abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 maart 2023 @ 21:47:38 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_208294944
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Rusland gaat zich niet overgeven natuurlijk. Of wil je met tanks oprukken richting Moskou en verder?
Nu ze vastgelopen zijn eet Rusland zichzelf op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_208294947
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is "formeel geannexeerd"... Dus niet half of betwist of wat dan ook, het is geannexeerd.
Formeel naar Russisch recht ja. Alleen naar internationaal recht is dat natuurlijk apert onrechtmatig en is er ook geen enkele erkenning. AD bedoelt het niet zo, maar het staat er wel wat krom.
zie email 27 oktober
  woensdag 8 maart 2023 @ 21:48:34 #53
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_208294962
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het probleem hierbij is dat er geen duidelijke route is naar hoe je een kernmacht dwingt tot overgave zonder die kernwapen op van stal te halen.
So be it. Maar je kan Rusland niets meer geven. Het Westen kan niet meer terug.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 8 maart 2023 @ 21:48:45 #54
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208294963
Zou er überhaupt iemand weten hoe belangrijk Bakhmut is?
Zodra de Russen de stad hebben zullen ze eerst verder op moeten trekken wil de stad belangrijk worden. Komen ze niet veel verder is het gewoon een stad onder vuur die nu van hun is.

Ook niemand kan met zekerheid nu zeggen wat de kosten baten wat betreft slachtoffers in de strijd rondom Bakhmut is.
pi_208294966
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Misschien moet je je wat meer verdiepen in de historie en niet verkeerd narratief blijven herhalen.

De Tweede wereldoorlog is niet veroorzaakt door Versailles. Je kunt hooguit de kritiek op Versailles hebben dat Duitsland niet zwaar genoeg gestraft is en dat daardoor WW II niet voorkomen is.

Als er een historisch moment is waarvan je achteraf kunt stellen dat je een land juist helemaal naar de klote had moeten sanctioneren en meer toezicht had moeten houden op bijvoorbeeld de heropbouw van het leger, dan was het dat moment.
Het verdrag zorgde voor een sentiment in duitsland waar Hitler gebruik van wist te maken om aan de macht te komen. Neem daarbij de onwil om toezicht te houden op het verdrag. Het zorgde daarmee voor het heractiveren van de militaire macht van duitsland met alle gevolgen van dien.

Feitelijk was inderdaad het verdrag van versaille half assed en zwak. En hetzelfde zou kunnen gebeuren als we zoiets toestaan in oekraine. Onderhandelen boor een verdrag op dit moment en feitelijk russen te belonen voor hun aggressief gedrag terwijl we weten dat het westen niet heel happig is op met eventueel noodzakelijk geweld te handhaven (uit angst voor 'escalatie' , zal dus al snel voor een nieuwe aanval gaan zorgen, met nog meer doden

. Immers, de Russen komen er dan steeds mee weg en ze hebben niet de westerse moreel en eergevoel om zich te houden aan hun verdragen, dus waarom zouden ze dat niet doen? .
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_208294969
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit gaat om het onderscheid tussen de iure en de facto.
Alleen zowel de jure als de facto zijn die gebieden niet geannexeerd. In delen wappert nog steeds de Oekraïense vlag en die annexatie van hem is volstrekt onrechtmatig.
zie email 27 oktober
  woensdag 8 maart 2023 @ 21:49:07 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208294971
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oorlogen eindigen altijd met onderhandelen? Eens zien:

Napoleon: Onderhandelde hij bij Waterloo, of werd hij daar verslagenen gevangen genomen?
Duitse eenwording? Pruisen verslaat Oostenrijk
Italiaanse eenwording - Sardinië verovert de rest van Italië.
Frans-Duitse oorlog? Duitsland verslaat Frankrijk
WO1 - Geallieerden verslaan Duitsland, Duitsland accepteert wapenstilstand op Franse voorwaarden
WO2 - Duitsland, Italië, Japan militair verslagen,
Korea - Wapenstilstand, geen vrede, oorlog nog bezig. Een partij heeft atoomwapens gemaakt.
Vietnam - Noord-Vietnam wint in 1975.
Iran-Irak - Vredesverdrag, status quo
Golfoorlog 1 - Irak verslagen, Koeweit bevrijdt
Afghanistan - Taliban verslagen in 2001-2002
Golfoorlog 2 - Irak verslagen.

Ik zie weinig oorlogen in dat rijtje die met onderhandelingen zijn gestopt.
Allemaal behalve WO2, en over WO1 wordt door revisionisten getwist ( dictaat van Versailles)
The End Times are wild
pi_208294983
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat zeg ik nergens.
Daar komt het wel op neer, als je nu gaat onderhandelen ga je inleveren en Rusland belonen. Daarmee motiveer je de Russen alleen maar om verder te gaan.
Цой жив
pi_208295022
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Allemaal behalve WO2, en over WO1 wordt door revisionisten getwist ( dictaat van Versailles)
Zuid-Vietnam onderhandelde met Noord-Vietnam? Volgens mij denderden hun tanks gewoon Saigon in.
pi_208295109
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Omdat het wel de Oekraïners zijn die bloeden. Daarnaast is van wie de Krim is gerust arbitrair te noemen en wil je geen conflict eindigen die voor een bestaande partij onacceptabel is terwijl deze partij nooit volledig verslagen kan worden.

Het meest rationele en menselijke is gewoon onderhandelen
Na Bucha en de martelkamers en massagraven in Kherson weet iedereen wat er gaat gebeuren (en nu al plaats vindt) in delen van Oekraïne die in Russische handen zijn of komen. Dan zijn het de Oekraïeners die bloeden. Verkracht man/vrouw van 0 tot 85, voor de ogen van ouders/kinderen, solo/groeps-verkrachting: het is al veelvuldig gebeurd. Martelen en verminken, oren, neus, lippen afsnijden, nagels uittrekken, onder stroom zetten, ze hebben er gewoon een handboek voor, want ze doen overal hetzelfde.
Dus wil jij dat de Oekraïense overheid gaat onderhandelen en zegt: met de burgers van …. kunnen jullie je gang gaan, als het maar vrede wordt?

Dat kunnen ze niet maken! Mensen hebben daar familie en vrienden wonen, dan krijg je een volksopstand.
pi_208295135
Ik ben benieuwd of het de Russen of Oekraïners zullen zijn die als eerst starten met een voorjaars offensief
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:00:48 #62
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208295156
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alleen zowel de jure als de facto zijn die gebieden niet geannexeerd. In delen wappert nog steeds de Oekraïense vlag en die annexatie van hem is volstrekt onrechtmatig.
De facto kan een gebied niet geannexeerd worden. Het is de facto grondgebied van a of b.

Bijvoorbeeld de Krim is de facto Russisch grondgebied, de iure beschouwen Rusland en Oekraïne het als hun grondgebied en de iure beschouwd de internationale gemeenschap het in grote meerderheid als Oekraïns grondgebied.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208295169
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Omdat het wel de Oekraïners zijn die bloeden. Daarnaast is van wie de Krim is gerust arbitrair te noemen en wil je geen conflict eindigen die voor een bestaande partij onacceptabel is terwijl deze partij nooit volledig verslagen kan worden.

Het meest rationele en menselijke is gewoon onderhandelen
Kuch Afghanistan Kuch
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_208295223
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:57 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Na Bucha en de martelkamers en massagraven in Kherson weet iedereen wat er gaat gebeuren (en nu al plaats vindt) in delen van Oekraïne die in Russische handen zijn of komen. Dan zijn het de Oekraïeners die bloeden. Verkracht man/vrouw van 0 tot 85, voor de ogen van ouders/kinderen, solo/groeps-verkrachting: het is al veelvuldig gebeurd. Martelen en verminken, oren, neus, lippen afsnijden, nagels uittrekken, onder stroom zetten, ze hebben er gewoon een handboek voor, want ze doen overal hetzelfde.
Dus wil jij dat de Oekraïense overheid gaat onderhandelen en zegt: met de burgers van …. kunnen jullie je gang gaan, als het maar vrede wordt?

Dat kunnen ze niet maken! Mensen hebben daar familie en vrienden wonen, dan krijg je een volksopstand.
De grote angst heeft men voor wat Poetin zou kunnen doen als hij verliest. Terwijl je weet wat hij doet bij een beetje terreinwinst. Wat hij gaat doen bij een nederlaag van Oekraïne gaat voor niemand leuk worden.
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:06:32 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208295239
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:49 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Daar komt het wel op neer, als je nu gaat onderhandelen ga je inleveren en Rusland belonen. Daarmee motiveer je de Russen alleen maar om verder te gaan.
Nee, jij legt me woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Een hele zwakke en oneerlijke discussie techniek
The End Times are wild
pi_208295241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:59 schreef Slayage het volgende:
Ik ben benieuwd of het de Russen of Oekraïners zullen zijn die als eerst starten met een voorjaars offensief [ twitter ]
De Russen zijn toch al gestart?
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:09:06 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208295279
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zuid-Vietnam onderhandelde met Noord-Vietnam? Volgens mij denderden hun tanks gewoon Saigon in.
De gehele oorlog is er onderhandeld, ook op het laatst
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Paris_Peace_Accords

Het probleem is dat jullie helemaal niks van conflicten afweten en hier wel het hoogste woord voeren, gedreven door negatieve emoties
The End Times are wild
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:09:49 #68
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208295288
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik durf zelfs te stellen miljoenen.
Jep, wanneer Rusland een land verovert deporteren ze altijd honderdduizenden~miljoenen naar Siberie om daar slavenarbeid te doen en buiten het zicht van het Westen dood te laten gaan aan honger en kou. Zie helaas de Baltische Staten, dat was bij elkaar zeker wel een miljoen idd.
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:09:52 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208295289
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kuch Afghanistan Kuch
?
The End Times are wild
pi_208295298
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, jij legt me woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Een hele zwakke en oneerlijke discussie techniek
Dan moet je uitleggen wat je wel bedoelt. Jij vindt dat Oekraïne nu moet onderhandelen ipv door te vechten om een betere onderhandelingspositie te creëren. Je reden is omdat dit mensenlevens bespaart. Dan had je toch net zo goed vanaf het begin al kunnen onderhandelen? Dan had je nog veel meer levens kunnen besparen.
Цой жив
pi_208295339
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
De grote angst heeft men voor wat Poetin zou kunnen doen als hij verliest. Terwijl je weet wat hij doet bij een beetje terreinwinst.
Ja, de lokale bevolking uitmoorden/deporteren en de eigen bevolking het leger in dwingen om nog meer successen te kunnen claimen. Dan zie ik liever zijn reactie als hij verslagen is.

Mijn eerste gok is uit een raam vallen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208295349
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
De Russen zijn toch al gestart?
Voorjaars offensief.

Dit is het winteroffensief. Ook de Russen zijn aan het trainen voor het voorjaars offensief.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:16:51 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208295361
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:10 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dan moet je uitleggen wat je wel bedoelt. Jij vindt dat Oekraïne nu moet onderhandelen ipv door te vechten om een betere onderhandelingspositie te creëren. Je reden is omdat dit mensenlevens bespaart. Dan had je toch net zo goed vanaf het begin al kunnen onderhandelen? Dan had je nog veel meer levens kunnen besparen.
Je onderhandelt altijd. Het oorlogsvoeren dient om het onderhandelen kracht bij te zetten. Er geldt het primaat van de politiek.
Als je een oorlog kunt voorkomen met diplomatie verdient dat de voorkeur. Ik denk dat dit in dit geval niet mogelijk was in het begin, of dat de voorwaarden te ongunstig waren voor Oekraïne. Door te vechten hebben ze dus veel gewonnen.
De vraag is wat er nu nog te winnen valt en of dit het waard is.
The End Times are wild
pi_208295373
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je onderhandelt altijd. Het oorlogsvoeren dient om het onderhandelen kracht bij te zetten. Er geldt het primaat van de politiek.
Als je een oorlog kunt voorkomen met diplomatie verdient dat de voorkeur. Ik denk dat dit in dit geval niet mogelijk was in het begin, of dat de voorwaarden te ongunstig waren voor Oekraïne. Door te vechten hebben ze dus veel gewonnen.
Nogmaals. Hoe ga je garanderen dat Rusland zich nu wel aan zijn kant van de deal houdt? Zolang die vraag niet beantwoord wordt is elke vorm van (oproepen tot) onderhandelen zinloos.
zie email 27 oktober
pi_208295395
quote:

[..]
Wat er nog te winnen valt is het terugwinnen van de gebieden die Rusland nu bezet en waar ze hun genocide uitvoeren, dat is het absoluut waard.
Цой жив
pi_208295401
quote:

[..]
De grote angst heeft men voor wat Poetin zou kunnen doen als hij verliest. Terwijl je weet wat hij doet bij een beetje terreinwinst. Wat hij gaat doen bij een nederlaag van Oekraïne gaat voor niemand leuk worden.
Ik heb dat filmpje in het vorige topic over de Krim bekeken, daar kwam dit ook naar voren. Maar wat gaat Poetin doen of wat gaat er met Poetin gebeuren? Er staan er natuurlijk heel wat te trappelen in de coulissen. Daarvan zullen er ook nog wel een aantal dolle kervel of noodlottige ongelukken geserveerd krijgen, maar Poetins populariteit begint volgens mij wat rafelrandjes te vertonen.

En er kan dan sprake zijn van angst voor wat Poetin gaat doen, in de omgeving van het Kremlin is ook angst voor de internationale reactie op Poetins daden. En dat gaat óók voor niemand leuk worden. Poetin en het kliekje rondom hen laten liever anderen sterven, zelf hoeven ze nog niet zo nodig.
pi_208295413
quote:

[..]
Je onderhandelt altijd. Het oorlogsvoeren dient om het onderhandelen kracht bij te zetten.
Dit wordt vaak gezegd, maar dat maakt het nog niet waar.

Eerder is hier door @Ulx al een reeks oorlogen genoemd waar onderhandelen geen rol speelt.
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:22:00 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208295419
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nogmaals. Hoe ga je garanderen dat Rusland zich nu wel aan zijn kant van de deal houdt? Zolang die vraag niet beantwoord wordt is elke vorm van (oproepen tot) onderhandelen zinloos.
100% is dat niet te garanderen . Maar met een Rusland dat in de Oekraïne is verslagen en er nog gewoon als land naast ligt, vol revisionisme, heb je dat al helemaal niet!
The End Times are wild
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:22:33 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208295423
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:21 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dit wordt vaak gezegd, maar dat maakt het nog niet waar.

Eerder is hier door @:Ulx al een reeks oorlogen genoemd waar onderhandelen geen rol speelt.
Er is enkel een reeks oorlogen genoemd
The End Times are wild
pi_208295427
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
100% is dat niet te garanderen . Maar met een Rusland dat in de Oekraïne is verslagen en er nog gewoon als land naast ligt, vol revisionisme, heb je dat al helemaal niet!
Dat revisionisme is al lang en breed aanwezig in Rusland........
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:23:12 #81
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_208295434
quote:

[..]
Je begrijpt dat als die helden in Oekraïne niet waren gaan terugvechten dat Putin; binnen 10 jaar bij onze Oosterburen naar binnen valt?

Zowel vriend als vijand van Putin waarschuwt daarvoor, en waarom zouden we hem tegen houden.. Oost Duitsland hoorde toch bij de USSR dus Putin heeft alle recht..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_208295446
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Daarom moet je ze het ook fysiek onmogelijk maken, ergo wat UA nu doet.
zie email 27 oktober
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:26:01 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208295459
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:23 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Je begrijpt dat als die helden in Oekraïne niet waren gaan terugvechten dat Putin; binnen 10 jaar bij onze Oosterburen naar binnen valt?

Zowel vriend als vijand van Putin waarschuwt daarvoor, en waarom zouden we hem tegen houden.. Oost Duitsland hoorde toch bij de USSR dus Putin heeft alle recht..
Oost -Duitsland heeft nooit bij de ussr gehoord, Duitsland is lid van de navo.
Een onzinverhaaltje, een zogenaamd narrative.
The End Times are wild
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:26:35 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208295466
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daarom moet je ze het ook fysiek onmogelijk maken, ergo wat UA nu doet.
Dat is dus onhaalbaar
The End Times are wild
pi_208295495
quote:
Angst? Of houdt men ook - zoals je doet om nooit onaangenaam verrast te zijn - rekening met scenario’s waarin Poetin verliest en mogelijk wel kernwapens inzet? Ik denk dat de angst vele malen minder is bij Westerse beleidsmakers dan pakweg 6 maanden geleden. Maar je sluit het nooit volledig uit.

Op weg naar een verlies is de kans groter dat Poetin gewoon weggetikt wordt vanwege allerlei interne factoren die in gang worden gezet door de verliezen op de grond op weg naar een definitieve nederlaag. Je ziet de interne strubbelingen nu al. Laat staan als er echt grote gebieden of steden worden heroverd door Oekraïne.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208295555
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het probleem is dat jullie helemaal niks van conflicten afweten en hier wel het hoogste woord voeren, gedreven door negatieve emoties
Eindelijk eens iemand die er wel feitelijk naar kijkt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208295580
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Prima. Oekraïne krijgt de Krim terug. Ik geef geen tijdschema.
Dan moet je ten minste wel een voorwaarde geven voor wanneer dat geldt natuurlijk. Zo kan ik het ook. Wat zullen we doen, wanneer de onderhandelingen plaats gaan vinden?
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:36:32 #89
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_208295581
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Oost -Duitsland heeft nooit bij de ussr gehoord, Duitsland is lid van de navo.
Een onzinverhaaltje, een zogenaamd narrative.
Wow het mocht een eigen naam (DDR) hebben... Verder was de Sovjet Unie daar gewoon de baas..

Sterker nog... ene Vladimir P liep er een mega trauma op na de val van de muur.. Dat stomme volk ging zomaar tegen zijn baas (KGB) in.
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:38:10 #90
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_208295596
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:36 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Wow het mocht een eigen naam (DDR) hebben... Verder was de Sovjet Unie daar gewoon de baas..
zoals de USA nu in Oekraïne, bedoel je?
Huig
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:38:30 #92
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_208295604
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:38 schreef Orwell het volgende:

[..]
zoals de USA nu in Oekraïne, bedoel je?
BNW is een paar deuren verder...
pi_208295612
Sommige mensen doen net alsof het Oekraïnse leger uit superhelden bestaan... :')

Het zijn ook gewoon jonge jongens die doodsbang zijn en misschien nooit meer thuis komenm
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:39:43 #94
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_208295617
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:38 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
BNW is een paar deuren verder...
je meet met twee maten.
Huig
pi_208295619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
De gehele oorlog is er onderhandeld, ook op het laatst
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Paris_Peace_Accords

Maar jij bent chef wikipedia lezer, of waarom mag jij wel het hoogste woord voeren?
pi_208295636
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Eindelijk eens iemand die er wel feitelijk naar kijkt.
Want LXIV heeft wél jarenlange ervaring met conflicten en oorlogsituaties? :D

Ik vind het doorgaans een vrij zwak argument om te roepen, jullie snappen er helemaal niets van. In het algemeen is dat een manier om eigen onwetendheid te verhullen.

Ik zie niets meer dan wat de rest ook doorgaans gebruikt. Internetwijsheden en met vlagen wat er door anderen in boeken is beschreven.

Lot's of hear say dus. En dat geldt voor nou... toch wel iedereen in dit topic (ok, op de enkele AchJa na die vanuit zijn specifieke vakgebied af en toe feiten kan noemen, maar op alle onderwerpen simpelweg hetzelfde doet).

Maar mocht er een officier of hoge ambtenaar rondlopen die echte ervaring heeft in dergelijke situaties (dus niet oefeningen of simulaties) laat ik mij graag verrassen.

Oh, en leuk feitje, op basis van jullie internet kennis, verras ik met enige regelmaat mijn schoonvader die als kolonel o.a. in de buurt van Joegoslavië tijdens het conflict daaro heeft gezeten. Dus wat jullie delen is van een best aardig niveau. Maar zie elkaar dan wel als gelijke en neem van iedereen de stellingen met een korrelzout en gooi niet je dikke lul op tafel met de stelling "ja, maar jullie snappen het niet". Dat is tamelijk zwak namelijk ;) .
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:41:18 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208295643
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:39 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Maar jij bent chef wikipedia lezer, of waarom mag jij wel het hoogste woord voeren?
Jullie beweringen zijn eenvoudig te weerleggen, zoals ik daarboven laat zien. 🙂
The End Times are wild
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:43:27 #98
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_208295664
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Jullie beweringen zijn eenvoudig te weerleggen, zoals ik daarboven laat zien. 🙂
Tot nu zie eigenlijk alleen maar het tegenovergestelde gebeuren.
pi_208295669
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:39 schreef Discombobulate het volgende:
Sommige mensen doen net alsof het Oekraïnse leger uit superhelden bestaan... :')

Het zijn ook gewoon jonge jongens die doodsbang zijn en misschien nooit meer thuis komenm
Stroman argument detected.
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:44:32 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208295673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:36 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Sterker nog... ene Vladimir P liep er een mega trauma op na de val van de muur.. Dat stomme volk ging zomaar tegen zijn baas (KGB) in.
Nee, het was een eigen land met een eigen regering. De USSR of Rusland heeft nooit aanspraak gemaakt op de DDR of delen daarvan.
Natuurlijk zat de DDR wel in het Warschaupact en had de USSR er een dikke vinger in de pap. Maar dat is iets wezenlijk anders dan territoriale claims.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')