abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2023 @ 08:48:18 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208122452
Ministeries hijsen vrijdag Oekraense vlag na jaar oorlog

Ik heb net ook de vlag opgehangen :Y Hij wappert mooi in het windje O+

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208122489
Hebben jullie het ook meegekregen dat Oekrane de laatste dagen Marieopol aan het bestoken is? Dat is wel een beetje opmerkelijk, want het ligt verder van de frontlijn af dan dat de raketten waarvan bekend is dat Oekrane ze heeft, kunnen vliegen. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208122544
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 08:53 schreef xpompompomx het volgende:
Hebben jullie het ook meegekregen dat Oekrane de laatste dagen Marieopol aan het bestoken is? Dat is wel een beetje opmerkelijk, want het ligt verder van de frontlijn af dan dat de raketten waarvan bekend is dat Oekrane ze heeft, kunnen vliegen. :)
Daarnaast vind ik het opvallend stil vanuit Rusland, had wel verwacht eigenlijk dat ze deze dagen Oekrane zouden bestoken met verschillende raketaanvallen. Of bewust rustig aan nu de gesprekken met China gaande zijn?
pi_208122592
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:00 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Daarnaast vind ik het opvallend stil vanuit Rusland, had wel verwacht eigenlijk dat ze deze dagen Oekrane zouden bestoken met verschillende raketaanvallen. Of bewust rustig aan nu de gesprekken met China gaande zijn?
Er zal vandaag nog wel weer wat komen
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:08:07 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208122600
quote:
Een paar dagen geleden kwam er een filmpje uit de omgeving van Mariupol voorbij van het verplaatsen van BUKs. Misschien gebruikt Oekraine jets of drones?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208122614
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 07:45 schreef Aether het volgende:
Volgens mij niets dat niet is geprobeerd, voorgesteld of geschonden is door Rusland
[..]

Oekrane en Rusland moeten praten maar wij willen er geen leidende rol bij spelen. Kortom, een hoop hoempapa maar niks concreets, zeg dan niks :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2023 09:12:08 ]
pi_208122620
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:00 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Rusland heeft gigantische te korten aan munutie, en kan dus niet 'veilig' raketaanvallen uitvoeren. De voorraad is er gewoon niet, en nu er meerdere fabrieken in Iran en syrie zijn vernietigd, heeft rusland dus ook een groot probleem in de aanvoer van munutie, aangezien het niet gemaakt kan worden meer op schaal als hiervoor, en kijkend naar de lange pauzes tussen grootschallig raketaanvallen, konden deze fabrieken waarschijnlijk al niet produceren wat rusland nodig heeft.

De publieke discussie tussen wagner en russsische ministerie van defensie onderschrijft dit verhaal. Want bij voldoende voorraad, ga je nooit risico nemen om oneinigheid naar buiten te brengen, dit gebeurt alleen doordat beide groepen diep in de problemen komen.
pi_208122651
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:10 schreef J.B. het volgende:

[..]
Kortgezegd: Oekrane en Rusland moeten praten maar wij willen er geen leidende rol bij spelen. Zeg dan niks :')
op zich is de toon van china niet verkeerd. Maar china heeft nog nooit iets buiten zijn eigen grens gedaan, nog niet in hun 5000 jaar geschiedenis als wat hun zien als 1 rijk, tibet valt hier ook onder bijv. maar china heeft na mijn weten nooit een buurland binnen gevallen voor een extra bufferzone, china bouwt dan gewoon een muur.
Het kan altijd gebeuren.
pi_208122653
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:10 schreef J.B. het volgende:

[..]
Oekrane en Rusland moeten praten maar wij willen er geen leidende rol bij spelen. Kortom, een hoop hoempapa maar niks concreets, zeg dan niks :')
Er valt niks te praten. Oekrane wil terecht geen grondgebied opgeven, ja waar moet je dan over onderhandelen?
pi_208122662
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:14 schreef Korenfok het volgende:

[..]
op zich is de toon van china niet verkeerd. Maar china heeft nog nooit iets buiten zijn eigen grens gedaan, nog niet in hun 5000 jaar geschiedenis als wat hun zien als 1 rijk, tibet valt hier ook onder bijv. maar china heeft na mijn weten nooit een buurland binnen gevallen voor een extra bufferzone, china bouwt dan gewoon een muur.
Het kan altijd gebeuren.
Filipijnse eilandjes in de Zuid Chinese zee zijn het niet met je eens ;)
pi_208122674
quote:
twitter
pi_208122832
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208122865
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
waren die eilanden voor de 2e wereld oorlog bij china? Want dat is het verschil met rusland; bijna alle na WO2 oorlogen, burger conflicten was KGB bij betrokken.
pi_208122901
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
waren die eilanden voor de 2e wereld oorlog bij china? Want dat is het verschil met rusland; veel van de na WO2 oorlogen, burger conflicten was KGB bij betrokken. vietnam, cuba, korea etc.
In oorlogen want het westen is vaak alleen betrokken geweest bij oorlogen gevoed door KGB. Ook servie was die bekende fsb/kgber die in krim en donbas was (magere ventje met dat snorretje)
pi_208122920
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:41 schreef Korenfok het volgende:

[..]
waren die eilanden voor de 2e wereld oorlog bij china? Want dat is het verschil met rusland; veel van de na WO2 oorlogen, burger conflicten was KGB bij betrokken. vietnam, cuba, korea etc.
In oorlogen want het westen is vaak alleen betrokken geweest bij oorlogen gevoed door KGB. Ook servie was die bekende fsb/kgber die in krim en donbas was (magere ventje met dat snorretje)
Nee. Dit zijn veelal amper eilanden te noemen (het zijn eigenlijk meer riffen) die weer door China zijn ingepikt en omgebouwd zijn tot militaire bases. Dit is al aardig wat jaren aan de gang trouwens.
pi_208122926

Er ontbreken wat partijen..
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:46:08 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208122934
_O-

twitter
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:48:09 #19
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208122958
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:45 schreef Raw85 het volgende:
[ afbeelding ]

Bbb, forum, partij voor de dieren en Bij1
pi_208122962
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 07:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is ondersteuning van landen die een bepaalde demografische macht vertegenwoordigen. Het is met name van belang om de machtsverhoudingen op lange termijn te kunnen duiden.

Autocratien volgen normaal gezien de publieke opinie vrij strict, een autocraat kan lastig aan de macht blijven als hij tegen de wil van de meerderheid in gaat.

Echt geloof je deze onzin echt?

quote:
In India steunt 60% de beslissing van onthouding in dit geval:
https://timesofindia.indi(...)cleshow/89968765.cms

Dit geeft een idee van de situatie in China:
https://thediplomat.com/2(...)-support-for-russia/
india is geen autocratisch land.
pi_208122981
Pro trolling right here
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208122983
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die staat er gewoon hoor
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_208122988
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Partij voor de Dieren wel.

Wilders en z'n makkers niet.
pi_208123023
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:50 schreef Slayage het volgende:
Pro trolling right here [ twitter ]
Zouden ze hier ook moeten doen maar in plaats van het voor de poort te zetten moeten ze dat stuk schroot gewoon over het hek heen gooien. Het is immers hun stuk schroot.
pi_208123063
Happy 3-daagse speciale militaire operatie dag *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:04:31 #27
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208123105
https://www.nu.nl/spannin(...)apens-in-oorlog.html

China adviseert; gebruik geen kernwapens, houdt de dialoog open (Rus/Oek)werk toe naar een end game aan tafel

Zelensky: benieuwd naar het plan van China en wat ze te bieden hebben.

Volgens mij is dat niet wat China zei toch?
Vakman pur sang
pi_208123175
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:05 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Brilletje nodig? PvdD staat er bij!
Hou dat brilletje maar spuit elf.
pi_208123195
Er zijn 3 hele simpele en vanzelfsprekende eisen waar Rusland aan zal moeten voldoen, oprotten naar minimaal de situatie van voor 24 februari 2022, alle gedeporteerde kinderen terug, herstelbetalingen.

Weigert Rusland (en dat doen ze), dan valt er simpelweg nergens over te onderhandelen.
A murky, forgotten land.
pi_208123222
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:14 schreef StateOfMind het volgende:
Er zijn 3 hele simpele en vanzelfsprekende eisen waar Rusland aan zal moeten voldoen, oprotten naar minimaal de situatie van voor 24 februari 2022 2014, alle gedeporteerde kinderen terug, herstelbetalingen.

Weigert Rusland (en dat doen ze), dan valt er simpelweg nergens over te onderhandelen.
Ik denk dat die vlieger inmiddels niet meer opgaat. De Krim zal ook terug moeten
pi_208123250
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:45 schreef Raw85 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik had BBB er wel bij verwacht. Laat me raden; "Poetin is in een hoek gedrukt en kon weinig anders, ondanks dat ik niets goedkeur wat de invasie betreft".
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:21:00 #34
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208123286
quote:

[..]
Maar china heeft nog nooit iets buiten zijn eigen grens gedaan
Lees je even in in de geschiedenis van China. Het was ooit klein, en nu is het groot. Dat lukt je niet door binnen je eigen grens te blijven.

En als je niet zo ver terug wilt kijken, kijk dan naar de Chinees-Vietnamese Oorlog van 1979, de Chinees-Indiase Oorlog van 1962, of het landjepik dat China op dit moment aan het doen is in India, Bhutan en de Zuid-Chinese Zee.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_208123366
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:16 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik denk dat die vlieger inmiddels niet meer opgaat. De Krim zal ook terug moeten
In ieder geval het minimale om berhaupt gesprekken te beginnen. Dus allemaal leuk en aardig die lege woorden van China, maar zolang de Russen zich niet terugtrekken zijn er geen onderhandelingen mogelijk.
pi_208123403
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]
In ieder geval het minimale om berhaupt gesprekken te beginnen. Dus allemaal leuk en aardig die lege woorden van China, maar zolang de Russen zich niet terugtrekken zijn er geen onderhandelingen mogelijk.
Oekrane zegt dat grondgebied opgeven gelijkstaat aan het belonen van oorlogsmisdaden en genocide. En mijns inziens is dat een volkomen valide standpunt.
pi_208123452
De vredesduifjes op Twitter beschuldigen inmiddels Moldavi van het misbruiken van de situatie om de controle over Transnistri terug te krijgen.

De claim dat Rusland een coup zou plannen, zou volgens die lui vals zijn. Dit alles uiteraard zonder ook maar een flintertje bewijs.
pi_208123453
quote:

[..]
Tsja, als daar dan uitkomt dat de Krim k terug naar Oekrane gaat wel.

Rusland heeft aangetoond hooguit een zeer middelmatig leger te hebben. En deze illegale invasie moet minimaal terugbetaald worden met teruggave van de Krim en de overige punten die je noemt
pi_208123461
quote:
Had je iets anders van China verwacht dan? Dan de status quo op zijn minst proberen in stand te houden door het in een "vredesovereenkomst" te gieten? Ze zijn bondgenoot van de Russen en die gaan nergens op af zien.

Het maakt het alleen maar lastiger voor China omdat daarmee de druk bij hen ligt; gaan ze Poetin (meer) wapens sturen om die status quo te handhaven of niet? Zo niet legt Poetin het af zodra de betere Westerse wapens er zijn en gaan Oekrainers de leiding nemen in hun offensief. En een Poetin en Rusland dat aan de verliezende hand is over X-aantal maanden vindt China onwenselijk, het is een belangrijke partner tegen de Amerikaanse as nu en in de toekomst. Ze moeten dus een keuze maken, wat is belangrijk ten koste van wat. EU en Duitsland voeren ook druk uit op China niet te beginnen aan wapenleveringen en de EU is een enorm belangrijke afzetmarkt. Xi zal eigenlijk Poetin willen slappen dat die zo een teringzooi van zijn operatie heeft gemaakt en gefaald dat China nu ook voor moeilijke keuzes komt te staan en sowieso er niet beter vanaf komt met een zwakker Rusland naast zich.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208123476
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208123490
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:31 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Tsja, als daar dan uitkomt dat de Krim k terug naar Oekrane gaat wel.

Rusland heeft aangetoond hooguit een zeer middelmatig leger te hebben. En deze illegale invasie moet minimaal terugbetaald worden met teruggave van de Krim en de overige punten die je noemt
Rusland z’n VN-veto afpakken. Een land dat een dergelijke veroveringsoorlog start heeft niets te zoeken in de VN Veiligheidsraad en al zeker niet als permanent lid met een veto.
pi_208123940
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:32 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Had je iets anders van China verwacht dan? Dan de status quo op zijn minst proberen in stand te houden door het in een "vredesovereenkomst" te gieten? Ze zijn bondgenoot van de Russen en die gaan nergens op af zien.

Het maakt het alleen maar lastiger voor China omdat daarmee de druk bij hen ligt; gaan ze Poetin (meer) wapens sturen om die status quo te handhaven of niet? Zo niet legt Poetin het af zodra de betere Westerse wapens er zijn en gaan Oekrainers de leiding nemen in hun offensief. En een Poetin en Rusland dat aan de verliezende hand is over X-aantal maanden vindt China onwenselijk, het is een belangrijke partner tegen de Amerikaanse as nu en in de toekomst. Ze moeten dus een keuze maken, wat is belangrijk ten koste van wat. EU en Duitsland voeren ook druk uit op China niet te beginnen aan wapenleveringen en de EU is een enorm belangrijke afzetmarkt. Xi zal eigenlijk Poetin willen slappen dat die zo een teringzooi van zijn operatie heeft gemaakt en gefaald dat China nu ook voor moeilijke keuzes komt te staan en sowieso er niet beter vanaf komt met een zwakker Rusland naast zich.
Dit zet Lazrov en poetins speeches over de multipolaire wereld, als in help ons nu,m is het de kans om een dictor wereld opp te z2tten
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:09:34 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208124005
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:33 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Weapons of mass irritation _O- Ja, zo'n orgel is pure ooraids en dringt overal doorheen _O- Hopelijk blijft ie de hele dag staan :D
  Moderator vrijdag 24 februari 2023 @ 11:20:54 #44
8781 crew  Frutsel
pi_208124186
15 journalisten omgekomen in een jaar tijd in Oekrane
https://reutersinstitute.(...)ists-we-lost-ukraine
pi_208124238
quote:
84s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Weapons of mass irritation _O- Ja, zo'n orgel is pure ooraids en dringt overal doorheen _O- Hopelijk blijft ie de hele dag staan :D
Hear, hear. Gelukkig zijn die dingen hier in den Haag, zo goed als volledig uit het straatbeeld verdwenen
-Rabia Al-Basri
pi_208124345
https://www.vpro.nl/progr(...)-de-nieuwe-olie.html

Is dit niet ook gewoon de reden dat China zich aan het bemoeien is met deze oorlog? Best boeiend artikel om te lezen.

"Op 12 juli 2021, ongeveer zeven maanden voor de Russische invasie, ging de Europese Unie zo'n strategisch partnerschap aan met Oekrane. Want 21 van de 30 kritieke grondstoffen van de EU-lijst zijn te vinden in Oekrane, met name in het oosten van het land. Dat maakt dat het land de grootste reserves van winbare grondstoffen in Europa heeft. Het partnerschap was volgens de Europese Commissie 'doorslaggevend om het mondiale concurrentievermogen te behouden.'

En dat is belangrijk voor de machtspositie van de EU. Europa mag dan in de toekomst misschien minder afhankelijk zijn van Russisch gas, het risico dreigt dat dat ingeruild wordt voor een afhankelijkheid van een nog grotere wereldmacht: China."

Voor ons dus de reden dat Oekrane eigenlijk wel moet winnen en voor China juist het tegenovergestelde.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:38:26 #47
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208124432
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:32 schreef Simmertje het volgende:
"Op 12 juli 2021, ongeveer zeven maanden voor de Russische invasie, ging de Europese Unie zo'n strategisch partnerschap aan met Oekrane. Want 21 van de 30 kritieke grondstoffen van de EU-lijst zijn te vinden in Oekrane, met name in het oosten van het land. Dat maakt dat het land de grootste reserves van winbare grondstoffen in Europa heeft.
Wow, dus naast de 12/13 triljoen usd aan olie en gas in Donbas en de Black Sea heeft Rusland ook nog eens controle over een gebied met 7.5 triljoen aan zeldzame mineralen en metalen in de grond. Naast alle voedselverbouwing voor de wereld bevolking. Een dikke 20 triljoen heeft Rusland gestolen in Ukraine.

quote:
Oekrane is een potentile supermacht op het gebied van natuurlijke grondstoffen. Momenteel is het land geen grote producent, maar het heeft gigantische onaangeboorde concentraties zeldzame mineralen en metalen in de ondergrond. Het land herbergt 117 van de 120 meest gebruikte mineralen ter wereld en 21 van de 30 kritieke grondstoffen die op de EU-lijst staan. Hoewel de totale uitvoer van grondstoffen in 2021 slechts 15 miljard bedroeg, wordt de totale waarde van de Oekraense bodemschatten op zo’n 7,5 duizend miljard Amerikaanse dollars geschat.
pi_208124454
Jullie komen er nu pas achter dat de stukken die Rusland wilt hebben toevallig vol zitten met gas olie en andere grondstoffen? :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:41:32 #49
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208124465
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:40 schreef over_hedge het volgende:
Jullie komen er nu pas achter dat de stukken die Rusland wilt hebben toevallig vol zitten met gas olie en andere grondstoffen? :P
Dit is de 1e keer dat ik een waarde van de zeldzame mineralen en metalen. 7.5 triljoen trillion usd.

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 24-02-2023 11:49:15 ]
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:45:08 #50
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208124493
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:41 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dit is de 1e keer dat ik een waarde van de zeldzame mineralen en metalen. 7.5 triljoen usd.
Biljoen. (1000 miljard)
Цой жив
pi_208124528
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:20 schreef Frutsel het volgende:
15 journalisten omgekomen in een jaar tijd in Oekrane
https://reutersinstitute.(...)ists-we-lost-ukraine
Dat is niet veel voor de schaal van dit conflict. In Joegoslavi waren het er tien keer zo veel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:48:37 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:49:38 #54
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208124540
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Een dikke 20 triljoen heeft Rusland gestolen in Ukraine.
Voorlopig zit het nog in de grond h.

Ik zie rus dat niet gaan winnen. Oorlog is niet over, dat is 1, 2 is dat geen westers bedrijf gaat helpen met exploiteren.
&lt;signature here&gt;.
pi_208124547
quote:

[..]
Dit is de 1e keer dat ik een waarde van de zeldzame mineralen en metalen. 7.5 triljoen usd.
Nee joh dat is een paar maanden geleden al uitgebreid gezegd. Juist rare metals die voor de elektrificatie gebruikt worden puilt het daarvan in de grond.
Vakman pur sang
pi_208124565
quote:

[..]
Het Nederlandse artikel rept over 7,5 duizend miljard dollar.

Dat is 7,5 biljoen.
Geen triljoen.

quote:
Hoewel de totale uitvoer van grondstoffen in 2021 slechts 15 miljard bedroeg, wordt de totale waarde van de Oekraense bodemschatten op zo’n 7,5 duizend miljard Amerikaanse dollars geschat.

Veel gemaakte fout is dat men het Engelstalige trillion vertaald naar triljoen, wat onjuist is.

De Engelse taal kent geen -joen en -jard.

Miljoen = million
Miljard = billion
Biljoen = trillion
Biljard = quadrillion
Triljoen = quintillion
A murky, forgotten land.
pi_208124568
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:40 schreef over_hedge het volgende:
Nope, maar eigenlijk nooit bij stilgestaan dat China er ook enorm veel belang bij heeft dat het niet in Westerse handen valt.
pi_208124573
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik zie rus dat niet gaan winnen. Oorlog is niet over, dat is 1, 2 is dat geen westers bedrijf gaat helpen met exploiteren.
Daarbij lijkt het mij sterk dat er iemand serieus in de Donbas wil investeren, daar zal zoals het er nu uit ziet nooit een normale samenleving opgebouwd kunnen worden.
Investeer je daar, dan is het even wachten totdat er een drone of raket neerdaalt en je kunt weer opnieuw beginnen.
pi_208124586
quote:

[..]
Het kan altijd gebeuren.
Nou ze zijn voor de bufferzone, Vietnam en Korea binnen gevallen.
En zo links en rechts nog wat interventies.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 24 februari 2023 @ 11:54:06 #60
8781 crew  Frutsel
pi_208124588
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is niet veel voor de schaal van dit conflict. In Joegoslavi waren het er tien keer zo veel.
In een tijdsbestek van ?? 10 jaar?
pi_208124599
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nou ze zijn voor de bufferzone, Vietnam en Korea binnen gevallen.
En zo links en rechts nog wat interventies.
Vietnam heb ik nooit begrepen, wat deden ze daar eigenlijk, daar waren de Amerikanen de Russen van nu. Hoe die zich verdedigt hebben _O_
Vakman pur sang
pi_208124600
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nee. Dit zijn veelal amper eilanden te noemen (het zijn eigenlijk meer riffen) die weer door China zijn ingepikt en omgebouwd zijn tot militaire bases. Dit is al aardig wat jaren aan de gang trouwens.
Overigens met als smoes dat het voor wetenschappelijke en meteorologische doeleinden is.
Net zoals die ballonnen van ze.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208124603
Grote bedrag wel, maar geen grote systemen. Dus zullen aantallen groot zijn. Daarnaast zijn die switch blades de anti tank variant. Weet niet of die eerder zijn geleverd. Die andere drones zijn intel drones.

twitter
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:55:40 #64
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208124609
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Daarbij lijkt het mij sterk dat er iemand serieus in de Donbas wil investeren, daar zal zoals het er nu uit ziet nooit een normale samenleving opgebouwd kunnen worden.
Investeer je daar, dan is het even wachten totdat er een drone of raket neerdaalt en je kunt weer opnieuw beginnen.
Dat zal dus alleen gaan kunnen, vanuit rus perspectief als oekraine accepteert dat het rus grondgebied is. En dat gaan ze nooit doen.

En qua mineralen is het ook drama, daar azovstal met de grond gelijk gemaakt is, kun je met erts gaan leuren, richting rus. Logistiek uitermate vervelend, dat het niet meer in de buurt verwerkt kan worden.

Dus alles wat daar in de grond zit, zal daar voorlopig nog wel even blijven zitten.
&lt;signature here&gt;.
pi_208124619
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Nu niet natuurlijk, maar zodra Oekrane de oorlog wint wordt het natuurlijk wel interessant. DMZ creren met de grens bij Rusland en Oekrane toe laten treden tot de EU. Soort van Marshallplan opstellen om die regio helemaal weer op te bouwen in ruil voor investeringen van westerse bedrijven in die regio.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 11:58:30 #66
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208124650
quote:
Jep, Rusland gaat niet winnen. Maar dit artikel geeft wel weer extra informatie waarom het een existentiele oorlog is. Naast de vergrijzing en bevolkingskrimp om de grenzen over 30~50 jaar nog te kunnen verdedigen (bron: Peter Zeihan) is er een veel urgenter probleem. De wereld maakt zich onafhankelijk van Russische olie en gas dmv van de metalen/mineralen in Ukraine. Maar als Rusland dat inpikt kan de wereld niet om hun heen.

Als dat inpikken niet lukt dan is het sowieso game over.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 12:01:49 #67
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208124695
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het Nederlandse artikel rept over 7,5 duizend miljard dollar.

Dat is 7,5 biljoen.
Geen triljoen.
[..]

Veel gemaakte fout is dat men het Engelstalige trillion vertaald naar triljoen, wat onjuist is.

De Engelse taal kent geen -joen en -jard.

Miljoen = million
Miljard = billion
Biljoen = trillion
Biljard = quadrillion
Triljoen = quintillion
Raar genoeg wist ik dit wel maar had het in mijn hoofd gecompenseerd door er usd bij te zetten. ('ziezo, dat lost het wel op') :|W :|W :|W
pi_208124747
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:01 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Raar genoeg wist ik dit wel maar had het in mijn hoofd gecompenseerd door er usd bij te zetten. ('ziezo, dat lost het wel op') :|W :|W :|W
Het Engelse/Amerikaanse trillion is een 1 met 12 nullen.
Het Nederlandse triljoen is een 1 met 18 nullen.

Klein verschil :D

[ Bericht 0% gewijzigd door StateOfMind op 24-02-2023 12:28:19 ]
A murky, forgotten land.
pi_208124760
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het Engelse/Amerikaanse trillion is een 1 met 9 nullen.
Het Nederlandse triljoen is een 1 met 18 nullen.

Klein verschil :D
9x0 is nog steeds 0 :+
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 12:06:28 #70
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208124762
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:58 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Jep, Rusland gaat niet winnen. Maar dit artikel geeft wel weer extra informatie waarom het een existentiele oorlog is. Naast de vergrijzing en bevolkingskrimp om de grenzen over 30~50 jaar nog te kunnen verdedigen (bron: Peter Zeihan) is er een veel urgenter probleem. De wereld maakt zich onafhankelijk van Russische olie en gas dmv van de metalen/mineralen in Ukraine. Maar als Rusland dat inpikt kan de wereld niet om hun heen.

Als dat inpikken niet lukt dan is het sowieso game over.
Zelfs dat mineralen verhaal kun je nuanceren. Er zitten op zat plekken rare earth metals in de grond. Scandinavi bv. Maar niet alle landen hebben zin om hun natuur/milieu zwaar te vernaggelen om het te exploiteren. Geef ze eens ongelijk.

https://www.bbc.com/news/world-europe-64253708
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 12:07:59 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 24 februari 2023 @ 12:09:57 #72
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208124801
https://www.thedrive.com/(...)k-goals-a-year-later
It appears that one alternative source for Ukraine's ammunition needs is, once again, Iran.
The Ukraine Weapons Tracker OSINT group shared video showing Ukrainian soldiers using Iranian-made 125mm OF19 tank ammunition. The group suggests this latest tranche of Iranian ammo was most likely purchased through a third party and then provided to Ukraine.
pi_208124929
quote:

[..]

2 zou ik maar niet zo zeker van zijn. Heinenken, Vitol en Shell doen allemaal gewoon nog zaken. Als er een leuk contract ligt om een paar miljard winst te maken is het snel over met goede wil.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 24 februari 2023 @ 12:20:47 #74
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208124990
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:18 schreef vipergts het volgende:

[..]
2 zou ik maar niet zo zeker van zijn. Heinenken, Vitol en Shell doen allemaal gewoon nog zaken. Als er een leuk contract ligt om een paar miljard winst te maken is het snel over met goede wil.
Shell heeft miljarden afgeschreven op allerhande activiteiten. Ruim in het nieuws geweest. En ik geloof heus wel dat ze links en rechts nog wel wat doen, maar als er echt intentie is om zwaar te investeren in projecten, hadden ze die niet een jaar geleden in de ramsj gegooid, en miljarden af hoeven schrijven.
&lt;signature here&gt;.
pi_208125052
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:09 schreef slashdotter3 het volgende:
The group suggests this latest tranche of Iranian ammo was most likely purchased through a third party and then provided to Ukraine.
het kunnen ook in beslag genomen wapens an ammunitie zijn die bestemd waren voor Yemen, maar in het kader van UN sancties daar door amerikaanse en franse controle-schepen afgevangen zijn in de laatste jaren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')