Op zijn badslippers.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:42 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Hoe hij op die groepsfoto staat ook...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Overdosis pijnstillers naarbinnen gegooit?![]()
Gek genoeg kan niemand het beantwoorden.quote:
Kan wel maar ik zit hier niet om door jou getrolled te worden.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gek genoeg kan niemand het beantwoorden.
Hoezo getrolled? Ik vraag me gewoon af hoe die vloer onderscheiden kan worden. En dan heb ik het niet over de zijkant maar de gehele vloer.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan wel maar ik zit hier niet om door jou getrolled te worden.
De grap van Stroll is inderdaad dat hij een lekke voorband niet ziet, maar als het gaat regenen en het op stuurmanskunst aankomt, hij vrij ver vooraan rijdt, eender welke auto.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet populair om te zeggen, maar zo slecht is Stroll niet. Hij is geen topper, begrijp me niet verkeerd, maar hij is ook geen Latifi of Mazepin. Hij is niet altijd de slimste en heeft vaak dingen niet door, maar hij kan best een aardig rondje racen.
Het is ook al beantwoord maar hij leest niet.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan wel maar ik zit hier niet om door jou getrolled te worden.
Adrien Newey ook, hij was de aero afdeling.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hannah Schmitz, de strategy lead bij RBR is direct van Cambridge bij RBR begonnen volgens mij om er een te noemen.
Dit inderdaad. Kei hard op de trommel slaan voor nieuwe regels om er vervolgens achter te komen dat het enige team dat er van profiteert het team is dat je wilde afremmen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:56 schreef Tijger_m het volgende:
De ironie van de Mercedes saga is toch wel dit:
Toen de team principals (zie DtS) tegen Wolff zeiden dat hij niet zo moest zeuren over porpoising en de rijhoogte van de auto moest verhogen om het te voorkomen en dat het zijn eigen team en beslissing was om porpoising toe te laten hadden ze gewoon gelijk.
2023, de auto's zijn 15 mm hoger van het wegdek en porpoising bij Mercedes is verdwenen. En de auto is langzamer (in Bahrein tov vorig jaar, zie https://the-race.com/form(...)-performance-swings/ ) Goh, wie had dat nu toch kunnen voorspellen...oh, iedereen.
Fittipaldi F1 team wat nooit van de grond kwam, ja. Maar daarna was het minder F1quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:02 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Adrien Newey ook, hij was de aero afdeling.
Uh wat? Adrian Newey was 48 toen-ie naar Red Bull ging en had toen al kampioenschapswinnende auto's bij Williams en McLaren ontworpenquote:Op woensdag 8 maart 2023 16:02 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Adrien Newey ook, hij was de aero afdeling.
Wolff is geen engineer, natuurlijk, die bedenkt dit soort zaken niet zelf. Het verbaast mij meer dat zijn team hem zo slecht geadviseerd heeft hierover.quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Kei hard op de trommel slaan voor nieuwe regels om er vervolgens achter te komen dat het enige team dat er van profiteert het team is dat je wilde afremmen.
Waarmee Toto zijdelings ook nog eens aantoont dat hij en zijn team echt HELEMAAL niets begrijpen van deze auto's.
Prachtige karma. Jammer dat het waarschijnlijk een langdurige dominantie oplevert. Extra grappig wel dat het weer dankzij de Mercedes invloed bij de FIA is dat we met een beetje pech weer jarenlang naar voorspelbaarheid zitten te kijken.
Ze hebben bij Mercedes ook heel lang gedacht dat ze voorin mee konden komen, als ze dat porpoisen maar wisten op te lossen. Nu blijkt dat daar niks van klopt. De auto stuitert allang niet meer, maar hard gaat-ie ook niet.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:56 schreef Tijger_m het volgende:
De ironie van de Mercedes saga is toch wel dit:
Toen de team principals (zie DtS) tegen Wolff zeiden dat hij niet zo moest zeuren over porpoising en de rijhoogte van de auto moest verhogen om het te voorkomen en dat het zijn eigen team en beslissing was om porpoising toe te laten hadden ze gewoon gelijk.
2023, de auto's zijn 15 mm hoger van het wegdek en porpoising bij Mercedes is verdwenen. En de auto is langzamer (in Bahrein tov vorig jaar, zie https://the-race.com/form(...)-performance-swings/ ) Goh, wie had dat nu toch kunnen voorspellen...oh, iedereen.
quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo getrolled? Ik vraag me gewoon af hoe die vloer onderscheiden kan worden. En dan heb ik het niet over de zijkant maar de gehele vloer.
misschien doen ze dat wel maar luistert Wolff er niet meer naar. hij heeft ook geen tegengas meer sinds Niki Lauda is overledenquote:Op woensdag 8 maart 2023 16:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wolff is geen engineer, natuurlijk, die bedenkt dit soort zaken niet zelf. Het verbaast mij meer dat zijn team hem zo slecht geadviseerd heeft hierover.
Ach joh, die vloer doet er helemaal niet toe. Het gaat om de vorm van de neus en de sidepods. Alleen dingen die je kunt zien zijn belangrijk!quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hier zie je niet de hele vloer maar wel het verschil
[ afbeelding ]
Kijk dat is een duidelijker verschil.quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hier zie je niet de hele vloer maar wel het verschil
[ afbeelding ]
Dat zeg ik nietquote:Op woensdag 8 maart 2023 16:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ach joh, die vloer doet er helemaal niet toe. Het gaat om de vorm van de neus en de sidepods. Alleen dingen die je kunt zien zijn belangrijk!
Die mooie kanalen onder de auto zijn puur voor als Max zijn auto weer op Hamilton zijn helm parkeert.
quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat zeg ik nietik zeg alleen dat de onderscheidingsruimte naar mijn mening minder bij de vloer ligt.
Ja, dit is hoe dan ook dus totale onzin.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zie post #35. Hetgeen waarmee je je onderscheidt is juist het zichtbare deel van de auto.
Dat lijkt me toch heel stug.quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:10 schreef Sabata het volgende:
[..]
misschien doen ze dat wel maar luistert Wolff er niet meer naar. hij heeft ook geen tegengas meer sinds Niki Lauda is overleden
Zou wel invloed kunnen hebben op hoe het Mercedes vergaat. Niki zou misschien hebben gezegd kopieer de Red Bull. Hij had ook veel contact met Helmut Marko.quote:
Lauda gaf vooral wat tegengas op het ego en het narcisme bij Toto. Wellicht waren ze dan minder koppig geweest in het vasthouden aan hun mislukte concept en inderdaad zo slim geweest om een Aston Martintje te doen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zou wel invloed kunnen hebben op hoe het Mercedes vergaat. Niki zou misschien hebben gezegd kopieer de Red Bull. Hij had ook veel contact met Helmut Marko.
Ik zie de nieuwskoppen al voor me als Mercedes dat gedaan hadquote:Op woensdag 8 maart 2023 16:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Lauda gaf vooral wat tegengas op het ego en het narcisme bij Toto. Wellicht waren ze dan minder koppig geweest in het vasthouden aan hun mislukte concept en inderdaad zo slim geweest om een Aston Martintje te doen.
Maar om goed te kopieren moet je nog wel weten wat je doet, Aston Martin heeft de Red Bull van 2022 min of meer gekopieerd maar wel samen met Dan Fallows en nog 6 andere technici die van Red Bull over zijn genomen. Het gaat er nu om of zij ook stappen kunnen maken vanuit dit concept want anders was het wel leuk maar ga je het Red Bull en/of Ferrari het nog niet lastig maken.quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zou wel invloed kunnen hebben op hoe het Mercedes vergaat. Niki zou misschien hebben gezegd kopieer de Red Bull. Hij had ook veel contact met Helmut Marko.
Die waren dan mede een reactie geweest op de 2021 ellende en ook dat jaar was heel anders verlopen qua vetes als Lauda er nog was geweest.quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie de nieuwskoppen al voor me als Mercedes dat gedaan had
De #2 op technisch vlak bij AMR is Eric Blandin, de voormalige top aero man van Mercedes. Kortom, het is niet alleen Fallows of RBR bij AMR.quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar om goed te kopieren moet je nog wel weten wat je doet, Aston Martin heeft de Red Bull van 2022 min of meer gekopieerd maar wel samen met Dan Fallows en nog 6 andere technici die van Red Bull over zijn genomen. Het gaat er nu om of zij ook stappen kunnen maken vanuit dit concept want anders was het wel leuk maar ga je het Red Bull en/of Ferrari het nog niet lastig maken.
Maar ik denk wel dat dit concept van hem komtquote:Op woensdag 8 maart 2023 16:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De #2 op technisch vlak bij AMR is Eric Blandin, de voormalige top aero man van Mercedes. Kortom, het is niet alleen Fallows of RBR bij AMR.
Terwijl dat door het grondeffect de meeste downforce genereert. Al die verschillende vaantjes en tunnels onder de vloer maken juist het onderscheid.quote:Op woensdag 8 maart 2023 16:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat zeg ik nietik zeg alleen dat de onderscheidingsruimte naar mijn mening minder bij de vloer ligt.
Dat is wel waarschijnlijk, denk ik.quote:Op woensdag 8 maart 2023 17:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar ik denk wel dat dit concept van hem komt.
Kan niet, want je ziet ze niet eens.quote:Op woensdag 8 maart 2023 17:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Terwijl dat door het grondeffect de meeste downforce genereert. Al die verschillende vaantjes en tunnels onder de vloer maken juist het onderscheid.
Ben ook wel fan van Stroll hoorquote:Op woensdag 8 maart 2023 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet populair om te zeggen, maar zo slecht is Stroll niet. Hij is geen topper, begrijp me niet verkeerd, maar hij is ook geen Latifi of Mazepin. Hij is niet altijd de slimste en heeft vaak dingen niet door, maar hij kan best een aardig rondje racen.
Mee eens, had wat mij betreft twee seizoenen terug zijn plek al verdiend in de F1.quote:Op woensdag 8 maart 2023 17:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ben ook wel fan van Stroll hoor. Ja hij maakt soms wel eens onverklaarbare domme fouten, maar het is wel een coureur die wil en kan racen. Hij probeert in ieder geval altijd voor een goed resultaat te gaan ondanks dat het dan wel eens misgaat, hij zorgt in ieder geval voor wat kleur
Als het mee zit boven 1 Ferrariquote:Op woensdag 8 maart 2023 17:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mee eens, had wat mij betreft twee seizoenen terug zijn plek al verdiend in de F1.
En afgelopen weekend echt indruk gemaakt onder die omstandigheden. Ben benieuwd waar hij eindigt dit jaar.
Ik ook hoor maar Vettel zat ook boven Stroll?quote:Op woensdag 8 maart 2023 17:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sowieso onder Fernando, want die schat ik toch echt veel hoger in dan Vettel.
Whut?quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe zou je je op performancevlak dan kunnen onderscheiden met de vloer?
Leclerc, Sainz, Norris, Russel, Vettel, die zitten allemaal sowieso boven Stroll.quote:Op woensdag 8 maart 2023 17:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sowieso onder Fernando, want die schat ik toch echt veel hoger in dan Vettel.
Misschien moet je even je taak neerleggen want je raaskalt.quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij een beetje in de war? Er zijn meerdere zaken besproken, zowel salaris als windtunnel tijd speelt een rol en die hebben andere condities en restricties.
Je bent niet heel geloofwaardig als je tijdens het iemand anders beschuldigen van framen zelf ah framen bent.. Just saying and just my 2 cents.quote:Op woensdag 8 maart 2023 18:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Misschien moet je even je taak neerleggen want je raaskalt.
Ik quote je notabene. Je maakt team Mercedes verdacht door te stellen dat ze het salaris van Allison niet kunnen betalen. Want budget cap.
Terwijl ze binnen de budgetcap net zoveel kunnen schuiven als ze zelf willen.
Maar ja, omdat RB op de vingers getikt is moeten nu onze Duitse vrienden er aan geloven door elke uitgave verdacht te maken en daarmee te suggereren dat die boeven van RB door de FIA genaaid worden.
Doe normaal, joh.quote:Op woensdag 8 maart 2023 18:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Misschien moet je even je taak neerleggen want je raaskalt.
Ik quote je notabene. Je maakt team Mercedes verdacht door te stellen dat ze het salaris van Allison niet kunnen betalen. Want budget cap.
Terwijl ze binnen de budgetcap net zoveel kunnen schuiven als ze zelf willen.
Maar ja, omdat RB op de vingers getikt is moeten nu onze Duitse vrienden er aan geloven door elke uitgave verdacht te maken en daarmee te suggereren dat die boeven van RB door de FIA genaaid worden.
Ja, net aan. Maar Fernando gaat er verder boven eindigen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 17:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ook hoor maar Vettel zat ook boven Stroll?
Glazen bol? Of gewoon een verwachting?quote:Op woensdag 8 maart 2023 18:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, net aan. Maar Fernando gaat er verder boven eindigen.
Verwachting. Ik schat de Alonso van nu gewoon veel hoger in dan Vettel de afgelopen jaren. Die liet in een enkele race nog wel wat zien, maar het lichtje was al even uit aan het gaan bij Vettel.quote:Op woensdag 8 maart 2023 18:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Glazen bol? Of gewoon een verwachting?
quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat ze vorig seizoen feitelijk in de prullebak gegooid hebben en weinig tot niets meer aan de auto van vorig jaar gedaan hebben waarmee ze 7e werden. Kan Mercedes ook doen, dat heet keuzes maken.
Bovendien zit in het DNA van dit team ingeslepen om met mindere middelen toch met regelmaat een verrassende auto neer te zetten, die het op een goede dag de top teams lastig kan maken.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je weet waar je mee bezig bent en het raak is wat je ontwikkelt maakt dat niet zoveel uit en vorig jaar zijn ze heel laag geëindigd dus waarschijnlijk na die Barcelona upgrade weinig nog aan de 22 auto gedaan.
Dat denk ik ook. Net zoals het er bij Red Bull diep is ingesleten dat ze een superefficiënt chassis moeten bouwen, omdat ze jarenlang met een underpowered motor hebben gereden.quote:Op woensdag 8 maart 2023 18:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bovendien zit in het DNA van dit team ingeslepen om met mindere middelen toch met regelmaat een verrassende auto neer te zetten, die het op een goede dag de top teams lastig kan maken.
Dat wisten ze voor elkaar te krijgen in hun tijd als Jordan GP en later ook als Force India/Racing Point. Dat is met een naamwissel naar AM echt niet ineens verdwenen.
Dat tijdperk is wel voorbij, denk ik, AMR is nu net zo groot als Mercedes of RBR qua personeel, hebben topmensen van RB en Mercedes in huis gehaald en zitten, denkelijk, aan de cap qua uitgaven.quote:Op woensdag 8 maart 2023 18:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Bovendien zit in het DNA van dit team ingeslepen om met mindere middelen toch met regelmaat een verrassende auto neer te zetten, die het op een goede dag de top teams lastig kan maken.
Dat wisten ze voor elkaar te krijgen in hun tijd als Jordan GP en later ook als Force India/Racing Point. Dat is met een naamwissel naar AM echt niet ineens verdwenen.
Ik ben het met de voorspelling wel eens, Alonso is veel beter dan Stroll als coureur naar mijn mening. Hoe veel hoger is moeilijk te zeggen maar als het om kwaliteit gaat zeg ik uit de losse pols dat Alonso gemiddeld 2-3 plaatsen boven Stroll finished.quote:Op woensdag 8 maart 2023 18:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Glazen bol? Of gewoon een verwachting?
Natuurlijk ik begrijp heel goed dat het financiële plaatje bij dat team er inmiddels heel anders uitziet.quote:Op woensdag 8 maart 2023 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat tijdperk is wel voorbij, denk ik, AMR is nu net zo groot als Mercedes of RBR qua personeel, hebben topmensen van RB en Mercedes in huis gehaald en zitten, denkelijk, aan de cap qua uitgaven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |