Een week (of twee weken) eerder had toch geen wezenlijk ander beeld gegeven? Bovendien mag je er vanuit gaan dat je toppers zich op eender welk moment plaatsen en dat een uitschieter vaak gaat om het laatste plaatsje op een afstand of op een onderdeel waar Nederland toch al geen top is. En tijdens dit toernooi hoorde je alsnog dat er allerlei mensen hard aan het doortrainen waren, tot een Snellink die zich niet eens wist te plaatsen aan toe.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk, dat je de plaatsingswedstrijden dusdanig wilt hebben qua timing dat je niet opeens mensen ergens naartoe stuurt die dan uit vorm zijn. Die timing lijkt me belangrijker dan al dan niet in de weg zitten van een WB. Uiteindelijk gaat het toch om de eindtoernooien in het schaatsen.
Winnende tijden antigenotquote:
Zal vooral veel geld kosten lijkt me.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Winnende tijden antigenot
Is die ijsmeester in Tomaszow nou gewoon heel slecht of wat is de reden? Ga gewoon eens in de leer bij die van Thialf ofzo
Als de omstandigheden voor iedereen gelijk zijn hoeft het toch niet allemaal perfect Thialfijs te zijn?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Winnende tijden antigenot
Is die ijsmeester in Tomaszow nou gewoon heel slecht of wat is de reden? Ga gewoon eens in de leer bij die van Thialf ofzo
Dat is zo, maar ik vind zeker de middenafstanden een stuk leuker om naar te kijken als de omstandigheden goed zijn. Voor de 1500m zijn de allrounders nu zo erg in het voordeel dat er een stuk minder kanshebbers overblijven.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als de omstandigheden voor iedereen gelijk zijn hoeft het toch niet allemaal perfect Thialfijs te zijn?
Gepiekt vorige week op het NK?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:25 schreef hhh38 het volgende:
Roest wint niet
Dacht dit ideale omstandigheden waren voor hem, maar toch gewoon 2x een seconde verval
Ongeveer wel:quote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:27 schreef hhh38 het volgende:
Ik stoor me aan "Kungshuig", is dat hoe je het uitspreekt @:Felagund?
Is ook ongeveer 15 jaar jonger.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:37 schreef DecoAoreste het volgende:
Nu die andere oma.
Deze kan nog wél behoorlijk schaatsen.
Dat zegt meer over Pechstein dan over Sablikova.quote:
Als ze ook een keer wat wil winnen dan denk ik toch dat ze vlakkere schema's moet leren rijden.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:51 schreef hhh38 het volgende:
Toch niet volledig kapot gegaan, ik vind het een mooie instelling
Het WK is straks weer in Heerenveen, dan kom je weg met deze tactiek. Al denk ik dat het ook dan niet genoeg is voor een podiumplek.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ze ook een keer wat wil winnen dan denk ik toch dat ze vlakkere schema's moet leren rijden.
Blijft ongemakkelijk voelen die hand ....quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben wel blij dat we blijven volhouden dat je niet hoeft te trainen op de TP.
Uiteindelijk wel 1e met 5/100 voor .. Nederland 3equote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:30 schreef Janneke141 het volgende:
1e plaats op 2 honderdste achterstand.
Ik vind het een heel leuk onderdeel, maar er gaat wel altijd een stuk meer mis dan bij de traditionele afstandenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Doe dit voortaan maar weer in het circus
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:51 schreef hhh38 het volgende:
Roest zegt dat het een druk seizoen is met meer wedstrijden dan andere seizoenen
''Dubreuil leek verslagen''quote:Op zaterdag 11 februari 2023 15:58 schreef Toby56 het volgende:
Van Dijk na 300 meter:
"Morishige neemt het initiatief over."
Geweldig gewoon.
Ja... het idee alleen al dat je terugverlangt naar Frank Snoeks.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:00 schreef Aguero het volgende:
[..]
''Dubreuil leek verslagen''
Murakami was er op geen enkel moment voorbij,
Die tijd van Dijs is heel goed voor Tomaszowquote:Op zondag 12 februari 2023 13:42 schreef Cyan9 het volgende:
Dubbele Nederlandse winst in de B-groep 1000 meter. Naomi Verkerk met een miniem verschil bij de vrouwen, Wesley Dijs met een behoorlijk groot verschil bij de mannen.
NOS haat sportquote:Op zondag 12 februari 2023 16:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
NOS weer eens te laat voor de eerste rit![]()
Het was de winnende tijd geweest, geen enkele keer genoemd bij de NOS volgens mij. De "samenvatting" ook: nummer 3 geen seconde van uitgezonden, de laatste rit met Dubreuil die na 600m 1e staat alleen de laatste 50m uitgezondenquote:Op zondag 12 februari 2023 14:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die tijd van Dijs is heel goed voor Tomaszow
Hij is sneller dan vorige week in Heerenveen (lol)
Is wel benoemd, denk voordat de uitzending op tv startte. Ik kijk echt alleen maar op de stream, daar krijg je de laatste tijd gewoon alles te zien.quote:Op zondag 12 februari 2023 22:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het was de winnende tijd geweest, geen enkele keer genoemd bij de NOS volgens mij. De "samenvatting" ook: nummer 3 geen seconde van uitgezonden, de laatste rit met Dubreuil die na 600m 1e staat alleen de laatste 50m uitgezonden
Ja, dat zou ik ook doen als ik live had kunnen kijken vanmiddag. Ik keek vanavond alleen alles terug wat op Studio Sport is geweest. Maar toen ik dacht dat de massastart mannen zou komen kwam het journaal en daar zetten ze dan niet eens een samenvatting van online.quote:Op zondag 12 februari 2023 23:49 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Is wel benoemd, denk voordat de uitzending op tv startte. Ik kijk echt alleen maar op de stream, daar krijg je de laatste tijd gewoon alles te zien.
Ik wilde PLAYER zeggen.quote:Op zondag 12 februari 2023 22:59 schreef hhh38 het volgende:
Oh en Mass Start voor vrouwen is geen sport.
Mass Start heren geen beelden van te vinden
quote:Voor de zesde en laatste World Cup (17-19 februari) hebben de meeste schaatsers van Jumbo-Visma het vliegtuig gepakt naar Polen, terwijl Patrick Roest, Femke Kok en Marijke Groenewoud juist naar Nederland zijn gevlogen om zich voor te bereiden op het WK Afstanden.
De laatste wereldbeker zal door de schaatsers van TeamNL gebruikt worden om wedstrijdritme op te doen in aanloop naar het WK Afstanden (2-5 maart). Onder anderen Jutta Leerdam (wel absent op 1500 meter), Thomas Krol en Jorrit Bergsma zijn weer terug te vinden in de selectie.
Patrick Roest had al aangegeven zich te willen focussen op de traingen en heeft zich met zijn ploeggenoot Marcel Bosker afgemeld. Afgelopen weekend kende Femke Kok geen optimale races en zij zal zich in Thialf voorbereiden op de mondiale titelstrijd. Irene Schouten slaat naast de vijfde World Cup ook de zesde over. Na haar twee gouden medailles is Marijke Groenewoud naar Nederland teruggevlogen.
Bij de wereldbeker in Tomaszów Mazowiecki zijn de laatste tickets voor het WK te verdienen. TeamNL moet bij de mass start voor mannen nog enkele punten binnenhalen om zeker te zijn van twee startbewijzen . Omdat Jorrit Bergsma net buiten de benodigde top-24 staat, is Louis Hollaar (plek negentien) wederom naar voren geschoven om het ticket veilig te stellen.
De volledige selectie:
Vrouwen
500 meter: Jutta Leerdam, Michelle de Jong, Marrit Fledderus, Dione Voskamp, Naomi Verkerk.
1000 meter: Jutta Leerdam, Antoinette Rijpma – de Jong, Michelle de Jong, Isabel Grevelt, Marrit Fledderus.
1500 meter: Antoinette Rijpma – de Jong, Joy Beune, Reina Anema, Elisa Dul, Myrthe de Boer.
3000 meter: Antoinette Rijpma – de Jong, Joy Beune, Sanne in ’t Hof, Reina Anema, Robin Groot.
Teamsprint: Michelle de Jong, Marrit Fledderus, Isabel Grevelt.
Mass start: Elisa Dul, Robin Groot.
Mannen
500 meter: Merijn Scheperkamp, Dai Dai N’tab, Hein Otterspeer, Stefan Westenbroek, Janno Botman.
1000 meter: Hein Otterspeer, Thomas Krol, Joep Wennemars, Merijn Scheperkamp, Wesly Dijs.
1500 meter: Thomas Krol, Kjeld Nuis, Wesly Dijs, Chris Huizinga, Louis Hollaar.
5000 meter: Jorrit Bergsma, Beau Snellink, Kars Jansman, Lex Dijkstra, Jordy van Workum.
Teamsprint: Stefan Westenbroek, Merijn Scheperkamp, Janno Botman.
Mass start: Bart Hoolwerf, Louis Hollaar.
Nederlanders geven niks om World Cup winst voorbeeld 1222318x. Roest zou maar top 8 hoeven te rijden om de lange afstands WC te winnen, dat zou zelfs middenin een trainingsblok op 80% lukken met zijn kwaliteiten, maar nee hoor, hij slaat het gewoon helemaal over. Voor Groenewoud en de Mass Start was het nog makkelijker.quote:
quote:Op maandag 13 februari 2023 15:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nederlanders geven niks om World Cup winst voorbeeld 1222318x. Roest zou maar top 8 hoeven te rijden om de lange afstands WC te winnen, dat zou zelfs middenin een trainingsblok op 80% lukken met zijn kwaliteiten, maar nee hoor, hij slaat het gewoon helemaal over. Voor Groenewoud en de Mass Start was het nog makkelijker.
Je doet net alsof die enkel eventjes naar de schaatsbaan hoeft te rijden. Die schaatsbaan staat wel ergens in Polen in dit geval, dat betekent dus minimaal 2 reisdagen, 2 dagen niet in je eigen bed slapen en 2x een vliegtuig in die gewoon niet goed zijn voor een sporter.quote:Op maandag 13 februari 2023 15:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nederlanders geven niks om World Cup winst voorbeeld 1222318x. Roest zou maar top 8 hoeven te rijden om de lange afstands WC te winnen, dat zou zelfs middenin een trainingsblok op 80% lukken met zijn kwaliteiten, maar nee hoor, hij slaat het gewoon helemaal over. Voor Groenewoud en de Mass Start was het nog makkelijker.
Hij is er al, toch?quote:Op maandag 13 februari 2023 18:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Je doet net alsof die enkel eventjes naar de schaatsbaan hoeft te rijden. Die schaatsbaan staat wel ergens in Polen in dit geval, dat betekent dus minimaal 2 reisdagen en 2x een vliegtuig in die gewoon niet goed zijn voor een sporter.
Als het goed is die allang weer terug, ik las dat die in Heerenveen was trainen met Bosker. Maar anders had die een week suboptimaal in Polen moeten blijven, dat is ook niet ideaal.quote:
Oh leuk mijn woorden verdraaien om er iets heel anders van te maken...quote:Op maandag 13 februari 2023 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
Ik stel voor dat we voortaan alle internationale wedstrijden in Heerenveen rijden. Anders is het maar suboptimaal voor de Nederlanders.
Het feit dat een WC finale waar de prijzen voor het hele seizoen worden uitgereikt blijkbaar weinig betekenen voor (sommige) Nederlanders is toch een probleem? Ik zie dat geen enkel ander land doen. Jij gaat helemaal mee in de prioriteiten van de Nederlanders, maar voor het schaatsen als geheel is dit niet goed.quote:Op maandag 13 februari 2023 18:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Oh leuk mijn woorden verdraaien om er iets heel anders van te maken...
Ben er wel weer klaar mee.
Voor het schaatsen is het niet goed nee. Maar Nederlanders rijden wel drie toernooien extra waar ze goed moeten zijn om zich überhaupt te plaatsen. Dat geldt, op Japan op de 500 meter mannen na, ook voor geen enkel ander land.quote:Op maandag 13 februari 2023 19:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het feit dat een WC finale waar de prijzen voor het hele seizoen worden uitgereikt blijkbaar weinig betekenen voor (sommige) Nederlanders is toch een probleem? Ik zie dat geen enkel ander land doen. Jij gaat helemaal mee in de prioriteiten van de Nederlanders, maar voor het schaatsen als geheel is dit niet goed.
Ik vind pieken voor een plaatsingswedstrijd nog altijd een slap excuus, vooral omdat 1 voor diezelfde WC is die dan daarna maar matigjes serieus wordt genomen. Waarom moest je dan pieken op die plaatsingswedstrijd?quote:Op maandag 13 februari 2023 22:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Voor het schaatsen is het niet goed nee. Maar Nederlanders rijden wel drie toernooien extra waar ze goed moeten zijn om zich überhaupt te plaatsen. Dat geldt, op Japan op de 500 meter mannen na, ook voor geen enkel ander land.
En uiteindelijk dwingen Nederlandse schaatsers hun miljoenencontract af met prestaties op grote toernooien en niet omdat ze een World Cup-klassement winnen.
Alles begint gewoon bij de onlogische kalender.
2e werd een pas 19e jarige Japanse. Lijkt me wel een groot talent met zo'n tijd op deze baan.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:11 schreef Cyan9 het volgende:
B-groep 3000m vrouwen gewonnen door Sanne in 't Hof in 4:07.41, met slechts een honderdste verschil.
Horikawa, ja die is vorige week ook met enorme voorsprong WK Junioren gewordenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:17 schreef Max23 het volgende:
[..]
2e werd een pas 19e jarige Japanse. Lijkt me wel een groot talent met zo'n tijd op deze baan.
Nou inderdaad zeg, Schouten was hier niet aan gekomen gok ik.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:03 schreef wimderon het volgende:
Wat een sterke race van Wiklund zeg.
De Jong is een Heerenveen-schaatser. Onder perfecte omstandigheden lukt dat glijden met die lange klappen allemaal prima. Maar als er even wat aangepast dient te worden valt het al snel tegen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 14:12 schreef Toby56 het volgende:
Het blijft technisch nog steeds een probleem met Twanet. Na al die jaren. Een schoppende afzet naar achteren. Ik vermoed dat dat er niet meer uit te krijgen is. Als ze in blakende vorm verkeert, dan kan ze het (grotendeels) compenseren. Zo niet, dan is het helaas vaak worstelen geblazen.
Toch is dit resultaat uiteindelijk niet zo hopeloos als gisteren.
(We houden moed.)
Nederlanders gaan bij WK gewoon schroeien. Dit is dan te zwaar ijs bla blaquote:Op zaterdag 18 februari 2023 14:12 schreef Toby56 het volgende:
Het blijft technisch nog steeds een probleem met Twanet. Na al die jaren. Een schoppende afzet naar achteren. Ik vermoed dat dat er niet meer uit te krijgen is. Als ze in blakende vorm verkeert, dan kan ze het (grotendeels) compenseren. Zo niet, dan is het helaas vaak worstelen geblazen.
Toch is dit resultaat uiteindelijk niet zo hopeloos als gisteren.
(We houden moed.)
Ja, ondanks dat ze al jong een groot talent was, lijkt ze inderdaad niet het aanpassingsvermogen te hebben dat sommige andere toppers wel hebben.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 14:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
De Jong is een Heerenveen-schaatser. Onder perfecte omstandigheden lukt dat glijden met die lange klappen allemaal prima. Maar als er even wat aangepast dient te worden valt het al snel tegen.
Ik moet het nog zien met Stolz en het WK, die lijkt vooral goed te zijn op relatief zwaar ijs.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 00:18 schreef hhh38 het volgende:
Wiklund en Stolz
Wat een vaag schema reed Stolz. Eerst 1,9s verval en daarna maar 1,3s en de 3e slotronde van het veld rijden. Volgens mij kan hij nog een stuk harder als ie z'n races optimaler op gaat bouwen.
Wie was de laatste junior die (meerdere keren) goud pakte op de WK Afstanden trouwens?
Inzell is toch niet zwaar?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 14:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien met Stolz en het WK, die lijkt vooral goed te zijn op relatief zwaar ijs.
Inzell is een stuk langzamer dan Heerenveen terwijl het op bijna 700 meter hoogte ligt.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 14:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Inzell is toch niet zwaar?
Het blijft uiteindelijk toch speculeren.
Dat is het aardige van deze Poolse weekends: sommige eerdere zekerheidjes zijn plotseling niet zo zeker meer.
Toch wordt Inzell, voor zover mij bekend, niet als echt zwaar gezien.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 14:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Inzell is een stuk langzamer dan Heerenveen terwijl het op bijna 700 meter hoogte ligt.
Erik vond Lorentzen ook al zó goed en fris.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 14:35 schreef wimderon het volgende:
Erik helemaal blij dat de wedstrijd stil ligt.
quote:Op zaterdag 18 februari 2023 14:35 schreef wimderon het volgende:
Erik helemaal blij dat de wedstrijd stil ligt.
Mayday mayday!quote:
Stukje solipsismequote:Op zaterdag 18 februari 2023 15:53 schreef Mansjester het volgende:
Niet zo goed nagedacht voor een filosoof
Beau Snellink die de wereldbeker 5/10.000 meter kan gaan winnen, is ook bijzonder.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 15:59 schreef AllesKaputt het volgende:
Kars Jansman in de laatste rit van de wereldbekerfinale...schaatsen is stuk.
Leeft die gele man nog?quote:
Dat was toch Fatkulina?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 16:27 schreef Toby56 het volgende:
Ik dacht dat die gesloten pakkenregel was bedacht nadat/omdat Olga Graf in Sochi de hele wereld (incl. kinderen die fijn naar het schaatsen aan het kijken waren) haar tietjes liet zien.
Ik kruis voorlangs, dus ik benquote:Op zaterdag 18 februari 2023 15:53 schreef Mansjester het volgende:
Niet zo goed nagedacht voor een filosoof
Ze zei ook net iets te vaak dat ze het jammer vond dat ze de world cup niet had gewonnen. Altijd vervelende rubriek als je dat gaat roepen nadat je er voor kiest er eentje over te slaan.quote:Op zondag 19 februari 2023 15:33 schreef Marcoss het volgende:
Dat interview met Leerdam vliegt alle kanten op
Nou ja, ze zei dat ze blind de keuzes van Jac volgt en die vond dat dit beter was.quote:Op zondag 19 februari 2023 15:42 schreef Remco het volgende:
[..]
Ze zei ook net iets te vaak dat ze het jammer vond dat ze de world cup niet had gewonnen. Altijd vervelende rubriek als je dat gaat roepen nadat je er voor kiest er eentje over te slaan.
Die zal qua training/pieken ook wel iets anders zitten dan. Maar dan nog heel knap.quote:Op zondag 19 februari 2023 15:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar geen WK mogen rijden.. niveautje hoor
Oh zeker, bedoelde meer dat het iets zegt over de breedte in NL dat een schaatser die het WK mist, alsnog het niveau heeft om een WB te winnen. En dan heb je naast Dijs ook Verbij, Wennemars en Scheperkamp nog die dat op een goede dag kunnenquote:Op zondag 19 februari 2023 16:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die zal qua training/pieken ook wel iets anders zitten dan. Maar dan nog heel knap.
Kijk maar eens langs de baan naar de namen van de World Cup sponsoren.quote:Op zondag 19 februari 2023 15:42 schreef Remco het volgende:
[..]
Ze zei ook net iets te vaak dat ze het jammer vond dat ze de world cup niet had gewonnen. Altijd vervelende rubriek als je dat gaat roepen nadat je er voor kiest er eentje over te slaan.
Welke Noord-Amerikanen? Ja, de vervelende Bloemen heeft daar een handje van.quote:Op zondag 19 februari 2023 16:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Kijk maar eens langs de baan naar de namen van de World Cup sponsoren.
Allemaal Nederlands geld zit hierin.
Maar ze krijgen de middelvinger van Nederlandse trainers en schaatsers. (En ook regelmatig van anderen overigens. Vooral Noord-Amerikanen zijn er goed in.)
World Cup?
Niet belangrijk.
Ik wist het wel, als sponsor.
Wegwezen, en de plaatselijke koekhaptoernooien gaan sponsoren.
Misschien zou de ISU gewoon moeten zeggen: wie zich kwalificeert voor World Cups, komt gewoon opdraven, tenzij ziek. En wie zich ziek meldt, krijgt hoogst persoonlijk een ISU-thermometer in zijn/haar reet, om te controleren of er geen Broodjes Aap worden verkocht.
Ik kijk een groot gedeelte van de World Cups omdat ik schaatsen een leuke sport blijf vinden om te kijken. Maar het ergert me dat er, ook heel vaak op het allerlaatste moment, zich weer rijders uit de A-groep terugtrekken, om wat voor zwetsreden dan ook.
In het verleden waren het vooral de Olympische seizoenen waarin verhoudingsgewijs veel 'geboycot' werd, vanwege het allesoverheersende belang van de Olympiade.
Inmiddels lijkt het ook in andere seizoenen strijk en zet geworden.
Je kansen niet verdedigen, tienduizenden euro's laten lopen want we hebben andere belangen of voor een andere trainingsopbouw gekozen.... of het nu buitenlandse of Nederlandse 'belangen' zijn, wat mij betreft is het puur onprofessioneel gedrag. Je zet de bond(en), de sponsoren en de spaarzame maar trouwe schaatsliefhebbers gewoon te kakken.
Wie de World Cup niet belangrijk vindt, moet zich er ook niet voor willen kwalificeren.
Dan zien we je, na kwalificatiewedstrijden voor de 'echt belangrijke' wedstrijden, in februari ofzo, wel weer.
Ik had misschien de verleden tijdsvorm moeten hanteren, maar in het verleden lieten Noord-Amerikanen de World Cups ook wel eens lopen, met name in de Olympische seizoenen.quote:Op zondag 19 februari 2023 17:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Welke Noord-Amerikanen? Ja, de vervelende Bloemen heeft daar een handje van.
Ik blijf erbij dat je niet, of in ieder geval zeker niet volledig, op het bordje van de Nederlandse schaatsers en hun entourage kunt leggen.quote:Op zondag 19 februari 2023 17:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik had misschien de verleden tijdsvorm moeten hanteren, maar in het verleden lieten Noord-Amerikanen de World Cups ook wel eens lopen, met name in de Olympische seizoenen.
Maar het haalt het inderdaad niet bij het gedrag van 'Team Oranje'. Een team dat zijn eigen sport, vind ik, op deze manier geen goede dienst bewijst.
Ook de NOS zou zich eens achter de oren kunnen krabben: als zij bij die buitenlandse reisjes regelmatig te maken krijgen met uitspraken als "ja volgende week ben ik er niet, want het past niet en wel hierom..." en dan later weer "oei oei oei een reisje Polen kan echt dramatisch zijn voor mijn vorm, maar dikke shit dat ik die Cup niet win" dan wel "ja ik win de World Cup niet, maar uiteindelijk telt die toch niet echt zo zwaar voor mij/ons" dan zouden zij moeten zeggen: gewoon alleen de beelden uitzenden en vanuit de studio commentaar geven, want waarom zouden wij zoveel belastingcenten steken in wedstrijden waarvan menig Nederlandse vaandeldrager zegt: "sorry zeg, niet belangrijk genoeg"...?
Niet belangrijk genoeg voor de sporters zelf, dan ook niet belangrijk genoeg voor de TV.
Maar dan zou je dus een keer echt een keihard punt moeten maken van de seizoensindeling. Om ervoor te zorgen dat de Nederlandse toppers niet overbelast raken. Maar zoals het nu gaat, vind ik het World Cup-concept van uiterst geringe waarde, en het wordt er in de loop der jaren niet beter op. Ooit waren het vooral de Nederlanders die de sport en de voormalige 'Uniekaas Trophy' wedstrijden wilden professionaliseren, en wilden dat er voor hun prestaties goed geld betaald werd. Maar nu blijven ze weg vanwege (blijkbaar) overbelasting.quote:Op zondag 19 februari 2023 17:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat je niet, of in ieder geval zeker niet volledig, op het bordje van de Nederlandse schaatsers en hun entourage kunt leggen.
Roest heeft dit seizoen ondanks het skippen 27 starts. Zijn concurrenten voor het WK op de 5 kilometer: Eitrem 25 en Ghiotto 18 .Waar bij allebei een allroundtoernooi met geen enkele waarde bij zit.
Zo moeilijk moet dat volgens mij niet zijn om een schema te maken dat ruimte biedt voor trainingsperiodes, zeker niet met de huidige lege kalender.quote:Op zondag 19 februari 2023 17:35 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar dan zou je dus een keer echt een keihard punt moeten maken van de seizoensindeling. Om ervoor te zorgen dat de Nederlandse toppers niet overbelast raken. Maar zoals het nu gaat, vind ik het World Cup-concept van uiterst geringe waarde, en het wordt er in de loop der jaren niet beter op. Ooit waren het vooral de Nederlanders die de sport en de voormalige 'Uniekaas Trophy' wedstrijden wilden professionaliseren, en wilden dat er voor hun prestaties goed geld betaald werd. Maar nu blijven ze weg vanwege (blijkbaar) overbelasting.
Aangezien nagenoeg alle belangrijke sponsoren uit NL komen, dan zou dat moeten lukken, toch?
Ik bedoel maar.quote:Op zondag 19 februari 2023 17:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo moeilijk moet dat volgens mij niet zijn om een schema te maken dat ruimte biedt voor trainingsperiodes, zeker niet met de huidige lege kalender.
Gewoon 1 NK Afstanden aan het begin waar ook plaatsing voor de World Cups aan vastzit en de plaatsing voor het WK Afstanden vervolgens via de World Cups doen. En World Cups in sponsorpakken.quote:Op zondag 19 februari 2023 17:35 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar dan zou je dus een keer echt een keihard punt moeten maken van de seizoensindeling. Om ervoor te zorgen dat de Nederlandse toppers niet overbelast raken. Maar zoals het nu gaat, vind ik het World Cup-concept van uiterst geringe waarde, en het wordt er in de loop der jaren niet beter op. Ooit waren het vooral de Nederlanders die de sport en de voormalige 'Uniekaas Trophy' wedstrijden wilden professionaliseren, en wilden dat er voor hun prestaties goed geld betaald werd. Maar nu blijven ze weg vanwege (blijkbaar) overbelasting.
Aangezien nagenoeg alle belangrijke sponsoren uit NL komen, dan zou dat moeten lukken, toch?
Zo gek is dat toch niet? De WB-winnaars zijn helemaal niet de beste rijders, maar eerder degenen die geen weekenden geskipt hebben. WB-winst in het schaatsen is eigenlijk een veredelde aanwezigheidspremie voor de subtop.quote:Op maandag 20 februari 2023 00:13 schreef hhh38 het volgende:
Ook gek dat de winnaar van de WB lange afstanden (Snellink) en de winnaar van de laatste WB 1000m (Dijs) over 2 weken niet op het WK actief zijn.
Alleen omdat Nederlandse schaatsers World Cups overslaan, voor de rest is het gewoon een afspiegeling van de verhoudingen. Waarbij constant 3e of 4e worden inderdaad beter is dan uitschieters naar 1e en bv 15e.quote:Op maandag 20 februari 2023 08:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo gek is dat toch niet? De WB-winnaars zijn helemaal niet de beste rijders, maar eerder degenen die geen weekenden geskipt hebben. WB-winst in het schaatsen is eigenlijk een veredelde aanwezigheidspremie voor de subtop.
2016/2017 hadden we er drie.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:16 schreef hhh38 het volgende:
Maar 5 topics voor een heel wereldbekerseizoen, dat is vrij tragisch. Vorig jaar nog 16, dus het komt niet door de leegloop op FOK!. Heeft de NOS veel minder uitgezonden of ligt het aan iets anders?
Ik heb het idee dat de NOS vaker kiest voor uitgesteld/samengevat uitzenden op NPO1 omdat er altijd nog de stream is, terwijl ze vroeger andere sporten uitgesteld uitzonden rondom live schaatsen. Maar dit is een gevoel wat ik niet kan bewijzen.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:21 schreef borisz het volgende:
[..]
2016/2017 hadden we er drie.
NOS heeft uitgezonden wat gebruikelijk is.
Al denk ik dat een zondag met alleen 1000 meter en MS niet helpt voor het aantal reacties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |