abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP woensdag 8 maart 2023 @ 13:28:43 #1
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_208288300
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP woensdag 8 maart 2023 @ 13:28:54 #2
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_208288306
Sorry voor de kaap :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_208288348
Om te illustreren wat het probleem is:

Windtunnel tijd is gelimiteerd tot 40 runs per team maar de plaats op de ranglijst bepaalt welk percentage van die 40 je mag doen.

Eerste worden betekent dat je 70% van die 40 runs mag doen (RBR dus), Mercedes als 3e mag 80% van de 40 runs doen. Williams mag 115% van die 40 runs doen.

Als je daarmee 2 verschillende prototypes wil testen en je auto van dit jaar wil ontwikkelen dan heb je volgens mij een nogal groot probleem.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2023 13:33:07 ]
  woensdag 8 maart 2023 @ 13:35:16 #4
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_208288380
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:28 schreef El_Thijs het volgende:
Sorry voor de kaap :@
:( o|O
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 13:39:12 #5
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208288409
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:32 schreef Tijger_m het volgende:
Om te illustreren wat het probleem is:

Windtunnel tijd is gelimiteerd tot 40 runs per team maar de plaats op de ranglijst bepaalt welk percentage van die 40 je mag doen.

Eerste worden betekent dat je 70% van die 40 runs mag doen (RBR dus), Mercedes als 3e mag 80% van de 40 runs doen. Williams mag 115% van die 40 runs doen.

Als je daarmee 2 verschillende prototypes wil testen en je auto van dit jaar wil ontwikkelen dan heb je volgens mij een nogal groot probleem.
Je moet hem ook nog bouwen en testen op het circuit. En dan heb je nog de standaardkosten om alle races te rijden.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 8 maart 2023 @ 13:44:36 #6
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_208288461
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:32 schreef Tijger_m het volgende:
Om te illustreren wat het probleem is:

Windtunnel tijd is gelimiteerd tot 40 runs per team maar de plaats op de ranglijst bepaalt welk percentage van die 40 je mag doen.

Eerste worden betekent dat je 70% van die 40 runs mag doen (RBR dus), Mercedes als 3e mag 80% van de 40 runs doen. Williams mag 115% van die 40 runs doen.

Als je daarmee 2 verschillende prototypes wil testen en je auto van dit jaar wil ontwikkelen dan heb je volgens mij een nogal groot probleem.
Lijkt me toch wel mee te vallen parts produceer je toch voor je windtunnel of een echte auto.
Of dat nu een onderdeel is voor je 0-sidepod design of een design zoals Red Bull.

Ja het zal ze iets meer kosten qua tijd en productie meer dat ze nu tijd kwijt zijn aan een nieuw concept waar anderen hun huidige concept kunnen door ontwikkelen.
Dus kiezen voor een ander concept moet ze zo'n stap brengen dat ze de doorontwikkeling (deels) goed kunnen maken, anders zetten ze zich nog op een grotere achterstand.

Ik denk dat ze achter hun oren zijn gaan krabben na het succes van AM, toch dezelfde aandrijflijn en ophanging zelfs.
En die rijden er, met gemak zelfs, voor.

Als dat niet was wisten weet ik niet of ze het concept overboord gegooid zouden hebben.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 13:55:23 #7
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208288621
Hoe kan AM überhaupt zoveel zijn ingelopen terwijl ze niks veranderd hebben aan het uiterlijk van de auto. Dit blijft erg verdacht 🧐
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208288677
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoe kan AM überhaupt zoveel zijn ingelopen terwijl ze niks veranderd hebben aan het uiterlijk van de auto. Dit blijft erg verdacht 🧐
Oh god, Mercedes fan begint weer met verdachtmakingen als Mercedes niet kan winnen. Hoe voorspelbaar.

Doe niet zo triest, man, AMR heeft zijn auto herontworpen in de lijn van de RB, Mercedes heeft een andere, doodlopende naar het lijkt, weg gekozen. Dat is het probleem, niet AMR

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2023 13:59:39 ]
  woensdag 8 maart 2023 @ 13:58:35 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208288678
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:44 schreef nils7 het volgende:

[..]
Lijkt me toch wel mee te vallen parts produceer je toch voor je windtunnel of een echte auto.
Of dat nu een onderdeel is voor je 0-sidepod design of een design zoals Red Bull.

Ja het zal ze iets meer kosten qua tijd en productie meer dat ze nu tijd kwijt zijn aan een nieuw concept waar anderen hun huidige concept kunnen door ontwikkelen.
Dus kiezen voor een ander concept moet ze zo'n stap brengen dat ze de doorontwikkeling (deels) goed kunnen maken, anders zetten ze zich nog op een grotere achterstand.

Ik denk dat ze achter hun oren zijn gaan krabben na het succes van AM, toch dezelfde aandrijflijn en ophanging zelfs.
En die rijden er, met gemak zelfs, voor.

Als dat niet was wisten weet ik niet of ze het concept overboord gegooid zouden hebben.
Het feit dat ze met dit design zijn gekomen lijkt me omdat ze dachten dat dit het beste was, het lijkt me stug dat ze betere concepten hadden liggen, dus al die verhalen we gaan het helemaal anders doen klinken leuk maar anders hoeft niet beter te zijn.
pi_208288697
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:51 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Maar het vingerwijzen binnen mercedes is niet chique naar mijn ogen, uiteindelijk maak je als directie een afweging om voor een concept te gaan maar als dat tegenvalt moet je als directie je verantwoordelijkheid pakken (in dit geval dus Toto) en niet wijzen naar 1 afdeling onder je.

Ach, het is wel grappig om te zien hoe de befaamde 'mercedes no blame culture' nu een luchtkasteel blijkt te zijn, en iedereen overelkaar heen valt om te vingerwijzen terwijl dat team implodeert.
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:04:16 #11
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208288773
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh god, Mercedes fan begint weer met verdachtmakingen als Mercedes niet kan winnen. Hoe voorspelbaar.

Doe niet zo triest, man, AMR heeft zijn auto herontworpen in de lijn van de RB, Mercedes heeft een andere, doodlopende naar het lijkt, weg gekozen. Dat is het probleem, niet AMR
Auto is toch nauwelijks anders dan 2022 sinds Barcelona? Dan is het nu wel opmerkelijk dat die ineens zo snel is. Enige wat ik zeg.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:06:36 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208288812
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:04 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Auto is toch nauwelijks anders dan 2022 sinds Barcelona? Dan is het nu wel opmerkelijk dat die ineens zo snel is. Enige wat ik zeg.
Volgens Dan Fallows is de auto voor 95% anders en dat moet ook haast wel want anders kan je moeilijk zoveel tijd winnen, hij is nog wel groen, dat heb je wel goed gezien.
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:08:00 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208288835
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:55 schreef ChevyCaprice het volgende:

Hoe kan AM überhaupt zoveel zijn ingelopen terwijl ze niks veranderd hebben aan het uiterlijk van de auto. Dit blijft erg verdacht 🧐


Om te beginnen is het natuurlijk niet waar dat-ie uiterlijk hetzelfde is. Maar verder snap jij ook wel dat het uiterlijk eigenlijk maar een klein deel van de performance bepaalt. Downforce wordt grotendeels door de vloer gegenereerd.
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:08:08 #14
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208288837
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:06 schreef Tarado het volgende:

[..]
Volgens Dan Fallows is de auto voor 95% anders en dat moet ook haast wel want anders kan je moeilijk zoveel tijd winnen, hij is nog wel groen, dat heb je wel goed gezien.
Zou ik ook zeggen als ik die auto ontwierp. Maar hoe kan een auto zo fundamenteel verschillen als je te maken hebt met een costcap 🧐
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208288849
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:04 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Auto is toch nauwelijks anders dan 2022 sinds Barcelona? Dan is het nu wel opmerkelijk dat die ineens zo snel is. Enige wat ik zeg.
Dat is de auto wel anders zou de auto in 2022 met dezelfde motor, versnellingsbak en ophanging als Mercedes sneller zijn geweest dan de Mercedes in Barcelona 2022. Maar mischien hebben ze een flexi floor net als RBR die niet had?

Een deel van wat een F1 auto met grondeffect snel(ler) maakt is niet zichtbaar met het blote oog maar er zijn websites die alle verschillen in detail weergeven, overigens. En dat zijn er best wel wat bij de AMR aan de buitenkant..
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:09:04 #16
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208288853
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:08 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Zou ik ook zeggen als ik die auto ontwierp. Maar hoe kan een auto zo fundamenteel verschillen als je te maken hebt met een costcap 🧐
Ja hallo, de cost cap is $135 miljoen ofzo, he. Het is niet alsof je daar alleen maar een APK voor kan doen.
pi_208288864
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:08 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Zou ik ook zeggen als ik die auto ontwierp. Maar hoe kan een auto zo fundamenteel verschillen als je te maken hebt met een costcap 🧐
Omdat ze vorig seizoen feitelijk in de prullebak gegooid hebben en weinig tot niets meer aan de auto van vorig jaar gedaan hebben waarmee ze 7e werden. Kan Mercedes ook doen, dat heet keuzes maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2023 14:10:35 ]
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:10:02 #18
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208288865
quote:
2s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Om te beginnen is het natuurlijk niet waar dat-ie uiterlijk hetzelfde is. Maar verder snap jij ook wel dat het uiterlijk eigenlijk maar een klein deel van de performance bepaalt. Downforce wordt grotendeels door de vloer gegenereerd.
Onderste foto is pre-Barcelona.

Deze is vanaf Barcelona. Dan is het ineens toch minder verschil zoals je duidelijk ziet.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208288890
Ik weet het! AMR heeft stiekem een Honda motor in de auto zitten *O*
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:11:57 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208288893
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:08 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Zou ik ook zeggen als ik die auto ontwierp. Maar hoe kan een auto zo fundamenteel verschillen als je te maken hebt met een costcap 🧐
Als je weet waar je mee bezig bent en het raak is wat je ontwikkelt maakt dat niet zoveel uit en vorig jaar zijn ze heel laag geëindigd dus waarschijnlijk na die Barcelona upgrade weinig nog aan de 22 auto gedaan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2023 @ 14:13:34 #21
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208288917
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:11 schreef Tijger_m het volgende:
Ik weet het! AMR heeft stiekem een Honda motor in de auto zitten *O*
Natuurlijk wel verdacht dat de twee teams die de costcap hebben verbroken nu 1 en 2 zijn.

Groetjes,

Toto en Zack
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:14:52 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208288950
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:13 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Natuurlijk wel verdacht dat de twee teams die de costcap hebben verbroken nu 1 en 2 zijn.

Groetjes,

Toto en Zack
Inderdaad. Als Mercedes en McLaren ook een half miljoen extra aan catering uit hadden gegeven, waren ze nu wereldkampioen.
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:15:43 #23
37887 Dauthi
Progressive
pi_208288960
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Jij denkt dat men vers van de universiteit meteen bij een F1 team wordt ingehuurd?
Ja, er was zelfs jaren geleden een prijsvraag competitie om op de afdeling van Mclaren te werken.

quote:
Ja, met dat ego kan je jezelf naar binnen lullen in de industrie, maar dat brengt je niet richting de meest elite teams.
Niets menselijks is iemand vreemd, dat toont ieder bedrijf, iedere multinational, iedere captain of industry, iedere universiteit, iedere wetenschappelijke institutie, ngo, en organisatie iedere keer weer aan.

Mensen zijn niet rationeel, mensen zijn niet perfect, mensen zijn emotioneel, mensen maken heel veel fouten.

Blijkbaar denk jij dat wanneer je op een bepaald niveau komt mensen onfeilbare perfect functionerende Vulcans zijn. Ik laat je vanuit ervaring, wetenschappelijk studies en empirisch onderwijs zien dat het niet zo is.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:23:29 #24
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208289069
Wat je wel ziet bij de AM en ook bij RB is de bobbel boven de engine cover die waarschijnlijk meer downforce genereert aan de achterzijde. Dat is een belangrijke vernieuwing aan het concept.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:23:40 #25
37887 Dauthi
Progressive
pi_208289071
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het lijkt me toch dat er op directie niveau besloten is om door te gaan met het zero side pod concept?
Als eerste vorig jaar om ermee te beginnen, vervolgens halverwege vorig jaar om ermee door te gaan, vervolgens dit jaar om er alsnog nog een keer door mee te gaan.

En dan ligt het nu weer op tafel om halverwege het seizoen weer terug te gaan naar een traditioneel design?

Uiteindelijk is de keuze dus 3x gevallen op dit concept, en daar staat toch Toto ook achter.

En je punt is?

Toto Wolff en de directie zijn geen aerodynamicie, het zijn niet eens engineers. Ze krijgen data en tekeningen overhandigd met een pitch van het designteam, over de weg die het designteam willen inslaan (een soort van dragon's den).
Toto heeft dat maar te vertrouwen.

Hamilton spreekt zich uit dat het design team niet naar hem heeft geluisterd over wat de auto nodig heeft.
En Toto is inmiddels klaar met dit concept, noem het voortschrijdend inzicht.
Al het werk tot dit punt kan je zien als een sunk cost, niet meer terug te krijgen geld/tijd/energie.
De keuze die nu gemaakt moet worden is wat zal meer brengen in de toekomst, dit concept of een ander concept.
Vanuit de woorden van Toto liggen er meerdere concepten en zal er een nieuwe keuze gemaakt worden. Alhoewel al lijkt dat die keuze gemaakt is, er komt een nieuw concept.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:28:44 #26
37887 Dauthi
Progressive
pi_208289162
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoe kan AM überhaupt zoveel zijn ingelopen terwijl ze niks veranderd hebben aan het uiterlijk van de auto. Dit blijft erg verdacht 🧐
Dit forum is wel iets voor je, waar de nerds trachten iedere millimeter van de auto's te analyseren:

https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=30908
https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=30211
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_208289242
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:15 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Ja, er was zelfs jaren geleden een prijsvraag competitie om op de afdeling van Mclaren te werken.
Hannah Schmitz, de strategy lead bij RBR is direct van Cambridge bij RBR begonnen volgens mij om er een te noemen.
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:35:29 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208289251
Lance is op mijn respectmeter wel gestegen, wist niet dat hij het in zich had maar gewoon knap hoe hij van de operatietafel op tijd de auto instapt en ook nog eens een redelijk resultaat pakt.
pi_208289301
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:35 schreef Tarado het volgende:
Lance is op mijn respectmeter wel gestegen, wist niet dat hij het in zich had maar gewoon knap hoe hij van de operatietafel op tijd de auto instapt en ook nog eens een redelijk resultaat pakt.
Ik zie Stroll geen WDC worden maar hij is ook geen Latifi hoewel hij wel momenten heeft waar je hele grote vraagtekens bij zet. Middelmatige F1 coureur, zeg maar.
pi_208289317
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:23 schreef Dauthi het volgende:

[..]
En je punt is?

Toto Wolff en de directie zijn geen aerodynamicie, het zijn niet eens engineers. Ze krijgen data en tekeningen overhandigd met een pitch van het designteam, over de weg die het designteam willen inslaan (een soort van dragon's den).
Toto heeft dat maar te vertrouwen.

Hamilton spreekt zich uit dat het design team niet naar hem heeft geluisterd over wat de auto nodig heeft.
En Toto is inmiddels klaar met dit concept, noem het voortschrijdend inzicht.
Al het werk tot dit punt kan je zien als een sunk cost, niet meer terug te krijgen geld/tijd/energie.
De keuze die nu gemaakt moet worden is wat zal meer brengen in de toekomst, dit concept of een ander concept.
Vanuit de woorden van Toto liggen er meerdere concepten en zal er een nieuwe keuze gemaakt worden. Alhoewel al lijkt dat die keuze gemaakt is, er komt een nieuw concept.
Dat ik het niet chique vind van toto dat hij min of meer zijn ontwerp afdeling voor de bus gooit terwijl hij als baas van mercedes zelf direct betrokken is bij de keuze voor dit concept.

Het is geen "zij hebben een verkeerde auto ontworpen" maar "wij hebben gekozen voor het verkeerde concept"

.En als het nu 1x gebeurt a la start seizoen 2022 ok, maar inmiddels zijn er 2 andere momenten geweest waarbij je dezelfde keuze hebt gemaakt, en dan nog twijfel je nog aan het feit of ze straks alsnog moeten wisselen qua concept danwel laat je ze (weer) meerdere concepten uitwerken.

Dat is ook allemaal misschien nog wel te verantwoorden, maar je maakt hier als volledig team een keuze en niet "de ontwerp afdeling doet het fout".

Ook vanuit Lewis is het niet netjes om dan in de media te gaan vertellen dat ze niet naar hem luisteren.
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:44:11 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208289351
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie Stroll geen WDC worden maar hij is ook geen Latifi hoewel hij wel momenten heeft waar je hele grote vraagtekens bij zet. Middelmatige F1 coureur, zeg maar.
We gaan het zien dit jaar, ik had altijd de indruk van hem dat hij het allemaal niet zo boeiend vond maar zo snel weer in de auto stappen zegt toch wat anders.
Dit is geen kampioensauto maar wel eentje waar je misschien een paar races mee kan winnen en een paar podiums mee kan pakken, ik schat Alonso een stuk hoger in maar het is wel leuk om Stroll met Alonso te vergelijken.
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:45:05 #32
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_208289367
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:04 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Auto is toch nauwelijks anders dan 2022 sinds Barcelona? Dan is het nu wel opmerkelijk dat die ineens zo snel is. Enige wat ik zeg.
Omdat de grootste wijzigingen niet van buitenaf zichtbaar zijn?

Met name de vloer en venturitunnels is een van de grootste generatoren van downforce met deze auto's.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:46:05 #33
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_208289381
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er wordt nu ook een hoop gemaakt van het gerucht dat James Allison terug zou zijn bij Mercedes (voorlopig alleen gerucht) maar dan is mijn vraag ook meteen "Wie wordt er ontslagen om plaats te maken ïn de budget cap voor zijn salaris?
Allison valt dan onder de top-3 personeel die niet onder de budget cap vallen. Misschien als vervanger van Vowles?
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:48:22 #34
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_208289401
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:04 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Auto is toch nauwelijks anders dan 2022 sinds Barcelona? Dan is het nu wel opmerkelijk dat die ineens zo snel is. Enige wat ik zeg.
De downforce wordt vrijwel volledig uit de vloer gewonnen. Knap dat jij kunt zien dat de auto nauwelijks veranderd is.
Rini dankjewel.
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:49:58 #35
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208289419
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:45 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Omdat de grootste wijzigingen niet van buitenaf zichtbaar zijn?

Met name de vloer en venturitunnels is een van de grootste generatoren van downforce met deze auto's.
De vloer en tunnels zien er naar mijn mening waarschijnlijk vrij inwisselbaar uit. Op dat vlak is er ook veel minder speelruimte om mee te onderscheiden en innoveren. Sidepods hebben ook een grote impact op je rijprestaties.

Kijk maar naar de red Bull. Onder de sidepods heb je natuurlijk een grote luchtstroom. Die zorgt ervoor dat je auto automatisch al naar beneden wordt gedrukt. Mercedes heeft die luchtstroom al helemaal niet.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie FP woensdag 8 maart 2023 @ 14:50:07 #36
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_208289422
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie Stroll geen WDC worden maar hij is ook geen Latifi hoewel hij wel momenten heeft waar je hele grote vraagtekens bij zet. Middelmatige F1 coureur, zeg maar.
Gewoon vulling voor het veld, net als zoveel anderen. Niks mis mee.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:50:46 #37
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208289428
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
De downforce wordt vrijwel volledig uit de vloer gewonnen. Knap dat jij kunt zien dat de auto nauwelijks veranderd is.
Zie post #35. Hetgeen waarmee je je onderscheidt is juist het zichtbare deel van de auto.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208289430
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:46 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Allison valt dan onder de top-3 personeel die niet onder de budget cap vallen. Misschien als vervanger van Vowles?
Dan moet er dus iemand anders uit die top 3 plaats maken. Wat mijn punt was.
pi_208289443
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:50 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Zie post #35. Hetgeen waarmee je je onderscheidt is juist het zichtbare deel van de auto.
Bij een race auto met grondeffect? Seriously? _O-
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:53:10 #40
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208289457
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bij een race auto met grondeffect? Seriously? _O-
Hoe zou je je op performancevlak dan kunnen onderscheiden met de vloer?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:54:56 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208289474
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:49 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
De vloer en tunnels zien er naar mijn mening waarschijnlijk vrij inwisselbaar uit. Op dat vlak is er ook veel minder speelruimte om mee te onderscheiden en innoveren. Sidepods hebben ook een grote impact op je rijprestaties.

Kijk maar naar de red Bull. Onder de sidepods heb je natuurlijk een grote luchtstroom. Die zorgt ervoor dat je auto automatisch al naar beneden wordt gedrukt. Mercedes heeft die luchtstroom al helemaal niet.

The 2023 Red Bull floor illustrated, with the 2022 floor inset. The right-hand arrow shows a wing flag aft of the floor cut-out. The middle and left-hand arrows indicate where the floor has been cut away from the maximum width permitted in order to clear space behind the flap, allowing it to work harder. The low pressure on the underside of the flap will pull on the airflow at the front of the floor, speeding it up and thereby increasing downforce created by the underbody

https://www.formula1.com/(...)FDnYok0wAZiS6Ur.html
pi_208289569
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie Stroll geen WDC worden maar hij is ook geen Latifi hoewel hij wel momenten heeft waar je hele grote vraagtekens bij zet. Middelmatige F1 coureur, zeg maar.
op dit moment heeft hij wel wat van Andrea de Cesaris. wisselt momenten van brilliantie af met totale blokkades of een gebrek aan ruimtelijk inzicht. enige jammere is dat pa stroll niet tevreden is met meerijden. zijn zoon moet de wereldkampioen worden en zijn vaders droom verwezenlijken. soms komt ie ook over alsof ie er helemaal niet bij is , of liever ergens anders is. daar heb ik dit weekend overigens niets van gezien
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_208289631
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 15:05 schreef Sabata het volgende:

[..]
op dit moment heeft hij wel wat van Andrea de Cesaris. wisselt momenten van brilliantie af met totale blokkades of een gebrek aan ruimtelijk inzicht. enige jammere is dat pa stroll niet tevreden is met meerijden. zijn zoon moet de wereldkampioen worden en zijn vaders droom verwezenlijken. soms komt ie ook over alsof ie er helemaal niet bij is , of liever ergens anders is. daar heb ik dit weekend overigens niets van gezien
Oh ja, da's wel een leuke coureur om mee te vergelijken :)
  woensdag 8 maart 2023 @ 15:23:56 #44
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208289768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hoe zou je je op performancevlak dan kunnen onderscheiden met de vloer?
Is dit een serieuze vraag? Kom op man. De vloer is hét onderscheidende aspect. Waarom denk je dat Red Bull zo weinig drag heeft? Omdat ze veel downforce via de vloer generen. Meer dan Ferrari. Meer dan Mercedes. Daarom staan ze nu bovenaan.
pi_208289797
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hoe zou je je op performancevlak dan kunnen onderscheiden met de vloer?
Je zit grapjes te maken, hoop ik?
  woensdag 8 maart 2023 @ 15:28:45 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208289807
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:35 schreef Tarado het volgende:
Lance is op mijn respectmeter wel gestegen, wist niet dat hij het in zich had maar gewoon knap hoe hij van de operatietafel op tijd de auto instapt en ook nog eens een redelijk resultaat pakt.
Het is natuurlijk niet populair om te zeggen, maar zo slecht is Stroll niet. Hij is geen topper, begrijp me niet verkeerd, maar hij is ook geen Latifi of Mazepin. Hij is niet altijd de slimste en heeft vaak dingen niet door, maar hij kan best een aardig rondje racen.
pi_208289818
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bij een race auto met grondeffect? Seriously? _O-
Chevy snapt er dus net zo weinig van als Mercedes. Dat verrast me niet echt, maar hij staat wel giga voor lul nu.
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 15:42:42 #48
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208289896
quote:
5s.gif Op woensdag 8 maart 2023 15:23 schreef Tijn het volgende:

[..]
Is dit een serieuze vraag? Kom op man. De vloer is hét onderscheidende aspect. Waarom denk je dat Red Bull zo weinig drag heeft? Omdat ze veel downforce via de vloer generen. Meer dan Ferrari. Meer dan Mercedes. Daarom staan ze nu bovenaan.
Alles wat van onder aan downforce wordt gegenereerd correspondeert ook met de bovenkant. Het is één geheel.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208289899
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:35 schreef Tarado het volgende:
Lance is op mijn respectmeter wel gestegen, wist niet dat hij het in zich had maar gewoon knap hoe hij van de operatietafel op tijd de auto instapt en ook nog eens een redelijk resultaat pakt.
Hoe hij op die groepsfoto staat ook... _O-







Overdosis pijnstillers naarbinnen gegooit? :D
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  woensdag 8 maart 2023 @ 15:46:24 #50
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_208289921
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hoe zou je je op performancevlak dan kunnen onderscheiden met de vloer?
Negeren vanaf nu mensen, _O- .
Feyenoord!!! * Barça
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')