Nou nee, het lag vooral aan de ontwikkeling die stagneerde bij Ferrari en juist erg goed was bij RedBull. Leclerc had 3 races zonder punten, Verstappen 2 als ik me niet vergis.quote:Op zondag 26 februari 2023 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad maar dat ligt dan toch aan Ferrari's dnfs.
Precies. Ferrari had 1 - 2 tegen Verstappen kunnen uitspelen maar daar waren ze niet slim genoeg voor.quote:Op zondag 26 februari 2023 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we begin vorig jaar betere races gezien dan ooit tijdens de Mercedes suprematie van 2014-2020, het is dat Ferrari volledig afhaakte anders had Verstappen veel meer races nodig gehad om die verloren punten in te lopen.
Nee die kregen een mega grote internationale fanbase.quote:Op zondag 26 februari 2023 10:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Haakten er veel kijkers af in de periode dat Schumacher alles won? Of Vettel? Of Hamilton?
Geen idee eigenlijk maar ik weet nog wel dat ik in jaren zoals 2002, 2004, 2011 en 2013 niet per se hele races uit keek als het vanaf ronde 2 weer eens duidelijk was wie er ging winnen.quote:Op zondag 26 februari 2023 10:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Haakten er veel kijkers af in de periode dat Schumacher alles won? Of Vettel? Of Hamilton?
Zijn we het niet eens maar Verstappen liep heel snel in voor zover ik me kan herinneren en dat kwam omdat Charles weinig/geen punten scoorde. Verder moest Ferrari op een gegeven moment van het gas af omdat de motor het niet volhield en was het porpoising TD in hun nadeel.quote:Op zondag 26 februari 2023 10:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nou nee, het lag vooral aan de ontwikkeling die stagneerde bij Ferrari en juist erg goed was bij RedBull. Leclerc had 3 races zonder punten, Verstappen 2 als ik me niet vergis.
Afhaken tijdens een race doe ik eigenlijk nooit, vind het altijd wel interessant genoeg, voorbeschouwingen en nabeschouwingen daarentegen laat ik meestal wel aan me voorbij gaan.quote:Op zondag 26 februari 2023 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk maar ik weet nog wel dat ik in jaren zoals 2002, 2004, 2011 en 2013 niet per se hele races uit keek als het vanaf ronde 2 weer eens duidelijk was wie er ging winnen.
Leclerc had ook 2x DNF in de eerste acht races (Barcelona en Baku) en in Imola leverde hij zelf punten in door van de baan te gaan. Dus Verstappen kon inderdaad vrij rap inlopen.quote:Op zondag 26 februari 2023 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zijn we het niet eens maar Verstappen liep heel snel in voor zover ik me kan herinneren en dat kwam omdat Charles weinig/geen punten scoorde. Verder moest Ferrari op een gegeven moment van het gas af omdat de motor het niet volhield en was het porpoising TD in hun nadeel.
De eerste races streed Leclerc met Verstappen om de overwinning en leiding in het kampioenschap, de laatste races streed Leclerc met Perez om P2 in het kampioenschap. De RedBull verloor gewicht en werd steeds sterker (ook kon Verstappen zich beter onderscheiden met Perez naar mate het seizoen vorderde).quote:Op zondag 26 februari 2023 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zijn we het niet eens maar Verstappen liep heel snel in voor zover ik me kan herinneren en dat kwam omdat Charles weinig/geen punten scoorde. Verder moest Ferrari op een gegeven moment van het gas af omdat de motor het niet volhield en was het porpoising TD in hun nadeel.
quote:Op zondag 26 februari 2023 10:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
De eerste races streed Leclerc met Verstappen om de overwinning en leiding in het kampioenschap, de laatste races streed Leclerc met Perez om P2 in het kampioenschap. De RedBull verloor gewicht en werd steeds sterker (ook kon Verstappen zich beter onderscheiden met Perez naar mate het seizoen vorderde).
Leclerc heeft 3 races geen punten gescoord, natuurlijk heeft het team veel verkloot voor hem (en hij zelf ook met fouten) maar het verschil in de strijd om het kampioenschap kwam ECHT niet door de dnf’s van Ferrari (3x) waar Verstappen er 2 had.
Dan kun je het niet eens zijn, maar cijfers liegen niet (2x dnf tegenover 3x dnf) terwijl het verschil in punten 146 was aan het einde van het seizoen.
Godver wat ben jij een eigenwijs stuk vreten zeg.quote:Op zondag 26 februari 2023 10:37 schreef Tarado het volgende:
[..]Laten we het er maar op houden dat we het anders interpreteren.
Nee het kwam niet alleen door de DNFs, ook door de strategie en Leclercs eigen fouten. En als je kan strijden om winsten, zoals Red Bull in de jaren '17 en '18, kosten dat soort zaken (bijv de Renooit motor) heel veel punten.quote:Op zondag 26 februari 2023 10:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
De eerste races streed Leclerc met Verstappen om de overwinning en leiding in het kampioenschap, de laatste races streed Leclerc met Perez om P2 in het kampioenschap. De RedBull verloor gewicht en werd steeds sterker (ook kon Verstappen zich beter onderscheiden met Perez naar mate het seizoen vorderde).
Leclerc heeft 3 races geen punten gescoord, natuurlijk heeft het team veel verkloot voor hem (en hij zelf ook met fouten) maar het verschil in de strijd om het kampioenschap kwam ECHT niet door de dnf’s van Ferrari (3x) waar Verstappen er 2 had.
Dan kun je het niet eens zijn, maar cijfers liegen niet (2x dnf tegenover 3x dnf) terwijl het verschil in punten 146 was aan het einde van het seizoen.
Qua snelheid was Ferrari vorig jaar, ook in de tweede seizoenshelft, veel beter dan Mercedes, maar die tweede seizoenshelft had ze de tweede plek in het constructeurskampioenschap gekost als Hamilton niet zo zat te kloten in de eerste paar races.quote:Op zondag 26 februari 2023 10:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Qua snelheid waarschijnlijk wel en ik vraag me af of deze Mercedes wel beter voor de banden is dan die van vorig jaar, dat was wel een pluspuntje waardoor ze over raceafstand wel weer dichtbij kwamen.
Vergeet voor het gemak niet dat de RedBull beter werd naar mate het seizoen vorderde. Kreng woog teveel bij aanvang van het seizoen, en Verstappen kon z’n bolide niet naar z’n hand zetten.quote:Op zondag 26 februari 2023 10:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee het kwam niet alleen door de DNFs, ook door de strategie en Leclercs eigen fouten. En als je kan strijden om winsten, zoals Red Bull in de jaren '17 en '18, kosten dat soort zaken (bijv de Renooit motor) heel veel punten.
Klopt en die verbeter kansen had Ferrari net zo goed. Uitvallers zijn hetgeen wat direct het meeste kost, zeker als je in de top rijdt. Of dat nou een technische DNF, crash of eigen fout, het kost snel veel punten. En als je dan ook de strategie niet goed hebt, dan wordt die optelsom heel langquote:Op zondag 26 februari 2023 10:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vergeet voor het gemak niet dat de RedBull beter werd naar mate het seizoen vorderde. Kreng woog teveel bij aanvang van het seizoen, en Verstappen kon z’n bolide niet naar z’n hand zetten.
Ja maar 3 dnf kost je maximaal 78 punten (Leclerc) en 2 dnf’s kost je maximaal 52 punten (Verstappen) verschil is 26 punten, terwijl het verschil aan het einde van het seizoen 146 punten was. Blijft er 120 punten verschil over die NIET door Ferrari dnf’s kwamen.quote:Op zondag 26 februari 2023 11:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt en die verbeter kansen had Ferrari net zo goed. Uitvallers zijn hetgeen wat direct het meeste kost, zeker als je in de top rijdt. Of dat nou een technische DNF, crash of eigen fout, het kost snel veel punten. En als je dan ook de strategie niet goed hebt, dan wordt die optelsom heel lang
quote:Op zondag 26 februari 2023 10:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Godver wat ben jij een eigenwijs stuk vreten zeg.
![]()
Zeg gewoon dat je ongelijk hebt (of ben je daar niet mans genoeg voor), cijfers liegen niet knakker. Leclerc scoorde 3x geen punten, Verstappen 2x. Verschil in kampioenschap (146 punten) komt dus niet door de dnf’s van Ferrari.
Verstappen won wel races waarin hij foutjes maakte of verder naar achteren moest beginnen, Leclerc niet.quote:Op zondag 26 februari 2023 11:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar 3 dnf kost je maximaal 78 punten (Leclerc) en 2 dnf’s kost je maximaal 52 punten (Verstappen) verschil is 26 punten, terwijl het verschil aan het einde van het seizoen 146 punten was. Blijft er 120 punten verschil over die NIET door Ferrari dnf’s kwamen.
Feiten….
2 grote fouten toch, die windvlaag in Barcelona? en die spin in Hongarije. Meer kan ik me niet herinneren.quote:Op zondag 26 februari 2023 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verstappen won wel races waarin hij foutjes maakte of verder naar achteren moest beginnen, Leclerc niet.
Even een 360 ° doen voor de overwinningquote:Op zondag 26 februari 2023 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
2 grote fouten toch, die windvlaag in Barcelona? en die spin in Hongarije. Meer kan ik me niet herinneren.
Dat kon omdat de RedBull steeds beter werd, zie Hongarije en Spa. De RedBull (zeker van Verstappen) had veel overspeed waar de Ferrari dat niet meer had. Een foutje (of mindere startpositie) had voor Verstappen daarom minder ernstige gevolgen. Of ben jij van mening dat de krachtsverhoudingen tussen RedBull en Ferrari gedurende het seizoen hetzelfde bleef en dat het grote verschil in het kampioenschap alleen kwam door de fuck-ups?quote:Op zondag 26 februari 2023 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verstappen won wel races waarin hij foutjes maakte of verder naar achteren moest beginnen, Leclerc niet.
Pa stroll een sadist, dat hij champ ALO naast zijn zoon zet?quote:Op zondag 26 februari 2023 08:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Aston begint in elk geval al met een handicap aan het seizoen: of een debutant in de auto, of Stroll die geen ritme heeft.
Verder verwacht ik niet dat ze ineens het derde team zullen zijn. Vijfde zou al heel wat zijn.
Ik neem aan dat Seb al een tijdje aan het bier zit anders was hij wel een leuk alternatief geweest voor de komende race(s).quote:Op zondag 26 februari 2023 12:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Pa stroll een sadist, dat hij champ ALO naast zijn zoon zet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |