abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207969990
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 19:30 schreef Redefine het volgende:

[..]
Anke pakte gisteren 1000 euro die een mol niet zou pakken. De rest was er al voorbij gelopen.
Owja, dacht al er was iets dat Anke minder verdacht maakte.
pi_207970136
Ik kan er niet bij dat de kandidaten hun eigen kist meenamen.

"Ben je zeker?" Ehm nee, dus wil ik een kist? Ehm, nee...
Hotapnyc
  Redactie Sport zondag 12 februari 2023 @ 22:33:01 #228
274204 crew  Mexicanobakker
pi_207973186
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 19:30 schreef Redefine het volgende:

[..]
Anke pakte gisteren 1000 euro die een mol niet zou pakken. De rest was er al voorbij gelopen.
Alsof er niet gedubbelcheckt zou zijn.

Alleen Jurre blijft voor mij echt over, eigenlijk, puur op basis van afstrepen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 13 februari 2023 @ 09:02:27 #229
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207976334
Sowieso hoeft de mol helemaal niets meer te doen toch? De opdrachten zijn al gemaakt voor de mol.
  maandag 13 februari 2023 @ 09:04:16 #230
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207976353
Maar er hoefde dus ook niemand uit toch deze aflevering?
pi_207976398
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 09:04 schreef xzaz het volgende:
Als niemand een kist mee had genomen niet nee, of De Mol de enige was. Ik zit me nog af te vragen of ze nou per locatie maar één kist mee mochten nemen? Want dan zou je er als Mol alleen maar voor hoeven te zorgen dat er uberhaupt een kist gepakt wordt, en dan zouden Daniel en Jurre als Mol alleen maar hoeven te sturen en ingrijpen wanneer nodig.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Miss 200.000.000! maandag 13 februari 2023 @ 09:09:21 #232
367000 roos94
pi_207976411
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 09:04 schreef xzaz het volgende:
Dan zou forumland ontploffen van woede als niemand een kiest nam _O- 2x geen afvaller
  maandag 13 februari 2023 @ 09:10:00 #233
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207976421
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 09:08 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Als niemand een kist mee had genomen niet nee, of De Mol de enige was. Ik zit me nog af te vragen of ze nou per locatie maar één kist mee mochten nemen? Want dan zou je er als Mol alleen maar voor hoeven te zorgen dat er uberhaupt een kist gepakt wordt, en dan zouden Daniel en Jurre als Mol alleen maar hoeven te sturen en ingrijpen wanneer nodig.
Zelfs als iedereen een kist had meegenomen hoeft er toch niemand uit. Zelfs met die 5 vragen extra kan je nog steeds een test slechter maken? Of deden die tests gewoon niet meer mee?
  maandag 13 februari 2023 @ 09:11:13 #234
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207976438
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 09:09 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dan zou forumland ontploffen van woede als niemand een kiest nam _O- 2x geen afvaller
Ik bedoel:

persoon a maakt een test met 15 vragen: 10 vragen fout
persoon b maakt een test met 20 vragen: 9 fout.

Alleen test b heeft dus de volledige test gemaakt. Moet dan persoon b weg?
pi_207976444
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 09:10 schreef xzaz het volgende:

[..]
Zelfs als iedereen een kist had meegenomen hoeft er toch niemand uit. Zelfs met die 5 vragen extra kan je nog steeds een test slechter maken? Of deden die tests gewoon niet meer mee?
Het ging er volgens mij om dat enkel de mensen met een kist een volledige test hebben gevuld en daarmee in aanmerking kwamen voor executie.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 13 februari 2023 @ 09:14:17 #236
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207976490
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 09:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het ging er volgens mij om dat enkel de mensen met een kist een volledige test hebben gevuld en daarmee in aanmerking kwamen voor executie.
Zo begreep ik het niet.. maar er is dit seizoen wel meer onduidelijk. Die hele opdracht van 'op eieren lopen' sloeg ook nergens op.

edit: Als ik er zo over nadenk heeft het maken van die test ook helemaal geen zin gehad :') alleen voor het bepalen van de autovolgorde en een vraag in de test. :')

[ Bericht 20% gewijzigd door xzaz op 13-02-2023 09:20:26 ]
pi_207977199
Wat een rare testvraag in de app.

"Als hoeveelste kreeg de mol zijn eliminatiescherm te zien?" met als antwoordopties als eerste, als tweede of de Mol kreeg zijn scherm niet te zien. Dus Soy is de mol niet? Soy heeft geen scherm gezien? Het is geen optie omdat wij Soy zijn scherm in de aflevering niet gezien hebben?
Sowieso dacht ik dat het een "echte" testvraag was die je krijgt in de app, dus ik vind het maar raar.
pi_207977276
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 10:08 schreef Irritatie100 het volgende:

"Als hoeveelste kreeg de mol zijn eliminatiescherm te zien?" met als antwoordopties als eerste, als tweede of de Mol kreeg zijn scherm niet te zien. Dus Soy is de mol niet? Soy heeft geen scherm gezien? Het is geen optie omdat wij Soy zijn scherm in de aflevering niet gezien hebben?
Sowieso dacht ik dat het een "echte" testvraag was die je krijgt in de app, dus ik vind het maar raar.
Dit was ook mijn eerste gedachte. Ik heb nu echt het gevoel dat we iets over het hoofd zien, of hebben ze toch een steekje laten vallen bij deze vraag?

Even een aanvulling, wij als kijker hebben Soy zijn scherm niet gezien. Maar Soy heeft wel zijn scherm gezien. Soy zou echter een mol kunnen zijn. Wij, de kijker natuurlijk niet. Dus vanuit dat perspectief zou je zeggen dat deze vraag met bijbehorende antwoorden suggereert dat Soy de mol niet is. Maar dat kan nooit de bedoeling zijn.

Ik heb ook maar een e-mail gestuurd, in de hoop op die manier duidelijkheid te krijgen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cornelis83 op 13-02-2023 10:23:44 (Aanvulling) ]
  maandag 13 februari 2023 @ 10:39:23 #239
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_207977586
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 09:11 schreef xzaz het volgende:

[..]
Ik bedoel:

persoon a maakt een test met 15 vragen: 10 vragen fout
persoon b maakt een test met 20 vragen: 9 fout.

Alleen test b heeft dus de volledige test gemaakt. Moet dan persoon b weg?
Laten we beginnen met dat ze volgens mij vragen goed tellen, en niet vragen fout.

Daarom zou het hier 5 goed tegen 11 goed zijn.

Om die reden kan je mensen die maar 15 vragen hebben ook niet meenemen in de executie, want de kans is veel groter dat ze er minder goed hebben. En dus doen alleen mensen mee met een stoeltje en gaat er altijd iemand naar huis.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  Manager PR/Moderator maandag 13 februari 2023 @ 10:43:34 #240
269689 crew  Viv
pi_207977629
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 09:02 schreef xzaz het volgende:
Sowieso hoeft de mol helemaal niets meer te doen toch? De opdrachten zijn al gemaakt voor de mol.
Dit seizoen kan er om de haverklap geld uit de pot gehaald worden, ik vind dat wel jammer. Want dan is de euforie na het goed volbrengen van een opdracht ook weinig meer waard. Morgen kan het immers weer verdampt zijn. :{w
pi_207977754
Ik vind het jammer dat ze dit seizoen zo veel jatten van de Belg. Afgelopen aflevering weer dat lopen over die planken (soort vloer is lava) en komende week een 'ontmoeting met de Mol' waar ik voor vrees.
pi_207977934
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 09:08 schreef TheVulture het volgende:

[..]
In de praktijk is de kans dat er nul kistjes meegenomen zouden worden natuurlijk iets van 0,01% ofzo, dus ik kan me wel voorstellen dat de redactie die gok wel aandurfde :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_207977967
quote:

Ja, dat klopte voor mijn gevoel ook niet. Tenzij er een heel rare wending was geweest dat Rik buiten beeld geen scherm had laten zien aan Soy, maar hem rechtstreeks had gezegd dat hij verder door mocht. Maar dat lijkt me erg gezocht.
pi_207978024
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 11:07 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, dat klopte voor mijn gevoel ook niet. Tenzij er een heel rare wending was geweest dat Rik buiten beeld geen scherm had laten zien aan Soy, maar hem rechtstreeks had gezegd dat hij verder door mocht. Maar dat lijkt me erg gezocht.
In de biecht van de afvaller beschrijft Nabil dat Soy wel een groen scherm te zien kreeg en daarna mocht vertrekken.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_207978082
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 11:12 schreef Madhouse11 het volgende:

[..]
In de biecht van de afvaller beschrijft Nabil dat Soy wel een groen scherm te zien kreeg en daarna mocht vertrekken.
Ja, dan kan Soy dus niet de mol zijn. Dat lijkt nu onbedoeld al verklapt te worden.
  maandag 13 februari 2023 @ 11:22:37 #246
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_207978182
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 10:51 schreef PicoMMP het volgende:
Ik vind het jammer dat ze dit seizoen zo veel jatten van de Belg. Afgelopen aflevering weer dat lopen over die planken (soort vloer is lava) en komende week een 'ontmoeting met de Mol' waar ik voor vrees.
De vloer is lava is nou niet bepaald bedacht door De Mol, het is een bekend spelletje dat al langer bestaat. Daarnaast was de Belgische opdracht ook persoonlijk gedreven: er was een vrijstelling te verdienen en was er sprake van meubilair waarmee ze moesten werken i.p.v. planken en eieren. En ontmoeting met de mol... 2008, Dennis Weening, is 'Ego/Edo de mol?'.

Er zit verder wel hier en daar wat overlap in maar waarom is dat jammer? Als het een goede opdracht is dan is het een goede opdracht. En elk jaar heb je betere en mindere opdrachten. Dan heb ik liever dat ze goed jatten dan slecht verzinnen.

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 10:43 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit seizoen kan er om de haverklap geld uit de pot gehaald worden, ik vind dat wel jammer. Want dan is de euforie na het goed volbrengen van een opdracht ook weinig meer waard. Morgen kan het immers weer verdampt zijn. :{w
Ik vind het eigenlijk wel meevallen:
Aflevering 2, opdracht 1 stalen zenuwen: Sarah had zich terug kúnnen kopen maar hier kwam wel strategie bij kijken voor zowel Sarah als de mol.
Aflevering 5, opdracht 2 verschijning: kiezen voor envelop met geld voor het verdubbelen van het bedrag of kiezen voor een joker
Aflevering 6: voor ¤500,- per kist (maximaal ¤2000,-) je eigen eliminatiestoel kopen

De andere opdrachten kon hooguit tijdens het spel gekozen worden voor (of per ongeluk) het geld niet in de pot maar een joker, maar ging het niet van het verdiende geld af.

Als je het vergelijkt met andere jaren dan waren de bedragen vaak hoger en de kans dat het er uit ging groter (veilingen, bieden op vrijstellingen etc.). En dit jaar vind ik er meer strategie of twists achter zitten.

Aan elk seizoen is wel wat op te merken, maar dat is zelfs bij de Belgen zo. Het blijft een leuk programma om naar te kijken. En ik vind het dit jaar qua opdrachten en twists erg goed in elkaar zitten.
Fuck the EBU
pi_207979046
quote:

Net toch even teruggekeken.
Ik ga uit van een fout in de testvraag, en dat je het moet bekijken vanuit perspectief van de tv-kijker.
1e scherm: Ranomi
2e scherm: Anke
Geen scherm: Soy, Jurre en Daniël
3e scherm: Nabil. Maar die kan de mol niet zijn, want rood. Dus ook geen antwoord-optie.

Anders is het heeeel knullig :')
Nou ja, sowieso wel eigenlijk. Want de vraag sloeg dan (tekstueel) ook nergens op.
pi_207979131
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 12:06 schreef Piles het volgende:

[..]
Net toch even teruggekeken.
Ik ga uit van een fout in de testvraag, en dat je het moet bekijken vanuit perspectief van de tv-kijker.
1e scherm: Ranomi
2e scherm: Anke
Geen scherm: Soy, Jurre en Daniël
3e scherm: Nabil. Maar die kan de mol niet zijn, want rood. Dus ook geen antwoord-optie.

Anders is het heeeel knullig :')
Nou ja, sowieso wel eigenlijk. Want de vraag sloeg dan (tekstueel) ook nergens op.
Zo zal het wel bedoeld zijn inderdaad, maar het is gewoon wel heel knullig verwoord dan ja..

En ik blijf het bijzonder vinden dat je deze vraag kreeg, ik dacht altijd dat het een echte testvraag was en dat kan met deze vraag natuurlijk nooit.
  Moderator maandag 13 februari 2023 @ 13:04:05 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207979937
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 11:16 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, dan kan Soy dus niet de mol zijn. Dat lijkt nu onbedoeld al verklapt te worden.
Of Nabil speelt het spel mee ;)

Het kan ook zo zijn dat Soy geen scherm heeft gezien "want mol", dat dit verteld is waar Nabil bij zat. Er zal vast een reden zijn dat we het niet gezien hebben, zodat we dat later terugzien en denken WTF?!?

Al denk ik niet dat Soy de mol is maar goed ;)
5 - 28 februari Thailand O+
pi_207979968
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 13:04 schreef MaJo het volgende:
Het kan ook zo zijn dat Soy geen scherm heeft gezien "want mol", dat dit verteld is waar Nabil bij zat.
Haha, dat zou wat zijn :D Maar het zou kunnen ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')