Tarado | zaterdag 25 februari 2023 @ 10:57 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() [ Bericht 38% gewijzigd door Nattekat op 28-02-2023 15:59:08 ] | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 10:58 | |
Da klonk niet best…. | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 februari 2023 @ 10:58 | |
Die auto had er geen zin meer in. | ||
DKUp | zaterdag 25 februari 2023 @ 10:58 | |
Melroy ellende De auto valt compleet stil ![]() | ||
ESF1Gamer | zaterdag 25 februari 2023 @ 10:59 | |
Of heeft Bottas dit gedaan:![]() | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:00 | |
Wel gave helm van Bottas | ||
ChevyCaprice | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:00 | |
Alweer een ALFA ROMEO met problemen. | ||
ondeugend | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:01 | |
Niet zijn cultstatus bekritiseren he.. hij is cooler dan wie dan ook. ![]() | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:03 | |
Goed interview wel ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:04 | |
Bottas ziet er bezweet uit. | ||
ESF1Gamer | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:05 | |
Hij is nu 1 van de New Kids ![]() | ||
Tarado | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:06 | |
Hij is er wat te laat mee, nu wel een vriendin met de broek aan blijkbaar. | ||
DKUp | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:08 | |
En weg | ||
Starflyer | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:10 | |
En weg onder het juk van Mercedes ![]() | ||
Tarado | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:14 | |
Z'n teammaat had daar weinig last van. | ||
DKUp | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:17 | |
Altijd tegen Alfa | ||
DKUp | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:17 | |
Wie is deze frau? | ||
ondeugend | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:26 | |
Dat heeft hem zichtbaar goed gedaan. | ||
Tarado | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:27 | |
Prima gozer verder maar dit image en net zo fake als de lach van Ricciardo. | ||
ondeugend | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:28 | |
Fake of niet, hij bloeit helemaal op en dat kan nooit negatief zijn. | ||
Starflyer | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:29 | |
Daar draait dan ook alles om die teammaat ![]() | ||
Dauthi | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:29 | |
McLaren weer een slechte auto, automotive moet weer kapitaal aantrekken. Rijst toch de vraag of het niet tijd wordt voor een andere CEO? Sinds Ron weg is, is het een chaotische bende daar in Woking. | ||
Tarado | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:30 | |
Ik ben wel z'n naam kwijt ![]() | ||
ESF1Gamer | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:32 | |
![]() | ||
Starflyer | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:35 | |
De laatste jaren onder Ron was niet veel beter ![]() | ||
WheeledWarrior | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:36 | |
Norris wordt ook zo'n eeuwig talent als hij daar niet snel weg is. | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:36 | |
Leuk Enrique Bernoldi verhaal nu van Button. | ||
Nober | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:39 | |
Leaderboard Leclerc, Ferrari, 1m31.024s, C4 - 56 laps Russell, Mercedes, 1m31.442s, C5 - 71 laps Drugovich, Aston Martin, 1m32.075s, C5 - 61 laps Pérez, Red Bull, 1m32.459s, C3 - 58 laps Gasly, Alpine, 1m32.762s, C3 - 49 laps Albon, Williams, 1m33.178s, C4 - 47 laps Hülkenberg, Haas, 1m33.329s, C3 - 62 laps Piastri, McLaren, 1m33.655s, C3 - 31 laps Bottas, Alfa Romeo, 1m36.854s, C3 - 72 laps De Vries, AlphaTauri, 1m38.807s, C3 - 73 laps https://www.autosport.com(...)y-3-1118060/1118060/ Weet iemand wat C3, C4 en C5 is? | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:40 | |
Bij Viaplay denken ze toch echt dat het de PU betreft van de Alfa. | ||
Mano_ | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:40 | |
Bandencompound. | ||
ESF1Gamer | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:40 | |
Monaco 2001 ![]() | ||
Tarado | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:41 | |
C3 is voor aankomende race de zachtste compound | ||
ChevyCaprice | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:41 | |
Dacht ik deze keer ook aan het geluid te horen. | ||
Dauthi | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:42 | |
Min of meer. Ron had in 2009 de leiding van het F1 overgedragen en was toen meer bezig met automotive. Automotive ging toen nog redelijk. | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:42 | |
Perez heeft meer moeite met de RBR dan Verstappen. Hoorde een vreemde ratel/tik vlak voor het stilvallen. | ||
ChevyCaprice | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:44 | |
De welbekende Verstappen-afstelling zit weer eens op de auto. | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:46 | |
Oei.. dat van automotive wist ik nog niet. Het is toch nog niet heel lang geleden dat er Bahreins(?) kapitaal was aangetrokken voor de automotive tak? Het uitblijven van de oplevering van de nieuwe windtunnel wordt wel heel pijnlijk, had eigenlijk in 2021 klaar moeten zijn. Zoals het er nu uitziet zal de nieuwe windtunnel pas impact hebben op de 2025/2026 wagen. | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:52 | |
Nee, dit was niet niet het Monaco - DC verhaal. In preseason 2001 waren Enrique Bernoldi zijn nekspieren na een testdag zo gesloopt dat hij de volgende ochtend bij het ontbijt z'n hoofd fysiek omhoog moest houden met z'n hand, anders klapte ie met z'n hoofd in z'n muesli kommetje. | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:53 | |
IndekWolff | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:55 | |
Train with RedBull has left the station… Maar teatdagen zeggen toch geen flikker? | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 11:58 | |
Op basis van 2 foto’s uit verschillende hoeken concluderen dat bij de ene foto de coureur 2 centimeter naar voren zit. ![]() | ||
Nieuwschierig | zaterdag 25 februari 2023 @ 12:02 | |
Afgezien van of het klopt of niet wat hij zegt, het lijkt me wel een voordeel als je de auto zo kunt maken dat de coureur wat hoger zit. Een paar centimeter scheelt veel aan overzicht en inschatten van afstanden tot je rempunt. | ||
Tarado | zaterdag 25 februari 2023 @ 12:08 | |
Was wel topanalyse ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 februari 2023 @ 12:09 | |
De grootste aandeelhouder van de McLaren group is de Bahrain Mumtalakat Holding Company wat het investeringsverhikel is van de overheid van Bahrein. McLaren heeft ruwweg 2 grote kapitaal injecties gehad, een lening van $150 miljoen dollar van de nationale bank van Bahrein en $200 miljoen van een Amerikaans consortium wat hun 15% van de aandelen opleverde. De laatste partij wil uiteindelijk 33% overnemen. In 2022 heeft Bahrein er nog eens 220 miljoen dollar in gestoken. Dat is uiteraard voor het hele concern en niet alleen het race deel. Hoe sterk McLaren financieel is weet ik niet maar men draait verlies en Moody's heeft hun rating op negatief staan, $190 miljoen verlies in '22 en naar verwachting 90 miljoen in '23. | ||
Tarado | zaterdag 25 februari 2023 @ 12:09 | |
Dan ligt het zwaartepunt ook weer hoger. | ||
ESF1Gamer | zaterdag 25 februari 2023 @ 12:15 | |
![]() | ||
Dauthi | zaterdag 25 februari 2023 @ 13:36 | |
Mclaren Group zit ontzettend in de shit. Automotive gaat slecht, omdat ze veel te snel wilde groeien, en daarmee orginele klanten voor het hoofd stoten. Technology center is verkocht en wordt nu terug gehuurd, voor 160 miljoen In 2021 al voor 550 miljoen aan kapitaal binnengehaald, en nog eens 150 miljoen om te herfinancieren. In 2022 nog eens 225 miljoen. En nu moet er weer honderden miljoenen bij. | ||
Nieuwschierig | zaterdag 25 februari 2023 @ 13:45 | |
Sommigen coureurs hebben een lichter hoofd dan andere "I am stupid" bijvoorbeeld | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 13:55 | |
Sainz z’n longrun pace is toch wel indrukwekkend. | ||
Nebelwerfer | zaterdag 25 februari 2023 @ 14:04 | |
Ik heb van pappa Perez vernomen dat Perez alleen de moeilijke dagen rijdt en Verstappen de makkelijke. | ||
Starflyer | zaterdag 25 februari 2023 @ 14:17 | |
Het gerucht waar Allard het over heeft | ||
THEFXR | zaterdag 25 februari 2023 @ 14:46 | |
zelf vind ik die Zak brown niks | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 februari 2023 @ 15:15 | |
Wienerschnitzels | zaterdag 25 februari 2023 @ 15:17 | |
De Racesim van Russell vanochtend was echt gigantisch langzaam, achter Alfa qua rondetijden. | ||
Rnie | zaterdag 25 februari 2023 @ 15:19 | |
Age 30 en 25? ![]() | ||
Nober | zaterdag 25 februari 2023 @ 15:22 | |
2007-2014. Hamilton debuteerde in 2007 op z'n 22ste. | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 februari 2023 @ 15:22 | |
Na 8 seizoenen F1 was Lewis 30 idd. | ||
Starflyer | zaterdag 25 februari 2023 @ 15:25 | |
De mini racesim van Hamilton vrijdag daarentegen was niet slecht. Slechts een fractie achter die van Perez gisteren. | ||
StephanL | zaterdag 25 februari 2023 @ 15:29 | |
Lekker man die Mercedes ![]() | ||
Tijn | zaterdag 25 februari 2023 @ 15:40 | |
Meer poles dan overwinningen is wel slecht, hoor ![]() | ||
Rianne84 | zaterdag 25 februari 2023 @ 15:42 | |
Geeft maar weer aan hoe goed die Mercedes was. Max heeft voor de meeste overwinningen toch minimaal 1 inhaalactie moeten doen. Dat kan Lewis niet zeggen. | ||
D_A | zaterdag 25 februari 2023 @ 15:55 | |
Hup Perez ![]() | ||
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 25 februari 2023 @ 15:55 | |
Aston Martin net zo snel als Mercedes. Hoop dat dat ook echt zo gaat zijn. Dan wordt het wel een leuk seizoen. ![]() | ||
D_A | zaterdag 25 februari 2023 @ 15:56 | |
Gare Ferrari. | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 16:07 | |
Hamilton WDC 2023 confirmed | ||
Rnie | zaterdag 25 februari 2023 @ 16:11 | |
Ben benieuwd wat de andere doen op de C5. Merc oogt inderdaad snel op de C5, maar die wordt toch niet gebruikt komend weekend. | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 februari 2023 @ 16:20 | |
Hoe goed was die Mercedes voor 2014 al? | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 16:21 | |
Perez WDC 2023 confirmed. | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 februari 2023 @ 16:21 | |
Wat is daar mee dan? Snap je het plaatje wel? | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 februari 2023 @ 16:23 | |
Perez sneller Hamilton. Verstappen WDC 2023 confirmed. | ||
Rnie | zaterdag 25 februari 2023 @ 16:26 | |
O zo, overheen gelezen ![]() | ||
Rnie | zaterdag 25 februari 2023 @ 16:27 | |
Nu wel. ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 februari 2023 @ 16:28 | |
Kan gebeuren ![]() | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 16:29 | |
Op C4? Terwijl Hamilton z’n tijd reed op de C5? Ik kan het niet goed zien namelijk. | ||
StephanL | zaterdag 25 februari 2023 @ 16:41 | |
Ja | ||
Peterselieman | zaterdag 25 februari 2023 @ 17:04 | |
Slim van RB om Perez nog wat snelle runs te geven. Demotiveert de rest ![]() | ||
Nieuwschierig | zaterdag 25 februari 2023 @ 17:12 | |
Het motiveert de rest om er nog harder tegenaan te gaan, en een gemeenschappelijke vijand verhoogt de saamhorigheid van de rest. Dat kan van pas komen bij de directe concurrentie van RB. Net even iemand doorlaten of nog een bochtje er voor blijven, een protest tegen iets dat illegaal lijkt wel of niet ondersteunen. | ||
Nober | zaterdag 25 februari 2023 @ 17:19 | |
Ronderecord uit 2020 van 1:27.264 lacht hierom. | ||
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 25 februari 2023 @ 17:21 | |
Weinig relevant. De poletijd van vorig jaar was 1:30.558. Daar zit Perez nu al op. | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 17:22 | |
Compleet andere auto, beter vergelijk je het met de Q uit 2022, en dan gaat het nu al sneller. | ||
bedachtzaam | zaterdag 25 februari 2023 @ 17:25 | |
Het is vertekend natuurlijk omdat op zachtere banden gereden werd maar ik verwacht inderdaad ook wel een hoge 29 in de kwalificatie volgende week. | ||
ChevyCaprice | zaterdag 25 februari 2023 @ 17:27 | |
![]() | ||
ChevyCaprice | zaterdag 25 februari 2023 @ 17:30 | |
En de test is officieel TEN EINDE. | ||
D_A | zaterdag 25 februari 2023 @ 17:30 | |
En dat was het weer. Tot volgende week ![]() | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 17:32 | |
Ik verwacht nog wel wat sneller, 29 laag of zelfs 28 hoog in de Q. | ||
bedachtzaam | zaterdag 25 februari 2023 @ 17:42 | |
Mijn mening/voorspelling, Giedo gaat verrast worden volgende week want dan staat Mercedes er gewoon goed bij. | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 17:50 | |
Erbij, ja. Maar zoals ik het zie zijn zowel Ferrari als RedBull sneller. RedBull heeft z’n zaakjes het beste op orde. | ||
bedachtzaam | zaterdag 25 februari 2023 @ 18:02 | |
We gaan het zien, het zou mij niet verbazen als Mercedes met Red Bull vecht om pole. | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 18:08 | |
Het is en blijft speculeren natuurlijk. Ik baseer m’n mening op de rondetijden (niet bekend met welke fuelload ze rijden) en beelden van de bolides. En de coureurs in de Mercedes moesten veel meer corrigeren en knokken om hun auto op de baan te houden. Vooral Hamilton heb ik ontzettend veel rempunten zien missen en fouten zien maken. En Verstappen is ERG positief, veel positiever dan na de tests van vorig seizoen. En we weten allemaal hoe dat seizoen is afgelopen. | ||
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 25 februari 2023 @ 18:16 | |
Mij wel. De Mercedes ziet er gewoon niet zo goed uit. Ik ben het eens met de analysten van Sky, dat Mercedes wel eens moeite kan hebben om AM van zich af te houden. | ||
ChevyCaprice | zaterdag 25 februari 2023 @ 18:16 | |
Perez de snelste man van de test. Goed gedaan.😤 | ||
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 25 februari 2023 @ 18:18 | |
Hij heeft de snelste tijd gereden op het meest gunstige moment, dat is niet hetzelfde. ![]() | ||
beantherio | zaterdag 25 februari 2023 @ 18:19 | |
Hamilton klinkt niet heel enthousiast. | ||
THEFXR | zaterdag 25 februari 2023 @ 18:23 | |
Die mercs zijn nergens, ook weinig rondes gereden. | ||
beantherio | zaterdag 25 februari 2023 @ 18:25 | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 25 februari 2023 @ 18:32 | |
"Come on man." | ||
Nober | zaterdag 25 februari 2023 @ 18:39 | |
Met vier teams juist de meeste km's voor Mercedes. Eigenlijk moeten Honda RBPT (2 teams) en Renault (1 team) meer testdagen krijgen. | ||
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 25 februari 2023 @ 18:45 | |
![]() | ||
tripel7 | zaterdag 25 februari 2023 @ 19:05 | |
Dat is hij sws niet als blijkt dat een seizoen geen cadeautje wordt voor hem. | ||
beantherio | zaterdag 25 februari 2023 @ 19:08 | |
Ik ben trouwens benieuwd of McLaren en Alpine dit jaar Haas en Williams gaan voorblijven. Als ik op basis van de afgelopen 3 dagen een inschatting moet maken van de krachtsverhoudingen dan staan ze er misschien net voor. | ||
Tijn | zaterdag 25 februari 2023 @ 19:48 | |
De tijd van kadootjes voor Mercedes is sowieso wel voorbij, nu het motorreglement vastligt en de andere teams min of meer evenveel PKs hebben. | ||
TheStigsDutchCousin | zaterdag 25 februari 2023 @ 20:35 | |
Hij moet zich onderhand toch realiseren dat hoe goed hij ook is er nu anderen zijn die beter zijn dan hem? Zelfs Russell rijdt nog net geen rondjes om hem heen. | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 25 februari 2023 @ 20:54 | |
Will Buxton says he saw Lando Norris punch a wall during testing (streamable.com) | ||
Tarado | zaterdag 25 februari 2023 @ 20:58 | |
DTS 23 | ||
TheStigsDutchCousin | zaterdag 25 februari 2023 @ 20:59 | |
Durf Te Slaan? | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 februari 2023 @ 21:04 | |
Bij Sky dachten ze dat McLaren ergens achteraan staat. | ||
Starflyer | zaterdag 25 februari 2023 @ 21:08 | |
Met zachtere banden. Beter kun je de snelste C3 vergelijken met de poletijd. Dat is volgende week de zachtste band. | ||
tja77 | zaterdag 25 februari 2023 @ 21:09 | |
Norris dus vrij snel richting RedBull | ||
Peterselieman | zaterdag 25 februari 2023 @ 21:10 | |
Is mijn vermoeden ook. Ik denk dat alleen Williams er nog achter staat | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 25 februari 2023 @ 21:34 | |
Gister had men het nog over "mogelijk achter AM". Dit zou toch een aanzienlijk tandje erger zijn. En Lando heeft naar verluidt geen exit clausule in z'n 2025 contract staan. ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 februari 2023 @ 21:35 | |
Buxton denkt zelfs dat AM het derde team is. | ||
Peterselieman | zaterdag 25 februari 2023 @ 21:47 | |
Ik denk zelf het 4e team, al is Alpine een dark horse | ||
Nober | zaterdag 25 februari 2023 @ 21:54 | |
Kijk naar het verschil in kilometers.
| ||
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 25 februari 2023 @ 21:58 | |
Hoe is dat relevant? RB heeft 413 rondjes gereden en Mercedes 388. | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 25 februari 2023 @ 21:59 | |
Dat zou wel bijzonder opmerkelijk zijn. Echter blijkt de shake-up meestal niet zo spannend te zijn na afloop van Q1. Eén team wat ik heel lastig vindt om te peilen is Alpine. Die lieten preseason 2022 ook niks opvallends zien, maar bleken in potentie de vierde beste wagen van het veld te hebben, en zonder de pech van Alonso zouden ze die vierde plek met twee vingers in de neus binnen hebben gehaald. Dus AM zomaar voorbij aan Alpine... ik weet het niet. | ||
tripel7 | zaterdag 25 februari 2023 @ 22:12 | |
Hij bevind zich in een zwaar toxische omgeving, dat hebben we vorig jaar ook gezien, als HAM ergens rond p10 over de streep kwam, en Russell op het podium stond, zat het hele team erbij alsof ze op een begravenis waren, en noemde Toto in de media de auto onmogelijk om te besturen en boodt hij publiekelijk z'n excuus aan HAM aan. Het lijkt me daardoor niet de omgeving waarin HAM eens kritish naar zichzelf kijkt, immers het team gaat erin mee, waardoor de schijn voor hem opgehouden wordt. Ik ben ook heel erg benieuwd hoe sfeer binnen dat team wordt als HAM rond de zomerstop nog geen winst(of heel onwaarschijnlijk; geen podium) heeft, en Russell weer boven hem staat in het klassement. | ||
Tijn | zaterdag 25 februari 2023 @ 22:28 | |
Lijkt me erg sterk dat de top drie niet gewoon Red Bull, Ferrari en Mercedes zijn. | ||
Peterselieman | zaterdag 25 februari 2023 @ 23:03 | |
Vorig jaar stond er minder druk op Sjors. Dit jaar wel en kan de sfeer nog veel giftiger worden als hij voor zijn teamgenoot staat. Zou zomaar iets vergelijkbaars als met Rosberg kunnen worden. | ||
Tarado | zaterdag 25 februari 2023 @ 23:07 | |
Uiteindelijk wel maar het kan aankomend weekend best wel zo zijn dat AM met Alonso voor beide Mercs eindigt. | ||
TheStigsDutchCousin | zaterdag 25 februari 2023 @ 23:26 | |
Ik zie het graag gebeuren. En dat Nyck punten scoort. | ||
ESF1Gamer | zaterdag 25 februari 2023 @ 23:27 | |
Nyck ![]() | ||
Nieuwschierig | zondag 26 februari 2023 @ 00:06 | |
Ik hoop juist dat Redbull zich nog een buil gaat vallen. Dat Mercedes en Ferrari nog wat achter de hand hebben. Niet dat ik het verwacht na wat ik gezien heb. Maar misschien worden ze daardoor overmoedig en lui. | ||
ChevyCaprice | zondag 26 februari 2023 @ 00:27 | |
Mercedes gaat met een update komen dus eerst zullen ze tegenvallen maar langzamerhand gaan ze de smaak te pakken krijgen ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 26 februari 2023 @ 01:34 | |
Sowieso, wat moet RB met Lando zolang ze Checo nog onder contract (da's nog 2 jaar) hebben? Bij AT neerzetten? Lando heeft gewoon weinig opties, Mercedes is voorlopig voorzien, Ferrari is voorlopig voorzien en RBR is voorlopig voorzien. Wat er overblijft is ongeveer van het kaliber McLaren of minder. [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2023 01:35:39 ] | ||
ChevyCaprice | zondag 26 februari 2023 @ 01:40 | |
Zodra Lewis WDC 8 of 9 te pakken heeft kan Lando bij George aansluiten. | ||
Evenstar | zondag 26 februari 2023 @ 01:49 | |
... dus Lando heeft weinig opties, want die titels gaan niet komen. | ||
ChevyCaprice | zondag 26 februari 2023 @ 01:52 | |
Jij hebt je glazen bol afgestoft? | ||
Evenstar | zondag 26 februari 2023 @ 02:15 | |
Yup ![]() Nee, zonder gekheid. Denk echt dat tijdperk van dominante Mercedes simpelweg voorbij is. Lewis is goed, maar ondertussen niet meer de jongste. Hij staat nou ook niet echt bekend om het winnen van races onder druk en zijn titels zijn op 1 of 2 na ook allemaal gekomen met redelijk dominante auto's. Enige manier dat Lewis titels gaat pakken is als Mercedes weer dominant wordt. Een "gewone" auto dat een beetje mee kan komen en af en toe een race kan winnen is niet genoeg. | ||
Kleffe_Dop | zondag 26 februari 2023 @ 06:29 | |
Als de kans zich voordoet, zonder dat het in extreme vorm de bank breekt, zou RB meteen Norris vastleggen. Ze hebben hem al vanaf zijn junior career op het oog en hij is meerdere keren benaderd. Tot zo recent als eind 2021 nog, voordat hij bijtekende bij McLaren. Perez is uiteindelijk een passant, ja hij heeft nog een contract tot en met 2024, maar bij een buitenkansje stuurt RB Checo gewoon naar huis met een zak geld. Bijkomend voordeel is dat RB direct de concurrentie verzwakt want ze ontnemen Mercedes de mogelijkheid om Norris op standby te houden totdat Hamilton besluit dat ie er genoeg van heeft. | ||
Kleffe_Dop | zondag 26 februari 2023 @ 06:48 | |
Ted ook met AM als derde team, met name op basis van de race run van Alonso op de laatste testdag. Dat heeft wat gefronste wenkbrauwen opgeleverd in het paddock. | ||
PzKpfw | zondag 26 februari 2023 @ 07:52 | |
Als Mercedes er dit seizoen niet goed genoeg bij zit zie ik Hamilton per direct afzwaaien. | ||
tja77 | zondag 26 februari 2023 @ 08:13 | |
Norris gaat gewoon Perez vervangen en zal uiteindelijk eerste coureur worden als Verstappen afzwaait over een paar jaar. | ||
WheeledWarrior | zondag 26 februari 2023 @ 08:23 | |
Aston begint in elk geval al met een handicap aan het seizoen: of een debutant in de auto, of Stroll die geen ritme heeft. Verder verwacht ik niet dat ze ineens het derde team zullen zijn. Vijfde zou al heel wat zijn. | ||
Tijn | zondag 26 februari 2023 @ 09:03 | |
Als de auto van Mercedes sneller is dan de rest van het veld, dan wordt Russell kampioen, niet Hamilton. | ||
Zwansen | zondag 26 februari 2023 @ 09:13 | |
Ik ben benieuwd hoeveel kijkers er gaan afhaken als Max weer met overmacht wereldkampioen wordt. Zijn eerste kampioenschap was natuurlijk geweldig, maar vorig jaar was het al vrij saai. Het bijzondere is er bij een derde titel vervolgens ook wel een beetje af. | ||
TearsoftheKingdom | zondag 26 februari 2023 @ 09:26 | |
Dat ligt er toch echt aan hoe die eventuele titel behaald word. | ||
TheStigsDutchCousin | zondag 26 februari 2023 @ 09:27 | |
Ik blijf kijken in ieder geval. Nu Nyck ook meedoet ben ik vooral benieuwd naar zijn prestaties. En The Hulk uiteraard ![]() | ||
WheeledWarrior | zondag 26 februari 2023 @ 09:31 | |
Nog zo'n seizoen als vorig jaar zit niemand op te wachten. Iets meer spanning zowel om de race wins als de titel is wel gewenst. | ||
ChevyCaprice | zondag 26 februari 2023 @ 09:33 | |
De WDC boeit weinig voor de meeste kijkers. Het gaat bij het tv kijken om de Grand Prix, niet per sé om de lange termijn punten progressie | ||
daNpy | zondag 26 februari 2023 @ 09:46 | |
Max heeft 2 wdc, waarvan 1 zwaar bevochten en de andere dankzij failurari, en men begint al te janken dat het saai is ![]() Toen Hamilton 5 seizoenen achter elkaar elke race op een minuut voor de rest uit cruisete mocht je er niets van zeggen, want oh oh oh wat is die toch fantastisch ![]() Zolang de tweede Bull niet ook constant tweede is kun je die overmacht wel wat in perspectief zetten. | ||
Tarado | zondag 26 februari 2023 @ 09:48 | |
Het is een lang seizoen hoor, ik vind het niet zo verrassend dat we met die kleine regelwijziging zo'n beetje doorgaan met hoe het was eind vorig jaar, revoluties zijn er nu eenmaal zelden in F1. En de overmacht van Red Bull afgelopen jaar lag niet alleen aan Red Bull maar ook aan de incompetentie van Ferrari en vooral Mercedes, als die hun boel beter op orde krijgen dit jaar wordt het sowieso closer. | ||
tja77 | zondag 26 februari 2023 @ 09:49 | |
Die laatste schijnt Nederlands te spreken…. | ||
Tarado | zondag 26 februari 2023 @ 09:52 | |
Volgens mij hebben we begin vorig jaar betere races gezien dan ooit tijdens de Mercedes suprematie van 2014-2020, het is dat Ferrari volledig afhaakte anders had Verstappen veel meer races nodig gehad om die verloren punten in te lopen. | ||
Dutchguy | zondag 26 februari 2023 @ 09:56 | |
Ik hoop op een seizoen waarbij Ferrari de Red Bull op de hielen zit en Aston Martin de Mercedes. | ||
tja77 | zondag 26 februari 2023 @ 09:56 | |
En zonder de 2 dnf’s van Max in de eerste 3 races was het kampioenschap nog veel eerder beslist. | ||
Nattekat | zondag 26 februari 2023 @ 09:58 | |
Ik moet het eigenlijk nog maar zien of Ferrari echt boven Mercedes staat. | ||
Tarado | zondag 26 februari 2023 @ 09:59 | |
Inderdaad maar dat ligt dan toch aan Ferrari's dnfs. | ||
Tarado | zondag 26 februari 2023 @ 10:01 | |
Qua snelheid waarschijnlijk wel en ik vraag me af of deze Mercedes wel beter voor de banden is dan die van vorig jaar, dat was wel een pluspuntje waardoor ze over raceafstand wel weer dichtbij kwamen. | ||
Tijn | zondag 26 februari 2023 @ 10:03 | |
Haakten er veel kijkers af in de periode dat Schumacher alles won? Of Vettel? Of Hamilton? | ||
Zwansen | zondag 26 februari 2023 @ 10:07 | |
Nou, het is meer dat er de afgelopen jaren heel veel kijkers bij zijn gekomen. | ||
tja77 | zondag 26 februari 2023 @ 10:12 | |
Nou nee, het lag vooral aan de ontwikkeling die stagneerde bij Ferrari en juist erg goed was bij RedBull. Leclerc had 3 races zonder punten, Verstappen 2 als ik me niet vergis. | ||
daNpy | zondag 26 februari 2023 @ 10:12 | |
Precies. Ferrari had 1 - 2 tegen Verstappen kunnen uitspelen maar daar waren ze niet slim genoeg voor. | ||
daNpy | zondag 26 februari 2023 @ 10:13 | |
Nee die kregen een mega grote internationale fanbase. Alleen in Nederland moet je kop eraf als hij boven het maaiveld uitsteekt. | ||
WheeledWarrior | zondag 26 februari 2023 @ 10:23 | |
Geen idee eigenlijk maar ik weet nog wel dat ik in jaren zoals 2002, 2004, 2011 en 2013 niet per se hele races uit keek als het vanaf ronde 2 weer eens duidelijk was wie er ging winnen. | ||
Tarado | zondag 26 februari 2023 @ 10:24 | |
Zijn we het niet eens maar Verstappen liep heel snel in voor zover ik me kan herinneren en dat kwam omdat Charles weinig/geen punten scoorde. Verder moest Ferrari op een gegeven moment van het gas af omdat de motor het niet volhield en was het porpoising TD in hun nadeel. | ||
Tarado | zondag 26 februari 2023 @ 10:32 | |
Afhaken tijdens een race doe ik eigenlijk nooit, vind het altijd wel interessant genoeg, voorbeschouwingen en nabeschouwingen daarentegen laat ik meestal wel aan me voorbij gaan. | ||
WheeledWarrior | zondag 26 februari 2023 @ 10:33 | |
Leclerc had ook 2x DNF in de eerste acht races (Barcelona en Baku) en in Imola leverde hij zelf punten in door van de baan te gaan. Dus Verstappen kon inderdaad vrij rap inlopen. | ||
tja77 | zondag 26 februari 2023 @ 10:35 | |
De eerste races streed Leclerc met Verstappen om de overwinning en leiding in het kampioenschap, de laatste races streed Leclerc met Perez om P2 in het kampioenschap. De RedBull verloor gewicht en werd steeds sterker (ook kon Verstappen zich beter onderscheiden met Perez naar mate het seizoen vorderde). Leclerc heeft 3 races geen punten gescoord, natuurlijk heeft het team veel verkloot voor hem (en hij zelf ook met fouten) maar het verschil in de strijd om het kampioenschap kwam ECHT niet door de dnf’s van Ferrari (3x) waar Verstappen er 2 had. Dan kun je het niet eens zijn, maar cijfers liegen niet (2x dnf tegenover 3x dnf) terwijl het verschil in punten 146 was aan het einde van het seizoen. | ||
Tarado | zondag 26 februari 2023 @ 10:37 | |
![]() | ||
tja77 | zondag 26 februari 2023 @ 10:43 | |
Godver wat ben jij een eigenwijs stuk vreten zeg. ![]() Zeg gewoon dat je ongelijk hebt (of ben je daar niet mans genoeg voor), cijfers liegen niet knakker. Leclerc scoorde 3x geen punten, Verstappen 2x. Verschil in kampioenschap (146 punten) komt dus niet door de dnf’s van Ferrari. | ||
daNpy | zondag 26 februari 2023 @ 10:53 | |
Nee het kwam niet alleen door de DNFs, ook door de strategie en Leclercs eigen fouten. En als je kan strijden om winsten, zoals Red Bull in de jaren '17 en '18, kosten dat soort zaken (bijv de Renooit motor) heel veel punten. | ||
Nattekat | zondag 26 februari 2023 @ 10:55 | |
Qua snelheid was Ferrari vorig jaar, ook in de tweede seizoenshelft, veel beter dan Mercedes, maar die tweede seizoenshelft had ze de tweede plek in het constructeurskampioenschap gekost als Hamilton niet zo zat te kloten in de eerste paar races. | ||
tja77 | zondag 26 februari 2023 @ 10:58 | |
Vergeet voor het gemak niet dat de RedBull beter werd naar mate het seizoen vorderde. Kreng woog teveel bij aanvang van het seizoen, en Verstappen kon z’n bolide niet naar z’n hand zetten. | ||
daNpy | zondag 26 februari 2023 @ 11:00 | |
Klopt en die verbeter kansen had Ferrari net zo goed. Uitvallers zijn hetgeen wat direct het meeste kost, zeker als je in de top rijdt. Of dat nou een technische DNF, crash of eigen fout, het kost snel veel punten. En als je dan ook de strategie niet goed hebt, dan wordt die optelsom heel lang ![]() | ||
tja77 | zondag 26 februari 2023 @ 11:06 | |
Ja maar 3 dnf kost je maximaal 78 punten (Leclerc) en 2 dnf’s kost je maximaal 52 punten (Verstappen) verschil is 26 punten, terwijl het verschil aan het einde van het seizoen 146 punten was. Blijft er 120 punten verschil over die NIET door Ferrari dnf’s kwamen. Feiten…. | ||
Tarado | zondag 26 februari 2023 @ 11:07 | |
![]() | ||
WheeledWarrior | zondag 26 februari 2023 @ 11:08 | |
Verstappen won wel races waarin hij foutjes maakte of verder naar achteren moest beginnen, Leclerc niet. | ||
Tarado | zondag 26 februari 2023 @ 11:19 | |
2 grote fouten toch, die windvlaag in Barcelona? en die spin in Hongarije. Meer kan ik me niet herinneren. | ||
daNpy | zondag 26 februari 2023 @ 11:37 | |
Even een 360 ° doen voor de overwinning ![]() | ||
tja77 | zondag 26 februari 2023 @ 12:10 | |
Dat kon omdat de RedBull steeds beter werd, zie Hongarije en Spa. De RedBull (zeker van Verstappen) had veel overspeed waar de Ferrari dat niet meer had. Een foutje (of mindere startpositie) had voor Verstappen daarom minder ernstige gevolgen. Of ben jij van mening dat de krachtsverhoudingen tussen RedBull en Ferrari gedurende het seizoen hetzelfde bleef en dat het grote verschil in het kampioenschap alleen kwam door de fuck-ups? | ||
THEFXR | zondag 26 februari 2023 @ 12:26 | |
Pa stroll een sadist, dat hij champ ALO naast zijn zoon zet? | ||
Tarado | zondag 26 februari 2023 @ 12:53 | |
Ik neem aan dat Seb al een tijdje aan het bier zit anders was hij wel een leuk alternatief geweest voor de komende race(s). | ||
ChevyCaprice | zondag 26 februari 2023 @ 13:21 | |
Ferrari had veel reliability issues en was niet zo dominant als RB. | ||
Tarado | zondag 26 februari 2023 @ 13:47 | |
ChevyCaprice | zondag 26 februari 2023 @ 13:50 | |
Felipe Massa wordt gevraagd in de reacties hierop. (lol) | ||
3rr0r | zondag 26 februari 2023 @ 13:52 | |
Herinnering, vandaag laatste kans om 13 euro te besparen, nu 51,99 ipv 64,99 voor het eerste jaar![]() ![]() https://www.formula1.com/en-nl/subscribe-to-f1-tv 20% korting, t/m zondag 26 februari 2023 | ||
#ANONIEM | zondag 26 februari 2023 @ 13:57 | |
Tja, dat kan natuurlijk en Max kan ook besluiten dat 3 titels genoeg zijn en opstappen maar dat is nog steeds geen situatie waarin Norris zonder probleem weg kan bij McLaren en gegeven de bedragen die er mee gemoeid zijn zal er niet snel iemand bereid zijn om dat risico te nemen. | ||
#ANONIEM | zondag 26 februari 2023 @ 14:06 | |
Massa kan het beter houden bij het geven van interviews. | ||
Wienerschnitzels | zondag 26 februari 2023 @ 14:35 | |
DtS fans waarschijnlijk ![]() | ||
ChevyCaprice | zondag 26 februari 2023 @ 14:44 | |
Wat mij opviel tijdens de test: De rembordjes hebben ze aangepast naar zwart, ipv de Pirelli band-vorm/witte bordjes. ![]() | ||
franklop | zondag 26 februari 2023 @ 14:47 | |
Zal dat niet gewoon tijdens een GP weekend alsnog worden geplaatst? Blijft een test ![]() | ||
ChevyCaprice | zondag 26 februari 2023 @ 14:49 | |
Klopt, maar wel een test bedoeld om uit te zenden op TV. FF gekeken maar vorig jaar tijdens de test hadden ze wel Pirelli bordjes. Misschien contract afgelopen oid. | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 februari 2023 @ 15:14 | |
Er zijn best veel F1-insiders die zeggen dat de data laten zien dat ze wel het 3de team kunnen zijn. De slag om de arm zit hem in Alpine. Die claimen het 3de of 4de team te zijn, maar dat is aan de testdagen niet te zien. | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 februari 2023 @ 15:17 | |
RB was in het begin zeker niet dominant. Misschien vanaf Spa wel. | ||
beantherio | zondag 26 februari 2023 @ 15:47 | |
Return of the "Hulkenberg spreekt schijnbaar Nederlands" meme. ![]() ![]() | ||
ESF1Gamer | zondag 26 februari 2023 @ 17:07 | |
Trio-interview met Hulk, De Vries en Verstappen in het Nederlands ![]() | ||
Evenstar | zondag 26 februari 2023 @ 17:33 | |
Vorig jaar had spannend kunnen zijn als Ferrari wat op zat te letten en Leclerc wat minder fouten had gemaakt. Zo heel dominant was Red Bull eigenlijk niet. Paar keer gewonnen door fouten van Ferrari/Leclerc, paar keer op strategie gepakt, paar keer geluk gehad. Het is echt onzin, wat mij betreft, om te roepen dat het allemaal al saai is of gaat zijn. Eerste titel kwam nog niet niet in de laatste bocht van laatste race. Vorig jaar zag het er ook niet zo mooi uit na de eerste paar races. Pas na de zomerstop werden ze pas wat dominant. Hoop natuurlijk ook op wat meer spanning, altijd goed, maar zo saai was vorig jaar echt niet. [ Bericht 1% gewijzigd door Evenstar op 26-02-2023 18:10:39 ] | ||
Tijn | zondag 26 februari 2023 @ 17:34 | |
Ik vond vorig seizoen hartstikke leuk ![]() | ||
beantherio | zondag 26 februari 2023 @ 18:10 | |
15% van de coureurs spreekt Nederlands! ![]() Op naar de 100%. ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 26 februari 2023 @ 18:27 | |
#ANONIEM | zondag 26 februari 2023 @ 18:32 | |
Is de Hamilton Russell wijn hier al wel eens besproken? Ik lees dit topic niet heel fanatiek, dus vergeef me als het al dertig keer eerder is gepost.![]() | ||
opgebaarde | zondag 26 februari 2023 @ 18:38 | |
Russell? Hamilton?? Ga je spoelen met water en zeep ![]() | ||
ESF1Gamer | zondag 26 februari 2023 @ 18:39 | |
![]() Verder ![]() | ||
Zorro | zondag 26 februari 2023 @ 18:39 | |
Schijnt erg zure wijn te zijn. Gemaakt van sour grapes. | ||
Pino112 | zondag 26 februari 2023 @ 19:57 | |
F1 / FOK! F1-manager 2023 is van start! #1 Met twee Nederlanders | ||
ChevyCaprice | zondag 26 februari 2023 @ 19:58 | |
Lijkt me erg lekker. Ga hem even bestellen. | ||
TearsoftheKingdom | zondag 26 februari 2023 @ 20:33 | |
En wie dat niet vond kan beter een andere sport zoeken om te kijken. | ||
TearsoftheKingdom | zondag 26 februari 2023 @ 20:35 | |
Je krijgt een flesje van me als Hamilton of Russell kampioen word. | ||
#ANONIEM | zondag 26 februari 2023 @ 20:55 | |
Geinig toch? Ik wilde even iets opzoeken, tikte 'Hamilton Russell' in en de eerste aanvulsuggestie van Google was 'pinot noir'. Die zag ik even niet aankomen. ![]() | ||
TearsoftheKingdom | zondag 26 februari 2023 @ 21:26 | |
Zit net de eerste aflevering van DtS te kijken. Zelfde kleur rem bordjes. | ||
ChevyCaprice | zondag 26 februari 2023 @ 22:08 | |
Klopt, maar bij bocht 4 niet 🧐 | ||
Drebbelman | maandag 27 februari 2023 @ 02:29 | |
![]() | ||
chufi | maandag 27 februari 2023 @ 02:32 | |
Yuki heeft er zin in | ||
hole1988 | maandag 27 februari 2023 @ 06:33 | |
ESF1Gamer | maandag 27 februari 2023 @ 08:26 | |
Die moet zich dit seizoen bewijzen, anders is bye bye F1 voor yuki ![]() | ||
Black-Death | maandag 27 februari 2023 @ 08:52 | |
Die gast is echt geweldig ![]() | ||
ESF1Gamer | maandag 27 februari 2023 @ 09:12 | |
Drive to Survive is eigenlijks de groter Steiner show | ||
Black-Death | maandag 27 februari 2023 @ 09:16 | |
Prachtig! Hopelijk kan Haas weer wat scoren dit jaar. Heb bij hun een beetje een Minardi-gevoel | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 27 februari 2023 @ 09:35 | |
De grap is dat als je het de tweede keer luistert je ook echt 'hugged' hoort. | ||
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 09:47 | |
Hij roept het over zichzelf af. Als je elke 3 zinnen het woord fuck moet gebruiken in Netflix dan krijg je dit hè ![]() | ||
ESF1Gamer | maandag 27 februari 2023 @ 10:00 | |
In de eerste aflevering heeft hij zo vaak fuck gezegd dat ik de tel kwijt ben. | ||
#ANONIEM | maandag 27 februari 2023 @ 10:33 | |
Eh, nee? LOL, hij zegt gewoon fucked ![]() | ||
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 11:22 | |
Nee hugged. | ||
#ANONIEM | maandag 27 februari 2023 @ 11:22 | |
De 2e keer, ja, niet de eerste keer. Zet je ondertitels maar even aan op Netflix ![]() | ||
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 11:23 | |
Omdat de "f" klank in would've zit, en hij daarna "hugged" zei denk je misschien fucked, maar hij zegt dus hugged. | ||
Tarado | maandag 27 februari 2023 @ 11:35 | |
Het zou ook wel heel vreemd zijn als hij het hele paddock zou gaan neuken. | ||
Pino112 | maandag 27 februari 2023 @ 12:17 | |
R-woud93 | maandag 27 februari 2023 @ 12:20 | |
Mooi ![]() | ||
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 12:22 | |
HOLY SHIT DIT IS HISTORISCH | ||
Nattekat | maandag 27 februari 2023 @ 12:47 | |
Breaking? Ik wist dit maanden geleden al. Nog steeds erg mooi ![]() | ||
ChevyCaprice | maandag 27 februari 2023 @ 12:52 | |
En niet met ons gedeeld? 🧐 | ||
Tijn | maandag 27 februari 2023 @ 12:54 | |
Hopelijk zorgt dat ervoor dat inhalen nu wel kan, want die laatste chicane was de reden dat het lange rechte stuk niet tot z'n recht kwam. | ||
bedachtzaam | maandag 27 februari 2023 @ 12:55 | |
Historisch, dan moet die andere chicane wel weer deel worden van de baan, kunnen ze ook harder door bocht negen als dat niet al vol gas is. ![]() | ||
Nebelwerfer | maandag 27 februari 2023 @ 13:08 | |
Dit is wel wat je hoopt van dts. Tuurlijk tijdens de race wel iets wat stemmingsmakerij, maar je ziet wel wat er gebeurd voorafgaand aan de persberichten. Ze laten wel heel veel zien bij haas. Vraag me af of dat komt omdat haas amerikaans is en ze daarom belang hebben bij meer Amerikaanse f1 kijkers ofzo. Ook valt me op dat er veel teksten vrij openbaar eruit worden gegooid, waardoor het niet zo vreemd is dat veel zaken vroeg lekken. | ||
THEFXR | maandag 27 februari 2023 @ 13:09 | |
voor Sainz was het springen om te surviven! | ||
Luctor.et.Emergo | maandag 27 februari 2023 @ 14:31 | |
![]() ![]() | ||
Kleffe_Dop | maandag 27 februari 2023 @ 14:43 | |
Norris op suicide watch. | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 27 februari 2023 @ 15:02 | |
Zou hij nog steeds in het project waar ze hem in geluld hebben geloven? Zo jammer, die verdient echt een auto waarin hij kan laten zien dat hij (minimaal) bij de vijf beste coureurs op de grid behoort. | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 27 februari 2023 @ 15:08 | |
WEERCAKE ![]() | ||
beantherio | maandag 27 februari 2023 @ 15:24 | |
WEESRAKE ![]() | ||
Nattekat | maandag 27 februari 2023 @ 15:38 | |
Aston Martin wordt overhypet en McLaren onderschat. Alpine weten we überhaupt nog niets over, die hebben geen ronde op snelheid gereden. | ||
Tarado | maandag 27 februari 2023 @ 15:59 | |
Alpine komt deze race al met een upgrade dus die hadden ook niet zoveel belang bij snelle rondjes, Aston Martin kan aankomend weekend nog wel voor Mercedes staan maar op de langere termijn waarschijnlijk niet, hoezo wordt Mclaren onderschat, ze zeggen zelf dat ze nog niet klaar waren en dat is te zien ook. | ||
Nattekat | maandag 27 februari 2023 @ 16:02 | |
Maar achter Haas en Williams? Nee. | ||
Tarado | maandag 27 februari 2023 @ 16:11 | |
Will gaat wel iets te ver ja. | ||
#ANONIEM | maandag 27 februari 2023 @ 16:29 | |
Haas wordt ook door anderen hoog ingeschat. De inschatting van Buxton wijkt wel wat af van de inschatting van Kravitz en Croft; 1. RBR 2. Ferrari 3. Mercedes en Aston Martin 5. Haas en Alpine 7. McLaren, AT, AR 10. Williams | ||
Starflyer | maandag 27 februari 2023 @ 18:08 | |
Volgens mijn eigen analyse van de testdagen (snelste rondes, long runs en racesims) kom ik op de volgende ranglijst 1. Red Bull Racing 2. Ferrari 3. Mercedes 4. Aston Martin 5. Alfa Romeo 6. Alpine 7. AlphaTauri 8. Haas 9. McLaren 10. Williams Over McLaren en Alpine kan ik geen zinnig woord zeggen omdat ze nauwelijks long runs en racesims deden. Op basis van de snelste rondes zou ik ze op 8 en 9 plaatsen voor Williams. Edit: Ik heb nog wat long runs van Alpine en McLaren gevonden en daarmee plaats ik ze vlak achter Alfa Romeo. McLarens long runs blijven niet om over naar huis te schrijven, en dus blijven ze maar net voor Williams. [ Bericht 22% gewijzigd door Starflyer op 27-02-2023 21:21:08 (Long runs Alpine en McLaren ) ] | ||
beantherio | maandag 27 februari 2023 @ 19:41 | |
Alpine heeft blijkbaar nog wat in het vat zitten. En dat zou er de reden van zijn dat ze zich afgelopen weer niet teveel inspanden. Van McLaren is het me wel duidelijk dat ze dit jaar geen 5e gaan worden in het constructeurskampioenschap. Ik hoop voor ze dat ze Williams en Haas voor kunnen blijven. Dat lijkt me geen verkeerde doelstelling. Ze hadden trouwens vorige week wat problemen met de koeling van de remmen. Is het duidelijk of het vergelijkbare problemen waren als de problemen waar ze vorig jaar ook al last van hadden? Dat zou wel echt te triest voor woorden zijn. ![]() | ||
Perox | maandag 27 februari 2023 @ 20:00 | |
Mercedes zit er gewoon bij, nix geen Aston Martin. Ik denk dat Alpine sneller is al kan je dat alleen maar opmaken uit randverschijnselen. McLaren niet blij dus geen topstart maar McLaren kan misschien wat goedmaken gedurende het seizoen, dus ik zet ze niet stijf achteraan. Omgekeerd met Haas, misschien nu goed uit de blokken maar op termijn toch weer wegvallen. Alpha Tauri is door de jaren heen steeds matiger en volgens mij gaat dit doorzetten. Dus over een heel seizoen voor mij zoiets: 1. Red Bull 2. Ferrari 3. Mercedes 4. Alpine 5. Aston Martin 6. McLaren 7. Alfa Romeo 8. Haas 9. Williams 10. Alpha Tauri | ||
PzKpfw | maandag 27 februari 2023 @ 20:51 | |
1. Red Bull 2. Ferrari 3. Mercedes 4. Alpine 5. Aston Martin 6. McLaren 7. Alfa Romeo 8. Alpha Tauri 9. Haas 10. Williams | ||
Peterselieman | maandag 27 februari 2023 @ 21:29 | |
Raceweek ![]() | ||
Peterselieman | maandag 27 februari 2023 @ 21:30 | |
Mijn lijstje van dit moment: 1. Red Bull 2. Ferrari 3. Mercedes 4. Aston Martin 5. Alpine 6. Alfa Romeo 7. Haas 8. AlphaTauri 9. McLaren 10. Williams | ||
Rianne84 | maandag 27 februari 2023 @ 21:57 | |
Klaar met DTS. Jos naast die Spice Girl was ook wel een pareltje hoor ![]() | ||
Tarado | maandag 27 februari 2023 @ 23:04 | |
Hier van zo'n beetje iedereen die het denkt te weten | ||
Nebelwerfer | maandag 27 februari 2023 @ 23:05 | |
Alpine vind ik altijd zo weifelend overkomen. Ik denk als die echt een goeie auto zouden hebben dit zou opvallen tijdens de testen. Williams gun je ondertussen wel een keer een succesvol jaar, die naam is ondertussen zijn glans ook wel kwijt niet? | ||
Nebelwerfer | maandag 27 februari 2023 @ 23:09 | |
Als we geluk hebben komt het wat betreft het mid-field dit jaar vooral aan op de rijders. | ||
Tarado | maandag 27 februari 2023 @ 23:14 | |
Deze voorspellingen zijn eigenlijk alleen voor de eerste race of misschien de eerste 3 want dan zit er weer een maand tussen en zullen er veel met upgrades komen. | ||
Nebelwerfer | maandag 27 februari 2023 @ 23:18 | |
Jawel, maar gezien de tijden en het verschil van meningen zouden er zomaar een aantal dicht bij elkaar kunnen liggen. Coureurs zouden zomaar een enorm verschil kunnen maken dit jaar. | ||
Nattekat | maandag 27 februari 2023 @ 23:28 | |
Mercedes boven Ferrari in het kampioenschap in de zomerstop, u hoorde het hier voor het eerst. | ||
Rnie | dinsdag 28 februari 2023 @ 00:38 | |
Alonso - Hamilton gevechtjes op de baan ![]() ![]() | ||
Rnie | dinsdag 28 februari 2023 @ 00:40 | |
Zeg je nou iets randoms om de pot te stirren of geloof je het echt? ![]() | ||
bedachtzaam | dinsdag 28 februari 2023 @ 02:28 | |
1 Ferrari 2 Red Bull 3 Mercedes 4 Aston Martin 5 Alfa Romeo 6 Alpha Tauri 7 Alpine 8 Haas 9 Williams 10 McLaren | ||
Tarado | dinsdag 28 februari 2023 @ 08:09 | |
Is niet zo'n hele vreemde theorie, Ferrari schijnt nog steeds banden te vreten, Mercedes is nog te langzaam maar als die de snelheid wel hebben gaan ze Ferrari voorbij. | ||
ChevyCaprice | dinsdag 28 februari 2023 @ 08:17 | |
Uiteindelijk blijft het één baan met bijzondere karakteristieken in reliëf en asfalt waarop ze die teams rangschikken. Is niet alles. | ||
Red_85 | dinsdag 28 februari 2023 @ 08:54 | |
Original lay-out klopt ook niet. Dan zou er nog een chicane zitten in het 2de rechte stuk. | ||
Red_85 | dinsdag 28 februari 2023 @ 08:56 | |
Lijkt me heerlijk ![]() | ||
Black-Death | dinsdag 28 februari 2023 @ 08:57 | |
Al die lijstjes ![]() Gaat sowieso per baan verschillen, nog los van ontwikkelingen door het seizoen heen.. | ||
Tarado | dinsdag 28 februari 2023 @ 09:26 | |
Moet je ook niet teveel waarde aan hechten maar het lijkt er wel op dat Red Bull iets is uitgelopen op Ferrari en Mercedes en Aston Martin fors is ingelopen op die 2, komend weekend weten we meer. | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 28 februari 2023 @ 09:27 | |
Serieus, dat lijkt me geweldig. Als die een gelijkwaardige auto hebben heeft Hamilton geen schijn van kans. | ||
Faraday01 | dinsdag 28 februari 2023 @ 09:29 | |
Dan gaan ze zeker niet elk gevecht allebei de finish halen ![]() | ||
Nattekat | dinsdag 28 februari 2023 @ 09:31 | |
Dit geloof ik echt. Enerzijds zeggen wintertests nog praktisch niets, en anderzijds hebben we vorig jaar in de tweede seizoenshelft al gezien dat Mercedes niet de betere auto nodig heeft om Ferrari te verslaan. | ||
opgebaarde | dinsdag 28 februari 2023 @ 09:38 | |
In de jaren dat Mercedes domineerde was dat in de testfasen toch ook niet duidelijk zichtbaar? Mercedes heeft sandbaggen ‘uitgevonden’, iets waar onze Italiaanse vrienden veel te trots voor zijn | ||
Nebelwerfer | dinsdag 28 februari 2023 @ 09:41 | |
Hoe fijn is het trouwens een #1 team te hebben die het jaar erop de favorietenrol op zich durft te nemen? Dat dansje van mercedes elk jaar.. ![]() En natuurlijk kunnen dingen anders zijn. Testen zegt natuurlijk wel iets, maar zeker niet alles. Maar dan kunnen ze terecht zoch teleurgesteld uiten. | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 28 februari 2023 @ 09:43 | |
Hoewel dat klopt zijn ze na afgelopen seizoen niet echt in een positie om de testmomenten te gebruiken om zand in de ogen van de concurrentie te strooien. Dat kon prima toen ze nog gewoon de mogelijkheid hadden om voor de race de motor 20% meer power te geven, maar die tijden zijn voorbij. Het verschil zit hem nu niet in power, maar in wegligging en ze gebruiken die paar uurtjes testtijd echt niet om de concurrentie te laten denken dat de wegligging en aero kut zijn, terwijl ze die tijd kunnen gebruiken om sterker te worden. En die flow-vis plaatjes zeggen ook alles. Ik denk echt dat ze nog steeds grote problemen hebben zodra de auto op race snelheid komt en het zou me niets verbazen als ze komend weekend gewoon met een volledige sidepod aan de vrijdagtests beginnen. | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 28 februari 2023 @ 09:50 | |
Ik denk eerder dat Ferrari niet hun volledige mogelijkheden heeft laten zien dan dat Mercedes verstoppertje speelt. Die geruchten over de betrouwbaarheidsupdates van hun motor werden mij iets te hard ontkent. Denk dat Ferrari weer sterk aan de start verschijnt en omdat RedBull minder zal kunnen ontwikkelen zou het wel eens zo kunnen zijn dat het een leuke tweestrijd wordt. | ||
ESF1Gamer | dinsdag 28 februari 2023 @ 09:56 | |
Maar dat lag meer aan Ferrari zelf ![]() | ||
Nattekat | dinsdag 28 februari 2023 @ 09:58 | |
Dat zal niet plots heel anders zijn ![]() | ||
ESF1Gamer | dinsdag 28 februari 2023 @ 09:59 | |
Een 2-strijd tussen RB en Ferrari, maar dan moet Ferrari het niet verkloten door ploffende motor, crashende coureurs en falende strategie | ||
ESF1Gamer | dinsdag 28 februari 2023 @ 10:00 | |
Ze hebben nu een Franse teambaas ipv Italiaanse. | ||
Nattekat | dinsdag 28 februari 2023 @ 10:01 | |
Het lag niet aan de teambaas, die is enkel eindverantwoordelijk. | ||
Tarado | dinsdag 28 februari 2023 @ 10:01 | |
Red Bull hoeft niet minder te ontwikkelen, ze kunnen het alleen minder "labtesten", zal eerder een probleem voor de ontwikkeling van de 24 auto worden dan dit jaar vermoed ik. Waarschijnlijk ook de reden waarom ze weinig extreme dingen hebben veranderd, meer verfijning in het vertrouwde concept. | ||
ESF1Gamer | dinsdag 28 februari 2023 @ 10:03 | |
Het scheelt dat ze vorig jaar een sterke basis neer hebben gezet. | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 28 februari 2023 @ 10:10 | |
Uiteindelijk betekent minder labtesten natuurlijk ook minder ontwikkelen, omdat je concepten pas kunt testen tijdens de vrije trainingen. Natuurlijk is Newey een genie, maar hij is geen volledige vervanging voor de computers en windtunnel. Maar absoluut met je eens dat ze vooral last gaan krijgen met de auto van '24. | ||
ESF1Gamer | dinsdag 28 februari 2023 @ 10:18 | |
| ||
Black-Death | dinsdag 28 februari 2023 @ 10:25 | |
Klopt.. maar verder.. achja RACEWEEEEEEEEEEEK | ||
daNpy | dinsdag 28 februari 2023 @ 10:40 | |
Ze hebben in ieder geval alvast de chicane verwijderd zodat Hamilton niet zo snel meer tegen anderen aan rijdt. | ||
Donna | dinsdag 28 februari 2023 @ 10:43 | |
Zin in dit seizoen. ![]() ![]() | ||
Starflyer | dinsdag 28 februari 2023 @ 11:28 | |
Daarom heeft de nieuwe teambaas het strategieteam aangepakt. Het voormalige hoofd strategie is verbannen naar de fabriek en er is een nieuwe voor in de plaats gekomen. | ||
Tarado | dinsdag 28 februari 2023 @ 11:39 | |
Hopelijk pakt het goed uit, Vasseur heeft wel de backing van Elkann, dat scheelt toch wel een beetje tov Binotto die daar nog door de overleden Marchionne was neergezet, toen de laatste wegviel was het wachten op zijn ondergang. | ||
ChevyCaprice | dinsdag 28 februari 2023 @ 12:04 | |
Dit klinkt vrij tegenstrijdig | ||
Rnie | dinsdag 28 februari 2023 @ 12:06 | |
![]() | ||
ChevyCaprice | dinsdag 28 februari 2023 @ 12:26 | |
Misschien moeten ze die van Monza ook maar weghalen, dan kan Max niet meer met zijn auto op die van Hamilton lanceren. | ||
Tarado | dinsdag 28 februari 2023 @ 12:37 | |
Deze zin klopt niet. | ||
ChevyCaprice | dinsdag 28 februari 2023 @ 12:43 | |
Jammer voor me ![]() | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 28 februari 2023 @ 13:09 | |
Het is meer: Het ligt niet enkel aan de teambaas, maar die is wel eindverantwoordelijk. | ||
Tijn | dinsdag 28 februari 2023 @ 13:31 | |
Het lijkt me bovendien erg onwaarschijnlijk dat Aston Martin daadwerkelijk structureel zich kan mengen met de top 3 opeens. | ||
Tarado | dinsdag 28 februari 2023 @ 13:34 | |
Misschien in het begin wel maar die anderen zullen beter ontwikkelen neem ik aan. | ||
Nebelwerfer | dinsdag 28 februari 2023 @ 13:40 | |
Dan nog. Die had afgelopen jaar meer bij moeten sturen. Hij kwam niet meteen over alsof hij verantwoordelijke personen aan pakte. Tuurlijk komen niet alle problemen bij hem weg, maar hij moet wel zorgen dat ze opgelost worden. | ||
Tijn | dinsdag 28 februari 2023 @ 13:53 | |
Wie weet zien we nu wel de eerste effecten van de cost cap en windtunnel/CFD-beperkingen. Het zou echt leuk zijn als meer teams kans op de winst zouden maken. | ||
shiz | dinsdag 28 februari 2023 @ 15:46 | |
En toen wassie er dan, de 2023 OP
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() | ||
Kleffe_Dop | dinsdag 28 februari 2023 @ 16:29 | |
![]() | ||
Rianne84 | dinsdag 28 februari 2023 @ 17:18 | |
Nattekat | dinsdag 28 februari 2023 @ 17:19 | |
Was ik niet van plan. | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 28 februari 2023 @ 17:43 | |
Lekker gewerkt kerel. | ||
Rianne84 | dinsdag 28 februari 2023 @ 17:44 | |
Nee dit is alleen voor de echte vervuilers | ||
Perox | dinsdag 28 februari 2023 @ 20:17 | |
![]() | ||
Nebelwerfer | dinsdag 28 februari 2023 @ 20:36 | |
Mooi man ! Ziet er gelikt uit ! | ||
nils7 | woensdag 1 maart 2023 @ 08:15 | |
Nice kan ik de race zien op de cruise die ik ga maken ![]() | ||
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 1 maart 2023 @ 08:21 | |
Ach, toen Lando naast hem reed kon Lewis op magische wijze wel genoeg ruimte laten in die chicane... ![]() | ||
ChevyCaprice | woensdag 1 maart 2023 @ 08:23 | |
Nogal logisch als Lando voor hem ligt ![]() ![]() | ||
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 1 maart 2023 @ 08:26 | |
DTS is wel smullen deze keer. Die zure kop van Toto de hele tijd. ![]() | ||
Black-Death | woensdag 1 maart 2023 @ 08:28 | |
Was toch ook met Hamilton en Leclerc in Copse.. "such a great driver" zegt ie dan ![]() |