abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208244227
Niet vergeten een nieuwe te openen he? ;)
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 maart 2023 @ 22:46:06 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208244318
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:19 schreef quirina het volgende:

Sancties op China gaat onze doodsteek betekenen.
Zo’n beetje alles komt uit China en dat weten de Chinezen heel goed.
Dat hoorde ik ook over Russisch gas.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208244376
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208244397
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat hoorde ik ook over Russisch gas.
Dit zijn idd opmerkingen van mensen die niet begrijpen dat China een export markt is, en daardoor extreem kwetsbaar. Zelfde met rusland: ook een export economie. Extreem kwetsbaar.

Japan zou 30 jaar geleden ook de hele wereld overnemen, want "alles werd daar gemaakt". Terwijl dat juist een gigantische zwakte is, omdat je hele economische groei wordt bepaald door wat andere landen van jou kopen.
pi_208244408
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Wat vooral funest is voor de toekomst van Oekrane is als dit conflict eindigt zonder veiligheidsgaranties en/of een Rusland wat compleet failliet is. Daarom snap ik ook niks van je geleuter over dat de sancties van tafel kunnen want dan start Rusland gewoon zijn oorlogsproductie en probeert het over een paar jaar weer. Geen westers bedrijf gaat investeren in een land waar in de komende decennia een kans is op weer een oorlog. Vlak voor de invasie van Oekrane door de troepen opbouw rond de grenzen van Rusland en de geruchten waren westerse investeringen al helemaal stil gevallen. Er waren ook al westerse bedrijven zich aan het terug trekken uit Oekrane. Als Rusland gewoon aan de grens was bleven staan met zijn troepenmacht en met alle geruchten hadden ze Oekrane waarschijnlijk economisch al op de knien gekregen alleen waar ze zo dom om toch een oorlog te beginnen.
Sowieso,
Hoe kan men berhaupt nog normaal naast elkaar leven als deze oorlog dit jaar halfbakken stopt?
de Russen gebied geven zonder verdere afspraken gaat nog jaren strijd en onrust geven.
Weer zaken doen met de Russen zit er voorlopig niet in.
Oekrane zal bij de NAVO willen en anders voelen ze zich genaaid.
Stapels aan oorlogsmisdaden die onbestraft blijven.
Al zou Rusland gebieden willen voor vrede zal Oekrane bij de NAVO willen wat Rusland dan weer niets gaat vinden.

Al met al zit iedereen er eigenlijk te ver in voor een makkelijke oplossing lijkt me.
pi_208244479
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:50 schreef oheng het volgende:

[..]
Dit zijn idd opmerkingen van mensen die niet begrijpen dat China een export markt is, en daardoor extreem kwetsbaar. Zelfde met rusland: ook een export economie. Extreem kwetsbaar.

Japan zou 30 jaar geleden ook de hele wereld overnemen, want "alles werd daar gemaakt". Terwijl dat juist een gigantische zwakte is, omdat je hele economische groei wordt bepaald door wat andere landen van jou kopen.
En dan zijn er ook nog mensen die een Nexit willen.

Zouden de vs (en andere gegadigden) niet de grote winnaar zijn mochten europa en china elkaar de moeder sanctioneren?
pi_208244492
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:54 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
En dan zijn er ook nog mensen die een Nexit willen.

Zouden de vs (en andere gegadigden) niet de grote winnaar zijn mochten europa en china elkaar de moeder sanctioneren?
De VS heeft nooit problemen gehad met de productie in China, ze hebben geen direct financieel belang bij een conflict tussen Europa en China. De VS heeft wl baat bij een gezonde wereld economie.
En China is gezien hun dreigende houding tegen de buurlanden daar een belemmering in.

#FreeTibet.

Nog maar weer eens een oorlogsmisdaad: brandbommen op de stad Bakhmut.

[ Bericht 69% gewijzigd door oheng op 04-03-2023 23:01:24 ]
pi_208244667
quote:
Ukraine is planning to use more than $460 million worth of assets seized from Russian banks to rebuild the country and compensate Ukrainians, Prime Minister Denys Shmyhal said at a conference in Lviv Saturday.

In a Facebook post about the conference, Shmyhal said Ukraine is developing procedures for using the confiscated assets to help Ukrainian citizens and their communities recover in the wake of Russia's invasion.

The government is working with allies to develop a system based on an international treaty, which will help decide how to issue reparations to Ukrainians.

The system will include an international register of losses from the war, a commission to consider applications for compensation and a fund from which compensation will be paid.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 23:06:13 #10
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208244672
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:55 schreef oheng het volgende:

[..]
De VS heeft nooit problemen gehad met de productie in China, ze hebben geen direct financieel belang bij een conflict tussen Europa en China. De VS heeft wl baat bij een gezonde wereld economie.
En China is gezien hun dreigende houding tegen de buurlanden daar een belemmering in.

#FreeTibet.

Nog maar weer eens een oorlogsmisdaad: brandbommen op de stad Bakhmut.
Ik zeg ook niet dat ze het willen, maar van de 3 partijen lijken de Amerikanen mij het meest zelfvoorzienend.
Nu ben ik ook hier zeker geen expert in. Welke landen denken jij/jullie dat er kunnen profiteren? Japan? India?
Nogmaals, geen idee, vraag het me wel af.

En ja, hufters zijn het. Vraag me wel af in hoeverre die inzet echt wat uithaalt naast psychologisch effect.
pi_208244832
Denk dat het gewoon een eindeloze oorlog wordt eigenlijk. Zo kan Oekrane niet bij de NAVO omdat we anders in oorlog zijn met Rusland. Rusland heeft dus geen andere optie maar dan het jaren en jaren te laten doorgaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 23:16:06 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208244849
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 23:14 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat het gewoon een eindeloze oorlog wordt eigenlijk. Zo kan Oekrane niet bij de NAVO omdat we anders in oorlog zijn met Rusland. Rusland heeft dus geen andere optie maar dan het jaren en jaren te laten doorgaan.
Dat kan Rusland niet volhouden financieel en economisch

https://www.aa.com.tr/en/(...)ussia-study/2522706#
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208244950
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 23:06 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat ze het willen, maar van de 3 partijen lijken de Amerikanen mij het meest zelfvoorzienend.
Nu ben ik ook hier zeker geen expert in. Welke landen denken jij/jullie dat er kunnen profiteren? Japan? India?
Nogmaals, geen idee, vraag het me wel af.

En ja, hufters zijn het. Vraag me wel af in hoeverre die inzet echt wat uithaalt naast psychologisch effect.
Ik denk dat de productie wel naar lage loonlanden kan zoals Indonesie, Nigeria, Kenia, India.
pi_208244980
Pikachugod, Japanner helpt kinderen in Oekraine

twitter
pi_208245055
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 23:21 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik denk dat de productie wel naar lage loonlanden kan zoals Indonesie, Nigeria, Kenia, India.
Ook Vietnam, Philipijnen.
Met dat gedreig naar de buren van China maken ze geen vrienden en investeerders haken ook massaal af nu er een oorlog met Taiwan dreigt. Mijn vermoeden is dan ook dat China zijn piek achter zich heeft gelaten en economisch stagneert. De demografische cliff zal ook verhevigen en het kindertal blijft teruglopen ondanks stimuleringsmaatregelen van het chinese regime.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 4 maart 2023 @ 23:30:47 #16
323876 michaelmoore
pi_208245125
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 23:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ook Vietnam, Philipijnen en India.
Met dat gedreig naar de buren van China maken ze geen vrienden en investeerders haken ook massaal af nu er een oorlog met Taiwan dreigt. Mijn vermoeden is dan ook dat China zijn piek achter zich heeft gelaten en economisch stagneert. De demografische cliff zal ook verhevigen en het kindertal blijft teruglopen ondanks stimuleringsmaatregelen van het chinese regime.
Ja de bouw in China die is wel klaar voorlopig

https://timesofmalta.com/(...)dreas-weitzer.907372
quote:
There are enough empty apartments in China to house 90 million occupants, yet construction continues. China's real estate bubble relies entirely on financial speculation, causing a deficit boom and unneeded housing. Photo: STR/AFP
quote:
China's real estate bubble relies today entirely on financial speculation, causing a deficit boom in central areas and unneeded housing elsewhere.
This has reached the ear and attention of the new Great Helmsman, Xi Jinping, who declared that "houses are for living, not speculation" and should underpin "common prosperity" - meaning that he does not want oligarchs getting rich by spinning pyramid schemes which threaten to destabilise a country with an ever more fragile debt mountain.

[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 04-03-2023 23:39:10 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 4 maart 2023 @ 23:51:22 #17
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208245424
Al met al is escaleren voor de huidige reuzen niet echt een optie.

Zag pas een item op de nl tv over Chinese burgers die vol vertrouwen hadden in de Russen. Een goeie reden voor China om nog wat tegen Rusland aan te schurken. Naast financile belangen dan, maar deze belangen worden sowieso wel behartigt doordat Rusland niet heel veel opties meer heeft dunkt me.
  zondag 5 maart 2023 @ 00:07:31 #18
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208245630
twitter

Dit en die Leo’s waar men nog achteraan zit. Er zit echt nog wel beweging in die tanks.
  zondag 5 maart 2023 @ 00:18:41 #19
323876 michaelmoore
pi_208245769
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 00:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

Dit en die Leo’s waar men nog achteraan zit. Er zit echt nog wel beweging in die tanks.
Het is meer een beetje blufpoker wat het westen nu doet geloof ik

met die tankfabriek en de 14 extra tanks en dat vliegtuig voor nucleare oorlogvoering
pi_208245794
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, dat heb ik hierboven ook geschreven. Ik denk dat de demografische impact daarnaast wel degelijke zeer problematisch zijn zal, en problematischer zal worden afhankelijk van de duur van het conflict.

Als de grenzen terug gaan naar de situatie ante bellum, daar kan het sanctieniveau ook terug naar dat niveau. Dat lijkt me vrij logisch.
Rusland heeft ook demografische problemen en daar zijn ook heel veel jonge mensen vooral hoogopgeleid gevlucht. Het is maar de vraag of die terug kunnen naar het huidige Rusland aangezien ze daar gezien worden als verraders.

Als je terug gaat naar de situatie als die was in 2014 met dezelfde sancties dan zeg je dus eigenlijk tegen Rusland. Leuk geprobeerd maar leer van je fouten en probeer het over een paar jaar maar opnieuw. Dus dat is gewoon wachten op een nieuwe oorlog en zal funest zijn voor de toekomst van Oekrane. We moeten nu gewoon is luisteren wat verschillende Oost-Europese landen al langer zeggen pas op voor Rusland ga er niet mee in zee. Hun zagen dit aankomen en zaten uiteindelijk dus goed met hun voorspelling
pi_208245802
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 23:22 schreef 3rr0r het volgende:
Pikachugod, Japanner helpt kinderen in Oekraine

[ twitter ]
Ik vind dit mooi, net zoals die snackbar gasten O+
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208245811
quote:
[ twitter ]

Het was ook gewoon dom, wie levert nou een kwart van een tank battalion. Dit is nog steeds slechts een half battalion.

[ Bericht 4% gewijzigd door oheng op 05-03-2023 13:45:08 ]
pi_208245854
Derussificatie
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208245876
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:51 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Sowieso,
Hoe kan men berhaupt nog normaal naast elkaar leven als deze oorlog dit jaar halfbakken stopt?
de Russen gebied geven zonder verdere afspraken gaat nog jaren strijd en onrust geven.
Weer zaken doen met de Russen zit er voorlopig niet in.
Oekrane zal bij de NAVO willen en anders voelen ze zich genaaid.
Stapels aan oorlogsmisdaden die onbestraft blijven.
Al zou Rusland gebieden willen voor vrede zal Oekrane bij de NAVO willen wat Rusland dan weer niets gaat vinden.

Al met al zit iedereen er eigenlijk te ver in voor een makkelijke oplossing lijkt me.
Ik verwacht ook dat Oekrane ook alleen een gebied gaat opgeven/afstaan als ze lid mogen worden van de NAVO. Anders heeft het eigenlijk geen zin voor ze, ze hebben gewoon veiligheidsgaranties nodig. De relatie tussen Oekrane en Rusland zal nog jaren verstoord blijven. Zeker zolang het huidige regime er zit. Het is ook maar de vraag of Rusland ooit zijn oorlogsmisdadigers zal uitleveren. Ik vrees dat ze dat niet doen, misschien ook niet eens mogelijk bij wet maar dat weet ik niet zeker.
  zondag 5 maart 2023 @ 00:38:13 #25
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208245967
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 00:23 schreef oheng het volgende:

[..]
Het was ook gewoon dom, wie levert nou een halve tank brigade.
Vast, maar er gingen (hier) al weer verhalen dat de boel stagneert en dat er naar onderhandelingen toe werd bewogen.

Ben benieuwd of men die Leo’s uit Zwitserland nog lospeutert. Of miste ik een hele hoop vandaag?
  zondag 5 maart 2023 @ 00:39:28 #26
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208245975
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 00:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik verwacht ook dat Oekrane ook alleen een gebied gaat opgeven/afstaan als ze lid mogen worden van de NAVO. Anders heeft het eigenlijk geen zin voor ze, ze hebben gewoon veiligheidsgaranties nodig. De relatie tussen Oekrane en Rusland zal nog jaren verstoord blijven. Zeker zolang het huidige regime er zit. Het is ook maar de vraag of Rusland ooit zijn oorlogsmisdadigers zal uitleveren. Ik vrees dat ze dat niet doen, misschien ook niet eens mogelijk bij wet maar dat weet ik niet zeker.
Oorlogsmisdadigers berecht lijkt me 1 van de laatste zaken die worden ingewilligd.
pi_208245988
twitter

Ik kwam dit gerucht al een paar dagen geleden tegen maar blijkbaar meld de Duitse media het nu ook.
twitter

[ Bericht 33% gewijzigd door ipa84 op 05-03-2023 00:46:23 ]
pi_208246004
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 00:39 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Oorlogsmisdadigers berecht lijkt me 1 van de laatste zaken die worden ingewilligd.
Dat denk ik ook. Helaas.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208246058
Kadyrov lol
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 5 maart 2023 @ 00:58:10 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208246061
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 00:40 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ik kwam dit gerucht al een paar dagen geleden tegen maar blijkbaar meld de Duitse media het nu ook.
[ twitter ]
Kadyrov is wel een gevaar voor Rusland als over een jaar ofzo Rusland definitief de oorlog heeft verloren en ze geen 4 miljard per jaar meer aan Chechnya geven om ze rustig te houden.

En Rusland heeft wel een geschiedenis van geniepig mensen vergiftigen. Zoals de Ukrainse presidential candidate Viktor Yushchenkoin in 2004 en de polonium moord van Alexander Litvinenko in 2006
pi_208246073
Missen we niks aan als Kadyrov omvalt. Met z'n tiktok brigade.
pi_208246079

Ontvoerd Oekraens meisje dat oom Yuri bedankt.
  zondag 5 maart 2023 @ 01:07:56 #33
323876 michaelmoore
pi_208246080
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 00:40 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

zo een kop is ook niet gezond
veel bier en veel vette zooi , kan best dat ie lever problemen heeft
zal ook wel een flesje wodka lusten
pi_208246082
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 01:04 schreef Barbusse het volgende:
Missen we niks aan als Kadyrov omvalt. Met z'n tiktok brigade.
Kadyrov de geiten…

pi_208246243
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 01:08 schreef quirina het volgende:

[..]
Kadyrov de geiten…

[ afbeelding ]
  zondag 5 maart 2023 @ 01:53:34 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_208246282
twitter

bijzonder hoe vrolijk de oekies altijd zijn
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 5 maart 2023 @ 02:07:39 #37
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208246313
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 01:53 schreef Maanvis het volgende:
[ twitter ]

bijzonder hoe vrolijk de oekies altijd zijn
Op hun eigen geschoten video’s wel ja.
  zondag 5 maart 2023 @ 05:27:13 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_208246550
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 5 maart 2023 @ 06:36:57 #39
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208246659
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 00:58 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Kadyrov is wel een gevaar voor Rusland als over een jaar ofzo Rusland definitief de oorlog heeft verloren en ze geen 4 miljard per jaar meer aan Chechnya geven om ze rustig te houden.

En Rusland heeft wel een geschiedenis van geniepig mensen vergiftigen. Zoals de Ukrainse presidential candidate Viktor Yushchenkoin in 2004 en de polonium moord van Alexander Litvinenko in 2006
Kadyrov houdt juist de Tsjetsjenen in bedwang. Kan me niet voorstellen dat Rusland gebaat is bij het wegvallen van Kadyrov. Dan wordt het in Tsjetsjenie weer onrustig.

Het laatste wat Rusland kan gebruiken is dat voormalige afvallige en autonome regio's zich gaan roeren voor onafhankelijkheid.
  zondag 5 maart 2023 @ 07:28:37 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_208246775
Marinka in Oekraine

niet veel van over
Een gedicht over Maanvis
pi_208246842
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 07:28 schreef Maanvis het volgende:
Marinka in Oekraine
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ] niet veel van over
Steden met de grond gelijk maken is dan ook net het enige waar Rusland wel goed in is. Verder is deze hele invasie op alle fronten een totale teringbende gebleken.
  zondag 5 maart 2023 @ 08:30:21 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208246958
Weet je tegelijk waarom Polen de pest hebben aan Russen.
En Duitsers, maar die zijn beter geweest in Wiedergutmachung.

Digitale Reconstructie Warschau 1945:
Muziek ^O^

Net zoals dit filmpje lijken die foto's wel erg bewerkt. Filmpje van de Dappere Frietbakkers van gisteren laat de ellende en puinzooi goed zien.

[ Bericht 12% gewijzigd door Hyperdude op 05-03-2023 08:37:24 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 5 maart 2023 @ 08:37:02 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_208247005
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:30 schreef Hyperdude het volgende:
Weet je tegelijk waarom Polen de pest hebben aan Russen.
En Duitsers, maar die zijn beter geweest in Wiedergutmachung.

Digitale Reconstructie Warschau 1945:
Muziek ^O^

Net zoals dit filmpje lijken die foto's wel erg bewerkt. Filmpje van de Dappere Frietbakkers van gisteren laat de ellende en puinzooi goed zien. Ik ben geschokt! :(
elke keer als ik het woord wiedergutmachen hoor moet ik aan deze jiskefet sketch denken
Een gedicht over Maanvis
  zondag 5 maart 2023 @ 09:01:11 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208247139
Spoor Warschau-Lviv gaan ze aan ombouwen naar Europese spoorbreedte.

https://strefabiznesu-pl.(...)hl=nl&_x_tr_pto=wapp (google translate)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwijdte

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 05-03-2023 09:07:21 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208247362
Radio Espantoso
  zondag 5 maart 2023 @ 09:39:31 #46
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_208247413
twitter

Sommigen zijn uit bed gemobiliseerd volgensmij...
pi_208247420
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Steden met de grond gelijk maken is dan ook net het enige waar Rusland wel goed in is. Verder is deze hele invasie op alle fronten een totale teringbende gebleken.
De Oekraeners schieten net zo goed alles aan gort waar Russen in zitten.
pi_208247426
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 23:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ook Vietnam, Philipijnen.
The middle income trap.

Maar ik denk het ook. Productie wordt al massaal verspreid naar andere landen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 5 maart 2023 @ 09:46:20 #49
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_208247461
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 09:40 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Dan is het toch de schuld van de Russen, dommie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_208247491
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 09:39 schreef Tokamak het volgende:
[ twitter ]

Sommigen zijn uit bed gemobiliseerd volgensmij...
Grappig filmpje. Maar in alle eerlijkheid: dit had je ook kunnen maken over relatief veel westerse legers, als we in een grootschalige oorlog zouden zitten.
pi_208247501
quote:

[..]
Ik mag hopen dat wanneer mensen jouw huis binnentreden, je dierbare proberen te verkrachten en te vermoorden, dat je verzet zal tonen.
pi_208247503
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 09:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Grappig filmpje. Maar in alle eerlijkheid: dit had je ook kunnen maken over relatief veel westerse legers, als we in een grootschalige oorlog zouden zitten.
Niet wanneer we zelf die oorlog initiren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_208247504
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 09:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dan is het toch de schuld van de Russen, dommie.
Hij zegt toch niet wie daarvan schuld heeft dommie
Vakman pur sang
pi_208247511
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 09:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat wanneer mensen jouw huis binnentreden, je dierbare proberen te verkrachten en te vermoorden, dat je verzet zal tonen.
Waarschijnlijk niet. Gewoon broek af en kontje omhoog.
pi_208247517
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 09:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarschijnlijk niet. Gewoon broek af en kontje omhoog.
Ik heb het vermoeden dat jij weinig idee hebt van het lijden dat je gaat meemaken, als mannen je anaal verkrachten.

Ze houden geen rekening met je maagdelijke kontje, hoor.
  zondag 5 maart 2023 @ 09:55:24 #56
pi_208247519
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 09:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij zegt toch niet wie daarvan schuld heeft dommie
Maar hij impliceert het wel, goedprater.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  Overall beste user 2022 zondag 5 maart 2023 @ 09:56:08 #57
3928 Ulx
pi_208247526
quote:
[ twitter ]

Natuurlijk. Ik denk ook dat andere landen later dit jaar ook meer tanks gaan leveren, zeker als ze die nog in de opslag hebben. Maar ik denk wel dat ze die eerst gevechtsklaar willen hebben, of in ieder geval in de fabriek en weten wanneer ze weer gevechtsklaar zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 5 maart 2023 @ 09:58:38 #58
3928 Ulx
pi_208247541
quote:

[..]
Maar niet waar Russische burgers in zitten.
pi_208247543
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 09:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Natuurlijk. Ik denk ook dat andere landen later dit jaar ook meer tanks gaan leveren, zeker als ze die nog in de opslag hebben. Maar ik denk wel dat ze die eerst gevechtsklaar willen hebben, of in ieder geval in de fabriek en weten wanneer ze weer gevechtsklaar zijn.
Maar, men doet alsof Oekrane 'alle tijd' heeft. Terwijl het al vrij duidelijk wordt wat de nieuwe tactiek van Putin is.

Daar waar hij eerst grondgebied-inname als wens had, gaat hij nu over op de vernietiging. Als wij (het westen) niet opschieten, zullen complete dorpen, steden in as zijn gelegd.
pi_208247631
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 09:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar, men doet alsof Oekrane 'alle tijd' heeft. Terwijl het al vrij duidelijk wordt wat de nieuwe tactiek van Putin is.

Daar waar hij eerst grondgebied-inname als wens had, gaat hij nu over op de vernietiging. Als wij (het westen) niet opschieten, zullen complete dorpen, steden in as zijn gelegd.
Haastige spoed is zelden goed. Daarnaast, vele duitse dorpen en steden lagen ook totaal in puin na WOII. Dat weerhield de duitsers er niet van er snel weer economisch bovenop te komen. De wereldbevolking groeit, Nederland stopt met agri en bouwt het land vol met asvalt en woningen (Nederstad i.p.v. Nederland), jaagt agri het land uit. Voor agri heb je geen grote investeringen nodig wel goede grond en liefst veel oppervlak. Daarover beschikt de Oekraine dus mogelijkheden genoeg voor Oekraine inkomen te genereren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Overall beste user 2022 zondag 5 maart 2023 @ 10:11:39 #61
3928 Ulx
pi_208247636
quote:

[..]

Dat doet men niet, maar EU/NAVO landen willen zelf de eigen verdediging ook weer up-to-date brengen. Dat gaat lastig als je al slecht uitgerust bent en je dan ook nog eens je actieve tanks gaat doneren.
pi_208247647
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Haastige spoed is zelden goed. Daarnaast, vele duitse dorpen en steden lagen ook totaal in puin na WOII. Dat weerhield de duitsers er niet van er snel weer economisch bovenop te komen. De wereldbevolking groeit, Nederland stopt met agri en bouwt het land vol met asfvalt en woningen (Nederstad i.p.v. Nederland), jaagt agri het land uit. Voor agri heb je geen grote investeringen nodig wel goede grond en liefst veel oppervlak. Daarover beschikt de Oekraine dus mogelijkheden genoeg voor Oekraine inkomen te genereren.
Ik zeg toch ook helemaal niet wat we moeten doen?

Ik stel enkel vast. En als wij willen dat Oekrane niet tot as zal verdwijnen, moeten we wel degelijk snel handelen.
pi_208247651
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat doet men niet, maar EU/NAVO landen willen zelf de eigen verdediging ook weer up-to-date brengen. Dat gaat lastig als je al slecht uitgerust bent en je dan ook nog eens je actieve tanks gaat doneren.
Ohja. Oekraine heeft sowieso weinig gehad aan de EU. Als de VS er niet was geweest...
  zondag 5 maart 2023 @ 10:15:36 #64
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208247668
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik stel enkel vast. En als wij willen dat Oekrane niet tot as zal verdwijnen, moeten we wel degelijk snel handelen.
quote:

[..]

Wat is snel? voorlopig rukken de Russen maar langzaam op.
  Overall beste user 2022 zondag 5 maart 2023 @ 10:15:46 #65
3928 Ulx
pi_208247670
quote:

[..]
Ohja. Oekraine heeft sowieso weinig gehad aan de EU. Als de VS er niet was geweest...
Kletskoek
  zondag 5 maart 2023 @ 10:16:01 #66
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208247673
quote:

[..]
Onzin !
  zondag 5 maart 2023 @ 10:16:51 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208247680
quote:

[..]

Steden en dorpjes in Russisch bezet gebied moeten sowieso herbouwd of een zware opknapbeurt krijgen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208247689
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
[..]
En precies daarom gaan ze veranderen van tactiek.
  zondag 5 maart 2023 @ 10:18:58 #69
323876 michaelmoore
pi_208247695
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
[..]
iedere dag dat de russen moeten doorgaan is een overwinning voor oekraine

de economie ligt op haar gat en de olie en gas leveren nog slechts een fractie op van voorheen en de beroepsbevolking is voor een deel gevlucht , dood , of in het leger
pi_208247699
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Kletskoek
Dat is geen kletskoek. Ik zeg niet dat de EU niets heeft gedaan. Maar in praktijk was het van weinig betekenis geweest, als de VS niet geholpen had.
pi_208247749
  zondag 5 maart 2023 @ 10:32:37 #72
323876 michaelmoore
pi_208247789
quote:
Ja dan staan de dronken soldaten van Poetin volgend jaar op de dam met een paar tanks de bevolking te verkrachten
pi_208247819
https://twitter.com/Levi_godman/status/1631236550976585729

Vreugde bij Wagner-tuig. Inname van Bakhmut. Wat er van Bakhmut over is?

Achja.....
pi_208247859
Trump is wel een meesteronderhandelaar he!
Die geeft Oekrane gewoon weg en gaat over tot de orde van de dag. Fuck NATO, America First!
Trouwens de meeste Amerikanen zijn wel klaar met het gedoe in Oekrane.
pi_208247869
twitter
pi_208247880
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:41 schreef quirina het volgende:
Trump is wel een meesteronderhandelaar he!
Die geeft Oekrane gewoon weg en gaat over tot de orde van de dag. Fuck NATO, America First!
onzin, de meeste amkerikanen steunen oekraine. Net als de meeste nederlanders, de meeste duiters, de meeste mensen.

trump heeft een hint gekregen vanuit kgb en moet als een echte poetinpijper gedragen.
pi_208247885
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:41 schreef quirina het volgende:

Heb je daar een bron voor?
Zou ik graag meer over lezen.
Radio Espantoso
pi_208247891
Moeten ze daar voor naar Amerika?
Ze kunnen in Europa ook met simulatoren leren vliegen.
  Overall beste user 2022 zondag 5 maart 2023 @ 10:44:36 #79
3928 Ulx
pi_208247895
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En precies daarom gaan ze veranderen van tactiek.
Wie? Rusland? Hoe dan?
pi_208247904
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wie? Rusland? Hoe dan?
Door op den duur enkel voor vernieting van dorpen en steden te gaan. Op nog grotere schaal en sneller.
pi_208247909
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:43 schreef Peligrosso het volgende:

[..]
Heb je daar een bron voor?
Zou ik graag meer over lezen.
Mijn vrienden in Florida zijn echt klaar ermee en zeggen ook dat meeste Amerikanen er klaar mee zijn. Ze moeten maar tevreden zijn met een kleiner Oekrane.
  zondag 5 maart 2023 @ 10:46:30 #82
323876 michaelmoore
pi_208247913
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:44 schreef quirina het volgende:
Moeten ze daar voor naar Amerika?
Ze kunnen in Europa ook met simulatoren leren vliegen.
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:42 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
dit hoort ook bij de blufpoker strategie van de NATO

ze weten dat als er iets is waar Poetin totaal geen zin in heeft , dan is het nog een jaar door moeten met oorlog voeren
en afwezigheid van de hoogopgeleide beroepsbevolking en dagelijks 10 miljard uit te moeten geven

Poetin wil graag een jaar stoppen zodat ie volgend jaar opnieuw kan beginnen met een andere tactiek
pi_208247917
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:42 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Beetje laat eigenlijk.
Vraag me overigens wel af hoeveel we werkelijk weten.
Bijvoorbeeld de levering van tanks, de aanloop wordt heel erg breed uitgemeten in de pers, inclusief alle mitsen en maren en aarzelingen. Rusland leest natuurlijk gewoon mee en kan zich daarop voorbereiden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 maart 2023 @ 10:47:50 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_208247924
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:45 schreef quirina het volgende:

