SPOILER: oorspronkelijke OP uit 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door D. op 07-04-2023 09:36:48 ]
Wow.quote:
Plaatje had er geen zin meer in de OP, dus die heb ik alvast gefixt…quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:09 schreef D. het volgende:
Vorige deeltje heeft 10 jaar meegegaan
Ik zal de OP t.z.t updaten, mocht dat van toepassing zijn
[ afbeelding ]
Zoiets had ik eigenlijk ook.quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:52 schreef Tussle266 het volgende:
Vol goede moed naar die site om te stemmen, blijkt dat jullie je gewoon verveelden. Lekker dan.
Vind je 60% echt veel teveel?quote:Gijs Alkemdmade riep vorig jaar stoer dat hij wel eens even wat moderne klassiekers aan de keuzelijst zou gaan toevoegen. Dus het zal ongetwijfeld weer een lijst die voor 60% uit 1992 bestaat worden
Trek er maar een uur of 6 voor uit dan.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:10 schreef D. het volgende:
Stembus open om 18:00u
Denk dat ik dit jaar een ga zitten voor een lijstje
Ik ga er morgen ook even voor zitten.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:10 schreef D. het volgende:
Stembus open om 18:00u
Denk dat ik dit jaar een ga zitten voor een lijstje
Gezellig, zit ik er niet alleen voorquote:Op zaterdag 18 maart 2023 18:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ga er morgen ook even voor zitten.
Hoeveel mogen we er nomineren dan?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 16:21 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Trek er maar een uur of 6 voor uit dan.
Ik doe ze altijd alle 3.000 een waardering van 1 tot 10 geven. Maar je kan bijvoorbeeld ook gewoon 5 favorieten eruit pikken.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 18:49 schreef D. het volgende:
[..]
Hoeveel mogen we er nomineren dan?
edit: ow, ik lees het al![]()
Ik denk dat ik een top 40 ga makenquote:Op zaterdag 18 maart 2023 18:51 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik doe ze altijd alle 3.000 een waardering van 1 tot 10 geven. Maar je kan bijvoorbeeld ook gewoon 5 favorieten eruit pikken.
Ik heb gisteren via de Wild FM website geluisterdquote:Op zondag 19 maart 2023 12:17 schreef Alpha0 het volgende:
Ik ben toch wel heel benieuwd waar die HT1000 uitgezonden wordt want Wild FM lijkt niet meer te bestaan. Op DAB+ zenden ze in ieder geval niet (meer) uit.
Ja maar die is vaak overbelast tijdens de HT1000 uitzending. Daarom was het zo fijn om op DAB+ er naar te kunnen luisteren. Hopelijk gauw weer in de lucht.quote:Op zondag 19 maart 2023 12:22 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb gisteren via de Wild FM website geluisterd
Hij viel gisteren ook een paar keer weg, dacht al dat het aan mijn ontvangst lag (telefoon)quote:Op zondag 19 maart 2023 12:46 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ja maar die is vaak overbelast tijdens de HT1000 uitzending. Daarom was het zo fijn om op DAB+ er naar te kunnen luisteren. Hopelijk gauw weer in de lucht.
Ach joh, ook bij deze lijst gaan ze met hun tijd mee en voegen ze ineens achteraf nog nummers toe aan de keuzelijst. Dus je hebt nog niks gemistquote:
Ik heb mijn Fok House top 100 lijst teruggevonden. Denk dat ik die als basis ga gebruikenquote:Op woensdag 22 maart 2023 13:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ach joh, ook bij deze lijst gaan ze met hun tijd mee en voegen ze ineens achteraf nog nummers toe aan de keuzelijst. Dus je hebt nog niks gemist
Zien?quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:59 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb mijn Fok House top 100 lijst teruggevonden. Denk dat ik die als basis ga gebruiken
Ah, toen was ik hier nog niet. Zitten wel veel 9 sterren tussen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 14:11 schreef D. het volgende:
[..]
D. in MUZ / [toernooi] House top 100 allertijden
10 jaar geleden alweer!?quote:Op woensdag 22 maart 2023 14:11 schreef D. het volgende:
D. in MUZ / [toernooi] House top 100 allertijden
Dat lijkt me ook niet meer dan normaal. Dat heeft iedereen wel met lijstjes.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 18:57 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
10 jaar geleden alweer!?
Als ik m'n eigen lijst bekijk, zou het 'r nu zeer anders uitzien.
Thanks voor de reminder.quote:Op donderdag 30 maart 2023 16:36 schreef Alpha0 het volgende:
Morgen laatste dag dat je kunt stemmen.
Bijna klaar. Alles krijgt de volle hoeveelheid sterren.quote:
Dat kan niet. Het beste wat je kan doen is er 1 ster van maken, maar je kan nooit terug naar 0.quote:Op donderdag 30 maart 2023 20:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bijna klaar. Alles krijgt de volle hoeveelheid sterren.
Ik kan er eentje niet meer verwijderen. Hoe verwijder je een ster?![]()
Oke, thanks.quote:Op donderdag 30 maart 2023 21:06 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat kan niet. Het beste wat je kan doen is er 1 ster van maken, maar je kan nooit terug naar 0.
Of gewoon alle shitnummers uit de stemlijst filteren, man wat stond daar veel meuk in zeg. Ook muziek die er niet in hoort: te trancy, te poppy, remixen van andere nummers uit de lijst, te veel nummers van 1 artiest.quote:Op vrijdag 7 april 2023 16:22 schreef Beathoven het volgende:
ik zou de aanvoer van de top 1000 graag willen beperken tot de allereerste embryonale stromingen. Whateva those may be.
Met name deze twee zijn vervelend. 1 versie van een nummer is wel voldoende en het is niet heel duidelijk wat ze nu wel commercieel vinden en wat niet (vooral hitjes van vrienden van de show niet).quote:Op vrijdag 7 april 2023 17:29 schreef Alpha0 het volgende:
te poppy, remixen van andere nummers uit de lijst
Volgens mij hanteren ze voor de lijst de regel dat het best commercieel mag zijn, maar dat het eerst een hit in de clubs geweest moet zijn.quote:Op vrijdag 7 april 2023 17:40 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Met name deze twee zijn vervelend. 1 versie van een nummer is wel voldoende en het is niet heel duidelijk wat ze nu wel commercieel vinden en wat niet (vooral hitjes van vrienden van de show niet).
Trance is ook niet echt mijn ding op wat uitschieters na, maar is nu eenmaal wel een ding, dus dat accepteer ik dan maar.
Dat is wel zoals het omschrijven, maar zelfs dan kan je daar wel vraagtekens bij zetten. Met name bij al die L'Oreal-hits en al die afsplitsingen van de Zweedse huis penoze.quote:Op vrijdag 7 april 2023 17:48 schreef D. het volgende:
[..]
Volgens mij hanteren ze voor de lijst de regel dat het best commercieel mag zijn, maar dat het eerst een hit in de clubs geweest moet zijn.
Ja, ach, niet te zwaar aan tillen. Plaspauzes zijn ook belangrijkquote:Op vrijdag 7 april 2023 17:50 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is wel zoals het omschrijven, maar zelfs dan kan je daar wel vraagtekens bij zetten. Met name bij al die L'Oreal-hits en al die afsplitsingen van de Zweedse huis penoze.
Het is op deze manier een beetje de Wild FM top 1000 aan het worden ja.quote:Op zaterdag 8 april 2023 14:53 schreef Tussle266 het volgende:
Heel eerlijk gezegd is het een matige editie aan het worden. Al die radiohouse krijgt wel heel erg de overhand.
Zoals je het vertelt doet het aan de eerste Pinguin-editie van de Snob2000 denken, maar dan met andere muziek.quote:Op vrijdag 7 april 2023 13:30 schreef Tussle266 het volgende:
Eén van de mooiste dingen aan dit weekend is toch ook wel dat dat DJ-team echt helemaal niets kan. Alles stort altijd in nog voor het begonnen is. Platen die overgeslagen worden. Een plaat die 200 plekken lager staat een flinke stijger noemen. Kan allemaal gewoon.
Dat intrepeer ik toch iets anders.quote:Op zaterdag 8 april 2023 15:34 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Het is op deze manier een beetje de Wild FM top 1000 aan het worden ja.
OW jawel hoor!!quote:
Ouwe HT1000 hooligan.quote:Op zaterdag 8 april 2023 20:49 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
OW jawel hoor!!
En Fok! werd genoemd, waar wij altijd positief zijn!!![]()
Nieuwere nummers is prima, maar het zijn allemaal radiohitjes, terwijl die juist van pakweg pre-2000 uit den boze zijn. Dat schuurt nogal. Er zijn zat goed nieuw nummers die lijstwaardig zijn, maar daar staat nooit de naam David Guetta, Calvin Harris of Tiesto op...quote:Op zaterdag 8 april 2023 20:31 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
Dat intrepeer ik toch iets anders.
Ik vind het wel fijn dat er wat nieuwere nummers langskomen.
Natuurlijk, het is niet allemaal 'house', maar toch. Mij pakken ze wel met byv: dj José en g-spott.
Klubbheads
Dj sven
Etc.
Als WILD een gooi naar de veiling van FM frequenties wil doen moeten ze wel.
Het gepruts en instarten of de gesprekken vind ik wel mooi eigenlijk. Niet zo strak en correct.
Zoals nu: Avicci met die country zangerquote:Op zaterdag 8 april 2023 21:23 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Nieuwere nummers is prima, maar het zijn allemaal radiohitjes, terwijl die juist van pakweg pre-2000 uit den boze zijn. Dat schuurt nogal. Er zijn zat goed nieuw nummers die lijstwaardig zijn, maar daar staat nooit de naam David Guetta, Calvin Harris of Tiesto op...
Exact.quote:Op zaterdag 8 april 2023 21:26 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Zoals nu: Avicci met die country zanger
En terecht…quote:Op zondag 9 april 2023 10:25 schreef Tussle266 het volgende:
Gezien de machtsgreep van de Belgen tot nu toe zou het me niet verbazen als The First Rebirth dit jaar pas in de laatste 20 minuten zit.
Haha, ik zat er al aan te denken om je aan te roepen toen ik het schreef.quote:
Ik luister niet naar de uitzending van de lijst zelf, daarvoor vind ik 'm overall te matig.quote:Op zondag 9 april 2023 10:29 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Haha, ik zat er al aan te denken om je aan te roepen toen ik het schreef.
Haha, dit was in die periode vrij gebruikelijk. Net als die verschillende Fortuna's, Mr. Kirk's Nightmare's en zo zijn er nog wel een paar.quote:Op zondag 9 april 2023 12:53 schreef Alpha0 het volgende:
Welke fuckin Moby - Go cover is dit nu weer?
Ik vind ze van latere datum toch best lastig te vinden: niet stereotype edm, geen clichématig trance-geluid, óók geen Hed Kandi-achtig yuppenbehang, en pakkend genoeg om een grote herhaalwaarde te hebben. Regelmatig komt er iets voorbij dat prima klinkt, maar net het laatste element mist.quote:Op zaterdag 8 april 2023 21:23 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Nieuwere nummers is prima, maar het zijn allemaal radiohitjes, terwijl die juist van pakweg pre-2000 uit den boze zijn. Dat schuurt nogal. Er zijn zat goed nieuw nummers die lijstwaardig zijn, maar daar staat nooit de naam David Guetta, Calvin Harris of Tiesto op...
Het hoeven er ook geen honderden te zijn. Maar ik kan wel 30 tot 50 platen van na 2010 noemen die ik lijstwaardig vind. Daarvan staan volgens mij alleen Glue, Pick Up en Starry Nights in de lijst. Terwijl heel veel relatief logische keuzes zelfs geeneens op de keuzelijst staan. Maar wel 600 Guetta-kopietjes.quote:Op zondag 9 april 2023 13:57 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik vind ze van latere datum toch best lastig te vinden: niet stereotype edm, geen clichématig trance-geluid, óók geen Hed Kandi-achtig yuppenbehang, en pakkend genoeg om een grote herhaalwaarde te hebben. Regelmatig komt er iets voorbij dat prima klinkt, maar net het laatste element mist.
(In deze lijst op m'n Spotify staan veel oude, maar hier en daar ook dingen vanaf de 10's. Het is qua subgenres redelijk vrij breed getrokken, maar iig staan ze allemaal bovengemiddeld vaak op.)
Maar misschien is muziek die aan dat rijtje voldoet gewoon heel ouderwets. Is goed mogelijk.
In een andere op het account staan ook nog veel uptempo's, maar dat is dan de 'blije' kant (bij sommige nummers kwam ik er niet uit, en die staan dan weer in beiden).quote:Op zondag 9 april 2023 14:21 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Wel een prima playlist van jou trouwens 😉
Ik ken dat nummer echt van toen ik jong was, echt jong. Wordt 40 dit jaar. Ik heb werkelijk geen idee of dit dan echt nieuw is.. Een Avicci ofzo is wel nieuw.quote:Op zondag 9 april 2023 18:18 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Deze is dus gewoon nieuw. Nooit in de lijst gestaan.
Het nummer is natuurlijk niet nieuw 😂. Het had er al jaren in gestaan normaal gesproken. Maar in deze lijst, zoals in elke lijst, maakt het echt veel uit of je op een keuzelijst staat of niet.quote:Op zondag 9 april 2023 18:24 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
Ik ken dat nummer echt van toen ik jong was, echt jong. Wordt 40 dit jaar. Ik heb werkelijk geen idee of dit dan echt nieuw is.. Een Avicci ofzo is wel nieuw.
Ik ken de oude lijst ook niet.
OW nieuw in de lijst.. Ik snap je haha.quote:Op zondag 9 april 2023 18:26 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het nummer is natuurlijk niet nieuw 😂. Het had er al jaren in gestaan normaal gesproken. Maar ik deze lijst, zoals in elke lijst, maakt het echt veel uit of je op een keuzelijst staat of niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probeer positief te blijven
Alles ligt tussen 1982 en 2022 trouwens.quote:Op zondag 9 april 2023 18:28 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
OW nieuw in de lijst.. Ik snap je haha.
Ik kende wildfm ook als pauper zender, nooit geweten dat ze van genre gewisseld warenquote:Op zaterdag 8 april 2023 19:51 schreef Edje_NL_ het volgende:
Wat word ik intens blij van deze lijst. Het oudere FreshFM is TERUG!!! WildFM is (weer van genre verandert;het was van die klote hiphop)
Mijn nieuwe favoriete FM kanaal.
Ik ging perongeluk eens WILDFM aanzetten,wat heeft die keuze mij een boost gegeven!!
Ik ben hier inmiddels wel zeker van dat dit gaat gebeuren. Push en Cherrymoon Trax moeten ook nog komen, die waren vorig jaar al 70 plekken eerder voorbijgekomen.quote:
Nee, die voeren hier geen campagne voor. Sommigen van de club wel voor The Greatest Switch op StuBru...quote:Op maandag 10 april 2023 13:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik ben hier inmiddels wel zeker van dat dit gaat gebeuren. Push en Cherrymoon Trax moeten ook nog komen, die waren vorig jaar al 70 plekken eerder voorbijgekomen.
Weet jij of de Bonzai-familie flink campagne heeft gevoerd?
Dat maakt het alleen maar opvallender, eerlijk gezegd. Iemand moet toch ergens op een zeepkist zijn gaan staan, als ze het zelf niet zijn.quote:Op maandag 10 april 2023 14:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, die voeren hier geen campagne voor. Sommigen van de club wel voor The Greatest Switch op StuBru...
Wooferland heeft als sponsor de lijst aardig lopen promoten, misschien komt uit die hoek 'kenners' van de oude shit een flinke bijdrage aan de lijst…quote:Op maandag 10 april 2023 14:50 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat maakt het alleen maar opvallender, eerlijk gezegd. Iemand moet toch ergens op een zeepkist zijn gaan staan, als ze het zelf niet zijn.
Dat zou een verklaring kunnen zijn.quote:Op maandag 10 april 2023 16:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wooferland heeft als sponsor de lijst aardig lopen promoten, misschien komt uit die hoek 'kenners' van de oude shit een flinke bijdrage aan de lijst…
Leuk koppie, verder enorm boring.quote:Op maandag 10 april 2023 17:29 schreef Tussle266 het volgende:
In het kader van de Belgenverering: Charlotte le Blanc hoogste nieuwkomer ooit.
Er gaan er nog meer aan. We zijn nu bij nummer 14 en er zijn nog 17 top 100 platen van 2022 niet gedraaid. De verklaring voor alles (Belgenverering, Tiesto-moord en dit) is dat er een hele ander stempopulatie was dit jaar, eigenlijk is dat ook wel logisch met kleinere lijsten.quote:
Allebei wat hoog, maar wel in de goede volgordequote:Op maandag 10 april 2023 20:53 schreef Alpha0 het volgende:
Age of Love op 1
Jaydee met Plastic Dreams op 2
Vrede met de hoogte.quote:
Vooral de onderste helft. Dat was juist altijd de leuke helft met rariteiten, nu waren het gewone radio-uurtjes vol met radioplaten die je op alle radiozenders hoort. Heel veel radio dus. Die moeten er echt uit en gewoon wat meer geloofwaardige moderne klassiekers erbij voor een mooi evenwicht tussen oud en nieuw.quote:Op maandag 10 april 2023 21:08 schreef Alpha0 het volgende:
Dat was hem dan. Kan prima leven met de nr 1, ook één van mijn favo's. Blijf wel van mening dat Felix en Jaydee duidelijk betere tracks zijn, zit gewoon veel meer in. Vond de editie dit jaar toch minder dan voorgaande edities. Ze moeten daar bij Wild FM maar eens wat kritischer kijken naar de stemlijst voor volgend jaar.
Even werk in gestoken. De stemlijst is voor het eerst in jaren best flink aangepakt. Dat is wel goed nieuws. Hopelijk wordt het wat minder radiohouse dan vorig jaar.quote:
Dank voor de reminder.quote:
Bron: https://www.nu.nl/muziek/(...)l-erfgoed-gezet.htmlquote:Berlijnse techno op lijst met Duits cultureel erfgoed gezet
De technoscene in Berlijn is op de Duitse lijst met cultureel immaterieel erfgoed gezet. De Duitse erfgoedcommissie prijst de muziek en het nachtleven in de hoofdstad onder meer als "de soundtrack van het optimisme na de val van de muur".
Berlijn staat wereldwijd al jaren bekend om zijn elektronische muziek en de vele nachtclubs, waarvoor toeristen speciaal naar Duitsland reizen. Matthias Roeingh, medeoprichter van Love Parade en bekend onder zijn dj-naam Dr. Motte, maakte zich hard voor de opname van de techno op de lijst.
Roeingh zegt tegen weekblad Der Spiegel blij te zijn met de aankondiging. Hij hoopt dat iedereen nu de culturele waarde van techno inziet en dat clubs misschien zelfs kunnen profiteren van de nieuwe status. Zo zou de gemeente het makkelijker kunnen maken om clubs te openen en te onderhouden.
De Duitse erfgoedcommissie die het besluit heeft genomen is aangesloten bij het internationale UNESCO. Op de Duitse cultureel erfgoedlijst staan nu 150 entiteiten.
Minister van Cultuur Claudia Roth zegt dat de technocultuur voor waarden als "diversiteit, respect en kosmopolitisme" staat. Volgens haar illustreert de opname van techno op de lijst "een breder begrip van cultuur".
Ik had wel van die 24-uurs regel gebruigemaakt om elke dag op Monkey Say te stemmen, dus ik maak mezelf graag wijs dat ik eraan heb bijgedragen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:24 schreef MadMaster het volgende:
Als we het dan over 'echte' house hebben, dan is dit artikel van vandaag wel leuk:
[..]
Bron: https://www.nu.nl/muziek/(...)l-erfgoed-gezet.html
Ik luister niet op DAB, ik heb gewoon Deep Radio op internet aan de komende dagen. Maar volgens mij is er wel wat gedoe om Wild op DAB, want je ziet op meer plekken mensen ernaar vragen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:26 schreef Alpha0 het volgende:
Morgen om 9:00 beginnen we.
Kan iemand Wild FM op de DAB+ ontvangen? Heb zelf geen signaal.
https://ht1000.nl/quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:34 schreef Alpha0 het volgende:
En geen verbinding meer. Balen dat hun DAB+ signaal zo slecht is.
Petra&Co, een soort K3 voor het hip was. Ellendig dat dat erin staat. Verder valt de lijst me reuze mee tot nu toe. Wel wat radiohouse, maar veel minder dan vorig jaar.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:53 schreef Alpha0 het volgende:
Wat was dat nr op 846? Uit de 80s volgens de presentator.
Chez Damier - Help Myself (Reconstructed by Carl Craig)quote:Op vrijdag 29 maart 2024 22:05 schreef Tussle266 het volgende:
Oh, we worden gelijk gestraft voor het optimisme. Dit is ook wat verdedigen dat je elektronische muziek leuk vindt zo lastig maakt. Voor Elke Carl Craig is er een The Tamperer en voor elke Chez Damier is er een Paul Elstak.
Oh wauw, dat wist ik geeneens. Gelukkig kreeg je de Pamperer ervoor terug. Man man man.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 01:24 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Chez Damier - Help Myself (Reconstructed by Carl Craig)
Kon je niet eens meer op stemmen terwijl hij 5 jr geleden of zo nog gewoon in de top 1000 stond![]()
Heb ik ze over gemailed, krijg je terug "tijden veranderen, vers bloed, bla bla bla"
Album waar het vanaf komt staan sowieso wel meer goede nummers op. Mugged bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:16 schreef Tussle266 het volgende:
Ringo blijft toch wel mijn grootste favoriet uit de moderne tijd. Joris Voorn de levende legende.
Vooral die vocale trance is lastig te verwerken. Gejengel op gejengel.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:08 schreef Alpha0 het volgende:
Blijft jammer dat er zoveel trance in staat.
Er is een groot verschil tussen de trance van midden/eind jaren 90 en dat gemiep van de laatste jaren.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:08 schreef Alpha0 het volgende:
Blijft jammer dat er zoveel trance in staat.
Eensquote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen de trance van midden/eind jaren 90 en dat gemiep van de laatste jaren.
Luister maar eens naar Tiesto 'Live at Innercity' met veel Bonzai werk en dat gereutel wat hij nu doet…
Dit ben ik wel eens. Niet allen Bonzai, maar ook Cygnus X, Art of Trance, er zijn best wel voldoende goede tranceplaten. Het gaat vaak fout als er één of ander liefdesliedje van gemaakt moet worden.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen de trance van midden/eind jaren 90 en dat gemiep van de laatste jaren.
Luister maar eens naar Tiesto 'Live at Innercity' met veel Bonzai werk en dat gereutel wat hij nu doet…
Vocal Trance kan ik ook slecht verdragen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:36 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit ben ik wel eens. Niet allen Bonzai, maar ook Cygnus X, Art of Trance, er zijn best wel voldoende goede tranceplaten. Het gaat vaak fout als er één of ander liefdesliedje van gemaakt moet worden.
Hoe kan Felix the Housecat nu niet bovenaan deze flyer staan, trouwens. Marco V en Promo mogen nog geeneens zijn USB-stick dragen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ga je mee naar Wooferland dit jaar?
[ afbeelding ]
Marco V met GODD en C:\del *.mp3 neem ik regelmatig in mijn sets op.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:49 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Hoe kan Felix the Housecat nu niet bovenaan deze flyer staan, trouwens. Marco V en Promo mogen nog geeneens zijn USB-stick dragen.
Dat vind ik misschien trouwens nog wel erger dan vocale trance. Die hardcoretypes als Panic en Promo die dan op Morgenland of zo ineens allerlei hardcore mixen van Bon Jovi of Guns 'n Roses gaan draaien. Man man man.
Edit: als hij niet komt staat hij er ook niet op natuurlijk. Ik moet ook niet naar Jurgen luisteren, maar zelf dingen uitzoeken.
Ja, Indicator en More than a life away zijn bij nader inzien ook best aardig. Ik dacht eigenlijk vooral aan die slappehapperiode met Southside Spinners, Out of Grace en nog 500 miljoen aliassen die hij met die andere Eindhovenaar erop na hield rond 1998. Maar zijn eigen platen zijn eigenlijk best oké. Ik ben ook wel een beetje een Felix-hooligan, dus ik wilde gewoon even iemand de schuld geven en Todd Terry en Ken Ishi waren niet direct de beste kandidaten daarvoorquote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Marco V met GODD en C:\del *.mp3 neem ik regelmatig in mijn sets op.
Promo is niet mijn ding, maar die komt met met z'n maatje Darkraver mee…
'Dance Top 1000' was een betere benaming geweest.quote:Op zondag 31 maart 2024 13:55 schreef Alpha0 het volgende:
Drum 'n' Bass is ook al house tegenwoordig. Freestylers.
Er zijn destijds heel wat beroerdere gemaakt in het genre.quote:Op zondag 31 maart 2024 13:14 schreef Tussle266 het volgende:
Die Sash-platen zijn natuurlijk net zo ellendig als die hedendaagse pophouse.
Het is natuurlijk ook gewoon een kundig groepje producers. En eerlijk is eerlijk, Ecuador vind ik stiekem best leuk.quote:Op zondag 31 maart 2024 13:56 schreef Eightyone het volgende:
Er zijn destijds heel wat beroerdere gemaakt in het genre.
Niet dat ik ze nog vaak opzet, maar ze zitten prima in elkaar.
Dat.quote:Op zondag 31 maart 2024 14:04 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook gewoon een kundig groepje producers.
Dit worden er steeds meer inderdaad. Dit jaar was Rudimental ook nieuw. Dus dat zijn er een stuk of 5 nu.quote:Op zondag 31 maart 2024 13:55 schreef Alpha0 het volgende:
Drum 'n' Bass is ook al house tegenwoordig. Freestylers.
Ja dat is dus het pijnlijke inderdaad.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:15 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit worden er steeds meer inderdaad. Dit jaar was Rudimental ook nieuw. Dus dat zijn er een stuk of 5 nu.
Ook is er weer een dubbele versie bij gekomen: Leave the World Behind. Dat zijn er nu ook al 5 of 6. Op 1001 t/m 1012 staat vast nog wel wat Carl Craig of Gregor Tresher of zo wat nu dus genaaid wordt.
Praise You is ook zo’n twijfelachtige.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:20 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ja dat is dus het pijnlijke inderdaad.
En Massive Attack met Unfinished Sympathy gaat ook nog komen uiteraard.
Dat is ook een van die dubbele inderdaad. Zonde van de plek.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:40 schreef Alpha0 het volgende:
Nietszeggende remix van Insomnia nu, waardeloos dit.
En doet de stemlijst nog verder uitpuilen.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:09 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is ook een van die dubbele inderdaad. Zonde van de plek.
Huhquote:Op maandag 1 april 2024 16:44 schreef Tussle266 het volgende:
Stukje UNESCO-bonus. Hier zit @:madmaster achter!
quote:[spam]
Terwijl mw. MM het huis onder handen nam, heb ik een uptempo old school techno/rave mix in elkaar gezet (en mijn Mixcloud abonnement maar weer eens betaald, zodat ik daar ook weer eens wat kon plaatsen):
Crazy April Fools' Day 2024![]()
[/spam]
Ik plaag je maar. Al die platen uit de Mayday-familie zijn met honderden plekken gestegen (twee zelfs in de top 100). Dus ik moest denken aan dat bericht wat jij deelde, dat was in de stemperiode, dus het kwartje viel net ineens.quote:
Aha, MayDay = UNESCO.quote:Op maandag 1 april 2024 16:59 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik plaag je maar. Al die platen uit de Mayday-familie zijn met honderden plekken gestegen (twee zelfs in de top 100). Dus ik moest denken aan dat bericht wat jij deelde, dat was in de stemperiode, dus het kwartje viel net ineens.
Ook de top 100?quote:Op maandag 1 april 2024 17:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Aha, MayDay = UNESCO.
Ik luister zelf niet naar de uitzending van de lijst, omdat ik die simpelweg te slecht vind om te beluisteren...
Daar staat normaal gesproken een hoop spul in wat ik normaal niet beluister of draai.quote:
Dat wist ik. Ik kan me er wel mee vermaken. Ik denk dat ik een derde leuk vind en de rest is fijn om af te branden. En ik ben natuurlijk een lijstjes-hooligan, dat is sterker dan mezelf, maar dat wist je al.quote:Op maandag 1 april 2024 17:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Aha, MayDay = UNESCO.
Ik luister zelf niet naar de uitzending van de lijst, omdat ik die simpelweg te slecht vind om te beluisteren...
Het is reeds afgelopen maar toen het nog bezig was kon ik het volgens mij ook niet vinden nee.quote:Op maandag 1 april 2024 21:30 schreef MadMaster het volgende:
Net even de lijst op de website bekeken.
Staat er nou werkelijk nergens op die website een link naar een radiostation of een stream waar je kan luisteren
Op de frontpage heeft gedurende de uitzending wel een link gestaan, maar het is inpakken en wegwezen om 21.00.quote:Op maandag 1 april 2024 21:30 schreef MadMaster het volgende:
Net even de lijst op de website bekeken.
Staat er nou werkelijk nergens op die website een link naar een radiostation of een stream waar je kan luisteren
Dit is zo'n beetje wat er een paar decennia terug ook al bovenaan dergelijke lijsten stond.quote:Op maandag 1 april 2024 20:58 schreef Alpha0 het volgende:
10 - Jones & Stephenson - The First Rebirth
9 - Faithless - Insomnia
8 - Moby - Go
7 - D.H.S. - The House Of God
6 - Grooveyard - Mary Go Wild
5 - Atlantic Ocean - Waterfall
4 - Joey Beltram - Energy Flash
3 - Felix - Don't you want me
2 - Age of love - Age of love
1 - Jaydee - Plastic Dreams
Er stonden sowieso ook maar 23 plaatjes uit de laatste 10 jaar in de gehele lijst. Daar zijn wel verschillende verklaringen voor, in de eerste plaats de samenstelling van de keuzelijst en in de tweede plaats de doelgroep van tussen de 40 en 60 jaar.quote:Op dinsdag 2 april 2024 04:01 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dit is zo'n beetje wat er een paar decennia terug ook al bovenaan dergelijke lijsten stond.
Niks in de top 10 uit deze eeuw, die inmiddels al ruim 23 jaar oud is.
Ik heb hier een house top 100 van 538 uit 1996 en de top 10 lijkt heel erg op deze:quote:Op dinsdag 2 april 2024 04:01 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dit is zo'n beetje wat er een paar decennia terug ook al bovenaan dergelijke lijsten stond.
Niks in de top 10 uit deze eeuw, die inmiddels al ruim 23 jaar oud is.
Ik (bijna 43) word toch liever niet iemand die bijna enkel terug grijpt op dingen die in m'n jeugd op stonden.quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:05 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Er stonden sowieso ook maar 23 plaatjes uit de laatste 10 jaar in de gehele lijst. Daar zijn wel verschillende verklaringen voor, in de eerste plaats de samenstelling van de keuzelijst en in de tweede plaats de doelgroep van tussen de 40 en 60 jaar.
O.a. die lijst bedoelde ik ook.quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:37 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ik heb hier een house top 100 van 538 uit 1996 en de top 10 lijkt heel erg op deze:
1. Plastic Dreams JAYDEE
2. Don't You Want Me FELIX
3. Age Of Love AGE OF LOVE
4. Go MOBY
5. Show Me Love ROBIN S
6. Passion GAT DECOR
7. Give It Up THE GOODMEN
8. Feel What You Want KRISTINE W
9. Rubb It In FIERCE RULING DIVA
10. Waterfall ATLANTIC OCEAN
Je weet zelf ook wel dat jij niet representatief bent voor de gemiddelde stemmer. Ik zou het zelf liever ook anders zien, maar het is wat het is. Iets aandragen bij de organisatie heeft ook weinig zin. Daar heeft @Alpha0 ook ervaring mee 😂quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:40 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik (bijna 43) word toch liever niet iemand die bijna enkel terug grijpt op dingen die in m'n jeugd op stonden.
Het 90's/vroege 00's-deel van de favorietenlijsten op m'n Spotify (zie signature) heeft sowieso een redelijk aandeel 'met terugwerkende kracht pas gaan draaien'.
Maar goed, voor velen werkt nostalgie idd.
[..]
O.a. die lijst bedoelde ik ook.
Bijna https://www.hitnoteringen.nl/hitlijsten/house-top-1000/2019quote:Op maandag 1 april 2024 21:18 schreef tjoptjop het volgende:
8x Prodigy in de top 50, is dat wel eens eerder zoveel geweest?
Oh ja, het jaar dat Keith Flint stopte met roken.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:11 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Bijna https://www.hitnoteringen.nl/hitlijsten/house-top-1000/2019
Ik keek nog even in je playlists. Dat is echt te hoog gegrepen voor Bierbuik & co hoor. Ze pakken vooral hitjes en daarnaast wat Defected en Toolroom. Dit jaar kwam Opal op de keuzelijst (en direct in de lijst) dat is voor deze Pipo’s echt een soort Marsmissie geweest volgens mij.quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:40 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik (bijna 43) word toch liever niet iemand die bijna enkel terug grijpt op dingen die in m'n jeugd op stonden.
Het 90's/vroege 00's-deel van de favorietenlijsten op m'n Spotify (zie signature) heeft sowieso een redelijk aandeel 'met terugwerkende kracht pas gaan draaien'.
Maar goed, voor velen werkt nostalgie idd.
[..]
O.a. die lijst bedoelde ik ook.
Aan de dancekant misschien idd wat afwijkend (zeker mid 00's+).quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:43 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik keek nog even in je playlists. Dat is echt te hoog gegrepen voor Bierbuik & co hoor. Ze pakken vooral hitjes en daarnaast wat Defected en Toolroom. Dit jaar kwam Opal op de keuzelijst (en direct in de lijst) dat is voor deze Pipo’s echt een soort Marsmissie geweest volgens mij.
Het is dit jaar ook langer wachten omdat Pasen 3 weken later is dan vorig jaar. Ga je nog mailen om iets op de keuzelijst te krijgen?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:19 schreef Alpha0 het volgende:
Blijkt een jubileum te zijn, ze bestaan 15 jaar.
22 maart gaan de stembussen open.
Feestje
Ik heb slechts 1 suggestie gedaan voor de stemlijst, ben benieuwd of die er op komt.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:32 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het is dit jaar ook langer wachten omdat Pasen 3 weken later is dan vorig jaar. Ga je nog mailen om iets op de keuzelijst te krijgen?
Ik heb gelukkig The Greatest Switch en deze lijst niet nodig om regelmatig naar Bonzai classics te kunnen luisteren. Ik draai/mix ze zelf wel en andere DJ's ook...quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:53 schreef Tussle266 het volgende:
De keuzelijst is er niet slechter van geworden. Uiteraard wat recente hitjes toegevoegd, verder wat oude Bonzai en andere Belgische hitjes die door StuBru de nek om zijn gedraaid met het schrappen van The Greatest Switch (@:Madmaster), na 15 jaar eindelijk meer dan 1 KLF en wat klassiekers waarvan ik me nooit beseft heb dat ze er voorheen niet op stonden.
En omgekeerd hebben ze wat dubbele versies (Pulverturm/Pulverturm2.0) geschrapt zodat er nog maar een van beide staat.
Best leuk allemaal, hoezee.
Je hebt lijsten natuurlijk sowieso niet nodig, maar het is in ieder geval beter dan al die Guetta-hitjes.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig The Greatest Switch en deze lijst niet nodig om regelmatig naar Bonzai classics te kunnen luisteren. Ik draai/mix ze zelf wel en andere DJ's ook...
Eens, maar ik vind de presentatie van deze lijst dramatisch (die van The Greatest Switch was doorgaans in orde...) en daarom luister ik er sowieso niet of nauwelijks naar...quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:58 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Je hebt lijsten natuurlijk sowieso niet nodig, maar het is in ieder geval beter dan al die Guetta-hitjes.
Bonzaiquote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig The Greatest Switch en deze lijst niet nodig om regelmatig naar Bonzai classics te kunnen luisteren. Ik draai/mix ze zelf wel en andere DJ's ook...
Het is al een vooruitgang dat ze niet meer elke boer die ze op band zetten aan die lijst toevoegen, wat er nu staat staat er al een aantal jaar.. In ieder geval niet van Calvin en David, alleen nog van Tiesto.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:12 schreef Alpha0 het volgende:
Wat da fuck doet Calvin Harris in deze lijst?
quote:Stem op zoveel tracks als je wilt – Hoe meer je stemt, hoe waardevoller jouw bijdrage wordt! Ons AI-gestuurde stemsysteem beloont actieve stemmers door hun stemmen zwaarder te laten wegen. Zo voorkomen we dat mensen slechts op één track stemmen, zoals in voorgaande jaren vaak gebeurde.
Ik zag dat Heaven Scent gisteren achteraf was toegevoegd. Dat deed me eraan denken: hebben ze nog iets met jouw suggesties gedaan?quote:
Nee, helaas.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:57 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik zag dat Heaven Scent gisteren achteraf was toegevoegd. Dat deed me eraan denken: hebben ze nog iets met jouw suggesties gedaan?
Heaven Scent nu pas toevoegd?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:57 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik zag dat Heaven Scent gisteren achteraf was toegevoegd. Dat deed me eraan denken: hebben ze nog iets met jouw suggesties gedaan?
Niet vergeten om 1-en uit te delen bij alles wat je heel slecht vindt he? Dan tellen je 10-en zwaarder mee (nou ja, dat zeggen ze, dus ik gok het erop).quote:Op zondag 30 maart 2025 19:59 schreef Pisces29 het volgende:
Even een begin gemaakt met stemmen. M’n hart maakt weer een sprongetje.
Hij heeft er vroeger ook op gestaan, maar een jaar of 5 geleden is de keuzelijst drastisch ingekort en toen ging o.a. ook Heaven Scent eraf. Sommige van de platen die er toen af zijn gehaald, komen de laatste jaren weer terug. Sommige zelfs in de eindlijst.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Heaven Scent nu pas toevoegd?Toch maar weer eens Groove kijken.
Ah, dat wist ik niet.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:43 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Niet vergeten om 1-en uit te delen bij alles wat je heel slecht vindt he? Dan tellen je 10-en zwaarder mee (nou ja, dat zeggen ze, dus ik gok het erop).
Ja maar die 1en zelf ook. Of dit dus slim is weet ik niet.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:43 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Niet vergeten om 1-en uit te delen bij alles wat je heel slecht vindt he? Dan tellen je 10-en zwaarder mee (nou ja, dat zeggen ze, dus ik gok het erop).
Ik vind het wel fijn als Jaydee en Felix eens niet bovenaan staan. Als ik dan Sash een 1 moet geven voor plek 633 ipv 634 om Solid Session hoger te krijgen omdat mijn lijst 2x telt en die van de plastic Dreams hooligans 1x, dan is dat maar een klein offer.quote:Op woensdag 9 april 2025 17:16 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ja maar die 1en zelf ook. Of dit dus slim is weet ik niet.
Die Gregor Salto plaat op 999 maakte me ook wel even bang, maar dat bleek maar een schijnbeweging. Tot nu toe is het best aardig. 260 re-entries is wel idioot veel op een lijst van 1000, daar zit vast ook wel een radiohitje of 2 a 3 tussen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:48 schreef Alpha0 het volgende:
We zijn vrij sterk van start gegaan moet ik zeggen. Zijn edities geweest dat je dag 1 het best kon vermijden als de pest.
Je kunt vanaf 1000 tot nu (113?) zien.quote:Op maandag 21 april 2025 10:48 schreef MadMaster het volgende:
Is die gehele lijst nog ergens te bekijken?
Via https://ht1000.nl/resultaten/ zie ik maar een heel klein gedeelte…
Ze publiceren per uur, maar als je met je cursor op die tabel gaat staan, kan je wel naar beneden scrollen. Ze zijn niet heel erg technisch onderlegd aldaar, dus is een beetje een wormhole.quote:Op maandag 21 april 2025 10:48 schreef MadMaster het volgende:
Is die gehele lijst nog ergens te bekijken?
Via https://ht1000.nl/resultaten/ zie ik maar een heel klein gedeelte…
Hmmm, ik zag net alleen de 20 laatst gedraaide tracks, nu zie ik alles.quote:Op maandag 21 april 2025 10:53 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ze publiceren per uur, maar als je met je cursor op die tabel gaat staan, kan je wel naar beneden scrollen. Ze zijn niet heel erg technisch onderlegd aldaar, dus is een beetje een wormhole.
Ja, dat blijft nog wel een dingetje, maar die Van Leeuwen/Bom verdedigt dat dan altijd als 'niet alle house heeft een vierkwartsmaat'. Ja, nou ja, als hij dat vindt. Maar het is wel een 100% Guetta en Harris loze lijst dit jaar. Dat is al een hele vooruitgang.quote:Op maandag 21 april 2025 11:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hmmm, ik zag net alleen de 20 laatst gedraaide tracks, nu zie ik alles.
Ik blijf me verbazen over vele tracks die in de lijst staan en helemaal niet met ‘house' te maken hebben…
Even gemist, maar zijn die bewust geweerd, of hebben ze gewoon de lijst niet gehaald?quote:Op maandag 21 april 2025 11:02 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Maar het is wel een 100% Guetta en Harris loze lijst dit jaar. Dat is al een hele vooruitgang.
Lijst niet gehaald. Ze gaan er altijd prat op dat ze zo eerlijk zijn, dus laten we daar dan maar van uit gaan. De combinatie van een nieuwe stemmethode en een behoorlijke exposure tijdens de stemweken vanwege het 15-jarig bestaan (en dus meer/andere stemmers) zal het zijn.quote:Op maandag 21 april 2025 13:50 schreef D. het volgende:
[..]
Even gemist, maar zijn die bewust geweerd, of hebben ze gewoon de lijst niet gehaald?
Opvallend, maar geen slechte ontwikkelingquote:Op maandag 21 april 2025 13:57 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Lijst niet gehaald. Ze gaan er altijd prat op dat ze zo eerlijk zijn, dus laten we daar dan maar van uit gaan. De combinatie van een nieuwe stemmethode en een behoorlijke exposure tijdens de stemweken vanwege het 15-jarig bestaan (en dus meer/andere stemmers) zal het zijn.
Er komen er nog wel 5 die vorig jaar niet in de top 100 stonden, dus er is een kleine kans dat Titanium wel nog komt (maar dat zou dan echt de enige Guetta zijn). Er zijn wel wat platen die gewoon 600 plaatsen omhoog zijn gesprongen (zoals deze op 65), dus het zou kunnen. Maar eigenlijk alle radiohitjes zijn gezakt tot nu toe, als ze er al in stonden.quote:Op maandag 21 april 2025 13:59 schreef D. het volgende:
[..]
Opvallend, maar geen slechte ontwikkeling
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.quote:
Eens. Een beetje een probleem ja.quote:Op maandag 21 april 2025 11:00 schreef MadMaster het volgende:
Ik blijf me verbazen over diverse tracks die in de lijst staan en helemaal niets met ‘house' te maken hebben…
Alleen die geleende van zojuist. (oh nee, en die Phantasia met hetzelfde stukje natuurlijk).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |