abonnement Unibet Coolblue
pi_207939339
Bloed irritant ja, ik ga geen gesprek aan zonder salaris indicatie.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 18:51:51 #52
414785 sirdanilot
pi_207939512
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:47 schreef Kiid het volgende:

[..]
Maar wat is dan eigenlijk het punt van dit topic. Dat je met gelijkgestemde weer lekker kan zeuren en klagen over werkgevers.

Ieder tegengeluid sta je niet open voor lijkt het. Beetje nutteloos dit dan, toch?
Dit is toch een discussie?

Waarom ga jij WEL het gesprek aan met een werkgever die niet eens de salarisindicatie geeft, dan? Heb je zoveel moeite met het vinden van een baan?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207939572
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:51 schreef sirdanilot het volgende:

Dit is toch een discussie?

Waarom ga jij WEL het gesprek aan met een werkgever die niet eens de salarisindicatie geeft, dan? Heb je zoveel moeite met het vinden van een baan?
Jij zoekt bevestiging van je eigen gelijk. Dat is iets anders.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 18:56:30 #54
414785 sirdanilot
pi_207939583
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:55 schreef Queller het volgende:

[..]
Jij zoekt bevestiging van je eigen gelijk. Dat is iets anders.
Ik stel een vraag en daar komt geen antwoord op.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207939953
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dit is toch een discussie?

Waarom ga jij WEL het gesprek aan met een werkgever die niet eens de salarisindicatie geeft, dan? Heb je zoveel moeite met het vinden van een baan?
Haha, nou discussie...volgens mij schiet je alles af behalve de mensen die het met jou eens zijn.

Wat ik zeg is vanuit het perspectief van een werkgever & recruiter. Misschien lastig om je daar eens in te verplaatsen, maar het zou je beeld eens kunnen verruimen.

Ik heb nergens gezegd dat ik in gesprek zou gaan zonder te weten wat het salaris zou zijn. Maar aangezien ik ook aan de andere kant zit snap ik wel waarom werkgevers die informatie niet open en bloot met iedereen delen. Dus wanneer die range er niet bij staat dan vraag ik ernaar voordat ik in gesprek ga. Als ik de wedervraag krijg wat mijn indicatie is (wat ik zelf ook doe) dan geef ik aan wat ik ongeveer wil verdienen. Daarmee hoef ik dus niet per se te weten wat ze bereid zijn te betalen zolang het maar in lijn ligt met mijn indicatie.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 19:31:16 #56
414785 sirdanilot
pi_207940015
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:27 schreef Kiid het volgende:

[..]
Haha, nou discussie...volgens mij schiet je alles af behalve de mensen die het met jou eens zijn.

Wat ik zeg is vanuit het perspectief van een werkgever & recruiter. Misschien lastig om je daar eens in te verplaatsen, maar het zou je beeld eens kunnen verruimen.
Ach guttegut zeg de recruiter.

De baan van de recruiter is om een geschikte werknemer te vinden voor werkgever. Werknemers willen geld. Als je niet vertelt hoeveel geld de werknemer krijgt hoe verwacht je dan een geschikte werknemer te vinden?

quote:
Ik heb nergens gezegd dat ik in gesprek zou gaan zonder te weten wat het salaris zou zijn. Maar aangezien ik ook aan de andere kant zit snap ik wel waarom werkgevers die informatie niet open en bloot met iedereen delen. Dus wanneer die range er niet bij staat dan vraag ik ernaar voordat ik in gesprek ga.
Ik vraag het ook wanneer het er niet bij staat.

En dit verborgen willen houden voor de reeds bestaande werknemers toont voor mij dat ze de huidige werknemers te weinig betalen.

quote:
Als ik de wedervraag krijg wat mijn indicatie is (wat ik zelf ook doe) dan geef ik aan wat ik ongeveer wil verdienen. Daarmee hoef ik dus niet per se te weten wat ze bereid zijn te betalen zolang het maar in lijn ligt met mijn indicatie.
Als ik een vraag stel, verwacht ik daar antwoord op.

Jij accepteert het dus als ze jouw vraag negeren en aan jou vragen hoeveel je wil verdienen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207940439
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ach guttegut zeg de recruiter.

De baan van de recruiter is om een geschikte werknemer te vinden voor werkgever. Werknemers willen geld. Als je niet vertelt hoeveel geld de werknemer krijgt hoe verwacht je dan een geschikte werknemer te vinden?
[..]
Ik vraag het ook wanneer het er niet bij staat.

En dit verborgen willen houden voor de reeds bestaande werknemers toont voor mij dat ze de huidige werknemers te weinig betalen.
[..]
Als ik een vraag stel, verwacht ik daar antwoord op.

Jij accepteert het dus als ze jouw vraag negeren en aan jou vragen hoeveel je wil verdienen?
Zijn genoeg werknemers die hun eigen waarde kunnen onderbouwen tijdens een gesprek. Wellicht dat jij daar dan zoveel moeite mee hebt gezien jouw reactie, maar dat maakt niet dat je kunt spreken voor iedereen. Het is algemeen bekend dat mensen graag willen weten wat de range is, maar we weten ook dat mensen het moeilijk vinden om het over salaris te hebben. Het 1 zal ongetwijfeld met het ander te maken.

En nee, dat was volgens mij dan al duidelijk in mijn vorige reactie, toch? Ik hoef niet per se te weten tot hoe ver een werkgever zou willen gaan. Het is wel makkelijker om het te weten, dat wel. Het enige wat voor mij genoeg is om te weten is dat datgene wat ik zou willen verdienen mogelijk is.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 19:50:12 #58
414785 sirdanilot
pi_207940499
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:47 schreef Kiid het volgende:

[..]
Zijn genoeg werknemers die hun eigen waarde kunnen onderbouwen tijdens een gesprek. Wellicht dat jij daar dan zoveel moeite mee hebt gezien jouw reactie, maar dat maakt niet dat je kunt spreken voor iedereen. Het is algemeen bekend dat mensen graag willen weten wat de range is, maar we weten ook dat mensen het moeilijk vinden om het over salaris te hebben. Het 1 zal ongetwijfeld met het ander te maken.

Ik vind het niet moeilijk om het over salaris te hebben, maar ik ben natuurlijk gekke Henkie niet. Als een recruiter mij vraagt hoeveel ik nu verdien, geef ik een bedrag dat minstens 10 k hoger ligt natuurlijk. Of zelfs nog meer. Duh.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207940604
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik vind het niet moeilijk om het over salaris te hebben, maar ik ben natuurlijk gekke Henkie niet. Als een recruiter mij vraagt hoeveel ik nu verdien, geef ik een bedrag dat minstens 10 k hoger ligt natuurlijk. Of zelfs nog meer. Duh.
Weet je dat zeker? Waarom wil je dan precies weten wat een werkgever mogelijk wilt betalen? Wat is daar precies de toegevoegde waarde van tenzij je zelf geen prijskaartje durft te hangen aan jouw tijd. Want dat is waar het op neerkomt.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 19:56:02 #60
414785 sirdanilot
pi_207940629
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:54 schreef Kiid het volgende:

[..]
Weet je dat zeker? Waarom wil je dan precies weten wat een werkgever mogelijk wilt betalen? Wat is daar precies de toegevoegde waarde van tenzij je zelf geen prijskaartje durft te hangen aan jouw tijd. Want dat is waar het op neerkomt.
Ik vraag om een salary range, niet een precies salaris dat reeds vaststaat.

Ik durf zeker wel een prijskaartje te hangen aan mijn eigen tijd, dat prijskaartje is wel enigszins gebluft Altijd hoog mikken want naar beneden kun je nog altijd. Ik ben niet gek natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207940698
Spastisch topic. Met wat openheid kom je stuk verder.

Maar goed, communicatieve vaardigheden zitten niet altijd in de skillset bij degene die contact heeft met recruiters. Vooral op je eilandje blijven, maakt de zoektocht naar een nieuwe job vast stuk makkelijker.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 20:18:05 #62
414785 sirdanilot
pi_207941191
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:58 schreef Ericr het volgende:
Spastisch topic. Met wat openheid kom je stuk verder.

Maar goed, communicatieve vaardigheden zitten niet altijd in de skillset bij degene die contact heeft met recruiters. Vooral op je eilandje blijven, maakt de zoektocht naar een nieuwe job vast stuk makkelijker.
Zoals ik eerder heb aangegeven, ik ben 30 en er zijn simpelweg niet zoveel mensen van in de 30 meer. Want mensen hebben te weinig kinderen gekregen. De tijd dat je echt werkeloos thuis op de bank zat omdat er echt helemaal niks te vinden was, is allang voorbij en die tijd komt voorlopig ook niet meer terug.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207941512
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:56 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik vraag om een salary range, niet een precies salaris dat reeds vaststaat.

Ik durf zeker wel een prijskaartje te hangen aan mijn eigen tijd, dat prijskaartje is wel enigszins gebluft Altijd hoog mikken want naar beneden kun je nog altijd. Ik ben niet gek natuurlijk.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Waarom wil je die range per se weten als je zo zeker bent van de waarde van jouw tijd?

Het lastige van deze discussie met jou is dat je moeite hebt om het discussiepunt vanuit twee kanten te benaderen. Je denkt alleen aan ikke en meent dat iedere werkgever aan jouw eisen zou moeten voldoen anders zwaait er wat. Zo bijzonder ben je niet, Frits die de orders in pakt bij de Mac wordt ook iedere week benaderd of die bij de Burger King wil werken. Enige wat naar voren komt is dat je jezelf in ieder geval fantastisch vindt en het daarom heel logisch is dat iedere werkgever moet doen wat jij wilt.

Zo werkt de wereld niet en als je al het vermogen ontbreekt om een discussiepunt vanuit een ander perspectief te benaderen dan heb ik eerder medelijden dan bewondering voor je.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_207941549
De vraag is, waarom solliciteer je dan zovaak?
Vakman pur sang
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 22:40:26 #65
414785 sirdanilot
pi_207943430
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 20:39 schreef Kiid het volgende:

[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Waarom wil je die range per se weten als je zo zeker bent van de waarde van jouw tijd?
Dat heb ik echt al een paar keer in dit topic vermeld: zodat ik weet of het mijn tijd waard is om op de functie te solliciteren.

quote:
Het lastige van deze discussie met jou is dat je moeite hebt om het discussiepunt vanuit twee kanten te benaderen. Je denkt alleen aan ikke en meent dat iedere werkgever aan jouw eisen zou moeten voldoen anders zwaait er wat.
Nee hoor niet iedere werkgever hoeft aan mijn eisen te voldoen. Zo zal de McDonalds niet aan mijn eisen voldoen, die kunnen mij niet betalen. Daarom ga ik ook niet bij de McDonalds solliciteren.

quote:
Zo bijzonder ben je niet, Frits die de orders in pakt bij de Mac wordt ook iedere week benaderd of die bij de Burger King wil werken. Enige wat naar voren komt is dat je jezelf in ieder geval fantastisch vindt en het daarom heel logisch is dat iedere werkgever moet doen wat jij wilt.
Waar heb ik gezegd dat ik mijzelf fantastisch vind? Ik doe het werk dat gedaan dient te worden, meer niet en minder ook niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207943464
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 20:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Zoals ik eerder heb aangegeven, ik ben 30 en er zijn simpelweg niet zoveel mensen van in de 30 meer. Want mensen hebben te weinig kinderen gekregen. De tijd dat je echt werkeloos thuis op de bank zat omdat er echt helemaal niks te vinden was, is allang voorbij en die tijd komt voorlopig ook niet meer terug.
Een baan scoren lukt een half tamme ook nog wel in deze markt. Dat klopt. Maar ik neem aan dat je meer wil dan baantjes voor half tammen.

Een baan met perspectief en/of goed salaris komt je niet aanvliegen. Je kan ze misschien aangeboden krijgen maar dan ben je nog niet aangenomen. Dat bedoel ik ook met communicatieve skills. Je zal jezelf toch moeten verkopen tijdens de sollicitatie procedure. Met het argument dat je uniek bent door je leeftijd ga je niet ver komen.

Ook bij een baan via een recruiter zal je nog door wat hoepeltjes moeten springen. Zeker als je meer wil verdienen dan nu. Het spel is niet moeilijk om te spelen maar je bent niet de enige die aan zet is. Ook in deze markt moet je er nog wel wat voor doen.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 23:01:17 #67
414785 sirdanilot
pi_207943693
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:42 schreef Ericr het volgende:

[..]
Een baan scoren lukt een half tamme ook nog wel in deze markt. Dat klopt. Maar ik neem aan dat je meer wil dan baantjes voor half tammen.

Een baan met perspectief en/of goed salaris komt je niet aanvliegen. Je kan ze misschien aangeboden krijgen maar dan ben je nog niet aangenomen. Dat bedoel ik ook met communicatieve skills. Je zal jezelf toch moeten verkopen tijdens de sollicitatie procedure. Met het argument dat je uniek bent door je leeftijd ga je niet ver komen.

Ook bij een baan via een recruiter zal je nog door wat hoepeltjes moeten springen. Zeker als je meer wil verdienen dan nu. Het spel is niet moeilijk om te spelen maar je bent niet de enige die aan zet is. Ook in deze markt moet je er nog wel wat voor doen.
Ik hoef niet per se enorm veel meer te verdienen, als het rondom mijn huidige salaris is vind ik het best.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 23:03:45 #68
414785 sirdanilot
pi_207943725
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:
De vraag is, waarom solliciteer je dan zovaak?
Niet geschoten is altijd mis.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207944847
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:47 schreef RealRS het volgende:
Mensen die jouw benaderen is bijna altijd voor functies die lastig zijn te vullen om wat voor reden dan ook (laag salaris, minder interessant bedrijf/functie, hoog verloop, weinig interesse omdat er een tekort is in die sector). Bijna nooit de functie die je zelf zou uitkiezen.

Mwah, ligt beetje waarover het gaat. Als het om bulk vacatures gaat in dikwijls sectoren/branches waar veel nieuwe aanwas nodig is (startende accountants) dan weet je dat het vaak niet veel zal zijn.

Word je benaderd voor een meer senior finance functie ligt dat toch weer anders.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_207944969
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 20:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Zoals ik eerder heb aangegeven, ik ben 30 en er zijn simpelweg niet zoveel mensen van in de 30 meer. Want mensen hebben te weinig kinderen gekregen. De tijd dat je echt werkeloos thuis op de bank zat omdat er echt helemaal niks te vinden was, is allang voorbij en die tijd komt voorlopig ook niet meer terug.
Dus jouw kwaliteit is dat je in de dertig bent?
Dat zie ik inderdaad vaak staan dat werkgevers specifiek op zoek zijn naar die vaardigheid :+
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 01:04:06 #71
414785 sirdanilot
pi_207944974
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 01:02 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Dus jouw kwaliteit is dat je in de dertig bent?
Dat zie ik inderdaad vaak staan dat werkgevers specifiek op zoek zijn naar die vaardigheid :+
Ik ga hier niet mijn CV neerzetten dat snap je zelf ook wel hoop ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator zaterdag 11 februari 2023 @ 07:47:31 #72
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207945510
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 01:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik ga hier niet mijn CV neerzetten dat snap je zelf ook wel hoop ik.
Je hoeft ook dít topic niet te kidnappen. Het gaat niet allemaal en overal steeds om jou.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_207945700
Zonder range ga ik sowieso geen tijd steken in een “kennismakingsgesprek”. Een functie kan inhoudelijk nog zo leuk of inhoudelijk overkomen , uiteindelijk moet de schoorsteen ook roken en ga ik een overstap niet overwegen zonder een serieuze stap in primaire (en secundaire) arbeidsvoorwaarden.

In zijn algemeenheid waarderen de meeste recruiters die openheid, het scheelt ook dat ik het erg naar mijn zin heb bij mijn huidige werkgever, dus dat er ook geen urgentie is.
pi_207945715
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 07:47 schreef Rene het volgende:

[..]
Je hoeft ook dít topic niet te kidnappen. Het gaat niet allemaal en overal steeds om jou.
Jawel, elk topic gaat om hem. En iedereen moet het met hem eens zijn.
pi_207946611
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 01:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik ga hier niet mijn CV neerzetten dat snap je zelf ook wel hoop ik.
Nee je doet alsof het uniek is dat je in de dertig bent en alsof dat dat iets is wat werkgevers zoeken omdat je doet alsof het schaars is.

Nou dan ben ik blijkbaar ook schaars en al mijn vrienden ook. Of hebben de dertigers in Ierland collectief zelfmoord gepleegd en ben je de enige die over is gebleven?
Ik had wel eens van de club van 27 gehoord, maar van de club van in de 30 kende ik nog niet.
pi_207946712
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:06 schreef MisChrartin het volgende:

Nee je doet alsof het uniek is dat je in de dertig bent en alsof dat dat iets is wat werkgevers zoeken omdat je doet alsof het schaars is.

Nou dan ben ik blijkbaar ook schaars en al mijn vrienden ook. Of hebben de dertigers in Ierland collectief zelfmoord gepleegd en ben je de enige die over is gebleven?
Ik had wel eens van de club van 27 gehoord, maar van de club van in de 30 kende ik nog niet.
TS denkt dat de huidige schaarste op de arbeidsmarkt uitsluitend het gevolg is van de vergrijzing. Dat er relatief minder dertigers zijn, maar dat er verder in de wereld niets veranderd is, dus er nog steeds evenveel dertigers nodig zijn voor het (onveranderde) werk waar 40 jaar geleden heel veel dertigers voor nodig waren. Snap je het nog? En dan stelt hij ook nog dat de schaarste nog een hele tijd zal blijven.

Nu hij zelf zo'n beetje 30 is, denkt hij dus een geboren goudhaantje te zijn. Te goed en te schaars. Wel gek dat zijn huidige werkgever zo'n schaarse en waardevolle dertiger dan zomaar zonder pardon op straat zet :o
pi_207946735
Ik zit in 1 van meest geweldige beroepen/skillsets, en ik neem aan dat als men mij benaderd welk prijskaartje er aan vast hangt, voordat ik daadwerkelijk een gesprek in ga met een potentiële werkgever zal ik wel om een indicatie vragen omdat het anders sowieso geen zin heeft. Overigens vind ik het veel belangrijker om een goede werkbeschrijving te hebben, ik zie maar zelden dat recruiters in staat zijn om een goed profiel op te stellen, puur luiheid en gemakzucht, zelden zo een beroepsgroep zich zo onprofessioneel zien opstellen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207946754
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 08:45 schreef koentjuh18 het volgende:
Zonder range ga ik sowieso geen tijd steken in een “kennismakingsgesprek”. Een functie kan inhoudelijk nog zo leuk of inhoudelijk overkomen , uiteindelijk moet de schoorsteen ook roken en ga ik een overstap niet overwegen zonder een serieuze stap in primaire (en secundaire) arbeidsvoorwaarden.
Maar je weet niet of die stap er is. Ga je er dus vanuit dat zonder range de werkgever een slechte betaler is? Zo mis je mogelijk de kans op een heel mooie stap.
quote:
In zijn algemeenheid waarderen de meeste recruiters die openheid, het scheelt ook dat ik het erg naar mijn zin heb bij mijn huidige werkgever, dus dat er ook geen urgentie is.
Welke openheid is dat dan? Geef je zelf wel een range?

Ik begrijp de issue overigens van beide kanten. Ik denk dat veel afhangt van wat er gezocht wordt. Aan beide kanten: functie, rol, competenties, niveau.
pi_207946758
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:13 schreef Queller het volgende:

[..]
TS denkt dat de huidige schaarste op de arbeidsmarkt uitsluitend het gevolg is van de vergrijzing. Dat er relatief minder dertigers zijn, maar dat er verder in de wereld niets veranderd is, dus er nog steeds evenveel dertigers nodig zijn voor het (onveranderde) werk waar 40 jaar geleden heel veel dertigers voor nodig waren. Snap je het nog? En dan stelt hij ook nog dat de schaarste nog een hele tijd zal blijven.

Nu hij zelf zo'n beetje 30 is, denkt hij dus een geboren goudhaantje te zijn. Te goed en te schaars. Wel gek dat zijn huidige werkgever zo'n schaarse en waardevolle dertiger dan zomaar zonder pardon op straat zet :o
TS heeft denk ik een iets te hoge pet van zichzelf op, als ik zijn vorige topics zo inschat, heeft hij zijn kennis niet up to date, zit hij eigenlijk te lang in te lage functie, en heeft vooral heel erg het idee dat ze hem nodig hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207946775
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:16 schreef raptorix het volgende:
TS heeft denk ik een iets te hoge pet van zichzelf op, als ik zijn vorige topics zo inschat, heeft hij zijn kennis niet up to date, zit hij eigenlijk te lang in te lage functie, en heeft vooral heel erg het idee dat ze hem nodig hebben.
Maar ook weer niet, want hij vliegt eruit. Ik ben oprecht de weg volledig kwijt bij deze man :D
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 10:21:35 #81
414785 sirdanilot
pi_207946820
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:13 schreef Queller het volgende:

[..]
TS denkt dat de huidige schaarste op de arbeidsmarkt uitsluitend het gevolg is van de vergrijzing. Dat er relatief minder dertigers zijn, maar dat er verder in de wereld niets veranderd is, dus er nog steeds evenveel dertigers nodig zijn voor het (onveranderde) werk waar 40 jaar geleden heel veel dertigers voor nodig waren. Snap je het nog? En dan stelt hij ook nog dat de schaarste nog een hele tijd zal blijven.

Nu hij zelf zo'n beetje 30 is, denkt hij dus een geboren goudhaantje te zijn. Te goed en te schaars. Wel gek dat zijn huidige werkgever zo'n schaarse en waardevolle dertiger dan zomaar zonder pardon op straat zet :o
20% vliegt eruit dat heeft weinig met mijn leeftijd te maken

En de vergrijzing is een feit dat je gewoon kunt opzoeken . Je kan ook voorspellingen maken over de toekomst aan de hand van geboorte en sterftecijfers.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207946853
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:15 schreef raptorix het volgende:
Ik zit in 1 van meest geweldige beroepen/skillsets, en ik neem aan dat als men mij benaderd welk prijskaartje er aan vast hangt, voordat ik daadwerkelijk een gesprek in ga met een potentiële werkgever zal ik wel om een indicatie vragen omdat het anders sowieso geen zin heeft. Overigens vind ik het veel belangrijker om een goede werkbeschrijving te hebben, ik zie maar zelden dat recruiters in staat zijn om een goed profiel op te stellen, puur luiheid en gemakzucht, zelden zo een beroepsgroep zich zo onprofessioneel zien opstellen.
Als er woorden als 'geweldig', 'fantastisch', 'uitdagend', 'uitstekend' en 'prachtig' in voor komen, geloof ik het al helemaal niet. Dan laat ik het sowieso schieten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 10:24:25 #83
414785 sirdanilot
pi_207946859
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
TS heeft denk ik een iets te hoge pet van zichzelf op, als ik zijn vorige topics zo inschat, heeft hij zijn kennis niet up to date, zit hij eigenlijk te lang in te lage functie, en heeft vooral heel erg het idee dat ze hem nodig hebben.
Als er nergens werk voor me is ga ik de uitkering in vind ik ook best :W

Maar je hoeft maar allerlei nieuwsberichten te lezen over personeelstekort en dan zie je meteen dat dat onzin is. Werk is er zat.

Of ze goed betalen dat is vers 2.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207946885
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Als er nergens werk voor me is ga ik de uitkering in vind ik ook best :W


Die was toch minimaal in Ierland, daarna kun je weldegelijk bij de Mac gaan werken, goed bezig.

Bij het Kruidvat hangen salaris indicaties op de winkelpui, op zondag verdien jij daar 22.76 per uur. ^O^
pi_207946949
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:40 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat heb ik echt al een paar keer in dit topic vermeld: zodat ik weet of het mijn tijd waard is om op de functie te solliciteren.
[..]
Nee hoor niet iedere werkgever hoeft aan mijn eisen te voldoen. Zo zal de McDonalds niet aan mijn eisen voldoen, die kunnen mij niet betalen. Daarom ga ik ook niet bij de McDonalds solliciteren.
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik mijzelf fantastisch vind? Ik doe het werk dat gedaan dient te worden, meer niet en minder ook niet.
Dat is een slecht antwoord dus wellicht dat het mij daarom niet was opgevallen. Want ik hoef jou niet te vertellen dat je X zou kunnen verdienen om te weten dat het jouw tijd waard is. Een bevestiging (jouw salaris indicatie) zou dus genoeg moeten zijn.

Je hoeft niet iets expliciet te benoemen om iets te kunnen concluderen. In alles wat je zegt en doet wil je laten merken dat je "gewild" bent. Ik probeerde je duidelijk te maken dat iedereen gewild is, zelfs de mensen bij McDonalds, maar dat vond je ook al moeilijk om te begrijpen.

Over het algemeen genomen laten mensen zich liever niet in de kaarten kijken. Dus om dezelfde reden waarom jij niet durf te zeggen wat je wilt verdienen zegt een werkgever liever niet wat je zou kunnen verdienen. Daarbij zijn er meerdere beweegredenen te bedenken waarom een werkgever dat niet altijd wil publiceren in de vacatures. Wel helpt het als je bovengemiddeld goed wilt betalen en ook voor de minder gekwalificeerde sollicitanten.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_207947009
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Als er nergens werk voor me is ga ik de uitkering in vind ik ook best :W

Maar je hoeft maar allerlei nieuwsberichten te lezen over personeelstekort en dan zie je meteen dat dat onzin is. Werk is er zat.

Of ze goed betalen dat is vers 2.
Misschien moet je eens wat aan zelfreflectie doen als je geen antwoord op je sollicitaties krijgt, daarnaast als je een beetje onderzoek had gedaan, dan weet je dat indeed de grootste shit site is qua vacatures. Daarnaast dat recruiters je benaderen zegt niets, die schieten voor een groot deel met hagel. Geef eens wat functies waarop je gesolliciteerd hebt bijvoorbeeld?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207947080
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:21 schreef sirdanilot het volgende:
En de vergrijzing is een feit dat je gewoon kunt opzoeken . Je kan ook voorspellingen maken over de toekomst aan de hand van geboorte en sterftecijfers.
Leg dan eens uit wat volgens jou de vergrijzing precies betekent voor de huidige dertigers in jouw vakgebied.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 11:02:26 #88
414785 sirdanilot
pi_207947284
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:31 schreef Kiid het volgende:

[..]
Dat is een slecht antwoord dus wellicht dat het mij daarom niet was opgevallen. Want ik hoef jou niet te vertellen dat je X zou kunnen verdienen om te weten dat het jouw tijd waard is. Een bevestiging (jouw salaris indicatie) zou dus genoeg moeten zijn.

Je hoeft niet iets expliciet te benoemen om iets te kunnen concluderen. In alles wat je zegt en doet wil je laten merken dat je "gewild" bent. Ik probeerde je duidelijk te maken dat iedereen gewild is, zelfs de mensen bij McDonalds, maar dat vond je ook al moeilijk om te begrijpen.

Over het algemeen genomen laten mensen zich liever niet in de kaarten kijken. Dus om dezelfde reden waarom jij niet durf te zeggen wat je wilt verdienen zegt een werkgever liever niet wat je zou kunnen verdienen. Daarbij zijn er meerdere beweegredenen te bedenken waarom een werkgever dat niet altijd wil publiceren in de vacatures. Wel helpt het als je bovengemiddeld goed wilt betalen en ook voor de minder gekwalificeerde sollicitanten.
Ik zeg wel wat ik wil verdienen maar ik wil allereerst de salary range weten.

Kan men mij deze informatie niet geven dan ga ik ervanuit dat het salaris dusdanig laag is dat het geen zin heeft om op de functie te solliciteren
Bespaart mij en de potentiële werkgever tijd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 11:03:16 #89
414785 sirdanilot
pi_207947292
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:46 schreef Queller het volgende:

[..]
Leg dan eens uit wat volgens jou de vergrijzing precies betekent voor de huidige dertigers in jouw vakgebied.
Dat je altijd wel een baan kan vinden . Kan wel zijn dat je bij crisis zoals nu een klein stapje terug moet doen qua salaris in het ergste geval
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 11:05:14 #90
414785 sirdanilot
pi_207947316
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Misschien moet je eens wat aan zelfreflectie doen als je geen antwoord op je sollicitaties krijgt, daarnaast als je een beetje onderzoek had gedaan, dan weet je dat indeed de grootste shit site is qua vacatures. Daarnaast dat recruiters je benaderen zegt niets, die schieten voor een groot deel met hagel. Geef eens wat functies waarop je gesolliciteerd hebt bijvoorbeeld?
Ik ga liever geen links geven naar specifieke functies. Er zijn nogal wat mensen op FOK! Die proberen mijn persoonlijke gegevens te achterhalen als een vorm van doxxing en intimidatie (laatst postte er iemand een link naar mijn prive Instagram ) en dat werk ik liever niet in de hand.

Momenteel heb ik twee sollicitaties lopen dus we gaan het zien.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 11:06:54 #91
414785 sirdanilot
pi_207947339
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die was toch minimaal in Ierland, daarna kun je weldegelijk bij de Mac gaan werken, goed bezig.

Bij het Kruidvat hangen salaris indicaties op de winkelpui, op zondag verdien jij daar 22.76 per uur. ^O^
Het is dusdanig minimaal dat je beter zwart bij kunt beunen inderdaad. Je kan er netaan de kale huur van betalen en dan is het op.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207947372
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik zeg wel wat ik wil verdienen maar ik wil allereerst de salary range weten.

Kan men mij deze informatie niet geven dan ga ik ervanuit dat het salaris dusdanig laag is dat het geen zin heeft om op de functie te solliciteren
Bespaart mij en de potentiële werkgever tijd.
Nu komen we dus weer terug op mijn vorige punt. Want wil je precies bereiken met dit topic?

Enige vorm van discussie is geen sprake met jou. Want van de mensen aan de andere kant - de werkgevers - neem je niks aan en blijf je enkel beperkt tot jouw mening. Dat is schijnbaar de enige waarheid dat telt.

Dat is verder prima, maar ga dan niet zitten doen alsof je geïnteresseerd en open staat voor de mening van anderen. Het lijkt er meer op dat dit weer de wekelijkse jank topic is over recruiters & werkgevers omdat je gefrustreerd bent. Je kan beter een praatgroep beginnen dan een topic
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 11:13:26 #93
414785 sirdanilot
pi_207947442
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:08 schreef Kiid het volgende:

[..]
Nu komen we dus weer terug op mijn vorige punt. Want wil je precies bereiken met dit topic?

Enige vorm van discussie is geen sprake met jou. Want van de mensen aan de andere kant - de werkgevers - neem je niks aan en blijf je enkel beperkt tot jouw mening. Dat is schijnbaar de enige waarheid dat telt.

Dat is verder prima, maar ga dan niet zitten doen alsof je geïnteresseerd en open staat voor de mening van anderen. Het lijkt er meer op dat dit weer de wekelijkse jank topic is over recruiters & werkgevers omdat je gefrustreerd bent. Je kan beter een praatgroep beginnen dan een topic
Welke redenen zijn er voor de werkgever om geen salaris range te geven ?

- de huidige werknemers worden onderbetaald en men wil niet dat ze de vacature zien en denken van hey onze toekomstige nieuwe collega krijgt veel meer geld !

- geboden salaris is beneden de marktwaarde


Kan jij nog meer redenen bedenken?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207947484
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:13 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Welke redenen zijn er voor de werkgever om geen salaris range te geven ?

- de huidige werknemers worden onderbetaald en men wil niet dat ze de vacature zien en denken van hey onze toekomstige nieuwe collega krijgt veel meer geld !

- geboden salaris is beneden de marktwaarde

Kan jij nog meer redenen bedenken?
Elke werkgever zal een indicatie geven, maar je hebt er meestal geen fuck aan omdat de range zo breed is dat het niets zegt, je kunt bij een serieuze sollicitatie ook beter vragen wat ze je realistisch willen bieden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207947562
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Elke werkgever zal een indicatie geven, maar je hebt er meestal geen fuck aan omdat de range zo breed is dat het niets zegt, je kunt bij een serieuze sollicitatie ook beter vragen wat ze je realistisch willen bieden.
Dat is dan ook weer afhankelijk van de gepresenteerde kwalificaties van de sollicitant. Ik vermoed alleen dat een sales helpdesk it persoon waarschijnlijk niet zoveel concrete prestaties bij een sollicitatiegesprek zal kunnen presenteren als een ontwikkelaar.
pi_207947589
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat is dan ook weer afhankelijk van de gepresenteerde kwalificaties van de sollicitant. Ik vermoed alleen dat een sales helpdesk it persoon waarschijnlijk niet zoveel concrete prestaties bij een sollicitatiegesprek zal kunnen presenteren als een ontwikkelaar.
Ja klopt, in mijn geval word ik meestal heel actief benaderd op mijn skillset, aangezien die zeer weinig voorkomt is er meestal een goede reden, vaak dat er maar budget is voor 1 persoon, en eigenlijk 2 mensen nodig hebben, aangezien dat vaak te duur is, heb ik meestal wel goede onderhandelingspositie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207947612
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:03 schreef sirdanilot het volgende:
Dat je altijd wel een baan kan vinden . Kan wel zijn dat je bij crisis zoals nu een klein stapje terug moet doen qua salaris in het ergste geval
Dit is een antwoord in de categorie 'dat de zon altijd opgaat, dat een ruitjesbroek in korte versie mogelijk prima staat bij sportsokken en sandalen, maar dat een kikker niet altijd groen is'.

Ik staak mijn poging en blijf erbij: je bent hier te simpel (voor).
  zaterdag 11 februari 2023 @ 11:28:13 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207947624
Over wat voor hoogte salaris hebben we het eigenlijk?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207947659
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:28 schreef Molo het volgende:
Over wat voor hoogte salaris hebben we het eigenlijk?
Over wat voor functie hebben we het.

Anders zet de recuiter gewoon er een range van minimumloon tot 3 maal minimum neer. :D
pi_207947707
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:13 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Welke redenen zijn er voor de werkgever om geen salaris range te geven ?

- de huidige werknemers worden onderbetaald en men wil niet dat ze de vacature zien en denken van hey onze toekomstige nieuwe collega krijgt veel meer geld !

- geboden salaris is beneden de marktwaarde


Kan jij nog meer redenen bedenken?
Waarom concludeer jij dat meteen aan onder betaald worden? Weet je hoeveel mensen er moeite mee hebben om te weten dat Pietje de business controller 5x zoveel verdient dan Miep de backoffice medewerker? Dat wil niet zeggen dat Miep te weinig krijgt, maar dat vinden ze altijd wel want doet Pietje dan ook 5x zoveel?

Bedrijven betalen helemaal niet per definitie minder als er staat dat ze marktconform betalen of dat niet vermelden. Ik heb al meerdere redenen hierbij aangegeven dus ik blijf mezelf niet herhalen omdat jij weigert te lezen. Er zullen er best bedrijven tussen zitten waarbij dat zo is.

Het enige argument wat ik jou heb zien zeggen is dat het "jouw tijd waard moet zijn". Daarvoor hoef je niet te weten wat de range is. Daarvoor moet je weten wat jouw tijd waard is en als de werkgever dat weet dan weten beide partijen voldoende.

Je komt erg onzeker over dus het zal me niks verbazen dat dit ook allemaal uit onzekerheid is geboren. Om die reden zoek je ook de bevestiging van werkgevers dat je ertoe doet door te blijven solliciteren ook al heb je daar geen reden voor.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')