Lees het artikel in de Volkskrant.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als iemand mij hoer of kut noemt, pak ik mij jas en ben ik weg, of spreek ik een leidinggevende aan. Wat nou slachtoffer? Kom op zeg.
Stoerquote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als iemand mij hoer of kut noemt, pak ik mij jas en ben ik weg, of spreek ik een leidinggevende aan. Wat nou slachtoffer? Kom op zeg.
En als je er hoerig bijloopt accepteer dan ook dat je als zodanig wordt toegesproken.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 02:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben 43, en heb ook wat dingen gehad die echt niet lollig waren. Maar ben altijd en direct naar mijn bazen toegelopen. En nooit ever iemand die me niet begreep.
Maar dat kleine stukje zelfwaardering mis ik in al die verhalen, ik ben ook ooit hoer genoemd. Toen liep ik naar de baas toe en zei dat, deed mijn jas aan en was weg. Niemand noemt mij hoer… de baas kwam later praten, en die gozer mocht nooit meer naar binnen.
Ik heb nog nooit een baas gehad die dat maffe gedrag geaccepteerde. Nooit.
Daarom snap ik die vrouwen van nu niet, sla gewoon direct op de tafel.
Wat krom is kun zelfs jij niet recht lullen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als iemand mij hoer of kut noemt, pak ik mij jas en ben ik weg, of spreek ik een leidinggevende aan. Wat nou slachtoffer? Kom op zeg.
Die Heraclied bedoel je?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:13 schreef Document1 het volgende:
Artikel vanmorgen eindelijk gelezen en niet eens verbaast over de namen die genoemd worden. Zijn we nu eindelijk van Egberts en z’n Ajax gegeil af?
Mensen die ´Jack´ op fok aanspreken met de verwachting dat ´Jack´ dit leest, moeten ook opgesloten worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 23:10 schreef Seven. het volgende:
Wat een verschrikkelijke kutbende op die redactie. Maar wat wil je ook, met zoveel fragiele ego's.
Dat degenen die zich niet fatsoenlijk gedragen kunnen, maar rap gecancelled worden. Helaas Jack, ik vond je altijd tof maar aangezien jij naar vrouwelijke collega's refereert als 'die hoer' en 'die kut': je verdient niet beter. Dag Tom! Ik vond je altijd een competente professionele gast maar achter de schermen beflikker je je vrouw met een collegaatje en bedreigt haar vervolgens als ze contact opneemt met je vrouw. Hou je lul gewoon in je broek. Hopelijk zien we je niet meer terug op TV.
Ah ja. Precies.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:01 schreef kibo het volgende:
[..]
En als je er hoerig bijloopt accepteer dan ook dat je als zodanig wordt toegesproken.
Het stuk over Tom Egberts stond eerst hel groot op de Telegraaf-site, maar is er nu vanaf gehaald (volgens mij).quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:13 schreef Document1 het volgende:
Artikel vanmorgen eindelijk gelezen en niet eens verbaast over de namen die genoemd worden. Zijn we nu eindelijk van Egberts en z’n Ajax gegeil af?
Onzin. Je moet hoogstens een beetje weten hoe het zit met de regels. Maar als jij totaal niet van voetbal houdt en je kijkt een keer serieus een wedstrijd, kun jij goed genoeg analyseren wat er goed ging en/of fout.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 23:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het is geen hogere wiskunde, maar je kunt er lastig fatsoenlijk verslag van doen als je er geen reet van weet.
Die hele Ajax kliek zou weg moeten daarquote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:13 schreef Document1 het volgende:
Artikel vanmorgen eindelijk gelezen en niet eens verbaast over de namen die genoemd worden. Zijn we nu eindelijk van Egberts en z’n Ajax gegeil af?
Whehehequote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen die ´Jack´ op fok aanspreken met de verwachting dat ´Jack´ dit leest, moeten ook opgesloten worden.
Je had een baas die direct jouw woord geloofde? geen onderzoek, gewoon: jij zegt iets, dat is waar.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 02:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben 43, en heb ook wat dingen gehad die echt niet lollig waren. Maar ben altijd en direct naar mijn bazen toegelopen. En nooit ever iemand die me niet begreep.
Maar dat kleine stukje zelfwaardering mis ik in al die verhalen, ik ben ook ooit hoer genoemd. Toen liep ik naar de baas toe en zei dat, deed mijn jas aan en was weg. Niemand noemt mij hoer… de baas kwam later praten, en die gozer mocht nooit meer naar binnen.
Ik heb nog nooit een baas gehad die dat maffe gedrag geaccepteerde. Nooit.
Daarom snap ik die vrouwen van nu niet, sla gewoon direct op de tafel.
Het begrip 'victim blaming' wordt te pas en te onpas gebruikt. Ooit werd dat gebruikt bij situaties waar iemand duidelijk enkel en alleen slachtoffer is. Bijvoorbeeld bij een verkrachting.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat krom is kun zelfs jij niet recht lullen.
Nogmaals, de melding is gedaan, de waarschuwingen zijn gegeven en Jack van Gelder ging gewoon door. Dus kappen met dit domme gezwets, stop met ontkennen dat de melding gedaan is en stop met victim blaming.
Sluit jezelf anders lekker op, als je je er zo aan ergert. Je doet fok er een groot plezier mee.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen die ´Jack´ op fok aanspreken met de verwachting dat ´Jack´ dit leest, moeten ook opgesloten worden.
Ach ja, alleen als je op gewelddadige wijze door een vreemde de bosjes verkracht wordt, dan mag je spreken over een slachtoffer.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het begrip 'victim blaming' wordt te pas en te onpas gebruikt. Ooit werd dat gebruikt bij situaties waar iemand duidelijk enkel en alleen slachtoffer is. Bijvoorbeeld bij een verkrachting.
Maar in dit soort situaties zijn de slachtoffers niet enkel slachtoffer. Je draagt als volwassen vrouw of man wel degelijk de verantwoordelijkheid om voor jezelf op te komen. Het waren geen meisjes van 16 he..
Jij bent zodanig bezig met een ander labelen als een probleem, dat mijn mensenkennis doet vermoeden dat jij zelf niet een al te sympathiek persoon bent.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ach ja, alleen als je op gewelddadige wijze door een vreemde de bosjes verkracht wordt, dan mag je spreken over een slachtoffer.
Dit is wat er mis is met onze maatschappij. Dit soort giftige denkbeelden waarmee mensen als @:theunderdog dit soort verachtelijke gedrag goedpraten.
Wees een echte man en stop met ontkennen dat dit gedrag gewoon een kankergezwel is die onze maatschappij al eeuwenlang ontwricht.
Nou blijkt de NOS sportredactie dus helemaal niet dé plek waar die mensen willen werken.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:59 schreef Hankster het volgende:
[..]
Stoer
Dat zal iedereen zeggen als je niet midden in de situatie zit. Zoals eerder gezegd: het is dè plek waar deze mensen willen werken, en de cultuur wordt bepaald door een handje vol witte mannen die door een deel van de bevolking op handen worden gedragen. Als je niet beseft dat dit verlammend werkt, dan heb je imo een ontzettende plaat voor je kop.
Ah, Seven. moet gewoon d'r grote bek dicht houden, niet sympathiek.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent zodanig bezig met een ander labelen als een probleem, dat mijn mensenkennis doet vermoeden dat jij zelf niet een al te sympathiek persoon bent.
Blijf vooral door projecteren. Misschien trappen mensen erin.
Rustig.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ah, Seven. moet gewoon d'r grote bek dicht houden, niet sympathiek.
Zo doorzichtig als glas.
Je laat je al snel kennen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ah, Seven. moet gewoon d'r grote bek dicht houden, niet sympathiek.
Zo doorzichtig als glas.
Niemand zou op de werkvloer eindeloos moeten doorleuteren over wie hij geneukt heeft en wie er nog op het to-do lijstje staat. Al helemaal niet nadat iemand je vraagt om er mee op te houden.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou blijkt de NOS sportredactie dus helemaal niet dé plek waar die mensen willen werken.
In het geval van Marijn ook. Je zit samen in de auto naast een vieze praatjesmaker en voelt je daar niet prettig bij. Wat is je eigenwaarde je waard als je na die praatjesmaker aangesproken te hebben, niet gewoon zegt: zoek het uit, ik ga wel wat anders doen?
Het vermogen om te relativeren mist nogal eens bij mensen die iets ergs meemaken. Dat is geen victim-blaming maar de reden dat mensen depressief worden.
Wat daarnaast wel heel kwalijk is, is dat hoor en wederhoor allemaal niet meer telt. Marijn schrijft een traumatische ervaring op, maar het blijft wel haar waarheid.
Wat er mis is in onze maatschappij is dat we ons als sneeuwklokjes gedragen en vervolgens bij de baas gaan janken en verontwaardigd zijn dat die er niks mee kan. Er spelen op elke werkvloer bepaalde belangen die hierin meegewogen worden en dat ontkennen heeft geen enkele zin. Je kunt als slachtoffer van een Danny Nelisse ook gewoon tegen zo iemand recht in zijn gezicht zeggen dat hij gewoon zijn klep moet houden en dat je helemaal niet zit te wachten op “welke wijven hij wel of niet geneukt heeft”.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ach ja, alleen als je op gewelddadige wijze door een vreemde de bosjes verkracht wordt, dan mag je spreken over een slachtoffer.
Dit is wat er mis is met onze maatschappij. Dit soort giftige denkbeelden waarmee mensen als @:theunderdog dit soort verachtelijke gedrag goedpraten.
Wees een echte man en stop met ontkennen dat dit gedrag gewoon een kankergezwel is die onze maatschappij al eeuwenlang ontwricht.
Dat is gebeurd, grens is getrokken en vervolgens ging hij door. DAT is het probleem.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat er mis is in onze maatschappij is dat we ons als sneeuwklokjes gedragen en vervolgens bij de baas gaan janken en verontwaardigd zijn dat die er niks mee kan. Er spelen op elke werkvloer bepaalde belangen die hierin meegewogen worden en dat ontkennen heeft geen enkele zin. Je kunt als slachtoffer van een Danny Nelisse ook gewoon tegen zo iemand recht in zijn gezicht zeggen dat hij gewoon zijn klep moet houden en dat je helemaal niet zit te wachten op “welke wijven hij wel of niet geneukt heeft”.
Misschien moet je dat aan Jack vragen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom je mij maant om rustig te zijn?
Je denkt misschien dat je gevat en grappig bent, maar je weet best dat ik er niet vanuit ga dat Jack meeleest. Het punt dat ik maak, is dat cancellen hier 100% terecht is.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien moet je dat aan Jack vragen.
Dat ben ik met je eens hoor, maar wat is je eigenwaarde je waard als je daar dan 3 weken lang in mee gaat?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Niemand zou op de werkvloer eindeloos moeten doorleuteren over wie hij geneukt heeft en wie er nog op het to-do lijstje staat. Al helemaal niet nadat iemand je vraagt om er mee op te houden.
Dan ben je gewoon niet helemaal lekker als je dan tóch doorgaat. Dan vertoon je grensoverschrijdend gedrag en die mensen moeten aangepakt worden. Niet de mensen die er tevergeefs melding van maken.
En een moderator stuurt naaktfoto's door. @Drizzt_DoUrdenquote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:50 schreef Caland het volgende:
Zelfs op FOK! gaat een boomer er jarenlang over door dat hij ooit een FA heeft geneukt en dat wordt ook maar bedekt met de mantel der liefde
@:tong80 @:danny @:yvonne @:ggmm
We wachten 'Jack' zijn reactie op dit bericht af, Seven. Kun je hem niet bellen?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je denkt misschien dat je gevat en grappig bent, maar je weet best dat ik er niet vanuit ga dat Jack meeleest. Het punt dat ik maak, is dat cancellen hier 100% terecht is.
Dat Jack maar krijgt wat hij verdient.
Ze heeft -wie het ook was- dan ook meermaals gevraagd er mee op te houden. Betreffende persoon deed dat echter niet.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens hoor, maar wat is je eigenwaarde je waard als je daar dan 3 weken lang in mee gaat?
Joh, Danny, ik heb geen zin in dat oeverloze gezeik over vrouwen die je geneukt hebt. Ik hoef er niks over te horen want waarschijnlijk is er niks van waar. Geen enkele vrouw zit te wachten op die dikke plofkop van jou. Morgen nog zo’n dag en ik stap hogerop, voor de zekerheid zet ik mijn voicerecorder dan ook maar even aan.
Of nog een:
Zeg meneer de eindredacteur, ik zit nu al een week met die Danny in de auto die echt de meest smerige praat uitslaat over vrouwen, voel me daar niet prettig bij. Als jij er niks aan doet dan dien ik per direct mijn ontslag in.
Dat gebeurt ook gewoon op genoeg werkvloeren wél op bovenstaande manieren. Fok staat er vol mee met zulke verhalen.
DAT halen we uit een column van Marijn, maar dat is slecht een eenzijdig verhaal.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is gebeurd, grens is getrokken en vervolgens ging hij door. DAT is het probleem.
Waarom zou ze er over liegen?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
DAT halen we uit een column van Marijn, maar dat is slecht een eenzijdig verhaal.
Zij zal het net zoals al die andere vrouwen wel verzonnen of gigantisch overdreven hebben. Niks aan de hand. Hooguit een gebbetjequote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
DAT halen we uit een column van Marijn, maar dat is slecht een eenzijdig verhaal.
Ik zeg niet dat ze liegt, ik zeg dat het haar waarheid is. Dat zijn 2 wezenlijke verschillen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou ze er over liegen?
Heb je het Volkskrant-artikel ook gelezen?
Het zit je allemaal nogal hoog vandaag he? Is er iets ad hand?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Moet ik even een verzameling maken van de keren dat jij fokkers in een kwaad daglicht zet, enkel om het geven van hun mening? is niet erg. Maar jij hebt nogal het idee dat jij een soort 'algoede engel' bent, he?
Oneens. Met zeggen dat het "haar waarheid" is geef je aan dat het niet "de" waarheid is.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze liegt, ik zeg dat het haar waarheid is. Dat zijn 2 wezenlijke verschillen.
Dat is helemaal niet wat ik zeg. Ik heb in mijn carrière echter wel genoeg meegemaakt om te weten dat dader en slachtoffer dingen anders ervaren en verwoorden. Daarmee wil ik het niet afdoen als een gebbetje maar nu worden mensen zonder wederhoor al gecanceld omdat een slachtoffer naar buiten treed. Heel bedenkelijk mechanisme.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zij zal het net zoals al die andere vrouwen wel verzonnen of gigantisch overdreven hebben. Niks aan de hand. Hooguit een gebbetje
Ik begrijp jou wel hoor, wij mannen hebben hier geen last van behalve dan dat we af en toe beschuldigd worden. Vervelend.
Je benoemt het zelf ff snel, ze hadden een affaire…quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je conclusie is tamelijk komisch: je snapt de vrouwen van nu niet, terwijl je zou moeten stellen dat je de bazen van toen niet snapt. Er zijn namelijk wel degelijk meldingen gedaan, maar daar is niks of te weinig mee gedaan.
Jack van Gelder maakt een vrouw voor "die hoer" en "die kut" uit en wil niet dat ze meegaat op werkreis. Een eindredacteur (die van NOS Evenementen komt en de cultuur op de sportredactie niet gewend is) spreekt hem erop aan en waarschuwt hem. De hoofdredactie doet niks, de eindredacteur stapt op, de vrouw blijft thuis en Jack van Gelder gaat op het tripje.
Tom Egbers heeft een affaire met een veel jongere stagiaire, die hij na het uitkomen van de affaire een paar jaar lang het leven op het werk zuur maakt en ook buiten het werk lastig valt. Ze doet melding bij de hoofdredactie. De hoofdredactie heeft een gesprek met Egbers, maar er verandert niets. Egbers blijft aan en de vrouw vertrekt uiteindelijk maar.
Marijn de Vries vertelt in NRC Handelsblad over haar ervaring als analist bij de Avondetappe. Ze zegt wat van het wangedrag en doet er melding van. Er verandert niets aan de sfeer en zij is op een bepaald moment niet meer welkom.
[..]
De talloze manieren waarop wangedrag op de werkvloer wordt goedgepraat, zijn misschien wel zo verwerpelijk als het wangedrag zelf. Daarom is de rol van Janke Dekker nu pijnlijk. Die is het gezicht van het meldpunt van grensoverschrijdend gedrag in de media-industrie en bagatelliseert van meet af aan de hele kwestie: ze noemt haar man een "ondeugende jongen", stelt dat hij zich niet schuldig maakt aan pestgedrag, trekt de geloofwaardigheid van journalisten in twijfel. Ze bedient zich van dezelfde eufemismen en retoriek als anderen die wangedrag van charismatische figuren goedpraten. Daarmee maakt ze zichzelf en het meldpunt ongeloofwaardig.
Denk dat de VK prima heeft aangetoond dat er wel degelijk sprake is van een vrij verrotte werksfeer daar en dat er door de jaren heen een patroon is van onwenselijk gedrag door wat boomers (hoi Sjek!)quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat ik zeg. Ik heb in mijn carrière echter wel genoeg meegemaakt om te weten dat dader en slachtoffer dingen anders ervaren en verwoorden. Daarmee wil ik het niet afdoen als een gebbetje maar nu worden mensen zonder wederhoor al gecanceld omdat een slachtoffer naar buiten treed. Heel bedenkelijk mechanisme.
Met haar waarheid bedoel ik, maar ik dacht dat dat vanzelfsprekend was, hoe zij de situatie heeft ervaren en hoe zij dat verwoord. Ik ben geen psycholoog maar ik kan uit eigen ervaring zowel als slachtoffer en als leidinggevende wel zeggen dat slachtoffers een andere waarheid hebben dan daders.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oneens. Met zeggen dat het "haar waarheid" is geef je aan dat het niet "de" waarheid is.
En wie zetten die witte mannen op een podium? Wie maakt ze belangrijk?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:59 schreef Hankster het volgende:
[..]
Stoer
Dat zal iedereen zeggen als je niet midden in de situatie zit. Zoals eerder gezegd: het is dè plek waar deze mensen willen werken, en de cultuur wordt bepaald door een handje vol witte mannen die door een deel van de bevolking op handen worden gedragen. Als je niet beseft dat dit verlammend werkt, dan heb je imo een ontzettende plaat voor je kop.
Ook wel een beetje het verschil tussen een baan waar er voor jou nog wel duizenden anderen te vinden zijn, en je zelf ook prima naar een ander bedrijf kan zoeken of een vrij unieke positie in een extreem klein wereldje. Bij dat laatste zullen dit soort zaken per definitie vaker voorkomen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:42 schreef Scrummie het volgende:
Ik vind het allemaal afkeurenswaardig gedrag, uiteraard, maar ik kan het mij nou nooit zo goed voorstellen of maar moeilijk inleven in de ander (zoals ook laatst met dat Mathijs van Nieuwkerk verhaal) dat je het zelf zo ver laat komen. Maar goed, ik heb ook nooit de drang gehad een bepaalde carrière te hebben, ik stond bij mijn huidige baan al na een maand te bekvechten met de eigenaar (hij begon!), maar dat is inmiddels wel 11 jaar geleden. Misschien moet in die ontwikkeling (dus voor jezelf opkomen) ook eens wat geld gestoken worden door bedrijven, voor hun medewerkers.
Zeker, zoals ik zeg, ik ken die behoefte om mij überhaupt in zo'n wereld te begeven niet dus daarom maar moeilijk voor te stellen misschien.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook wel een beetje het verschil tussen een baan waar er voor jou nog wel duizenden anderen te vinden zijn, en je zelf ook prima naar een ander bedrijf kan zoeken of een vrij unieke positie in een extreem klein wereldje. Bij dat laatste zullen dit soort zaken per definitie vaker voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |