En hier ben ik het dan weer mee oneens. Kijk, wat je zegt klopt verder. Maar ben je ook op de hoogte van waarm de NS2 op zijn gat lag? Het was de VS die bij 95% van de voltooiing de Nederlandse pijpenlegger sommeerde niet volgende week, niet morgen, maar diezelfde dag de activiteiten te staken, op straffe van een levenslange sanctie nooit meer zaken met amerikaanse bedrijven te mogen doen. Een doodstrop, voor bijna elk groot bedrijf. Ze zijn dan ook, per direct, gestopt met het leggen van de NS2. Het heeft de Russen 5 maanden gekost om een oude pijpenlegger uit het noordpoolgebied op te halen, op te knappen, om te bouwen en gereed te maken voor de voltooing van de NS2. Hier gingen door diverse technische mankementen nog maanden overheen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:13 schreef trein2000 het volgende: [..] Ik geloof wel dat de VS serieus verdient aan LNG export. Alleen NS2 lag al stil en er was ook geen concreet uitzicht (meer) op heropening. En ook de leveringen via NS1 waren zeer mondjesmaat, wegens 'onderhoud'. En ook zonder deze aanslag was Europa wel doordrongen van de noodzaak van onafhankelijk zijn van Rusland. Dus dat mitigeert de winst van de aanslag zelf, want een groot deel daar van zou er toch wel zijn.
Mee eens, we kunnen het niet weten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We zullen het allemaal niet weten. In theorie kan ook Nederland het hebben gedaan. Met behulp van een grootmacht. Of kaboutertjes. Wie weet.
De aanname hier is dat Europese landen woedend zouden zijn als ze hier achter komen, maar ik vraag me af of die aanname terecht is.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:16 schreef KoosVogels het volgende:
Vooral dankzij de inspanningen van de regering Biden gedraagt de NAVO zich eindelijk weer als een verenigd blok. Maar de Amerikanen gaan de herwonnen eenheid op het spel zetten door een pijpleiding op te blazen, terwijl ze Rusland al hebben waar ze willen.
Je kunt in dit stadium niets uitsluiten, maar zo'n actie zou naar mijn optiek volstrekt onlogisch en contraproductief zijn.
Klopt. Maar voor je het weet belandt je in een soort filosofische discussie over geopolitiek. Want hoe jij en ik waarschijnlijkheden inschatten, ziet er op het geopolitieke schaakbord soms heel anders uit. Wij weten niet wat er wordt besproken, wij weten niet wat inlichtingdiensten weten, wij weten niet of ze berhaupt iets weten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:26 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Mee eens, we kunnen het niet weten.
Het enige wat we kunnen zijn mogelijkheden bedenken en daarvan zeer zeer beperkt de waarschijnlijkheid inschatten.
Of we gered zijn door de VS weet ik niet, maar verder exact dit inderdaad.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De aanname hier is dat Europese landen woedend zouden zijn als ze hier achter komen, maar ik vraag me af of die aanname terecht is.
Laten we wel zijn, zonder Amerika had Oekrane er nu heel anders voor gestaan en de geopolitieke situatie in de EU ook. Amerika heeft ons weer eens gered. Men accepteert in Europa allang dat het een fout was om door te gaan met Nord Stream 2 en ook dat Poetin dit gebruikt als chantagemiddel.
De Amerikanen hebben ook grootschalige afluistercampagnes ingericht op Europese leiders. Dat heeft niet tot grote spanningen geleid, meer tot een schouderophalend ‘zo gaat het nu eenmaal’.
De regering Biden wil dat Duitsland een meer leidende rol inneemt in Europa. Dat gaat niet gebeuren als uitkomt dat de Amerikanen die leiding op hebben geblazen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De aanname hier is dat Europese landen woedend zouden zijn als ze hier achter komen, maar ik vraag me af of die aanname terecht is.
Laten we wel zijn, zonder Amerika had Oekrane er nu heel anders voor gestaan en de geopolitieke situatie in de EU ook. Amerika heeft ons weer eens gered. Men accepteert in Europa allang dat het een fout was om door te gaan met Nord Stream 2 en ook dat Poetin dit gebruikt als chantagemiddel.
De Amerikanen hebben ook grootschalige afluistercampagnes ingericht op Europese leiders. Dat heeft niet tot grote spanningen geleid, meer tot een schouderophalend ‘zo gaat het nu eenmaal’.
Ja hehe. Wat voor keuze hebben wij anders?quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat houdt voor mij niet ik dat het niet zinnig is om erover te hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Maar voor je het weet belandt je in een soort filosofische discussie over geopolitiek. Want hoe jij en ik waarschijnlijkheden inschatten, ziet er op het geopolitieke schaakbord soms heel anders uit. Wij weten niet wat er wordt besproken, wij weten niet wat inlichtingdiensten weten, wij weten niet of ze berhaupt iets weten.
De VS wil dat Duitsland de leiding neemt onder zoveel mogelijk invloed van de VS.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De regering Biden wil dat Duitsland een meer leidende rol inneemt in Europa. Dat gaat niet gebeuren als uitkomt dat de Amerikanen die leiding op hebben geblazen.
Sowieso zie ik niet echt in wat de VS daarmee heeft te winnen onder de huidige omstandigheden, die toch al gunstig zijn voor de Amerikanen.
DL staat simpelweg onder bewind vd VS en dient dat te blijven. Een goede en afhankelijke relatie met Rusland is het laatste dat de VS wil. Het zou me niet eens verbazen als de VS het achter de schermen gewoon heeft aangekondigd.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:24 schreef Dusthor92 het volgende:
fast forward 5 jaar: oorlog voorbij. Rusland en Oekrane herpakken zich (ongeacht de ‘winnaar’), denk je dat Duitsland niet zodra ze ook maar enigszins de kans zien, de naald van Russisch gas in de arm zouden zetten? Te beginnen er voor te lobbyen binnen de EU? 100% namelijk. Zoals ik al zei, binnen de energiemarkt ziet bijna iedereen Duitsland als een paria. Verslaafd aan goedkoop Russisch gas. Tegen alle ecologische en politieke doelstellingen in. Eens een junk, altijd een junk. Duitsland was gezwicht zodra ze de mogelijkheid hadden weer zo goedkoop aan energie te komen, voor hun industrie. Ze dronken een glas en dede een plas, en alles bleef zoals het was. 100% van overtuigd.
https://finance.yahoo.com(...)h-oil-084126947.htmlquote:Russia Blames US for Nord Stream Blasts, Threatens Consequences
Video Shows Leaks on the Nord Stream Pipeline
ByBloomberg News
9 februari 2023 om 11:28 CET
Gift this article
Russia blamed the US for explosions that damaged the Nord Stream pipelines and warned of a response from Moscow, after an Ame
Bron?quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:24 schreef Dusthor92 het volgende:
Maar ben je ook op de hoogte van waarm de NS2 op zijn gat lag? Het was de VS die bij 95% van de voltooiing de Nederlandse pijpenlegger sommeerde niet volgende week, niet morgen, maar diezelfde dag de activiteiten te staken, op straffe van een levenslange sanctie nooit meer zaken met amerikaanse bedrijven te mogen doen. Een doodstrop, voor bijna elk groot bedrijf. Ze zijn dan ook, per direct, gestopt met het leggen van de NS2.
Rly? Het was de VS die toenaderingen van Europa met Rusland heeft geblokkeerd. Er is echt een tijd geweest dat Rusland heel welwillende was om samen op te trekken. Ze wilden graag onderdeel worden van de Navo en de EU. Maar de VS wilde dat niet. Want dat zou hun alleenheerschappij over de wereld in gevaar kunnen brengen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
“Heb je misschien een bron voor me?”quote:
Ik heb de bron niet, maar dat de VS met sancties dreigde voor bedrijven die aan NS2 werkten is een feit.quote:
Wat is daar gek aan? Sinds 2014 zijn er zware sancties tegen Rusland. Ook bedrijven die aan NS2 willen werken hebben zich aan de sancties te houden.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb de bron niet, maar dat de VS met sancties dreigde voor bedrijven die aan NS2 werkten is een feit.
Die bronnen zijn ook voor hem met het grootste gemak te vinden.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb de bron niet, maar dat de VS met sancties dreigde voor bedrijven die aan NS2 werkten is een feit.
Niet de context waar het om ging gisteren.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat is daar gek aan? Sinds 2014 zijn er zware sancties tegen Rusland. Ook bedrijven die aan NS2 willen werken hebben zich aan de sancties te houden.
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:53 schreef Dusthor92 het volgende:
“Heb je misschien een bron voor me?”
“Natuurlijk Achja”
Een van de eerste hits op google
https://www.rtlnieuws.nl/(...)sancties-dreiging-vs
Ikzelf hoorde dit destijds bij een interview op Radio 1 bij volgens mij bureau buitenland.
Hier werden tevens heel veel details besproken, interessant om op te snorren mocht het onderwerp je oprecht interesseren
Wist niet dat het een Nederlands bedrijf was.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:55 schreef VEM2012 het volgende:
Maar chantabel en benvloed door de VS en het plegen van een oorlogsdaad door de VS is natuurlijk ok omdat...quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:16 schreef Slayage het volgende:
Ik vind het helemaal prima als de Amerikanen achter de NS explosies blijken te zitten. NS zorgde er namelijk voor dat wij chantabel waren en altijd benvloed werden door het Kremlin. Zie het als een navelstreng dat doorgeknipt is.
Dat is natuurlijk onzin, als er beweringen worden gedaan is het vrij normaal dat er bronnen bij gepost worden. Dat Trump liep te dreigen met sancties was me wel bekend maar Trump is wat dat betreft natuurlijk niet heel serieus te nemen. Het ging me meer om dat bedrijf, ik wist niet dat dat Nederlands was, ik meende dat de enige Nederlandse betrokkenheid bij de NS de Gasunie was.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:30 schreef VEM2012 het volgende:
In zijn algemeenheid worden bronnen op fora dan ook niet gevraagd uit interesse, maar om een stok mee te hebben om mee te slaan.
Ik merk het eerlijk gezegd ook meer en meer hier. Draag je een bron aan (die echt iedereen binnen een par seconden had kunnen vinden) en dan gaat men daar weer om lopen te zuigen. Dan is de auteur weer niet zuiver, dan de organisatie waarvoor hij of zij werkt niet, dan zou het onderzoek weer niet representatief zijn etc etc.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, als er beweringen worden gedaan is het vrij normaal dat er bronnen bij gepost worden. Dat Trump liep te dreigen met sancties was me wel bekend maar Trump is wat dat betreft natuurlijk niet heel serieus te nemen. Het ging me meer om dat bedrijf, ik wist niet dat dat Nederlands was, ik meende dat de enige Nederlandse betrokkenheid bij de NS de Gasunie was.
de ootlogszuchtige Russen hebben het opblazen van hun pijpleiding alleen niet opgevat als oorlogsdaadquote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar chantabel en benvloed door de VS en het plegen van een oorlogsdaad door de VS is natuurlijk ok omdat...
wacht even... waarom is dat dan wel ok?
en wat zouden ze dan moeten doen , bom op londen ? of op Washington ?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
de ootlogszuchtige Russen hebben het opblazen van hun pijpleiding alleen niet opgevat als oorlogsdaad
Als de Amerikanen blijkbaar oorlog willen zou ik verwachten dat van die twee keuzes de Russen voor Washington zouden kiezen, maar ik ben geen Russische generaal. London, Berlijn, Tallinn of Lutjebroek zou ook kunnen natuurlijkquote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en wat zouden ze dan moeten doen , bom op londen ? of op Washington ?
dan is moscow de volgendequote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als de Amerikanen blijkbaar oorlog willen zou ik verwachten dat van die twee keuzes de Russen voor Washington zouden kiezen, maar ik ben geen Russische generaal. London, Berlijn, Tallinn of Lutjebroek zou ook kunnen natuurlijk
Hoe worden wij gechanteerd door de VS?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar chantabel en benvloed door de VS en het plegen van een oorlogsdaad door de VS is natuurlijk ok omdat...
wacht even... waarom is dat dan wel ok?
Het is mijn ervaring en ik zie dat ik niet de enige ben die het zo ervaart.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, als er beweringen worden gedaan is het vrij normaal dat er bronnen bij gepost worden. Dat Trump liep te dreigen met sancties was me wel bekend maar Trump is wat dat betreft natuurlijk niet heel serieus te nemen. Het ging me meer om dat bedrijf, ik wist niet dat dat Nederlands was, ik meende dat de enige Nederlandse betrokkenheid bij de NS de Gasunie was.
Net als Europa kunnen de Russen verdomd weinig uithalen tegen de VS. Ze hebben al gezeik genoeg aan hun kop door de stommiteiten die ze hebben begaan. Of stommiteiten.., misdaden is een betere omschrijving.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
de ootlogszuchtige Russen hebben het opblazen van hun pijpleiding alleen niet opgevat als oorlogsdaad
Misschien maar beter voor Moeder Aarde dat we onszelf de vernietiging in nuken.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan is moscow de volgende
dat is het probleem met Nucleare aanvallen , dan ga je zelf ook dood
De hele optocht vanuit Wit-Rusland stond al stil voordat er wapens richting Oekrane gingen. Dus dat laatste is niet waar.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hoe worden wij gechanteerd door de VS?
Vwb invloed vind ik dat de VS zelfs te weinig invloed heeft in Navo verband. Al jaren roepen de Amerikanen dat wij eindelijk eens fatsoenlijke moeten investeren in onze defensie, omdat de Amerikanen vroeg of laat weer de Europeanen moeten komen redden. Nou we zie het resultaat van het laten verpauperen van onze defensie. Zonder de Amerikanen was Oekrane onder de voet gelopen.
Waarom houden de Amerikanen zich dan nog in? Zijn ze lui?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Net als Europa kunnen de Russen verdomd weinig uithalen tegen de VS. Ze hebben al gezeik genoeg aan hun kop door de stommiteiten die ze hebben begaan. Of stommiteiten.., misdaden is een betere omschrijving.
nou de opwarming is toch al in gang gezet, dus een enorme verandering in het leven op aarde zal gewoon doorgaanquote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Misschien maar beter voor Moeder Aarde dat we onszelf de vernietiging in nuken.
Het zal wel weer eens een verfrissend hoofdstuk zijn in de wereldgeschiedenis. Heerlijk om nihilistisch te zijn de laatste tijd.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou de opwarming is toch al in gang gezet, dus een enorme verandering in het leven op aarde zal gewoon doorgaan
Maar de aarde zal het met of zonder de mens best wel redden , de mensheid is slechts een onevenwichtigeheid in de bevolking op aarde die tijdelijk is
Over 100 jaar zal de mensheid niet meer bestaan
Dat laatste geldt voor de meeste Amerikanen wel denk ik. Maar wat bedoel je nu precies te vragen?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom houden de Amerikanen zich dan nog in? Zijn ze lui?
Nou, in ieder geval niet door die 1-2 extra graden die het in de zwaarste realistische voorspelling zal zijn over 100 jaar.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou de opwarming is toch al in gang gezet, dus een enorme verandering in het leven op aarde zal gewoon doorgaan
Maar de aarde zal het met of zonder de mens best wel redden , de mensheid is slechts een onevenwichtigeheid in de bevolking op aarde die tijdelijk is
Over 100 jaar zal de mensheid niet meer bestaan of slechts in een zeer beperkte versie
Vernietigd door nuclear oorlog of Klimaatopwarming of door AI
Daar blijft het niet bij , hebben wel al eerder vastgesteldquote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, in ieder geval niet door die 1-2 extra graden die het in de zwaarste realistische voorspelling zal zijn over 100 jaar.
quote:1,5 graad opwarming komt voor de wereld al snel dichterbij
Heleen Ekker
redacteur Klimaat en Energie
De kans wordt steeds groter dat de gemiddelde jaartemperatuur op aarde ergens in de komende vijf jaar al 1,5 graad hoger zal zijn ten opzichte van de pre-industrile tijd.
Dat blijkt uit een nieuwe analyse van de Wereld Meteorologische Organisatie.
Volgens de WMO is de kans nu ongeveer fifty-fifty (48 %), terwijl die eerder veel lager werd ingeschat. Daarbij komt dat de kans dat het warmterecord uit 2016 de komende jaren wordt gebroken 93 procent is.
quote:Geen willekeurige statistiek
"Het cijfer van 1,5 graad is geen willekeurige statistiek", zegt WMO-secretaris-generaal Petteri Taalas.
"Het is eerder een indicator van het punt waarop klimaateffecten steeds schadelijker zullen worden voor mensen en zelfs voor de hele planeet."
Zolang mensen broeikasgassen blijven uitstoten, zal de temperatuur blijven stijgen, zegt hij.
"Daarnaast zullen oceanen steeds warmer en zuurder worden, zullen zee-ijs en gletsjers blijven smelten, zal de zeespiegel blijven stijgen en zal ons weer extremer worden."
Er staat extra. We zitten op 1 graad al.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 20:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar blijft het niet bij , hebben wel al eerder vastgesteld
graadje of 10 is een meer realistischere benadering over 50 jaar
https://nos.nl/collectie/(...)d-al-snel-dichterbij
[..]
Het was niet een compleet Russisch project. Mochten die Yanks erachter zitten is dat dan een oorlogsdaad tegen Rusland of de EU?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
waarom alleen pijp 1 opblazen en 2 juist heel laten, want 2 is juist politiek gezien beladen en meer macht voor rusland, want kan veel grotere aantallen verwerken?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 15:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het was niet een compleet Russisch project. Mochten die Yanks erachter zitten is dat dan een oorlogsdaad tegen Rusland of de EU?
Enfin een geopolitiek spel waar we misschien ooit achter de waarheid komen.
Ik heb het niet over bondgenoten in de situatie waar we ons nu in bevinden. Maar er is een tijd geweest dat we economische banden hadden. Banden waar ik het nooit mee eens ben geweest net zoals we die banden hebben met China, je wel lekker die goedkope rommel.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:15 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom alleen pijp 1 opblazen en 2 juist heel laten, want 2 is juist politiek gezien beladen en meer macht voor rusland, want kan veel grotere aantallen verwerken?
ten tweede, is deze tweestrijd tussen bondgenoten niet juist ruslands grootse winst, want hoe jij de vraag stelt lijkt het net als de eu en rusland bondgenoten zijn, wat ze niet zijn en ook nooit meer kunnen zijn, behalve als de vs een oorlogsdaad zou uithalen jegens de eu, en rusland.
Beide.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 15:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het was niet een compleet Russisch project. Mochten die Yanks erachter zitten is dat dan een oorlogsdaad tegen Rusland of de EU?
Enfin een geopolitiek spel waar we misschien ooit achter de waarheid komen.
Dat hele stuk van Hersh is dus een soort Pro-Russische fan-fiction, met als klap op de vuurpijl:quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:59 schreef AchJa het volgende:
Nog even over die Hersh... Een draadje:
[ twitter ]
Precies, een zwamneus eerste klas. Maar ja, toen ik dat gisteren zei werd dat allemaal nog weggewuifd...quote:Op zaterdag 11 februari 2023 20:22 schreef monkyyy het volgende:
Dat hele stuk van Hersh is een dus een soort Pro-Russische fan-fiction, met als klap op de vuurpijl:
Mooi stukje.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:59 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
https://twitter.com/_uncl(...)ZmiPxHP_-a4UX4A&s=19quote:...over Secretaris Generaal Stoltenberg van de NATO. Hersh beweert dat Stoltenberg tijdens de Vietnamoorlog direct samenwerkte met de CIA. Stoltenberg, geboren in ‘59 zou bij de val van de VS troepen in ‘75 dus 16 jaar geweest zijn. 14/x
misschien hebben de russen het wel zelf gedaan, dat weet je nietquote:Op zondag 12 februari 2023 00:17 schreef AchJa het volgende:
En oh, Pepijn vindt het wel een goed verhaal, nou dan weet je dat je er op zijn minst 500km bij vandaan moet blijven...![]()
[ twitter ]
Het is gebeurd om dichtsbij zijnde stuk vanuit Russiche terrotorium, dus kun je ongehinderd onopgemekrt het makkelijkst naar die pijplijn toe lijkt, van elk andere richting moet je door meerdere internationale terrotoria, ookal zitten die landen in de navo. een militaire operatie van deze schaal moet opgemerkt worden, ten tweede de schrijver vrengt noorwegen in het complot. alles is zo gammel, ook al gepland voor 22, dus amerika is sowieso slehct volgens de onderzoeker.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:17 schreef AchJa het volgende:
En oh, Pepijn vindt het wel een goed verhaal, nou dan weet je dat je er op zijn minst 500km bij vandaan moet blijven...![]()
[ twitter ]
Je snapt er helaas heel weinig van en je hebt heel weinig moeite gedaan om je in te lezen in de materie.quote:
Nou, dan kan het gezever van de FvD+aanhangers over de staat van de journalistiek bij de "msm" dus ook bij het oud vuil gezet worden. Als men hier al intrapt beloofd dat niet veel goeds.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:17 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Als de man met fatsoenlijk bewijs komt ontken ik helemaal niks. Maar een enkele, anonieme bron is precies dat: niks.quote:Op maandag 13 februari 2023 10:30 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Waarom probeer jij het zo krampachtig te ontkennen?
Je draait het om. Hoe komt het dat mensen die normaal zweren bij bepaalde MSM-outlets, waar geregeld gebruik wordt gemaakt van 'anonymous sources', nu ineens bergen met kritiek hebben op de conclusies van Seymour Hersh? Zou het kunnen omdat zijn conclusies niet binnen het gewenste narratief van een bepaalde groep mensen past? Het lijkt er wel op.quote:Op maandag 13 februari 2023 10:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als de man met fatsoenlijk bewijs komt ontken ik helemaal niks. Maar een enkele, anonieme bron is precies dat: niks.
Het is ook zo hilarisch dat het volk dat normaal altijd bergen kritiek heeft op het niveau en de kwaliteit van de "msm", nu ineens op hun achterste benen staat omdat de "msm" dit verhaal niet klakkeloos overnemen.
Verder staat mijn vraag nog steeds:
Waarom wil men zo graag dat dat broddelwerkje van Hersh waar zou zijn?
Er was ook geen kritiek toen Rusland in het begin meteen de zwarte piet kreeg zonder enige aanwijzing.quote:Op maandag 13 februari 2023 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je draait het om. Hoe komt het dat mensen die normaal zweren bij bepaalde MSM-outlets, waar geregeld gebruik wordt gemaakt van 'anonymous sources', nu ineens bergen met kritiek hebben op de conclusies van Seymour Hersh? Zou het kunnen omdat zijn conclusies niet binnen het gewenste narratief van een bepaalde groep mensen past? Het lijkt er wel op.
En zou het ook wat anders kunnen zijn?quote:Op maandag 13 februari 2023 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
Zou het kunnen omdat zijn conclusies niet binnen het gewenste narratief van een bepaalde groep mensen past?
Het is opzicht wel grappig, kansloze missie verder, men begrijpt blijkbaar niet dat Rusland geen motief had voor die actie "meer chaos gasmarkt" ach hou op, lol, dat konden ze ook op andere manieren af, het is een kostbaar grapje in ieder geval.quote:Op maandag 13 februari 2023 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je draait het om. Hoe komt het dat mensen die normaal zweren bij bepaalde MSM-outlets, waar geregeld gebruik wordt gemaakt van 'anonymous sources', nu ineens bergen met kritiek hebben op de conclusies van Seymour Hersh? Zou het kunnen omdat zijn conclusies niet binnen het gewenste narratief van een bepaalde groep mensen past? Het lijkt er wel op.
Kostbaar grappig: je meent dat het onwaarschijnlijk is dat Rusland die pijpleiding gesaboteerd heeft omdat het een kostbaar grapje voor ze zou zijn, en en nog geen regel later geef je vier voorbeelden van kostbare grapjes voor Rusland. Nou, Rusland laat zich er dus niet echt door tegenhouden wanneer iets een kostbaar grapje is of wel?quote:Op maandag 13 februari 2023 13:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is opzicht wel grappig, kansloze missie verder, men begrijpt blijkbaar niet dat Rusland geen motief had voor die actie "meer chaos gasmarkt" ach hou op, lol, dat konden ze ook op andere manieren af, het is een kostbaar grapje in ieder geval.
En fuck die hele oorlog. Rusland wordt nu ook gewoon keihard verneukt door Poetin.
1. al die jonge levens door de shredder.
2. militair kapitaal door de shredder.
3. oekrainse levens door de shredder.
4. kapitaal in brede zin van het woord door de shredder.
5. toekomstig economisch potentieel van Rusland - stiekem redelijk intact gebleven eigenlijk, want ze verkopen hun gas wel elders, doch, ze hadden gas kunnen slijten met lage kosten aan de gehele EU voor met gemak 20-30 jaar, wat nu dus is gekielhaald en welvaart kost voor de Russen.
Erg onwaarschijnlijk, net zo onwaarschijnlijk als Rusland die net op het moment dat de gasprijs tot recordhoogte stijgt, de eigen gasleidingen gaat opblazen.quote:Op maandag 13 februari 2023 11:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En zou het ook wat anders kunnen zijn?
gas door NS 1 liep telkens niet ivm onderhoud (om die gas prijs op te kloppen), en wij waren al heel hard bezig met alternatieven en die waren al in werking gezet om geen russisch gas te nemen. Daaarnaaast wilde rusland dat NS2 in werking ging, deze is niet in werking genomen). NS2 was ervoor om Rusland meer regie te geven over de leiding ipv meerdere landen. En zou NS1 niet op termijn uitgefaseerd worden?quote:Op maandag 13 februari 2023 15:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Erg onwaarschijnlijk, net zo onwaarschijnlijk als Rusland die net op het moment dat de gasprijs tot recordhoogte stijgt, de eigen gasleidingen gaat opblazen.
ja, want een artikel is gelijk noemens qwaardig en wie zegt dat hersh gelijk geloofwaardig is, door 1 artikel en pulztizer prijs?quote:Op maandag 13 februari 2023 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Seymour Hersh is een bekend complotgekkie met allerlei wilde verhalen. Zo beweerde hij dat Osama Bin laden sinds 2006 al in handen was van de Pakistanen en dat Syrische rebellen zogenaamd sarin zouden hebben ingezet met goedkeuring van de Turken. Elk ei had kunnen bedenken dat een geavanceerd wapen zoals sarin niet te maken valt door een rebellenclubje, maar zelfs toen de OPCW onomstotelijk bewees dat het Syrische regime erachter zat kwam hij gewoon met een nieuw debiel theorietje: het OPCW zit in het complot. Waarom een serieus outlet nog enige aandacht besteedt aan deze kwast is me een raadsel.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:59 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
kostbaar ?? , Rusland krijgt geen vergunning meer voor een nieuwe pijp, NOOIT MEERquote:Op maandag 13 februari 2023 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kostbaar grappig: je meent dat het onwaarschijnlijk is dat Rusland die pijpleiding gesaboteerd heeft omdat het een kostbaar grapje voor ze zou zijn, en en nog geen regel later geef je vier voorbeelden van kostbare grapjes voor Rusland. Nou, Rusland laat zich er dus niet echt door tegenhouden wanneer iets een kostbaar grapje is of wel?
Argument.
Beide zullen op termijn worden uitgefaseerd, zie green deal, tot die tijd zou gas heel welkom zijn, maar Russia niet te vertrouwen.quote:Op maandag 13 februari 2023 15:23 schreef Korenfok het volgende:
NS2 was ervoor om Rusland meer regie te geven over de leiding ipv meerdere landen. En zou NS1 niet op termijn uitgefaseerd worden?
Als je zo simpel denkt houdt het snel op.quote:Op maandag 13 februari 2023 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kostbaar grappig: je meent dat het onwaarschijnlijk is dat Rusland die pijpleiding gesaboteerd heeft omdat het een kostbaar grapje voor ze zou zijn, en en nog geen regel later geef je vier voorbeelden van kostbare grapjes voor Rusland. Nou, Rusland laat zich er dus niet echt door tegenhouden wanneer iets een kostbaar grapje is of wel?
Argument.
Dit is geen antwoord op mijn vraag, nog relevant voor mijn opmerking.quote:Op maandag 13 februari 2023 15:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beide zullen op termijn worden uitgefaseerd, zie green deal, tot die tijd zou gas heel welkom zijn, maar Russia niet te vertrouwen.
ns1 liep niet direct ns2 wel. NS2 is niet kapot en kan iedermoment in gebruik gneomen worden!! Dus jou hele argument / redenatie slaat kant nog wal en is dus simpel russische getrol of papagaaien van het getrol. want amerika blaast dus juist niet de pijplijn op die duitsland afhankelijker maakt van rusland en houdt de gene net nieuw gebouwd is, waar hogere volumes door heen kunnen (ns1 kan vervangen), intact. Nee heel logisch.....quote:Op maandag 13 februari 2023 16:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
De VS heeft baat bij een afhankelijk Duitsland. De NS1/2 liepen direct vanuit Rusland naar Duitsland. Of m.a.w. Duitsland zou, zonder afhankelijk te zijn van andere landen en hun grondgebied, gas uit Rusland kunnen ontvangen., nu of in de toekomst. Die keuze is Duitsland nu ontnomen en het alternatief zal geleverd worden door de VS.
Dat Biden het letterlijk gezegd heeft speelt ook een beetje mee bij de verdenkingen richting de VS, geen idee waarom eigenlijk.
Knippen en plakken? Hij zegt het niet letterlijk, bedoel je?quote:Op maandag 13 februari 2023 16:14 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ns1 liep niet direct ns2 wel. NS2 is niet kapt en kan iedermoment in gebruik gneomen worden!! dus jou hele argument slaat kant nog wel en is dus simpel russische getrol of papagaaien van het getrol.
Veder dus rusland heeft geen baat bij een afhankelijk duitsland, rusland kan zo goed zonder europa....
toch grappig hoe we bewijs materiaal weer in de complotfilmjes met knippen en plakken komen.
Nee echt, heel overtuigend dit trollen naratief.
nogmaals ruslaand heeft het meeste baat bij het opbalzen van ns1, als enige.quote:Op maandag 13 februari 2023 16:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Knippen en plakken? Hij zegt het niet letterlijk, bedoel je?
En je mist het hele punt. Rusland zou het prachtig vinden als Duitsland zou kiezen om gas te ontvangen direct uit Rusland, dat zou verregaande verdeling kunnen veroorzaken tussen het Westen en de VS. 3x raden wie daar baat bij heeft.
nogmaals ns2 is intact, dus hoezo heeft vs hier belang bij? alleen rusland heeft hier belang bij. dus stop gewoon met je getrol.quote:
!?quote:Op maandag 13 februari 2023 15:44 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag, nog relevant voor mijn opmerking.
Waarom Rs2 (de gene wie rusland meer macht geeft) heel laten en zorgen dat als er gas komt vanuit rusland, rusland de politieke overwinning heeft want rs2 wordt dan ingebruik genomen, etc?
waarom zou de vs daar baat bij hebben?
Het wekt blijkbaar veel woede op als er niet braaf mee wordt geknikt op dat dit allemaal Russische praktijken moeten zijn geweest.quote:Op maandag 13 februari 2023 16:24 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Waarom kan en doe je dan niets anders dan drammen en herhalen zonder argumenten?
De mensen die in zijn verhaal willen geloven proberen het ook te onderbouwen met het feit dat hij in een ver verleden een Pulitzer Prize gewonnen heeft. Het is in ieder geval duidelijk dat niet valt uit te sluiten dat de VS hier achter zit, maar zijn verhaal nergens door wordt door onderbouwd. Het heeft een hoog Tom Clancy thriller gehalte. En het is niet de eerste keer bij hem, zoals het verhaal over Bin Laden.quote:Op maandag 13 februari 2023 16:54 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind het ook bijzonder om te zien hoe die Seymour Hersh nu door het slijk wordt gehaald. 'Complottheorie' dit en dat. Het weet ook weer op tekende wijze een bepaald zwart-wit denken te bevestigen, dat we bijvoorbeeld ook tijdens de Covid-19 pandemie terugzagen. Zodra er ook maar een arts of medisch wetenschapper inging tegen het gewenste narratief, dan was deze persoon eigenlijk per direct arts af en een vermeend 'gevaarlijk' verspreider van 'misinformatie' of 'complottheorien' die totaal geen kennis van zaken had.
[..]
Het wekt blijkbaar veel woede op als er niet braaf mee wordt geknikt op dat dit allemaal Russische praktijken moeten zijn geweest.
Mijn idee, maar goed, we snappen er waarschijnlijk veel te weinig van en hebben ons slecht ingelezen ofzo...quote:Op maandag 13 februari 2023 15:33 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Seymour Hersh is een bekend complotgekkie met allerlei wilde verhalen. Zo beweerde hij dat Osama Bin laden sinds 2006 al in handen was van de Pakistanen en dat Syrische rebellen zogenaamd sarin zouden hebben ingezet met goedkeuring van de Turken. Elk ei had kunnen bedenken dat een geavanceerd wapen zoals sarin niet te maken valt door een rebellenclubje, maar zelfs toen de OPCW onomstotelijk bewees dat het Syrische regime erachter zat kwam hij gewoon met een nieuw debiel theorietje: het OPCW zit in het complot. Waarom een serieus outlet nog enige aandacht besteedt aan deze kwast is me een raadsel.
quote:Op maandag 13 februari 2023 10:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
Je snapt er helaas heel weinig van en je hebt heel weinig moeite gedaan om je in te lezen in de materie.
OPCW-onderzoekers hebben geconstateerd dat het juist hoogst onwaarschijnlijk is dat de Syrische overheid achter deze 'aanslag' zit, maar de leiding van de OPCW heeft de onderzoeksresultaten zo verdraaid dat het lijkt dat dat wel zo is.
Dat was dan ook zo... Of het waren veeartsen ofzo...quote:Op maandag 13 februari 2023 16:54 schreef HowardRoark het volgende:
Zodra er ook maar een arts of medisch wetenschapper inging tegen het gewenste narratief, dan was deze persoon eigenlijk per direct arts af en een vermeend 'gevaarlijk' verspreider van 'misinformatie' of 'complottheorien' die totaal geen kennis van zaken had.
heeft veel voordeel om je eigen auto in de fik te steken en je banden lek te prikkenquote:Op maandag 13 februari 2023 16:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
nogmaals ruslaand heeft het meeste baat bij het opbalzen van ns1, als enige.
Als ns2 echt was opgeblazen kunnen mensen verder denken. nu is alleen ns1 ontploffingen geweest. dus je zegt zelf al rusland is de enige met voordelen.
Tja, om even in jou analogie verder te gaan. maar de mafia had wel voordeel van het opblazen van hun oude taxi's (ns1) zodat de klanten wel over moeten gaan op de nieuwe taxi's (Ns2), want de investeringen in de nieuwe taxis moeten wel terug betaald worden. burgers van het land weigeren de nieuwe taxis te gebruiken en willen liever de oude taxis ook alternatieven voor en gebruikten de oude taxis steeds minder. dus blaast de mafia alle oude taxis op, zodat wanneer de klanten weer taxis nodig hebben ze alleen gebruik kunnen maken van de nieuwe taxis (ns2)quote:Op maandag 13 februari 2023 18:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heeft veel voordeel om je eigen auto in de fik te steken en je banden lek te prikken
In het verleden heeft deze man een aantal keer juist gezeten en blijkbaar ook een aantal keer bij het verkeerde eind, dit is de norm voor menig journalist of media outlet. Daarom is het ook opmerkelijk dat zijn huidige conclusie veel stof doet opwaaien.quote:Op maandag 13 februari 2023 17:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De mensen die in zijn verhaal willen geloven proberen het ook te onderbouwen met het feit dat hij in een ver verleden een Pulitzer Prize gewonnen heeft. Het is in ieder geval duidelijk dat niet valt uit te sluiten dat de VS hier achter zit, maar zijn verhaal nergens door wordt door onderbouwd. Het heeft een hoog Tom Clancy thriller gehalte. En het is niet de eerste keer bij hem, zoals het verhaal over Bin Laden.
tuurlijk is k heb gisteren ook min eigen fiets in elkaar staan rammenquote:Op maandag 13 februari 2023 19:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]echt hoe meer je naar de gebeurtenissen kijkt rondom ns2, ns1 hoe duidelijker het wordt dat ook en juist rusland het grootste belang heeft bij het vernietigen van ns1.
je negeert, het feit dat ns2 dus intact is, ns1 zou sowieso uitproductie genomen worden, poetin stelde dit in in juli nog voor, dat hij meer wilde leveren alleen als ns2 open zou gaan. ns2 is dus gebruiks klaar, ns2 is geweigerd door duitsland. Ns1 kon prima gas leveren, wilde het niet dat er telkens werkzaamheden waren aan de pijp in de zee door gazprom (!!!!). Nu is NS1 weg, en mag ieder moment ns2 (onder nieuwe en gunstige voorwaarden voor rusland) in gebruik genomen worden.quote:Op maandag 13 februari 2023 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tuurlijk is k heb gisteren ook min eigen fiets in elkaar staan rammen
en door mijn eigen voorruit gegooid
Nu niet meerquote:Op maandag 13 februari 2023 20:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je negeert, het feit dat ns2 dus intact is, ns1 zou sowieso uitproductie genomen worden, poetin stelde dit in in juli nog voor, dat hij meer wilde leveren alleen als ns2 open zou gaan. ns2 is dus gebruiks klaar, ns2 is geweigerd door duitsland. Ns1 kon prima gas leveren, wilde het niet dat er telkens werkzaamheden waren aan de pijp in de zee door gazprom (!!!!). Nu is NS1 weg, en mag ieder moment ns2 (onder nieuwe en gunstige voorwaarden voor rusland) in gebruik genomen worden.
On 3 October, Russia confirmed that pipe B of the Nord Stream 2 pipeline remains operable and that delivery of gas to Europe through Nord Stream 2 is possible.
bron
dit staat er los van..quote:Op maandag 13 februari 2023 20:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nu niet meer
NATO laat niemand toe in die wateren van Denemarken , tot men 100% zeker is dat door inwerking van de zoute zee . die pijpen NOOIT meer Russisch gas gaan vervoeren naar Europa
Straks kan Ruzzia geen drupje gas mee vervoeren richting Europa
[ twitter ]
Kloptquote:Op maandag 13 februari 2023 22:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dit staat er los van..
waarom Ns2 intact laten, waar alle commotie en ook het biden filmpje, ging allemaal over ns2. dit zou dan al gepland zijn voor de invasie dus biden blaast letterlijk de hele navo op, klinkt allemaal niet heel geloofwaardig en logisch.
Tja, we zullen weer een paar jaar geduld moeten hebben voordat we eindelijk gelijk krijgen.quote:Op maandag 13 februari 2023 16:54 schreef HowardRoark het volgende:
Het wekt blijkbaar veel woede op als er niet braaf mee wordt geknikt op dat dit allemaal Russische praktijken moeten zijn geweest.
Dat de russen hun eigen pijpen gemold hebben omdat ze geen gas meer aan ons willen verkopen, nooit meerquote:Op maandag 13 februari 2023 16:54 schreef HowardRoark het volgende:
I
[..]
ik denk niet dat het slim is iets te roepen over 'nooit' ... politiek is uiteindelijk gewoon pragmatisme..quote:Op maandag 13 februari 2023 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Klopt
Maar de Russen zullen nooit meer gas leveren via deze pijp en europa tot hun gasslaaf maken , dat is linke soep , dat is duidelijk
Nooit meer gas pijpen
Duitsland zal altijd rekening moet houden met de russische factor... ook een extreem zwak rusland kan voor duitsland gevaarlijk zijn en evengoed een rusland dat enkel in een vijandelijke positie bevind..quote:Fr Deutschland ist Amerika unverzichtbar, aber Russland ist unverrckbar.
je gaat al fout in de bweeering dat het "ruslands pijpen zouden zijn''quote:Op dinsdag 14 februari 2023 16:08 schreef michaelmoore het volgende:
Dat de russen hun eigen pijpen gemold hebben omdat ze geen gas meer aan ons willen verkopen, nooit meer
Dit gedoe van Rusland heeft slechts tot gevolg dat de energietransitie in verhoogd tempo doorzet , resultaat steeds lagere gasprijzenquote:Op dinsdag 14 februari 2023 16:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik denk niet dat het slim is iets te roepen over 'nooit' ... politiek is uiteindelijk gewoon pragmatisme..
voor duitsland is het bijvoorbeeld altijd zo dat Rusland nooit weg te denken is als partij in zowel buitenlandse politiek, diplaomtaie maar evengoed binnenlandse politieke thema's (energie, de positie van rusland-duitse bevolkingsgroepen, de invloed op oost-duitsland en als potentieel afzet-gebied maar ook economische samenwerking)..
Door Egon Bahr (architect van de Ostpolitik onder Willy Brandt eind jaren zestig) ooit samengevat als:
[..]
Duitsland zal altijd rekening moet houden met de russische factor... ook een extreem zwak rusland kan voor duitsland gevaarlijk zijn en evengoed een rusland dat enkel in een vijandelijke positie bevind..
voor duitsland is het vanuit puur pragmatische zin ook een vorm van samenwerking op te houden; deels ook omdat Rusland als 'pseudo'-vriend een voordeel heeft ten opzichtte van een volledige isolatie van rusland als vijand.
Al denk ik dat de draai momenteel zeker lange-termijns-gericht is en vorlopig duid op een blijvende breuk in de samenwerking, zal Duitsland wel degelijk ook de optie open houden om te kijken naar vormen van samenwerking tussen hen en de russen.
al zal daarbij nu zeker de fhankelijkheidspositie'een heikel thema zijn (echter, gezien de centrale ligging van duitsland en hun beperkte mogelijkheid nu geheel energie-onafhankelijk te zijn, zeker als de bruinkolen geen toekomst hebben, maar ook logistiek gezien is duitsland altijd zeer kwetsbaar)
dingen versimpelen helpt je niet echtquote:Op dinsdag 14 februari 2023 16:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dit gedoe van Rusland heeft slechts tot gevolg dat de energietransitie in verhoogd tempo doorzet , resultaat steeds lagere gasprijzen
Dat gaat er toch wel van komen, door de klimaatverandering gedwongen
we moeten een pijp aanleggen vanaf rotterdam naar Duitslandquote:Op dinsdag 14 februari 2023 17:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dingen versimpelen helpt je niet echt
de energietransitie levert gewoon enorme problemen op en duitsland is zeker niet zo goed erop voorbereid en ook alle oplossingen die ze dan nodig hebben maken hun afhankelijkheid van andere veelal buitenlandse faciliteiten erg hoog, of vergroot de noodzaak een infrastructuur aan te leggen die ze nog steeds niet op orde hebben (de grote noord-Zuid stroom-trassen).
precies daarom zou het voor duitsland evengoed hen ontzettend kwetsbaar maken door blijvend alle alternatieven uit te sluiten en zichzelf vervolgens zeer kwetsbaar en afhankelijk maken.
Het feit is gewoon dat duitsland door zijn ligging altijd tussen de fronten zit en zeer afhankelijk van meerdere andere partijen is alswel een groot risico loopt tot een spelbal te worden van internationale belangenpolitiek.
andere partijen kunnen juist relatief gemakkelijk duitsland in een afhankelijkheidspositie duwen en proberen dat ook heel bewust,
vooral afgelopen rusland deed dat overduidelijk, door welbewust de gasleveringen af te knijpen en daarmee de duiste politiek onder druk te zetten en duitsland te dwingen zeer voorzichtig te ageren..
ook als duitsland nu daar enigszins aan ontsdnapt is en een direkt gevaar van een gasttekort voorlopg geheel voorkomen lijkt te zijn, blijft het basisprobleem zeker bestaan, ook op de langere termijn en is het allerminst zo dat nu plots dutsland gered is van ale andere buitenlandse partijen die hun invloed op hen willen uitoefenen (sterker nog, voorlopig blijft duitsland zeker enige jaren zer afhankelijk van vormen van gasleveringen alswel is er nog geenszins een alle risico's afdekkend alternatief voor hun energie-afhankelijkheid )
Wat moeten we? en vooral waarom?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 18:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we moeten een pijp aanleggen vanaf rotterdam naar Duitsland
De LNG komt nu per schip , vaak ook Russische gas , maar dat moet snel verder kunnen met een nieuwe pijp
Een russsiche pijp komt er niet meer dat is veel te link , afhanlkelijk van Russisch gas is een foute zaak
2,5 dollar is kennelijkde absolute bodemprijs voor N Gasquote:Op dinsdag 14 februari 2023 18:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat moeten we? en vooral waarom?
je 'oplossing' verandert relatief weinig aan de afhankelijkheid van duitsland aan buitenlands gas, aan buitenlandse providers en kwetsbaarheden...
momenteel lijkt duitsland op de langere termijn bv eerder in te zetten op vloeibaar waterstof voor industriele toepassingen en lijkt sterk te investeren hierin, waarbij tijdelijke oplossingen voor gas bv relatief eenvoudig aangepast kunnen worden aan waterstof-transport... warbij het vordeel van waterstof ook vooral is dat e niet een par centrale providers hiervan zijn maar er zeer veel mogelijkheden zijn dit te generen (zij het bv via zonneenergie in afrika, zelfs australie ... ook rusland zal op de lange termijn niet uitgesloten blijven als potentiele leverancier, maar wel zal men er extra op letten dat een leverancier geen macht krijgt en deze leveringen als politieke machtsfactor kan willen uitnutten, zoals Rusland afgelopen jaar heel sterk heft gedaan maar eigenlijk al vanaf 2004-2005 uitnutte)
https://www.umweltbundesa(...)-energiesystem#Rolle
quote:Moscow's decades-old gas ties with Europe lie in ruins
By Vladimir Soldatkin
NOVY URENGOY, Russia (Reuters) - Meticulously crafted over decades as a major revenue stream for the Kremlin, Moscow's gas trade with Europe is unlikely to recover from the ravages of military conflict.
After President Vladimir Putin's "special military operation" in Ukraine began almost a year ago, a combination of Western sanctions and Russia's decision to cut supplies to Europe drastically reduced the country's energy exports.
The latest sanctions, including price caps, are likely to disrupt oil trade further but it is easier to find new markets for crude and refined products than for gas.
Russia's gas trade with Europe has been based on thousands of miles of pipes beginning in Siberia and stretching to Germany and beyond. Until last year, they locked Western buyers into a long-term supply relationship.
"Of course, the loss of the European market is a very serious test for Russia in the gas aspect," Yury Shafranik, Russian fuel and energy minister from 1993 to 1996, told Reuters.
A former senior manager at Gazprom was more direct.
"The work of hundreds of people, who for decades built the exporting system, now has been flushed down the toilet," the former manager told Reuters on condition of anonymity for fear of reprisals.
Nee. Hij heeft een prima staat van dienst. Maar als je tegenwoordig als journalist zelf onderzoek doet en kritisch bent jegens de overheid en the powers that be, worden er meteen mensen aan het het werk gezet om je geloofwaardigheid te tackelen, met name door anderen in de media. En naievelingen zoals jij geloven dat meteen. Edward Snowden en Julian Assange zijn volgens jou zeker ook verraders en leugenaars? Mooi voorbeeld is ook Elon Musk, ooit de ideale schoonzoon voor klimaatgelovigen vanwege zijn elektrische auto's, totdat hij Twitter kocht en aankondigde eens flink de bezem er door heen te halen. Direct daarna waren er opeens beschuldigingen van seksueel wangedrag, kondigde de VS overheid aan allerlei onderzoeken te gaan doen naar Musk en Tesla, werd Tesla uit de ESG gegooid, etc.quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
'Hij schreef 19 jaar geleden een goed artikel, dus alles wat hij schrijft is waar'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |