De meningen zijn verdeeld, maar de meeste experts denken dat ja, het russische offensief is pak em beet 2 weken geleden begonnen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 00:23 schreef einzeinz het volgende:
Vorig jaar vroegen we hier met z'n allen of het al begonnen was (de oorlog). Ik vraag nu of Rusland al zijn lente offensief gestart heeft?
Verwacht binnen enkele dagen/weken nog wel een intensivering. Ze moeten toch nodig eens wat doelen halen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 01:30 schreef oheng het volgende:
[..]
De meningen zijn verdeeld, maar de meeste experts denken dat ja, het russische offensief is pak em beet 2 weken geleden begonnen.
Vaag, ik niet.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:08 schreef quirina het volgende:
Boem, ben gebanned na 1 keer Slava Ukraini
Die ene schrijvert die als ie weer eens gezopen heeft allerlei wonderlijke tweets de wereld in slingertquote:Op donderdag 23 februari 2023 18:24 schreef theunderdog het volgende:
Ik vraag het voor een vriend. Maar wie de ..... is Pieter Waterdrinker nu weer?
Misschien moet china zich niet bemoeien met europese aangelegenheden.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 01:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja, China heeft de VS aardig op z'n kloten gegeven. Verbaal dan. Als zij zich openlijk achter Rusland scharen, wat ik zeer wel mogelijk acht, dan zijn de poppen aan het dansen.
Hallo WO3
waarom pas na 1 jaar, je best gaan doen?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 01:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Verwacht binnen enkele dagen/weken nog wel een intensivering. Ze moeten toch nodig eens wat doelen halen.
quote:China roept in '12-puntenplan' op tot wapenstilstand en onderhandelingen
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-67663948
De Chinese regering heeft een jaar na de Russische invasie een '12-puntenplan' naar buiten gebracht, waarmee het land de oorlog in Oekraïne tot een einde wil brengen. Het plan bevat geen bijzondere nieuwe plannen of stellingnames. Het Chinese plan roept onder meer op tot een staakt-het-vuren en vredesonderhandelingen, maatregelen om ervoor te zorgen dat kerncentrales veilig blijven, 'humanitaire vluchtroutes' voor burgers, en garanties voor een veilige graanexport vanuit Oekraïne. Ook wil China dat westerse landen de sancties tegen Rusland beëindigen.
De Chinese regering heeft eerder gezegd dat het een 'partnerschap zonder grenzen' heeft met Rusland, en beschuldigde vorig jaar westerse landen ervan de oorlog in Oekraïne te hebben uitgelokt. In het nieuwe plan roept China landen wereldwijd op om de 'koude-oorlogsmentaliteit' achter zich te laten, een term die wordt gezien als codetaal voor Amerikaanse bemoeizucht in andere landen. Ook lijkt het plan kritiek te leveren op een mogelijk NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne, in de bewering dat "regionale veiligheid niet kan worden bewerkstelligd door militaire samenwerkingsverbanden te verstevigen of uit te breiden".
China werd er eerder deze week door de VS van beschuldigd wapens te willen leveren aan de Russen, iets dat het land ontkent. In de Algemene Vergadering onthield het land zich donderdag van stemming, toen de resolutie werd behandeld waarin Rusland werd opgeroepen zich terug te trekken uit Oekraïne.
Als we het bekijken naar percentages van de wereldbevolking is het als volgt:quote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het lijkt zo al heel anders
regionale veiligheid wordt niet bewerkstelt door militaire samenwerkingen, ja ja. europa moet buigen voor rusland.....quote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:45 schreef Aether het volgende:
Volgens mij niets dat niet is geprobeerd, voorgesteld of geschonden is door Rusland
[..]
Alleen kan 90% van de landen die onthouden van stemmen geen invloed uitoefenen op het beleid van hun land en leeft in een autocratie....quote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als we het bekijken naar percentages van de wereldbevolking is het als volgt:
50,7% onthouding
2,93% tegen
46,37% voor
-staakt-het-vuren: kan definitief als Rusland zich terugtrekt;quote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:45 schreef Aether het volgende:
Volgens mij niets dat niet is geprobeerd, voorgesteld of geschonden is door Rusland
[..]
Het is ondersteuning van landen die een bepaalde demografische macht vertegenwoordigen. Het is met name van belang om de machtsverhoudingen op lange termijn te kunnen duiden.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Alleen kan 90% van de landen die onthouden van stemmen geen invloed uitoefenen op het beleid van hun land en leeft in een autocratie....
dus iets suggerenen van support naar bevolkingsaantal is dit natuurlijk bullshit
Dit vertegenwoordigd de Indiase publieke opinie en is sterk gestaaft op de historische bonden en Russische ondersteuning in het Kashmir conflict.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 00:17 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat is india's argument om niet te stemmen, of is modi bang dat mensen hem als dictator zien thuis?
Als je die video beeld voor beeld bekijkt, lijkt het of er iets op dat vliegtuig afgeschoten wordt, niet of er iets uitvalt.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 08:24 schreef Starhopper het volgende:
Een jaar geleden. Deze video![]()
![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
China zegt weer een hoop niets in dit plan, zoals verwacht natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:45 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat zie ik niet? Ik zie een jet die 2 raketten schietquote:Op vrijdag 24 februari 2023 08:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als je die video beeld voor beeld bekijkt, lijkt het of er iets op dat vliegtuig afgeschoten wordt, niet of er iets uitvalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |