Dat leger is toch niks meer van over omdat iedereen is omgelegd?quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij heeft geld en een eigen leger. En politieke ambitie. Hij is wat dat betreft prima in staat een staatsgreep te organiseren.
vorig jaar =/= nu. De interne repressie is opgeschroefd en Wagner is ook niet meer wat het geweest is.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik een artikel gelezen over de gevolgen van een coup en uit welke hoek dit zou kunnen komen. Een van de mogelijkheden was Prigozhin. Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden.
Niet meer inderdaad.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat leger is toch niks meer van over omdat iedereen is omgelegd?
De geschiedenis van Rusland (en USSR) zit natuurlijk vol met dit soort fratsen. 1 van de lezingen over de dood van Stalin is bijvoorbeeld ook dat Beria na de hartaanval geen dokter bij Stalin liet omdat hij er lucht van had gekregen dat Stalin van hem af wou.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik een artikel gelezen over de gevolgen van een coup en uit welke hoek dit zou kunnen komen. Een van de mogelijkheden was Prigozhin. Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden.
Dat gevaar is nu mooi weggenomen inderdaad. Ze hebben zichzelf opgeruimd.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
vorig jaar =/= nu. De interne repressie is opgeschroefd en Wagner is ook niet meer wat het geweest is.
Polen bouwt z’n eigen reddingsboot. Die willen niet afhankelijk zijn van anderen als de nood aan de man is, en dat is ook wel te begrijpen met zo’n agressieve buur.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Begint op de NK/ZK grens te lijken 😂
[ twitter ]
Prima analyse. Door de olie- en gasbaten heeft het Kremlin jaren voor Sinterklaas kunnen spelen maar verder staat het land al 60 jaar stil.quote:
Giftedquote:Bloodied Wagner fighters captured in Ukraine recount path from prison to war
DONETSK REGION, Ukraine — The two men lay on the dirty tile floor of an empty office, still in their bloodied combat fatigues and bandages. One dozed without a pillow under a blanket; the other stretched out with a tourniquet strapped above the knee of his blood-soaked pants.
Rusland is eigenlijk veel te groot om binnen te vallen, laat staan te bezetten. De verandering zal echt van binnenuit moeten komen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:59 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Maar dan moet je Rusland binnenvallen. ik wil geen NOEKS roeper zijn, maar.....
Uit hoeveel man bestaat dat leger dan? Volgens mij is het niet meer dan een paar bataljons, alles wat ze in de Russische staatsgevangenissen hebben 'gerecruteerd' ligt inmiddels Oekraiense bodem te bemesten.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij heeft geld en een eigen leger. En politieke ambitie. Hij is wat dat betreft prima in staat een staatsgreep te organiseren.
Dat laatste is echter niet gebeurt in Duitsland in 1945, er zijn een aantal kopstukken opgehangen maar het overgrote deel van de nazi's en de moordenaars heeft hun plaats behouden toendertijd.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt er natuurlijk ook een variant op bedenken, het gaat volgens mij om toe kernelementen. Een is dat je een mentaliteitsverandering moet veroorzaken. En twee is dat je het hele maatschappelijke apparaat moet uitkammen en moet ontdoen van lui met verkeerde sympathieën. Dat is de enige oplossing. En dat kost jaren en in die tijd moet je het land stabiel houden.
Anders blijft het aankloten met die lui.
"Wagner almost certainly now commands 50,000 fighters in Ukraine and has become a key component of the Ukraine campaign," according to the UK Ministry of Defence.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Uit hoeveel man bestaat dat leger dan? Volgens mij is het niet meer dan een paar bataljons, alles wat ze in de Russische staatsgevangenissen hebben 'gerecruteerd' ligt inmiddels Oekraiense bodem te bemesten.
Ja. Zo zijn de rechters gewoon blijven zitten. De fabrieksdirecteuren ook. En het hele ambtelijke apparaat.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat laatste is echter niet gebeurt in Duitsland in 1945, er zijn een aantal kopstukken opgehangen maar het overgrote deel van de nazi's en de moordenaars heeft hun plaats behouden toendertijd.
De Duitse bevolking begon pas met hard afrekenen met haar verleden in de jaren '60.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat laatste is echter niet gebeurt in Duitsland in 1945, er zijn een aantal kopstukken opgehangen maar het overgrote deel van de nazi's en de moordenaars heeft hun plaats behouden toendertijd.
Lekker man.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Vond dit wel een aardig artikel om te lezen
Yup. Met de jaren 70 als hoogtepunt. Toen er via hollywood allemaal holocaustfilms/nazi films kwamen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De Duitse bevolking begon pas met hard afrekenen met haar verleden in de jaren '60.
Schrijver en Journalist die in Rusland woonde.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:24 schreef theunderdog het volgende:
Ik vraag het voor een vriend. Maar wie de ..... is Pieter Waterdrinker nu weer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |