abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208028773
.

[ Bericht 98% gewijzigd door ChildoftheStars op 17-02-2023 07:22:48 ]
pi_208028795
Kattengejank :?
pi_208028798
Huh, die tekst stodn nog uit het vorige deel denk ik :P Had ik niet door ;)
pi_208028808
Ik zou idd even aan haar voorleggen wat je van plan bent te maken.

Fodmap is in principe niet glutenvrij, maar er mogen wel behoorlijk aantal granen niet. Maar er zijn ook producten met gluten die je wel degelijk (in beperkte mate) mag eten binnen het fodmap dieet. Maar ook veel kruiden/smaakmakers en groenten mogen niet.

Maar niet iedereen doet het dieet daadwerkelijk zoals het bedoeld is, want ik heb wel vaker mensen horen zeggen dat ze fodmap doen en dus geen gluten mogen, terwijl dat dus niet waar is. Dus bedenk idd een maaltijd en leg het voor, dan kan zij idd aangeven of dat mag of niet!
pi_208028810
Ik zou niet zo blij worden van vrienden die me afzeiken als ik probeer aan hun behoeftes te voldoen.

Tevens goedemorgen :D

Sterkte vandaag @Yinny (vandaag is de uitvaart toch, of laat mijn hoofd me weer in de steek? :@ )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208028815
Oh ja @Yinny veel sterkte vandaag :*
pi_208028837
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:26 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zou niet zo blij worden van vrienden die me afzeiken als ik probeer aan hun behoeftes te voldoen.

Tevens goedemorgen :D

Sterkte vandaag @:yinny (vandaag is de uitvaart toch, of laat mijn hoofd me weer in de steek? :@ )
Ja, dit ook idd CotS. Sorry maar ik vind het al zeiken als ze een avg not done vinden als je weet dat ze komen eten, maar al helemaal als ze onverwachts komen eten. En iemand die me een oma noemt omdat het eten niet hip genoeg is terwijl ik aan een of ander ingewikkeld dieet tegemoet ben gekomen, zou bij mij niet meer hoeven komen eten. Doe normaal zeg.

@Yinny veel sterkte vandaag :*
pi_208028854
Het is idd wel een beetje de toon die de muziek maakt...
pi_208028947
Moggeh.

De workout voor zaterdag is bekend gemaakt. RIP. Vanochtend mocht ik uitslapen maar ik was natuurlijk gewoon voor 7 uur wakker.

Verder las ik iets over @fietsie zn lange haar. Ik schrok ook een beetje van de lengte van mijn haar laatst. Als ik mijn haar los heb kan ik m'n BH niet meer dichtdoen achter m'n rug omdat er dan haar tussen de haakjes komt. :')
Volgende week kapper, even puntjes knippen en wat meer uh model. Moet denk ik nog een cm of 7 voor ik m'n doel bereikt heb.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_208028975
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:00 schreef Lonaa het volgende:
Moggeh.

De workout voor zaterdag is bekend gemaakt. RIP. Vanochtend mocht ik uitslapen maar ik was natuurlijk gewoon voor 7 uur wakker.

Verder las ik iets over @:fietsie zn lange haar. Ik schrok ook een beetje van de lengte van mijn haar laatst. Als ik mijn haar los heb kan ik m'n BH niet meer dichtdoen achter m'n rug omdat er dan haar tussen de haakjes komt. :')
Volgende week kapper, even puntjes knippen en wat meer uh model. Moet denk ik nog een cm of 7 voor ik m'n doel bereikt heb.
Wat prachtig zulke lange lokken _O_
Volgen mij zie jij er precies uit zoals een mooie vrouw eruit hoort te zien :*
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 08:12:08 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208028990
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:07 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Het fodmap dieet is nogal een beperkend dieet
Is dat vanzelfsprekend dat je dat weet? Als iemand zou zeggen "gewoon via foodmap" zou ik denken dat het een of andere service als HelloFresh is en gewoon net als anders koken. :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_208029023
Mogge!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208029029
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Is dat vanzelfsprekend dat je dat weet? Als iemand zou zeggen "gewoon via foodmap" zou ik denken dat het een of andere service als HelloFresh is en gewoon net als anders koken. :+
Ik ben vast dom, maar ik moest het googlelen en dat maakt het niet gemakkelijker _O-
pi_208029031
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:18 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:18 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Goedemorgen :*
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 08:24:31 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208029060
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik ben vast dom, maar ik moest het googlelen en dat maakt het niet gemakkelijker _O-
Nou ja, ik had er niet eens verder aandacht aan besteed :@ Als het belangrijk was, hadden ze het wel uitgelegd
  vrijdag 17 februari 2023 @ 08:31:43 #17
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208029104
ik ga as zaterdag met allemaal hippe amsterdamse menseneten.. we zijn met 26 en er eten er 3 vlees :D
de keus is vlees, vis of vegetarisch

das ook wel weer een mooie :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_208029107
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou ja, ik had er niet eens verder aandacht aan besteed :@ Als het belangrijk was, hadden ze het wel uitgelegd
quote:

[..]
Ja idd...Ik heb nu van alles twee opties gekozen waaruit ze mag kiezen end at kook ik :) Ze zijn geappt
  vrijdag 17 februari 2023 @ 08:33:47 #19
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208029111
tevens goede morgen!

gister een thuiswerkdagje, was nodig vanwege de werk prikkels,
Schijnpa blijkt serieuze artritis te hebben en geen kanker ( weet ik ook weer een beetje meer dat m'n schijn familie dus niet persee realistisch reageert op nieuws) en alles ziet er goed uit dat de chef vandaag thuis komt O+ met een dagje vertraging, maar dat is nog te overzien
pi_208029115
quote:

[..]
Dit.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208029122
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:33 schreef Barreltje het volgende:
tevens goede morgen!

Schijnpa blijkt serieuze artritis te hebben en geen kanker ( weet ik ook weer een beetje meer dat m'n schijn familie dus niet persee realistisch reageert op nieuws) en alles ziet er goed uit dat de chef vandaag thuis komt O+ met een dagje vertraging, maar dat is nog te overzien
Dat klinkt als goed nieuws? Artritis is zwaar rot, maar kanker meer. Ik duim voor jullie en jullie gezondheid
pi_208029130
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:33 schreef Barreltje het volgende:
tevens goede morgen!

Schijnpa blijkt serieuze artritis te hebben en geen kanker ( weet ik ook weer een beetje meer dat m'n schijnfamilie dus niet persee realistisch reageert op nieuws) en alles ziet er goed uit dat de chef vandaag thuis komt O+ met een dagje vertraging, maar dat is nog te overzien
Vink mooi O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208029134
quote:

[..]
Nee hoor, helemaal niet vanzelfsprekend. Het is een medisch dieet dat mensen in samenspraak met een arts en diëtist volgen. Het dient om er achter te komen welke voedselintoleranties je hebt. Niet om af te vallen ofzo.

Toen ik het volgde ben ik wel een paar keer bij andere mensen geweest maar nooit om te eten. De lijst met do's en don'ts is enorm lang. De lijsten van wat je niet mag is enkele A4'tjes lang. Daar zadel je een ander niet mee op.

Het is sowieso niet verstandig om bij anderen te gaan eten als je er midden in zit omdat je heel snel voedingsstoffentekort opbouwt. Daarom mag je het ook maar een paar maanden doen. Langer is sowieso nutteloos.
Spoilers!
  vrijdag 17 februari 2023 @ 08:38:04 #24
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208029141
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vink mooi O+
hahah.. ja dat is een familie dingetje :7
moet alleen nog een leuke engelse vertaling bedenken..
family in LOL of zo :D
pi_208029175
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nee hoor, helemaal niet vanzelfsprekend. Het is een medisch dieet dat mensen in samenspraak met een arts en diëtist volgen. Het dient om er achter te komen welke voedselintoleranties je hebt. Niet om af te vallen ofzo.

Toen ik het volgde ben ik wel een paar keer bij andere mensen geweest maar nooit om te eten. De lijst met do's en don'ts is enorm lang. De lijsten van wat je niet mag is enkele A4'tjes lang. Daar zadel je een ander niet mee op.

Het is sowieso niet verstandig om bij anderen te gaan eten als je er midden in zit omdat je heel snel voedingsstoffentekort opbouwt. Daarom mag je het ook maar een paar maanden doen. Langer is sowieso nutteloos.
Hoe ik ga dit aardig zeggen over dat meisje: Ze heeft dat dieet al zolang ik ken en bestaat met name uit wat ik speciaal lekkere maaltijden vind. Met haar historie over dingen weet ze er net zoveel vanaf als ik. Eigenlijk had ik het hele dieet al als onzinnig afgeschreven :@ De zoveelste modegril.

Ik heb ook een kennis die een x-aantal weken een dieet moet volgen, dat langzaam naar normaal wordt opgebouwd en die wordt gek van de beperkte keuzes. Dat klinkt dat meer als dat dieet
pi_208029181
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:38 schreef Barreltje het volgende:

[..]
hahah.. ja dat is een familie dingetje :7
moet alleen nog een leuke engelse vertaling bedenken..
family in LOL of zo :D
_O-
pi_208029231
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Hoe ik ga dit aardig zeggen over dat meisje: Ze heeft dat dieet al zolang ik ken en bestaat met name uit wat ik speciaal lekkere maaltijden vind. Met haar historie over dingen weet ze er net zoveel vanaf als ik. Eigenlijk had ik het hele dieet al als onzinnig afgeschreven :@ De zoveelste modegril.

Ik heb ook een kennis die een x-aantal weken een dieet moet volgen, dat langzaam naar normaal wordt opgebouwd en die wordt gek van de beperkte keuzes. Dat klinkt dat meer als dat dieet
Ah, tja. Meerdere opties voorstellen is dan wel prima denk ik.

Op KarlijnsKitchen.nl zijn nog wel leuke fodmapvrije recepten te vinden trouwens.
Spoilers!
pi_208029245
quote:

[..]
Fodmap, met 1 o. Het is een acronym en heeft niets met food te maken. Het is geen hip modedideet overigens. Ik ken het vooral omdat Lucky het deed.

[ Bericht 3% gewijzigd door Clubsoda op 17-02-2023 08:57:05 ]
pi_208029354
Nee ik snap dat het geen mededieet is en als het wel zo was paste ik me ook aan en ik blij dat ik niet in haar schoenen sta. Alleen een beetje vertrouwen dat niet iedereen het zo uit de mouw schudt mag wel. Ik hoor haar vaak zat over aardappels en stamppot. Dus het wordt een VGA. En dan of naar visboer of vega halen. En wortels of witlof.

Recepten om sausje vraag ik aan haar.
pi_208029364
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ah, tja. Meerdere opties voorstellen is dan wel prima denk ik.

Op KarlijnsKitchen.nl zijn nog wel leuke fodmapvrije recepten te vinden trouwens.
^O^
pi_208029496
Van zo achteloos in de groep gooien dat je fodmap volgt en daarbij verwacht dat de gastvrouw/heer precies weet wat dat is en er rekening mee houdt… zou ik ook kriegel worden.

En dat zeg ik, met een voor veel mensen nog wat afwijkend eetpatroon/manier van leven/consumeren.

Zelf wat voorbeelden aandragen (en eventueel aanbieden om te helpen) vind ik altijd wel het minste.
pi_208029515
K heb spierpijn van het schilderen. Vriend wil vandaag onze eigen deuren schuren….

Mweh…. :')
pi_208029533
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:31 schreef Barreltje het volgende:
ik ga as zaterdag met allemaal hippe amsterdamse menseneten.. we zijn met 26 en er eten er 3 vlees :D
de keus is vlees, vis of vegetarisch

das ook wel weer een mooie :P
Welkom in Amsterdam :D
pi_208029542
Sterkte vandaag @Yinny :*
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 09:15:06 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208029546
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nou ja, dat is dan ook niet iets waar je iemand zonder verdere uitleg mee geworden laat.
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 09:15:47 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208029550
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:12 schreef Candaasje het volgende:
K heb spierpijn van het schilderen. Vriend wil vandaag onze eigen deuren schuren….

Is de gang al gewit? :+
  vrijdag 17 februari 2023 @ 09:16:44 #37
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208029562
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:12 schreef Candaasje het volgende:

Niets houdt hem toch tegen zelf jullie deuren te schuren? En jij iets wat spierpijnvriendelijk is? :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208029574
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Is de gang al gewit? :+
Ik wilde hier serieus op reageren…..

Dus dan maar zo: nee, wij dekken alles altijd netjes af :+
pi_208029589
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:16 schreef fietsie het volgende:

[..]
Niets houdt hem toch tegen zelf jullie deuren te schuren? En jij iets wat spierpijnvriendelijk is? :)
Oh nee, hij gaat wel door met of zonder mijn hulp. Maar samen klussen is wel veel leuker een handige :)
  vrijdag 17 februari 2023 @ 09:22:03 #40
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208029609
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Oh nee, hij gaat wel door met of zonder mijn hulp. Maar samen klussen is wel veel leuker een handige :)
Uhuh, koffie zetten, schuurpapiertjes verwisselen enz enz.
Want echt... met spierpijn schuren... ik kan er nu al moeilijk van gaan kijken :D
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 17 februari 2023 @ 09:25:11 #41
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208029638
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Welkom in Amsterdam :D
hahah,.. ik als lompe ik die dan met allemaal hipsters gaat eten..
ik word er nu al een beetje nerveus van, want het zijn allemaal "nette mensen" .. leden van het COR etc.. en daarbij vergeleken ben ik natuurlijk etch een lompe boer..
pi_208029642
Ik heb nog niet zoveel zin vandaag.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 09:26:25 #43
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208029648
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb nog niet zoveel zin vandaag.
Same. Zit de WOGgen
  vrijdag 17 februari 2023 @ 09:27:57 #44
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208029661
Boks. Ik had een werkdag geruild (mijn standaard vrije vrijdag met afgelopen dinsdag) in verband met de overdracht van ons oude huis, maar ik had beter een vrije dag kunnen opnemen want ik ben redelijk gesloopt en morgen een groot deel van de dag bezoek over de vloer :z
pi_208029695
Ik heb al een plant bevrijd van 20 cm houtsnippers en krokussen in de tuin bekeken en anderhalve was gedraaid en een kind naar school gebracht en 2x koffie gezet.
Goed bezig.
Tijd voor een uurtje pauze
pi_208029748
Hier zijn de weekendplannen een week uitgesteld vanwege gebrek aan fitheid. Ook als we niet 300 planten halen om in de tuin te is er nog genoeg te doen.
pi_208029752
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:22 schreef fietsie het volgende:

[..]
Uhuh, koffie zetten, schuurpapiertjes verwisselen enz enz.
Want echt... met spierpijn schuren... ik kan er nu al moeilijk van gaan kijken :D
:D

Beetje de spierpijn eruit bewegen 😎

Maar eerst maar eens thee drinken in bed (kwam C het brengen O+ ), douchen en ontbijten
pi_208029767
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:25 schreef Barreltje het volgende:

[..]
hahah,.. ik als lompe ik die dan met allemaal hipsters gaat eten..
ik word er nu al een beetje nerveus van, want het zijn allemaal "nette mensen" .. leden van het COR etc.. en daarbij vergeleken ben ik natuurlijk etch een lompe boer..
Cor in de zin van corps?
Die neem ik nooit zo serieus :@ :P
pi_208029803
Wat eten jullie vanavond?
pi_208029818
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208029837
Vrije dag vandaag, en liefste ook, dus gaan wat omlummelen en kleine klusjes en wat gezamenlijke boodschappen waarbij auto + kar handig is.

Warm eten nog geen idee. Zal het zo eens in de groep gooien.
pi_208029902
@derLudolf neehoor heel normaal dat je het niet kent. Ik ken het alleen maar omdat ik het zelf heb gedaan :)

Het is dus idd ook zeker niet bedoeld als dieet dat je voor altijd doet. Ik heb het ook onder begeleiding van een diëtist gedaan en moest 6 weken echt strikt hele dieet, dan kijk je of bij weglaten v al die groepen je klachten verminderen. Zo niet, mag je gewoon alles weer eten. Zo wel, ga je elke week een fodmap-groep uittesten. Na een maand of 3-4 ben je dan dus inderdaad klaar en weet je welke voedingsmiddelen(groep) je dus op reageert en kun je de rest gewoon weer eten.

Ik heb destijds wel eens bij een ander gegeten, maar zeer sporadisch, en meestal zelf wat meegenomen dan of bij iemand waarvan ik wist dat ze echt precies maakt wat ik aangeef dat kan en er niet dan toch wat knoflook aan toe voegt 'want dan heeft het toch net wat meer smaak' ofzo. En ik legde inderdaad wel een stuk beter uit wat en hoe en waarom enzo.

Eigenlijk moet ik het nog eens doen - het is al jaren geleden dat ik het deed en ik reageer op sommige dingen soms ineens toch en op andere dingen toch niet, dus misschien is er ook wel wat veranderd. En ik heb destijds ook niet alles uitgeprobeerd, maar per groep één of twee voedingsmiddelen. Zou nu sommige dingen specifiek wel willen testen of ik daar echt op reageer of het gewoon één keer niet lekker is gevallen (kikkererwten bv). Maar het is zo'n gedoe dat ik dat steeds uitstel..
pi_208029931
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:40 schreef Lonaa het volgende:
Nasi met kroepoek, atjar, ei en in theorie een bakje Mora vegasaté.
Spoilers!
  vrijdag 17 februari 2023 @ 09:56:56 #54
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208029946
quote:
Stoofvlees uit de IP, die gisteravond zou (maar in de koelkast belandde) en als de in de schuur bewaarde boerenkool niet al te geel verkleurd is dat erbij...
pi_208029952
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Cor in de zin van corps?
Dat is niet helemaal waar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Barreltje komt vast goed joh. 'Nette mensen' zijn ook maar gewoon mensen.

Ik weet nog niet wat ik eet vanavond. Ik heb zin in saté en friet of plakrijst met snijbonen. Dus als ik mezelf naar een winkel weet te slepen vandaag dan denk ik dat. Als niet dan wordt het risotto met erwtjes denk ik.
pi_208030013
Mogge

Heel voorzichtig durf ik te zeggen dat ik nu, half uur na het ontbijt, niet heel erg misselijk ben, maar een klein beetje.

En luisteren is ook een vak. Gisteren contact gehad met de assistente van de huisarts met de vraag of dit langdurige misselijk zijn kan liggen aan als die AB. De assistente sloeg “aan” op diaree en daar kreeg is vanochtend ook reactie op, moest loperamide nemen. Merkte dat gisteren ook, had het schermpje “diaree” open en bleef daar op doorvragen. Aan deze assistente wel duidelijk kunnen maken wat mijn vraag is.

Geen idee wat ik vanavond eet, maar straks meer overzicht. De ene vriezer is nu leeg en schoon, zo de koelkast schoonmaken en straks de andere vriezer ontdooien en schoonmaken en dan weet ik weer wat ik heb en wat op moet
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:03:28 #57
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208030016
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:57 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:Barreltje komt vast goed joh. 'Nette mensen' zijn ook maar gewoon mensen.

Ik weet nog niet wat ik eet vanavond. Ik heb zin in saté en friet of plakrijst met snijbonen. Dus als ik mezelf naar een winkel weet te slepen vandaag dan denk ik dat. Als niet dan wordt het risotto met erwtjes denk ik.
komt het vast ook wel. maar ik moet mezelf even over dat "je bent niet goed genoeg" gevoel heen zetten ;)
pi_208030042
Van corpsballen heb je vooral last als ze zo 18-28 jaar zijn. Daarna worden het vanzelf weer normale mensen :+
pi_208030067
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:03 schreef Barreltje het volgende:

[..]
komt het vast ook wel. maar ik moet mezelf even over dat "je bent niet goed genoeg" gevoel heen zetten ;)
Hou bij dat gevoel dan maar extra in je achterhoofd dat iemand met zoveel mentale issues als ik, die ook nog eens kale pasta met ketchup en kaas eet niet uit noodzaak maar omdat lekker, dus ook (een jaar) lid is geweest. Elk huisje heeft zn kruisje, alleen zie je die niet altijd van buiten ;) en als zij de stereotype corps types zijn dan weet ik wel wie precies niet goed genoeg is voor wie :D

Haha @Clubsoda, meestal wel waar ja :D

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 17-02-2023 10:15:07 ]
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:10:12 #60
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208030086
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:06 schreef Clubsoda het volgende:
Van corpsballen heb je vooral last als ze zo 18-28 jaar zijn. Daarna worden het vanzelf weer normale mensen :+
Heb je nog geneukt?
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:12:04 #61
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208030112
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge

Heel voorzichtig durf ik te zeggen dat ik nu, half uur na het ontbijt, niet heel erg misselijk ben, maar een klein beetje.

En luisteren is ook een vak. Gisteren contact gehad met de assistente van de huisarts met de vraag of dit langdurige misselijk zijn kan liggen aan als die AB. De assistente sloeg “aan” op diaree en daar kreeg is vanochtend ook reactie op, moest loperamide nemen. Merkte dat gisteren ook, had het schermpje “diaree” open en bleef daar op doorvragen. Aan deze assistente wel duidelijk kunnen maken wat mijn vraag is.

Geen idee wat ik vanavond eet, maar straks meer overzicht. De ene vriezer is nu leeg en schoon, zo de koelkast schoonmaken en straks de andere vriezer ontdooien en schoonmaken en dan weet ik weer wat ik heb en wat op moet
Ik zou met de Huisarts willen praten, mijn huisarts zegt atlijd, als je diaree hebt moet daar iets naar buiten. Veel cola drinken en zoute stengels eten.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:13:14 #62
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208030124
quote:
Ik denk eendenborst met sinaasappelsaus, bloemige aardappels en rode kool.
pi_208030151
quote:
Ik denk gyoza en edamame. Dat is mijn 'ik heb geen inspiratie en geen verse groente in huis'-optie.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:16:53 #64
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208030153
quote:
het zijn van die mensen die bij de bank hebben gewerkt en nu hier en daar CFO zijn, of met een rijke vent getrouwd, of een glansrijke muzikale carriere hebben etc.. met een boot, of een huis in het buitenland die wekelijks golfen etc.. en dan ben ik maar een engineer , met een landgoed in het buitenland waar ik gewoon ZELF voor moet zorgen :D ik vraag me ook vooral af wat ik toch te converseren heb met die mensen.. heb ook geen zin in een etentje waar ik in mn eentje aan tafel zit voor me uit te staren enzo :+
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:17:33 #65
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208030160
quote:
wsl indier opgewarmd :9
pi_208030163
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:08 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hou bij dat gevoel dan maar extra in je achterhoofd dat iemand met zoveel mentale issues als ik, die ook nog eens kale pasta met ketchup en kaas eet niet uit noodzaak maar omdat lekker, dus ook (een jaar) lid is geweest. Elk huisje heeft zn kruisje, alleen zie je die niet altijd van buiten ;) en als zij de stereotype corps types zijn dan weet ik wel wie precies niet goed genoeg is voor wie :D

Haha @:Clubsoda, meestal wel waar ja :D
Ik was een ordinaire Knor, maar over de niet-corporale verenigingen zijn net zo goed vooroordelen :+
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:19:13 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208030175
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik zou met de Huisarts willen praten, mijn huisarts zegt atlijd, als je diaree hebt moet daar iets naar buiten. Veel cola drinken en zoute stengels eten.
Dat is wel achterhaald advies. Gewoon normaal eetpatroon wordt aangeraden tegenwoordig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:20:24 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208030187
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:16 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik denk gyoza en edamame. Dat is mijn 'ik heb geen inspiratie en geen verse groente in huis'-optie.
Idem hier, inclusief siu mai erbij.

Dochter noemt het schietboontjes trouwens, treffend vaak ook wel als zij eet. Letterlijk en figuurlijk :+
pi_208030194
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Cor in de zin van corps?
Centrale OndernemingsRaad in mijn hoofd
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:22:18 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208030209
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:16 schreef Barreltje het volgende:

[..]
het zijn van die mensen die bij de bank hebben gewerkt en nu hier en daar CFO zijn, of met een rijke vent getrouwd, of een glansrijke muzikale carriere hebben etc.. met een boot, of een huis in het buitenland die wekelijks golfen etc.. en dan ben ik maar een engineer , met een landgoed in het buitenland waar ik gewoon ZELF voor moet zorgen :D ik vraag me ook vooral af wat ik toch te converseren heb met die mensen.. heb ook geen zin in een etentje waar ik in mn eentje aan tafel zit voor me uit te staren enzo :+
Zijn allemaal mensen die zelf hun poep moeten afvegen na het toilet en die 's ochtends uit hun bek meuren :+

Muts, gewoon gaan verwonderen en kijken welke onderwerpen tof zijn. Je kunt altijd over chatGPT beginnen want dat snapt iedereen tegenwoordig wel en heeft er wel een mening over :P
pi_208030214
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:16 schreef Myraela het volgende:

[..]
Lekker :9

Vanmiddag hebben we nog sushi van gisteren. En vanavond nog een kliekje curry.
pi_208030219
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:20 schreef Molo het volgende:
schietboontjes
O+
pi_208030227
quote:
De meeste. Niet alle helaas.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:25:14 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208030240
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:23 schreef Myraela het volgende:

[..]
O+
Mafaldine (soort pasta, lekkerste is van De Cecco O+ ) noemt ze kreukelpasta.

Heerlijk man, de leef _O_
pi_208030242
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik was een ordinaire Knor, maar over de niet-corporale verenigingen zijn net zo goed vooroordelen :+
God ja jullie!
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:25:51 #76
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208030247
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Zijn allemaal mensen die zelf hun poep moeten afvegen na het toilet en die 's ochtends uit hun bek meuren :+

Muts, gewoon gaan verwonderen en kijken welke onderwerpen tof zijn. Je kunt altijd over chatGPT beginnen want dat snapt iedereen tegenwoordig wel en heeft er wel een mening over :P
eehhh :?
pi_208030259
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
God ja jullie!
Vaag alto-watje :{w
pi_208030260
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Maar dat is niet het probleem, de misselijkheid is het probleem.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:27:22 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208030270
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:25 schreef Barreltje het volgende:

[..]
eehhh :?
Nooooooo

Serieus? :D

https://chat.openai.com/chat

Chatbot vanuit OpenAI, gebaseerd op Large Language Modelling

- I - love - it -
pi_208030275
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:25 schreef Molo het volgende:
Mafaldine (soort pasta, lekkerste is van De Cecco O+ ) noemt ze kreukelpasta.

Heerlijk man, de leef _O_
Dat is toch ook wel een veel betere naam.
pi_208030278
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:16 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Leg je vooroordelen opzij :)
Dat is niet onaardig bedoeld! Maar als je met dit beeld in je ogen begint, heb je jezelf al neergesabeld, hen opgehemeld en eigenlijk de deur tot een gesprek al dichtgegooid. Stel je open, toon oprechte interesse in wie zij zijn, stel vragen, dan komt er vast vanzelf een gesprek. Ook mensen met dat soort banen etc zijn gewoon een mens met sterke en zwakke kanten. En als niet, dan heb je het iig een eerlijke kans gegeven ipv van tevoren al opgegeven :)

SPOILER
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:32:47 #82
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208030317
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:27 schreef Molo het volgende:

[..]
Nooooooo

- I - love - it -
ja joh.. ik heb er wel ergens van gehoord, maar weet er niks vanaf en kan er dus geen mening over hebben :+
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:34:22 #83
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208030337
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:28 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Leg je vooroordelen opzij :)
Dat is niet onaardig bedoeld! Maar als je met dit beeld in je ogen begint, heb je jezelf al neergesabeld, hen opgehemeld en eigenlijk de deur tot een gesprek al dichtgegooid. Stel je open, toon oprechte interesse in wie zij zijn, stel vragen, dan komt er vast vanzelf een gesprek. Ook mensen met dat soort banen etc zijn gewoon een mens met sterke en zwakke kanten. En als niet, dan heb je het iig een eerlijke kans gegeven ipv van tevoren al opgegeven :)

SPOILER
het komt ook wel goed hoor..
maar van tevoren zit het dan enorm in mijn hoofd :P

mijn vriendin is dochter van 2 artsen.. en ZIJ is ook leuk :) maar het is haar verjaardag dus ik kan niet de hele tijd aan haar hangen ;)
pi_208030343
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:27 schreef Molo het volgende:
Nooooooo

- I - love - it -
Ik heb gisteren chatGPT verbetert, Hij (voor mijn gevoel is de AI mannelijk) gaf me gelijk.
Jross zei wel: Je helpt nu Skynet hè, dat besef je toch wel?

Barrel, ik kan me niet voorstellen dat jij je minderwaardig zou voelen bij anderen. Ik zou gewoon droppen dat je regelmatig op booreilanden zit, super interessant :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:37:04 #85
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208030364
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb gisteren chatGPT verbetert, Hij (voor mijn gevoel is de AI mannelijk) gaf me gelijk.

Barrel, ik kan me niet voorstellen dat jij je minderwaardig zou voelen bij anderen. Ik zou gewoon droppen dat je regelmatig op booreilanden zit, super interessant :7
een van de sollicitaties die ik gedaan heb is daadwerkelijk op een booreiland.. kan ik dat eindelijk eens goed zeggen
SPOILER
pi_208030410
Joh, die mensen kennen een woord als productieplatform helemaal niet. Wel booreiland *O*

Of je kan het ze uitleggen, heb je weer wat te vertellen :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208030476
Ik vind het sowieso wel wat sad als we in een wereld leven waar je zelfs met dat gevoel rond moet lopen als je van jezelf weet dat je het gewoon prima voor elkaar hebt.

Ik vind het van te voren altijd even spannend als ik weet dat ik met onbekende mensen moet gaan mengen, maar echt totaal niet om wat zij doen of hebben. Ik heb dat soort functies of rijkdom nooit nagestreefd, dus het boeit me eigenlijk ook totaal niet als een ander het wel heeft. Ik vind het wel vervelend als mensen daar zelf zo gefocust op zijn en het graag allemaal nog net iets groter maken. Als een auto ineens constant met een merk benoemd moet worden, een of andere bullshit term voor een huis om duidelijk te laten merken dat het vooral geen standaard rijtjeshuis is en al die andere onzin. Ik heb zo'n tante. :r Maar in mijn ogen zijn dat juist de mensen die er erg graag bij willen horen, maar het eigenlijk niet echt lukt.
pi_208030501
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:34 schreef Barreltje het volgende:

[..]
het komt ook wel goed hoor..
maar van tevoren zit het dan enorm in mijn hoofd :P

mijn vriendin is dochter van 2 artsen.. en ZIJ is ook leuk :) maar het is haar verjaardag dus ik kan niet de hele tijd aan haar hangen ;)
Dat snap ik wel, maar zie het dan iig niet als onzekerheid of gevoel minder waard te zijn, maar als het hebben van vooroordelen die helemaal niet bevestigd hoeven te worden. Jij voelt je minderwaardig omdát je een bepaald bevooroordeeld beeld van deze groep mensen hebt.

Ik 'overreageer' mss wat, maar net zoals jij niet gezien wil worden als 'maar een engineer die haar landgoed zelf moet onderhouden' kan dat natuurlijk net zo hard andersom gelden voor hen. En ik voel me by proxy dus wat aangesproken, omdat mensen óók dat beeld van mij/mijn gezin hebben, en dat vind ik net zo ontzettend irritant als wanneer het de andere kant op geldt.

Natuurlijk zijn er mensen in de groep die jij omschrijft die zich wel naar dat vooroordeel gedragen. Maar ook genoeg niet. Mijn vader zit net zo graag met de klusjesman van de golfbaan aan de lunch als met een CEO van een of ander bedrijf, als ze maar wat te vertellen hebben. En dus liever bij een klusjesman die wat te vertellen heeft dan bij een CEO die alleen maar over zijn Tesla praat. En mijn vader vindt het ook erg vervelend/beledigend als er vanuit gegaan wordt dat hij wel niet met de klusjesman zal willen praten, want zo is hij helemaal niet. Een groep mensen wegzetten onder een stereotype is altijd ongewenst, ook als het gaat om CEO's etc.

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 17-02-2023 10:59:16 ]
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:09:45 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208030651
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nice!

En klopt, je verbetert de boel dan. Maar och, zonder jouw effort gaat de boel ook kneitersnel door. Heerlijk, kan het domme werk door AI gedaan worden en de interessante zaken met de menselijke vinger O+

En eens, Bar zit in een bizarre wereld joh, is iedereen wel nieuwsgierig naar
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:10:09 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208030655
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:37 schreef Barreltje het volgende:

[..]
een van de sollicitaties die ik gedaan heb is daadwerkelijk op een booreiland.. kan ik dat eindelijk eens goed zeggen
SPOILER
Ik zie een piemel en een zak *O*
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:10:41 #91
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208030660
ik zal volgende keer bij een post zeggen dat men er niet te serieus op in moet gaan :+
af en toe wil ik gewoon even zeiken zonder dat mn hele psyche ondersteboven gehaald hoeft te worden
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:11:12 #92
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208030667
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:03 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Hou op hoor! Iedereen is goed genoeg :(
pi_208030685
quote:
Als jij het (niet) weet…kook niet.

Gister spruitjes uit de oven - eerst gekookt - met uitgebakken spekjes en walnoten en champignons. Oh en wat kaas erover. Met gebakken aardappeltjes. Er werd gejuicht aan tafel.
Is dat inspiratie?

Succes met schurende spierpijn, @Candaasje
Doe je regelmatig pauzeren! bij het schuren, met een machine?
Daaraan hield ik nog steeds minder krachtige handen over. -O-
Té lang doorgaan, nog een stukje…bijna klaar ….kom op….dat kan ik…

@sigme Ooit maakte ik tarte tatin met sinasappel.
Alleen zijn dat er niet veel tegelijk. Door jouw vraag denk ik weer daaraan.
Kan wel weer eens in de herhaling.
En er zijn cakes met hele sinasappels met schil en al door het beslag.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:13:45 #94
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208030698
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:10 schreef Barreltje het volgende:
ik zal volgende keer bij een post zeggen dat men er niet te serieus op in moet gaan :+
af en toe wil ik gewoon even zeiken zonder dat mn hele psyche ondersteboven gehaald hoeft te worden
Oh te laat :D
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:17:01 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208030722
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:12 schreef AnneX het volgende:

[..]
Als jij het (niet) weet…kook niet.

Gister spruitjes uit de oven - eerst gekookt - met uitgebakken spekjes en walnoten en champignons. Oh en wat kaas erover. Met gebakken aardappeltjes. Er werd gejuicht aan tafel.
Is dat inspiratie?

Succes met schurende spierpijn, @:Candaasje
Doe je regelmatig pauzeren! bij het schuren, met een machine?
Daaraan hield ik nog steeds minder krachtige handen over. -O-
Té lang doorgaan, nog een stukje…bijna klaar ….kom op….dat kan ik…

@:sigme Ooit maakte ik tarte tatin met sinasappel.
Alleen zijn dat er niet veel tegelijk.
En er zijn cakes met hele sinasappels met schil en al door het beslag.
Ah! Nu weet ik ineens weer waarom ik spek had gekocht laatste keer bij de slager _O- _O-
Die vroeg me namelijk wat ik er uiteindelijk mee gemaakt had (nieuwsgierige man dat altijd :D ) en ik wist het echt niet meer :')

Gebakken/gestoofde spruitjes, gebakken spek en gekookte kastanjes. Hemels O+
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:18:10 #96
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208030737
Ik doe spruitjes altijd hetzelfde: in de oven, met spekjes en een beetje bruine suiker. Worden ze lekker krokant en een vleugje zoet O+
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:18:20 #97
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208030741
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Nice!

En klopt, je verbetert de boel dan. Maar och, zonder jouw effort gaat de boel ook kneitersnel door. Heerlijk, kan het domme werk door AI gedaan worden en de interessante zaken met de menselijke vinger O+

En eens, Bar zit in een bizarre wereld joh, is iedereen wel nieuwsgierig naar
Ik vind het wel balen dat je er zo vaak niet in kunt wegens te druk
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:19:23 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208030756
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:18 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik vind het wel balen dat je er zo vaak niet in kunt wegens te druk
Wordt natuurlijk overspoeld, en bewust ook afgeknepen zodat mensen betaald abo nemen :+
pi_208030763
Hier vanavond AVG met snijbonen en een vegan-eenheid.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:19:46 #100
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208030764
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Wordt natuurlijk overspoeld, en bewust ook afgeknepen zodat mensen betaald abo nemen :+
Ook daar is een wachtlijst voor helaas.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:20:17 #101
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208030767
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:19 schreef Tuindier het volgende:
Hier vanavond AVG met snijbonen en een vegan-eenheid.
Ik snap nooit waarom mensen wetgeving als avondeten eten. Tot ik de beroepsdeformatie even uitschakel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')