Allereerst is BNW geen achterhoek. Het jij, wij, zij moet gewoon stoppen. We zitten hier met heel FOK! op dezelfde server waar gewoon iedereen welkom is.quote:Op zondag 12 maart 2023 15:13 schreef UncleScorp het volgende:
Het wordt hier tegenwoordig bijna wekelijks neergepend maar niemand heeft er oren naar.
Geef BNW de ruimte om BNW te zijn.
BNW meningen worden in alle andere subfora uitgespuwd en verbannen naar deze achterhoek.
En dat doen bnw’ers dan ook.
Als users uit deze andere subfora dan ook naar hier komen om de boel te verzuren, belachelijk te maken of de arme zieltjes te komen bekeren, moet BNW hen met liefde en respectvol te woord blijven staan, want hier moet de discussie ineens wel kunnen terwijl wij elders uitgekotst worden.
Klopt, daar doe ik nu dan een beroep op.quote:Op zondag 12 maart 2023 15:14 schreef Ali_boo het volgende:
Alleen wanneer alle drie de partijen ( bnw'ers, critici, staff) verantwoordelijkheid willen nemen voor hun eigen daden komen we misschien nog ergens
De wijzende vinger naar de ander, zonder zelf in de spiegel te kijken, schieten we niets mee op
Dit is een verkeerde aanname, ook hier hebben we de policy na te leven. Voor ongebreidelde haatspraak is geen plaats.quote:Op zondag 12 maart 2023 15:51 schreef PSVCL het volgende:
Is niet zo lastig toch.Grijp in wanneer iemand oproept tot geweld. En bij persoonlijke aanvallen.
Voor de rest alles toestaan. Daar is bnw voor bedoelt neem ik aan.
Trollen van buitenaf kan je gewoon negeren als je daar last van hebt. Die moet je niet al te serieus nemen joh.
Dat is prima maar klaag dan niet als de sfeer slecht is.quote:Op zondag 12 maart 2023 16:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Allereerst is BNW geen achterhoek. Het jij, wij, zij moet gewoon stoppen. We zitten hier met heel FOK! op dezelfde server waar gewoon iedereen welkom is.
Wil je een exclusief groepje en zelf bepalen wie daar toegang heeft kun je beter je heil zoeken op Facebook of Telegram. Hier staat de deur open voor iedereen.
Het lijkt vaak ook meer op debateren dan discussiëren. Maar hier stellen we het fatsoenlijk met elkaar discussiëren op prijs.quote:Op zondag 12 maart 2023 16:49 schreef Elan het volgende:
Is dat specifiek BNW? Mensen kunnen sowieso amper normaal doen. Kijk maar eens naar FOK! 2006 en nu. De hele insteek is veel meer agressie en het hoogste woord versus tolerantie en iemand aanhoren.
BNW hoeft ook geen bedevaartsoord voor ramptoeristen te zijn waar men zich verkneukelt om het gebekvecht van anderen. Gewoon discussiëren, en graag wat humor terug.quote:Op zondag 12 maart 2023 16:54 schreef Questular het volgende:
Eens niet alles modden is ook een optie. Ja mensen zijn het niet eens en ja soms gaat het er fel aan toe. Maar alles weghalen helpt al helemaal niet. Genoeg dingen die hier worden neergezet waar ik het niet mee eens ben of andersom. Maar ik zie geen enkele reden om topics te sluiten alles weg te halen en dan weer open te gooien.
Bedoel meningen en standpunten die afwijken van het narratieve.quote:Op zondag 12 maart 2023 16:59 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dit is een verkeerde aanname, ook hier hebben we de policy na te leven. Voor ongebreidelde haatspraak is geen plaats.
Het is ook een pleuriszooi op de wereld, des te meer reden om het hier wat gezelliger te maken zodat men hier wat verstrooiing kan zoeken.quote:Op zondag 12 maart 2023 16:54 schreef Candymannetje het volgende:
Het is ook wel logisch dat BNW veranderd is de afgelopen jaren omdat er nogal wat gebeurd is in de wereld.
Een oorlog in Irak is een ver van ons bed show en wat mij betreft de oorlog in Oekraïne ook maar van de gevolgen hebben we zeker wel last.
En velen zullen ook angst hebben dat het niet bij Oekraïne blijft en zullen daarom proberen mensen te overtuigen dat één blok moeten vormen tegen het boze oosten.
Maar ik vind dat als je niks met complotten en achtergronden hebt dat je niks in BNW te zoeken hebt.
Daar zijn andere subforums voor.
Als ik als voorbeeld OOR mag noemen, daar wordt keurig gemod en alle berichten die er niet thuis horen worden verwijderd.
Waarom kan dat in BNW niet? Omdat hier alles mag?
En ik heb absoluut niks tegen jippie maar een mod die zelf ook fanatiek BNW is zal wel helpen.
Wat is het 'narratieve'? Narratief kan net zo goed betrekking hebben op BNW.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:09 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Bedoel meningen en standpunten die afwijken van het narratieve.
Wanneer is iets haatspraak?
Precies en dan krijg je een interessante discussie tussen de 2 BNWers.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:13 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is ook een pleuriszooi op de wereld, des te meer reden om het hier wat gezelliger te maken zodat men hier wat verstrooiing kan zoeken.
Kun je een voorbeeld geven van een bericht wat volgens jou verwijderd had moeten worden. En wat is fanatiek BNW? Denk niet dat er snel twee BNW'ers zijn te vinden die het op alle 'BNW-issues' met elkaar eens zijn.
In Voetbal hebben ze geloof ik ieder een eigen topic reeks om de wedstrijden en club-aangelegenheden te bespreken, maar dat is volgens mij vrij toegankelijk. En in voetbal-sc wordt er samen gekletst en gelachen.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is prima maar klaag dan niet als de sfeer slecht is.
Feyenoord supporters samen met Ajax supporters in 1 topic gaat ook niet gezellig worden.
Qua haatspraak vind ik het hier wel meevallen.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat is het 'narratieve'? Narratief kan net zo goed betrekking hebben op BNW.
Haatspraak is het haten op personen, organisaties etc.
Ik ben bijvoorbeeld fel tegenstander van de lghbt agenda, dat is naar mijn mening een satanisch gedrocht (letterlijk).quote:Op zondag 12 maart 2023 17:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat is het 'narratieve'? Narratief kan net zo goed betrekking hebben op BNW.
Haatspraak is het haten op personen, organisaties etc.
Dit klinkt als het weren van bepaalde users, als een user voortdurend grof over de schreef gaat kan een subforumban worden gegeven, maar dat is wel een heel harde maatregel die we liever niet toepassen. En als zo'n bericht wordt verwijderd is dat toch afdoende?quote:Op zondag 12 maart 2023 17:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Precies en dan krijg je een interessante discussie tussen de 2 BNWers.
Ze zijn het in grote lijnen met elkaar eens maar hebben een discussie over wat details.
Als er dan iemand bij komt die niks met BNW heeft en zich er mee gaat bemoeien krijg je irritatie.
En ik kan geen voorbeeld geven van een bericht wat naar mijn mening verwijderd had moeten worden.
Steeds als ik een melding doe wordt de post keurig verwijderd maar de betreffende user gaat gewoon door.
Zo blijf je bezig.
Tja. Er zijn best veel homoseksuele users op fok, vindt je dat allemaal untermenschen? Eerlijk gezegd vind ik weer dat dat soort meningen dus niet op fok thuis horen. Groetjes van een hetero.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:23 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik ben bijvoorbeeld fel tegenstander van de lghbt agenda, dat is naar mijn mening een satanisch gedrocht (letterlijk).
Dan ga ik tegen het narratief in. Is dat toegestaan?
We hebben het hier over BNW, maar dezelfde policy geldt voor heel FOK! Klagen over haatspraak kun je bij de desbetreffende mods doen. Mocht BNW worden gehaat, en je vindt geen gehoor stuur me dan een DM.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Qua haatspraak vind ik het hier wel meevallen.
Ik zie andere subforums waar de haat vanaf druipt.
Niet echt wat die betreffende user gaat gewoon verder met bashen.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dit klinkt als het weren van bepaalde users, als een user voortdurend grof over de schreef gaat kan een subforumban worden gegeven, maar dat is wel een heel harde maatregel die we liever niet toepassen. En als zo'n bericht wordt verwijderd is dat toch afdoende?
Heb het niet over homofielen. Maar de agenda die wordt gepusht/genormaliseerd. Oa dat trans gedoe op scholen etcquote:Op zondag 12 maart 2023 17:31 schreef Document1 het volgende:
[..]
Tja. Er zijn best veel homoseksuele users op fok, vindt je dat allemaal untermenschen? Eerlijk gezegd vind ik weer dat dat soort meningen dus niet op fok thuis horen. Groetjes van een hetero.
Het zijn zelfs mods die ik zag juichen en feesten om dode Russen.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:31 schreef Jippie het volgende:
[..]
We hebben het hier over BNW, maar dezelfde policy geldt voor heel FOK! Klagen over haatspraak kun je bij de desbetreffende mods doen. Mocht BNW worden gehaat, en je vindt geen gehoor stuur me dan een DM.
Oké je hebt geen problemen met homos etc maar wel met het feit dat ze een plek in de publieke ruimte opeisen?quote:Op zondag 12 maart 2023 17:33 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Heb het niet over homofielen. Maar de agenda die wordt gepusht/genormaliseerd. Oa dat trans gedoe op scholen etc
Jij bent duidelijk aan het trollen. Why?quote:Op zondag 12 maart 2023 17:35 schreef Document1 het volgende:
[..]
Oké je hebt geen problemen met homos etc maar wel met het feit dat ze een plek in de publieke ruimte opeisen?
Je volgt daarmee juist een rechts-extremistisch narratief.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:23 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik ben bijvoorbeeld fel tegenstander van de lghbt agenda, dat is naar mijn mening een satanisch gedrocht (letterlijk).
Dan ga ik tegen het narratief in. Is dat toegestaan?
Dus nee, dat soort opmerkingen is niet gewenstquote:Doelbewust beledigende, denigrerende termen gebruiken in hatelijke context
• De 'grote blonde leider' heet gewoon Geert Wilders
• BLM staat voor Black Lives Matter, niet voor BurnLootMurder of wat dan ook
• Geitenneukers / zandbakvolk / haatbaarden etc zijn allemaal termen die wij niet nodig achten en niet wenselijk vinden, net als kuthollanders bijvoorbeeld
• Hoewel het nogal een achterhaald iets is mag je natuurlijk vinden dat iets als homoseksualiteit onnatuurlijk is. Toch kun je dat dat op respectvolle wijze uiten. Pedo's en homo's met elkaar vergelijken doen we niet. Homo's 'vies' noemen of homoseksualiteit een psychische afwijking noemen ook niet, om maar een paar voorbeelden te noemen.
Je mening mag je hebben en tot op zekere hoogte bij ons uiten, maar wel altijd op een fatsoenlijke en respectvolle manier.
Belangrijk is dus waarom iemand iets zegt. De intentie is vanzelfsprekend belangrijker dan de volgorde van een paar letters. Het doel is om de boel weer wat gezelligheid en gemoedelijkheid te geven, zonder meningen die gewoon normaal zijn geformuleerd te weren. Dat laatste zou een discussie onmogelijk maken, en dat is voor een forum een beetje alsof je het water uit een zwembad laat lopen en dan zegt tegen mensen die binnen komen 'zwem ze!'.
Bedenk bij alles wat je post vooraf
- kan ik dit vriendelijker verwoorden?
- is wat ik schrijf legaal?
En vergeet niet; jouw vrijheid om je mening op zeer grove wijze te uiten is niet onze verplichting die mening te publiceren. Wil je perse doelbewust schoffere, doe dat dan onder je eigen persoonlijke naam én draag zelf de verantwoordelijkheid door het op je eigen site of social te zetten.
FOK! is altijd een plek geweest waar we er trots op zijn dat IEDEREEN welkom is. Laten we dat vooral zo houden en laten we de boel wat gezelliger houden. De wereld is al somber genoeg.
En Let's make FOK! great again!
Jullie doen dit bewust haha. Laat zitten.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:35 schreef Document1 het volgende:
[..]
Oké je hebt geen problemen met homos etc maar wel met het feit dat ze een plek in de publieke ruimte opeisen?
Maar ervaar je 'een andere mening' dan als bashen? Of zijn het echt persoonlijke aanvallen of anderzins policyoverschrijdende content?quote:Op zondag 12 maart 2023 17:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Niet echt wat die betreffende user gaat gewoon verder met bashen.
Daar wordt de sfeer niet beter van.
Op een moment wordt het dan hard tegen hard en is het niet meer ontopic en niet meer gezellig.
Treffend omschreven, want hier komt het tegenwoordig wel op neer.quote:Op zondag 12 maart 2023 16:49 schreef Elan het volgende:
Is dat specifiek BNW? Mensen kunnen sowieso amper normaal doen. Kijk maar eens naar FOK! 2006 en nu. De hele insteek is veel meer agressie en het hoogste woord versus tolerantie en iemand aanhoren.
Ik stem niet eens . Heb helemaal niks met het politieke verdeel en heers theater.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je volgt daarmee juist een rechts-extremistisch narratief.
Wat betreft homofobie (die onder Lhbti+ valt) zegt de policy het volgende:
[..]
Dus nee, dat soort opmerkingen us niet gewenst
Waarom is dit nu weer trollen? Precies dit maakt bnw een inteeltkliek.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:37 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk aan het trollen. Why?
Kijk daar ga mank, hij zegt dat hij het niet over homofielen heeft.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Dus nee, dat soort opmerkingen is niet gewenst
Juichen om dode Russen, dode Oekraïners, of dode welke nationaliteit dan ook is in mijn ogen 'not done'. Maar na alle gruwelijke oorlogsmisdaden kan ik zo'n ongepaste reactie vanuit emotie wel voorstellen. De oorlog is bijna te volgen vanuit onze woonkamer, heb soms dagen bewust het oorlogs nieuws gemeden vanwege alle gruwelijke beelden.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het zijn zelfs mods die ik zag juichen en feesten om dode Russen.
Als je wilt kan ik je de naam per DM sturen.
Als users hier alleen maar komen om discussies uit te lokken, denigrerend doen en verder niks toevoegen, nooit een topic openen of met BNW achtergronden komen ervaar ik dat als bashen.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:40 schreef Jippie het volgende:
[..]
Maar ervaar je 'een andere mening' dan als bashen? Of zijn het echt persoonlijke aanvallen of anderzins policyoverschrijdende content?
Sorry, maar als jij zo denkt dan haak ik af.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:45 schreef Jippie het volgende:
[..]
Juichen om dode Russen, dode Oekraïners, of dode welke nationaliteit dan ook is in mijn ogen 'not done'. Maar na alle gruwelijke oorlogsmisdaden kan ik zo'n ongepaste reactie vanuit emotie wel voorstellen. De oorlog is bijna te volgen vanuit onze woonkamer, heb soms dagen bewust het oorlogs nieuws gemeden vanwege alle gruwelijke beelden.
Ik kom al langer op bnw dan jou account actief is. Het is echt heel anders geworden hier. Vroeger had je nog wel eens een inhoudelijke discussie, tegenwoordig heeft iedereen hier lange tenen als je het op dit moment leidende bnw narratief niet volgt en ben je een troll. Zoals hierboven.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als users hier alleen maar komen om discussies uit te lokken, denigrerend doen en verder niks toevoegen, nooit een topic openen of met BNW achtergronden komen ervaar ik dat als bashen.
Nee, je leest mij verkeerd.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kijk daar ga mank, hij zegt dat hij het niet over homofielen heeft.
En toch beticht jij hem van homofobie.
En ook maar gelijk rechts extremistisch.
De meeste homo's die ik ken zijn ook tegen de lhbti agenda.
Die die homo's zijn dan extreem rechtse homofoben?
Ik ook, men vindt in deze tijd al snel iets haatpraat. Frappant dat men elders een deur verder nog steeds met termen als wappies mag blijven smijten vergezeld met nog wel wat vuigere uitlatingen over deze groep mensen.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Qua haatspraak vind ik het hier wel meevallen.
Ik zie andere subforums waar de haat vanaf druipt.
Kun je uitleggen waar het het 'rechts-extremistische' element zou zitten? Als je goed naar het bericht van @PSVCL zou kijken had je gezien dat hij duidelijk over een agenda spreekt. Jij doet vervolgens alsof hij over mensen spreekt, zodat je er dan aan de hand van de policy tegen kunt optreden. Maar dit is een behoorlijk valse manier van discussiëren.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zondag 12 maart 2023 16:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Allereerst is BNW geen achterhoek. Het jij, wij, zij moet gewoon stoppen. We zitten hier met heel FOK! op dezelfde server waar gewoon iedereen welkom is.
En dat is precies het probleemquote:Op zondag 12 maart 2023 16:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wil je een exclusief groepje en zelf bepalen wie daar toegang heeft kun je beter je heil zoeken op Facebook of Telegram. Hier staat de deur open voor iedereen.
Het probleem is inderdaad groter en precies die groep van 3quote:Op zondag 12 maart 2023 15:14 schreef Ali_boo het volgende:
Alleen wanneer alle drie de partijen ( bnw'ers, critici, staff) verantwoordelijkheid willen nemen voor hun eigen daden komen we misschien nog ergens
De wijzende vinger naar de ander, zonder zelf in de spiegel te kijken, schieten we niets mee op
Hier wordt een vinger op een enorm zere plek neergelegd, namelijk dat het ook de users en ook de crew is (in welke vorm en richting dan ook). Dit is een forum breed probleem geworden en heeft een forum brede oplossing nodigquote:Op woensdag 25 januari 2023 08:24 schreef iteejer het volgende:
Er is hier op Fok een klimaat ingeslopen waar het vooral gaat om elkaar de maat te nemen.
Crew onderling, users onderling, en crew richting users en omgekeerd.
Dat klimaat geeft enkelen het idee dat ze alles kunnen zeggen. Ook dat weer in alle combinaties van crew en users, onderling en tegen elkaar.
Juist dát maakt een community kapot. Want waarom zou je hier nog komen als je op persoonlijke wijze op je plek wordt gezet?
Ook ik doe te weinig. Om zeer dringende redenen die ik in dit milieu van openlijke vijandigheid niet ga toelichten ben ik aan een hoop dingen niet toe gekomen.
Degenen die hier direct door getroffen werden weten er van.
Hoe dan ook, deze manier van communiceren is niet gewenst, niet productief en gaat dit dan ook op slot.
Ben jij nooit ergens zo boos over geweest dat tegenslag voor het onderwerp van je woede voor enig gevoel van genoegdoening zorgde? Dat is vrij menselijk. Als Jos Brech morgen struikelt en zijn geslachtsdeel verliest bij de valpartij, zal ik niet juichen maar er zal zeker een gedachte kunnen opkomen 'net goed!' Op die emotie doel ik.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Sorry, maar als jij zo denkt dan haak ik af.
Dan ga ik er geen moeite meer aan verspillen.
Nee sorry, ik heb nog nooit kunnen juichen als er mensen dood gingen die mij niks hebben aangedaan.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:57 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ben jij nooit ergens zo boos over geweest dat tegenslag voor het onderwerp van je woede voor enig gevoel van genoegdoening zorgde? Dat is vrij menselijk. Als Jos Brech morgen struikelt en zijn geslachtsdeel verliest bij de valpartij, zal ik niet juichen maar er zal zeker een gedachte kunnen opkomen 'net goed!' Op die emotie doel ik.
Als ik jouw logica moet volgen zijn Islam, het Christendom en het Jodendom extreem rechte groeperingen?quote:Op zondag 12 maart 2023 17:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Haatspraak= alles wat ingaat tegen de dominante progressieve narratiefquote:Op zondag 12 maart 2023 17:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik ook, men vindt in deze tijd al snel iets haatpraat. Frappant dat men elders een deur verder nog steeds met termen als wappies mag blijven smijten vergezeld met nog wel wat vuigere uitlatingen over deze groep mensen.
https://www.independent.c(...)olence-b2108235.htmlquote:Op zondag 12 maart 2023 17:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waar het het 'rechts-extremistische' element zou zitten? Als je goed naar het bericht van @:PSVCL zou kijken had je gezien dat hij duidelijk over een agenda spreekt. Jij doet vervolgens alsof hij over mensen spreekt, zodat je er dan aan de hand van de policy tegen kunt optreden. Maar dit is een behoorlijk valse manier van discussiëren.
Naar mijn mening:
• Moet absoluut niet kunnen: 'LHBT'ers zijn een satanisch gedrocht' (direct een ban dan ook graag)
• Moet wel kunnen: 'De LHBT-agenda is een satanisch gedrocht'
Ik heb dit eerder aangegeven, en ik spreek hier uit ervaring, er zijn veel homo's, biseksuelen, lesbiennes en transgenders die zelf ook niets hebben met het opdringen van vlaggetjes en het constant gereduceerd worden tot hun dan onveranderlijke kenmerken of gekozen genderidentiteit. Het is jammer en ronduit vreemd dat hier geen kritiek op mag zijn.
Binnen de policy mag veel, dat geldt voor iedereen.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
En dat is precies het probleem
Zolang je geen opzichte persoonlijke sneren maakt, heb je werkelijk alle vrijheid om het forum om zeep te helpen
Vaak onder toeziend oog van de staff
Hihaho, doe even niet zo lollig. https://www.independent.c(...)olence-b2108235.htmlquote:Op zondag 12 maart 2023 18:10 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als ik jouw logica moet volgen zijn Islam, het Christendom en het Jodendom extreem rechte groeperingen?
Dat zeg je duidelijk 'die mij niets hebben aangedaan', maar wat als je je wel gegriefd voelt door iemand?quote:Op zondag 12 maart 2023 17:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee sorry, ik heb nog nooit kunnen juichen als er mensen dood gingen die mij niks hebben aangedaan.
En eerlijk gezegd vind ik het vrij ziekelijk als mensen dat wel doen.
Het idee van een duidelijker disclaimer, is wel een goede. Maar de enige reden voor een sanctie zal het overtreden van de policy zijn, niet het 'overtreden' van de disclaimer.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:53 schreef Bananenbennie het volgende:
Ok on topic maar weer?
Hoe krijgen we BNW weer zoals het bedoeld is.
Wordt sowieso vrij lastig denk ik. Er is veel polarisatie in de maatschappij en dat zie je ook hier weer terug. Maar laten we toch een poging wagen.![]()
Wat zou kunnen helpen is users vooraf duidelijk maken waar én voor wie BNW is bedoeld. Je zou een soort profiel kunnen maken voor de BNW poster. Dus iemand die een:
• vrijdenker is,
• graag buiten de kaders denkt,
• het systeem bevraagt,
• graag gedachte experimenten heeft,
• de msm te eenzijdig vindt,
• etc.
Kortom iemand die nieuwsgierig is en niet op voorhand alles probeert glad te strijken. Voldoe je niet aan dit profiel dan kun je je afvragen of je hier uberhaupt moet posten. Je kunt natuurlijk niet eisen dat iemand dat niet doet, dat gaat weer net wat te ver. Maar een soort "disclaimer" wat je hier kunt verwachten zou veel kunnen verduidelijken. Ga je steevast toch elke aanwijzing of bewijs proberen onderuit te halen of ridiculiseren dan ben je in feite offtopic bezig en kan een moderator ingrijpen?
Vlgs mij zou dit kunnen leiden tot meer diepgang op BNW. Veel complotdenkers zijn het ook niet met elkaar eens dus dat het opeens een echokamer wordt zal wel meevallen vermoed ik.
Russen zijn mensen net als jij en ik. Dat men het tegenwoordig normaal vindt dit soort gedachtes te hebben vind ik best wel eng.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Voor de goede orde, ik praat het toejuichen van dode Russen niet goed. Maar ik kan wel inkomen in zo'n emotie.
Users vegen hun reet af met de policy vaak onder toeziend oog van een stafmemberquote:Op zondag 12 maart 2023 18:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Binnen de policy mag veel, dat geldt voor iedereen.
Het probleem is juist dat een groepje denkt dat ze dat zijn en iedereen met een andere mening moet oprotten.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:53 schreef Bananenbennie het volgende:
Ok on topic maar weer?
Hoe krijgen we BNW weer zoals het bedoeld is.
Wordt sowieso vrij lastig denk ik. Er is veel polarisatie in de maatschappij en dat zie je ook hier weer terug. Maar laten we toch een poging wagen.![]()
Wat zou kunnen helpen is users vooraf duidelijk maken waar én voor wie BNW is bedoeld. Je zou een soort profiel kunnen maken voor de BNW poster. Dus iemand die een:
• vrijdenker is,
• graag buiten de kaders denkt,
• het systeem bevraagt,
• graag gedachte experimenten heeft,
• de msm te eenzijdig vindt,
• etc.
Kortom iemand die nieuwsgierig is en niet op voorhand alles probeert glad te strijken. Voldoe je niet aan dit profiel dan kun je je afvragen of je hier uberhaupt moet posten. Je kunt natuurlijk niet eisen dat iemand dat niet doet, dat gaat weer net wat te ver. Maar een soort "disclaimer" wat je hier kunt verwachten zou veel kunnen verduidelijken. Ga je steevast toch elke aanwijzing of bewijs proberen onderuit te halen of ridiculiseren dan ben je in feite offtopic bezig en kan een moderator ingrijpen?
Vlgs mij zou dit kunnen leiden tot meer diepgang op BNW. Veel complotdenkers zijn het ook niet met elkaar eens dus dat het opeens een echokamer wordt zal wel meevallen vermoed ik.
Nou,in deze voel ik me niet aangesproken Aliquote:Op zondag 12 maart 2023 17:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
En dat is precies het probleem
Zolang je geen opzichte persoonlijke sneren maakt, heb je werkelijk alle vrijheid om het forum om zeep te helpen
Vaak onder toeziend oog van de staff
Het zou echt één en ander kunnen verduidelijken. Je zou de disclaimer kunnen afsluiten met bijv: "Bedankt voor je begrip en medewerking."quote:Op zondag 12 maart 2023 18:23 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het idee van een duidelijker disclaimer, is wel een goede. Maar de enige reden voor een sanctie zal het overtreden van de policy zijn, niet het 'overtreden' van de disclaimer.
Praat ik het ergens goed dan? Ik probeer alleen een mogelijke emotie erbij te bedenken. Overigens is het iets wat niet in BNW heeft plaatsgevonden, dus hoef ik er helemaal geen uitspraak over te doen.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:23 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Russen zijn mensen net als jij en ik. Dat men het tegenwoordig normaal vindt dit soort gedachtes te hebben vind ik best wel eng.
Ah je bedoelt zoals bnw’ers welkom zijn in NWS?quote:Op zondag 12 maart 2023 18:27 schreef Questular het volgende:
Mensen bewust weren omdat ze niet in het bnw narratief passen. Dat is een oplossing voor sommige? Op een discussie forum nog wel.
Zo ervaar ik dat helemaal niet. En het laat ook nog eens zien dat juist jij voorstander bent van cancelen van meningen die jou persoonlijk niet aanstaan. Lijkt me niet de bedoeling.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:26 schreef The_End het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat een groepje denkt dat ze dat zijn en iedereen met een andere mening moet oprotten.
BNW was zoals Document1 zegt heel anders dan het nu is. Nu is het een groep conservatief rechtse mensen, gemixed met anti overheid en een sausje Kremlin propaganda. Die drie stromingen mogen mi hier verdwijnen en dan kunnen we het weer over HAARP, de maanlanding, chemtrails en andere echt belangrijke zaken.
Er zijn ook BNW-users die maling aan de policy hebben.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:25 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Users vegen hun reet af met de policy vaak onder toeziend oog van een stafmember
En dat mag blijkbaar gewoon omdat stafmember het vaak eens is met degene die de boel hier komen verzieken
Elders op het forum zou diezelfde user een ban krijgen voor zijn gedrag maar hier mag die gewoon zijn gang gaan
Dat is wel waar het nu continue over gaat. Corona, anti overheid en Kremlin propaganda.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:36 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Zo ervaar ik dat helemaal niet.
Ik ben voorstander van het 'cancellen' van een paar meningen. Die zijn ook nog een strafbaar in Nederland.quote:En het laat ook nog eens zien dat juist jij voorstander bent van cancelen van meningen die jou persoonlijk niet aanstaan. Lijkt me niet de bedoeling.
En nee mensen moeten niet geweerd worden daarvoor.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:27 schreef Questular het volgende:
Mensen bewust weren omdat ze niet in het bnw narratief passen. Dat is een oplossing voor sommige? Op een discussie forum nog wel.
Het was ook meer algemeen bedoeld, ik wil je geen woorden in de mond leggen. Maar ik vind het sowieso eng hoe makkelijk een bepaalde complete bevolking opeens gecanceld wordt. Allemaal gevolg van propaganda.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
Praat ik het ergens goed dan? Ik probeer alleen een mogelijke emotie erbij te bedenken. Overigens is het iets wat niet in BNW heeft plaatsgevonden, dus hoef ik er helemaal geen uitspraak over te doen.
Doe niet zo bijdehand niemand hier is Qannonquote:Op zondag 12 maart 2023 18:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hihaho, doe even niet zo lollig. https://www.independent.c(...)olence-b2108235.html
Dat bewust hier komen om users belachelijk te maken is fnuikend voor het subforum en jaagt serieuze en geinteresseerde users weg. En die kunnen we juist hier zo goed gebruiken.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En nee mensen moeten niet geweerd worden daarvoor.
Het gaat hem om de manier waarop. De boel bewust komen verzieken en belachelijk maken wél.
Elkeen die een normaal gesprek aangaat krijgt van mij ook normaal antwoord.
Rest heb ik ondertussen geleerd te negeren, gezellig is anders maar ja …
Moment ik pak even de policy erbijquote:Op zondag 12 maart 2023 18:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Er zijn ook BNW-users die maling aan de policy hebben.
Geef mij eens een concreet voorbeeld van zo'n post die elders tot een ban zou leiden, want met loze beschuldigingen kan ik weinig.
En ik vind dat het aan een mod is om dat in te zien en indien nodig ook aan te pakken.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat bewust hier komen om users belachelijk te maken is fnuikend voor het subforum en jaagt serieuze en geinteresseerde users weg. En die kunnen we juist hier zo goed gebruiken.
Je doet toch juist waar je andere van beticht? Je kan gewoon in discussie met mensen die een heel andere mening hebben.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En nee mensen moeten niet geweerd worden daarvoor.
Het gaat hem om de manier waarop. De boel bewust komen verzieken en belachelijk maken wél.
Elkeen die een normaal gesprek aangaat krijgt van mij ook normaal antwoord.
Rest heb ik ondertussen geleerd te negeren, gezellig is anders maar ja …
Dat doen de mods ook. Alleen vind jij dat iedereen met een andere mening dan jij weg moet.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En ik vind dat het aan een mod is om dat in te zien en indien nodig ook aan te pakken.
Ja, eens. Vanzelfsprekend.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En ik vind dat het aan een mod is om dat in te zien en indien nodig ook aan te pakken.
Bekritiseren is ook geen probleem, belachelijk of denigrerend doen is dat wel.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Doe niet zo bijdehand niemand hier is Qannon
En hoe vaak je het ook blijft herhalen, het is niet tegen de policy of de lgbt agenda ( gefinancierd door heteroseksuele miljardairs) te bekritiseren
En het heilige boek is voor gelovige is in elke vorm superieur en gezaghebbend
Wat een random roddelblad daar over te zeggen heeft, is totaal niet relevant
Nee, dan lees je niet goed wat UncleScorp schrijft. Hij staat juist open voor beide kanten. Toch, UncleScorp?quote:Op zondag 12 maart 2023 18:46 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat doen de mods ook. Alleen vind jij dat iedereen met een andere mening dan jij weg moet.
Het hebben van een andere mening staat niet gelijk aan het belachelijk maken. En volgens mij worden persoonlijke aanvallen altijd aangepakt?quote:Op zondag 12 maart 2023 18:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Echt niet. Hij negeert mij en heeft mij talloze malen bekritiseerd om mijn mening.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, dan lees je niet goed wat UncleScorp schrijft. Hij staat juist open voor beide kanten. Toch, UncleScorp?
Vooral het belachelijk maken is misselijkmakend. En ook weer reden om als user de benen te nemen, zoals er helaas al een aantal gedaan hebben.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:46 schreef Jippie het volgende:
[..]
Bekritiseren is ook geen probleem, belachelijk of denigrerend doen is dat wel.
(Kan overigens meerdere bronnen vinden die hetzelfde beweren als the Guardian)
quote:Op zondag 12 maart 2023 18:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Moment ik pak even de policy erbij
Geef me 10 a 15 min ok ?
En vergeet de posts niet waar je het over hebt 'de ongebande in BNW' en de 'gebande elders'.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Moment ik pak even de policy erbij
Geef me 10 a 15 min ok ?
Je draaft door. En nee die meningen zijn niet strafbaar. Nog niet, maar wie weet komt je wensgedachte nog uit in de nabije toekomst.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:38 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat is wel waar het nu continue over gaat. Corona, anti overheid en Kremlin propaganda.
[..]
Ik ben voorstander van het 'cancellen' van een paar meningen. Die zijn ook nog een strafbaar in Nederland.
Om je mening dus. Jullie zijn het niet eens over bepaalde zaken en dat is toch heel begrijpelijk en dat maakt toch ook de discussie? Mits er met wederzijds respect op elkaar gereageerd wordt.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:48 schreef The_End het volgende:
[..]
Echt niet. Hij negeert mij en heeft mij talloze malen bekritiseerd om mijn mening.
Laat dat doordraven nou weg. Wat heeft dat voor zin in een discussie?quote:Op zondag 12 maart 2023 18:49 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Je draaft door. En nee die meningen zijn niet strafbaar. Nog niet, maar wie weet komt je wensgedachte nog uit in de nabije toekomst.
Dat ben ik helemaal met je eens Lav, we pakken dat ook aan. Maar TR's zijn belangrijk want ik ben niet 24/7 aanwezig in BNW.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vooral het belachelijk maken is misselijkmakend. En ook weer reden om als user de benen te nemen, zoals er helaas al een aantal gedaan hebben.
Nee, omdat hij uberhaupt niet in discussie wilt gaan.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Om je mening dus. Jullie zijn het niet eens over bepaalde zaken en dat is toch heel begrijpelijk en dat maakt toch ook de discussie? Mits er met wederzijds respect op elkaar gereageerd wordt.
Je verplaatst nu de doelpalen, je gaat van 'homofobie' naar 'doelbewuste denigrerende opmerkingen in hatelijke context'.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:13 schreef Jippie het volgende:
[..]
https://www.independent.c(...)olence-b2108235.html
De policy is duidelijk. Geen doelbewuste denigrerende opmerkingen in hatelijke context.
Waarom moet iemand in discussie gaan met mensen waarvan je weet dat ze je met de nek aankijken?quote:Op zondag 12 maart 2023 18:45 schreef The_End het volgende:
[..]
Je doet toch juist waar je andere van beticht? Je kan gewoon in discussie met mensen die een heel andere mening hebben.
Ik heb het over de drie meningen die volgens jou strafbaar zijn. Maar als je wat anders bedoelde hoor ik het graag.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:50 schreef The_End het volgende:
[..]
Laat dat doordraven nou weg. Wat heeft dat voor zin in een discussie?
Jij hebt het denk ik over wat anders dan ik?
Niets doelpalen verplaatsen, het staat onder elkaar:quote:Op zondag 12 maart 2023 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je verplaatst nu de doelpalen, je gaat van 'homofobie' naar 'doelbewuste denigrerende opmerkingen in hatelijke context'.
En de policy is inderdaad heel duidelijk en hier is simpelweg geen sprake van een overtreding van de policy. De voorbeelden die worden gegeven in de policy gaan over individuen of groepen. En wat we zagen is dat een user slechts zijn mening gaf over een agenda, dus niet over mensen.
Als ik bijvoorbeeld zeg dat ik de agenda van de PVV een 'walgelijk gedrocht' vind, wil dat ook niet zeggen dat ik politici van de PVV of mensen die stemmen op die partij walgelijke gedochten vind. En ik heb ook het idee dat je dit verschil wel ziet, maar simpelweg niet wil erkennen omdat je ten koste van alles elke vorm van kritiek met LHBT-onderwerpen de kop in wilt drukken.
Welke discussie? Dat je maar naar nws moet gaan als je mening afwijkt van het bnw gedachtegoed?quote:Op zondag 12 maart 2023 18:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Om je mening dus. Jullie zijn het niet eens over bepaalde zaken en dat is toch heel begrijpelijk en dat maakt toch ook de discussie? Mits er met wederzijds respect op elkaar gereageerd wordt.
Want dit is andersom natuurlijk nooit het geval.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:54 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Waarom moet iemand in discussie gaan met mensen waarvan je weet dat ze je met de nek aankijken?
Nee, die bedoelde ik niet. Er zijn hier diverse antisemieten die dat graag willlen laten weten. Dat soort figuren horen hier niet. Zo zijn er nog wel meer strafbare zaken die gewoon niet kunnen.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:54 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ik heb het over de drie meningen die volgens jou strafbaar zijn. Maar als je wat anders bedoelde hoor ik het graag.
Dat doe ik niet, maar als je niet wilt discussieren, dan moet je niet naar een discussie forum gaan, maar naar een praatgroepje.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:54 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Waarom moet iemand in discussie gaan met mensen waarvan je weet dat ze je met de nek aankijken?
Plaats een TR want strafbare zaken zijn niet toegestaan.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:00 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, die bedoelde ik niet. Er zijn hier diverse antisemieten die dat graag willlen laten weten. Dat soort figuren horen hier niet. Zo zijn er nog wel meer strafbare zaken die gewoon niet kunnen.
De drie 'meningen' zorgen voor enorme problemen in BNW. Daar gaat het mij om.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |