abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 22:20:45 #176
236264 crew  capricia
pi_208212610
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:18 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Ik vind het alleen grappig dat men hier graag de kleine dief gestraft ziet worden, en de aandeelhouders en beleid van de grote supermarkten die de prijzen extra omhoog gooien, compleet negeren terwijl dat letterlijk diefstal is in de miljarden. Of beter gezegd chantage. Een mens moet immers eten om te overleven dus men heeft niet veel keus.
Interessante discussie. Is stelen van een grootgraaier geoorloofd?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 2 maart 2023 @ 22:22:26 #177
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208212635
quote:

[..]
Ik vind het alleen grappig dat men hier graag de kleine dief gestraft ziet worden, en de aandeelhouders en beleid van de grote supermarkten die de prijzen extra omhoog gooien, compleet negeren terwijl dat letterlijk diefstal is in de miljarden. Of beter gezegd chantage. Een mens moet immers eten om te overleven dus men heeft niet veel keus.
-Knip-
Jatten om het jatten. Want blijkbaar kun je het wel betalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 02-03-2023 23:43:33 ]
  donderdag 2 maart 2023 @ 22:27:51 #178
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208212729
quote:

[..]
Als je dat wilt veranderen moet je stemmen met je voeten en je euro's
pi_208212933
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dan ga je toch elders heen voor je boodschappen? Koop direct bij de boer, of op een boerenmarkt, bij een etnische kleine zelfstandige super, maar lul diefstal niet goed met "maar hullie doen het ook"
Dit dus.

Bovendien doen de supermarkten niets verkeerd. Het zijn bedrijven en geen liefdadigheidsinstellingen.

Als ik de reacties zo lees, dan moeten de boetes en pakkans fors omhoog. Geen gejammer maar gewoon op de blaren zitten.
pi_208213045
quote:

[..]
Die aandeelhouder is jouw pensioenfonds, je buurman,familie. Kan letterlijk iedereen zijn.

Het wordt eens tijd dat je de Dikke van Dale erbij pakt om eens op te zoeken wat diefstal of chantage nu precies is.

Een mens moet idd eten. Dat hoeft echter geen dagelijks lapje vlees te zijn dat je moet jatten. Dat kan ook een paar boterhammetjes pindakaas, banaantje of wat dan ook zijn. Of een balletje gehakt van 6 euro per kilo. Je bent ook niet verplicht dat te kopen bij die grote supermarktketen. Deden de mensen 200 jaar geleden ook niet.

Die kleine dief is even triest als die grote dief. Werk gewoon voor je geld. Doet die ondernemer waar je van jat ook en die maakt echt geen miljarden winst.
pi_208213205
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je dat wilt veranderen moet je stemmen met je voeten en je euro's
Stemmen met je geld, een oerdegelijk concept maar helaas werkt dat niet als de rest niet mee doet.

Als je alleen maar een Jumbo en een AH in de buurt hebt en de wekelijkse markt nog duurder is dan de supermarkt dan rest er weinig meer dan hongerstaking...
pi_208213234
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bij een controle zal een medewerker gewoon je lamsrack scannen en zien dat het plakkertje van een komkommer komt, en als de medewerker het niet ziet, ziet hij gewoon op zijn schermpje 'komkommer' staan.

En je smoes dat je het vergeten bent te scannen werkt ook niet.
Precies. Bij een controlle ben je dan het bokje.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 23:08:27 #183
236264 crew  capricia
pi_208213271
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 23:02 schreef Viezig het volgende:

[..]
Stemmen met je geld, een oerdegelijk concept maar helaas werkt dat niet als de rest niet mee doet.

Als je alleen maar een Jumbo en een AH in de buurt hebt en de wekelijkse markt nog duurder is dan de supermarkt dan rest er weinig meer dan hongerstaking...
Juist. Ik vind de lokale markt ook niet echt veel goedkoper dan de AH/Jumbo. Of het is wel goedkoper maar het product (kaas in dit geval) is echt van minderen kwaliteit.

En de Lidl en Aldi zijn ook gestegen in prijs.

Ik zou verwachten dat als het puur om winst gaat, dat het verschil met de prijsvechters alsmaar groter zou worden. Helaas.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208213783
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:22 schreef Mubassie het volgende:

[..]
-Knip-
Jatten om het jatten. Want blijkbaar kun je het wel betalen.
-knip- <<< daar stond schooier, als ik het me goed herinner.

Apart wel, dat dat weggecensureerd wordt door een moderator terwijl dr geen woord aan gelogen is.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 08:13:52 #185
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208214636
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 23:02 schreef Viezig het volgende:

[..]

Nog steeds geen reden om te gaan gappen
pi_208214656
Het is allemaal duur, maar bij de AH heb je nog wel een keus hoe duur je het zelf maakt. Of je kiest voor de A merken, of je gaat naar het huismerk. Of zelfs naar AH basic wat nog goedkoper is. Of het allemaal te nassen is, geen idee. Maar ik denk dat dat ook een kwestie van wennen is.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:43:00 #187
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208215385
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 00:32 schreef Inbox het volgende:

[..]
-knip- <<< daar stond schooier, als ik het me goed herinner.

Apart wel, dat dat weggecensureerd wordt door een moderator terwijl dr geen woord aan gelogen is.
Daar stond inderdaad schooier. Want dat ben je dan.

Als dat zelfs een verboden woord is hier op fok dan kunnen de mods zichzelf beter weggooien :')
pi_208220736
Interessante reactie van een insider/medewerker onder de YT-video van Arjen Lubach

quote:
Als kassamedewerker van een AH houd ik de laatste betaalmogelijkheid aan als de grens waarop het stelen is. Het gebeurt ook regelmatig dat klanten (vaak kinderen die met een ouder mee zijn) al iets eten. Dat maakt mij niet uit zo lang het maar afgerekend wordt. Bij de AH hebben we sinds een kleine 2 weken uitgebreidere steekproeven. We moeten meer scannen. De theorie er achter is dat je dan meer dieven opspoort. Mijn ervaring is dat je heel vaak maar 1 ding is die niet gescand is. En meestal niet meer dan een paar euro. Ik ga er dan van uit dat de klant het vergeten is. Iedereen maakt wel eens een foutje. Wat ik beter vind aan een Jumbo (mijn oud-werkgever) is dat ze 3 medewerkers op een stuk of 10 zelfscankassa's hebben staan. Dat is gemiddeld 1 op 3,333 kassa. Bij de AH is het altijd maar 1 medewerker. In mijn geval op 11 kassa's. Dat is 1 op 11. Ik ga natuurlijk nooit alle 11 de kassa's in de gaten kunnen houden. Als het druk is kan er een tweede bij komen. Die moet dan wel ingepland staan. Anders sta ik alsnog in m'n eentje op de zelfscanplein. Sta gewoon met z'n drieën op de zelfscanplein en je zult zien dat er minder gestolen wordt. Dat is dus het probleem van de AH. Ze hebben geld, maar willen het niet uitgeven. De Jumbo investeert in voorkomen van diefstallen. Niet alleen hebben ze meer medewerkers op de zelfscanplein staan, ook hebben ze een spaaractie waarbij je een zegel of zo krijgt als je een goede steekproef hebt gehad. Bij een volle spaarkaart kun je iets krijgen. Bij de AH hebben we dat niet. En mijn voorstel eindigde al bij de teamleiders. Die vinden mijn voorstel (waar ik volledig achter sta) niet goed. De actie van bij de AH waar ik werk vind ik echt niet goed. Wij hadden tot een jaar geleden de actie van de Gouden Handscanner. Door een bepaalde truc kun je invloed uitoefenen op welke handscanner je krijt. Voorwaarde is wel dat de handscanner in de bovenste rij moet staan. Daar werd dus misbruik van gemaakt. Nu hebben we een bingo-actie. Op elke scanner zit een sticker met een getal (in de eerste week waren er een aantal stickers al van de scanner af). Met een stift en een pen kun je thuis al een paar vakjes markeren. Dan hoef je de bovenste rij alleen te checken en de goede handscanner te pakken en je hebt bingo. Er is dus geen enkele beloning vanuit de AH om alles goed te scannen. Bij de Jumbo wel. En bij de Jumbo (waar ik het gezien heb) hebben ze genoeg personeel op de zelfscan. Bij de AH totaal niet. Ik zou de AH nog verder kunnen afkraken. Maar dat doe ik niet. Wordt de reactie nog langer van.
Berendt87
Somebody that I used to know
  vrijdag 3 maart 2023 @ 17:16:18 #189
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208220820
Zelfscannen bespaart waarschijnlijk zoveel op personeel dat AH de diefstal voor lief neemt.
pi_208220853
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:09 schreef Postbus100 het volgende:
Interessante reactie van een insider/medewerker onder de YT-video van Arjen Lubach
[..]
Berendt87
Ik snap echt helemaal niets van wat er verteld wordt over die bingo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2023 17:19:34 ]
pi_208220864
En waarom gaat deze Berendt niet terug naar de Jumbo? Lijkt me voor iedereen beter.
  Spellchecker vrijdag 3 maart 2023 @ 17:22:08 #192
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208220891
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:09 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Berendt87
Die stempelkaarten hebben ze bij onze ah ook gehad.
Met 5 stempels een volle kaart en dan kon je iets uitkiezen. Een reep chocola of een zakje snoep.
Ik leverde altijd 5 kaarten met één stempel in :+
pi_208221464
Mijn kast puilt inmiddels helemaal uit met Grand Prestiges. Ik moet iets anders vinden om te gaan hoarden.
#freeWillemM
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" &gt;woensdag 14 juni 2023 19:05&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" &gt;timmmmm&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208221616
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:01 schreef NaarMensje het volgende:
Mijn kast puilt inmiddels helemaal uit met Grand Prestiges. Ik moet iets anders vinden om te gaan hoarden.
IK stel zakdoekjes voor. Je vind jezelf zo zielig, dat die zakdoekjes kunnen helpen als je weer eens moet huilen om hoe verschrikkelijk het leven in een Westers land met supermarkten is.
pi_208221653
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:13 schreef Inbox het volgende:

[..]
IK stel zakdoekjes voor. Je vind jezelf zo zielig, dat die zakdoekjes kunnen helpen als je weer eens moet huilen om hoe verschrikkelijk het leven in een Westers land met supermarkten is.
Zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen kwaliteiten heeft. Ik ben goed in het zoeken van de juiste artikelen om te stelen, jij bent goed in het bedreigen van anderen met een honkbalknuppel en in het verliezen van jouw woning. Zakdoekjes kosten geen drol, dus dat is een beroerde suggestie.
#freeWillemM
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" &gt;woensdag 14 juni 2023 19:05&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" &gt;timmmmm&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208234013
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:19 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ik snap echt helemaal niets van wat er verteld wordt over die bingo.
Dat niet elke keer werd gecontroleerd of je wel het juiste vakje van de bingo aankruiste, maar alleen de laatste keer. Dus dan kon je gewoon thuis (of in de supermarkt gok ik) alvast vier vakjes wegstrepen, en dan kwam je in de supermarkt, en dan pakte je de scanner van het vijfde vakje, et voilá, bingo.
Tenminste, zo begrijp ik hem.
Somebody that I used to know
  donderdag 9 maart 2023 @ 16:05:32 #197
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_208302064
Winkeldief heeft spijt en stuurt brief met geld naar Albert Heijn in Rotterdam https://www.nu.nl/opmerke(...)jn-in-rotterdam.html

Ik zie het al voor me. Op een gegeven moment krijgt de appie veel brieven van mensen. _O-
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Spellchecker donderdag 9 maart 2023 @ 21:40:48 #198
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208306619
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:05 schreef jcdragon het volgende:
Winkeldief heeft spijt en stuurt brief met geld naar Albert Heijn in Rotterdam https://www.nu.nl/opmerke(...)jn-in-rotterdam.html

Ik zie het al voor me. Op een gegeven moment krijgt de appie veel brieven van mensen. _O-
Je zult dat handschrift herkennen _O-

Wel een nette brief ^O^
  donderdag 9 maart 2023 @ 22:52:20 #199
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208308037
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 15:00 schreef capricia het volgende:
Ik moest bij de zelfscan van de AH even wachten op dochter die nog popcorn wilde halen. Dus ik volg twee groepjes mensen met mijn ogen en oren bij die zelfscan.

Denk dat zo 10 of 20% van de boodschappen niet gescand de tas in verdween. Ik was flabbergasted.

Had dit al een paar keer gelezen op Twitter, een draadje over hoe mensen stelen bij die zelfscan. Maar dacht dat dat studenten enzo zouden zijn. Bij een AH in de binnenstad van een studentenstad of zo.

Ik had niet verwacht om dit gewoon voor mijn ogen te zien in mijn rustige buitenwijk. Een moeder met een jong kind, een 40+ stelletje mannen.

Doen meer mensen dit?
En zijn wij de gekken die wel 100% betalen voor hun boodschappen?
Mij boeit het echt geen zak wat ik een ander met z'n boodschappen zie doen.
pi_208465045
Vandaag 11 producten bij de Appie voor de herscan. Wtf. Is dit al langer zo? :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')