Je doet net alsof die enkel eventjes naar de schaatsbaan hoeft te rijden. Die schaatsbaan staat wel ergens in Polen in dit geval, dat betekent dus minimaal 2 reisdagen, 2 dagen niet in je eigen bed slapen en 2x een vliegtuig in die gewoon niet goed zijn voor een sporter.quote:Op maandag 13 februari 2023 15:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nederlanders geven niks om World Cup winst voorbeeld 1222318x. Roest zou maar top 8 hoeven te rijden om de lange afstands WC te winnen, dat zou zelfs middenin een trainingsblok op 80% lukken met zijn kwaliteiten, maar nee hoor, hij slaat het gewoon helemaal over. Voor Groenewoud en de Mass Start was het nog makkelijker.
Hij is er al, toch?quote:Op maandag 13 februari 2023 18:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Je doet net alsof die enkel eventjes naar de schaatsbaan hoeft te rijden. Die schaatsbaan staat wel ergens in Polen in dit geval, dat betekent dus minimaal 2 reisdagen en 2x een vliegtuig in die gewoon niet goed zijn voor een sporter.
Als het goed is die allang weer terug, ik las dat die in Heerenveen was trainen met Bosker. Maar anders had die een week suboptimaal in Polen moeten blijven, dat is ook niet ideaal.quote:
Oh leuk mijn woorden verdraaien om er iets heel anders van te maken...quote:Op maandag 13 februari 2023 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
Ik stel voor dat we voortaan alle internationale wedstrijden in Heerenveen rijden. Anders is het maar suboptimaal voor de Nederlanders.
Het feit dat een WC finale waar de prijzen voor het hele seizoen worden uitgereikt blijkbaar weinig betekenen voor (sommige) Nederlanders is toch een probleem? Ik zie dat geen enkel ander land doen. Jij gaat helemaal mee in de prioriteiten van de Nederlanders, maar voor het schaatsen als geheel is dit niet goed.quote:Op maandag 13 februari 2023 18:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Oh leuk mijn woorden verdraaien om er iets heel anders van te maken...
Ben er wel weer klaar mee.
Voor het schaatsen is het niet goed nee. Maar Nederlanders rijden wel drie toernooien extra waar ze goed moeten zijn om zich überhaupt te plaatsen. Dat geldt, op Japan op de 500 meter mannen na, ook voor geen enkel ander land.quote:Op maandag 13 februari 2023 19:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het feit dat een WC finale waar de prijzen voor het hele seizoen worden uitgereikt blijkbaar weinig betekenen voor (sommige) Nederlanders is toch een probleem? Ik zie dat geen enkel ander land doen. Jij gaat helemaal mee in de prioriteiten van de Nederlanders, maar voor het schaatsen als geheel is dit niet goed.
Ik vind pieken voor een plaatsingswedstrijd nog altijd een slap excuus, vooral omdat 1 voor diezelfde WC is die dan daarna maar matigjes serieus wordt genomen. Waarom moest je dan pieken op die plaatsingswedstrijd?quote:Op maandag 13 februari 2023 22:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Voor het schaatsen is het niet goed nee. Maar Nederlanders rijden wel drie toernooien extra waar ze goed moeten zijn om zich überhaupt te plaatsen. Dat geldt, op Japan op de 500 meter mannen na, ook voor geen enkel ander land.
En uiteindelijk dwingen Nederlandse schaatsers hun miljoenencontract af met prestaties op grote toernooien en niet omdat ze een World Cup-klassement winnen.
Alles begint gewoon bij de onlogische kalender.
2e werd een pas 19e jarige Japanse. Lijkt me wel een groot talent met zo'n tijd op deze baan.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:11 schreef Cyan9 het volgende:
B-groep 3000m vrouwen gewonnen door Sanne in 't Hof in 4:07.41, met slechts een honderdste verschil.
Horikawa, ja die is vorige week ook met enorme voorsprong WK Junioren gewordenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:17 schreef Max23 het volgende:
[..]
2e werd een pas 19e jarige Japanse. Lijkt me wel een groot talent met zo'n tijd op deze baan.
Nou inderdaad zeg, Schouten was hier niet aan gekomen gok ik.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:03 schreef wimderon het volgende:
Wat een sterke race van Wiklund zeg.
De Jong is een Heerenveen-schaatser. Onder perfecte omstandigheden lukt dat glijden met die lange klappen allemaal prima. Maar als er even wat aangepast dient te worden valt het al snel tegen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 14:12 schreef Toby56 het volgende:
Het blijft technisch nog steeds een probleem met Twanet. Na al die jaren. Een schoppende afzet naar achteren. Ik vermoed dat dat er niet meer uit te krijgen is. Als ze in blakende vorm verkeert, dan kan ze het (grotendeels) compenseren. Zo niet, dan is het helaas vaak worstelen geblazen.
Toch is dit resultaat uiteindelijk niet zo hopeloos als gisteren.
(We houden moed.)
Nederlanders gaan bij WK gewoon schroeien. Dit is dan te zwaar ijs bla blaquote:Op zaterdag 18 februari 2023 14:12 schreef Toby56 het volgende:
Het blijft technisch nog steeds een probleem met Twanet. Na al die jaren. Een schoppende afzet naar achteren. Ik vermoed dat dat er niet meer uit te krijgen is. Als ze in blakende vorm verkeert, dan kan ze het (grotendeels) compenseren. Zo niet, dan is het helaas vaak worstelen geblazen.
Toch is dit resultaat uiteindelijk niet zo hopeloos als gisteren.
(We houden moed.)
Ja, ondanks dat ze al jong een groot talent was, lijkt ze inderdaad niet het aanpassingsvermogen te hebben dat sommige andere toppers wel hebben.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 14:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
De Jong is een Heerenveen-schaatser. Onder perfecte omstandigheden lukt dat glijden met die lange klappen allemaal prima. Maar als er even wat aangepast dient te worden valt het al snel tegen.
Ik moet het nog zien met Stolz en het WK, die lijkt vooral goed te zijn op relatief zwaar ijs.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 00:18 schreef hhh38 het volgende:
Wiklund en Stolz
Wat een vaag schema reed Stolz. Eerst 1,9s verval en daarna maar 1,3s en de 3e slotronde van het veld rijden. Volgens mij kan hij nog een stuk harder als ie z'n races optimaler op gaat bouwen.
Wie was de laatste junior die (meerdere keren) goud pakte op de WK Afstanden trouwens?
Inzell is toch niet zwaar?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 14:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien met Stolz en het WK, die lijkt vooral goed te zijn op relatief zwaar ijs.
Inzell is een stuk langzamer dan Heerenveen terwijl het op bijna 700 meter hoogte ligt.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 14:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Inzell is toch niet zwaar?
Het blijft uiteindelijk toch speculeren.
Dat is het aardige van deze Poolse weekends: sommige eerdere zekerheidjes zijn plotseling niet zo zeker meer.
Toch wordt Inzell, voor zover mij bekend, niet als echt zwaar gezien.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 14:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Inzell is een stuk langzamer dan Heerenveen terwijl het op bijna 700 meter hoogte ligt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |