abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208111032
De zelfscankassa doet de kleptomaan ontwaken in de supermarktklant

De opmars van zelfscankassa’s gaat hand in hand met een stijging van winkeldiefstallen. Supermarkten moeten alles uit de kast halen in de strijd tegen proletarisch winkelen, van software die gele uien herkent tot de oude vertrouwde steekproef.

quote:
Het was bijna de perfecte misdaad, op één foutje na. In een supermarkt in het Franse Montbéliard stal de 19-jarige Adel enkele jaren geleden een PlayStation 4 door de spelcomputer als fruit af te rekenen :D _O- _O- bij de zelfscankassa. Doodgemoedereerd legde hij de 2,8 kilo zware PlayStation eerst op de weegschaal van de groente- en fruitafdeling, plakte er een prijsetiket op en tikte daarna bij de zelfscankassa netjes 9,29 euro af voor het normaliter meer dan 300 euro kostende apparaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.volkskrant.nl(...)marktklant~baa05397/
  donderdag 23 februari 2023 @ 12:55:14 #103
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208111374
quote:
6s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
De zelfscankassa doet de kleptomaan ontwaken in de supermarktklant

De opmars van zelfscankassa’s gaat hand in hand met een stijging van winkeldiefstallen. Supermarkten moeten alles uit de kast halen in de strijd tegen proletarisch winkelen, van software die gele uien herkent tot de oude vertrouwde steekproef.
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.volkskrant.nl(...)marktklant~baa05397/
Ja dat is vervelend. Die supermarkten dachten mooi te kunnen bezuinigen op toch al goedkope kassamedewerkers, kost zo'n zelfscankassa ze straks veel meer. _O-
pi_208112947
Hier nu ook controlles van alles als je controlle krijgt. Net gehad.
pi_208114450
Man (32) steelt drie jaar lang boodschappen bij zelfscan Albert Heijn: 'Misschien twee of drie keer controle gehad'

Drachten - De 32-jarige verdachte schatte dat hij in drie jaar tijd wel zo’n dertig keer boodschappen had gestolen bij de Albert Heijn aan het Kyriat Onoplein in Drachten. Soms stal hij karren vol, bekende de man donderdag bij de politierechter.

SPOILER
De man werd veroordeeld tot een werkstraf van 80 uur waarvan 30 uur voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar.

https://www.telegraaf.nl/(...)-keer-controle-gehad

3 jaar lang alles gejat :o :') _O-

[ Bericht 71% gewijzigd door ikweethetookniet op 23-02-2023 19:28:54 ]
pi_208114574
quote:
Het was een echte kerel geweest als hij niet anoniem zijn verhaal had gedaan. Wel grootschalig jatten, maar niet de gevolgen willen dragen.
pi_208140227
quote:
Thanks.
Ik denk dat is dit soort praktijken (zelfscan medewerker afleiden) vaker gezien heb.

Ik word er gewoon een beetje boos om. Zo asociaal, dit gedrag.. }:|
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Spellchecker zaterdag 25 februari 2023 @ 17:13:26 #110
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208141580
quote:
Als je toestemming hebt om te kijken kun je inloggen ....
pi_208141939
quote:
Hey. Hij is nu opeens prive. En net nog niet. :')

Laat maar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208142083
quote:
6s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Man (32) steelt drie jaar lang boodschappen bij zelfscan Albert Heijn: 'Misschien twee of drie keer controle gehad'

Drachten - De 32-jarige verdachte schatte dat hij in drie jaar tijd wel zo’n dertig keer boodschappen had gestolen bij de Albert Heijn aan het Kyriat Onoplein in Drachten. Soms stal hij karren vol, bekende de man donderdag bij de politierechter.

SPOILER
De man werd veroordeeld tot een werkstraf van 80 uur waarvan 30 uur voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar.

Wat een baas. Op dit level zit ik nog lang niet, ik neem hooguit voor een euro of 20 per keer mee.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208142537
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:02 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Wat een baas. Op dit level zit ik nog lang niet, ik neem hooguit voor een euro of 20 per keer mee.
quote:

[..]
Wat een baas? Damn, hoe rot zit jij wel niet in elkaar?

Tijd dat jij een keer gepakt en flink vernederd wordt in de winkel. Inclusief boete,vervolging en winkelverbod.
  Spellchecker zaterdag 25 februari 2023 @ 19:58:52 #114
197773 crew  maily
pi_208143624
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:44 schreef Inbox het volgende:

[..]
[..]

Tijd dat jij een keer gepakt en flink vernederd wordt in de winkel. Inclusief boete,vervolging en winkelverbod.
Zoiets?

zaterdag 25 februari 2023 @ 20:04:55 #115
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208143766
quote:

[..]
[..]

Op sadomasogistisch wijze? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208143866
quote:

[..]
[..]

Behoorlijk rot blijkbaar. Verder mag je natuurlijk hopen tot je een ons weegt. Hoe zie jij het eigenlijk voor je dat ik "vernederd" word in de winkel?
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
  Spellchecker zaterdag 25 februari 2023 @ 20:15:56 #117
197773 crew  maily
pi_208144021
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:09 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Behoorlijk rot blijkbaar. Verder mag je natuurlijk hopen tot je een ons weegt. Hoe zie jij het eigenlijk voor je dat ik "vernederd" word in de winkel?
Taart en applaus. Zie mijn filmpje.
pi_208147343
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:15 schreef maily het volgende:

[..]
Taart en applaus. Zie mijn filmpje.
En dat zou indruk moeten maken? :') ze loopt alsnog met haar gestolen waar de deur uit. Prima dagje zo, al had ze best een hapje taart kunnen pakken aangezien het haar toch aangeboden werd.
#freeWillemM
pi_208147941
quote:

[..]
Goede vraag wel.

Gezien je trots bent op je winkeldiefstallen, zal het je denk ik weinig boeien als je gepakt wordt. De schaamte die een normaal persoon heeft als ie echt per ongeluk wat vergeet te scannen ken jij denk ik niet.

Maar, gewoon voor de deur van de winkel met een bord 'winkeldief' erbij lijkt me wel mooi. Helemaal als het druk is en de kans aanwezig is dat buren en wijkgenoten je herkennen.

Serieus.. als je schrijfsels op waarheid berusten, kan ik alleen maar kotsen op jou en hoop ik dat je onvruchtbaar bent.

Nu ik zit te denken: eigenlijk moet de winkeleigenaar een dief die je pakt alles van hem of haar afnemen. Zn kleding, zn sleutels, telefoon. De hele mikmak en hem of haar dan gewoon in ondergoed en met winkelverbod de winkel uitzetten.
pi_208147996
ik had v/d week dat ik mijn botercake vergeten ben bij de zelfscan.
omdat die plankjes zo klein zet zet ik overal mijn producten neer en blijkbaar heb ik bij het inpakken een paar plekken over het hoofd gezien -O-
pi_208148048
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:18 schreef Inbox het volgende:

[..]

Nu ik zit te denken: eigenlijk moet de winkeleigenaar een dief die je pakt alles van hem of haar afnemen. Zn kleding, zn sleutels, telefoon. De hele mikmak en hem of haar dan gewoon in ondergoed en met winkelverbod de winkel uitzetten.
of voor ze gaan staan met een knuppel _O_
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_208148093
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:26 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
of voor ze gaan staan met een knuppel _O_
Gebruik van een knuppel om een poging tot diefstal te verijdelen is wat mij betreft gerechtvaardigd ja, als het doel is om je spullen terug te halen :Y

En in geval van diefstal door medewerkers van een sociale verhuurder moet je gewoon direct erop inslaan, want de kans is groot dat je je woning uitgezet wordt. Dan heb je in ieder geval nog een beetje genoegdoening ervan.

Een paar corrigerende tikken aan winkeldieven is prima. Hoeft van mij niet vervolgd te worden. Het zijn de corrigerende tikken die deze boefjes nooit hebben gekregen van dr ouders.

[ Bericht 7% gewijzigd door Inbox op 25-02-2023 23:48:57 ]
  zondag 26 februari 2023 @ 10:57:45 #123
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208150906
quote:

[..]
Ik heb weleens een documentaire gezien die goed weergeeft wat er met winkeldieven moet gebeuren: https://m.imdb.com/title/tt11382490/?ref_=m_ttfc_tt
  zondag 26 februari 2023 @ 20:25:19 #124
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208158691
quote:

[..]
Maar jij steelt serieus van supermarkten? Heb je geen geld of waarom?
pi_208158749
quote:
6s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:38 schreef ikweethetookniet het volgende:

SPOILER

Ik heb godverdomme 1 vd 2 keer controle :(
Vakman pur sang
  zondag 26 februari 2023 @ 20:39:45 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208158874
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:30 schreef Inbox het volgende:

[..]
Gebruik van een knuppel om een poging tot diefstal te verijdelen is wat mij betreft gerechtvaardigd ja, als het doel is om je spullen terug te halen :Y

En in geval van diefstal door medewerkers van een sociale verhuurder moet je gewoon direct erop inslaan, want de kans is groot dat je je woning uitgezet wordt. Dan heb je in ieder geval nog een beetje genoegdoening ervan.

Een paar corrigerende tikken aan winkeldieven is prima. Hoeft van mij niet vervolgd te worden. Het zijn de corrigerende tikken die deze boefjes nooit hebben gekregen van dr ouders.
Als ik dit zo lees dan vrees ik dat ook je eigen moreel kompas hoognodig aan een calibratie toe is.
Huilen dan.
pi_208160086
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2023 20:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als ik dit zo lees dan vrees ik dat ook je eigen moreel kompas hoognodig aan een calibratie toe is.
Valt reuze mee. Je hoeft niet(s) te vrezen.

Tenzij je denkt dat je klakkeloos voor 7k aan fietsen in een aanhanger kan laden om mee te nemen. Dan wel misschien. Verder niks mis met wat corrigerende tikken. Heb ik genoeg gehad vroeger van mn moeder en zelfs van de schooldirecteur op de basisschool. Toen mocht dat nog. De tere kindjes van nu noemen dat mishandeling, terwijl men vroeger sprak van 'wie niet horen wilt, moet maar voelen".
pi_208160989
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 20:25 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Maar jij steelt serieus van supermarkten? Heb je geen geld of waarom?
Niet echt nee. Nadat mijn auto en motor verbeurd zijn verklaard, gaat elke euro apart om die weer te kunnen vervangen.
#freeWillemM
pi_208161112
quote:

[..]
Jarenlang jatten.
Geen spijt hebben.
Aangeven dat je door zou zijn gegaan als je niet was gepakt.

En dan krijg je een taakstraf van 80 (deels voorwaardelijk).
Dit zijn toch veel te lage straffen?
Eerst denken, dan typen
pi_208161451
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 07:42 schreef Piger het volgende:

[..]
Jarenlang jatten.
Geen spijt hebben.
Aangeven dat je door zou zijn gegaan als je niet was gepakt.

En dan krijg je een taakstraf van 80 (deels voorwaardelijk).
Dit zijn toch veel te lage straffen?
Dit gaat niet zozeer om de spullen denk ik, meer voor de kick.

Mensen die voor de kick spullen stelen zouden wat mij betreft wel een sessie bij een psycholoog kunnen gebruiken.
  maandag 27 februari 2023 @ 08:39:09 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208161582
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:33 schreef Inbox het volgende:

[..]

Tenzij je denkt dat je klakkeloos voor 7k aan fietsen in een aanhanger kan laden om mee te nemen. Dan wel misschien. Verder niks mis met wat corrigerende tikken. Heb ik genoeg gehad vroeger van mn moeder en zelfs van de schooldirecteur op de basisschool. Toen mocht dat nog. De tere kindjes van nu noemen dat mishandeling, terwijl men vroeger sprak van 'wie niet horen wilt, moet maar voelen".
En maar volhouden dat je die knuppel in een opwelling pakte. Blijkbaar zat daar toch een overtuiging achter.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208166371
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 06:49 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Niet echt nee. Nadat mijn auto en motor verbeurd zijn verklaard, gaat elke euro apart om die weer te kunnen vervangen.
Ah, schulden gemaakt en die mag de supermarkt voor je betalen. Logisch.

Dat je auto en motor verbeurd verklaard zijn lag ook aan anderen zeker?

[ Bericht 0% gewijzigd door Inbox op 27-02-2023 15:14:05 ]
  Vis een optie? maandag 27 februari 2023 @ 15:07:23 #133
70532 loveli
N
pi_208166379
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 15:06 schreef Inbox het volgende:
Dat je auto en motor verbeurd verklaard zijn lag ook anderen zeker?
Vragen, ik heb ze.
crap in = crap out
pi_208166423
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En maar volhouden dat je die knuppel in een opwelling pakte. Blijkbaar zat daar toch een overtuiging achter.
Lag op mn route ja. Geen seconde over de gevolgen nagedacht. Als ie elders lag had ik m niet meegenomen. Dus ja, opwelling. Sleutels had ik ook niet bij me, vergeten, dus mezelf nog buitengesloten ook. Zo helder dacht ik op dat moment.

Pas nadat er weken later een brief kwam en later een huisuitzetting en ontruiming volgde ben ik er meer en meer over gaan nadenken. Split second beslissing geweest.
pi_208166437
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 15:07 schreef loveli het volgende:

[..]
Vragen, ik heb ze.
Gewoon een crimineel met schulden of bijv een drankrijder. Een auto of motor wordt niet zomaar in beslag genomen en verbeurd verklaard.
  maandag 27 februari 2023 @ 15:16:42 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208166483
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 15:11 schreef Inbox het volgende:

[..]
Lag op mn route ja. Geen seconde over de gevolgen nagedacht. Als ie elders lag had ik m niet meegenomen. Dus ja, opwelling. Sleutels had ik ook niet bij me, vergeten, dus mezelf nog buitengesloten ook. Zo helder dacht ik op dat moment.

Pas nadat er weken later een brief kwam en later een huisuitzetting en ontruiming volgde ben ik er meer en meer over gaan nadenken. Split second beslissing geweest.
Uit wat je post klinkt je overtuiging door. Bij herhaling. Dus houd vooral vast aan die opwelling, maar ik zie wat anders.
pi_208166845
[/quote]
Het staat je volledig vrij om te denken en zeggen wat je wilt wat mij betreft :) Lang leve het vrije woord!
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 15:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Uit wat je post klinkt je overtuiging door. Bij herhaling. Dus houd vooral vast aan die opwelling, maar ik zie wat anders.
Zal ik immer blijven doen. Waarheid moet je gewoon durven zeggen.

Ik betreur wat er toen is gebeurd, maar heb ook spijt dat ik er niet op ingeslagen heb met de knuppel. Beide achteraf ;) Geintje zal me als het tegenzit een paar mille kosten.
pi_208166877
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 15:06 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ah, schulden gemaakt en die mag de supermarkt voor je betalen. Logisch.

Dat je auto en motor verbeurd verklaard zijn lag ook aan anderen zeker?
Nee hoor, de schulden kwamen erna pas toen ik besloot om de medische weg te bewandelen ipv aan selfmedicating te doen. Zijn nu inmiddels gewoon weer afbetaald en ben een lekker spaarpotje aan het opbouwen voor volgend jaar. Maar inderdaad, aan mij heeft het niet gelegen. Zo hebben we nog best het één en ander gemeen he? :)
#freeWillemM
  maandag 27 februari 2023 @ 15:52:55 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208166912
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 15:49 schreef Inbox het volgende:

Het staat je volledig vrij om te denken en zeggen wat je wilt wat mij betreft :) Lang leve het vrije woord!
[..]

Ik betreur wat er toen is gebeurd, maar heb ook spijt dat ik er niet op ingeslagen heb met de knuppel. Beide achteraf ;) Geintje zal me als het tegenzit een paar mille kosten.
[/quote]
Als je erop ingeslagen had, had je een tijdje gratis kunnen wonen.

Maar die opmerking dat je spijt hebt dat je er niet op ingeslagen hebt, onderschrijft wel weer precies mijn punt.
  maandag 27 februari 2023 @ 15:55:57 #140
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208166964
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:33 schreef Inbox het volgende:

[..]

De mond vol hebben over mensen die iets bij de Appie stelen maar ondertussen het geen probleem vinden wanneer mensen met knuppels worden bewerkt.

Juist ja. En maak je maar niet druk om mij: ik ben niet zo bang aangelegd.
Huilen dan.
pi_208167140
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 15:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
[..]

Maar die opmerking dat je spijt hebt dat je er niet op ingeslagen hebt, onderschrijft wel weer precies mijn punt.
[/quote]

In principe ben ik dakloos, door een stomme beslissing. Kosten rechtszaak , kosten ontruiming en ik ben een deel van mn inboedel kwijt omdat ik die heb moeten achterlaten. Al met al kost dat me minimaal 3-4k euro, schat ik als het tegenzit.

Ja, had ik dat geweten, had ik wat klappen uitgedeeld. Dan hadden ze een echt goede reden voor een rechtszaak.
Maar ja, da's achteraf he? Ben echt niet van het geweld, maar soms mag het van mij best gebruikt worden.

Maar lui die dus winkels of mensen doelbewust voor duizenden euro's benadelen mogen best wat corrigerende tikken krijgen. Dus een winkeleigenaar die een paar tikken verkoopt aan een steeds terugkerende winkeldief.. daar heb ik niet zoveel moeite mee mits het enigzins in verhouding staat. Iemand die met een volle kar de winkel uitloopt bijvoorbeeld zonder te betalen, hoeft voor mij echt niet poeslief behandeld te worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Inbox op 27-02-2023 16:15:42 ]
  maandag 27 februari 2023 @ 16:18:51 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208167278
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:08 schreef Inbox het volgende:

[..]

In principe ben ik dakloos, door een stomme beslissing. Kosten rechtszaak , kosten ontruiming en ik ben een deel van mn inboedel kwijt omdat ik die heb moeten achterlaten. Al met al kost dat me minimaal 3-4k euro, schat ik als het tegenzit.

Ja, had ik dat geweten, had ik wat klappen uitgedeeld. Dan hadden ze een echt goede reden voor een rechtszaak.
Maar ja, da's achteraf he? Ben echt niet van het geweld, maar soms mag het van mij best gebruikt worden.

Maar lui die dus winkels of mensen doelbewust voor duizenden euro's benadelen mogen best wat corrigerende tikken krijgen. Dus een winkeleigenaar die een paar tikken verkoopt aan een steeds terugkerende winkeldief.. daar heb ik niet zoveel moeite mee mits het enigzins in verhouding staat. Iemand die met een volle kar de winkel uitloopt bijvoorbeeld zonder te betalen, hoeft voor mij echt niet poeslief behandeld te worden.

[/quote]
Je blijft mijn punt bevestigen.
  maandag 27 februari 2023 @ 16:21:26 #143
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208167315
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2023 15:50 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Nee hoor, de schulden kwamen erna pas toen ik besloot om de medische weg te bewandelen ipv aan selfmedicating te doen. Zijn nu inmiddels gewoon weer afbetaald en ben een lekker spaarpotje aan het opbouwen voor volgend jaar. Maar inderdaad, aan mij heeft het niet gelegen. Zo hebben we nog best het één en ander gemeen he? :)
Heel goed.
Ik weet niet of je nou een geintje maakte, of dat je echt steelt uit supermarkten. Als het het laatste is dan hoop ik dat je snel gepakt wordt. Kan ik echt niet bij. 8)7
pi_208167321
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[/quote]
Dan ben ik hartstikke blij voor je :)
  maandag 27 februari 2023 @ 16:23:54 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208167338
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:22 schreef Inbox het volgende:

[..]
[/quote]
Ik word helemaal niet blij van je hardleersheid en ook niet van je domme overtuiging dat winkeldieven het wel afleren als ze een paar harde klappen krijgen.
pi_208167353
@Lienekien @Inbox
Met die rare quotes is dit amper meer te volgen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 27 februari 2023 @ 16:33:37 #147
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208167449
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:25 schreef Pisces29 het volgende:
@:Lienekien @:inbox
Met die rare quotes is dit amper meer te volgen.
Het gaat sowieso nergens over.
Huilen dan.
pi_208167452
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik word helemaal niet blij van je hardleersheid en ook niet van je domme overtuiging dat winkeldieven het wel afleren als ze een paar harde klappen krijgen.
[/quote]

Als ik zou jatten ik zou een paar klappen krijgen van de winkeleigenaar, dan zou ik die winkel niet meer ingaan en mn lesje geleerd hebben.

Zelfs al zou de dief hardlees zijn en doorgaan met proletatisch winkelen. Die winkelier heeft in ieder geval een stukje genoegdoening gehad. Alleen daarom zou ie van mij al een paar tikken mogen uitdelen :Y

Gewoon, bedrijfsrisico voor boefjes.
  maandag 27 februari 2023 @ 16:34:00 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208167457
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het gaat sowieso nergens over.
Oi! }:|
  maandag 27 februari 2023 @ 16:34:33 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208167461
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat? Zoek je ruzie?!
Huilen dan.
pi_208167475
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom fixen jullie die quote hekjes niet? :?
  maandag 27 februari 2023 @ 16:35:59 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208167476
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:33 schreef Inbox het volgende:

[..]
Als ik zou jatten ik zou een paar klappen krijgen van de winkeleigenaar, dan zou ik die winkel niet meer ingaan en mn lesje geleerd hebben.

Zelfs al zou de dief hardlees zijn en doorgaan met proletatisch winkelen. Die winkelier heeft in ieder geval een stukje genoegdoening gehad. Alleen daarom zou ie van mij al een paar tikken mogen uitdelen :Y

Gewoon, bedrijfsrisico voor boefjes.
En dan ging je naar een andere supermarkt om te jatten, want je had van die klappen echt niet ineens wél een geweten gekregen.

Meppen om de genoegdoening. Hoe treurig.
  maandag 27 februari 2023 @ 16:37:01 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208167483
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Waarom fixen jullie die quote hekjes niet? :?
Weet ik veel hoe dat moet.

Niet zo simpel als ergens een [ of ] toevoegen.
pi_208167509
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En dan ging je naar een andere supermarkt om te jatten, want je had van die klappen echt niet ineens wél een geweten gekregen.

Komt het boefje niet meer in jouw supermarkt. Winst dus.
Als het boefje elke keer klappen krijgt, is ie er snel klaar mee denk ik persoonlijk. Staat denk ik los van zn geweten.
  maandag 27 februari 2023 @ 16:40:36 #155
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208167520
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Snap het ergens wel.. Als iemand van mij jat en ik betrap diegene dan kan ie ook een paar tikken krijgen. Doe je het goed dan denkt ie wellicht 2x na de volgende keer.
  maandag 27 februari 2023 @ 16:40:47 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208167523
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:39 schreef Inbox het volgende:

[..]
Komt het boefje niet meer in jouw supermarkt. Winst dus.
Als het boefje elke keer klappen krijgt, is ie er snel klaar mee denk ik persoonlijk.
Naast de
En hij is een boel klanten kwijt.

Wat is dit voor waanzin, man?
  maandag 27 februari 2023 @ 16:42:41 #157
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208167545
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:40 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Snap het ergens wel.. Als iemand van mij jat en ik betrap diegene dan kan ie ook een paar tikken krijgen. Doe je het goed dan denkt ie wellicht 2x na de volgende keer.
Je weet dat je instemt met de user die een knuppel greep en daardoor zijn huis uit werd gezet en zelfs nu zijn les niet heeft geleerd want hij zegt nu ‘had ik er maar op ingeslagen’.
  maandag 27 februari 2023 @ 16:44:27 #158
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208167571
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je weet dat je instemt met de user die een knuppel greep en daardoor zijn huis uit werd gezet en zelfs nu zijn les niet heeft geleerd want hij zegt nu ‘had ik er maar op ingeslagen’.
Nee dat weet ik niet, maar ik sta wel achter mijn eigen opmerking hierboven ;) Zij het zonder knuppel.
pi_208167579
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:21 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Heel goed.
Ik weet niet of je nou een geintje maakte, of dat je echt steelt uit supermarkten. Als het het laatste is dan hoop ik dat je snel gepakt wordt. Kan ik echt niet bij. 8)7
Hopen is gratis.
#freeWillemM
  maandag 27 februari 2023 @ 16:51:49 #160
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208167662
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:45 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Hopen is gratis.
Maar boodschappen niet.
pi_208167706
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En hij is een boel klanten kwijt.

Wat is dit voor waanzin, man?
Daarom het boefje mee naar achter nemen en daar wat tikken verkopen.
  maandag 27 februari 2023 @ 16:56:08 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208167722
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:55 schreef Inbox het volgende:

[..]
Daarom het boefje mee naar achter nemen en daar wat tikken verkopen.
En dan gaat het boefje aangifte doen van mishandeling.
pi_208167819
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:51 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Maar boodschappen niet.
Voor jou blijkbaar niet, nee.
#freeWillemM
pi_208167918
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je weet dat je nu een conclusie trekt die niet overeenkomt met mijn visie?

Had ik op dat moment geweten dat ik mijn huis uitgezet zou worden en dat dat me minimaal 3k zou kosten. Ja, dan had ik klappen uitgedeeld. Die paar klappen rechtvaardigen een huisuitzetting door een verhuurder wel. De enkele aanwezigheid van een knuppel in iemands hand niet.

Nu ik daadwerkelijk mn huis uitgezet ben en terug kijk dan betreur ik het dat ik niet een paar flinke tikken heb uitgedeeld toen. De reden daarvoor: omdat ik mn huis uit ben gezet en dat is niet niks kan ik je vertellen.

Let wel: ik heb nimmer met de knuppel lopen zwaaien. Geen dreigende houding ermee aangenomen. Ik had m enkel in mn hand. Dat had beter een zwaar fietsslot kunnen zijn, had ook harder aangekomen ook waarschijnlijk. MAar helaas, dat was het niet.

De rechter schreef echter in haar vonnis wel dat ik daarmee heb lopen zwaaien. Pure leugen!

[ Bericht 9% gewijzigd door Inbox op 27-02-2023 17:23:40 ]
  maandag 27 februari 2023 @ 17:38:45 #165
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208168228
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:05 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Voor jou blijkbaar niet, nee.
Voor het overgrote deel fatsoenlijke mensen niet. ;)
pi_208168382
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:38 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Voor het overgrote deel fatsoenlijke mensen niet. ;)
Ik neem het direct van je aan.
#freeWillemM
pi_208211734
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:25 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Hoe meer producten je pikt, hoe groter de kans dat je gepakt wordt. Beter slechts 1 duur product per keer.

Zelf koop ik een losse komkommer. Maar ik weeg het 2 keer, zo dat ik 2 streepjescode plakkertjes krijg van de weegschaal machine.
1 plakkertje op de komkommer, de andere op de streepjescode van de lamsrack van de AH.
Alles netjes scannen, en de lamsrack kost mij slechts een euro. Dat is pas fijn eten. Als je meerdere producten hebt en alles scant, weet niemand dat je je vlees voor een prikkie krijgt.
Komkommers hebben toch gewoon een vaste prijs. Die hoef je toch niet te wegen :?
pi_208211757
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Komkommers hebben toch gewoon een vaste prijs. Die hoef je toch niet te wegen :?
Je kan het met elke soort groente/fruit doen dat je moet wegen. Het doel is om een plakkertje te krijgen dat je over de streepjescode van een duur product zoals vlees kan plakken. Iets niet scannen in de tas doen? Dat valt er op.
Een vlees product scannen en daarna meteen de pindakaas scannen zodat niets op het scherm opvalt? Niemand zal het weten. Daarna even snel de korte bon uitprinten om het hekje open te doen en smullen maar!
pi_208211800
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:30 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Je kan het met elke soort groente/fruit doen dat je moet wegen. Het doel is om een plakkertje te krijgen dat je over de streepjescode van een duur product zoals vlees kan plakken. Iets niet scannen in de tas doen? Dat valt er op.
Een vlees product scannen en daarna meteen de pindakaas scannen zodat niets op het scherm valt? Niemand zal het weten.
Je hoeft mij echt geen tips oid te geven hoor.

Ik vraag me af wat er dan door jouw hoofd om gaat wanneer je met een gejat item door de poortjes loopt? Moet ik het als een soort van euforisch gevoel zien?
pi_208211955
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:02 schreef Staaf het volgende:
Buit van vandaag
Kilopak kipfilet
Doos Kelloggs Honeyloops
2 zakken m&m’

Bij iedere keer boodschappen probeer ik wel wat te stelen.
Die lui van de supermarkt verdienen al genoeg, dus ze kunnen best wat missen
wil je mij een zak m&m's geven? :)
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_208212285
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:25 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Hoe meer producten je pikt, hoe groter de kans dat je gepakt wordt. Beter slechts 1 duur product per keer.

Zelf koop ik een losse komkommer. Maar ik weeg het 2 keer, zo dat ik 2 streepjescode plakkertjes krijg van de weegschaal machine.
1 plakkertje op de komkommer, de andere op de streepjescode van de lamsrack van de AH.
Alles netjes scannen, en de lamsrack kost mij slechts een euro. Dat is pas fijn eten. Als je meerdere producten hebt en alles scant, weet niemand dat je je vlees voor een prikkie krijgt.
Laten we het hopen dat ie een keer gepakt wordt.

Geldt voor jou ook trouwens. Dat verdien je gewoon, net als elke andere dief. En dan boete, winkelverbod en vervolging.
pi_208212463
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:58 schreef Inbox het volgende:

Laten we het hopen dat ie een keer gepakt wordt.

Geldt voor jou ook trouwens. Dat verdien je gewoon, net als elke andere dief. En dan boete, winkelverbod en vervolging.
De echte diefstal is van de AH zelf, die de prijzen kunstmatig omhoog gooit. Sommige producten zijn wel 50% tot 100% duurder geworden. Letterlijk het dubbele! Dat er een energie crisis is, dat begrijp ik prima. Maar als de natuurlijke inflatie 15% is, dan moeten ze er geen 50-100% inflatie van maken.

En het bewijs? Simpel. AH en alle grote voedsel bedrijven maken record winsten. Waarom zou dat zo zijn? Het is niet zo dat mensen opeens extra veel gaan kopen omdat alles duurder is geworden.
Nee, de record winsten zijn omdat ze de prijzen extra omhoog hebben gegooid. En wij, als trouwe klant zijn de dupe.

Maar zolang de aandeelhouders maar nog rijker worden, en er miljarden gestolen wordt van de bevolking, dat is allemaal prima. Maar als iemand iets pikt van 10 euro, dan moet die persoon gepakt worden en de gevangenis in! /s

quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat er dan door jouw hoofd om gaat wanneer je met een gejat item door de poortjes loopt? Moet ik het als een soort van euforisch gevoel zien?
Nee voorheen pikte ik nooit iets. Maar nu met die kunstmatig hoge inflatie is het ieder voor zich. Ik heb er geen goed gevoel bij, maar ook geen slecht gevoel bij. Het enige wat wel goed voelt, is mijn buik nadat ik heerlijk vlees elke dag eet.
  donderdag 2 maart 2023 @ 22:15:21 #173
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208212517
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:11 schreef noobie123 het volgende:

[..]
De echte diefstal is van de AH zelf, die de prijzen kunstmatig omhoog gooit. Sommige producten zijn wel 50% tot 100% duurder geworden. Letterlijk het dubbele! Dat er een energie crisis is, dat begrijp ik prima. Maar als de natuurlijke inflatie 15% is, dan moeten ze er geen 50-100% inflatie van maken.

En het bewijs? Simpel. AH en alle grote voedsel bedrijven maken record winsten. Waarom zou dat zo zijn? Het is niet zo dat mensen opeens extra veel gaan kopen omdat alles duurder is geworden.
Nee, de record winsten zijn omdat ze de prijzen extra omhoog hebben gegooid. En wij, als trouwe klant zijn de dupe.

Maar zolang de aandeelhouders maar nog rijker worden, en er miljarden gestolen wordt van de bevolking, dat is allemaal prima. Maar als iemand iets pikt van 10 euro, dan moet die persoon gepakt worden en de gevangenis in! /s
Dan ga je toch elders heen voor je boodschappen? Koop direct bij de boer, of op een boerenmarkt, bij een etnische kleine zelfstandige super, maar lul diefstal niet goed met "maar hullie doen het ook"
pi_208212557
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:30 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Een vlees product scannen en daarna meteen de pindakaas scannen zodat niets op het scherm opvalt? Niemand zal het weten.
Bij een controle zal een medewerker gewoon je lamsrack scannen en zien dat het plakkertje van een komkommer komt, en als de medewerker het niet ziet, ziet hij gewoon op zijn schermpje 'komkommer' staan.

En je smoes dat je het vergeten bent te scannen werkt ook niet.
pi_208212566
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dan ga je toch elders heen voor je boodschappen? Koop direct bij de boer, of op een boerenmarkt, bij een etnische kleine zelfstandige super, maar lul diefstal niet goed met "maar hullie doen het ook"
Ik vind het alleen grappig dat men hier graag de kleine dief gestraft ziet worden, en de aandeelhouders en beleid van de grote supermarkten die de prijzen extra omhoog gooien, compleet negeren terwijl dat letterlijk diefstal is in de miljarden. Of beter gezegd chantage. Een mens moet immers eten om te overleven dus men heeft niet veel keus.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 22:20:45 #176
236264 crew  capricia
pi_208212610
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:18 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Ik vind het alleen grappig dat men hier graag de kleine dief gestraft ziet worden, en de aandeelhouders en beleid van de grote supermarkten die de prijzen extra omhoog gooien, compleet negeren terwijl dat letterlijk diefstal is in de miljarden. Of beter gezegd chantage. Een mens moet immers eten om te overleven dus men heeft niet veel keus.
Interessante discussie. Is stelen van een grootgraaier geoorloofd?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 2 maart 2023 @ 22:22:26 #177
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208212635
quote:

[..]
-Knip-
Jatten om het jatten. Want blijkbaar kun je het wel betalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 02-03-2023 23:43:33 ]
  donderdag 2 maart 2023 @ 22:27:51 #178
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208212729
quote:

[..]
Als je dat wilt veranderen moet je stemmen met je voeten en je euro's
pi_208212933
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit dus.

Bovendien doen de supermarkten niets verkeerd. Het zijn bedrijven en geen liefdadigheidsinstellingen.

Als ik de reacties zo lees, dan moeten de boetes en pakkans fors omhoog. Geen gejammer maar gewoon op de blaren zitten.
pi_208213045
quote:

[..]
Die aandeelhouder is jouw pensioenfonds, je buurman,familie. Kan letterlijk iedereen zijn.

Het wordt eens tijd dat je de Dikke van Dale erbij pakt om eens op te zoeken wat diefstal of chantage nu precies is.

Een mens moet idd eten. Dat hoeft echter geen dagelijks lapje vlees te zijn dat je moet jatten. Dat kan ook een paar boterhammetjes pindakaas, banaantje of wat dan ook zijn. Of een balletje gehakt van 6 euro per kilo. Je bent ook niet verplicht dat te kopen bij die grote supermarktketen. Deden de mensen 200 jaar geleden ook niet.

Die kleine dief is even triest als die grote dief. Werk gewoon voor je geld. Doet die ondernemer waar je van jat ook en die maakt echt geen miljarden winst.
pi_208213205
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je dat wilt veranderen moet je stemmen met je voeten en je euro's
Stemmen met je geld, een oerdegelijk concept maar helaas werkt dat niet als de rest niet mee doet.

Als je alleen maar een Jumbo en een AH in de buurt hebt en de wekelijkse markt nog duurder is dan de supermarkt dan rest er weinig meer dan hongerstaking...
pi_208213234
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bij een controle zal een medewerker gewoon je lamsrack scannen en zien dat het plakkertje van een komkommer komt, en als de medewerker het niet ziet, ziet hij gewoon op zijn schermpje 'komkommer' staan.

En je smoes dat je het vergeten bent te scannen werkt ook niet.
Precies. Bij een controlle ben je dan het bokje.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 23:08:27 #183
236264 crew  capricia
pi_208213271
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 23:02 schreef Viezig het volgende:

[..]
Stemmen met je geld, een oerdegelijk concept maar helaas werkt dat niet als de rest niet mee doet.

Als je alleen maar een Jumbo en een AH in de buurt hebt en de wekelijkse markt nog duurder is dan de supermarkt dan rest er weinig meer dan hongerstaking...
Juist. Ik vind de lokale markt ook niet echt veel goedkoper dan de AH/Jumbo. Of het is wel goedkoper maar het product (kaas in dit geval) is echt van minderen kwaliteit.

En de Lidl en Aldi zijn ook gestegen in prijs.

Ik zou verwachten dat als het puur om winst gaat, dat het verschil met de prijsvechters alsmaar groter zou worden. Helaas.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208213783
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:22 schreef Mubassie het volgende:

[..]
-Knip-
Jatten om het jatten. Want blijkbaar kun je het wel betalen.
-knip- <<< daar stond schooier, als ik het me goed herinner.

Apart wel, dat dat weggecensureerd wordt door een moderator terwijl dr geen woord aan gelogen is.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 08:13:52 #185
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208214636
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 23:02 schreef Viezig het volgende:

[..]

Nog steeds geen reden om te gaan gappen
pi_208214656
Het is allemaal duur, maar bij de AH heb je nog wel een keus hoe duur je het zelf maakt. Of je kiest voor de A merken, of je gaat naar het huismerk. Of zelfs naar AH basic wat nog goedkoper is. Of het allemaal te nassen is, geen idee. Maar ik denk dat dat ook een kwestie van wennen is.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:43:00 #187
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208215385
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 00:32 schreef Inbox het volgende:

[..]
-knip- <<< daar stond schooier, als ik het me goed herinner.

Apart wel, dat dat weggecensureerd wordt door een moderator terwijl dr geen woord aan gelogen is.
Daar stond inderdaad schooier. Want dat ben je dan.

Als dat zelfs een verboden woord is hier op fok dan kunnen de mods zichzelf beter weggooien :')
pi_208220736
Interessante reactie van een insider/medewerker onder de YT-video van Arjen Lubach

quote:
Als kassamedewerker van een AH houd ik de laatste betaalmogelijkheid aan als de grens waarop het stelen is. Het gebeurt ook regelmatig dat klanten (vaak kinderen die met een ouder mee zijn) al iets eten. Dat maakt mij niet uit zo lang het maar afgerekend wordt. Bij de AH hebben we sinds een kleine 2 weken uitgebreidere steekproeven. We moeten meer scannen. De theorie er achter is dat je dan meer dieven opspoort. Mijn ervaring is dat je heel vaak maar 1 ding is die niet gescand is. En meestal niet meer dan een paar euro. Ik ga er dan van uit dat de klant het vergeten is. Iedereen maakt wel eens een foutje. Wat ik beter vind aan een Jumbo (mijn oud-werkgever) is dat ze 3 medewerkers op een stuk of 10 zelfscankassa's hebben staan. Dat is gemiddeld 1 op 3,333 kassa. Bij de AH is het altijd maar 1 medewerker. In mijn geval op 11 kassa's. Dat is 1 op 11. Ik ga natuurlijk nooit alle 11 de kassa's in de gaten kunnen houden. Als het druk is kan er een tweede bij komen. Die moet dan wel ingepland staan. Anders sta ik alsnog in m'n eentje op de zelfscanplein. Sta gewoon met z'n drieën op de zelfscanplein en je zult zien dat er minder gestolen wordt. Dat is dus het probleem van de AH. Ze hebben geld, maar willen het niet uitgeven. De Jumbo investeert in voorkomen van diefstallen. Niet alleen hebben ze meer medewerkers op de zelfscanplein staan, ook hebben ze een spaaractie waarbij je een zegel of zo krijgt als je een goede steekproef hebt gehad. Bij een volle spaarkaart kun je iets krijgen. Bij de AH hebben we dat niet. En mijn voorstel eindigde al bij de teamleiders. Die vinden mijn voorstel (waar ik volledig achter sta) niet goed. De actie van bij de AH waar ik werk vind ik echt niet goed. Wij hadden tot een jaar geleden de actie van de Gouden Handscanner. Door een bepaalde truc kun je invloed uitoefenen op welke handscanner je krijt. Voorwaarde is wel dat de handscanner in de bovenste rij moet staan. Daar werd dus misbruik van gemaakt. Nu hebben we een bingo-actie. Op elke scanner zit een sticker met een getal (in de eerste week waren er een aantal stickers al van de scanner af). Met een stift en een pen kun je thuis al een paar vakjes markeren. Dan hoef je de bovenste rij alleen te checken en de goede handscanner te pakken en je hebt bingo. Er is dus geen enkele beloning vanuit de AH om alles goed te scannen. Bij de Jumbo wel. En bij de Jumbo (waar ik het gezien heb) hebben ze genoeg personeel op de zelfscan. Bij de AH totaal niet. Ik zou de AH nog verder kunnen afkraken. Maar dat doe ik niet. Wordt de reactie nog langer van.
Berendt87
Somebody that I used to know
  vrijdag 3 maart 2023 @ 17:16:18 #189
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208220820
Zelfscannen bespaart waarschijnlijk zoveel op personeel dat AH de diefstal voor lief neemt.
pi_208220853
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:09 schreef Postbus100 het volgende:
Interessante reactie van een insider/medewerker onder de YT-video van Arjen Lubach
[..]
Berendt87
Ik snap echt helemaal niets van wat er verteld wordt over die bingo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2023 17:19:34 ]
pi_208220864
En waarom gaat deze Berendt niet terug naar de Jumbo? Lijkt me voor iedereen beter.
  Spellchecker vrijdag 3 maart 2023 @ 17:22:08 #192
197773 crew  maily
pi_208220891
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:09 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Berendt87
Die stempelkaarten hebben ze bij onze ah ook gehad.
Met 5 stempels een volle kaart en dan kon je iets uitkiezen. Een reep chocola of een zakje snoep.
Ik leverde altijd 5 kaarten met één stempel in :+
pi_208221464
Mijn kast puilt inmiddels helemaal uit met Grand Prestiges. Ik moet iets anders vinden om te gaan hoarden.
#freeWillemM
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" &gt;woensdag 14 juni 2023 19:05&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" &gt;timmmmm&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
pi_208221616
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:01 schreef NaarMensje het volgende:
Mijn kast puilt inmiddels helemaal uit met Grand Prestiges. Ik moet iets anders vinden om te gaan hoarden.
IK stel zakdoekjes voor. Je vind jezelf zo zielig, dat die zakdoekjes kunnen helpen als je weer eens moet huilen om hoe verschrikkelijk het leven in een Westers land met supermarkten is.
pi_208221653
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:13 schreef Inbox het volgende:

[..]
IK stel zakdoekjes voor. Je vind jezelf zo zielig, dat die zakdoekjes kunnen helpen als je weer eens moet huilen om hoe verschrikkelijk het leven in een Westers land met supermarkten is.
Zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen kwaliteiten heeft. Ik ben goed in het zoeken van de juiste artikelen om te stelen, jij bent goed in het bedreigen van anderen met een honkbalknuppel en in het verliezen van jouw woning. Zakdoekjes kosten geen drol, dus dat is een beroerde suggestie.
#freeWillemM
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" &gt;woensdag 14 juni 2023 19:05&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" &gt;timmmmm&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
pi_208234013
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:19 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ik snap echt helemaal niets van wat er verteld wordt over die bingo.
Dat niet elke keer werd gecontroleerd of je wel het juiste vakje van de bingo aankruiste, maar alleen de laatste keer. Dus dan kon je gewoon thuis (of in de supermarkt gok ik) alvast vier vakjes wegstrepen, en dan kwam je in de supermarkt, en dan pakte je de scanner van het vijfde vakje, et voilá, bingo.
Tenminste, zo begrijp ik hem.
Somebody that I used to know
  donderdag 9 maart 2023 @ 16:05:32 #197
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_208302064
Winkeldief heeft spijt en stuurt brief met geld naar Albert Heijn in Rotterdam https://www.nu.nl/opmerke(...)jn-in-rotterdam.html

Ik zie het al voor me. Op een gegeven moment krijgt de appie veel brieven van mensen. _O-
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Spellchecker donderdag 9 maart 2023 @ 21:40:48 #198
197773 crew  maily
pi_208306619
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:05 schreef jcdragon het volgende:
Winkeldief heeft spijt en stuurt brief met geld naar Albert Heijn in Rotterdam https://www.nu.nl/opmerke(...)jn-in-rotterdam.html

Ik zie het al voor me. Op een gegeven moment krijgt de appie veel brieven van mensen. _O-
Je zult dat handschrift herkennen _O-

Wel een nette brief ^O^
  donderdag 9 maart 2023 @ 22:52:20 #199
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208308037
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 15:00 schreef capricia het volgende:
Ik moest bij de zelfscan van de AH even wachten op dochter die nog popcorn wilde halen. Dus ik volg twee groepjes mensen met mijn ogen en oren bij die zelfscan.

Denk dat zo 10 of 20% van de boodschappen niet gescand de tas in verdween. Ik was flabbergasted.

Had dit al een paar keer gelezen op Twitter, een draadje over hoe mensen stelen bij die zelfscan. Maar dacht dat dat studenten enzo zouden zijn. Bij een AH in de binnenstad van een studentenstad of zo.

Ik had niet verwacht om dit gewoon voor mijn ogen te zien in mijn rustige buitenwijk. Een moeder met een jong kind, een 40+ stelletje mannen.

Doen meer mensen dit?
En zijn wij de gekken die wel 100% betalen voor hun boodschappen?
Mij boeit het echt geen zak wat ik een ander met z'n boodschappen zie doen.
pi_208465045
Vandaag 11 producten bij de Appie voor de herscan. Wtf. Is dit al langer zo? :D
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 14:19:13 #201
236264 crew  capricia
pi_208465806
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:20 schreef Pisces29 het volgende:
Vandaag 11 producten bij de Appie voor de herscan. Wtf. Is dit al langer zo? :D
Ja is nieuw. En als ze iets vreemds denken te zien, moet je al je boodschappen herscannen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 20 maart 2023 @ 14:30:17 #202
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208465921
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 14:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja is nieuw. En als ze iets vreemds denken te zien, moet je al je boodschappen herscannen.
Goeie zaak. Zegt genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')