdat hij het was dr maar een hand vol kleingeld in gegooid, maar toen werd me nog gevraagd of ik al wist wat ik ging stemmen, dat hij op de lijst stond en of ik een flyer wilde. Toch maar gezegd dat dat niet m'n partij was. :D
BBB is een partij die staatvoor het kapitalistisch gedachtegoed/het grootkapitaal, gezien wiens belangen ze behartigen. (Verschilt daarin niet veel met de VVD eigenlijk)
Dat kan best samengaan met wat kleinere punten die veel mensen die wat linkers zijn graag ook zo ziet, maar verder spreekt het gedachtengoed niet aan omdat het heel ver van linkse idealen af staat.
pi_208378601
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik las Grasoli. Misschien wat bevooroordeeld door je dieet. Klinkt Italiaans, eens zien wat het is
:D ):O

Gevulde pasta. Ik weet nooit het verschil tussen al die soorten, dit stond op de verpakking :+
pi_208378730
Ik moet weer even zin maken om naar het werk te gaan. 4 dagen vrij geweest.

Wat ik nog wilde zeggen; wat klinkt jouw vakantie actief Flash! En dat terwijl je ziek(ig) bent. Bezig bijtje dus.

En hoe is het met Cat? :)
  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:27:26 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208378931
Ja weetniet. Heb r vanmiddag nog geappt. Zal wel druk zijn.
pi_208378966
Hebben een nieuwe datum voor naar (klein-) kinderen *O*
SPOILER
  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:32:29 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_208379001
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:30 schreef Blues het volgende:
Hebben een nieuwe datum voor naar (klein-) kinderen *O*
SPOILER
Dat niet alleen, maar opa en oma is (over het algemeen) leuk *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:33:25 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_208379016
@derLudolf is er eigenlijk al weer nieuws inzake dat kaartje enzo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208379028
Vanochtend opgestaan met helemáál geen zin en het gevoel dat vandaag een waardeloze dag ging worden. Uiteindelijk mezelf een halfuur te laat uit bed gesleurd, niet ontbeten (foei), nog net op tijd op werk verschenen (waarover ik me alleen maar rotter voelde want ik wil iemand zijn die gewoon netjes op tijd is), mezelf door de ochtend heen gesleurd, maar na de lunchpauze ging het eigenlijk wel goed en uiteindelijk ben ik zelfs wat langer op werk gebleven omdat ik er echt in zat. _O_
Langs de Kruidvat gegaan omdat de kapster een haarmasker/haarolie aanraadde tegen m'n stugge pluizige eigenwijze haar. Door de bomen het volledige bos verloren en met 2 flesjes deo en een pakje tandenstokers naar huis.
-- Iemand nog tips voor milde, vegan haarolie/creme/masker die goed uit te wassen en makkelijk te gebruiken is? Voorlopig smeer ik er wel 2x zoveel conditioner in denk ik :')

En vanavond nog vergadering van sportclub. Bij mij thuis dus scheelde weer reis-energie. Maar wel tot 21:45 bezig geweest (er komen een hoop HR-wijzigingen aan en er moet een hoop georganiseerd worden komende lente/zomer). Pffffff

Oh en gisteren/vandaag zijn op de bovenste verdieping de balkon-hekjes losgewaaid :o
Wel richting de flat niet van de flat af, dus niemand heeft ze op z'n hoofd gekregen.
Beetje jammer dat de brandtrap ook probeert los te waaien.
Schroeven hier en daar al doorgeroest. Hoe dan. :o

@vlindertje89 goed dat je je college overleefd hebt! niet gek dat je nogal uitgeput bent erna. Ik vind zelf zoveel praten voor een zaal/groep ook gewoon kneitervermoeiend want je hebt toch een andere stem/houding dan in een kleiner gezelschap.

@Troel en @Lonaa en @fietsie :* op de lichaamsbeeld struggles.
SPOILER
@Dr_Flash fijn dat je minder ziek bent, veel plezier op excursie morgen!

@yinu :o jouw buurman :o
pi_208379102
@Blues fijn dat je ze weer kan zien! *;
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 22:46:23 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208379185
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:33 schreef Troel het volgende:
@:derLudolf is er eigenlijk al weer nieuws inzake dat kaartje enzo?
Ze was vooral van zichzelf geschrokken eigenlijk, geen wrok naar mij ofzo. Maar sindsdien eigenlijk ook weinig contact gehad verder. Hoewel dat ook niet alles zegt, wel vaker dat ze het gewoon erg druk heeft en dan gewoon niet reageert. Een leven heet dat geloof ik :+
pi_208379186
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]
BBB is een partij die staatvoor het kapitalistisch gedachtegoed/het grootkapitaal, gezien wiens belangen ze behartigen. (Verschilt daarin niet veel met de VVD eigenlijk)
Dat kan best samengaan met wat kleinere punten die veel mensen die wat linkers zijn graag ook zo ziet, maar verder spreekt het gedachtengoed niet aan omdat het heel ver van linkse idealen af staat.
Nou dit dus.

Ik wil graag dat Nederland (en de wereld) zo fijn mogelijk wordt voor een zo groot mogelijke groep mensen. Dat kan alleen maar als het milieu op de eerste plaats wordt gezet.

Ik moest vanavond denken aan de eerste date van J en mij. Over 2 weken is dat 20 jaar geleden. We hebben het die avond over politiek gehad en spraken allebei de wens uit dat we wel een soortgelijke politieke mening van de ander verwachtten. Of op zijn minst niet links of christelijk. We stemden allebei VVD dus dat vonden we fijn.

De aversie tegen christelijke partijen is nog steeds hetzelfde. Ik kreeg net wel de opdracht om twee keer GroenLinks voor hem te stemmen *; Gelukkig zijn we bijna gelijktijdig het hele politieke spectrum overgestoken want we kunnen ons nog steeds niet voorstellen dat we zo enorm over deze zaken verschillen.

For the record, dat worden totaal 3 stemmen voor GL en 1 voor PvdD (waterschap).
Spoilers!
pi_208379233
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:34 schreef Tele6 het volgende:
Vanochtend opgestaan met helemáál geen zin en het gevoel dat vandaag een waardeloze dag ging worden. Uiteindelijk mezelf een halfuur te laat uit bed gesleurd, niet ontbeten (foei), nog net op tijd op werk verschenen (waarover ik me alleen maar rotter voelde want ik wil iemand zijn die gewoon netjes op tijd is), mezelf door de ochtend heen gesleurd, maar na de lunchpauze ging het eigenlijk wel goed en uiteindelijk ben ik zelfs wat langer op werk gebleven omdat ik er echt in zat. _O_

Zo goed dat je jezelf toch naar werk gesleept/gepusht hebt _O_

Ik heb me om zo'n gevoel een paar x ziek gemeld, ik kon me er niet toe zetten om die dagen 'aan te gaan'.

Echt knap van je ^O^
pi_208379245
Pffff VvE bestuursvergadering gehad. Had om 21 uur klaar kunnen zijn, maar de heren bleven maar kletsen. Net als altijd _O-

@vlindertje89 dat is een vacature waar ik nog wel wat meer over wil weten, kwam in het gesprek nogal administratief over. En ze hebben daar ook een meer secretariele vacature waar ik liever voor in aanmerking wil komen.
Waar ik gisteren ben geweest op gesprek ga ik niet doen. Ik zag in een oude vacature tekst dat zij toen ook vroegen om 18-24 uur. Op de vacaturesite die ik doorgestuurd kreeg stond 24-32. Dus waar die fout nou zit, geen idee.
We have far more in common than that which devides us..
pi_208379258
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Zo goed dat je jezelf toch naar werk gesleept/gepusht hebt _O_

Ik heb me om zo'n gevoel een paar x ziek gemeld, ik kon me er niet toe zetten om die dagen 'aan te gaan'.

Echt knap van je ^O^
dankje :*

Als ik te veel dagen op rij dat gevoel heb, werk ik een dagje thuis. Heb alleen net vrijdag én maandag ook al thuisgewerkt dus nu mezelf echt naar werk schoppen.
Ik weet niet goed wat het is, maar echt lekker in m'n vel zit ik niet de afgelopen paar weken. Nog niet echt bijgekomen van de verhuis-stress misschien.
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 22:56:48 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208379291
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Dat mogen we allemaal vinden gelukkig, hoewel het de coalitievorming nou niet bepaald makkelijk maakt. Dus als we de partijen waar jij sympathie voor hebt nou eens afschaffen ;) ;) (is het duidelijk dat ik absoluut niet serieus ben?)

Ik ben van mening dat we nou eenmaal te dealen hebben met de kapitalistische wereld. Zolang we nog en de EU zitten en vrij verkeer van goederen hebben lijkt het me lastig een socialistische zelfvoorzienende heilstaat te worden.

Verder vraag ik me af, in het geval van de PvdA, of een arbeider per se linkse idealen heeft, of gewoon beloond wel worden voor zijn werk, een veilige plek heeft om te wonen en een auto kan veroorloven om vanuit z'n dorp na een nachtdienst in het ziekenhuis naar huis te kunnen.
pi_208379305
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:54 schreef Tele6 het volgende:

[..]
dankje :*

Als ik te veel dagen op rij dat gevoel heb, werk ik een dagje thuis. Heb alleen net vrijdag én maandag ook al thuisgewerkt dus nu mezelf echt naar werk schoppen.
Ik weet niet goed wat het is, maar echt lekker in m'n vel zit ik niet de afgelopen paar weken. Nog niet echt bijgekomen van de verhuis-stress misschien.
Heb je de mogelijkheid om een paar dagen vrij te nemen, en dan ook echt vrij, Bijvoorbeeld na het weekend maandag t/m woensdag. In het weekend ben jij altijd bezig, maar dat je dan daarna gewoon een paar dagen niets hebt, maar lekker thuis kunt zijn. Kop thee, boek en bank en niets hoeven en moeten
pi_208379326
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Heb je de mogelijkheid om een paar dagen vrij te nemen, en dan ook echt vrij, Bijvoorbeeld na het weekend maandag t/m woensdag. In het weekend ben jij altijd bezig, maar dat je dan daarna gewoon een paar dagen niets hebt, maar lekker thuis kunt zijn. Kop thee, boek en bank en niets hoeven en moeten
Misschien. Ik zou even moeten uitrekenen hoe dat uitkomt met vrije dagen en wat ik nog aan zomervakantie en kerstvakantie zou willen. En de maandag en dinsdag kan ik alleen vrij krijgen als ik dat laaaaang van tevoren vraag want dan word ik altijd helemaal volgepland met taken. Lang weekend de andere kant op (wo-vr vrij nemen) kan natuurlijk ook, dat is beter te regelen. Hmmm. :s)
pi_208379333
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat mogen we allemaal vinden gelukkig, hoewel het de coalitievorming nou niet bepaald makkelijk maakt. Dus als we de partijen waar jij sympathie voor hebt nou eens afschaffen ;) ;) (is het duidelijk dat ik absoluut niet serieus ben?)

Ik ben van mening dat we nou eenmaal te dealen hebben met de kapitalistische wereld. Zolang we nog en de EU zitten en vrij verkeer van goederen hebben lijkt het me lastig een socialistische zelfvoorzienende heilstaat te worden.

Verder vraag ik me af, in het geval van de PvdA, of een arbeider per se linkse idealen heeft, of gewoon beloond wel worden voor zijn werk, een veilige plek heeft om te wonen en een auto kan veroorloven om vanuit z'n dorp na een nachtdienst in het ziekenhuis naar huis te kunnen.
Wat precies vinden? Dat onze idealen uit elkaar liggen en daarmee de partijkeuze ook?

Er zijn gradaties in hoe 'links' iemand is, het is niet zwart/wit. Ik ben veel minder links dan een goede vriend die onlangs uit de SP gezet is ;)
Maar jouw laatste voorbeelden zijn ook prima links te noemen; daar heeft de arbeirder de macht en niet het grootkapitaal. En wordt welvaart dus zo verdeeld dat zo min mogelijk mensen in armoede leven.

Ik ben overigens geen communist. Maar ik ben ook zeker geen voorstander van hoe het kapitalistisch systeem nu in elkaar steekt.
pi_208379342
:* @Tele6

Ik moet verder nog wat teruglezen, maar dat wordt een andere keer. Op naar bed!
pi_208379365
Er ligt geen kat naast mijn kussen ;( Hans is naar de keuken verbannen ;(
Spoilers!
pi_208379388
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 23:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er ligt geen kat naast mijn kussen ;( Hans is naar de keuken verbannen ;(
wrom?

Een van de heren vanavond is niet zo van dieren, maar had uitzicht op Elin die de hele avond op de poef lag, af en toe van lui naar nog luier ging liggen. Zijn reactie: Ik word hier zo rustig van, kijken naar een slapende kat _O-
pi_208379481
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 23:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
wrom?

Een van de heren vanavond is niet zo van dieren, maar had uitzicht op Elin die de hele avond op de poef lag, af en toe van lui naar nog luier ging liggen. Zijn reactie: Ik word hier zo rustig van, kijken naar een slapende kat _O-
Hans woonde tijdelijk op de slaapkamer omdat ze zo bang was van de schilders. Maar ze speelt tussen 3 en 4 wild, ligt moeilijk stil, maakt een bende van de omgeving van de kattenbak, likt onze handen als we slapen en spint als een gevechtshelikopter.

Ik heb het er allemaal wel voor over, ze is ook heel lief en gezellig. Maar ik heb het niet alleen voor het zeggen. Eigenlijk was ze gisteren al verbannen maar ik moest huilen want het was zo zielig ;( Toen mocht ze nog 1 nachtje.

Slapende katten zijn geweldig O+ Hoe is het met Elin? En met jou?
Spoilers!
pi_208379493
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:34 schreef Tele6 het volgende:
Langs de Kruidvat gegaan omdat de kapster een haarmasker/haarolie aanraadde tegen m'n stugge pluizige eigenwijze haar. Door de bomen het volledige bos verloren en met 2 flesjes deo en een pakje tandenstokers naar huis.
-- Iemand nog tips voor milde, vegan haarolie/creme/masker die goed uit te wassen en makkelijk te gebruiken is? Voorlopig smeer ik er wel 2x zoveel conditioner in denk ik :')

Stoppen met wassen en gaan borstelen. Met varkenshaar, maar dat ligt wellicht wat moeilijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 23:21:45 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208379503
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 23:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Wat precies vinden? Dat onze idealen uit elkaar liggen en daarmee de partijkeuze ook?

Er zijn gradaties in hoe 'links' iemand is, het is niet zwart/wit. Ik ben veel minder links dan een goede vriend die onlangs uit de SP gezet is ;)
Maar jouw laatste voorbeelden zijn ook prima links te noemen; daar heeft de arbeirder de macht en niet het grootkapitaal. En wordt welvaart dus zo verdeeld dat zo min mogelijk mensen in armoede leven.

Ik ben overigens geen communist. Maar ik ben ook zeker geen voorstander van hoe het kapitalistisch systeem nu in elkaar steekt.
Je mag vinden dat iets niet aansluit bij jouw standpunten. Bedoelde er verder niets zwaarwegends mee ofzo. Het is zeker niet zwart-wit. En is het dan per se direct heel rechts als diezelfde arbeider niet alle macht zou moeten krijgen. Want stel, arbeider 1 steekt kopt iets boven het maaiveld uit en wordt de werkgever van arbeider 2 die hem keihard naait en daardoor extra hypotheek op mag gaan nemen.

Nou ja, uiteindelijk komt er altijd wel een kleur grijs uit in een democratie. Niet dat het daar altijd even duidelijk van wordt is een tweede...
pi_208379527
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 23:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Stoppen met wassen en gaan borstelen. Met varkenshaar, maar dat ligt wellicht wat moeilijk.
Ik heb dat serieus een tijd geprobeerd, maar het combineert erg slecht met m'n sport. Als in, mijn haar blijft dan naar drek ruiken. :')

Ik was het nu maar eens in de week en met een shampoo die niet al te veel ontvet.

Met zo'n zachte haren borstel (m'n ouders hebben er een liggen) heb ik wel geprobeerd maar dan krijg ik alleen de bovenste laag haar geborsteld en de rest blijft klitterig en pluizig? en m'n haar wordt er heel statisch van? misschien doe ik wat verkeerd.

M'n huidige aanpak was om het zo veel mogelijk in een vlecht te laten ipv staart, want dan klit het minder, en om het vooral met een grove kam te kammen ipv borstelen omdat dat het haar minder zou beschadigen en dan zou het minder moeten pluizen/klitten. Werkt redelijk om klitten te voorkomen, maar zacht en pluisvrij wordt het niet.
pi_208379531
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 23:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hans woonde tijdelijk op de slaapkamer omdat ze zo bang was van de schilders. Maar ze speelt tussen 3 en 4 wild, ligt moeilijk stil, maakt een bende van de omgeving van de kattenbak, likt onze handen als we slapen en spint als een gevechtshelikopter.

Ik heb het er allemaal wel voor over, ze is ook heel lief en gezellig. Maar ik heb het niet alleen voor het zeggen. Eigenlijk was ze gisteren al verbannen maar ik moest huilen want het was zo zielig ;( Toen mocht ze nog 1 nachtje.

Slapende katten zijn geweldig O+ Hoe is het met Elin? En met jou?
Ah duidelijk. En het is ook zielig, blij dat ik het zelf mag beslissen (geloof ook niet dat iedereen dit leuk zou vinden) Ja Elin spint ook als een gevechtshelikopter en ja, ze ligt naast mijn hoofdkussen (als ik naar de wc ben geweest ligt ze erop :D ). En om 6.15 wil ze eten (ook al zit er nog iets in haar bakje, dat moet ik haar dan vertellen _O-
Verder slaapt ze gewoon lekker dicht bij me maar dat deed ze altijd al.
Met haar gaat het best goed, steeds beter. Ze speelt nu veel meer met speeltjes, best apart om te zien. En met mij gaat het goed. Ik weet dat het de beste beslissing was. Maar ik kreeg zojuist bestelde foto's binnen en dat was toch wel even slikken
pi_208379572
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 23:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb dat serieus een tijd geprobeerd, maar het combineert erg slecht met m'n sport. Als in, mijn haar blijft dan naar drek ruiken. :')

Ik was het nu maar eens in de week en met een shampoo die niet al te veel ontvet.

Met zo'n zachte haren borstel (m'n ouders hebben er een liggen) heb ik wel geprobeerd maar dan krijg ik alleen de bovenste laag haar geborsteld en de rest blijft klitterig en pluizig? en m'n haar wordt er heel statisch van? misschien doe ik wat verkeerd.
Mijn varkensharenborstels zijn juist knetterhard. Moet je met dik haar ook wel je best doen, maar dat heb je met dik haar snel.
Uitdunnen O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208380347
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 23:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je mag vinden dat iets niet aansluit bij jouw standpunten. Bedoelde er verder niets zwaarwegends mee ofzo. Het is zeker niet zwart-wit. En is het dan per se direct heel rechts als diezelfde arbeider niet alle macht zou moeten krijgen. Want stel, arbeider 1 steekt kopt iets boven het maaiveld uit en wordt de werkgever van arbeider 2 die hem keihard naait en daardoor extra hypotheek op mag gaan nemen.

Nou ja, uiteindelijk komt er altijd wel een kleur grijs uit in een democratie. Niet dat het daar altijd even duidelijk van wordt is een tweede...
Oh ja, er zijn meer partijen waarmee ik het niet eens ben/waarin ik me niet goed kan vinden. Sterker nog, ik kan me niet eens altijd (volledig) in de partijpunten van de PvdD vinden. :D

Je voorbeeld snap ik even niet. Ik ben geen communist en ik denk ook zeker niet dat als je dat niet bent, je automatisch heel rechts bent. Maar communisme zoals Marx het heeft beschreven, dat gaat van gelijke verdeling en macht uit, vanuit de arbeidersklasse. Wanneer er een of een kleiner groepje zich meer macht toe-eigent, dan spreek je al niet meer van communisme/Marxisme.
(Gekeken naar de aard van 'den mensch' geloof ik daarom niet dat het ooit echt gaat werken. Helaas, want het idee is best heel prima)
pi_208380367
@Tele6 : ik was gisteren toevallig weer eens bij de kapper, en die gaf aan dat het wisselende weer (vooral ook qua temperatuur) en in mijn geval al het verbouwingsstof en het grotendeels van de tijd vast dragen niet zo heel best waren geweest :+

Je zou eens kunnen kijken in het GC-topic voor tips. Dat gaat meer over krullend haar, maar dat is vaak ook erg pluizig en droog. Ze waren daar laatst fan van producten van het Kruidvat, deze o.a.: https://www.kruidvat.nl/k(...)G2CPKMsaAqllEALw_wcB
(Ik wil het zelf ook nog wel uitproberen, vergeet het de hele tijd te halen)

Minder vaak wassen helpt hier wel, en niet te agressieve shampoo gebruiken. Je hele haar van z'n beschermlaag strippen maakt juist dat het gaat klitten. (Ik krijg al meer last als ik een keer met Happy Soap was, ipv marseillezeep. Het is af en toe wel gewoon nodig, maar het is altijd vloeken nadien :P ) .
  woensdag 15 maart 2023 @ 06:41:20 #68
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208380392
-O- frida heeft vanmorgen in mn bed geplast terwijl ik er in lag..

Dus nu maar mn mateas schoon boenen(daar had ze eerder ook niet op geplast..)

Ik ben er wel echt super verdrietig van.. er is blijkbaar iets aan haar stress bezorgd, en dat vind ik zo sneu. Dus vanochtend alle nieuwe spullen maar uit de woonkamer in de logeerkamer, alle lege dozen daar ook, de bak nog maar een keer schoongemaakt, etc..
Ik hoop echt dat ik het nu goed doe voor d'r..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_208380465
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 06:41 schreef Barreltje het volgende:

Ik ben er wel echt super verdrietig van.. er is blijkbaar iets aan haar stress bezorgd, en dat vind ik zo sneu. Dus vanochtend alle nieuwe spullen maar uit de woonkamer in de logeerkamer, alle lege dozen daar ook, de bak nog maar een keer schoongemaakt, etc..
Wat sneu. Maar misschien toch even naar de DA? Misschien heeft ze blaasontsteking of zo?
pi_208380518
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 07:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat sneu. Maar misschien toch even naar de DA? Misschien heeft ze blaasontsteking of zo?
Dit wilde ik nog oppperen ja.
pi_208380536
@Tele6 natuurlijk heb jij ook recht van spreken over issues mbt je lijf. Dat is niet voobehouden aan mensen die (te) zwaar/dik/groot zijn/dat van zichzelf vinden.

Also for the record: ik borstel mijn haar niet, ik ga er met m'n vingers doorheen onder de douche als er conditioner inzit. Haar wordt hier denk ik 1,5 keer per week gewassen, gemiddeld. Met Loving Blends. De honingshampoo en de gember conditioner. Het wordt geverfd met O+ henna O+
Het zit meestal in knot/vlecht/staart. Qua styling gaat er soms wat volumepoeder in van Taft.
Einde.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lonaa op 15-03-2023 07:43:01 ]
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 07:39:43 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208380571
quote:

We hebben ook wel eens gehad dat een kat een tijdje in huis pist... Zonder dat er iets is veranderd, gaat vanzelf over.
pi_208380809
quote:

;(

Ik zou toch de dierenarts maar bellen geloof ik.
Spoilers!
pi_208380842
@Lucky_Strike Dat was ik van de smoothiebowl ja. Blij dat het bevalt! Wij zitten momenteel ook weer in zo'n fase. Het lijkt bij mij langer te vullen dan bijv sojayoghurt.
  woensdag 15 maart 2023 @ 08:22:09 #75
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208380916
dierenarts gebeld, ik moet vanmiddag een sample kit ophalen om haar plas op te vangen.. dus dat gaan we maar doen en dan is er hopelijk deze week nog duidelijkheid :)
  woensdag 15 maart 2023 @ 08:25:23 #76
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208380933
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:08 schreef Tuindier het volgende:
@:Lucky_Strike Dat was ik van de smoothiebowl ja. Blij dat het bevalt! Wij zitten momenteel ook weer in zo'n fase. Het lijkt bij mij langer te vullen dan bijv sojayoghurt.
Mag ik ook een recept/tips?
Ik ontbijt nu meestal met brood, havermoutpap of kwark met muesli maar ik zou wel wat meer variatie willen.
  woensdag 15 maart 2023 @ 08:35:11 #77
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208381030
zeg @Lucky_Strike , jij als verkiezings expert nu :)

mn vader gaat dus voor mij stemmen.. ik heb hem netjes een scan gestuurd van mijn paspoort. wordt dat nou nog ergens gecontroleerd dan die paspoorten?
ik ben wel benieuwd namelijk, want ik heb 3 weken terug een nieuw paspoort gekregen en vraag me af of de controle lijsten dan dus up-to-date zijn ?
  woensdag 15 maart 2023 @ 08:37:18 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_208381050
Hier was ik mijn haar bijna elke dag, met zo'n shampooblok. Ik gebruik geen conditioner, ik douche koud af. Ik borstel mijn haar wel elke dag en that's it.

De laatste keer bij de kapper is het compleet geblondeerd en daarna weer donkere tonen opgezet, dus de komende zoveel tijd dat dit nog in mijn haar zit wordt er geen kleur of wat dan ook meer ingestopt, want dan breekt het waarschijnlijk spontaan af :(

@Tele6 iedereen mag overal over klagen. :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 maart 2023 @ 08:37:39 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_208381051
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:35 schreef Barreltje het volgende:
zeg @:Lucky_Strike , jij als verkiezings expert nu :)

mn vader gaat dus voor mij stemmen.. ik heb hem netjes een scan gestuurd van mijn paspoort. wordt dat nou nog ergens gecontroleerd dan die paspoorten?
ik ben wel benieuwd namelijk, want ik heb 3 weken terug een nieuw paspoort gekregen en vraag me af of de controle lijsten dan dus up-to-date zijn ?
Als het goed is wel!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208381147
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:35 schreef Barreltje het volgende:
zeg @:Lucky_Strike , jij als verkiezings expert nu :)

Je mag met een maximaal vijf jaar verlopen identiteitsbewijs stemmen. Ze kijken er wel grondig naar.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 15 maart 2023 @ 08:47:42 #81
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208381148
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:37 schreef Troel het volgende:

[..]
Als het goed is wel!
ja maar hoe dan? ik zie ze dat niet checken in een computer ofzo ?
  woensdag 15 maart 2023 @ 08:48:14 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_208381156
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:47 schreef Barreltje het volgende:

[..]
ja maar hoe dan? ik zie ze dat niet checken in een computer ofzo ?
Ze hebben lijsten en die worden niet al weken van te voren geprint ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 maart 2023 @ 08:48:28 #83
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208381160
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je mag met een maximaal vijf jaar verlopen identiteitsbewijs stemmen. Ze kijken er wel grondig naar.
nouja, ik heb dus m'n NIEUWE paspoort opgestuurd :P dus ben benieuwd of dat al in het systeem staat
pi_208381173
Wij hebben in ieder geval alvast de burgerplicht gedaan ^O^ nu nog even hangen en dan maar weer eens naar het ziekenhuis, het houdt een mens van de straat :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208381195
Goedemorgen :W
Zometeen overleggen bij de bierwinkel waar we aanstaande zaterdag ons nieuwste bier lanceren.
En dan morgen weer 3000 flessen bottelen *O* best leuk zo'n 'hobby'.

SPOILER
  woensdag 15 maart 2023 @ 08:54:17 #86
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208381224
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:51 schreef Sarabi het volgende:
Zometeen overleggen bij de bierwinkel waar we aanstaande zaterdag ons nieuwste bier lanceren.

SPOILER
jullie bierbusiness gaat echt als een malle! ^O^ ^O^ al plannen om het verder uit te breiden of houden jullie het lekker "klein" :)
pi_208381226
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:48 schreef Troel het volgende:

[..]
Ze hebben lijsten en die worden niet al weken van te voren geprint ;)
Die lijsten bevatten nummers van stempassen die ongeldig zijn verklaard. Niet van ongeldige ID-bewijzen.

Je vader kan gewoon stemmen met je nieuwe paspoort Barrel.
Spoilers!
  woensdag 15 maart 2023 @ 08:59:28 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_208381294
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Die lijsten bevatten nummers van stempassen die ongeldig zijn verklaard. Niet van ongeldige ID-bewijzen.

Je vader kan gewoon stemmen met je nieuwe paspoort Barrel.
Zover had ik nog niet eens gedacht inderdaad. Ik zat al te bedenken "die lijsten worden pas op het laatste moment geprint als alle wijzigingen binnen zijn enzo." Het is bij ons ook altijd iemand anders die de stempas controleert en die het id bekijkt. De lijsten liggen dus inderdaad niet bij de id's :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:00:15 #89
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208381307
quote:

SPOILER
Oeehhh tof daar wilde ik heen maar we hebben al een festival gepland dat weekend.
pi_208381389
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:54 schreef Barreltje het volgende:

[..]
jullie bierbusiness gaat echt als een malle! ^O^ ^O^ al plannen om het verder uit te breiden of houden jullie het lekker "klein" :)
Op dit moment gaat het vrij slecht in de bierwereld door alle hoge kosten. Elke week hoor je wel van een brouwerij die er mee stopt. Dus we blijven lekker op de manier doorgaan :)
We hebben nu eindelijk een mooie voorraad waarmee we ook naar evenementen kunnen.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:00 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Oeehhh tof daar wilde ik heen maar we hebben al een festival gepland dat weekend.
Jammer!
We staan dit jaar sowieso wel op redelijk wat festivals dus wie weet komen we elkaar ergens anders tegen :)
Volgende week staan we op het festival in Veghel en dat weekend erna staan we 3 dagen op Hop On, Hop Off in Breda.
En dan moet het festivalseizoen officeel nog beginnen :)
pi_208381394
quote:

SPOILER
Heb je zeker alleen naamtechnisch iets aan? Verder krom liggen voor Swinkels plus een paar consumptiebonnen. Of zit ik er helemaal naast?
pi_208381405
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:07 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Heb je zeker alleen naamtechnisch iets aan? Verder krom liggen voor Swinkels plus een paar consumptiebonnen. Of zit ik er helemaal naast?
Als kleine brouwerij zijn de meeste festivals vooral voor naamsbekendheid en om je bier te kunnen delen met de mensen.

99% zit niet in de bierwereld om rijk te worden ;)
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:10:30 #93
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208381419
Volumepoeder. Weer iets geleerd.
pi_208381453
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Als kleine brouwerij zijn de meeste festivals vooral voor naamsbekendheid en om je bier te kunnen delen met de mensen.

99% zit niet in de bierwereld om rijk te worden ;)
Ik vroeg ook niet of je er rijk van wordt maar ik kan me zo indenken dat Swinkels er nog een extra tandje bijzet om er helemaal niks aan over te houden. Dat bierfestivals in Nederland vaak geen vetpot zijn was mij al bekend.
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:32:22 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_208381655
Ik vind vooral de verkiezing voor het waterschap lastig. Als klein stukje vallen we net niet in Vechtstromen zoals de rest, maar in Rijn en IJssel. En van alle kandidaten daar is er maar eentje die uit Haaksbergen komt, de rest is allemaal Gelderland. Ja, alsof die omkijken naar wat er met die beekje naast ons huis gedaan moet worden. Doen ze nu ook al niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 maart 2023 @ 09:32:56 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_208381660
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:13 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik vroeg ook niet of je er rijk van wordt.
Precies, moet je rijk worden van een hobby dan? Over het algemeen kost een hobby alleen maar geld :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208381673
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:13 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik vroeg ook niet of je er rijk van wordt maar ik kan me zo indenken dat Swinkels er nog een extra tandje bijzet om er helemaal niks aan over te houden. Dat bierfestivals in Nederland vaak geen vetpot zijn was mij al bekend.
Neuh het zag er op zich meer dan oke uit.
pi_208381686
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Neuh het zag er op zich meer dan oke uit.
Mooie kans, is toch niet een heel serieus festival voor de echt geïnteresseerde.
pi_208381728
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:35 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Mooie kans, is toch niet een heel serieus festival voor de echt geïnteresseerde.
Nu ben ik wel benieuwd wat wel heel serieuze festivals zijn :D

Zoals je ziet zijn ze wel aan de slag gegaan met het commentaar van vorig jaar.
pi_208381755
Net ook goed nieuws gekregen dat we vanaf het volgende bier eindelijk kunnen afvullen op blik *O*
pi_208381778
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:40 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Nu ben ik wel benieuwd wat wel heel serieuze festivals zijn :D

Zoals je ziet zijn ze wel aan de slag gegaan met het commentaar van vorig jaar.
Ik krijg er een beetje een huishoudbeursgevoel bij met al dat extra entertainment. Daar zal vast ook een markt voor zijn en het trekt misschien publiek dat anders niet zo snel naar een bierfestival zou gaan maar ik kom er vooral voor het bier en dan wil ik niet iets drinken dat door Swinkels georganiseerd is.
pi_208381804
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:43 schreef Sarabi het volgende:
Net ook goed nieuws gekregen dat we vanaf het volgende bier eindelijk kunnen afvullen op blik *O*
Welke voordelen biedt dat?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208381826
quote:
5s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:49 schreef sigme het volgende:

[..]
Welke voordelen biedt dat?
Belangrijkste is dat het het beste voor bier is. Komt geen licht meer bij.
Verder erg fijn voor ons dat het minder ruimte (en gewicht) inneemt. En dat je meer ruimte voor artwork op de labels hebt.
pi_208381852
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Belangrijkste is dat het het beste voor bier is. Komt geen licht meer bij.
Verder erg fijn voor ons dat het minder ruimte (en gewicht) inneemt. En dat je meer ruimte voor artwork op de labels hebt.
Klinkt goed!
Gaan jullie dan voor 33cl of halve liters?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208381874
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:54 schreef sigme het volgende:

[..]
Klinkt goed!
Gaan jullie dan voor 33cl of halve liters?
Het liefst blijven we bij 33cl :)
We horen veel om ons heen dat mensen halve liters te veel vinden. Ik vind het altijd wel fijn maar dat komt omdat mijn man en ik eigenlijk alle biertjes delen. Dus ik kan me voorstellen dat als je alleen bent dat het wat veel is.
pi_208381970
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Het liefst blijven we bij 33cl :)
We horen veel om ons heen dat mensen halve liters te veel vinden. Ik vind het altijd wel fijn maar dat komt omdat mijn man en ik eigenlijk alle biertjes delen. Dus ik kan me voorstellen dat als je alleen bent dat het wat veel is.
33 heeft ook mijn voorkeur :Y
Een halve liter vind ik voor mijzelf altijd te veel en een halve halve liter te weinig :D

Maar sowieso leuk en spannend, weer nieuwe ontwikkelingen, lijkt me. Hoef je ook niet meer af te vullen & etiketten te plakken, dat lijkt me ook een voordeel.
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:07:32 #107
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208381998
Ik kijk op Discovery+ een docuserie over Jomanda. Ik heb dat destijds niet zo erg meegekregen allemaal. Wat enorm fascinerend. Ook dat de NS gewoon combitickets aanbood, dat er georganiseerde busreizen waren, etc. Dat ze haar eigen ballet uitvoerde en haar themesong zong.
Spoilers!
pi_208382016
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:04 schreef sigme het volgende:

[..]
33 heeft ook mijn voorkeur :Y
Een halve liter vind ik voor mijzelf altijd te veel en een halve halve liter te weinig :D

Maar sowieso leuk en spannend, weer nieuwe ontwikkelingen, lijkt me. Hoef je ook niet meer af te vullen & etiketten te plakken, dat lijkt me ook een voordeel.
Als het goed is, is het afvullen en etiketten plakken niet heel anders dan bij flessen. Het gaat door hetzelfde apparaat :)
Maar goed het is nog even afwachten, sowieso nog totaal geen plannen voor een volgend bier.
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:20:54 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_208382182
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:35 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Kom je in mei nog naar Enschede dan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208382198
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 08:25 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Mag ik ook een recept/tips?
Ik ontbijt nu meestal met brood, havermoutpap of kwark met muesli maar ik zou wel wat meer variatie willen.
Wij gooien meerdere bananen in de blender met bijv diepvriesfruit, of geschilde sinaasappel(s) of ander vers fruit (peer of appel kan ook prima). Dat wordt iets met de consistentie van yoghurt. Voor mezelf blend ik ook altijd een lepeltje lijnzaad mee. Dat eten we dan met een paar walnoten en/of een klein handje muesli.
pi_208382199
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:20 schreef Troel het volgende:

[..]
Kom je in mei nog naar Enschede dan?
Nee, wat is er dan?
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:23:10 #112
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208382208
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:22 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Wij gooien meerdere bananen in de blender met bijv diepvriesfruit, of geschilde sinaasappel(s) of ander vers fruit (peer of appel kan ook prima). Dat wordt iets met de consistentie van yoghurt. Voor mezelf blend ik ook altijd een lepeltje lijnzaad mee. Dat eten we dan met een paar walnoten en/of een klein handje muesli.
Dankjewel! :)
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:24:03 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_208382217
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:22 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Nee, wat is er dan?
https://www.craftbeerstor(...)-beer-festival-2023/
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:27:03 #114
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208382257
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:22 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik blend banaan, citrusvrucht (of sap) havermout, havermelk. Dan noten, lijnzaad en fruit als topping.
Spoilers!
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:44:01 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_208382406
Nu heb ik zin in een smoothie, maar hier op kantoor hebben we wel van alle soorten vers fruit, maar geen blender :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208382468
Sterkte voor Frida en Hans' baasjes.

Wij vertrekken zo na het stemmen naar Kaatjestad voor het museum, eten bij de Kromme Dissel + slapen daarnaast. Kunnen we zo naar boven kruipen *)
pi_208382546
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:44 schreef Troel het volgende:
Nu heb ik zin in een smoothie, maar hier op kantoor hebben we wel van alle soorten vers fruit, maar geen blender :P
MP?

@yinu brainwave: riooldingen buitenshuis zijn toch gemeente aangelegenheden?
Afgelopen zomer kwam opperhoofd buitendienst beoordelen, dat de put in onze tuin opgehoogd moest worden. En de andere putten gecontroleerd op grond van de buren.

Al weer een zonnige dag. Bieb, stemmen en vanavond openbare koorrepetitie tijdens stemmen in het wijkcentrum.
Daar staat men tot 21 uur nog in dikke rijen.
Oh ja, ik stem op de tweede vrouw op de lijst. w/
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:57:50 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_208382572
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:55 schreef AnneX het volgende:

[..]
MP?

@:yinu brainwave: riooldingen buitenshuis zijn toch gemeente aangelegenheden?
Afgelopen zomer kwam opperhoofd buitendienst beoordelen, dat de put in onze tuin opgehoogd moest worden. En de andere putten gecontroleerd op grond van de buren.

Al weer een zonnige dag. Bieb, stemmen en vanavond openbare koorrepetitie tijdens stemmen in het wijkcentrum.
Weet niet of mijn collega's zitten te wachten op een blender ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208382576
quote:

[..]
MP?

Bij het waterschap is er voor de partij waarop ik stem maar 1 man. Voor het eerst stem ik dan op een man.
Voor de PS op de 1e vrouw die erop staat, dat kan wel.
pi_208382631
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Bij het waterschap is er voor de partij waarop ik stem maar 1 man. Voor het eerst stem ik dan op een man.
De logica is, dat de eerste vrouw - vaak in top 3 - er toch wel komt.
Tuurlijk wel even gescand of het een goeie keus is. O-)

En veel plezier vandaag én morgen daaro. w/

@Barreltje zou Frida straks een buitenkat worden? Muizen apporteren?
Succes met sampelen.
  woensdag 15 maart 2023 @ 11:18:49 #121
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208382854
Leukste bierfestival blijft Nijmeegse bierfeesten in het pinksterweekend O+

Mijn dorp heeft er dit jaar ook een :D
Wilde nog vragen of ze @Sarabi konden vragen maar ik weet niet wie er in de organisatie zit want er staan alleen voornamen bij in het lokale blaadje _O_
pi_208382893
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 11:18 schreef gcjoel het volgende:
Leukste bierfestival blijft Nijmeegse bierfeesten in het pinksterweekend O+

Mijn dorp heeft er dit jaar ook een :D
Wilde nog vragen of ze @:Sarabi konden vragen maar ik weet niet wie er in de organisatie zit want er staan alleen voornamen bij in het lokale blaadje _O_
Voor Nijmegen waren we ook uitgenodigd maar was helaas niet mogelijk omdat we nog geen taps hebben. Moet wel een heel druk festival zijn van wat we horen.

En jammer!
  woensdag 15 maart 2023 @ 11:31:57 #123
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208383081
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 11:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Voor Nijmegen waren we ook uitgenodigd maar was helaas niet mogelijk omdat we nog geen taps hebben. Moet wel een heel druk festival zijn van wat we horen.

En jammer!
Ja klopt, is altijd super druk en meestal ook top weer. Zo'n goede combinatie O+
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 maart 2023 @ 11:45:09 #124
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208383333
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kijk op Discovery+ een docuserie over Jomanda. Ik heb dat destijds niet zo erg meegekregen allemaal. Wat enorm fascinerend. Ook dat de NS gewoon combitickets aanbood, dat er georganiseerde busreizen waren, etc. Dat ze haar eigen ballet uitvoerde en haar themesong zong.
  woensdag 15 maart 2023 @ 11:51:29 #125
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208383447
quote:
_O_
Spoilers!
pi_208383797
omg ja Jomanda }:|
pi_208383813
Kon toch op een vrouw stemmen bij de PvdD / waterschap w/

Wat een opkomst bij ons in t dorp ^O^ tenminste het was druk.
pi_208384573
Ik wilde door jouw opmerking ook even naar de kandidatenlijst kijken, maar kan dat bij Volt eigenlijk wel loslaten. Die hebben een prima verdeling, en ook lekker wat jonge mensen. Dan heb ik eigenlijk helemaal niet meer de neiging om daar nog iets van invloed op te hebben verder.
pi_208384580
PvdD heeft toch over het algemeen ook wel voldoende vrouwen?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 maart 2023 @ 13:23:30 #130
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208384982
Volt doet alleen mee als ze een 50/50 verdeling hebben qua kandidaten.
In Haarlem te weinig vrouwen en dus geen deelname aan de GR vorig jaar.
Heb zelf een haat/liefde verhouding met Volt. Het Pro-Europa = ^O^ en overig inhoudelijk veel raakvlakken, maar je treft er alleen consultants die D66^2 zijn. Te veel managementgeneuzel.

Dieren heeft eerder een vrouwenoverschot :P.

[ Bericht 3% gewijzigd door borisz op 15-03-2023 13:40:16 ]
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 13:39:08 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208385243
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 13:23 schreef borisz het volgende:
Volt doet alleen mee als ze een 50/50 verdeling hebben qua kandidaten.
Ik vind dat een goed streven, maar niet mee doen als het niet lukt. Alsof je andere punten dan niet belangrijk genoeg zijn dan een volledige 50/50 verdeling. En wat als er iemand meedoet die man noch vrouw is?
  woensdag 15 maart 2023 @ 14:23:27 #132
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208386005
ik vroeg mn pa om op de 3e vrouw op de lijst te stemmen.. die komt wellicht alleen in aanmerking met voorkeurs stemmen, zoals Annex zegt, de 1e vrouw komt er wsl toch wel op.

tevens sollicitatie nieuw :
1 sollicitatie ingetrokken door werkgever, want persoon blijft toch op de positie
1 sollicitatie heb ik een interview voor
1 sollicitatie ben ik het niet geworden, is al 9 maart besloten, alleen hebben ze het mij nog niet verteld }:| :X ( ik kan het op de algemene site wel vinden)

maar goed, 1 sollicitatie dus en die gaan we gewoon nailen ( want mn toekomstige directe collega's zijn alvast enthousiast dat ik daar zou komen *O* )
pi_208386282
Wat een sukkels dat ze het jou nog niet hebben laten weten van die ene zeg @Barreltje!

Ik duim voor de overgebleven sollicitatie voor je! :Y

Sneu van Frida, hopelijk lukt het makkelijk om sample te nemen.

College vanochtend ging weer goed. Geluncht, Nederlandse versie voorbereid en nu al een half uur aan het wachten tot het 15.30 is :+ college van vandaag was fysiek gelukkig minder zwaar dan die van gister. Had weer een headset en hij was ook ietsjes korter en ik hoefde minder te praten. Dus dat is fijn met twee op een dag zo. Al heb ik straks wel weer een microfoon die ik zelf vast moet houden. Ik ga wel echt ZO blij zijn als het 17.15 is straks O+ heb nog genoeg te doen deze week, maar vanavond even niks en morgenochtend eerst kat naar dierenarts brengen en dan zelf lekker sporten voordat ik weer met werk aan de slag ga.
pi_208386525
:W
Genieten hier in het mooie museum Arnhem. Nu even uitblazen.
Crosspost.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 14:47 schreef Blues het volgende:
Biertjes in Museum Arnhem.
@:golfer een biologische Gulpener en ik een Champagne-achtig biertje van De Snor.
Lekkerrrrr[ afbeelding ]
Restaurant is vernoemd naar Pierre Jansen O+
pi_208386753
Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar 17.15. Ik ook, klaar met werk dan ook.

Kreeg net een telefoontje van de vaste dierenarts die vandaag weer was begonnen en las dat Nika er niet meer is. Fijn gevoel gaf dat
pi_208386829
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:04 schreef Kaatje1 het volgende:

Kreeg net een telefoontje van de vaste dierenarts die vandaag weer was begonnen en las dat Nika er niet meer is. Fijn gevoel gaf dat
Dat het maar snel 17.15 mag zijn dan!

Ach wat lief van de dierenarts! Fijn gevoel inderdaad zo'n persoonlijke benadering.
pi_208386837
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn nichtje en twee tantes gingen daar een paar keer heen. Ik heb me er nooit een voorstelling van kunnen maken, Werd er dan ingestraald water uitgesproeid over de mensen of wat? (nichtje zat ook voor de radio met fles water, want die ging Jomanda dan instralen - dit alles is zo ver verwijderd van alles waar ik in geloof dat ik er maar niets op heb gezegd).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208386893
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:58 schreef Blues het volgende:

Als je extra vrouwen wilt, dan moet je op de eerste vrouw stemmen onder de mensen waarvan verwacht wordt dat ze toch worden gekozen.

Bijv. Groen Links heeft hier 3 zetels. Op plek 2 en 5 staat een vrouw. Die op de 2e plek komt er hoogstwaarschijnlijk toch wel in. Dus dan stem je op de nummer 5.

Ik stem overigens geen Groen Links, maar had er wel naar gekeken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208386908
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 14:23 schreef Barreltje het volgende:
ik vroeg mn pa om op de 3e vrouw op de lijst te stemmen.. die komt wellicht alleen in aanmerking met voorkeurs stemmen, zoals Annex zegt, de 1e vrouw komt er wsl toch wel op.

tevens sollicitatie nieuw :
1 sollicitatie ingetrokken door werkgever, want persoon blijft toch op de positie
1 sollicitatie heb ik een interview voor
1 sollicitatie ben ik het niet geworden, is al 9 maart besloten, alleen hebben ze het mij nog niet verteld }:| :X ( ik kan het op de algemene site wel vinden)

maar goed, 1 sollicitatie dus en die gaan we gewoon nailen ( want mn toekomstige directe collega's zijn alvast enthousiast dat ik daar zou komen *O* )
*O* wanneer is het interview? zoom of live?
pi_208386912
quote:

Wat een lieve dierenarts O+

quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 14:52 schreef Blues het volgende:
:W
Genieten hier in het mooie museum Arnhem. Nu even uitblazen.
Crosspost.
[..]
Restaurant is vernoemd naar Pierre Jansen O+
Brut :9
  woensdag 15 maart 2023 @ 15:18:17 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_208386952
quote:

Dat is wel heel erg fijn dat ze dan even belt! Ben je inmiddels al een beetje gewend?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208387178
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:18 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat is wel heel erg fijn dat ze dan even belt! Ben je inmiddels al een beetje gewend?
Ja hoor. Dat Nika er niet meer is merk ik eigenlijk niet zo erg. Was een bange kat die alleen maar mensen opzocht als er eten was. Ze was heel lief maar moest niets van mensen hebben, Elin is veel aanweziger dat zou ik echt merken
  woensdag 15 maart 2023 @ 16:01:29 #143
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208387682
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]
*O* wanneer is het interview? zoom of live?
live, hier in het gebouw. en nu vraag ik me af, moet ik dan ineens m'n beste sollicitatie pakkie aan , terwijl ze me iedere dag hier in mn jeans zien lopen? :D
  woensdag 15 maart 2023 @ 16:07:16 #144
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208387777
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:01 schreef Barreltje het volgende:

[..]
live, hier in het gebouw. en nu vraag ik me af, moet ik dan ineens m'n beste sollicitatie pakkie aan , terwijl ze me iedere dag hier in mn jeans zien lopen? :D
Haha, goed punt! Misschien een middenweg? Nette (spijker)broek met blouse o.i.d.?
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 17:03:11 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208389102
Zo, dat zijn al 28 uur deze week, oftewel weer een halve dag die ik op een ander moment kan opnemen. Niet deze week, want het is druk. Wel vandaag al af wat ik eigenlijk dacht morgen af te hebben. Morgenochtend met een hoofd fris controleren en dan de machine proberen deze week 2D ook af te hebben.

Bbburgerplicht ook al vervuld en foto's opgehaald bij de HEMA. Ik hoef je het eten niets meer.
pi_208389417
Het is klaar _O_
De colleges dan. Voor deze week.

Ik vond het nog leuk ook :D ondanks de fysieke en mentale energie die het kost.
En ook gewoon vermoeiend door de lange uren. Deze week 30 uur tot nu toe (afgelopen weekend nog niet meegeteld). Maar morgen dus pas vanaf 12:00 werken en vrijdag stop ik mooi om 15:30 als dat enigszins lukt. En volgende week vrijdag neem ik ook mooi compensatievrij :) want afgelopen weekend ook uur of 5 gewerkt en vorige week ook meerdere dagen van 9u. Nu al zin in O+ . Dit was ook wel echt de piek, volgende week maandag nog eentje eind vd middag en dinsdag eentje in de avond en dan is het klaar met college geven voor dit academisch jaar :)

Ik moet wel nog stemmen, en me oriënteren. Hoop dat het stemlokaal in mijn straat vanavond nog open is..
pi_208389818
quote:

[..]
MP?

Lief dat je meedenkt, maar hier in de gemeente is de riolering van de pandeigenaar tot aan de erfgrens. Dus in ons geval is dat zo'n 70 m (verzakte) pijp.
  woensdag 15 maart 2023 @ 17:40:56 #148
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208389957
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 16:07 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Haha, goed punt! Misschien een middenweg? Nette (spijker)broek met blouse o.i.d.?
ja dat heb ik iedere dag aan O+
dus misschien dan maar een keertje hakken er onder ofzo :P
  woensdag 15 maart 2023 @ 17:43:01 #149
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208389993
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:40 schreef Barreltje het volgende:

[..]
ja dat heb ik iedere dag aan O+
dus misschien dan maar een keertje hakken er onder ofzo :P
Opgelost, slotje :D
  woensdag 15 maart 2023 @ 18:35:56 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_208390866
Zo, twee rode bolletjes en nu maar kiek'n wat t wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208391200
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:35 schreef Troel het volgende:
Zo, twee rode bolletjes en nu maar kiek'n wat t wordt.
Hamstertjes?
  woensdag 15 maart 2023 @ 18:54:29 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_208391213
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hamstertjes?
verkiezingen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208391282
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 18:54 schreef Troel het volgende:

[..]
verkiezingen :P
_O-
Denk wel dat je beter hamstertjes kunt hebben dan sommige politici
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:02:55 #154
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208391375
Er staat een rij van 40 man buiten :'( Al uren :'(
Spoilers!
pi_208391422
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mmmm zou hier in mijn wijk mooi zijn.
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:07:49 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_208391464
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zelfs hier was een rij bij het stembureau. Maar men wat zijn sommige mensen langzaam met het uitvouwen en opvouwen van die dingen })
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:11:39 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_208391534
Dat lijkt me overigens vooral lastig als het tegen 21 uur aanloopt en je op een gegeven moment toch echt moet sluiten en meot zeggen "tot hier mag gestemd worden"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208391643
Ik moest wat langer wachten voordat ik m'n spullen kreeg. Voor mij was een meneer met zijn begeleider (begeleid wonen project in de buurt). Hij was helemaal zenuwachtig (begeleider mag natuurlijk het hokje niet in). Toen kon hij de namen niet lezen, bij mij lag een loupe dus die aan hem gegeven.
Wel fijn dat het nu zo "goed" met hem gaat. Hij heeft tussen hier en de stad jaren lang gezworven. Nu was hij nuchter en aanspreekbaar.

En stomstomstom. Had helemaal vergeten dat ik bloemkool op had staan. Is nu zo'n beetje bloemkoolsoep geworden. -O-
@Blues en @golfer eten vast beter.
pi_208391741
Hier was weer precies niemand. En dat was niet omdat de mensen van het stembureau zo snel waren. :D
pi_208391900
A ja, stemdag vandaag.

Ik deed niet stemmen (ook geen volmacht). Wel -gisteren- zeiknat regenen, alle lagen kleding aan en half bevriezen, kamer delen zonder verwarming maar wel met twee dames en een badkamer(tje) waarvan de deur niet echt dicht kon.... je leert elkaar goed kennen _O-

Vandaag in dichte mist begonnen aan een wandeling die meer klautering leek in Dana maar zooo mooi O+ Zeker toen de wolken wat wegtrokken en 1 van mijn 4 lagen uit kon. Vanmiddag Little Petra, morgen het echte werk. Bij zon en 17 graden dus goed te doen.

En nu in een nette hotelkamer. Met verwarming. En wifi. En een badkamerdeur die niet goed sluit :')

En een stopcontact wat mijn wereldstekker heeft opgevroten ;( Iemand enig idee hoe je zo'n driepotig ding (UK, een plastic poot, twee metalen) uit het stopcontact krijgt?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:42:45 #161
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208392302
Stemmen was weer veel te gezellig
pi_208392403
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
A ja, stemdag vandaag.

Ik deed niet stemmen (ook geen volmacht). Wel -gisteren- zeiknat regenen, alle lagen kleding aan en half bevriezen, kamer delen zonder verwarming maar wel met twee dames en een badkamer(tje) waarvan de deur niet echt dicht kon.... je leert elkaar goed kennen _O-

Vandaag in dichte mist begonnen aan een wandeling die meer klautering leek in Dana maar zooo mooi O+ Zeker toen de wolken wat wegtrokken en 1 van mijn 4 lagen uit kon. Vanmiddag Little Petra, morgen het echte werk. Bij zon en 17 graden dus goed te doen.

En nu in een nette hotelkamer. Met verwarming. En wifi. En een badkamerdeur die niet goed sluit :')

En een stopcontact wat mijn wereldstekker heeft opgevroten ;( Iemand enig idee hoe je zo'n driepotig ding (UK, een plastic poot, twee metalen) uit het stopcontact krijgt?
De "mankementen" klinken bekend maar heeft toch ook z'n charme.
Dana moest ik opzoeken, zat niet in mijn reis. Maar wat is het mooi daar! En dan morgen naar Petra, ik loop in gedachten met je mee, kan me zo indenken wanneer je de laatste (toch nog onverwachte) hoek om gaat en ziet wat je denkt te kennen en dat toch nog zo ontzettend veel indrukwekkender is.

Geen flauw idee wat je met die stekker moet. Zit er niet een knopje op zodat die iets intrekt?
  woensdag 15 maart 2023 @ 20:30:18 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208393578
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
kamer delen zonder verwarming maar wel met twee dames
Hee wacht eens even, dit klinkt niet echt als een probleem op zich :9
  woensdag 15 maart 2023 @ 20:38:22 #164
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208393782
Ik wil niet meer :'(
Spoilers!
  woensdag 15 maart 2023 @ 20:39:15 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208393804
Ik heb ook niet gestemd trouwens, niet indirect ook.

Vandaag had ik de grote busrondrit. Speciaal gevraagd of ik een half uurtje eerder mocht ontbijten. Daar kwam dus relatief weinig van terecht. Eerst werd ik gewoon weer weggestuurd "Hey het is nog geen half acht donderop :( " en toen ik de receptiedame erbij haalde kon het ineens wel. Ik mocht gaan zitten, en het ontbijt gebruiken. Moet je je voorstellen dat ALLES klaarstond, rijen schalen kaas en vlees en zalm en bakken yoghurt en alles.

Zonder serveertools.

Dusjah, ik heb maar een beetje met de hand wat bij elkaar gegraaid maar niet echt fatsoenlijk gegeten. Gevolg was dat ik eigenlijk de hele dag als een dood vogeltje in die bus lag, hopende dat het middag werd :') Heb alsnog wel veel foto's gemaakt en zo hoor, maar had me veel liever kiplekker gevoeld dat zoals nu een beetje met m'n ziel onder m'n arm rond te lopen op plekken waarvan je denkt "wat doen we hier dan??" Uiteindelijk was er in de laatste van vier plekken tijd om een lange lunchpauze in te lassen, maar eer we toen wat te eten hadden was het al bijna 15:00. Na een voor hierbegrippen nogal forse 16 euro kapotgegooid te hebben aan een lauw bord soep, een aangebrande kippepoot met koude groente en wat aardappels, en een kop koffie, ging het toch een stuk beter.

En vanavond dus weer fatsoenlijk bij de lokale hamburgertent een specialiteit van het huis naar binnen gewerkt.

En nu heb ik dus nog drie volle dagen en ga ik eigenlijk niet meer iets heel spannends doen. Nog een paar dingetjes op de lijst die eerder dicht waren. En verder zal het me allemaal de dag wel duren hier _O_
pi_208394202
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil niet meer :'(
Zit je nog op t stembureau? Zag best wel veel lange rijen op foto’s
pi_208394279
Gezongen op het stemburo 🎼
De mensen vinden het leuk. Wij ook! O+
Het is nog steeds hartstikke druk in de Vinexstad, op deze locatie.
Vanaf 19 uur staat continu ruim 100 m buiten.
pi_208394442
Oh en als iemand voor het eerst kwam stemmen, gingen de mensen achter de tafel een joechei wave doen. Hoera🎉
pi_208394514
Het klinkt wel als best goede opkomst, en dat voor Provinciale Staten / waterschappen. Ik vind het wel positief.

Voor mijn stemlokaal stond ook een rij, heb denk ik een goed kwartier staan wachten.
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:06:03 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208394542
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:03 schreef AnneX het volgende:
Oh en als iemand voor het eerst kwam stemmen, gingen de mensen achter de tafel een joechei wave doen. Hoera🎉
Feestje van de democratie *O*
pi_208394668
Vanavond met S. de maanden geoefend. Als je de B en P niet kan onderscheiden is het om het even of het september of sebtemper is... ik had me niet gerealiseerd dat dat zo'n instinker kan zijn. :o

Voornemens om op tijd m'n bed in te gaan ipv verder in te kakken op de bank. Verleidelijk hoor zo'n bank :o
pi_208394703
@Dr_Flash wat irritant van het gebrek aan serveertools en dus eten :(
veel plezier nog met je vakantie, lekker dat je nog 3 hele dagen hebt O+
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:10:58 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208394752
Ik ga zo ook maar naar bed. Heb wel genoeg gedaan vandaag. Van alles.
pi_208394899
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:09 schreef Tele6 het volgende:
Vanavond met S. de maanden geoefend. Als je de B en P niet kan onderscheiden is het om het even of het september of sebtemper is... ik had me niet gerealiseerd dat dat zo'n instinker kan zijn. :o

Voornemens om op tijd m'n bed in te gaan ipv verder in te kakken op de bank. Verleidelijk hoor zo'n bank :o
Als ik het goed heb bestaat de P niet in het Arabisch. Dat maakt het zo moeilijk voor ze. Maar voor ons vrijwilligers was dat indertijd ook enorm lastig, want wij wisten dat ook niet en snapten niet waarom het zo lastig was.
Vergeet ook nooit meer dat een van de mannen het woord "kapstok" niet uitgesproken kreeg _O- En van mijn achternaam heb ik ook veel variaties gehoord.
pi_208394959
Hier stond ook een aardige rij :) heel benieuwd wat het hier wordt qua resultaat.

Lekker hè, zo’n bank @Tele6 O+
Ik geniet er ook enorm van hier thuis.

En pfoe vlindertje, wat een marathon zo! Maar knap gedaan en tof dat je er toch plezier in hebt gehad! *O*
pi_208395371
Ik heb uiteindelijk niet meer gestemd. Geheel tegen mijn principes, maar ik had eerder nog niet gekeken waarop ik wilde stemmen en ik kon echt niet meer. Van het niveau dat ik in de bus naar huis in mijn jaszak een Snickers vond die ik vanmiddag gekocht had maar dat alweer vergeten was. En dat ik om 20.00 eten bestelde en om 20.45 mn pizza geleverd werd, met als totale verrassing ook tiramisu erbij, waarvan ik alweer vergeten was dat ik die ook had besteld :') . Leuke verrassingen, opzich, maar ook wel een goede weergave van hoe op mn hoofd op dit moment even is.

Lijf ook, op weg naar huis hoofdpijn en pijn in nek, rug en voeten ondanks dat mn twee paracetamol en 200mg ibu nog zouden moeten werken. Inmiddels alles uitgewerkt en nog steeds zwaar hoofd en nek, dus ik heb maar eens naar mn lijf geluisterd en sporten morgenochtend eruit gehaald. Ga nu kat naar dierenarts brengen en duik dan met andere kat lekker terug in bed. Nu ook in bed, lekker lang slapen hoop ik. Slaap lekker allemaal!
pi_208395515
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb uiteindelijk niet meer gestemd. Geheel tegen mijn principes, maar ik had eerder nog niet gekeken waarop ik wilde stemmen en ik kon echt niet meer. Van het niveau dat ik in de bus naar huis in mijn jaszak een Snickers vond die ik vanmiddag gekocht had maar dat alweer vergeten was. En dat ik om 20.00 eten bestelde en om 20.45 mn pizza geleverd werd, met als totale verrassing ook tiramisu erbij, waarvan ik alweer vergeten was dat ik die ook had besteld :') . Leuke verrassingen, opzich, maar ook wel een goede weergave van hoe op mn hoofd op dit moment even is.

Lijf ook, op weg naar huis hoofdpijn en pijn in nek, rug en voeten ondanks dat mn twee paracetamol en 200mg ibu nog zouden moeten werken. Inmiddels alles uitgewerkt en nog steeds zwaar hoofd en nek, dus ik heb maar eens naar mn lijf geluisterd en sporten morgenochtend eruit gehaald. Ga nu kat naar dierenarts brengen en duik dan met andere kat lekker terug in bed. Nu ook in bed, lekker lang slapen hoop ik. Slaap lekker allemaal!
Misschien goed dat je niet in bad gaat liggen, dat zou nog gevaarlijk kunnen worden ook. Maar je hebt natuurlijk pittige dagen achter de rug, nu even "mak an".
Waarom moet kat naar de DA?
pi_208395788
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Misschien goed dat je niet in bad gaat liggen, dat zou nog gevaarlijk kunnen worden ook. Maar je hebt natuurlijk pittige dagen achter de rug, nu even "mak an".
Waarom moet kat naar de DA?
Ik lig al in bed :) ga idd zeker niet in bad nu.
Dierenarts omschreef ik beetje onhandig zie ik - ik ga dus 'nu' (als in: nieuwe plan) morgenochtend kat naar dierenarts brengen en dan terug in bed ipv sporten, niet nu-nu. Gebitsreiniging. Eigenlijk vier weken geleden al, maar toen was ik de brokjespot vergeten dicht te doen toen ik half slapend de katten in de woonkamer opsloot om zelf nog even door te slapen.. oeps.
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 21:33:46 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208395795
Nou, vanuit Overijssel is de boodschap aan de coalitiepartijen (en andere partijen) wel duidelijk
pi_208395975
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:33 schreef derLudolf het volgende:
Nou, vanuit Overijssel is de boodschap aan de coalitiepartijen (en andere partijen) wel duidelijk
LPF 3.0 (te snel te groot)
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 21:43:05 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208396226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
LPF 3.0 (te snel te groot)
Dat heeft me met de laatste TK verkiezingen nog weerhouden. Ik hoop het niet. Er zijn best wel wat ervaren bestuurders van CDA en VVD overgestapt :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 maart 2023 @ 21:48:00 #182
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208396435
Felicitaties voor BigAgro....
pi_208396587
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat heeft me met de laatste TK verkiezingen nog weerhouden. Ik hoop het niet. Er zijn best wel wat ervaren bestuurders van CDA en VVD overgestapt :)
Uit overtuiging of plucheplakken
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:53:43 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_208396654
quote:
Ik zie het. Als iedereen zijn plekje keurig neemt, heb ik een grote kans om alsnog in de raad hier te komen. :o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 21:57:32 #185
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208396777
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Uit overtuiging of plucheplakken
Zich absoluut niet meer kunnen vinden in het beleid van de landelijke afdeling.
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 22:01:01 #186
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208396905
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:48 schreef borisz het volgende:
Slechte verliezer...
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:01:19 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208396910
quote:
Echt bizar idd..
En maar stemmen op BBB die grote industriële bedrijven vertegenwoordigen |:(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:02:02 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_208396932
quote:
Mjah, dat is misschien een gevolg, maar vooral felicitaties voor de boeren die misschien vannacht iets beter slapen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:02:41 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208396954
Iets heel anders: ik heb/had recent corona (na 3 jaar op de valreep nog besmet). En ik ruik en ik proef NIETS.
Hoe lang duurde het bij jullie tot geur en smaak terug kwam?
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 22:03:43 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208396989
Ik zou Baudet graag voor de camera zien.
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:05:08 #191
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208397034
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Caroline is zo goed als net zo erg..
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 22:06:46 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208397073
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Caroline is zo goed al net zo erg..
Geen leuker vermaak dan leedvermaak :) en Thierry zou alles wel in twijfel trekken.
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:08:05 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208397113
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:02 schreef mWhiskers2009 het volgende:
Iets heel anders: ik heb/had recent corona (na 3 jaar op de valreep nog besmet). En ik ruik en ik proef NIETS.
Maar goed, het antwoord hierop interesseert me méér. Dus als..
pi_208397187
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Gideon van Meijeren zei na de uitslag in Noord Holland (van 9 naar 1) dat de partij gelukkig niet weggevaagd was _O-
pi_208397216
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar goed, het antwoord hierop interesseert me méér. Dus als..
Ik had geen reuk/smaak verlies dus kan je helaas (gelukkig voor mij) niet helpen.
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 22:12:11 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208397260
PVV zag de bui al hangen? Geen partijbijeenkomst :D
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 22:12:52 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208397289
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gideon van Meijeren zei na de uitslag in Noord Holland (van 9 naar 1) dat de partij gelukkig niet weggevaagd was _O-
Ach ja, als je zo kunt denken ben je niet snel depressief. :)
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:13:30 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208397307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik had geen reuk/smaak verlies dus kan je helaas (gelukkig voor mij) niet helpen.
Inderdaad gelukkig voor jou!
Ik denk dat corona hier nog relatief mild was maar geur- en smaakverlies is echt naar. Heb ook geen zin meer om iets te eten zo. Proef toch niets. Maar mijn lijf trekt dat niet (anders was ik vast leuk wat afgevallen).
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:16:07 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208397400
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Valt niets van te zeggen op individueel niveau

Gemiddeld een week of twee geloof ik. Wanneer gaf je het?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:17:26 #200
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208397460
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Valt niets van te zeggen op individueel niveau

Gemiddeld een week of twee geloof ik. Wanneer gaf je het?
Pas sinds zondag..
Maar eten is echt nu niet leuk meer..
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:18:11 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208397488
Corona sinds donderdag, maar pas geur- en smaakverlies sinds zondag.
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:19:26 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208397522
Ok, 2 weken gemiddeld.. Dat is nog ff doorbikkelen dan..
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:19:46 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208397533
Ja super raar qua zintuigelijke waarneming dat

Meestal loopt het wel los, maar afwachten maar even eerst. Geduld ;)
pi_208397559
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Corona sinds donderdag, maar pas geur- en smaakverlies sinds zondag.
Vervelend hoor.
Had @Cat-astrophe dat ook niet? Eerst corona en later pas geur en smaak verlies? Maar die ligt nu waarschijnlijk op bed, uur later daar en volgens mij moet je voor Petra heel vroeg op.
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:20:32 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208397570
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:19 schreef Molo het volgende:
Ja super raar qua zintuigelijke waarneming dat

Meestal loopt het wel los, maar afwachten maar even eerst. Geduld ;)
Niet mijn sterkste kant...

Niet dat mekkeren helpt, I know..
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:22:17 #206
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208397645
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vervelend hoor.
Had @:Cat-astrophe dat ook niet? Eerst corona en later pas geur en smaak verlies? Maar die ligt nu waarschijnlijk op bed, uur later daar en volgens mij moet je voor Petra heel vroeg op.
Ja, en Myr ook. Heb haar al een DM gestuurd.
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:24:02 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208397711
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet mijn sterkste kant...

Niet dat mekkeren helpt, I know..
Het is ook gewoon een klotesymptoom

Mijn tweede keer Covid duurde het maar heel erg kort (2 dagen ofzo) qua verlies van geur en smaak. Hopelijk komt het gewoon weer goed bij je, maar kut is het wel
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:26:14 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208397772
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:24 schreef Molo het volgende:

[..]
Het is ook gewoon een klotesymptoom

Mijn tweede keer Covid duurde het maar heel erg kort (2 dagen ofzo) qua verlies van geur en smaak. Hopelijk komt het gewoon weer goed bij je, maar kut is het wel
Thanks!
pi_208398476
quote:
Kunnen de vlaggen nu ook weer hangen zoals het hoort alstublief.
Gefeliciteerd met de eclatante overwinning.
Nu ook graag aan het werk en (goed)resultaat, voor ie.der.een.
pi_208398653
Wat staat Thierry nu te blaten 8)7
pi_208398764
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:56 schreef AnneX het volgende:
Wat staat Thierry nu te blaten 8)7
Ik zou 'm wel eens achter de schermen willen zien nu
pi_208399524
Oh en vlindertje nog _O_ voor vandaag.
Verwacht je vaker van dit soort dagen? Pfffft.
pi_208399553
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:53 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik zie het. Als iedereen zijn plekje keurig neemt, heb ik een grote kans om alsnog in de raad hier te komen. :o
Bedoel je dat mensen ‘doorschuiven’ waardoor jij in aanmerking komt?
Wil je dat? _O_
pi_208400381
Shoot…de hele dag gestaan, gesjouwd en gelopen tot laat vanavond.
En nu té moe om te kunnen slapen.

Is het erg laat geworden, @Lucky_Strike ?
pi_208401082
Ow en krijgen die fvd mensen en anderen nu wachtgeld?
Prijzig experimentje geweest. Dat is ook democratie.

Dat weet @borisz vast. Over het wachtgeld.
pi_208401276
Ik lig op bed. Ik heb nooit eerder zo'n extreme verkiezingen meegemaakt. Op alle vlakken. Ik ben de grenzen van mijn kunnen tegengekomen en voel me vrij inadequaat over het geheel. Morgen vast beter.

Voor meer hoop ik dat ik in slaap val. Ik ben sinds een half uur kotsmisselijk. Ik ben benieuwd of ik mijn eten binnenhou.

Oh en :r :r :r :r op BBB. Heb me de hele dag in moeten houden ;)
Spoilers!
pi_208401436
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 23:34 schreef AnneX het volgende:
Oh en vlindertje nog _O_ voor vandaag.
Verwacht je vaker van dit soort dagen? Pfffft.
Ik moet volgende week nog twee keer, maar da's maandag om 15.30 en dinsdag om 17.15 dus mooi verspreid en overdag genoeg tijd om me voor te bereiden. En dus niet meer op woensdag die twee keer, dat scheelt enorm (ook omdat ik die voorbereiding dus niet ook nog dinsdag hoef te doen). Mijn in juni uitgerekende zwangere collega heeft dit de eerste 5 weken van het vak gedaan, 5 weken achter elkaar op ma middag, di avond en dan op wo twee. Echt _O_ _O_ voor haar. Voor mij is het na dinsdag dus klaar, voor rest vh academisch jaar, want hierna alleen nog scripties en geen vakken meer.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 04:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik lig op bed. Ik heb nooit eerder zo'n extreme verkiezingen meegemaakt. Op alle vlakken. Ik ben de grenzen van mijn kunnen tegengekomen en voel me vrij inadequaat over het geheel. Morgen vast beter.

Voor meer hoop ik dat ik in slaap val. Ik ben sinds een half uur kotsmisselijk. Ik ben benieuwd of ik mijn eten binnenhou.

Ik hoop dat je inmiddels ligt te slapen en je eten binnen is gebleven! Klinkt als een uitputtende dag op alle fronten :*
  donderdag 16 maart 2023 @ 06:57:37 #218
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208401503
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Pas sinds zondag..
Maar eten is echt nu niet leuk meer..
Bij mij 2-3 weken. Ik vond geen smaak veel erger dan de hoofdpijn en zo :D
pi_208401530
Holy fuckshit die verkiezingsuitslag :o
pi_208401611
In provincie Utrecht zie ik nu GroenLinks de grootste met 8, BBB erna met 7 en VVD erna met 6. Erg benieuwd naar hoe dat samen gaat werken..

Verder weet ik te weinig over ieders standpunten om er een mening over te kunnen/mogen hebben (van mezelf).
pi_208401638
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:05 schreef Vanyel het volgende:
qft
pi_208401659
Ik wil niet meer met deze week :(
Ik moet over 10 min op de fiets naar werk zitten, weer geen tijd om te ontbijten. Werk is chaotisch en ik schiet tekort. Ik wil sporten maar ben nog kapot van zondag en komende zondag heb ik weer wedstrijd. Ik wil slapen maar ga telkens te laat naar bed en dan kan ik ook nog eens niet slapen of ik slaap super onrustig. :(
pi_208401662
@Lucky_Strike wat een heftige dag -O- :*
  donderdag 16 maart 2023 @ 07:38:46 #224
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208401690
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:31 schreef Tele6 het volgende:
Ik moet over 10 min op de fiets naar werk zitten, weer geen tijd om te ontbijten. Werk is chaotisch en ik schiet tekort. Ik wil sporten maar ben nog kapot van zondag en komende zondag heb ik weer wedstrijd. Ik wil slapen maar ga telkens te laat naar bed en dan kan ik ook nog eens niet slapen of ik slaap super onrustig. :(
:*
pi_208401926
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:05 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben niet verbaasd, maar toch in shock. :')
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 08:17:25 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208401930
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:23 schreef vlindertje89 het volgende:
In provincie Utrecht zie ik nu GroenLinks de grootste met 8, BBB erna met 7 en VVD erna met 6. Erg benieuwd naar hoe dat samen gaat werken..

Verder weet ik te weinig over ieders standpunten om er een mening over te kunnen/mogen hebben (van mezelf).
Die acht moet je sowieso PvdA nog bijtellen lijkt me?

Hoe zit dat eigenlijk, stel je heb een provincie met 10 zetels BBB, 6 PvdA en 5 CPN GL

Is dan BBB aan zet om de coalitie te vormen of PvdA+GL? Oftewel, wanneer worden de zetels precies samengevoegd. Of blijven het echt twee losse partijen?
pi_208401944
@Lucky_Strike dat klinkt intens! Geen incidenten gehad toch, hoop ik?

@Dr_Flash wat ik me afvraag als ik je vakantieverslag(en) zo lees: Vind je het ook wel leuk? Misschien kom je hier alleen af en toe dumpen wat niet goed gaat, maar met wat ik lees zou ik liever thuis blijven dan op vakantie gaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 08:24:23 #228
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208401979
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Die acht moet je sowieso PvdA nog bijtellen lijkt me?

Hoe zit dat eigenlijk, stel je heb een provincie met 10 zetels BBB, 6 PvdA en 5 CPN GL

Is dan BBB aan zet om de coalitie te vormen of PvdA+GL? Oftewel, wanneer worden de zetels precies samengevoegd. Of blijven het echt twee losse partijen?
Uiteindelijk is het aan de Staten om een fractie toe te wijzen die het voortouw mag nemen. In 999 van de 1000 gevallen begin je met de grootste. Het zal per provincie verschillen of PVDA en GL een fractie vormen.
pi_208401983
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 04:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

Wow.
Hopelijk kom je aan je hersteldag toe met alle hapjes en films.
En anders plak je vrijdag erachteraan…
pi_208402034
Dit lijkt me wel een goed moment om de eerste kamer af te schaffen.
pi_208402044
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 07:31 schreef Tele6 het volgende:
Dat klinkt alsof je even op de rem moet trappen.
Is een wedstrijd laten gaan een optie? Inwisselen voor een relax dag met je nieuwe vriendje? Slaap je daar beter mee? :*
Qua werk: gaat het in vlagen in chaos? Jij bent toch niet de oorzaak…
Kun je het in de groep gooien? Niet als ontevredenheid, meer als “vinden jullie ook…?”
#2cents
pi_208402053
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:30 schreef Myraela het volgende:
Dit lijkt me wel een goed moment om de eerste kamer af te schaffen.
Denk het niet.
Moet een democratie drijven op het zootje met 20 partijen in de TK?
Laten ze maar stemmen om de kiesdrempel te verhogen!
  donderdag 16 maart 2023 @ 08:38:57 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208402148
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 06:57 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Bij mij 2-3 weken. Ik vond geen smaak veel erger dan de hoofdpijn en zo :D
Dank! Ik vind het ook echt helemaal niks..
pi_208402159
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:32 schreef AnneX het volgende:
Denk het niet.
Moet een democratie drijven op het zootje met 20 partijen in de TK?
Laten ze maar stemmen om de kiesdrempel te verhogen!
Het was een grapje om het nu te doen omdat de uitslag weer eens tegenvalt. Al vond ik Zondag met Lubach laatst wel interessant over het afschaffen van de eerste kamer.
  donderdag 16 maart 2023 @ 08:39:41 #235
35189 Troel
scherp en bot
pi_208402160
Ik schrik eigenlijk een beetje van de felle woorden hier.

Bedoel, ook al is het niet je partij, het is niet alsof de wereld vergaat. Het is geen extreemrechts of extreemlinks ofzo. Het is een partij waar wel heeeeel veeeeel mensen op gestemd hebben en je zult het ermee moeten doen.

Het is ook niet mijn partij, maar ik geef ze graag een kans. Dat ze laten zien dat het niet de nieuwe LPF of FVD is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 08:49:47 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208402284
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:39 schreef Troel het volgende:

Bedoel, ook al is het niet je partij, het is niet alsof de wereld vergaat. Het is geen extreemrechts of extreemlinks ofzo. Het is een partij waar wel heeeeel veeeeel mensen op gestemd hebben en je zult het ermee moeten doen.

Het is ook niet mijn partij, maar ik geef ze graag een kans. Dat ze laten zien dat het niet de nieuwe LPF of FVD is.
Ik ook. Niet als worden als "geschokt", heb je dan de peilingen niet gevolgd of wat in het algemeen de mening over het beleid is buiten je eigen bubbel.

Zelfde zag je met de verkiezing van Trump. Daarover was ook half NL in shock. Was voor mij wel duidelijk dat dat er aan zat te komen. Zelfde met de Brexit, hoewel ik daar minder zeker van was.
pi_208402299
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:39 schreef Myraela het volgende:

[..]
Het was een grapje om het nu te doen omdat de uitslag weer eens tegenvalt. Al vond ik Zondag met Lubach laatst wel interessant over het afschaffen van de eerste kamer.
Ow. OK. Had het niet door.
Kijk niet altijd naar Lubach. ( erger mij rot aan de lachsalvo’s om de haverklap op ook ‘verkeerde’ momenten).

Onze gemeente heeft nog geen uitslag. Blijkbaar heeft het Min. vannacht nog een oekaze uitgedaan, dat er een pvb moet worden opgemaakt. Verzegeld opgeslagen etc. Terecht.
pi_208402334
quote:
Het is een partij waar wel heeeeel veeeeel mensen op gestemd hebben en je zult het ermee moeten doen.
Dat is inderdaad de basis ja, en dat is prima. Maar dan kun je je nog wel verbazen over dat er dus inderdaad zoveel mensen zijn die hierop stemmen. Dat was ik 4 jaar geleden ook toen er zoveel stemmen naar FvD gingen. Of het nou extreemlinks of extreemrechts is, het hoe dan ook extreem.
pi_208402343
Zo, ik lig in bed. Na ritje Friesland met m'n man afgelopen maandag, stond gisteravond en vanochtend een ritje naar en van werk op het programma 72km enkele reis :+, eerste rit in m'n eentje en meteen met 'n nachtdienst
Knooppunt hooizolder, druk but I made it *O* best trots op mezelf :Y
pi_208402432
quote:

Nee, maar het is natuurlijk wel frappant dat alle FvD-stemmers nu BBB lijken te stemmen. Dat zegt of iets over het gedachtegoed van BBB of iets over de onvrede in NL en de somewhat onrealisitsche hoop dat op te lossen door op de grootste, meest zichtbare, schreeuwer te stemmen. Ik vind beide, op hun eigen manier, wel zorgelijk.
pi_208402507
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:17 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik ben niet verbaasd, maar toch in shock. :')
Ja ik ben toch verbaasd. Ik zat afgelopen tijd ws teveel in mijn eigen bubbel om dit aan te zien komen.

En ook: Groen links groter dan de VVD in mijn durp :o
Vooral omdat half VVD nu BBB is lijkt me, maar toch!
pi_208402542
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Nee, maar het is natuurlijk wel frappant dat alle FvD-stemmers nu BBB lijken te stemmen. Dat zegt of iets over het gedachtegoed van BBB of iets over de onvrede in NL en de somewhat onrealisitsche hoop dat op te lossen door op de grootste, meest zichtbare, schreeuwer te stemmen. Ik vind beide, op hun eigen manier, wel zorgelijk.
Er is een staatje met aantallen stemmers, steeds bijna even groot, eerst lpf, toen pvv, vervolgens fvd en nu bbb. Het zal echt niet 1op1 zijn maar de aantallen blijven wel gelijk
pi_208402550
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:49 schreef derLudolf het volgende:
Ik ook. Niet als worden als "geschokt", heb je dan de peilingen niet gevolgd of wat in het algemeen de mening over het beleid is buiten je eigen bubbel.
Voor mijn 'shock' stond ook dat ik niet verbaasd was. Ik wist ook wel dat dit ging gebeuren, maar alleen weten dat het eraan komt, maakt het nog niet begrijpelijk.

Overigens vind ik 'de algemene mening' ook overtrokken. BBB heeft een hele hoop stemmen gekregen, net als FvD 4 jaar geleden. Dat maakt het nog altijd niet de algemene mening. Gelukkig maar, want al die extreme kreten van de FvD blijken toch ook niet 'de algemene mening' te zijn geweest.
pi_208402571
quote:

Ik vind het echt meer dan bizar dat een zo nieuwe, kleine partij in 1 keer de grootste is in N-1 provincies. Zelfs als ik me wel in hun standpunten zou kunnen vinden, ben ik daar niet van gecharmeerd. Nu dus nog een tikje minder.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 09:23:26 #245
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208402679
twitter

Is ook waar.

Probleem is dat een nieuweling iedere keer zonder kritische noot op het schild wordt geheven. Vele media in NL hebben nog steeds last van pimkramp.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 09:28:58 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208402747
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Of het zegt dat de FvD stemmers eigenlijk helemaal niet zo extreem waren. Toen (4 jaar terug) was FvD nog niet zo bekend en was minder duidelijk dat Tsjerrie een engnekje is :)
pi_208402774
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Of het zegt dat de FvD stemmers eigenlijk helemaal niet zo extreem waren. Toen (4 jaar terug) was FvD nog niet zo bekend en was minder duidelijk dat Tsjerrie een engnekje is :)
Dat was wel duidelijk (gezien zijn boeken/uitspraken) maar dan moest je iets dieper dan de oppervlakte kijken. En da's "veel" werk.
pi_208402803
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja, kan. En dan gaat dus dat laatste op denk ik. En daar vind ik ook wel wat van. :+
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 09:44:13 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208402918
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik vind het echt meer dan bizar dat een zo nieuwe, kleine partij in 1 keer de grootste is in N-1 provincies. Zelfs als ik me wel in hun standpunten zou kunnen vinden, ben ik daar niet van gecharmeerd. Nu dus nog een tikje minder.
Ben ik het opzich wel mee eens hoor. Dit is voor het eerst dat ik niet op een gevestigde partij stem.

Maar goed de gevestigde partijen vind ik op het moment écht niets meer. Veel partijen zijn bovendien ooit een keer begonnen ;)
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 09:46:06 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208402939
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat was wel duidelijk (gezien zijn boeken/uitspraken) maar dan moest je iets dieper dan de oppervlakte kijken. En da's "veel" werk.
Uh ja, maar dat heet democratie.
En zul je aan beide kanten zien denk ik.

"Ik stem op PvdD want ik hou van dieren"
-Je rijdt ook paard toch?
"Ja, hoezo?"

:)
pi_208402960
In ander nieuws: afspraak gemaakt bij de HA voor verwijzing naar de gyneacoloog omdat toch wel echt heel vaak pijn in mijn cyclus en wat andere vage klachten.

Also poes1 is slecht te pas. Kwam niet voor het eten. Lag opgekruild in de kast te smakken. Wilde ook geen snacks. Ik hoop dat ze "gewoon" misselijk is.
pi_208402994
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:47 schreef Lonaa het volgende:
In ander nieuws: afspraak gemaakt bij de HA voor verwijzing naar de gyneacoloog omdat toch wel echt heel vaak pijn in mijn cyclus en wat andere vage klachten.
Goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Ik kan voor mezelf spreken, maar ik denk voor veel meer vrouwen. Volgens mij kijken we klachten op dat vlak echt veel te vaak veel te lang aan. Ik leerde ook nu pas bij de gyneacoloog dat mijn menstruatie niet normaal was. Wist ik veel, voor mij was het wel normaal.
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:51:40 #253
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208403003
al die populaire partijen zijn gewoon " de tegenpartij" . en daarom wordt er op gestemt.. de gevestigde partijen zouden toch eens naar zichzelf moeten kijken wat het toch is dat mensen "tegen" zijn..
want ik geloof er niks van dat er echt zoveel draagkracht is voor de boeren,.. dat zie je nu ook wel met alle demonstraties die niet meer zo "gevierd " worden ..
pi_208403066
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:51 schreef Myraela het volgende:

[..]
Goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Ik kan voor mezelf spreken, maar ik denk voor veel meer vrouwen. Volgens mij kijken we klachten op dat vlak echt veel te vaak veel te lang aan. Ik leerde ook nu pas bij de gyneacoloog dat mijn menstruatie niet normaal was. Wist ik veel, voor mij was het wel normaal.
Ik denk dat het meerdere factoren heeft. Er zit bij veel mensen nog een stuk schaamte, huisartsen doen het vaak af met "ja je hebt gewoon pech" en er wordt ook onderling met vrouwen maar weinig over gesproken lijkt het. En dat is zo zonde.

Het is een optelsom van dingen. Toen ik stopte met de pil 3 jaar (?) geleden werden mijn menstruaties vrij heftig. "Ja hoort erbij, je hebt gewoon pech, overweeg een spiraal". Maar ik wil geen hormonen meer. "Dan moet je er mee leren leven"
Maar ik heb ook vaak dagen ovulatiepijn. En soms pre-menstruatiepijn. En als je dan gaat googlen op bijv. endometriose denk ik "ja veel van die dingen kan ik wel relateren aan mijn situatie." Pijn bij het uitplassen aan de zijkanten van mijn onderbuik (weet niet of dat cyclusgerelateerd is trouwens), matige stoelgang afhankelijk van cyclus en al een jaar of 3 pijn in en rond mijn heupen. Aan de voorkant en de zijkant. Vroeger aan de achterkant. Ik ga daar wekelijks of 2-wekelijks voor naar de fysio, want ik ga/ging er vanuit dat het sportgerelateerd is. Pijn aan de achterkant is al tijden weg mits niet ongesteld, maar aan de voor en zijkant gaat maar niet over, straalt ook uit naar been. Alles in die omgeving staat chronisch strak, doet chronisch zeer. :{

Oh ja en mijn cyclus is korter geworden. En onregelmatiger. Ik wijd dat aan de vaccinatie want dat startte toen. Maar ja, dat is ook twee en half jaar geleden.

Wat was er "mis" met jouw menstruatie?
pi_208403217
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:57 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat het meerdere factoren heeft. Er zit bij veel mensen nog een stuk schaamte, huisartsen doen het vaak af met "ja je hebt gewoon pech" en er wordt ook onderling met vrouwen maar weinig over gesproken lijkt het. En dat is zo zonde.

Het is een optelsom van dingen. Toen ik stopte met de pil 3 jaar (?) geleden werden mijn menstruaties vrij heftig. "Ja hoort erbij, je hebt gewoon pech, overweeg een spiraal". Maar ik wil geen hormonen meer. "Dan moet je er mee leren leven"
Maar ik heb ook vaak dagen ovulatiepijn. En soms pre-menstruatiepijn. En als je dan gaat googlen op bijv. endometriose denk ik "ja veel van die dingen kan ik wel relateren aan mijn situatie." Pijn bij het uitplassen aan de zijkanten van mijn onderbuik (weet niet of dat cyclusgerelateerd is trouwens), matige stoelgang afhankelijk van cyclus en al een jaar of 3 pijn in en rond mijn heupen. Aan de voorkant en de zijkant. Vroeger aan de achterkant. Ik ga daar wekelijks of 2-wekelijks voor naar de fysio, want ik ga/ging er vanuit dat het sportgerelateerd is. Pijn aan de achterkant is al tijden weg, maar aan de voor en zijkant gaat maar niet over, straalt ook uit naar been. Alles in die omgeving staat chronisch strak, doet chronisch zeer. :{

Oh ja en mijn cyclus is korter geworden. En onregelmatiger. Ik wijd dat aan de vaccinatie want dat startte toen. Maar ja, dat is ook twee en half jaar geleden.

Wat was er "mis" met jouw menstruatie?
Ja, herkenbaar wel. De schaamte, maar ook het voorgevoel niet serieus genomen te zullen worden. Ik begon al erg jong met de pil omdat ik bijna een jaar lang non-stop ongesteld was. Geen test, onderzoek, of wat dan ook verder.

Toen ik 2.5 jaar geleden met de pil stopte was ik heel onzeker dat dat terug zou komen. Dat was niet gelukkig niet zo, mijn cyclus is heel regelmatig. Maar daardoor ook een heel duidelijk ritme aan klachten. Zowel rond de ovulatie, maar vooral PMS-klachten. En altijd zwaar bloedverlies. Maar allemaal geen naampje hoor en ook niet de behoefte om daar verder iets mee te doen, maar toch fijn om eens te horen dat het niet 'normaal' is. En sowieso dat er gewoon enorme verschillen onderling kunnen zijn.

En dan nog wat klachten die ongeveer tegelijk met het stoppen met de pil begonnen, dus die ik daarop had afgeschoven. Maar die eigenlijk signalen van de hpv-infectie waren.
pi_208403244
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:09 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja, herkenbaar wel. De schaamte, maar ook het voorgevoel niet serieus genomen te zullen worden. Ik begon al erg jong met de pil omdat ik bijna een jaar lang non-stop ongesteld was. Geen test, onderzoek, of wat dan ook verder.

Toen ik 2.5 jaar geleden met de pil stopte was ik heel onzeker dat dat terug zou komen. Dat was niet gelukkig niet zo, mijn cyclus is heel regelmatig. Maar daardoor ook een heel duidelijk ritme aan klachten. Zowel rond de ovulatie, maar vooral PMS-klachten. En altijd zwaar bloedverlies. Maar allemaal geen naampje hoor en ook niet de behoefte om daar verder iets mee te doen, maar toch fijn om eens te horen dat het niet 'normaal' is. En sowieso dat er gewoon enorme verschillen onderling kunnen zijn.

En dan nog wat klachten die ongeveer tegelijk met het stoppen met de pil begonnen, dus die ik daarop had afgeschoven. Maar die eigenlijk signalen van de hpv-infectie waren.
Oh ja, jij had dat niet-goede uitstrijkje.

Ik wil vooral weten/uitsluiten dat er wat mis is. En als de klachten waarvoor ik nu naar de fysio ga afkomsting zijn van mijn voortplantingsorganen, om wat voor reden dan ook, dan is de huidige aanpak dus niet de goede.
pi_208403515
quote:

Ik heb nieuws voor je. Dat gaat hij dus wel. In elk geval de voor mensen leefbare wereld. En ook voor de dieren die in extreem hard tempo uitsterven.

Er is nul wetenschappelijke twijfel over de oorzaak. Maar dan gaan ze rellen met tractoren en asbest en lijkkisten. Dan springt er weer een nieuwe populist in het gat dat geslagen is. En dan krijgen we dit. Ik vind het echt, echt heel erg dit.

Het egoïsme van mensen vind ik echt walgelijk. Ik kan het de mensen alleen niet kwalijk nemen. Wel de bedrijven en politieke partijen die tweedeling tot een verdienmodel hebben gemaakt.
Spoilers!
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:36:14 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208403615
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:19 schreef Tuindier het volgende:

@:Dr_Flash wat ik me afvraag als ik je vakantieverslag(en) zo lees: Vind je het ook wel leuk? Misschien kom je hier alleen af en toe dumpen wat niet goed gaat, maar met wat ik lees zou ik liever thuis blijven dan op vakantie gaan.
Haha ja hoor, ik doe en zie en beleef genoeg, en ik deel gewoon mijn ervaringen. En afgelopen dagen is het genieten er behoorlijk bij in geschoten omdat ik me gewoon enorm kut voelde. Wat op zich ook wel mijn eigen schuld was natuurlijk, maar daarom niet minder kut. Maar het landschap is prachtig, met name dat maanlandschap van gisteren rond die vulkaan was echt bijzonder. En het is heerlijk weer en de mensjes zijn best lief. En veel dingen zijn hier ZO goedkoop dat ik er errors in mijn hoofd van krijg :D Objectief beschouwd gaat alles eigenlijk gewoon echt heel erg goed.

En vandaag voel ik me ook weer een stuk beter dus ik ga nog een paar dagen lekker genieten O+

En verder weet ik dat mensen zich zorgen gaan maken als ik niks meer te zaniken heb :+
pi_208403777
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb nieuws voor je. Dat gaat hij dus wel. In elk geval de voor mensen leefbare wereld. En ook voor de dieren die in extreem hard tempo uitsterven.

Er is nul wetenschappelijke twijfel over de oorzaak. Maar dan gaan ze rellen met tractoren en asbest en lijkkisten. Dan springt er weer een nieuwe populist in het gat dat geslagen is. En dan krijgen we dit. Ik vind het echt, echt heel erg dit.

Het egoïsme van mensen vind ik echt walgelijk. Ik kan het de mensen alleen niet kwalijk nemen. Wel de bedrijven en politieke partijen die tweedeling tot een verdienmodel hebben gemaakt.
^)
pi_208403789
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik wil hier toch wel wat over zeggen, ter nuance: er is wel degelijk wat discussie, maar er is inderdaad ook wel onder de meeste klimaatwetenschappers consensus, over dat de mens de grootste oorzaak (betekenis: voor ten minste 50%) is. De 97% vd wetenschappers is het erover eens dat de mens de oorzaak is van klimaatverandering, die vaak wordt genoemd, bestaat uit 97% van de klimaatpapers waarin impliciet of expliciet wordt gezegd dat er een menselijke oorzaak is. In maar een betrekkelijk klein deel van die studies staat daadwerkelijk benoemd dat het gaat om de mens als grootste oorzaak (dus >50%), in de rest wordt niet beschreven hoe groot die bijdrage is of wordt alleen impliciet aangegeven dat het gaat om een menselijke oorzaak. Er is dus wel consensus over dat mensen bijdragen, maar minder expliciet over in hoeverre, en hoe dan ook is het niet de énige oorzaak.

Ik zeg daarmee niet dat jij dat ontkent oid, maar wilde de informatie wel aanvullen. Ik zeg ook zeker niet dat omdat we niet de enige oorzaak zijn, er ook niks hoeft te gebeuren, maar ik ben wel kritisch op de manier waarop sommige publieke figuren wetenschappelijk onderzoek gebruiken om bepaalde standpunten over het voetlicht te krijgen, waarbij alle nuance en discussie die er is lijkt te verdwijnen, waardoor het grote publiek daar ook niet van op de hoogte is, want ik begrijp ook wel dat die niet gaan nazoeken waar die uitspraken op gebaseerd zijn. En zodra je daar wel kritisch over bent of ook maar enige twijfel uitspreekt over zoiets, ben je meteen een klimaatontkenner - dat maakt een inhoudelijk gesprek gebaseerd op wetenschappelijke informatie mét al zijn nuances erg lastig, is mijn ervaring. Dat is misschien een stukje beroepsdeformatie :)

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 16-03-2023 10:57:51 ]
pi_208403887
@Lonaa goed dat je verder laat kijken! Ik ging op mn 14e ofzo aan de pil omdat ik een volle week ongesteld was, waarvan dan ook maar 1 dag licht, en ik dan elke keer wel 1 of 2 dagen me zo beroerd voelde dat ik alleen maar op bed kon liggen. Met pil werd dat wel iets beter, 5 dagen en nog maar 1 dag zo beroerd, maar toch nog steeds niet echt OK. Op mn 20e ofzo een keer aan de bel getrokken toen ik na wat proberen met nuvaring en Yasmin pil toch niet tevreden was en toen doorverwezen naar een menstruatiepoli. Daar zagen ze adenomyose (lijkt op endometriose, alleen zit het dan alleen in de gladde spierlaag van je baarmoeder) en kreeg ik advies pil permanent door te slikken. Dat doe ik sindsdien en neemt bij mij vrijwel alle klachten weg. Als ik stop met de pil, wat ik voor eicellen invriezen moet doen, heb ik zo'n beetje de helft van de maand klachten als rugpijn en buikpijn. Ik had vroeger ook altijd enorme obstipatie als ik ongesteld was en als ik wel moest deed het heel veel pijn. Pil doorslikken blijkt in mijn geval dus heel effectief. Als je echt endometriose hebt en het ook rond organen zit, werkt de pil vaak ook beter dan spiraal bv, omdat pil cyclus helemaal stil legt en bij spiraal de eierstokken nog wel hun ding doen (is hoe mij althans werd uitgelegd waarom het beter was geen spiraal te nemen voordat was onderzocht of het ook elders zat).
pi_208403905
Het is zeker belangrijk om nuance in wetenschappelijk onderzoek aan te brengen, daar heb je gelijk in. 'Nul' is geen goede weergave van de werkelijkheid. Je moet sowieso altijd een foutmarge hanteren, dat is goede wetenschap.

We waren laatst bij Diererik Jekel. Hij legde uit dat uit de meest recente onderzoeken wel steeds duidelijker werd dat deze extreem snelle klimaatverandering echt te wijten is aan de mens. Het onderzoek dat kan worden gedaan wordt steeds specifieker. Het is tegenwoordig zelfs goed te meten welk deel van de landbouw en veehouderij komt. Die stikstofdeeltjes zijn zwaarder dan die van de transportsector en leveren nog wat meer schade op.
Spoilers!
pi_208403976
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is zeker belangrijk om nuance in wetenschappelijk onderzoek aan te brengen, daar heb je gelijk in. 'Nul' is geen goede weergave van de werkelijkheid. Je moet sowieso altijd een foutmarge hanteren, dat is goede wetenschap.

We waren laatst bij Diererik Jekel. Hij legde uit dat uit de meest recente onderzoeken wel steeds duidelijker werd dat deze extreem snelle klimaatverandering echt te wijten is aan de mens. Het onderzoek dat kan worden gedaan wordt steeds specifieker. Het is tegenwoordig zelfs goed te meten welk deel van de landbouw en veehouderij komt. Die stikstofdeeltjes zijn zwaarder dan die van de transportsector en leveren nog wat meer schade op.
Maar is het dan alléén te wijten aan de mens, of voorál? Zijn we een grote/de grootste oorzaak, of de enige? Oprechte vraag, ik heb me niet meer recent uitgebreid ingelezen. Ik geloof absoluut dat er wetenschappelijke consensus is dat de mens een (grote) veroorzaker is van de klimaatverandering, en dat we steeds beter kunnen meten welke aspecten daar het meest aan bijdragen is fantastisch, want dan weten we beter waar we precies moeten ingrijpen om maximaal resultaat te behalen. En ik vind dan ook zeker dat we daar iets aan moeten doen overigens, of we nou de enige, grootste of een oorzaak zijn. Maar mijn wetenschappelijk hart is dan dus wel benieuwd naar juist dat soort details.
pi_208404140
Aan de ene kant mag je toch wel door alle onderzoeken aannemen dat de mens de schuld is van het uitwonen van de aarde.

Aan de andere kant... weet je het nooit zeker omdat er geen andere aarde is die exact hetzelfde is zonder mensen erop.

:7
  donderdag 16 maart 2023 @ 11:12:58 #265
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208404151
Ik ben verre van een klimaat effect ontkenner, maar ik geloof er fundamenteel niet in om in een dichtbevolkt land van 40.000km2 extreme maatregelen te nemen, om dan 150km verderop omdat er daar een gemiddelde berekend kan worden over 400.000km2 die maatregelen ineens niet nodig zijn, door het kunnen berekenen van een gemiddelde.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 11:13:10 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208404154
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die stikstofdeeltjes zijn zwaarder dan die van de transportsector en leveren nog wat meer schade op.
Nou, dat slaat als een lul op een drumstel.
Even met de vo chemie in m'n hoofd:
N heeft een atomaire massa van 14, zuurstof van 16 en waterstof 1,008.

Een stikstofverbinding is altijd even zwaar, ongeacht hoe ze zijn ontstaan.
pi_208404204
En hoi vanuit de auto op weg terug naar huis O+

Fijn, ruim en rustig museum in Arnhem. Prachtige beeldentuin ook.

Fletcherhotel had een fijn zwembad, gekke gedateerde kamer maar fijne douche en prima bed.

Kromme Dissel sterrenrestaurant 7 gangen met wijnarrangement erbij was _O_

SPOILER
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 11:23:50 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208404354
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:01 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Maar is het dan alléén te wijten aan de mens, of voorál? Zijn we een grote/de grootste oorzaak, of de enige?
Klimaatverandering of broeikaseffect is sowieso een onjuiste term. Versterkt broeikaseffect moet het zijn. Zonder broeikaseffect waren we hier niet.
pi_208404356
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:12 schreef Blues het volgende:
Aan de ene kant mag je toch wel door alle onderzoeken aannemen dat de mens de schuld is van het uitwonen van de aarde.

Aan de andere kant... weet je het nooit zeker omdat er geen andere aarde is die exact hetzelfde is zonder mensen erop.

:7
Misschien interpreteer ik dit (met je vorige post en de er direct aan voorafgaande posts in het achterhoofd) helemaal verkeerd, in dat geval excuus.
Ik weet ook niet of dit richting mij was of in het algemeen, maar ik geloof dat ik vrij helder en genuanceerd heb toegelicht wat ik bedoel.

En dat ik dus niet al het onderzoek in twijfel trek omdat we geen experiment hebben gedaan met een wereld met en zonder mensen, maar dat het wel nuttig is om te weten of mensen bijdragen aan, de grootste veroorzaker zijn of de enige veroorzaker zijn.

Juist dit soort reacties (als dit aan mij gericht was en zoals ik het interpreteer) zorgen er dus voor dat een normaal gesprek over de feitelijke informatie nauwelijks mogelijk is, want als je ook maar ergens vragen bij stelt wordt gedaan of je a) klimaatontkenner bent en b) niet in wetenschap gelooft of achterlijk bent omdat je wetenschap niet begrijpt. Terwijl de meeste mensen die dat roepen, zelf ook vooral anderen napraten en dus niet per se beter geïnformeerd zijn dan mensen die wel vragen stellen bij sommige uitspraken.
pi_208404385
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:23 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Misschien interpreteer ik dit (met je vorige post en de er direct aan voorafgaande posts in het achterhoofd) helemaal verkeerd, in dat geval excuus.
Ik weet ook niet of dit richting mij was of in het algemeen, maar ik geloof dat ik vrij helder en genuanceerd heb toegelicht wat ik bedoel.

En dat ik dus niet al het onderzoek in twijfel trek omdat we geen experiment hebben gedaan met een wereld met en zonder mensen, maar dat het wel nuttig is om te weten of mensen bijdragen aan, de grootste veroorzaker zijn of de enige veroorzaker zijn.

Juist dit soort reacties (als dit aan mij gericht was en zoals ik het interpreteer) zorgen er dus voor dat een normaal gesprek over de feitelijke informatie nauwelijks mogelijk is, want als je ook maar ergens vragen bij stelt wordt gedaan of je a) klimaatontkenner bent en b) niet in wetenschap gelooft of achterlijk bent omdat je wetenschap niet begrijpt. Terwijl de meeste mensen die dat roepen, zelf ook vooral anderen napraten en dus niet per se beter geïnformeerd zijn dan mensen die wel vragen stellen bij sommige uitspraken.
Totaal niet naar jou toe.
Gewoon een kort door de bocht post.
pi_208404416
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:26 schreef Blues het volgende:

[..]
Totaal niet naar jou toe.
Gewoon een kort door de bocht post.
Ok :) idd verkeerd geïnterpreteerd dus.

Vervelend van je migraine wel zeg gister, maar fijn dat het ondanks dat toch leuk was!
pi_208404438
En stel dat we maar voor 50% veroorzaker zijn. Is dat dan een reden om onze invloed niet te reduceren? Of moeten we dan extra hard onze best doen om impact te hebben?
pi_208404442
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:56 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lonaa goed dat je verder laat kijken! Ik ging op mn 14e ofzo aan de pil omdat ik een volle week ongesteld was, waarvan dan ook maar 1 dag licht, en ik dan elke keer wel 1 of 2 dagen me zo beroerd voelde dat ik alleen maar op bed kon liggen. Met pil werd dat wel iets beter, 5 dagen en nog maar 1 dag zo beroerd, maar toch nog steeds niet echt OK. Op mn 20e ofzo een keer aan de bel getrokken toen ik na wat proberen met nuvaring en Yasmin pil toch niet tevreden was en toen doorverwezen naar een menstruatiepoli. Daar zagen ze adenomyose (lijkt op endometriose, alleen zit het dan alleen in de gladde spierlaag van je baarmoeder) en kreeg ik advies pil permanent door te slikken. Dat doe ik sindsdien en neemt bij mij vrijwel alle klachten weg. Als ik stop met de pil, wat ik voor eicellen invriezen moet doen, heb ik zo'n beetje de helft van de maand klachten als rugpijn en buikpijn. Ik had vroeger ook altijd enorme obstipatie als ik ongesteld was en als ik wel moest deed het heel veel pijn. Pil doorslikken blijkt in mijn geval dus heel effectief. Als je echt endometriose hebt en het ook rond organen zit, werkt de pil vaak ook beter dan spiraal bv, omdat pil cyclus helemaal stil legt en bij spiraal de eierstokken nog wel hun ding doen (is hoe mij althans werd uitgelegd waarom het beter was geen spiraal te nemen voordat was onderzocht of het ook elders zat).
Het is wel mokerkut dat ik door de pil echt een ander, minder leuk, mens ben. Maar goed, dat is eventueel van latere zorg.
pi_208404455
Dora's medicijnen kosten inmiddels 3 euro per dag. Fml
pi_208404467
In luchtiger nieuws: werd om 10.45 al gebeld dat kat klaar is en alles goed is gegaan *O* . Alleen veel tandsteen, maar rest zag er goed uit, dus waren snel klaar en er hoefde niks getrokken *O*

Wie wil mee raden naar de rekening? :+
Vorige keer was het ¤390 en dat was incl twee getrokken kiesjes. Maar die had nauwelijks tandsteen. Ben dus erg benieuwd hoe dat vergelijkt :D

Ga wel proberen vanaf nu tandenpoetsen bij allebei er (weer) in te krijgen. Scheelt toch wel veel geld als dat lukt :s)
pi_208404477
Oh en ik doe ook mee met de menstruatie-issues. Inmiddels bijna 2 weken per maand is het raak en dan ook nog compleet variabel qua intensiteit gedurende die periode waardoor ik denk dat het klaar is, en dan de dag daarop weer feest. Ik was me aan het afvragen of de huisarts daar iets mee kan/wil.
pi_208404543
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:01 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Maar is het dan alléén te wijten aan de mens, of voorál? Zijn we een grote/de grootste oorzaak, of de enige? Oprechte vraag, ik heb me niet meer recent uitgebreid ingelezen. Ik geloof absoluut dat er wetenschappelijke consensus is dat de mens een (grote) veroorzaker is van de klimaatverandering, en dat we steeds beter kunnen meten welke aspecten daar het meest aan bijdragen is fantastisch, want dan weten we beter waar we precies moeten ingrijpen om maximaal resultaat te behalen. En ik vind dan ook zeker dat we daar iets aan moeten doen overigens, of we nou de enige, grootste of een oorzaak zijn. Maar mijn wetenschappelijk hart is dan dus wel benieuwd naar juist dat soort details.
Er zijn altijd kleine fluctuaties in ons klimaat. Uiteraard ook grote maar die zijn over vele duizenden jaren zo gegroeid. Wat er nu aan de hand is, is veel extremer dan het ooit is geweest. Dat meten ze uiteraard door aardlagen te onderzoeken. De stoffen die in die aardlagen worden gevonden, zijn de laatste 1,5 eeuw substantieel veranderd. Dat is 1 op 1 aan elkaar te correleren.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou, dat slaat als een lul op een drumstel.
Even met de vo chemie in m'n hoofd:
N heeft een atomaire massa van 14, zuurstof van 16 en waterstof 1,008.

Een stikstofverbinding is altijd even zwaar, ongeacht hoe ze zijn ontstaan.
Nee, dat blijkt dus niet zo te zijn. Het verschil is minimaal maar dus wel meetbaar tegenwoordig.

Anyway. Ik ga bingen. En over de schok van gisterenavond heen proberen te komen. Niet de schok van de uitslag maar die van de extreme verkiezingsdag. Al denk ik dat het wel een week duurt voor ik me daar enigszins normaal over voel.
Spoilers!
  donderdag 16 maart 2023 @ 11:38:06 #278
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208404559
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Er zijn altijd kleine fluctuaties in ons klimaat. Uiteraard ook grote maar die zijn over vele duizenden jaren zo gegroeid. Wat er nu aan de hand is, is veel extremer dan het ooit is geweest. Dat meten ze uiteraard door aardlagen te onderzoeken. De stoffen die in die aardlagen worden gevonden, zijn de laatste 1,5 eeuw substantieel veranderd. Dat is 1 op 1 aan elkaar te correleren.
[..]
Nee, dat blijkt dus niet zo te zijn. Het verschil is minimaal maar dus wel meetbaar tegenwoordig.

Anyway. Ik ga bingen. En over de schok van gisterenavond heen proberen te komen. Niet de schok van de uitslag maar die van de extreme verkiezingsdag. Al denk ik dat het wel een week duurt voor ik me daar enigszins normaal over voel.
Goed zo, verdiend chillen met die billen! Ben je nog misselijk?
pi_208404562
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:30 schreef Tuindier het volgende:
En stel dat we maar voor 50% veroorzaker zijn. Is dat dan een reden om onze invloed niet te reduceren? Of moeten we dan extra hard onze best doen om impact te hebben?
Ik zou op dat eerste zeker nee zeggen.
Wél gaat het om heel veel geld dat we er in pompen, met ook heel veel directe consequenties voor heel veel mensen in dit land. Zowel direct duidelijk (boeren, woningbouw loopt terug door stikstofproblemen etc) maar ook doordat dat geld niet aan andere dingen besteed kan worden (zorg, onderwijs, armoedebestrijding). Even gechargeerd gesteld: als de mens als gehele bevolking voor 50% bijdraagt, en wij als NL extra vol gaan inzetten op aanpassingen, met als neveneffect een nog groter woningtekort, problemen in de zorg, problemen in het onderwijs en nog meer armoede (want meer geld naar die aanpassingen en dus minder daar naartoe dus bezuinigingen, icm vergrijzing en personeelstekorten), terwijl twee uur verderop in Duitsland volop ingezet wordt op elektriciteit uit kolen, om nog maar niet te spreken van landen als China, dan vraag ik me wel een beetje af waar we mee bezig zijn. Het lijkt mij dan zinniger om in groter verband dezelfde soort maatregelen te nemen, op die gebieden waar de effecten het grootst zijn en die haalbaar zijn, zodat al het geld dat je daar in steekt dat je niet meer aan andere dingen kan uitgeven in elk geval ook leidt tot daadwerkelijke effecten.
pi_208404600
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Het is wel mokerkut dat ik door de pil echt een ander, minder leuk, mens ben. Maar goed, dat is eventueel van latere zorg.
Dat is wel klote, ja.
Ik weet niet zo goed meer wie ik zonder de pil ben (niet langer dan 3 a 4 mnd gestopt geweest sinds mn 14e) - behalve dat ik dan veel meer pijn heb, dus als ik eventueel een leuker persoon ben dan haalt dat dat effect wel redelijk naar beneden :+ . Ik hoop dat er voor jou iets te vinden is waardoor je minder last hebt, én je gewoon je leuke eigen zelf kan zijn.

En meh dat is best veel geld voor de medicatie van Dora..
pi_208404689
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:30 schreef Tuindier het volgende:
En precies dit. We hebben de mogelijkheid om veel te leren, nieuwe industriën op te zetten, innovatief te zijn, gruwelijk veel geld te verdienen en en passant doen we ook nog iets goeds voor de volgende generaties. Ik zie het probleem niet :)
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:38 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Goed zo, verdiend chillen met die billen! Ben je nog misselijk?
Nee, niet misselijk meer gelukkig. Ik voelde me een uurtje echt slecht in bed gisteren. Toen draaide ik me om en liet daardoor een enorme boer. Probleem opgelost _O_

Ik had niet in 5 minuten tijd 5 bakjes met geitenkaas en vijgen moeten eten op het Gemeentehuis denk ik. Maar ja, ik had nogal honger na al die uren werk met bijna geen eten.
Spoilers!
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 11:48:39 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208404712
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:38 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik zou op dat eerste zeker nee zeggen.
Wél gaat het om heel veel geld dat we er in pompen, met ook heel veel directe consequenties voor heel veel mensen in dit land. Zowel direct duidelijk (boeren, woningbouw loopt terug door stikstofproblemen etc) maar ook doordat dat geld niet aan andere dingen besteed kan worden (zorg, onderwijs, armoedebestrijding). Even gechargeerd gesteld: als de mens als gehele bevolking voor 50% bijdraagt, en wij als NL extra vol gaan inzetten op aanpassingen, met als neveneffect een nog groter woningtekort, problemen in de zorg, problemen in het onderwijs en nog meer armoede (want meer geld naar die aanpassingen en dus minder daar naartoe dus bezuinigingen, icm vergrijzing en personeelstekorten), terwijl twee uur verderop in Duitsland volop ingezet wordt op elektriciteit uit kolen, dan vraag ik me wel een beetje af waar we mee bezig zijn. Het lijkt mij dan zinniger om in groter verband dezelfde soort maatregelen te nemen, op die gebieden waar de effecten het grootst zijn en die haalbaar zijn, zodat al het geld dat je daar in steekt dat je niet meer aan andere dingen kan uitgeven in elk geval ook leidt tot daadwerkelijke effecten.
Eigenlijk wat ik ook wel eens roep. Waarom de kolencentrale in de Eemshaven sluiten als in Slowakije (of welk land dan ook) nog een 45 jaar oude centrale nog meer smerigheid uitbraakt.

Verder vind ik ook dat men eens wat anders moet gaan doen dan verbieden en/of duurder maken. Eerder deze week "kabinet wil vliegen duurder maken"
Zorg gvd voor een goed alternatief. We rijden hier nog steeds met maximaal 140km/u over het spoor. Paris Stuttgart met de ICE en Aix en Provence met de OuiGo beviel me uitstekend. Desnoods twee dagen "klimaatverlof" per jaar om met de trein op vakantie te kunnen IPV auto of vliegtuig.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 16-03-2023 13:58:50 ]
pi_208404823
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:32 schreef Tuindier het volgende:
Oh en ik doe ook mee met de menstruatie-issues. Inmiddels bijna 2 weken per maand is het raak en dan ook nog compleet variabel qua intensiteit gedurende die periode waardoor ik denk dat het klaar is, en dan de dag daarop weer feest. Ik was me aan het afvragen of de huisarts daar iets mee kan/wil.
Oh, ik doe ook mee met issues. Dan vooral heftige PMS. Op de 2 dagen voor en de 2 eerste dagen van mijn menstruatie ben ik altijd vrij zeker dat ik een echtscheiding wil. De duutser kan dan niets goed doen. Vervolgens zit ik de dagen na mijn menstruatie het liefst aan hem vastgeplakt omdat ik me zo rot voel over de eerdere dagen (en waarschijnlijk ook omdat m'n eisprong er dan aan komt).

Zo fijn, die hormonen....
pi_208404867
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Eigenlijk wat ik ook wel eens roep. Waarom de kolencentrale in de Eemshaven open houden als in Slowakije (of welk land dan ook) nog een 45 jaar oude centrale nog meer smerigheid uitbraakt.

Verder vind ik ook dat men eens wat anders moet gaan doen dan verbieden en/of duurder maken. Eerder deze week "kabinet wil vliegen duurder maken"
Zorg gvd voor een goed alternatief. We rijden hier nog steeds met maximaal 140km/u over het spoor. Paris Stuttgart met de ICE en Aix en Provence met de OuiGo beviel me uitstekend. Desnoods twee dagen "klimaatverlof" per jaar om met de trein op vakantie te kunnen IPV auto of vliegtuig.
En sowieso het treinreizen voordeliger maken. Ik heb als doel gesteld om zo weinig mogelijk te vliegen binnen europa. in juni moet ik voor het werk naar Milaan, maar de kosten voor treinkaartjes in vergelijking met het vliegtuig zijn bijna niet te verantwoorden....behalve door het klimaataspect, natuurlijk.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 12:13:13 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208405079
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:58 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
En sowieso het treinreizen voordeliger maken. Ik heb als doel gesteld om zo weinig mogelijk te vliegen binnen europa. in juni moet ik voor het werk naar Milaan, maar de kosten voor treinkaartjes in vergelijking met het vliegtuig zijn bijna niet te verantwoorden....behalve door het klimaataspect, natuurlijk.
Ik vind op tijd boeken bij DB in de regel wel erg betaalbaar.

Een ander soort reisplanner ofzo, waarop lange lijnen te zien zijn. Voor m'n reisje naar Nice, heb ik wel eens zitten kijken hoe je daar meer de trein komt, volgens mij gaat er eens per dag een trein vanuit Brussel of Lille. Maar die zag ik door mijn verstrekstation nooit. Terwijl ik best 's avonds naar Brussel had willen reizen, hotelletje en dan volgende ochtend naar Nice. Fijner dan 7 keer overstappen.

In het Erasmus+ programma kun je nu ook wat extra geld krijgen als je niet vliegt. ¤320 ipv ¤275, daarvoor lukt een meestal duurdere trein en overnachting niet bepaald.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 12:14:13 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208405100
Mag je wel met de trein van de werkgever, qua extra tijd die het kost bedoel ik?
pi_208405650
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:32 schreef Tuindier het volgende:
Ik doe niet mee *O*
Ik was na de Novasure en 1e slijmvlieswegmenstratie behoorlijk zuur dat er niet niks was, maar mijn tweede klats was een klatsje van zo'n 2,5 dag waarmee ik in totaal misschien net een cup volkreeg, met een vagig buikkrampje de avond voor dat begon.
Dikke winst ^O^
pi_208405686
@Lucky_Strike wat maakte je dag zo extreem?
pi_208405895
Ik voelde me net wat bezwaard in het ziekenhuis. :') Op deze dag van de staking ging de poli gewoon door. En na een afgesproken klopje gingen de deuren (met grote posters dat ze vanwege staking gesloten waren) van de apotheek toch ook gewoon open. Sorry, maar bedankt. O+
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:07:31 #290
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208405915
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:06 schreef Myraela het volgende:
Ik voelde me net wat bezwaard in het ziekenhuis. :') Op deze dag van de staking ging de poli gewoon door. En na een afgesproken klopje gingen de deuren (met grote posters dat ze vanwege staking gesloten waren) van de apotheek toch ook gewoon open. Sorry, maar bedankt. O+
Dat is in de meeste ziekenhuizen ook gewoon de afspraak: als indien wanneer een patiënt die dag niet is afgezegd, dan is er dus een reden om die patiënt te zien en dus wel zorg.
pi_208406021
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 12:50 schreef Vanyel het volgende:
@:lucky_strike wat maakte je dag zo extreem?
Hier kom ik op terug. Ik kan jet geloof ik nog niet onder woorden brengen.
Spoilers!
pi_208406102
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:07 schreef fietsie het volgende:
Dat is in de meeste ziekenhuizen ook gewoon de afspraak: als indien wanneer een patiënt die dag niet is afgezegd, dan is er dus een reden om die patiënt te zien en dus wel zorg.
Lijkt me ook gewoon een erg ingewikkelde omgeving voor een staking. Fijn dat het zo toch nog kon.
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:20:03 #293
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208406133
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:18 schreef Myraela het volgende:

[..]
Lijkt me ook gewoon een erg ingewikkelde omgeving voor een staking. Fijn dat het zo toch nog kon.
Ja dat is het ook; hier is iedereen ook gewoon conform een normale dienst in huis, en ondersteunen de collega's die minder om handen hebben door de zondagdienst de acute zorg, die gewoon doorgaat.
Er zijn dus ook gewoon OK's met een spoedvragend karakter, zoals oncologisch en trauma.

Maar geen planbare zorg.
pi_208406625
Ik lees dat coll gezamelijk geluncht hebben, met patiënten gewandeld die opgenomen liggen en paar spoedtelefoontjes kregen en wat andere opruimwerkzaamheden en roosterdingen hebben gedaan op werkvloer.
Verder zag ik foto's van centrale hal waar veel mensen zaten, veel toespraken en interviews werden gegeven.
pi_208406645
Verslagje van ons eten is klaar.
tafeltje naast ons zat emile ratelband :')

Kan ik zo mijn fiets ophalen en leasespullen aangetekend versturen, politie aangifte is definitief. Ook weer klaar.
pi_208406650
Virgin River af gekeken. Zeer puike serie. Bedankt voor de tip @sigme

Nu tijd voor Call the Midwife.
Spoilers!
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:53:25 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_208406675
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 12:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik doe niet mee *O*
Ik was na de Novasure en 1e slijmvlieswegmenstratie behoorlijk zuur dat er niet niks was, maar mijn tweede klats was een klatsje van zo'n 2,5 dag waarmee ik in totaal misschien net een cup volkreeg, met een vagig buikkrampje de avond voor dat begon.
Dikke winst ^O^
Klinkt heerlijk. Ik ben nog niet toe aan mijn eerste slijmvlieswegmenstruatie, dus kan er nog niets over zeggen. De ingreep zelf is me heel erg meegevallen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208406693
In positief nieuws: Poes1 kwam beneden zo net.

In minder positief nieuws: Ik ging naar een andere fysio want mijn huidige is fantastisch maar doet meer aan uh pleisters plakken denk ik. Deze wil helemaal opnieuw beginnen want het probleem is mogelijk toch groter dan uh gedacht. Ergo, geen reguliere trainingen meer maar 4x per week "revalidatie" + wat krachttraining. Ik mag eigenlijk niks doen wat pijn of discomfort geeft en dat vind ik supermoeilijk want ik ben me helemaal niet bewust van discomfort en alle pijn onder, zeg, een 6. :{
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:57:51 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_208406743
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:54 schreef Lonaa het volgende:
In positief nieuws: Poes1 kwam beneden zo net.

In minder positief nieuws: Ik ging naar een andere fysio want mijn huidige is fantastisch maar doet meer aan uh pleisters plakken denk ik. Deze wil helemaal opnieuw beginnen want het probleem is mogelijk toch groter dan uh gedacht. Ergo, geen reguliere trainingen meer maar 4x per week "revalidatie" + wat krachttraining. Ik mag eigenlijk niks doen wat pijn of discomfort geeft en dat vind ik supermoeilijk want ik ben me helemaal niet bewust van discomfort en alle pijn onder, zeg, een 6. :{
Oei. Dat is wel klote. De trainer van W. Is ook fysio, heb je die al eens gevraagd? Zo van 'ik heb nu twee uitersten, wat moet ik, mag ik sparren?'
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208406774
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:57 schreef Troel het volgende:

[..]
Oei. Dat is wel klote. De trainer van W. Is ook fysio, heb je die al eens gevraagd? Zo van 'ik heb nu twee uitersten, wat moet ik, mag ik sparren?'
Mijn beide fysiotherapeuten zijn CrossFit coaches in de box :+
  donderdag 16 maart 2023 @ 14:01:05 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_208406780
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Mijn beide fysiotherapeuten zijn CrossFit coaches in de box :+
Hehehhe, dicht bij buis is ook fijn 😂
troel (de ~ (v.), ~en)