[..]
Mijn vrienden in Florida zijn echt klaar ermee en zeggen ook dat meeste Amerikanen er klaar mee zijn. Ze moeten maar tevreden zijn met een kleiner Oekrane.
Precies! En dan even wachten, en dan ook maar tevreden zijn met geen Oekrane. En dan even wachten, en dan moeten de Letten ook maar tevreden zijn met geen Letland. En dan even wachten, en dan moeten de Moldavirs ook maar tevreden zijn met geen Moldavi. En dan even wachten, en dan moeten de Polen ook maar tevreden zijn met geen Polen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208247926
https://www.voanews.com/a(...)russia-/6927596.html

Kijk en het is idd zo dat Zelensky blijft bedelen en adviezen van Biden in de wind slaat.
pi_208247942
Ze blijven doorvechten bij Bakhmut terwijl Biden zei rustig aan en bereid je voor voor een voorjaarsoffensief maar dat doen ze niet.
pi_208247944
quote:

[..]
Ha op die manier.
Ik had gehoopt dat je een stevige bron voor die bewering had.
Radio Espantoso
  zondag 5 maart 2023 @ 10:50:12 #88
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208247948
quote:

[..]
Goede bron wel ^O^ :')

En dan gaat Putin op alle gemak weer aan zijn leger werken, geleerd van de gemaakte fouten.
En dan begint over 5 tot 10 jaar het feest weer opnieuw.

Ach dan moeten we maar tevreden zijn met een kleiner Europa *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208247952
Weer veel onderbuikgevoel bronnen hier op de vroege zondagochtend.
pi_208247953
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:49 schreef Peligrosso het volgende:

[..]
Ik had gehoopt dat je een stevige bron voor die bewering hd.
Lees artikel dan of kan je soms niet lezen en bovendien er zijn tal van bronnen die dit bevestigen.
pi_208247964
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:50 schreef quirina het volgende:

[..]
Lees artikel dan of kan je soms niet lezen en bovendien er zijn tal van bronnen die dit bevestigen.
Gedaan.

"Despite some voters’ growing doubt, polls indicate the majority of Americans still back sending some level of aid to Ukraine. In a YouGov/CBS News survey from earlier this month, 64% of respondents said they wanted their representatives to support U.S. aid to Ukraine."
pi_208247966
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:50 schreef Simmertje het volgende:
Weer veel onderbuikgevoel bronnen hier op de vroege zondagochtend.
Misschien moet je even naar het toilet als je last van je onderbuik hebt.
  zondag 5 maart 2023 @ 10:52:44 #93
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208247970
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Precies! En dan even wachten, en dan ook maar tevreden zijn met geen Oekrane. En dan even wachten, en dan moeten de Letten ook maar tevreden zijn met geen Letland. En dan even wachten, en dan moeten de Moldavirs ook maar tevreden zijn met geen Moldavi. En dan even wachten, en dan moeten de Polen ook maar tevreden zijn met geen Polen.
Dat.
Eigenlijk hadden de Amerikanen in WO2 beter thuis kunnen blijven.
Hadden we nu mooie witte kentekenplaten.

En met minder joden, ach daar hadden we dan maar tevreden over moeten zijn.
A murky, forgotten land.
  Moderator zondag 5 maart 2023 @ 10:52:47 #94
236264 crew  capricia
pi_208247971
quote:

[..]
Mijn vrienden in Washington zeggen juist 'as long as it takes'. En zeggen dat zij de meerderheid hebben.
En nu?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208247977
Mijn vrienden zeggen dat Ajax nog steeds de mooiste club van de wereld is trouwens (ben ik het overigens mee eens).
  zondag 5 maart 2023 @ 10:54:15 #96
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208247982
Ik heb geen vrienden 😱 :'(
A murky, forgotten land.
  Moderator zondag 5 maart 2023 @ 10:55:45 #97
236264 crew  capricia
pi_208247992
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:54 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb geen vrienden 😱 :'(
Hier op fok toch wel. En wat zeggen die vrienden? :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 maart 2023 @ 10:55:59 #98
pi_208247993
quote:

[..]

We kunnen rustig afwachten tot Rusland in elkaar stort.
  Overall beste user 2022 zondag 5 maart 2023 @ 10:56:22 #99
3928 Ulx
pi_208247996
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Die historische vergissing, dat ze Alaska weggaven, moet ook nog worden rechtgezet.
  zondag 5 maart 2023 @ 10:56:24 #100
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208247997
Ik heb geen vrienden 😱
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Hier op fok toch wel. En wat zeggen die vrienden? :D
*O*

Voor _O_
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')