Lees het artikel in de Volkskrant.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als iemand mij hoer of kut noemt, pak ik mij jas en ben ik weg, of spreek ik een leidinggevende aan. Wat nou slachtoffer? Kom op zeg.
Stoerquote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als iemand mij hoer of kut noemt, pak ik mij jas en ben ik weg, of spreek ik een leidinggevende aan. Wat nou slachtoffer? Kom op zeg.
En als je er hoerig bijloopt accepteer dan ook dat je als zodanig wordt toegesproken.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 02:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben 43, en heb ook wat dingen gehad die echt niet lollig waren. Maar ben altijd en direct naar mijn bazen toegelopen. En nooit ever iemand die me niet begreep.
Maar dat kleine stukje zelfwaardering mis ik in al die verhalen, ik ben ook ooit hoer genoemd. Toen liep ik naar de baas toe en zei dat, deed mijn jas aan en was weg. Niemand noemt mij hoer… de baas kwam later praten, en die gozer mocht nooit meer naar binnen.
Ik heb nog nooit een baas gehad die dat maffe gedrag geaccepteerde. Nooit.
Daarom snap ik die vrouwen van nu niet, sla gewoon direct op de tafel.
Wat krom is kun zelfs jij niet recht lullen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als iemand mij hoer of kut noemt, pak ik mij jas en ben ik weg, of spreek ik een leidinggevende aan. Wat nou slachtoffer? Kom op zeg.
Die Heraclied bedoel je?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:13 schreef Document1 het volgende:
Artikel vanmorgen eindelijk gelezen en niet eens verbaast over de namen die genoemd worden. Zijn we nu eindelijk van Egberts en z’n Ajax gegeil af?
Mensen die ´Jack´ op fok aanspreken met de verwachting dat ´Jack´ dit leest, moeten ook opgesloten worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 23:10 schreef Seven. het volgende:
Wat een verschrikkelijke kutbende op die redactie. Maar wat wil je ook, met zoveel fragiele ego's.
Dat degenen die zich niet fatsoenlijk gedragen kunnen, maar rap gecancelled worden. Helaas Jack, ik vond je altijd tof maar aangezien jij naar vrouwelijke collega's refereert als 'die hoer' en 'die kut': je verdient niet beter. Dag Tom! Ik vond je altijd een competente professionele gast maar achter de schermen beflikker je je vrouw met een collegaatje en bedreigt haar vervolgens als ze contact opneemt met je vrouw. Hou je lul gewoon in je broek. Hopelijk zien we je niet meer terug op TV.
Ah ja. Precies.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:01 schreef kibo het volgende:
[..]
En als je er hoerig bijloopt accepteer dan ook dat je als zodanig wordt toegesproken.
Het stuk over Tom Egberts stond eerst hel groot op de Telegraaf-site, maar is er nu vanaf gehaald (volgens mij).quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:13 schreef Document1 het volgende:
Artikel vanmorgen eindelijk gelezen en niet eens verbaast over de namen die genoemd worden. Zijn we nu eindelijk van Egberts en z’n Ajax gegeil af?
Onzin. Je moet hoogstens een beetje weten hoe het zit met de regels. Maar als jij totaal niet van voetbal houdt en je kijkt een keer serieus een wedstrijd, kun jij goed genoeg analyseren wat er goed ging en/of fout.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 23:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het is geen hogere wiskunde, maar je kunt er lastig fatsoenlijk verslag van doen als je er geen reet van weet.
Die hele Ajax kliek zou weg moeten daarquote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:13 schreef Document1 het volgende:
Artikel vanmorgen eindelijk gelezen en niet eens verbaast over de namen die genoemd worden. Zijn we nu eindelijk van Egberts en z’n Ajax gegeil af?
Whehehequote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen die ´Jack´ op fok aanspreken met de verwachting dat ´Jack´ dit leest, moeten ook opgesloten worden.
Je had een baas die direct jouw woord geloofde? geen onderzoek, gewoon: jij zegt iets, dat is waar.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 02:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben 43, en heb ook wat dingen gehad die echt niet lollig waren. Maar ben altijd en direct naar mijn bazen toegelopen. En nooit ever iemand die me niet begreep.
Maar dat kleine stukje zelfwaardering mis ik in al die verhalen, ik ben ook ooit hoer genoemd. Toen liep ik naar de baas toe en zei dat, deed mijn jas aan en was weg. Niemand noemt mij hoer… de baas kwam later praten, en die gozer mocht nooit meer naar binnen.
Ik heb nog nooit een baas gehad die dat maffe gedrag geaccepteerde. Nooit.
Daarom snap ik die vrouwen van nu niet, sla gewoon direct op de tafel.
Het begrip 'victim blaming' wordt te pas en te onpas gebruikt. Ooit werd dat gebruikt bij situaties waar iemand duidelijk enkel en alleen slachtoffer is. Bijvoorbeeld bij een verkrachting.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat krom is kun zelfs jij niet recht lullen.
Nogmaals, de melding is gedaan, de waarschuwingen zijn gegeven en Jack van Gelder ging gewoon door. Dus kappen met dit domme gezwets, stop met ontkennen dat de melding gedaan is en stop met victim blaming.
Sluit jezelf anders lekker op, als je je er zo aan ergert. Je doet fok er een groot plezier mee.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen die ´Jack´ op fok aanspreken met de verwachting dat ´Jack´ dit leest, moeten ook opgesloten worden.
Ach ja, alleen als je op gewelddadige wijze door een vreemde de bosjes verkracht wordt, dan mag je spreken over een slachtoffer.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het begrip 'victim blaming' wordt te pas en te onpas gebruikt. Ooit werd dat gebruikt bij situaties waar iemand duidelijk enkel en alleen slachtoffer is. Bijvoorbeeld bij een verkrachting.
Maar in dit soort situaties zijn de slachtoffers niet enkel slachtoffer. Je draagt als volwassen vrouw of man wel degelijk de verantwoordelijkheid om voor jezelf op te komen. Het waren geen meisjes van 16 he..
Jij bent zodanig bezig met een ander labelen als een probleem, dat mijn mensenkennis doet vermoeden dat jij zelf niet een al te sympathiek persoon bent.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ach ja, alleen als je op gewelddadige wijze door een vreemde de bosjes verkracht wordt, dan mag je spreken over een slachtoffer.
Dit is wat er mis is met onze maatschappij. Dit soort giftige denkbeelden waarmee mensen als @:theunderdog dit soort verachtelijke gedrag goedpraten.
Wees een echte man en stop met ontkennen dat dit gedrag gewoon een kankergezwel is die onze maatschappij al eeuwenlang ontwricht.
Nou blijkt de NOS sportredactie dus helemaal niet dé plek waar die mensen willen werken.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:59 schreef Hankster het volgende:
[..]
Stoer
Dat zal iedereen zeggen als je niet midden in de situatie zit. Zoals eerder gezegd: het is dè plek waar deze mensen willen werken, en de cultuur wordt bepaald door een handje vol witte mannen die door een deel van de bevolking op handen worden gedragen. Als je niet beseft dat dit verlammend werkt, dan heb je imo een ontzettende plaat voor je kop.
Ah, Seven. moet gewoon d'r grote bek dicht houden, niet sympathiek.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent zodanig bezig met een ander labelen als een probleem, dat mijn mensenkennis doet vermoeden dat jij zelf niet een al te sympathiek persoon bent.
Blijf vooral door projecteren. Misschien trappen mensen erin.
Rustig.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ah, Seven. moet gewoon d'r grote bek dicht houden, niet sympathiek.
Zo doorzichtig als glas.
Je laat je al snel kennen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ah, Seven. moet gewoon d'r grote bek dicht houden, niet sympathiek.
Zo doorzichtig als glas.
Niemand zou op de werkvloer eindeloos moeten doorleuteren over wie hij geneukt heeft en wie er nog op het to-do lijstje staat. Al helemaal niet nadat iemand je vraagt om er mee op te houden.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou blijkt de NOS sportredactie dus helemaal niet dé plek waar die mensen willen werken.
In het geval van Marijn ook. Je zit samen in de auto naast een vieze praatjesmaker en voelt je daar niet prettig bij. Wat is je eigenwaarde je waard als je na die praatjesmaker aangesproken te hebben, niet gewoon zegt: zoek het uit, ik ga wel wat anders doen?
Het vermogen om te relativeren mist nogal eens bij mensen die iets ergs meemaken. Dat is geen victim-blaming maar de reden dat mensen depressief worden.
Wat daarnaast wel heel kwalijk is, is dat hoor en wederhoor allemaal niet meer telt. Marijn schrijft een traumatische ervaring op, maar het blijft wel haar waarheid.
Wat er mis is in onze maatschappij is dat we ons als sneeuwklokjes gedragen en vervolgens bij de baas gaan janken en verontwaardigd zijn dat die er niks mee kan. Er spelen op elke werkvloer bepaalde belangen die hierin meegewogen worden en dat ontkennen heeft geen enkele zin. Je kunt als slachtoffer van een Danny Nelisse ook gewoon tegen zo iemand recht in zijn gezicht zeggen dat hij gewoon zijn klep moet houden en dat je helemaal niet zit te wachten op “welke wijven hij wel of niet geneukt heeft”.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ach ja, alleen als je op gewelddadige wijze door een vreemde de bosjes verkracht wordt, dan mag je spreken over een slachtoffer.
Dit is wat er mis is met onze maatschappij. Dit soort giftige denkbeelden waarmee mensen als @:theunderdog dit soort verachtelijke gedrag goedpraten.
Wees een echte man en stop met ontkennen dat dit gedrag gewoon een kankergezwel is die onze maatschappij al eeuwenlang ontwricht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |