abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208107996

Zeg je Melodifestivalen, dan zeg je Zweden. Zeg je Zweden, dan reageert elke (echte) Eurovisiefan met: "Oh, dat land van Melodifestivalen!" Het is zonder twijfel de bekendste nationale voorronde naast San Remo, en het heeft een bijzonder lange geschiedenis. Ook wel een succesvolle geschiedenis, vooral ook in de laatste 10-11 jaar. Twee keer winst op het ESF, een lading top 5 plekken. Never change a winning formula, en dat doet de SVT dan ook niet. Behalve op detail niveau, want regels zijn er uiteraard om te veranderen. Niet altijd ten goede, maar zolang de kijkcijfers bijna hoger zijn dan die van het ESF (in Zweden dan) heeft de SVT wel wat speelruimte.

Kritiek is er ook: de steeds maar weer terugkerende namen, vrijwel kansloze inzendingen als opvulmateriaal zodat de grote kanshebbers er beter uitkomen, en vooral de eenheidsworst qua muziekgenres. We hebben het dan met name over veel te gladde, overgeproduceerde pop. Nu is de Zweedse muziekindustrie ook gewoon vreselijk goed in het maken van popmuziek, maar het is zonde dat andere genres niet veel ruimte lijken te hebben . Er is namelijk zeker wel een markt voor op het Eurovisie podium, en ook niet zonder kansen. Het is de vraag of we dit jaar wat meer variatie gaan zien, of dat de SVT gewoon lekker zo doorgaat.

De opzet is dit jaar hier en daar wat aangepast, maar in grote lijnen gelijk met wat we gewend zijn. Er zijn zes show, onderverdeeld in vier heats, een halve finale en grote finale. Zoals vanouds (lees voor de corona jaren) zijn de shows in zes verschillende steden. Er zullen ook dit jaar weer 28 deelnemers zijn, waardoor er in elke heat zeven artiesten zullen staan. Uiteindelijk blijven daar 12 nummers van over, die het tegen elkaar opnemen in de grote finale. De beste twee nummers per heat gaan direct naar de finale, de nummers 3 en 4 gaan naar de halve finale (vroeger heette dit nog gewoon Andra Chansen, bring it back SVT). Hier zien we meteen ook de grootste verandering. Voorgaande jaren waren er in de halve finale vier duels, waardoor nog vier nummers naar de finale gingen. Vanaf dit jaar zijn de duels afgeschaft, en gaan gewoon de beste vier naar de finale. Wel zo overzichtelijk, en de kans dat een populair nummer sneuvelt omdat het toevallig in een duel staat tegenover een ander populair nummer is hiermee weggevallen.

Dan de deelnemers. Elk jaar weer de vraag welke artiesten terugkeren, welke nieuwe namen een kans krijgen, en of er eindelijk meer ruimte is voor andere genres. We kijken er elk jaar met spanning naar uit, en gelukkig hoeven we niet langer te wachten. De SVT heeft vandaag (29 november) de eerste 14 artiesten bekend gemaakt, morgen volgt de andere helft. Ook is meteen duidelijk in welke heats ze staan, en welke nummers het dus tegen elkaar opnemen. De songtitels zijn ook meteen bekend, maar zoals gebruikelijk moeten we nog een tijdje wachten tot we de nummers kunnen horen. Deze worden waarschijnlijk vrijgegeven in de week voor het eerste optreden.

Deelnemers per heat:

Heat 1: Gothenburg, zaterdag 4 februari
1. Victor Crone - "Diamonds"
2. Rejhan - "Haunted"
3. Loulou LaMotte - "Inga Sorger"
4. Eva Rydberg & Ewa Roos - "Länge Leve Livet"
5. Elov & Beny - "Raggen Går"
6. Tone Sekelius - "Rhythm Of My Show"
7. Jon Henrik Fjällgren, Arc North Ft. Adam Woods - "Where You Are (Sávečan)"

Heat 2: Linköping, zaterdag 11 februari
1. Wiktoria - "All My Life (Where Have You Been)"
2. Eden - "Comfortable"
3. Uje Brandelius - "Grytan"
4. THEOZ - "Mer Av Dig"
5. Maria Sur - "Never Give Up"
6. Tennessee Tears - "Now I Know"
7. Panetoz - "On My Way"

Heat 3: Lidköping, zaterdag 18 februari
1. Marcus & Martinus - "Air"
2. Melanie Wehbe - "For The Show"
3. Ida-Lova - "Låt Hela Stan Se På"
4. Paul Rey - "Royals"
5. Nordman - "Släpp Alla Sorger"
6. Laurell - "Sober"
7. Casanovas - "Så Kommer Känslorna Tillbaka"

Heat 4: Malmö, zaterdag 25 februari
1. Signe & Hjördis - "Edelweiss"
2. Axel Schylström - "Gorgeous"
3. Emil Henrohn - "Mera Mera Mera"
4. Mariette - "One Day"
5. Smash Into Pieces - "Six Feet Under"
6. Loreen - "Tattoo"
7. Kiana - "Where Did You Go"

De halve finale wordt gehouden in Örnsköldsvik, op zaterdag 4 maart, en de grote finale is zoals gewoonlijk in de Friends Arena te Stockholm, op zaterdag 11 maart.
pi_208108012
Even ook hier plaatsen, de snippets:
https://www.svtplay.se/vi(...)agen/7-loreen-tattoo
pi_208108034
Even de laatste reacties van het gesloten deel hierheen verplaatst:
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 07:10 schreef Cee het volgende:
Nou, the winner takes it all, zal ik maar zeggen. :D
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 07:14 schreef Fred_B het volgende:
Het klinkt anders dan ik had verwacht op basis van de eerste minuut, inderdaad een nogal ABBA-achtig begin. Mede daardoor durf ik nog niet te zeggen of het op een ESF mee kan doen om de prijzen. Maar het klinkt wel als iets wat ik zelf erg leuk ga vinden.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 07:25 schreef Em31 het volgende:
Ohh dit klinkt al veelbelovend :D die opbouw houdt meteen je aandacht vast en live zal het nog wel beter zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 07:26 schreef Nashipeer het volgende:
Ik wacht ook liever tot we het hele lied horen want volgens mij is dit net de build-up naar iets groters. Maar precies dit stuk blaast me nog niet omver, het klinkt zo op zichzelf staand als een gepolijst popliedje die we vaker hebben gehoord. In het geheel is het vast een stuk indrukwekkender en overrompelender
pi_208108139
I figured it made sense, building me a fence. Inderdaad niet de meest originele melodie ooit. Maar je voelt dat er een drop zit aan te komen, dus op basis hiervan is het moeilijk oordelen.
pi_208108153
twitter

Wat je zelf eigenlijk ook al een beetje kan horen
pi_208108247
Nou, ze hadden de verwachtingen niet zo hoog op mogen laten lopen voor dit deuntje -O- Valt me (tot nog toe) erg tegen. Voorlopig het zoveelste staaltje jatwerk van de Zweden uit een ander bekend popliedje (en in dit geval eentje die íedereen in eigen land wel kent).
pi_208108626
Denk dat het nummer van Loreen wel inderdaad beter wordt gedurende het nummer. Andere liedjes vind ik ook niet tegenvallen deze heat. Emil, de zusjes, Smash into Pieces en Kiana vind ik tof. Mariette valt wel wat tegen!
pi_208109448
God wat heb ik haar stem gemist _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208110512
Hup Smash! *O*

Zij waren mee op tour met Within Temptation en Evanescence. Hier heb ik ze voor het eerst live gehoord en het was echt heel goed, dus ik heb stiekem wel hoge verwachtingen van ze. Benieuwd of het bij het algehele publiek ook goed valt, met rock lijkt dat altijd twee kanten op te kunnen gaan.

Zin in zaterdag!
Hey, sing your heart out boy, for all the people great and small
pi_208110664
Duidelijk de sterkste heat. Ik vind geen enkel lied slecht. Loreen klinkt in de snippet al heel erg goed dus dat belooft wat voor de resterende 2 minuten.

1.Loreen
2.Kiana
3.Mariette
4.Smash into pieces

5.Axel Schylström
6.Signe & Hjördis
7.Emil Henrohn
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_208114997
twitter

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208115151
Zweden komt nu wel snel dichterbij Oekraïne bij de bookmakers. Als het goed is heeft de pers zojuist de eerste beelden van Loreen haar optreden gezien.
  ESF Reporter donderdag 23 februari 2023 @ 18:43:39 #13
87554 Cee
Welluk?
pi_208115159
Ik ben nu al Loreen-moe :@
pi_208115203
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:43 schreef Cee het volgende:
Ik ben nu al Loreen-moe :@
Maak je geen zorgen, die kiezen straks gewoon Marcus & Martinus joh.
pi_208115226
twitter

twitter
  donderdag 23 februari 2023 @ 18:50:52 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208115244
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:47 schreef Em31 het volgende:

[..]
Maak je geen zorgen, die kiezen straks gewoon Marcus & Martinus joh.

YouTube geeft mij al hints als suggestie
  donderdag 23 februari 2023 @ 18:54:42 #17
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208115303
Staging van Loreen ziet er wel gaaf uit zo hoor, ik zie Zweden nu bij meerdere bookies over Oekraïne heen gaan.
pi_208115348
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:54 schreef Momo het volgende:
Staging van Loreen ziet er wel gaaf uit zo hoor, ik zie Zweden nu bij meerdere bookies over Oekraïne heen gaan.
Van wat ik zo lees schijnt het geweldig te zijn (zijn voor een groot deel wel vaak fans dus even afwachten), maar op die foto’s ziet het er inderdaad al indrukwekkend uit.
pi_208115388
twitter
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:01:39 #20
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208115444
VET!!
pi_208115483
quote:
Nou ja, bij het Grote Songfestivalfeest zag ze eruit alsof ze aan de drugs zat. Maar nu zal ze wel iets scherper zijn.
pi_208115650
Klinkt gaaf! Kan niet wachten 🥰
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 19:22:29 #24
375570 crew  Cyan9
pi_208115795
Ik heb niks tegen nog een Loreen winst.
Zeg ik zonder nog maar de snippet gehoord te hebben. :')
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208115821
The winner takes it all inderdaad _O-

Ik had Loreen al met potlood opgeschreven maar het ziet naar uit dat dit jaar, wat echt heel zwak is, voor haar gemaakt is.
pi_208115891
Wat we laatst ook al in een ander topic bespraken: misschien wel goed dat er een echte winnaar aan lijkt te komen, anders is de kans groot dat het toch Oekraïne wordt en dat zou ook wel een beetje een dingetje zijn.
pi_208116145
Ze lijkt wel rechtstreeks van de filmset van Dune te zijn weggewandeld! Die grote prop lijkt trouwens wel enigszins op een giga zonnebank :D

Hiervoor ga ik UMK wel even muten, dit wil ik zo snel als het kan live meemaken.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208116174
Al het budget ging naar Loreen lijkt wel :o als je dit vergelijkt met de andere semi's. Vooral de eerste, die meer leek op een NF voor Malta
pi_208116947
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:27 schreef Em31 het volgende:
Wat we laatst ook al in een ander topic bespraken: misschien wel goed dat er een echte winnaar aan lijkt te komen, anders is de kans groot dat het toch Oekraïne wordt en dat zou ook wel een beetje een dingetje zijn.
Ja, dat zou niet bevorderlijk zijn voor de geloofwaardigheid van het ESF, ook al hadden de andere 36 landen het er dan zelf naar gemaakt. Zelfs als Loreen dit jaar als Chanel 1.1 zou winnen, dan is dat al een wenselijkere uitkomst.
  donderdag 23 februari 2023 @ 20:29:30 #30
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208117274
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:23 schreef NailQueen het volgende:
The winner takes it all inderdaad _O-

Ik had Loreen al met potlood opgeschreven maar het ziet naar uit dat dit jaar, wat echt heel zwak is, voor haar gemaakt is.
Dat hele zwakke jaar valt ook wel mee als de nummers hoort hoor :+ , dat is wel iets wat mensen online aan het overdrijven zijn.
  donderdag 23 februari 2023 @ 20:30:06 #31
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208117285
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:39 schreef Nashipeer het volgende:
Al het budget ging naar Loreen lijkt wel :o als je dit vergelijkt met de andere semi's. Vooral de eerste, die meer leek op een NF voor Malta
Zouden de artiesten niet zelf dat soort zaken moet betalen?
pi_208117384
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 20:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat hele zwakke jaar valt ook wel mee als de nummers hoort hoor :+ , dat is wel iets wat mensen online aan het overdrijven zijn.
Ik heb het over Melodifestivallen. Het ESF jaar zelf vind ik leuk :)
pi_208117463
twitter

Echt zo benieuwd
  donderdag 23 februari 2023 @ 20:41:09 #34
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208117565
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 20:34 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik heb het over Melodifestivallen. Het ESF jaar zelf vind ik leuk :)
Ja nee, melodifestivalen heb je wel gelijk in, maar dat is al jaren aan de gang eigenlijk. Ongeveer 80% van de nummers zijn geschreven door 6 schrijvers (Jimmy Joker, Deb, Wrethov, Gson, Jansson).
Scheelt dat er nog 2 goede kandidaten overblijven als we zo moeten geloven de tweeling en Loreen. De tekst van Air is ook wel flinterdun, maar de hele performance staat wel. Ze moeten wel echt mensen gaan toelaten die buiten deze cirkel werken.
pi_208117784
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 20:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Zouden de artiesten niet zelf dat soort zaken moet betalen?
Dat zou heel goed kunnen idd, of de platenmaatschappijen. Wellicht dat SVT zelf nog wat bijlegt om een betere show te creëeren, maar ik kan er niet snel iets over vinden.
pi_208117941
Ze heeft zelf de lichtontwerper ingehuurd las ik ergens..
pi_208118330
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 11:49 schreef Veravision het volgende:
Hup Smash! *O*

Zij waren mee op tour met Within Temptation en Evanescence. Hier heb ik ze voor het eerst live gehoord en het was echt heel goed, dus ik heb stiekem wel hoge verwachtingen van ze. Benieuwd of het bij het algehele publiek ook goed valt, met rock lijkt dat altijd twee kanten op te kunnen gaan.

Zin in zaterdag!
Ooh nu weet ik weer waar ik hen van ken :D

Dat was een dramatische avond trouwens, plaatsvervangende schaamte voor Amy Lee. En dan maakt het niet uit welke avond je bent geweest :P
pi_208119129
Nu gelijk met Oekraïne.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208119271
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 21:46 schreef GeorgeM het volgende:
Nu gelijk met Oekraïne.
Het verbaasd me nog dat Oekraine op 1 staat. Dat nummer is echt niet goed genoeg voor de winst. Maar goed, ik kan me er wel druk over maken maar de bookies zijn nu nog weinig zeggend :s)
  ESF Reporter donderdag 23 februari 2023 @ 22:13:22 #40
87554 Cee
Welluk?
pi_208119646
Ennnn ze zijn Oekraïne voorbij.
pi_208119666
Op één.
Dus wat Cee zegt :P
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208120477
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:49 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
:o nu al indrukwekkend, dit gaat echt heel gaaf worden.
pi_208120544
Ze lopen uit.
George Michael
  donderdag 23 februari 2023 @ 23:20:40 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208120899
Loreen Logan
pi_208120966
Het is dan nog wel gebaseerd op een fijne hype totdat we het echt live hebben gezien, maar zo fijn dat het weer een keer om het liedje gaat bij de bookies :P

Sowieso zou ik een nieuwe songfestivalervaring in Zweden wel weer leuk vinden. Op naar Goteborg 2024 als Mia en Dion het niet worden :P

Moet wel zeggen dat ik 'm op basis van die minuut nog niet helemaal als winnaar voel, maar je voelt dat er veel meer aan zit te komen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  ESF Reporter donderdag 23 februari 2023 @ 23:28:28 #46
87554 Cee
Welluk?
pi_208121003
Die drie lellen boven Denemarken zijn in elk geval allemaal* goed bezig dit jaar. Dat is al een tijd geleden.

* ervan uitgaande dat Finland zaterdag niet raar gaat doen
pi_208121016
Mariëtte komt trouwens ook wel weer met een aardig lied denk ik :Y
pi_208122011
Een ander land moet met iets heel spannends komen of Zweden moet een rare keuze maken, anders hebben we de winnaar van 2023. :P
  ESF Reporter vrijdag 24 februari 2023 @ 07:35:16 #50
87554 Cee
Welluk?
pi_208122024
Ziet er goed uit en het zijn maar 30 seconden dus ik baseer het niet op het zelfde, maar als ik dat wel
doe dan stelt naar mijn mening de (fan)pers zich behoorlijk aan met die religieuze ervaringen.
pi_208122046
Ik loop vooruit op de zaken, maar hier gaat Zweden niets van leren vrees ik. Als Loreen hoog eindigt in mei, verandert dat weinig aan de schrijvers/producers van volgend jaar.

Gezien de verdere matigheid hoop ik stiekem ergens dat ze een keer het deksel op hun neus krijgen :P

Desalniettemin ben ik erg benieuwd naar Tattoo *O*
pi_208122108
Toch zit ik steeds te denken hoe dit in Turijn zou zijn afgelopen. Zou die hangende overkapping niet als een soort pers naar beneden vallen? :P

Maar serieus: ziet er heel goed uit die staging, mooie belichting en kleurenpalet. Ze hebben iets moois weten te maken op die basic stage. Enige kanttekening is dat het qua camerawerk en licht veel statischer aandoet dan ik me had voorgesteld. Ik had iets woest en druk verwacht, maar qua dynamiek is het tempo te traag nmm. Maar misschien vergelijk ik het teveel met Euphoria in mijn hoofd, en mss wordt het beter in de tweede helft.
pi_208122144
Stukje Katy Perry, niets mis mee.
pi_208122163
Ik zal nooit Loreen moe worden. Staging ziet er goed uit, ze klinkt goed, goed lied. Wat hoop ik dat ze weer wint _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208122169
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 23:26 schreef TheVulture het volgende:
Het is dan nog wel gebaseerd op een fijne hype totdat we het echt live hebben gezien, maar zo fijn dat het weer een keer om het liedje gaat bij de bookies :P

Sowieso zou ik een nieuwe songfestivalervaring in Zweden wel weer leuk vinden. Op naar Goteborg 2024 als Mia en Dion het niet worden :P

Moet wel zeggen dat ik 'm op basis van die minuut nog niet helemaal als winnaar voel, maar je voelt dat er veel meer aan zit te komen
Zweden 2024, dan kan eindelijk die flauwekul overboord dat je live moet kunnen zingen op een ESF en kan de autotune breed worden ingevoerd. En uiteraard de halve finales op maandag en woensdag en de herkansingsronde op vrijdag. En stemmen met meerdere votes in de app, zodat het gewicht van de vakjury toeneemt. En 8 mensen op het podium. En Björkman kan zijn opgedane connecties gebruiken voor het toetreden van de VS en Canada op het ESF.

Wat een genot allemaal O+ :'(
pi_208122176
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 23:29 schreef TheVulture het volgende:
Mariëtte komt trouwens ook wel weer met een aardig lied denk ik :Y
Ja, ik vind Mariette zelf meestal leuker dan haar liedjes, maar in de schaduw van Loreen klinkt dit best veelbelovend :)
pi_208122220
Het is het altijd genieten als Zweden organiseert als het gaat om de hoge kwaliteit productie. Aan de andere kant vind ik het jammer als we in elf jaar drie keer naar hetzelfde land gaan. Liever een andere regio, bv de Balkan of de Kaukasusregio, of de Baltische staten, puur om te zien hoe ze het aanpakken qua productie en hoe ze hun culturele vormen erin verwerken. Want van Zweden weten we het al.
pi_208122236
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 08:05 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Zweden 2024, dan kan eindelijk die flauwekul overboord dat je live moet kunnen zingen op een ESF en kan de autotune breed worden ingevoerd. En uiteraard de halve finales op maandag en woensdag en de herkansingsronde op vrijdag. En stemmen met meerdere votes in de app, zodat het gewicht van de vakjury toeneemt. En 8 mensen op het podium. En Björkman kan zijn opgedane connecties gebruiken voor het toetreden van de VS en Canada op het ESF.

Hopelijk geniet Twan van de Nieuwenhuijzen van zijn laatste jaar.
pi_208122242
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 08:15 schreef Nashipeer het volgende:
Het is het altijd genieten als Zweden organiseert als het gaat om de hoge kwaliteit productie. Aan de andere kant vind ik het jammer als we in elf jaar drie keer naar hetzelfde land gaan. Liever een andere regio, bv de Balkan of de Kaukasusregio, of de Baltische staten, puur om te zien hoe ze het aanpakken qua productie en hoe ze hun culturele vormen erin verwerken. Want van Zweden weten we het al.
Ja dat vind ik ook jammer. Misschien dus maar hopen dat Melfest zo belabberd blijft anders zit je er over 5 jaar weer.
pi_208122365
De staging van Loreen ziet er goed uit hoor, maar die overdreven reacties begrijp ik niet zo.
Wellicht omdat het Loreen is en de hype groot is of zo.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:01:12 #61
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208122553
stel dat Tattoo door een andere artiest werd gebracht, is het dan niet een gewoon popdeuntje wat we al zo vaak gehoord hebben maar omdat het Loreen is??
... en huiver mee
pi_208122590
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:01 schreef Giggio het volgende:
stel dat Tattoo door een andere artiest werd gebracht, is het dan niet een gewoon popdeuntje wat we al zo vaak gehoord hebben maar omdat het Loreen is??
Wellicht wel. Qua lied is het niet per se iets unieks zoals Shum bv. En qua staging doet het ook een beetje denken aan de dansende Eric Saade op zijn witte vierkant in 2021 (Every Minute), alleen dit keer met een achtergrond en overkapping
pi_208122636
Ik wil het graag goed vinden, omdat ik Loreen tof vind, maar qua liedje komt het op mij tot nu toe wel heel mager over.
pi_208122695
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 08:05 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Haha denk niet dat het meteen zo erg doorslaat Fred :P
pi_208122723
Loreen blijft wel echt een hele matige livezangeres he, met dat gemompel. Je verstaat er weer geen reet van... en ergens denk ik dat de Europese kijkers dit toch heel erg gaan vergelijken met Euphoria en het minder gaan vinden
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:45:43 #66
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208122929
@Evenstar @Viv krijgen jullie een beetje de hype over het nummer van Loreen?
  Manager PR/Moderator vrijdag 24 februari 2023 @ 09:52:32 #67
269689 crew  Viv
pi_208123002
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:45 schreef Momo het volgende:
@:Evenstar @:Viv krijgen jullie een beetje de hype over het nummer van Loreen?
Ik weet wel dat ze meedoet, en ik zag laatst dat Loreen trending topic was hier op Twitter, maar we hebben het verder nog niet gevolgd. :@
pi_208125641
Super om naar te kijken, alleen al die 30 sec. Enig kritiekpuntje...laat die lange nagels achterwege @loreen

Kiana komt ook sterk over vind ik. Mariette ben ik ook wel nieuwsgieriger naar geworden.
  Moderator vrijdag 24 februari 2023 @ 13:31:25 #69
375570 crew  Cyan9
pi_208125934
Eigenlijk belachelijk dat heat 4 zo veel sterker is dan de andere heats.
pi_208126304
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:23 schreef TheVulture het volgende:
Loreen blijft wel echt een hele matige livezangeres he, met dat gemompel. Je verstaat er weer geen reet van... en ergens denk ik dat de Europese kijkers dit toch heel erg gaan vergelijken met Euphoria en het minder gaan vinden
Ik vind haar juist live heel sterk. Ze maakt van elke performance een theaterspectacle en ik vind haar zang juist lekker veel pit en emotie hebben waardoor het misschien mompelend overkomt. Ik zie daarin geen verschil met wat Salvador bijvoorbeeld op het podium vertoonde in Kyiv en helemaal opging in de muziek :)
pi_208126339
Ik wil wel het volledige lied hoeren want de stukjes die we tot nu tot toe hebben gehoord blijven wel heel erg minimaal. Ik wacht nog op het epische bombastische stuk *O*
  vrijdag 24 februari 2023 @ 14:08:24 #72
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208126384

Ik vind dit stiekem ook gewoon heel leuk, maar dit gaat natuurlijk nooit winnen. Geeft mij meer een retro Melodifestivalen gevoel
pi_208126635
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 07:54 schreef Nashipeer het volgende:
Toch zit ik steeds te denken hoe dit in Turijn zou zijn afgelopen. Zou die hangende overkapping niet als een soort pers naar beneden vallen? :P

Ik denk dat ze in Turijn gewoon nee hadden gezegd als SVT met deze staging aan had komen zetten. Er waren helemaal geen hangende rekwisieten dat jaar dus ik denk dat RAI het nooit als optie aan de delegaties heeft aangeboden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het podium van 2021 waar dat wel kon.

Ik ben sowieso heel benieuwd wat de mogelijkheden zijn met het podium van dit jaar. Spanje heeft natuurlijk ook al een groot decorstuk dat opgehangen moet worden.
  Moderator vrijdag 24 februari 2023 @ 14:44:07 #74
375570 crew  Cyan9
pi_208126851
Ik ben in 2012 bij een concert van Loreen geweest, en ondanks dat ze niet altijd even goed verstaanbaar is, is ze wel echt heel sterk in emoties overbrengen. Je wordt echt meegesleept in haar nummers.
pi_208127118
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:44 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben in 2012 bij een concert van Loreen geweest, en ondanks dat ze niet altijd even goed verstaanbaar is, is ze wel echt heel sterk in emoties overbrengen. Je wordt echt meegesleept in haar nummers.
Ik heb het gevoel dat ze ‘mompelt’ omdat ze door de drugs zich de tekst niet meer kan herinneren :@ :@
George Michael
pi_208127440
Wat een gezeur over dat mompelen. Loreen zingt niet als een robot, dat maakt haar juist een goede performer, in mijn ogen. Ik zou juist graag zien dat ze een lied met wat meer inhoud brengt, stel je voor dat zij met een chanson a la Barbara Pravi komt, dat zou toch geweldig zijn? Ze heeft zoveel meer in haar mars dan zo'n gerecycled popdeuntje.
pi_208127476
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:01 schreef Giggio het volgende:
Maar dat is toch het hele ding, het is wel Loreen. Wie kan zo makkelijk uithalen als haar? Daardoor krijgt zelfs zo’n simpeler pop-nummer wat extra’s.

En dan heeft Zweden dus wel het geluk haar te hebben en de kans best groot is dat je toch nog wint met zo’n nummer.
  Moderator vrijdag 24 februari 2023 @ 15:47:44 #78
375570 crew  Cyan9
pi_208127532
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 15:09 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat ze ‘mompelt’ omdat ze door de drugs zich de tekst niet meer kan herinneren :@ :@
Foei! o|O
pi_208127991
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 15:38 schreef blackswangreen het volgende:
Wat een gezeur over dat mompelen. Loreen zingt niet als een robot, dat maakt haar juist een goede performer, in mijn ogen. Ik zou juist graag zien dat ze een lied met wat meer inhoud brengt, stel je voor dat zij met een chanson a la Barbara Pravi komt, dat zou toch geweldig zijn? Ze heeft zoveel meer in haar mars dan zo'n gerecycled popdeuntje.
Dan zeur ik maar, maar ik hou er gewoon niet van.
George Michael
pi_208128000
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 15:47 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Foei! o|O
Ik zeg niet dat het zo is, maar dat is mijn gevoel.
:@
George Michael
pi_208131874
twitter

Ander gedeelte van Loreen gelekt!
pi_208131993
Dit stukje vind ik minder
  vrijdag 24 februari 2023 @ 21:13:16 #83
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208132084
Ik krijg ook steeds meer het idee dat het niet helemaal opleeft naar de verwachtingen die zijn gecreëerd. Maar nog steeds is het heel goed natuurlijk :)
  vrijdag 24 februari 2023 @ 21:13:31 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208132089
Rond 20:45 moet Loreen live morgen
pi_208132193
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 21:13 schreef Momo het volgende:
Wat een heerlijke christelijke tijd! *O*
George Michael
pi_208132319
De tweet is verwijderd helaas
  vrijdag 24 februari 2023 @ 22:25:05 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208133147
twitter
  vrijdag 24 februari 2023 @ 22:26:15 #88
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208133160
twitter
pi_208133174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 22:25 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Vraag me af of die beat aan het einde wel blijft en het dan nog losgaat eigenlijk
pi_208133189
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 22:26 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Oké ja dus :D

Damn die staging ziet er zo wel fantastisch uit als dat scherm dan ineens ook een stuk hoger hangt
  PR en moderator vrijdag 24 februari 2023 @ 22:29:15 #91
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208133193
quote:
[ twitter ]
ziet eruit als een potentieel winnende act :o
Fuck the EBU.
  ESF Reporter vrijdag 24 februari 2023 @ 22:38:08 #92
87554 Cee
Welluk?
pi_208133323
quote:
[ twitter ]
En nog steeds denk ik: prima, maar zo overhyped gisteren.
pi_208133371
quote:
[ twitter ]
Ik voel voor het eerst dit jaar winner vibes
  vrijdag 24 februari 2023 @ 22:56:17 #94
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208133617
twitter
pi_208134334
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 22:56 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
twitter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208134371
quote:
Oh wauw O+
Edit: wauw is voor de staging (had het geluid uit gezet).
Net het nummer geluisterd. Vind het een beetje eentonig en hier en daar niet zuiver?

[ Bericht 6% gewijzigd door GeorgeM op 25-02-2023 11:26:26 ]
George Michael
  PR en moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 00:04:49 #98
288245 crew  Moira
pi_208134828
quote:
Act dan wel potentieel winnend maar het nummer zelf imo niet per se :@ hoehoehoeeeeeeee

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 21:13 schreef Momo het volgende:
Ja zeg dan kijk ik gewoon WIDM hoor ;(
Fuck the EBU.
pi_208136458
quote:
2.68x je inleg als Zweden wint nu, oftewel 37% kans dat we volgend jaar naar Malmö gaan. Hoewel ik het zelf erg tof vind, en tot nu toe is dit ook wel het beste totaalpakket, lijkt me dat toch wat overdreven. Het is niet zo dat hiermee de lat op onbereikbare hoogte wordt gelegd door Zweden.
pi_208136610
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 08:33 schreef Fred_B het volgende:

[..]
2.68x je inleg als Zweden wint nu, oftewel 37% kans dat we volgend jaar naar Malmö gaan. Hoewel ik het zelf erg tof vind, en tot nu toe is dit ook wel het beste totaalpakket, lijkt me dat toch wat overdreven. Het is niet zo dat hiermee de lat op onbereikbare hoogte wordt gelegd door Zweden.
Denk het ook niet nee. Sterker nog, ik weet niet eens of ze hiermee wel Melfest wint. Die twee Noorse jongens zouden daar nog wel eens een stokje voor kunnen steken. Het nummer is echt niet overtuigend, veel te clichématig en gedateerd.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 10:12:51 #101
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208137497
quote:
Ik dacht, wie is Ad. :') :D
pi_208137507
Ik durf het niet zo goed hardop te zeggen, maar ik vind Marcus en Martinus een betere staging hebben denk ik :@

Verder is dit duidelijk de beste optie voor Zweden natuurlijk. Maar hebben zij hier zelf ook een boodschap aan? De internationale jury zou in elk geval dubbel en dwars in de pocket moeten zijn.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 10:54:13 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208137545
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 10:51 schreef molloot200 het volgende:
Ik durf het niet zo goed hardop te zeggen, maar ik vind Marcus en Martinus een betere staging hebben denk ik :@

Verder is dit duidelijk de beste optie voor Zweden natuurlijk. Maar hebben zij hier zelf ook een boodschap aan? De internationale jury zou in elk geval dubbel en dwars in de pocket moeten zijn.
Aan de andere kant hebben de jongens geen duidelijk binding met Zweden behalve dat hun nummer geschreven is door Zweden. Gunt het Zweedse publiek het een stel Noorse jongens?
  zaterdag 25 februari 2023 @ 11:22:13 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208137810
Heat 4
Running order

1
Kiana – "Where Did You Go"

2
Signe & Hjördis – "Edelweiss"

3
Smash Into Pieces – "Six Feet Under"

4
Mariette – "One Day"

5
Emil Henrohn – "Mera mera mera"

6
Axel Schylström – "Gorgeous"

7
Loreen – "Tattoo" (rond 20:45)
pi_208137873
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 11:22 schreef Momo het volgende:
Heat 4
Running order

1
Kiana – "Where Did You Go"

2
Signe & Hjördis – "Edelweiss"

3
Smash Into Pieces – "Six Feet Under"

4
Mariette – "One Day"

5
Emil Henrohn – "Mera mera mera"

6
Axel Schylström – "Gorgeous"

7
Loreen – "Tattoo" (rond 20:45)
Oh, de running order is veranderd? Ik dacht dat Loreen als voorlaatste moest?
George Michael
  zaterdag 25 februari 2023 @ 11:30:37 #107
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208137884
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 11:29 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Oh, de running order is veranderd? Ik dacht dat Loreen als voorlaatste moest?
Denk dat dat een fout is, want dit stond al meteen op het plaatje gepost door de organisatie op 11 januari

En de rehearsals waren ook op de volgorde van dit plaatje
  Moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 12:15:21 #108
375570 crew  Cyan9
pi_208138317
Vind het nog steeds bizar hoe sterk deze semi is.

Wat mij betreft DNF: Loreen en Mariette.

SC: Kiana en Smash into Pieces (ook al is die laatste absoluut m'n smaak niet).
pi_208140371
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:15 schreef Cyan9 het volgende:
Vind het nog steeds bizar hoe sterk deze semi is.

Wat mij betreft DNF: Loreen en Mariette.

SC: Kiana en Smash into Pieces (ook al is die laatste absoluut m'n smaak niet).
Oh, dat zou jammer zijn als mijn favorieten eruit vliegen als Did Not Finish. Ik vind die twee ook beter dan die anderen achter de Safety Car.
  Moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 16:04:39 #110
375570 crew  Cyan9
pi_208140897
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:26 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Oh, dat zou jammer zijn als mijn favorieten eruit vliegen als Did Not Finish. Ik vind die twee ook beter dan die anderen achter de Safety Car.
Verwarrend, zo'n ESFWLRF1 forum. :D
pi_208143086
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 07:14 schreef Fred_B het volgende:
Het klinkt anders dan ik had verwacht op basis van de eerste minuut, inderdaad een nogal ABBA-achtig begin. Mede daardoor durf ik nog niet te zeggen of het op een ESF mee kan doen om de prijzen. Maar het klinkt wel als iets wat ik zelf erg leuk ga vinden.
Je weet niet of Abba op het ESF mee kan doen om de prijzen?
pi_208143149
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 09:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Denk het ook niet nee. Sterker nog, ik weet niet eens of ze hiermee wel Melfest wint. Die twee Noorse jongens zouden daar nog wel eens een stokje voor kunnen steken. Het nummer is echt niet overtuigend, veel te clichématig en gedateerd.
Het is een typisch Melfest nummer, bedoel je?
pi_208143672
Ook zweden is begonnen
pi_208143707
Wat glimt loreen zeg. :{
Hotapnyc
pi_208143795
Loreen gaat ze eruit vocalen _O_
pi_208143829
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 19:21 schreef Sableheart het volgende:

[..]
Je weet niet of Abba op het ESF mee kan doen om de prijzen?
Dat genre is niet noodzakelijkerwijs een winnaar, zeker niet als het om stemmen uit bijvoorbeeld Nederland gaat.
pi_208143842
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:07 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat genre is niet noodzakelijkerwijs een winnaar, zeker niet als het om stemmen uit bijvoorbeeld Nederland gaat.
1974 says otherwise
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:09:12 #118
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208143868
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:08 schreef Sableheart het volgende:

[..]
1974 says otherwise
Volgend jaar 50 jaar geleden
pi_208143898
Een generiek nummer in Zweden? :o
pi_208143900
Lekker cliché nummer om mee te beginnen, maar vind deze alleraardigst ^O^
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208143922
Hmmm mwah
George Michael
pi_208143926
Hup dat been omhoog :D
George Michael
pi_208143938
Ze is er zelf blij mee :D
George Michael
pi_208144032
De beat had niet gehoeven, maar dit is nog wel ok
pi_208144126
HERRIE _O_
Het ESF-playlist topic
pi_208144140
Generieke herrie is beter dan generieke pop
pi_208144160
George Michael
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:22:59 #128
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208144166
Wel redelijk, maar ik ben er niet echt weg van ofzo
pi_208144183
Z
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:22 schreef Momo het volgende:
Wel redelijk, maar ik ben er niet echt weg van ofzo
Glijdt er wel makkelijk in, maar voor Zweden is dit Variatie.
Het ESF-playlist topic
pi_208144245
Ik ken haar :o
George Michael
pi_208144248
Oh ja :o
George Michael
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:26:53 #132
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208144270
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:26 schreef GeorgeM het volgende:
Oh ja :o
Mariet doet voor de 28ste keer mee!
pi_208144321
Mariette's inzendingen sinds A Million Years zijn allemaal matig imo
pi_208144324
ja, dit is natuurlijk geen A Million Years.
Het ESF-playlist topic
pi_208144342
niet geweldig, nee
pi_208144344
Leuk deze!
Beetje gezapig. Dat ‘What do you say’ is wel een leuk stukje.
George Michael
pi_208144374
Niet haar beste, maar Mariette is nooit slecht ^O^
Het ESF-playlist topic
pi_208144617
Axel Schylstrom aanstaande. Vond z'n ivorige inzending Nar ingen ser heel tof ^O^
Het ESF-playlist topic
pi_208144644
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:39 schreef koffieleuk het volgende:
Axel Schylstrom aanstaande. Vond z'n ivorige inzending Nar ingen ser heel tof ^O^
Is hij verbrand?
George Michael
pi_208144649
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:41 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Is hij verbrand?
:Y
Het ESF-playlist topic
pi_208144653
16000 volt
pi_208144656
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:41 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Is hij verbrand?
Ik zag net iets langskomen over dat hij 16K volt overleefde, dus geelectrocuteerd
pi_208144659
Een lied met een boodschap.
George Michael
pi_208144675
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:41 schreef Sableheart het volgende:

[..]
Ik zag net iets langskomen over dat hij 16K volt overleefde, dus geelectrocuteerd
Pfoe :{
George Michael
pi_208144716
Ik ben nerveus :@
pi_208144797
Schiet nou op.
Hotapnyc
pi_208144802
Meld.
pi_208144811
AHH hier gaan we. Ik heb haar zo gemist _O_
pi_208144816
zweedse gehaktballen
pi_208144826
Dag UMK mensen. Komen we allemaal voor Loreen? :D
pi_208144838
Ik kijk t zo wel terug. Hoida Mut wil ik live zien.
Hotapnyc
pi_208144860
DAAR GAAN WE
George Michael
pi_208144871
WAUW
George Michael
pi_208144872
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:48 schreef GeorgeM het volgende:
DAAR GAAN WE
HYPA HYPA
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:48:38 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208144876
Dat begin shot al _O_
pi_208144886
Indrukwekkende staging hoor
pi_208144887
Echt een gave staging
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_208144890
Ziet er prachtig uit O+
George Michael
pi_208144895
Oh dat was het refrein al ;( Matig
pi_208144897
Begint goed. Nu terug naar UMK eerst. :P
Hotapnyc
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:49:53 #161
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208144901
Niemand gaat over deze visuals heen dit seizoen
pi_208144902
Oooh een stage incident??
pi_208144904
Hier gaat iets niet goed
pi_208144907
Niet weer een stage invader...
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:50:11 #165
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_208144911
Volgens mij kan Loreen echt totaal niet hockeyen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_208144912
Er gaat iets mis hier
pi_208144916
Is dit nou met autotune?
Ik vond de repetitie vals
George Michael
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:50:19 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208144921
Hier gaat iets mis
pi_208144925
Potentiele Melfest winnaar, maar ik wordt er niet enthousiast van.

En ging dat einde mis?
pi_208144926
Ik denk dat ze nog een keer mag
pi_208144927
Euh?
pi_208144931
WAT GEBEURT ER :o
George Michael
pi_208144938
Oh nee :(
pi_208144939
Er werd iemand weggesleept van dat podium net
pi_208144940
wtf :o
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:50:52 #176
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208144945
Ik zat al te denken wat een rare camera shots van boven.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208144946
Wat raar :o
George Michael
pi_208144948
Zou dat weer een stunt zijn zoals eerder met de weggestuurde persoon uit de greenroom (zodat er aandacht gaat naar dit deel van Melfest)?
pi_208144951
Loreen zo opnieuw dus
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:51:01 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208144956
Debieltje op het podium

-edit nee niet Loreen
pi_208144962
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:50 schreef Nashipeer het volgende:
Zou dat weer een stunt zijn zoals eerder met de weggestuurde persoon uit de greenroom (zodat er aandacht gaat naar dit deel van Melfest)?
ik dacht het ook heel even
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:51:12 #182
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_208144963
Oké bijzonder. (Wel nóg meer aandacht voor haar inzending zo)
pi_208144972
Er hield iemand een soort spandoek omhoog, hij stond alleen in de schaduw dus je kon het niet lezen.
pi_208144982
Easy DTF-je voor Loreen dus :D
pi_208144984
Sorry maar het voelt alsof het vooraf is gepland om (internationaal) aandacht naartoe te vestigen
pi_208144988
Wat zegt twitter?
pi_208144996
Ze moeten alles maar vollullen :D
George Michael
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:52:24 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208145001
quote:
Looks like someone came up the left side of the stage during Loreen's performance with some kind of banner.
pi_208145005
Jezus, wij moeten zonodig naar Finland kijken |:( :') .
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208145009
Ik heb het met Loreen te doen ;(
pi_208145011
Volgens mij was het wel een invader net zoals bij Surie -O-
pi_208145017
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:52 schreef Momo het volgende:

[..]

Ja, dat was toch gewoon te zien? Hij stond in beeld.
pi_208145018
Ik kijk het nu pas maar damn zeg.
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:53:25 #194
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208145033
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ja, dat was toch gewoon te zien? Hij stond in beeld.
Mijn oog was voor een seconde op Finland
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:53:54 #195
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_208145048
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:52 schreef Zigsky het volgende:
Jezus, wij moeten zonodig naar Finland kijken |:( :') .
Ik denk dat ik even in Zweden blijf.
pi_208145056
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:51 schreef Nashipeer het volgende:
Sorry maar het voelt alsof het vooraf is gepland om (internationaal) aandacht naartoe te vestigen
Je hebt dat verhaal van G:Son nog in je hoofd zeker?

Loreen heeft dat toch niet nodig lijkt mij
pi_208145065
Directe concurrentie voor Frankrijk.
Hotapnyc
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:54:44 #198
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208145070
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:54 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Je hebt dat verhaal van G:Son nog in je hoofd zeker?

Loreen heeft dat toch niet nodig lijkt mij
G son heeft wel dit nummer geschreven :P
pi_208145084
ZE LIGT WEER
George Michael
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:55:26 #200
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_208145086
Vervelend ook dat anderen nu ook langer moeten wachten want dat ijs moet natuurlijk eerst worden gerepareerd.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:55:33 #201
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208145089
Even vanuit gaande het echt was, lijkt mij wel schrikken voor Loreen, en ze zit al zitten die tussen beelden in gesandwitched.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:55:43 #202
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_208145095
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:55 schreef GeorgeM het volgende:
ZE LIGT WEER
Die vrouw ligt vaker dan Neymar.
pi_208145097
Huh, abrupt einde? :o
Hotapnyc
pi_208145099
ZE MAG WEER
George Michael
pi_208145100
Vooralsnog vond ik de staging indrukwekkender dan het lied, maar ik hoor het graag nog een keer
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:56:26 #206
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208145112
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:51 schreef Nashipeer het volgende:
Ze zullen in Zweden vast ook een Yvonne hebben met spionnen. Dan komt het echte verhaal zo naar boven.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:56:45 #207
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208145118
twitter
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:56:47 #208
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_208145119
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:55 schreef Meridiaan het volgende:
Vooralsnog vond ik de staging indrukwekkender dan het lied, maar ik hoor het graag nog een keer
Daar is aan gedacht!
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:57:04 #209
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208145126
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:56 schreef Strani het volgende:

[..]
Daar is aan gedacht!
1,5 half keer zo veel Loreen!
pi_208145128
Dit is geen Euphoria
pi_208145129
Die staging O+
George Michael
pi_208145134
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:57 schreef Momo het volgende:

[..]
1,5 half keer zo veel Loreen!
Loranderhalf
Het ESF-playlist topic
pi_208145141
Prachtige staging, goed lied en Loreen. Als dit naar Liverpool gaat, is het gegarandeerd top 3.
pi_208145144
@NailQueen hoe vind je Loreen's nagels?
Het ESF-playlist topic
pi_208145147
Enge nagels :X
George Michael
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:58:17 #216
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208145148
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:58 schreef koffieleuk het volgende:
@:NailQueen hoe vind je Loreen's nagels?
Ideaal voor kaasblokjes
pi_208145152
Die nagels, brrrr
pi_208145167
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:58 schreef koffieleuk het volgende:
@:NailQueen hoe vind je Loreen's nagels?
Ik schakel net in. Ik kijk eerder naar de buikspieren :P
pi_208145174
Ach gossie O+
George Michael
pi_208145183
Oh nu zie ik de nagels. Ja die zijn lang _O-
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:59:11 #221
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208145187
Staging 11/10
Nummer 8/10
pi_208145192
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Ideaal voor kaasblokjes
_O-
George Michael
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:59:28 #223
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208145195
Matig nummer. Hoop geschreeuw. Mehhh
pi_208145208
Wat deed ze het goed godverdomme _O_ ze is gewoon een icoon en een geweldige live performer. Dit gaat voor de volledige winst in Liverpool
pi_208145210
Lied blijft wel hangen, maar is ook wat repetitief en de coupletten vind ik niet zo.

Maar geweldig gebracht en staging is fantastisch
pi_208145226
Dat tweede nummer komt zo'n dik 40 jaar te laat :D
Het ESF-playlist topic
pi_208145229
Wat was er nou net aan de hand?
pi_208145257
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:59 schreef Meridiaan het volgende:
Lied blijft wel hangen, maar is ook wat repetitief en de coupletten vind ik niet zo.

Maar geweldig gebracht en staging is fantastisch
Yes, en ik voel deze ook minder dan haar eerder inzendingen. Ben het verder compleet eens :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208145268
Ze heeft wel flink wat ondersteuning.
George Michael
  zaterdag 25 februari 2023 @ 21:02:20 #230
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208145274
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:00 schreef NailQueen het volgende:
Wat was er nou net aan de hand?
Ik had het ook even gemist.

quote:
Looks like someone came up the left side of the stage during Loreen's performance with some kind of banner.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 21:02:56 #231
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208145294
Even een poll

POLL
pi_208145320
Wat is dit nou weer.
George Michael
pi_208145327
Loreen steekt er echt wel boven uit. Dit moet naar Liverpool wat mij betreft. Heel tof in beeld gebracht door SVT _O_ . Vind Euphoria wel beter, maar eigenlijk niet interessant. Ander jaar, ander deelnemersveld. Ik hoop dat ze over 2 weken wint in ieder geval.
pi_208145339
Carola zometeen als interval *O*
pi_208145340
Geweldig, mn nieuwe nummer 1.
Hotapnyc
pi_208145342
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:02 schreef Momo het volgende:
Even een poll

[poll=5198]
Jury gaat vrees ik niet voor onze Käärijä
pi_208145361
De performance komt op mij nogal geforceerd over, ze legt haar ziel en zaligheid erin maar het lied heeft die emotie gewoon niet. Zonde.
pi_208145376
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:04 schreef grazz het volgende:
Carola zometeen als interval *O*
Oeh O+
George Michael
pi_208145411
Lied was wat we gewend zijn van Melfest en niet uniek, maar de staging was wel echt prachtig, Loreen heeft het met haar performance echt 'gemaakt' :)
pi_208145488
*O*
  zaterdag 25 februari 2023 @ 21:09:13 #241
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208145490
Loreen als eerste door!
pi_208145491
JAAAAA natuurlijk *O* *O* *O* *O*
pi_208145536
Na vanavond zullen ook alle nummers in zn geheel online staan (spotify etc)
  zaterdag 25 februari 2023 @ 21:12:15 #244
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208145563
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:10 schreef grazz het volgende:
Ik zag net nog iemand op twitter zeggen na andra chansen volgende week. Maar het is dus meteen vannacht?
pi_208145566
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:10 schreef grazz het volgende:
Oh dan had ik me vergist, ik dacht dat de DTF nummers pas na de finale op Spotify stonden
pi_208145699
Carola *O*
George Michael
pi_208145700
CAROLA O+
Het ESF-playlist topic
pi_208145708
Ze komt van boven *O*
George Michael
pi_208145722
TANZEN *O*
George Michael
pi_208145769
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:02 schreef Momo het volgende:
Even een poll

[poll=5198]
Er zijn dit jaar meerdere goede nummers die Oekraine makkelijk kunnen verslaan.
pi_208145782
Fangad er un Stirmvidddd *O*
George Michael
pi_208145787
Vangad av en stormvind met meer gospel _O_
Het ESF-playlist topic
pi_208145802
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:22 schreef koffieleuk het volgende:
Vangad av en stormvind met meer gospel _O_
Geweldig! Had van mij wel langer gemogen :o
George Michael
pi_208145817
Främling O+ O+ O+ O+ O+
Het ESF-playlist topic
pi_208145818
Dit nummer had ze ook bij het grote songfestivalfeest mogen doen :)
pi_208145827
Främling *O* *O* *O* *O*
George Michael
  zaterdag 25 februari 2023 @ 21:24:24 #257
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208145829
Wat een heerlijke interval act van Carola *O*
pi_208145852
George Michael
pi_208145859
WOEHOEEEEeeeee *O*
George Michael
  zaterdag 25 februari 2023 @ 21:27:39 #260
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208145902
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:24 schreef GeorgeM het volgende:
Främling *O* *O* *O* *O*
Zou Mona Lisa zonder glimlach
Net zo verlegen zijn geweest als jij?
Of was haar leven niet meer dan een mooi schilderij?
pi_208145936
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik zag net nog iemand op twitter zeggen na andra chansen volgende week. Maar het is dus meteen vannacht?
Ik had gelezen na deze ronde, want dan zijn alle nummers al gepresenteerd. Hmm. Even checken straks
pi_208145985
Uitslag?
Hotapnyc
  zaterdag 25 februari 2023 @ 21:31:27 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208146002
twitter
pi_208146349
Loreen en Smash Into Pieces DTF, Kiana en Mariette naar AC. In die volgorde van 1 tot 4 :)
Het ESF-playlist topic
pi_208146435
Blij met die 4, al had de 16 jarige Kiana wel DTF gemogen. Stond daar zelfverzekerd op te treden. Liedje vond ik ook leuk genoeg.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 21:55:01 #267
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208146484
A climate activist stormed the stage with a banner saying “Återställ våtmarker” (Restore wetlands). So they took a break and then she redid her performance. According to the newspaper Expressen there were 4 people on the stage. And the police has taken care of them.

Weten we dat ook weer :)
  PR en moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 22:03:31 #269
288245 crew  Moira
pi_208146643
Omg ik hoor net op de radio dat er tijdens Loreen een demonstrant d’r act kwam verneuken? :o
Maar het gelukkig wel opnieuw mocht doen.

Hoe was Loreen? Gaat ze Melfest winnen?
Fuck the EBU.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:07:34 #270
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208146724
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:03 schreef Moira het volgende:
Omg ik hoor net op de radio dat er tijdens Loreen een demonstrant d’r act kwam verneuken? :o

Ja Melfest denk ik wel, ESF weet ik nog niet zelf. Zie andere landen die hoog staan in de odds als Tsjechie, Noorwegen, Finland eigenlijk wel nog hoger eindigen als daar alles goed gaat.
pi_208146741
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:51 schreef Momo het volgende:
Debieltje op het podium

-edit nee niet Loreen
_O-
pi_208146859
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:03 schreef Moira het volgende:

Goeie promo voor Loreen :P
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:17:28 #273
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208146901
Zweden staat alleen op de naam (en roem van) Loreen hoog in de odds. Nummer is toch wel te matig voor de winst. Vond het soms ook tegen het schreeuwen aan.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:18:22 #274
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208146985
Het nummer zo compleet is toch wel wat zwakjes, daardoor ga je nog wel twijfelen over een eventuele songfestivalwinst (maarja op dit moment: wie anders?). Alles daaromheen is wel top natuurlijk. Dat eind als dat scherm hoger hangt en het licht erin knalt is echt fantastisch.

Het mist iets, maar toch zou ze kunnen winnen.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:32:36 #276
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208147199
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:22 schreef Em31 het volgende:
Het nummer zo compleet is toch wel wat zwakjes, daardoor ga je nog wel twijfelen over een eventuele songfestivalwinst (maarja op dit moment: wie anders?). Alles daaromheen is wel top natuurlijk. Dat eind als dat scherm hoger hangt en het licht erin knalt is echt fantastisch.

Helemaal mee eens. Bijvoorbeeld de nummers van Frankrijk en Noorwegen vind ik toch echt kwalitatief beter.
pi_208147563
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:22 schreef Em31 het volgende:

Ja ook mee eens. Geweldig optreden, maar bij dat nummer denk ik iedere keer dat ik er wat groots volgt op die dramatische opbouw, maar dat komt dan niet echt.
Maar er is op dit moment nog niks gekozen dat er bij in de buurt kan komen voor de winst denk ik. Qua totaalplaatje
pi_208147755
Shownieuws besteedt zo meteen aandacht aan Loreen.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 23:07:29 #279
263417 Keyos
Like a Boss
pi_208147770
Loreen zal niet alleen in Zweden gaan winnen ben ik bang. Vind het nummer zelf vrij vergetelijk (ben hem na de luisterbeurt al kwijt) en vond het, net als eerdere opmerkingen in het topic, vrij schreeuwerig.

Wel gaat die visuals richting het einde van het nummer. Zoiets kan het niet anders dan goed doen bij de kijkers thuis. Echter, van mij mag Zweden Smash Into Pieces wel sturen. Dat lag een stuk beter in het oor in ieder geval.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_208147796
Het nummer is in studioversie net zo goed, die bridge poh _O_
pi_208147853
Kan me niet veel schelen of een nummer "generiek" of "te standaard" is. Een top nummer is een top nummer en Tattoo is dat voor mij 🤷🏼‍♀️

Gaat zeker voor de winst in Liverpool als het Melodifestivalen wint!
pi_208147925
Eerste YouTubeviews:

Loreen, Marcus & Martinus en Tone Sekelius staan nu alledrie op 5,1K views

Maria Sur daar íets achter met 4,7K views
  zaterdag 25 februari 2023 @ 23:19:34 #283
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208147956
twitter
pi_208147967
ESF-kenner Patty Brard weet het zeker: Loreen gaat dit jaar het ESF winnen.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 23:20:43 #285
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208147974
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:17 schreef molloot200 het volgende:
Eerste YouTubeviews:

Denk sowieso dat Loreen en Marcus & Martinus de nummer 1 en 2 zullen zijn. Zou wat zijn als ze toch voor iemand anders dan Loreen gaan die Zweden. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 23:21:24 #286
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208147984
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:20 schreef grazz het volgende:
Verder heeft ze waarschijnlijk niet eens de moeite genomen andere nummers te beluisteren.
  PR en moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 23:23:48 #287
288245 crew  Moira
pi_208148010
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja Melfest denk ik wel, ESF weet ik nog niet zelf. Zie andere landen die hoog staan in de odds als Tsjechie, Noorwegen, Finland eigenlijk wel nog hoger eindigen als daar alles goed gaat.
Ja ik vind het nummer zelf niet per se winnend eigenlijk. Wel gewoon kek en hip maar het is steeds een beetje hetzelfde. Maar de act is echt weer Zweeds genot :o
Fuck the EBU.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 23:26:14 #288
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208148044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:23 schreef Moira het volgende:

[..]
Ja ik vind het nummer zelf niet per se winnend eigenlijk. Wel gewoon kek en hip maar het is steeds een beetje hetzelfde. Maar de act is echt weer Zweeds genot :o
Ja Loreen is 3 stappen vooruit op de rest qua staging. Maar andere landen kunnen ook stappen gaan maken in de tussentijd en we weten ook veel nummers nog niet. Vraag mij ook een beetje af of het wel een televote top3 is in Liverpool nu.
pi_208148088
quote:
Ok, dit gaat Melfest natuurlijk met 2 vingers in de neus winnen maar als ik kijk naar het ESF:

- Ik vind haar bij vlagen schor en schreeuwerig klinken, en in sommige stukken klinkt het echt als enkel gemompel. Dat schorre komt misschien doordat ze 2 keer in korte tijd moest.

- Het lied zelf is top 10/top 5 materiaal, al mis ik de echte climax in het lied, wat het beter had gemaakt

- Ik denk dat een hoop mensen thuis denken: Euphoria was toch een paar tandjes beter en unieker, en het feit dat ze dan al een keer gewonnen heeft zal ook niet meehelpen. Ik denk dat mensen het dan toch eerder aan een ander gunnen, al moet ik zeggen dat ik behalve Frankrijk en misschien Noorwegen nog geen echte andere kanshebbers heb gehoord.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 23:30:42 #290
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208148106
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ok, dit gaat Melfest natuurlijk met 2 vingers in de neus winnen maar als ik kijk naar het ESF:

- Ik vind haar bij vlagen schor en schreeuwerig klinken, en in sommige stukken klinkt het echt als enkel gemompel. Dat schorre komt misschien doordat ze 2 keer in korte tijd moest.

- Het lied zelf is top 10/top 5 materiaal, al mis ik de echte climax in het lied, wat het beter had gemaakt

- Ik denk dat een hoop mensen thuis denken: Euphoria was toch een paar tandjes beter en unieker, en het feit dat ze dan al een keer gewonnen heeft zal ook niet meehelpen. Ik denk dat mensen het dan toch eerder aan een ander gunnen, al moet ik zeggen dat ik behalve Frankrijk en misschien Noorwegen nog geen echte andere kanshebbers heb gehoord.
Ik zou Finland en Tsjechië nog niet uitsluiten van de top 3 :)
pi_208148150
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik zou Finland en Tsjechië nog niet uitsluiten van de top 3 :)
Oh Finland heeft Cha Cha Cha gekozen, ja die schrijf ik ook wel op als kanshebber :Y
pi_208148163
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:20 schreef grazz het volgende:
En Käärijä gaat niet eens de semi doorkomen natuurlijk ;)
pi_208148196
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:17 schreef molloot200 het volgende:
Eerste YouTubeviews:

De view count is nog niet echt aan het updaten, bij nieuwe video's zeggen de likes vaak meer

Loreen: 5,4K views, 6,3K likes (!)
Marcus & Martinus: 5,3K views, 1,1K likes
Maria Sur: 5,1K views, 229 likes

Tone Sekelius en Jon Henrik Fjällgren & co. hebben al meer likes dan Maria.
pi_208148364
Die interval van Carola O+ O+

Framling is gewoon 40 jaar oud, besef -O-
pi_208148622
Ik kan alleen maar zeggen: hup Smash! *O*
Wat een heerlijk nummer. Ik houd dr van van dit soort rock. 8-)
Hey, sing your heart out boy, for all the people great and small
pi_208148708
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 00:10 schreef Veravision het volgende:
Ik kan alleen maar zeggen: hup Smash! *O*
Wat een heerlijk nummer. Ik houd dr van van dit soort rock. 8-)
Net even gecheckt maar dat is ook wel goed ja :Y

Mariette klonk ook prima, maar zij zal nooit meer Don't Stop Believing gaan overtreffen helaas
pi_208148788
Ik hoop en denk overigens wel dat Theoz de finale gaat halen, dat blijft een erg leuk liedje :Y
pi_208149064
pi_208149303
Youtube views van de finalisten na ongeveer 3 uur:

Loreen: 104K
Marcus & Martinus: 26K
Smash Into Pieces: 19K
Tone Sekelius: 8,9K
Jon Henrik Fjällgren: 8,9K
Maria Sur: 8,3K
Panetoz: 6K
Paul Rey: 3,7K