Dat is dan in ieder geval positief. Geen tieten meer in beeld om het quotum te halen. Amber weet er nog wel iets van, maar bij darts zit er ook zo'n tante die er alleen voor de sier zit.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Chiel van Koldenhoven
https://nl.motorsport.com(...)-nederland/10437342/
Dat zou het zijn als de kwaliteit navenant was. Ik heb Ziggo Sport totaal met glasvezel, en ik kon tot vorig jaar zien welke smaak jam Stroll op z'n overall gemorst had, of dat Alonso een puistje op z'n neus had, zo scherp was het beeld.quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Leuk, maar wel als alle dingen die ze uitzenden ergens terecht komen en net zo makkelijk te kijken blijven zijn als nu via Viaplay het geval is. Viaplay is immers meer dan alleen F1 en eventueel voetbal, voor de algemene sportliefhebber is het best wel een lekker pakket inmiddels.
Dit is geen foutje, denk ik. Ik vermoed dat ze hopen dat veel mensen er dit weekend pas achterkomen, vlak voordat het begint, en dan in paniek hun abonnement maar verlengen. De juiste einddata voor de abo's stond namelijk wel in hun systeem, getuige diverse screenshots. Dan heb je dus extra moeite voor moeten doen om mensen eerder af te sluiten, is mijn conclusie.quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:34 schreef NY_Giant het volgende:
Nog zo'n succesverhaal van deze sympathieke club!
[..]
Bron: Totaal TV
fijn dat jij als feit presenteert dat het "gewoon een heel aardig pakket" is.quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zijn dan ook de usual suspects die het helemaal niets vinden en zeggen dat ze elders kijken maar toch wel precies weten welke fouten er gemaakt worden door de commentatoren, allemaal fouten die F1 Guru Olav nooit zou maken volgens dat enorme aantal doorgewinterde F1 fans.
Ik heb genoeg aan te merken op Viaplay en dan vooral hun klantenservice, voetbalcommentatoren zijn niet top maar het is gewoon een heel aardig pakket voor het geld (met de korting).
Lijkt me ook geen fout, ze hebben gewoon alle jaar abonnementen in 1 klap verwijderd, maar wel alleen voor de opzeggers natuurlijk, bij mensen die niets doen wordt het abonnement per maand verlengd voor het hoge tarief.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit is geen foutje, denk ik. Ik vermoed dat ze hopen dat veel mensen er dit weekend pas achterkomen, vlak voordat het begint, en dan in paniek hun abonnement maar verlengen. De juiste einddata voor de abo's stond namelijk wel in hun systeem, getuige diverse screenshots. Dan heb je dus extra moeite voor moeten doen om mensen eerder af te sluiten, is mijn conclusie.
Ook bij Ziggo was F1 niet gratis, inclusief is wat anders dan gratis en verder, ik mis Olav niet jij wel, geen probleem.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:32 schreef koemleit het volgende:
[..]
fijn dat jij als feit presenteert dat het "gewoon een heel aardig pakket" is.
Maar dat vind ik niet als je alleen voor de F1 kijkt, en de rest je niet interesseert. We kwamen van een positie waarin het gros het gratis via ziggo had. Nu kost het 14,99 per maand ofzo. En wellicht betaal jij een 10 tje met je korting. Maar dan nog.
En het is aan een ieder of ze het, het geld waard vinden of niet natuurlijk. Maar men mag toch wel balen dat er geen andere optie is dan het commentaar van de Melvins?
En er is helemaal niemand echt niemand, die zegt dat Olav "zulke fouten nooit zou maken". Dat gebruik jij nu als makkelijke stropop.
Olav maakt veel fouten, maar die ViaPlay mannetjes net zo. Veel mensen (waaronder ik) vinden de manier van commentaar geven van Olav fijn. Die man heeft passie voor de sport en dat hoor je terug.
De vragen van Jack Plooij vond ik meestal te gênant om naar te luisteren, en daar vond ik Stefaan vaak wel beter. Maar als Co-commentator (het mannetje dat de boord radio's luistert etc) vind ik Jack prima te pruimen.
Ga ik er toch een mailtje aan wagen, al is dat meer uit principe dan voor de 3,80 (min of meer).quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:37 schreef Jane het volgende:
Het schijnt dat je geld terug kunt krijgen, als je iemand van Viaplay te pakken krijgt.
Ik wil per ommegaande mijn laatste maand terug. Vanavond Premier League darts, vanaf morgen UK Open. Dat heb ik ze ook gemaild en gezegd dat ik er vanuit ga dat ze het regelen. Zo niet, dan ga ik eens met mijn rechtsbijstand bellen. Het lijkt me niet dat je een overeenkomst voortijdig mag beëindigen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:37 schreef Jane het volgende:
Het schijnt dat je geld terug kunt krijgen, als je iemand van Viaplay te pakken krijgt.
bij rechtsbijstand heb je ook een drempel bedrag, viapay zit daar ruim onder.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:02 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik wil per ommegaande mijn laatste maand terug. Vanavond Premier League darts, vanaf morgen UK Open. Dat heb ik ze ook gemaild en gezegd dat ik er vanuit ga dat ze het regelen. Zo niet, dan ga ik eens met mijn rechtsbijstand bellen. Het lijkt me niet dat je een overeenkomst voortijdig mag beëindigen.
Kansloosquote:Op donderdag 2 maart 2023 18:02 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik wil per ommegaande mijn laatste maand terug. Vanavond Premier League darts, vanaf morgen UK Open. Dat heb ik ze ook gemaild en gezegd dat ik er vanuit ga dat ze het regelen. Zo niet, dan ga ik eens met mijn rechtsbijstand bellen. Het lijkt me niet dat je een overeenkomst voortijdig mag beëindigen.
Definitief einde tijdperk viaplay.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nou ja ik heb gewoon 13 maanden. Dus ik ga de 28e opzeggen en als ze dan wat afschrijven hebben ze een proces aan hun broek. Dan word ik echt woedend.
We kunnen ze collectief aanklagen met een grote groep mensen
Dus je moet zelf regelen om geld terug te krijgenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:33 schreef gers het volgende:
Ik lees net dat je 10 euro compensatie kan krijgen van Viaplay als je ze kunt bereiken. Dikke kans dat veel mensen laat maar zitten.
Ja ze gaan niet mensen proactief benaderenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dus je moet zelf regelen om geld terug te krijgen
Nee wel het goede want er wordt altijd neer gekeken als ViaPlay een keer hapert maar het gebeurt dus ook met F1 TVquote:
voor op een firestickquote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:47 schreef nils7 het volgende:
Net even getest, de stream hapert met casten.
Jammer dat er geen native Android TV app is voor F1 TV.
Maar met geen 1 streaming dienst last (en ik heb ze allemaal, zo ook ViaPlay en de hele shabbang)
Maar F1TV hapert
Staat het apparaat op 50 Hz ingesteld? Bij een ouderwetse Chromecast moet je dat doen via de Google Home-app op je telefoon of tablet. Bij nieuwere apparaten kan het op het apparaat zelf.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee wel het goede want er wordt altijd neer gekeken als ViaPlay een keer hapert maar het gebeurt dus ook met F1 TV
Ik had dat ook en kwam door het casten naar de TV terwijl ik een extreem snelle verbinding heb. Zou door het verschil in Hz kunnen komen wat hier al gezegd werd door NY.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:47 schreef nils7 het volgende:
Net even getest, de stream hapert met casten.
Jammer dat er geen native Android TV app is voor F1 TV.
Maar met geen 1 streaming dienst last (en ik heb ze allemaal, zo ook ViaPlay en de hele shabbang)
Maar F1TV hapert
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:37 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik had dat ook en kwam door het casten naar de TV terwijl ik een extreem snelle verbinding heb. Zou door het verschil in Hz kunnen komen wat hier al gezegd werd door NY.
Als je direct vanuit de app kijkt door die op je TV te zetten of een chromecast koopt is alles opgelost en loopt het perfect vloeiend en scherp. Ik had eerst de app op mn TV gezet maar die versie verloopt twee maandelijks ongeveer dus dan ben je steeds bezig handmatig te downloaden van de nieuwe versie.
Uiteindelijk voor paar tientjes chromecast gekocht, werkt echt perfect. In 4K ook nog, en nog steeds goedkoper als ViaPlay en nu in bezit van een chromecast wat ook enorm helpt bij andere apps casten.
Heb een AndroidTV dus chromecast zit ingebouwd in de tv.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:33 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Staat het apparaat op 50 Hz ingesteld? Bij een ouderwetse Chromecast moet je dat doen via de Google Home-app op je telefoon of tablet. Bij nieuwere apparaten kan het op het apparaat zelf.
Dat maakt dus niet uit, geloof me heb een vrij nieuwe Sony TV met ingebouwde cast en Android systeem en ben maanden bezig geweest F1 TV vloeiend te krijgen uiteindelijk via FOK hier de oplossing gekregen door de app op mijn TV te installeren via webbrowser download. Omdat me dat te omslachtig werd (bij een update moet je weer opnieuw downloaden) voor een paar tientjes een chromecast 4k gekocht en dat had ik achteraf vorig jaar meteen moeten doen, had me heeeel veel gepruts gescheeld, beeld loopt als een tiet super scherp ook en mn Ziggo GO app en andere apps streamen werkt nu ook vloeiender.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:13 schreef nils7 het volgende:
[..]
[..]
Heb een AndroidTV dus chromecast zit ingebouwd in de tv.
Ik heb nooit problemen gehad bij het casten van F1TV naar mijn Sony tv. Alleen de vertraging van het casten erger ik me soms aan dat ik de voorkeur geef aan Viaplay op de tv.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:28 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat maakt dus niet uit, geloof me heb een vrij nieuwe Sony TV met ingebouwde cast en Android systeem en ben maanden bezig geweest F1 TV vloeiend te krijgen uiteindelijk via FOK hier de oplossing gekregen door de app op mijn TV te installeren via webbrowser download. Omdat me dat te omslachtig werd (bij een update moet je weer opnieuw downloaden) voor een paar tientjes een chromecast 4k gekocht en dat had ik achteraf vorig jaar meteen moeten doen, had me heeeel veel gepruts gescheeld, beeld loopt als een tiet super scherp ook en mn Ziggo GO app en andere apps streamen werkt nu ook vloeiender.
Waarom sommige het wel en anderen niet ervaren, geen idee, maar bij meerdere vrienden met redelijk moderne TV’s (5 jaar of jonger) hadden we allemaal hetzelfde probleem bij casten naar de TV…natuurlijk super fijn dat jij het niet had en laten we hopen nog veel meer overstappers van ViaPlay naar F1 TV dat ze allemaal perfect vloeiend beeld hebben (dat ViaPlay is echt t meest duivelse bedrijf wat ik in echt jaren ben tegengekomen) maar de praktijk bij het casten is helaas anders voor F1 gebruikers, vandaar mijn uitleg want het is redelijk eenvoudig te verhelpen, eventueel nog met hz naar 50 aanpassen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik heb nooit problemen gehad bij het casten van F1TV naar mijn Sony tv. Alleen de vertraging van het casten erger ik me soms aan dat ik de voorkeur geef aan Viaplay op de tv.
Maar waarom gaat het in het Viaplaytopic over F1TV?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:06 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Waarom sommige het wel en anderen niet ervaren, geen idee, maar bij meerdere vrienden met redelijk moderne TV’s (5 jaar of jonger) hadden we allemaal hetzelfde probleem bij casten naar de TV…natuurlijk super fijn dat jij het niet had en laten we hopen nog veel meer overstappers van ViaPlay naar F1 TV dat ze allemaal perfect vloeiend beeld hebben (dat ViaPlay is echt t meest duivelse bedrijf wat ik in echt jaren ben tegengekomen) maar de praktijk bij het casten is helaas anders voor F1 gebruikers, vandaar mijn uitleg want het is redelijk eenvoudig te verhelpen, eventueel nog met hz naar 50 aanpassen.
Omdat bijna iedereen is overgestapt naar F1 TV en bijna niemand meer ViaPlay heeft…quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar waarom gaat het in het Viaplaytopic over F1TV?
Er is ook een F1TV-topic he?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:46 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Omdat bijna iedereen is overgestapt naar F1 TV en bijna niemand meer ViaPlay heeft…
Het is gewoon een louche tent. Smerig crimineel oplichtingszooitje. Hoop dat de daders flinke celstraffen krijgen.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:46 schreef Gerard-Joling het volgende:
Mooi Viaplay gemaild en gevraagd om de 10 euro compensatie. Had een abonnement afgesloten tot 23 maart en niet 1 maart.
Mooi weg bij die club. Ook bijzonder dat je enkel met korting kon verlengen door contact op te nemen met de onbereikbare klantenservice. Heel klantonvriendelijk allemaal.
Lijkt me volstrekt normaal dat je bij een verlenging de volle mep gaat betalen. Is bij Ziggo, KPN, etc ook zo.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:46 schreef Gerard-Joling het volgende:
Mooi Viaplay gemaild en gevraagd om de 10 euro compensatie. Had een abonnement afgesloten tot 23 maart en niet 1 maart.
Mooi weg bij die club. Ook bijzonder dat je enkel met korting kon verlengen door contact op te nemen met de onbereikbare klantenservice. Heel klantonvriendelijk allemaal.
support@viaplay.nlquote:Op zondag 5 maart 2023 14:06 schreef Sorella het volgende:
Ik kan het hele e-mailadres van viaplay niet vinden dus heb nu maar de chat genomen, W8 al een half uur en zal nog wel langer worden, lang leve het tweede scherm .
Gebeurt inderdaad altijd en overal. Kan je ook meteen zien bij het afsluiten van het abootje, maar goed ViaPlay werkt op veel mensen als een rode lap.quote:Op zondag 5 maart 2023 13:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Lijkt me volstrekt normaal dat je bij een verlenging de volle mep gaat betalen. Is bij Ziggo, KPN, etc ook zo.
Support hebben ze wel nodig.quote:
Contractbreuk plegen door abonnementen te vroeg te beëindigen is dan ook niet echt normaal.quote:Op zondag 5 maart 2023 14:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Gebeurt inderdaad altijd en overal. Kan je ook meteen zien bij het afsluiten van het abootje, maar goed ViaPlay werkt op veel mensen als een rode lap.
Is gewoon onzin. Factuur zegt 13 maanden.quote:Op zondag 5 maart 2023 14:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Gebeurt inderdaad altijd en overal. Kan je ook meteen zien bij het afsluiten van het abootje, maar goed ViaPlay werkt op veel mensen als een rode lap.
Het ging over de verlenging. Niet het te vroeg afsluiten.quote:Op zondag 5 maart 2023 14:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is gewoon onzin. Factuur zegt 13 maanden.
Daar heb ik het niet over.quote:Op zondag 5 maart 2023 14:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is gewoon onzin. Factuur zegt 13 maanden.
En het te vroeg afsluiten (waar je het inderdaad niet over had) creëert dus mede die 'rode lap'. Het is niet dat zoiets zomaar vanzelf zonder reden ontstaat.quote:Op zondag 5 maart 2023 14:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over.
Rode lap enzo.
Ah, het lag dus niet aan mij...quote:Op zondag 5 maart 2023 15:24 schreef Newone82 het volgende:
Wat is Viaplay cringe met die voorfilmpjes en overdreven gedoe🤣🤣
Yep. Vreselijk.quote:Op zondag 5 maart 2023 15:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah, het lag dus niet aan mij...
Ow sorry hoorquote:Op zondag 5 maart 2023 15:42 schreef Eagles89 het volgende:
Alle mensen die nu nog steeds naar ViaPlay kijken verdienen alle ellende vanaf nu ook gewoon. Kan er geen medelijden meer mee hebben, je hebt een jaar de tijd gekregen over te stappen naar het veel betere F1 TV. Scherper en vloeiender beeld, betere experts, meer F1 content, en met meer schermen tegelijk kijken.
ZIEDEND!quote:Op zondag 5 maart 2023 15:42 schreef Eagles89 het volgende:
Alle mensen die nu nog steeds naar ViaPlay kijken verdienen alle ellende vanaf nu ook gewoon. Kan er geen medelijden meer mee hebben, je hebt een jaar de tijd gekregen over te stappen naar het veel betere F1 TV. Scherper en vloeiender beeld, betere experts, meer F1 content, en met meer schermen tegelijk kijken.
Kwaad woedendquote:Op zondag 5 maart 2023 15:42 schreef Eagles89 het volgende:
Gelukkig mogen mensen eigen keuzes maken….quote:Op zondag 5 maart 2023 15:42 schreef Eagles89 het volgende:
Niet van user @Eagles89 van hem mag je NU rotten in de hel.quote:Op zondag 5 maart 2023 17:42 schreef DKUp het volgende:
[..]
Gelukkig mogen mensen eigen keuzes maken….
Welke ellende precies? De hele ochtend weer met veel plezier naar gekeken, daarna de F3 en F2 ook nog en dan de F1, nul problemen gehad behalve om 08.00u even bij de eerste minuten.quote:Op zondag 5 maart 2023 15:42 schreef Eagles89 het volgende:
Ja dat is ook zo. Maar dat je zelf naar een veelal onbereikbare klantenservice moet bellen/appen/mailen voor de korting (10,49 i.p.v. 15,99) vind ik dubieus. Biedt gewoon de optie per mail of via de Viaplay app aan. Gewoon niet klantvriendelijk dit.quote:Op zondag 5 maart 2023 13:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Lijkt me volstrekt normaal dat je bij een verlenging de volle mep gaat betalen. Is bij Ziggo, KPN, etc ook zo.
Als F1TV een normale betaalmogelijkheid heeft graag, maar moet het nu maar even uitzingen met viaplay.quote:Op zondag 5 maart 2023 15:42 schreef Eagles89 het volgende:
Via de app kan je gewoon via de welbekende betaalmethodes.quote:Op zondag 5 maart 2023 19:42 schreef PS. het volgende:
[..]
Als F1TV een normale betaalmogelijkheid heeft graag, maar moet het nu maar even uitzingen met viaplay.
Oh serieus? Dan weet ik wat ik volgende maand ga doenquote:Op zondag 5 maart 2023 19:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Via de app kan je gewoon via de welbekende betaalmethodes.
Via de store kan je ook met Google/Apple tegoed betalen. Vandaag voor het eerst F1 TV na opzegging Viaplay en wat een verschilquote:Op zondag 5 maart 2023 19:49 schreef PS. het volgende:
[..]
Oh serieus? Dan weet ik wat ik volgende maand ga doen
Je kunt ook nog tot slot op je telefoonabonnement betalenquote:Op zondag 5 maart 2023 19:49 schreef PS. het volgende:
[..]
Oh serieus? Dan weet ik wat ik volgende maand ga doen
Deze manquote:Op zondag 5 maart 2023 19:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
Kom er pas net achter maar bij mij is die 15,99 afgeschreven. Wat een criminele zooi. Als ze dit niet terugstorten doe ik aangifte.
Oplichting staat in het wetboek van strafrecht.quote:
Dit is gewoon de waarheid man, staan genoeg analyses over deze ratten actie in andere topics hier binnen het F1 sub forum, met uitleg en bewijs dat het 100% bewust gedaan is. Bij ViaPlay zitten veel oud collega,s van Mol van zijn RTL tijd ook, die nog met wrok zitten. Het is zelfs zo erg dat je vanuit de rest van de wereld wél naar die nieuwe AD gesponsort door ViaPlay radio kunt luisteren, maar alleen niet naar GPR en dat hier zelfs last moment nog door ViaPlay voor gezorgd is. Het is echt een heel erg smerig mafia bedrijf, en je zou je als fatsoenlijk mens met een enigszins normaal geweten diep moeten schamen naar zo.n bedrijf geld over te maken en die dus financieel te steunen. Veel mensen komen daar nu gelukkig ook achter.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:47 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[ twitter ]
Wat een sneuneus is het ook.
Ja, Viaplay gaat even geld over de balk gooien om jullie te pesten.
Ik denk dat het de schuld is van de Rabobankquote:Op maandag 6 maart 2023 15:47 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[ twitter ]
schopje BNWquote:Op maandag 6 maart 2023 16:34 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dit is gewoon de waarheid man, staan genoeg analyses over deze ratten actie in andere topics hier binnen het F1 sub forum, met uitleg en bewijs dat het 100% bewust gedaan is. Bij ViaPlay zitten veel oud collega,s van Mol van zijn RTL tijd ook, die nog met wrok zitten. Het is zelfs zo erg dat je vanuit de rest van de wereld wél naar die nieuwe AD gesponsort door ViaPlay radio kunt luisteren, maar alleen niet naar GPR en dat hier zelfs last moment nog door ViaPlay voor gezorgd is. Het is echt een heel erg smerig mafia bedrijf, en je zou je als fatsoenlijk mens met een enigszins normaal geweten diep moeten schamen naar zo.n bedrijf geld over te maken en die dus financieel te steunen. Veel mensen komen daar nu gelukkig ook achter.
Overigens kosten die rechten geen drol, omdat er precies nul belangstelling voor was behalve toen Mol vanuit zn bezemkast het tot een groot succes wist te maken.
Ehm... jij hebt geen verstand van hoe commerciële bedrijven werken? GPR is een concurrent en geld wordt al van oudsher gebruikt om de concurrentie uit te schakelen. Viaplay had echt nooit die radiorechten gekocht als GPR niet bestond, vergeet het.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:47 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[ twitter ]
WOEDEND. WITHEETquote:Op maandag 6 maart 2023 16:34 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dit is gewoon de waarheid man, staan genoeg analyses over deze ratten actie in andere topics hier binnen het F1 sub forum, met uitleg en bewijs dat het 100% bewust gedaan is. Bij ViaPlay zitten veel oud collega,s van Mol van zijn RTL tijd ook, die nog met wrok zitten. Het is zelfs zo erg dat je vanuit de rest van de wereld wél naar die nieuwe AD gesponsort door ViaPlay radio kunt luisteren, maar alleen niet naar GPR en dat hier zelfs last moment nog door ViaPlay voor gezorgd is. Het is echt een heel erg smerig mafia bedrijf, en je zou je als fatsoenlijk mens met een enigszins normaal geweten diep moeten schamen naar zo.n bedrijf geld over te maken en die dus financieel te steunen. Veel mensen komen daar nu gelukkig ook achter.
Overigens kosten die rechten geen drol, omdat er precies nul belangstelling voor was behalve toen Mol vanuit zn bezemkast het tot een groot succes wist te maken.
In wat voor zin is het een concurrent? F1TV is een concurrent, voor het commentaar van Olav heb je nog wel beelden erbij nodig. Ik vind het helemaal niet zo raar dat ze voor weinig, tenminste ik neem aan dat zo'n radiolicentie niet veel kost, hun commentaar beschikbaar stellen, het is er toch al.quote:Op maandag 6 maart 2023 17:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ehm... jij hebt geen verstand van hoe commerciële bedrijven werken? GPR is een concurrent en geld wordt al van oudsher gebruikt om de concurrentie uit te schakelen. Viaplay had echt nooit die radiorechten gekocht als GPR niet bestond, vergeet het.
Voor de logica moet je niet bij mij zijn.quote:Op maandag 6 maart 2023 17:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
In wat voor zin is het een concurrent? F1TV is een concurrent, voor het commentaar van Olav heb je nog wel beelden erbij nodig. Ik vind het helemaal niet zo raar dat ze voor weinig, tenminste ik neem aan dat zo'n radiolicentie niet veel kost, hun commentaar beschikbaar stellen, het is er toch al.
Omdat waarschijnlijk iets te veel mensen de combi van de veel goedkopere F1 TV, icm gratis Nederlands commentaar van Olav wel een mooie oplossing vinden.quote:Op maandag 6 maart 2023 17:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
In wat voor zin is het een concurrent? F1TV is een concurrent, voor het commentaar van Olav heb je nog wel beelden erbij nodig. Ik vind het helemaal niet zo raar dat ze voor weinig, tenminste ik neem aan dat zo'n radiolicentie niet veel kost, hun commentaar beschikbaar stellen, het is er toch al.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stel je eens niet zo aan.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oplichting staat in het wetboek van strafrecht.
Oplichting is een misdrijf. Wanneer u veroordeeld wordt ter zake van oplichting kan u een gevangenisstraf van vier jaar of een aanzienlijke geldboete worden opgelegd.
Commerciële redenen =\= om Jacky Plooij te pesten.quote:Op maandag 6 maart 2023 17:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ehm... jij hebt geen verstand van hoe commerciële bedrijven werken? GPR is een concurrent en geld wordt al van oudsher gebruikt om de concurrentie uit te schakelen. Viaplay had echt nooit die radiorechten gekocht als GPR niet bestond, vergeet het.
Dat dit een conspiracy lijkt, komt door die bizarre actie van Viaplay, die commercieel gezien niets hebben aan die radiorechten. Ze hebben in NL niet eens een radiozender. Ze zullen er wel iets aan terugverdiend hebben, via de doorverkoop aan het AD enz, maar toch... De interesse in een radioverslag van de F1 is normaal gesproken nihil. Er is geen markt voor. Ik vraag me af of Viaplay bijv. in hun eigen Zweden - waar ze wel radiozenders hebben - ook de F1-radiorechten heeft. Ik vind dat nergens terug en betwijfel het ten zeerste. Waarom dan juist in Nederland wel? Kan maar door 1 ding komen, toch?quote:
Waarom sluit het één het ander uit?quote:Op maandag 6 maart 2023 18:13 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Commerciële redenen =\= om Jacky Plooij te pesten.
quote:Op maandag 6 maart 2023 18:04 schreef PS. het volgende:
[..]
Omdat waarschijnlijk iets te veel mensen de combi van de veel goedkopere F1 TV, icm gratis Nederlands commentaar van Olav wel een mooie oplossing vinden.Jazeker wel. Hetzelfde commentaar als bij Viaplay. Dus die goedkopere Nederlandstalige oplossing is er sowieso. Ook zonder het commentaar van Olav.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus nee, Olav is geen directe concurrent, F1TV is de concurrent.
Zowel bij Viaplay als F1TV kun je het commentaar van Olav er onderzetten.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Oh echtquote:Op maandag 6 maart 2023 18:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Jazeker wel. Hetzelfde commentaar als bij Viaplay. Dus die goedkopere Nederlandstalige oplossing is er sowieso. Ook zonder het commentaar van Olav.
Dus nee, Olav is geen directe concurrent, F1TV is de concurrent.
Zowel bij Viaplay als F1TV kun je het commentaar van Olav er onderzetten.
Ik denk dat het ook zo'n soort constructie betreft.quote:Op maandag 6 maart 2023 18:21 schreef PS. het volgende:
[..]
Oh echt
Maar denk dat viaplay dan ook wel geld krijgt van het gebruik van F1TV
Wellicht, maar hoe dan ook denk ik niet dat ze hun commentaar beschikbaar hebben gesteld vanwege financiële redenen. Mijn indruk is dat ze hun commentaar het liefst exclusief houden. Dat concludeer ik uit het feit dat er in F1TV bijvoorbeeld geen Zweedse of Noorse commentaarstream beschikbaar is, terwijl F1TVPro in die landen net als in NL wel beschikbaar is. Daar redeneren ze dus: "Als je commentaar in je eigen taal wil, moet je maar een abonnement op Viaplay nemen".quote:Op maandag 6 maart 2023 18:21 schreef PS. het volgende:
[..]
Oh echt
Maar denk dat viaplay dan ook wel geld krijgt van het gebruik van F1TV
Ik denk eerder dat ze uit commerciële overwegingen liever álle F1-rechten in NL in handen willen hebben. En ik geef ze groot gelijk.quote:Op maandag 6 maart 2023 18:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Wellicht, maar hoe dan ook denk ik niet dat ze hun commentaar beschikbaar hebben gesteld vanwege financiële redenen. Mijn indruk is dat ze hun commentaar het liefst exclusief houden. Dat concludeer ik uit het feit dat er in F1TV bijvoorbeeld geen Zweedse of Noorse commentaarstream beschikbaar is, terwijl F1TVPro in die landen net als in NL wel beschikbaar is.
In eerste instantie wilde VP hun commentaar in NL ook exclusief houden, natuurlijk. De eerste maanden was het niet beschikbaar in F1TV. Ik gok dat Viaplay uiteindelijk overstag is gegaan, omdat ze vreesden dat F1TV met GrandPrixRadio in zee zou gaan.
Of je nu een hekel aan Olav Mol hebt of niet, alles wijst er op dat men bij Viaplay wel degelijk probeert het hem zo moeilijk mogelijk te maken de NLse kijkers/luisteraars te bereiken. En dat ze hem dus bizar genoeg als bedreiging van hun succes zien c.q. een persoonlijke vete aan het uitvechten zijn.
Dan moeten ze F1TVpro afkopen en dat zie ik niet gebeuren. Veel te duur.quote:Op maandag 6 maart 2023 18:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze uit commerciële overwegingen liever álle F1-rechten in NL in handen willen hebben. En ik geef ze groot gelijk.
Natuurlijk wel. Voorheen had je de mogelijkheid om Nederlands commentaar van Viaplay of Grand Prix Radio te luisteren. Nu is vanuit Nederland Grand Prix Radio niet meer bereikbaar en moet je het met Viaplay doen, naar een VPN grijpen of genoegen nemen met buitenlands commentaar.quote:Op maandag 6 maart 2023 18:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
In principe is er gewoon niks veranderd.
Dat kan niet eens.quote:Op maandag 6 maart 2023 18:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Dan moeten ze F1TVpro afkopen en dat zie ik niet gebeuren. Veel te duur.
Dus is er één ding veranderd: één of twee extra klikjes om de VPN aan te slingeren. Drama, alles.quote:Op maandag 6 maart 2023 18:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Voorheen had je de mogelijkheid om Nederlands commentaar van Viaplay of Grand Prix Radio te luisteren. Nu is vanuit Nederland Grand Prix Radio niet meer bereikbaar en moet je het met Viaplay doen, naar een VPN grijpen of genoegen nemen met buitenlands commentaar.
Voor 'de gewone man' is de GPR-optie nu gewoon weggevallen, ben ik bang.quote:Op maandag 6 maart 2023 18:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus is er één ding veranderd: één of twee extra klikjes om de VPN aan te slingeren. Drama, alles.
Natuurlijk kan dat wel, alleen moet je dan met genoeg cash over de brug komen. Zoals Sky heeft gedaan in de UK en Duitsland.quote:
Als die gewone man hem niet meer wilt inderdaad wel.quote:Op maandag 6 maart 2023 18:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor 'de gewone man' is de GPR-optie nu gewoon weggevallen, ben ik bang.
Daar hadden ze al exclusiviteit voordat F1TV bestond.quote:
Nou, ik denk dat Henk en Bep door dit gebeuren nu wel een snelcursusje VPN krijgen van een behulpzaam neefje/nichtje. Da's handig voor het geval ik ongelijk heb en Viaplay zichzelf overtreft door wel die exclusieve rechten te kopen. Dan is de VPN ook handig, om over te schakelen op de Luxemburgse tv ofzo.quote:Op maandag 6 maart 2023 18:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor 'de gewone man' is de GPR-optie nu gewoon weggevallen, ben ik bang.
De rechten zijn minder oud dan F1TV momenteel hè. Iedereen dacht dat ze het eindelijk gingen krijgen, net zoals dat wij het een jaar later kregen, maar Sky kocht wederom exclusiviteit.quote:Op maandag 6 maart 2023 19:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daar hadden ze al exclusiviteit voordat F1TV bestond.![]()
En sat bij de verlenging weer bedongen.
En daar betalen ze ook een gigantisch bedrag voor, zodat hun abonnementsprijs wel 3x zo hoog is als bij Viaplay om het nog enigszins terug te verdienen.
In Nederland zou niemand die bedragen willen betalen.
Sowieso zijn dit soort dingen in Nederland echt razend goedkoop, relatief gezienquote:Op maandag 6 maart 2023 19:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daar hadden ze al exclusiviteit voordat F1TV bestond.![]()
En sat bij de verlenging weer bedongen.
En daar betalen ze ook een gigantisch bedrag voor, zodat hun abonnementsprijs wel 3x zo hoog is als bij Viaplay om het nog enigszins terug te verdienen.
In Nederland zou niemand die bedragen willen betalen.
Omdat we berucht zijn om het nauwelijks willen betalen voor sportuitzendingen.quote:Op maandag 6 maart 2023 19:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sowieso zijn dit soort dingen in Nederland echt razend goedkoop, relatief gezien
Wat de reden ook is, als sportliefhebber vind ik het helemaal primaquote:Op maandag 6 maart 2023 19:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Omdat we berucht zijn om het nauwelijks willen betalen voor sportuitzendingen.
Dat zeg ik. En daarvoor betalen ze de hoofdprijs. Iets wat we in Nederland nooit zouden gaan betalen.quote:Op maandag 6 maart 2023 19:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De rechten zijn minder oud dan F1TV momenteel hè. Iedereen dacht dat ze het eindelijk gingen krijgen, net zoals dat wij het een jaar later kregen, maar Sky kocht wederom exclusiviteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |