https://www.tvgids.nl/nie(...)land-kiest-het-debatquote:Twaalf landelijke politieke kopstukken en twaalf provinciale lijsttrekkers gaan met elkaar in debat, onder meer over huisvesting van migranten en de verdeling van ruimte. Aan Rob Trip en Simone Weimans de taak om Nederland Kiest: Het Debat te presenteren.
Een volle zaal in Nederland Kiest: Het Debat. Twaalf landelijke kopstukken én evenveel collega’s uit de provincies komen aan het woord over zes onderwerpen. Simone Weimans begint het gesprek met twee provinciale lijsttrekkers, Rob Trip praat daarna verder met drie landelijke partijleiders.
Nederland Kiest: Het Debat
Moeilijke onderwerpen worden daarbij niet geschuwd: aan bod komt bijvoorbeeld de vraag waar migranten moeten wonen. Mag de landelijke overheid of de provincies gemeentes dwingen om asielzoekers of statushouders een woonplaats te bieden? Nog zo’n heet hangijzer is de verdeling van de ruimte: moeten boeren plaatsmaken, voor natuur of woningbouw?
Het is voor de deelnemers de laatste kans om zwevende kiezers te overtuigen, verbaal vuurwerk lijkt gegarandeerd.
https://nos.nl/artikel/24(...)e-ruimte-en-migratiequote:Het programma wat betreft de partijleiders ziet er volgt uit:
GroenLinks-leider Jesse Klaver debatteert met JA21-voorman Joost Eerdmans en Wopke Hoekstra (CDA) over de rol van de overheid. Daarna gaan SP-leider Lilian Marijnissen, de kersverse ChristenUnie-voorvrouw Mirjam Bikker en VVD-leider Mark Rutte in gesprek over de portemonnee. En als derde thema komt energie aan bod, met PvdA-leider Attje Kuiken, FvD-leider Thierry Baudet en Sigrid Kaag van D66.
Vervolgens staan Klaver (GroenLinks) en CDA-voorman Hoekstra weer tegenover elkaar, maar dan met PVV-leider Geert Wilders erbij. De drie spreken over migratie. Dan debatteren Esther Ouwehand (PvdD), BBB-leider Caroline van der Plas en Kaag (D66) met elkaar over de verdeling van de ruimte. Als laatste spreken Kuiken (PvdA), Wilders (PVV) en VVD-voorman Rutte elkaar over vertrouwen in de politiek.
Worden gewoon weer de grootste morgen! 🎉🎉quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:36 schreef superniger het volgende:
Rutte gaat iedereen de moeder neuken.
@onlogisch liked dit op afstandquote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:36 schreef superniger het volgende:
Rutte gaat iedereen de moeder neuken.
Daar kunnen wel een paar asielzoekers bij.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:49 schreef monkyyy het volgende:
Ik woon in een durpje van 142 inwoners, daar hoeft echt geen school te komen.
Waar moeten de ganzen dan broedenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:52 schreef superniger het volgende:
[..]
Daar kunnen wel een paar asielzoekers bij.
Die winst is ook nog eens wereldwijd.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:56 schreef monkyyy het volgende:
Jammer dat Shell nét een topjaar beleefd heeft. 2 jaar terug draaiden ze nog 20 miljard verlies, weg stokpaardje.
Heeft de dildo helm niet opquote:
Even twitterenquote:
Ad hominem, geen inhoudelijk argument. En het is nepotisme.quote:
Wel, geld stelen van de rijkenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Marijnissen heeft weer geen oplossingen.
BELAST DE AANDEELHOUDERSquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jawel.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
NIET WAARquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:05 schreef tompsv18 het volgende:
Marijnissen doet altijd voor spek en bonen mee
Lijkt mij een transformerquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:06 schreef Paul het volgende:
Wacht ff Mirjam Bikker is Overvechter
UUUUUUUUUUUUU
MIRJAM BIKKERGODIN
Zodra ze alleen teveel gaan belasten gaan ze weg en heb je ook niks aan de lusten van de sterke schouders.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:06 schreef Revanches het volgende:
Sterkste schouders dragen de sterkste lasten. Denken dat je je succes aan jezelf te danken hebt is een mythe.
quote:
Het volk wil Gert Janquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:08 schreef KingRoland het volgende:
serieus wie stemt er op christenunie wat een achterlijk wijf zeg
niks zinnigs te zeggen
Van die lui die op stations een foldertje in je neus drukken.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:08 schreef KingRoland het volgende:
niks zinnigs te zeggen
Ze deed het wel ok, hallo ze doet het voor het eerst hequote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:08 schreef KingRoland het volgende:
niks zinnigs te zeggen
Duurt 10 jaar om te bouwen TE LAATquote:
ja me reetquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:09 schreef Paul het volgende:
[..]
Ze deed het wel ok, hallo ze doet het voor het eerst he
Geen panelen en koeienquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:09 schreef butz0rs het volgende:
geen molens en panelen in de wei, maar koeien
VVD.quote:
4 jaar terug werd die de grootste en sindsdien is alles mis gegaanquote:
Hell noquote:
Omdat mensen anders zeuren dat tijdens PS verkiezingen geen aandacht wordt gegeven aan de provincie.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:12 schreef Confetti het volgende:
Ik snap dat de Staatsomroep inclusief wilt zijn maar niemand luistert naar deze lokale mensen. Waarom dan een podium geven.
Als je het niet doet krijgen ze commentaar dat er alleen maar landelijke politici zijn terwijl ze niet eens verkiesbaar zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:12 schreef Confetti het volgende:
Ik snap dat de Staatsomroep inclusief wilt zijn maar niemand luistert naar deze lokale mensen. Waarom dan een podium geven.
Maar je wordt wel minder afhankelijkquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:12 schreef monkyyy het volgende:
Stroom wordt niet goedkoper door een kerncentrale
Ik stem nsdap lekker sociale partijquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:11 schreef KingRoland het volgende:
[..]
ah ok ik niet ik ben niet rechts en ik ben ook niet links
Poppenkast johquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:12 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Als je het niet doet krijgen ze commentaar dat er alleen maar landelijke politici zijn terwijl ze niet eens verkiesbaar zijn.
hij stemt niet ANDERS WAS HIJ IN DEZE TOPIC GEWEESTquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:13 schreef KingRoland het volgende:
Ik zie MexicanoBakker op een partij kiezen die opkomt voor de spaanstaligen in Nederland (of goede band met spanje)
welke partij denken jullie dat hij kiest?
Jezus leeft!quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:13 schreef KingRoland het volgende:
Ik zie MexicanoBakker op een partij kiezen die opkomt voor de spaanstaligen in Nederland (of goede band met spanje)
welke partij denken jullie dat hij kiest?
Enige valide punt wat hij nog heeft inderdaad. Geef al die groningers 1000 euro en leegpompen dat veld.quote:
Heb je het nou verdomme nog steeds niet afgeleerd om mij zinloos te mentionen? Laat me toch eens met rust kleuter.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:16 schreef Paul het volgende:
[..]
ACTS@:freshfruit @:dotteke @:-shii- @:speedfight @:emmerdeur @:djmo @:laforest @:devzero @:derrabbit
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
Heb je het nou verdomme nog steeds niet afgeleerd om mij zinloos te mentionen? Laat me toch eens met rust kleuter.
Precies dat.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:18 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ik heb niks met Baudet, maar ik vind die andere twee kwalijker in dit debat eerlijk gezegd.
POMPEDquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:18 schreef monkyyy het volgende:
Gewoon ff een 200 jaar oud huis aardbevingbestendig maken en dan gewoon weer pompen.
Heel simpel
Hoi fanquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:16 schreef Paul het volgende:
[..]
ACTS@:freshfruit @:dotteke @:-shii- @:speedfight @:emmerdeur @:djmo @:laforest @:devzero @:derrabbit
Wijf? Dat is Atje Kuiken van de PvdAquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:19 schreef KingRoland het volgende:
wie is die blonde wijf trouwens? sgp ofzo
nog nooit gezien of gehoord en woon mien leven al in Amsterdamquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:20 schreef Revanches het volgende:
[..]
Wijf? Dat is Atje Kuiken van de PvdA
Oke mienjongquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
nog nooit gezien of gehoord en woon mien leven al in Amsterdam
PvdA.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:19 schreef KingRoland het volgende:
wie is die blonde wijf trouwens? sgp ofzo
Goed inhoudelijk sterk puntquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:20 schreef Zorro het volgende:
Links
Treurig volk. Maakt niet uit wat iederen ervoor moet betalen, wij zijn van het links lullen zakken vullen dus mij boeit het niet.
Walgelijk.
Inderdaad. Kosten zijn absoluut relevant. Dat zij er zelf geen probleem mee hebben met hun kamerlid/ministersalaris maakt niet dat het voor niemand onhaalbaar is.quote:
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:22 schreef PotjeSambal het volgende:
Kent geen boeren, hooguit bruine laarzen thuis
Klimaat is geen probleem?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:22 schreef Revanches het volgende:
Kijk, eindelijk eens een echt probleem.
Dat vat het wel aardig samen ja.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:23 schreef hollandia02 het volgende:
Dit was echt een belachelijk dom gesprek. Kaag is een elitaire gek, Thierry totaal van God losgeslagen wappie en die Kuiken heeft ook geen idee waar ze het over heeft
Ook, maar dit leeft bij veel mensen in hun dagelijks leven.quote:
Mwa valt mee. Heeft legitieme punten en ik stem er niet eens op. Media doet goed zijn werk want iedereen valt over randzaken bij hem en bij Verdonk, Fortuyn etc ipv de INHOUD. Daarop kunnen ze het niet winnen. Zie kuiken zojuist van PvdAquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:22 schreef Confetti het volgende:
Op zich is Baudet geen slechte spreker. Doodzonde dat hij is doorgedraaid of gerecruteerd door de FSB.
Wel echt een nutteloos debat ja, Kaag en Baudet konden hun bandje afspelen en Kuiken is een lichtgewicht.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:23 schreef hollandia02 het volgende:
Dit was echt een belachelijk dom gesprek. Kaag is een elitaire gek, Thierry totaal van God losgeslagen wappie en die Kuiken heeft ook geen idee waar ze het over heeft
Migratie dempen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:24 schreef monkyyy het volgende:
Al die lui die nu in een sociale huurwoning zitten blijven lekker zitten, geen enkele intentie om hun goedkope pand te verlaten. Hoe moeten we dat probleem oplossen?
Wie?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Compleet debiel dat Debat überhaupt nog mee mag doen aan dit soort debatten. Geef hem maar een Mussert-behandeling.
Bouwen. Mensen verplichten duurder te wonen is belachelijk.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:24 schreef monkyyy het volgende:
Al die lui die nu in een sociale huurwoning zitten blijven lekker zitten, geen enkele intentie om hun goedkope pand te verlaten. Hoe moeten we dat probleem oplossen?
Pietje ouwe nsber!quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Compleet debiel dat Debat überhaupt nog mee mag doen aan dit soort debatten. Geef hem maar een Mussert-behandeling.
Je kunt niet meer bouwen dat dat er mensen zijn die een huis nodig hebben. Dat is echt een sprookje. Je komt duizenden vakmensen tekort en je kan maar x duizenden huizen bouwen per jaar.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:25 schreef Zorro het volgende:
[..]
Bouwen. Mensen verplichten duurder te wonen is belachelijk.
Altijd roomser dan de paus willen zijn, lekker veel Natura2000 gebieden want dan zijn we zo goed!quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Compleet debiel dat Nederland als enige land ter wereld woningbouw blokkeert door wat onzinnige stikstofregeltjes.
Teruglezen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Anton Mussert. Die ken je niet?
Debat.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Anton Mussert. Die ken je niet?
Daarom ook minder mensen binnenlaten. Vluchtelingen (Oekraine bv) prima, gelukszoekers opzouten. Uitgeprocedeerd: wegwezen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je kunt niet meer bouwen dat dat er mensen zijn die een huis nodig hebben. Dat is echt een sprookje. Je komt duizenden vakmensen tekort en je kan maar x duizenden huizen bouwen per jaar.
Denk eerder andersom. Carrierehoertje kuiken lol hou op. Ze stelt niets voorquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Attje zette het kind ff in de hoek
Echt gestoord ja.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Altijd roomser dan de paus willen zijn, lekker veel Natura2000 gebieden want dan zijn we zo goed!
Even niet over de gevolgen nagedacht. Sukkels.
Nou nou nouquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Denk eerder andersom. Carrierehoertje kuiken lol hou op. Ze stelt niets voor
Heeft wel het praten van klaver geleerd.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Denk eerder andersom. Carrierehoertje kuiken lol hou op. Ze stelt niets voor
Eens wat dat betreft maar dat gaat NIET gebeuren want de EU bepaald de regels, niet den Haagquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daarom ook minder mensen binnenlaten. Vluchtelingen (Oekraine bv) prima, gelukszoekers opzouten. Uitgeprocedeerd: wegwezen.
De rest was te druk om met elkaar te ruziën.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:21 schreef KingRoland het volgende:
Waren er geen betere kandidaten voor pvda?
Die Rutte is wel een player hé?quote:
Klaver komt uit Roosendaal en heeft net zijn mbo afgemaakt . Niemand neemt dat serieusquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:28 schreef butz0rs het volgende:
Klaver is een dwerg tussen Wopke en Geert
Omvolking genot. Riep Fortuyn al destijdsquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:29 schreef Revanches het volgende:
Lekker doorgaan met massa immigratie, laat de boel maar klappen.
Ik bedoel het letterlijkquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Klaver komt uit Roosendaal en heeft net zijn mbo afgemaakt . Niemand neemt dat serieus
Niet zomaar Roosendaal zelfs, de Westrand, haha!quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Klaver komt uit Roosendaal en heeft net zijn mbo afgemaakt . Niemand neemt dat serieus
Niet alle Oekraïners moeten hier komen he.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er zijj tientallen miljoenen Oekraïners.
Ook echte vluchtelingen moet je weigeren.
Niet realistisch.quote:
Ik ga niet mee in het narratief dat enkel wo'ers intellectueel zijn. Dat kan een vmbo'er ook zijn. Maar Klaver is een hele slechte acteurquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:30 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik bedoel het letterlijkMaar intellectueel inderdaad ook.
Niet realistisch. Migranten mogen tot in de einde der tijden procederen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet realistisch.
Procedures vooral sneller om de troep op te ruimen die mensen achter laten die niet vluchten voor de oorlog.
Niet realistisch is geen argument.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet realistisch.
Procedures vooral sneller om de troep op te ruimen die mensen achter laten die niet vluchten voor de oorlog.
Sja, ik denk dat het land qua sociale voorzieningen op zijn taks zit. In Europees verband zou men toch moeten beseffen hoe klein Nederland is t.o.v. andere Europese landen?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet realistisch.
Ben ik ook bang voor ja.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:32 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Niet realistisch. Migranten mogen tot in de einde der tijden procederen.
Waar een wil is, is een weg. De wil is er niet bij links. Kan dus alleen over rechts.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet realistisch.
Daarom gaat Europa uiteindelijk ook 1 land worden in de toekomst. Precies om die redenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:33 schreef Revanches het volgende:
[..]
Sja, ik denk dat het land qua sociale voorzieningen op zijn taks zit. In Europees verband zou men toch moeten beseffen hoe klein Nederland is t.o.v. andere Europese landen?
Maar het gaat niet gebeuren op die manier.quote:
Dat weet ik ook wel want de EU maakt de regelsquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:34 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Maar het gaat niet gebeuren op die manier.
Omdat dat iets is wat in de gemeente opgelost moet worden.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:35 schreef Revanches het volgende:
Dat van die buslijnen die haltes overslaan uit angst voor mishandelingen van asielzoekers is echt schrijnend, daar hoor je ook nooit iemand over in de politiek.
Als we het aanmeldcentrum nou verhuizen naar Amsterdam ipv oost Groningen dan zou het nooit zo lang doorgegaan zijnquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:35 schreef Revanches het volgende:
Dat van die buslijnen die haltes overslaan uit angst voor mishandelingen van asielzoekers is echt schrijnend, daar hoor je ook nooit iemand over in de politiek.
Nederland is nu eenmaal een van de meest dichtbevolkte landen ter wereld. Ik ben het er mee eens dat in de EU meer solidariteit zou moeten zijn, met stikstofruimte is dat niet zomaar mogelijk, maar met asielbeleid zeker.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:36 schreef Zorro het volgende:
Ik heb bij de F1 Olav Mol eens horen zeggen dat het crcuit van Magny Cours niet populair was bij de coureurs omdat er 100km in de omtrek niks te doen was.
Ik nam dat met een korrel zout. Totdat ik er een keer onderweg naar het zuiden langsreed. Het is LETTERLIJK waar. Er is NIKS in 100km omtrek.
Maar wij moeten in Nederland passen en meten en daar blijft dat land gruwelijk leeg.
Omdat dit ongeveer het enige is waar ik het met het CDA eens ben.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Apart dat Wopke eigenlijk verwoordt wat een meerderheid van Nederland precies vindt over migratie maar dat toch niemand op hem stemt.
CDA heeft weleens de neiging om woorden niet om te zetten in daden.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Apart dat Wopke eigenlijk verwoordt wat een meerderheid van Nederland precies vindt over migratie maar dat toch niemand op hem stemt.
EU is juist het grootste probleem vanwege de vele regels. Gewoon terug naar een EEG vorm. Zeker voor migratie zal dat veel oplossenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nederland is nu eenmaal een van de meest dichtbevolkte landen ter wereld. Ik ben het er mee eens dat in de EU meer solidariteit zou moeten zijn, met stikstofruimte is dat niet zomaar mogelijk, maar met asielbeleid zeker.
Mwa zoveel geks zeggen ze verder ook niet toch?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omdat dit ongeveer het enige is waar ik het met het CDA eens ben.
DAt probleem heb ik met alle partijen wel. Hoe goed het soms klinkt, in de praktijk komt er zelden wat van terecht.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:38 schreef Jojoke het volgende:
[..]
CDA heeft weleens de neiging om woorden niet om te zetten in daden.
All Moroccans back to Istanbul!quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:39 schreef KingRoland het volgende:
Ik luister ook naar joe roegan podcast
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:39 schreef monkyyy het volgende:
De partij van van Haga gaat ons vertellen hoe de huizenmarkt te fixen
Zijn ook helemaal pro transgenderisme etcquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mwa zoveel geks zeggen ze verder ook niet toch?
Alleen te beluisteren op Spotify aids.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:39 schreef KingRoland het volgende:
Ik luister ook naar joe roegan podcast
Ben jij trouwens niet stiekem een dronken Wybren-adept?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:39 schreef monkyyy het volgende:
Verhip, je hebt me doorquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ben jij trouwens niet stiekem een dronken Wybren-adept?
CDA? Niet echt hoor.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zijn ook helemaal pro transgenderisme etc
Of d66 destijds met penthouses Pechtoldquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:39 schreef monkyyy het volgende:
spotifygodenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:40 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Alleen te beluisteren op Spotify aids.
Of d66 destijds met penthouses Pechtoldquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:39 schreef monkyyy het volgende:
Ik weet wel zeker van wel. Kijk naar de moties en het stemgedrag etcquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |