abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 13:30:45 #51
414785 sirdanilot
pi_207921484
Overigens kreeg ik van mijn huisgenoot een briefje van 200 voor de huur. Zo'n gele. Nog nooit van mijn leven gezien, heb hem maar even tegen het licht gehouden maar hij lijkt echt.

Ik zei van 'hoe kom je hier in godsnaam aan?' Blijkbaar heeft hij hem in zijn thuisland bemachtigd op de een of andere manier.

Wat ik in godsnaam met dat briefje ga doen? Geen flauw idee, werkelijk waar. Dat wordt bijna nergens meer geaccepteerd. Misschien dat ik er maar wiet van koop want anders weet ik het niet. Ik zal een keertje langs de bank gaan om te kijken of ik hem daar kan storten of omwisselen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 9 februari 2023 @ 13:45:22 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207921690
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:33 schreef koemleit het volgende:

[..]
ik geef toe, onderstaande is niet een geheel onafhankelijk bron, maar dat de kosten voor pinnen hoger zijn dan voor contant is uiterst twijfelachtig.
https://www.rabobank.nl/b(...)der-dan-contant-geld

en pinnen is de eerstvolgende werkdag op de rekening, lees ik her en der. Dat zal niet veel anders zijn dan contant geld. Tenzij je het contant geld contant wil houden natuurlijk.
Ik zeg ook niet dat het duurder is, alleen dat het geld kost.

En volgende dag, bij de meeste verwerkers wel. Bij Worldline duurt het 3 dagen gemiddeld.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207921855
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:30 schreef sirdanilot het volgende:
Overigens kreeg ik van mijn huisgenoot een briefje van 200 voor de huur. Zo'n gele. Nog nooit van mijn leven gezien, heb hem maar even tegen het licht gehouden maar hij lijkt echt.

Ik zei van 'hoe kom je hier in godsnaam aan?' Blijkbaar heeft hij hem in zijn thuisland bemachtigd op de een of andere manier.

Wat ik in godsnaam met dat briefje ga doen? Geen flauw idee, werkelijk waar. Dat wordt bijna nergens meer geaccepteerd. Misschien dat ik er maar wiet van koop want anders weet ik het niet. Ik zal een keertje langs de bank gaan om te kijken of ik hem daar kan storten of omwisselen.
En dan vraag ik me waarom de briefjes boven de 50 eur gemaakt waren...
Interessant he ?
  donderdag 9 februari 2023 @ 14:03:16 #54
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_207921957
quote:
99s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik ook, maar met die gedachte kwam ik in Duitsland toch bedrogen uit.
Ik heb daar ook wel in restaurants gegeten (middensegment) waar pinnen niet mogelijk was.

Kon ik na het eten nog op zoek naar ee pin-automaat.
Wij zijn eigenlijk het enige land dat heel raar doet over cash.
In duistland komen 100 euro biljetten uit de automaat.

In Nederland ben je bijna crimneel als je met 50 euro betaald.
Wil je 38 afrekenen met een briefje van 50 en dan vragen ze of je niet kleiner hebt.

Bij de benzinepomp een bordje dat ze van 100 euro niet terug hebben.
(oh en van 2 briefjes van 50 wel?)
In Duitsland leeft pinnen lang zo sterk niet als hier, als je daar langere tijd verblijft kom je daar dus vanzelf wel achter
pi_207922005
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:30 schreef sirdanilot het volgende:
Overigens kreeg ik van mijn huisgenoot een briefje van 200 voor de huur. Zo'n gele. Nog nooit van mijn leven gezien, heb hem maar even tegen het licht gehouden maar hij lijkt echt.

Ik zei van 'hoe kom je hier in godsnaam aan?' Blijkbaar heeft hij hem in zijn thuisland bemachtigd op de een of andere manier.

Wat ik in godsnaam met dat briefje ga doen? Geen flauw idee, werkelijk waar. Dat wordt bijna nergens meer geaccepteerd. Misschien dat ik er maar wiet van koop want anders weet ik het niet. Ik zal een keertje langs de bank gaan om te kijken of ik hem daar kan storten of omwisselen.
Ik hoorde ergens de briefjes van 500 euro in het criminele circuit meer dan 500 euro waard zijn omdat je er maar moeilijk aan komt en ze reuze handig zijn om te transporteren. Wie weet geldt dat in mindere mate ook voor 200,-
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 14:09:36 #56
414785 sirdanilot
pi_207922078
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:56 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
En dan vraag ik me waarom de briefjes boven de 50 eur gemaakt waren...
Ik betaal mijn huur in briefjes van 50 en ik vind het best wel onhandig. 100 zou ik blij mee zijn. Nu loop ik met een stapel briefjes naar mijn huisbaas.

Al heeft zelfs mijn boomer huisbaas laatst toch besloten om ook de huur via de bank te gaan innen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207922531
Mijn schoonpa en schoonzus zijn precies andersom. Zij weigeren gewoon het pinnen. Bij mijn schoonpa is het gewoon omdat hij op leeftijd is, niet zo weredkundig is en geen zin heeft om dat nog te leren. Mijn schoonzus weigert het gewoon want het is allemaal zo fraudegevoelig.

Elke maand lopen ze in hun woonplaats de regionale bank binnen om daar geld te halen want ze weigeren ook geld op te halen bij een geldautomaat want dat is zo gevaarlijk. Als mijn schoonpa en schoonzus samen zijn dan willen ze hun nog wel helpen want ze zien aan mijn schoonpa dat hij aardig op leeftijd is. Mijn schoonzus is een keer alleen naar binnen gelopen om ¤200,- op te halen en dat hebben ze geweigerd want zij kan daarvoor prima een automaat gebruiken. Heeft nog wel een stampij lopen maken want ze vindt het allemaal veel te gevaarlijk en fraudegevoelig maar de baliemedewerker was vasthoudend. Betaalautomaat gebruiken of je hebt niks.

Binnenkort wordt de bank gesloten en alleen de geldautomaat blijft dan over dus ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Hoewel mijn schoonpa het allemaal niks kan schelen. Hij is een persoon die zelfs in staat is om naar de andere kant van het land te rijden om contant geld op te halen.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:03 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]
In Duitsland leeft pinnen lang zo sterk niet als hier, als je daar langere tijd verblijft kom je daar dus vanzelf wel achter
Het pinnen leeft daar prima alleen Duitsers, met name restaurants, zijn nogal star tegenover het pinnen. Om het nog leuker te maken, ze hebben een eigen betalingsnetwerk in het leven geroepen die alleen met Duitse passen werkt. Dus kom je met bijvoorbeeld je Maestro- of Cirruspas aanlopen dan werkt het niet.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207924080
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:36 schreef sirdanilot het volgende:
Voor zover mij bekend is het nog altijd een Europese wet dat de euro (dus contante euros) geldig betaalmiddel zijn.

Maar ja je gaat niet zomaar naar het Europese Hof als Friet Piet om de hoek geen contant meer accepteert natuurlijk.

Het beste is: vote with your feet. Zo ging ik hier laatst een Burrito halen. Burrito was al helemaal klaargemaakt, toen kwam tijd om het af te rekenen dus ik een briefje van 20 geven. Zegt meneer ' Sorry we don't take cash' . Toen zei ik ' ok then you can keep it' en toen zei hij van ' okay' en flikkerde hij de volledig klaargemaakte burrito zo de kliko in :')

Dan maar geen burrito he :W
_O-
Aan het typen.....
pi_207925690
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:36 schreef sirdanilot het volgende:
Voor zover mij bekend is het nog altijd een Europese wet dat de euro (dus contante euros) geldig betaalmiddel zijn.

Maar ja je gaat niet zomaar naar het Europese Hof als Friet Piet om de hoek geen contant meer accepteert natuurlijk.

Het beste is: vote with your feet. Zo ging ik hier laatst een Burrito halen. Burrito was al helemaal klaargemaakt, toen kwam tijd om het af te rekenen dus ik een briefje van 20 geven. Zegt meneer ' Sorry we don't take cash' . Toen zei ik ' ok then you can keep it' en toen zei hij van ' okay' en flikkerde hij de volledig klaargemaakte burrito zo de kliko in :')

Dan maar geen burrito he :W
klopt het is een geldig betaalmiddel, maar er is geen acceptatieplicht van elk geldig betaalmiddel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207925716
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:30 schreef sirdanilot het volgende:
Overigens kreeg ik van mijn huisgenoot een briefje van 200 voor de huur. Zo'n gele. Nog nooit van mijn leven gezien, heb hem maar even tegen het licht gehouden maar hij lijkt echt.

Ik zei van 'hoe kom je hier in godsnaam aan?' Blijkbaar heeft hij hem in zijn thuisland bemachtigd op de een of andere manier.

Wat ik in godsnaam met dat briefje ga doen? Geen flauw idee, werkelijk waar. Dat wordt bijna nergens meer geaccepteerd. Misschien dat ik er maar wiet van koop want anders weet ik het niet. Ik zal een keertje langs de bank gaan om te kijken of ik hem daar kan storten of omwisselen.
die accepteer je ook zelf.. ik had het geweigerd. Contant geld weiger ik sowieso altijd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 9 februari 2023 @ 19:46:26 #61
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207926554
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:07 schreef koemleit het volgende:
Dit is een grapje toch?
Welk deel? Gebruik van iconen? Voor slechtzienden en blinden?

Dat is zelfs op EU niveau geregeld ...
Dum de dum
pi_207928224
quote:
99s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik ook, maar met die gedachte kwam ik in Duitsland toch bedrogen uit.
Ik heb daar ook wel in restaurants gegeten (middensegment) waar pinnen niet mogelijk was.

Kon ik na het eten nog op zoek naar ee pin-automaat.
Wij zijn eigenlijk het enige land dat heel raar doet over cash.
In duistland komen 100 euro biljetten uit de automaat.

In Nederland ben je bijna crimneel als je met 50 euro betaald.
Wil je 38 afrekenen met een briefje van 50 en dan vragen ze of je niet kleiner hebt.

Bij de benzinepomp een bordje dat ze van 100 euro niet terug hebben.
(oh en van 2 briefjes van 50 wel?)
Ja. Als jij gaan voor 15 euro tankt krijg je je eigen briefje terug
pi_207928382
quote:
99s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik ook, maar met die gedachte kwam ik in Duitsland toch bedrogen uit.
Ik heb daar ook wel in restaurants gegeten (middensegment) waar pinnen niet mogelijk was.

Kon ik na het eten nog op zoek naar ee pin-automaat.
Wij zijn eigenlijk het enige land dat heel raar doet over cash.
In duistland komen 100 euro biljetten uit de automaat.

In Nederland ben je bijna crimneel als je met 50 euro betaald.
Wil je 38 afrekenen met een briefje van 50 en dan vragen ze of je niet kleiner hebt.

Bij de benzinepomp een bordje dat ze van 100 euro niet terug hebben.
(oh en van 2 briefjes van 50 wel?)
Wat snap je niet aan "er niet terug van hebben"

Als jij voor 99 euro tankt, en je betaalt met een briefje van 100 zul je niemand horen. Als je tankt voor 10 euro en betaalt met een briefje van 100 kun je niet verwachten dat ze het wisselgeld hebben, dat geven ze dan maar netjes aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2023 21:12:15 ]
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 02:10:22 #64
414785 sirdanilot
pi_207931120
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
die accepteer je ook zelf.. ik had het geweigerd. Contant geld weiger ik sowieso altijd.
Ik heb hem vandaag in de automaat van de bank gegooid, die heeft hem gelukkig geaccepteerd dus dat scheelt weer gedoe. Doei geel briefje van 200
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207931690
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat is wat ik bedoelde. Je kan niet zomaar contant geld weigeren, tenzij ' wederzijds overeengekomen'.
Blijkbaar dus wel. Daarom staan er logo's of teksten bij de deur die dit duidelijk maken.

quote:
Als ik in een restaurant ga eten, en vervolgens krijg ik de rekening, ik leg een briefje van 50 op tafel en men zegt ' sorry alleen pinnen', dan ben ik dat niet ' wederzijds overeengekomen'.
Dan had je bij binnen kost misschien beter moeten opletten?

quote:
Als ik in een restaurant ga eten en men zegt voordat ik mijn bestelling plaats dat men alleen kan pinnen, dan kan ik kiezen: ofwel ik geef toestemming (wederzijds overeengekomen) ofwel ik sta op en loop weg.
Informatie bij binnen komst is voldoende. Ben jij het er niet mee eens, ga je gewoon weer weg.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:57 schreef sirdanilot het volgende:
Overigens vind ik een klein stickertje met ' alleen pinnen' onvoldoende.

Misschien heb ik de sticker niet gezien. Misschien is iemand wel slechtziend en kan deze de sticker niet eens zien. Misschien spreekt iemand geen Nederlands of misschien is iemand laaggeletterd.
Misschien? :')

quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:13 schreef sirdanilot het volgende:
En verder geldt bij sommige dingen dat je eerst consumeert en pas daarna de rekening krijgt, denk bijvoorbeeld aan een restaurant. Als je dan niet duidelijk is gemaakt dat er enkel gepind kan worden en je staat daar met je briefje van 50, wat dan? Dan is dat toch echt niet het probleem van de klant.
Zeker wel als dit gewoon bij binnenkomst aangegeven is. Maar het restaurant zal waarschijnlijk mee denken in oplossingen.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:14 schreef sirdanilot het volgende:
Dan nog kan het gewoon zijn dat je het niet hebt gezien, dat bordje. Het is niet voldoende.
Dan moet je misschien beter opletten?

quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:19 schreef sirdanilot het volgende:
Dan loop je even naar de pinautomaat, dat is vrij normaal. Het risico dat de klant wegloopt ipv naar de pinautomaat is voor het restaurant.
Als je dan wegloopt is gewoon weglopen zonder te betalen en dus strafbaar. Dat risico neemt die klant dan volledig voor zijn eigen rekening.

Hoe zie jij dit risico trouwens als de klant niet voldoende contact geld mee heeft en geen pin pas, maar waar je wel met beide kunt betalen?
pi_207931908
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:17 schreef sanger het volgende:

[..]
Pinnen kost ook geld voor de ondernemer. Gemiddeld een 0,5% van de transactiewaarde. Naast investering/onderhoud in apparatuur.

En j ehebt het geld pas 1/2/3 dagen later op je rekening, dus tot je beschikking.
Pinnen is echt spotgoedkoop.
4 tot 6 cent per transactie.
Abonnementskosten verwaarloosbaar.
Ja je hebt eenmalige aanschafkosten.

https://www.ing.nl/zakeli(...)utomaat-via-partners


Kijk eens naar tarieven voor storten van geld.
En dan heb je nog munt rollen die je moet kopen. Kassa tellingen en verschillen en veilig geld bij de bank krijgen of laten ophalen.

https://www.abnamro.nl/nl(...)t-geld/tarieven.html
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 10 februari 2023 @ 09:49:18 #67
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207932532
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:54 schreef Gia het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit cash geld bij me, op wat klein geld na voor als ik ergens naar een toilet moet. Waarom daar nog geen pinbetaling mogelijk is!?
Bij de meeste pompstations hangt er gewoon een contactloos-reader
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_207933290
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 08:54 schreef Piger het volgende:

[..]
Pinnen is echt spotgoedkoop.
4 tot 6 cent per transactie.
Abonnementskosten verwaarloosbaar.
Ja je hebt eenmalige aanschafkosten.

https://www.ing.nl/zakeli(...)utomaat-via-partners


Kijk eens naar tarieven voor storten van geld.
En dan heb je nog munt rollen die je moet kopen. Kassa tellingen en verschillen en veilig geld bij de bank krijgen of laten ophalen.

https://www.abnamro.nl/nl(...)t-geld/tarieven.html
Spotgoedkoop?
4 tot 6 cent, tel maar even door na hoeveel transacties een briefje van 100,- is verdwenen...
Contant betalen kost niks en geen partij verdient er aan, op dumpert stond keer een rekensom van een briefje van 50 wat contant van mens naar mens gaat blijft 50 euro

Maar online digitaal verdwijnt er elke transactie een paar cent van de 50 euro...
Interessant he ?
pi_207933504
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:39 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Spotgoedkoop?
4 tot 6 cent, tel maar even door na hoeveel transacties een briefje van 100,- is verdwenen...
Contant betalen kost niks en geen partij verdient er aan, op dumpert stond keer een rekensom van een briefje van 50 wat contant van mens naar mens gaat blijft 50 euro

Maar online digitaal verdwijnt er elke transactie een paar cent van de 50 euro...
Lees jij überhaupt wel?


Ja 2500 transacties! Ik snap overigens niet waarom dit relevant is, want een variabel tarief van 6 cent per transactie is iets waar niemand in een winkel zich zorgen over maakt.

Je werknemer kost evenveel in 8 seconde arbeid.

Diegene die je 50 euro betaalt moet je wisselgeld betalen. Wisselgeld is duur.
Geld storten is ook duur.
Eerst denken, dan typen
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 11:19:13 #70
414785 sirdanilot
pi_207933895
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 08:34 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Blijkbaar dus wel. Daarom staan er logo's of teksten bij de deur die dit duidelijk maken.
[..]
Dan had je bij binnen kost misschien beter moeten opletten?
[..]
Informatie bij binnen komst is voldoende. Ben jij het er niet mee eens, ga je gewoon weer weg.
[..]
Misschien? :')
[..]
Zeker wel als dit gewoon bij binnenkomst aangegeven is. Maar het restaurant zal waarschijnlijk mee denken in oplossingen.
[..]
Dan moet je misschien beter opletten?
[..]
Als je dan wegloopt is gewoon weglopen zonder te betalen en dus strafbaar. Dat risico neemt die klant dan volledig voor zijn eigen rekening.

Hoe zie jij dit risico trouwens als de klant niet voldoende contact geld mee heeft en geen pin pas, maar waar je wel met beide kunt betalen?
Niet voldoende geld om te betalen betekent afwassen

Nou ik ga een keer met wat briefjes van 50 naar zon pin restaurant met zo een lullig bordje alleen pinnen en dan gaan we kijken wat de politie daarvan vindt als ik wil betalen en ze mijn briefjes weigeren ok ? Want het is echt niet mijn probleem dat ze dat geld niet willen aannemen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207933910
8 seconden?
Nou hoe vaak ik zie hoe sloom mensen pinnen... laat staan met je mobiel betalen, werkt vaak niet fout melding of geen verbinding oude vrouw snapt het niet allemaal tijd verloren...
Bij cash zie je het ook met allemaal muntjes betalen ook tijdrovend.

Maar de afbeelding wat ik zag is niet alleen de transacties, ook bankkosten, hele lijst aan extra kosten tov contant.

Daarnaast banken zijn nog steeds te gierig om 2 a 3% rente over je centen te geven, terwijl ze spekken met extreem hoge hyp rentes ook een raar iets.

Daalt de hyp rente gaan ze meteen de spaarrente omlaag schoppen, maar omgekeerd...

Gewoon simpel, pin/online en contant gewoon in de wet geldig maken, kijk als je een dikke auto koopt van 30k en je komt met een koffer, maar dat is in 10 minuten te checken of het legaal geld is, zon slikker is razendsnel.
Interessant he ?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 11:26:06 #72
414785 sirdanilot
pi_207933998
Ik zou bij wet alle winkels en horeca verplichten om zowel pin als contant geld te accepteren. Want niet KUNNEN pinnen vind ik net zo irritant. Als je als winkel geen betaalautomaat kan betalen en/of te beroerd bent om naar de bank te rijden om contanten te storten mag je je toko wat mij betreft meteen dichtgooien. Maar goed dit is aan de politiek en helaas zou er niemand op mij stemmen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207934076
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 10:44 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Waarom is dat jouw enige zorg. Al jouw transacties liggen binnenkort voor het rapen. Ik geef het nog 10 jaar voordat je advertenties krijgt voor je aankopen. En dat is nog the tip of the iceberg. De potentie dat er is is enorm.
Ik krijg al 10 jaar advertenties op basis van mijn aankopen, dus wat is precies het probleem?

En ja, het is legaal. Elke ondernemer mag zelf bepalen welke wettige betaalmiddelen hij of zij accepteert. Dit koste werkelijk 1 seconde Googlen om dat uit te vinden: https://www.rijksoverheid(...)iddel-overal-betalen
pi_207934265
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:20 schreef Zwolsboy het volgende:
8 seconden?
Nou hoe vaak ik zie hoe sloom mensen pinnen... laat staan met je mobiel betalen, werkt vaak niet fout melding of geen verbinding oude vrouw snapt het niet allemaal tijd verloren...
Bij cash zie je het ook met allemaal muntjes betalen ook tijdrovend.

Maar de afbeelding wat ik zag is niet alleen de transacties, ook bankkosten, hele lijst aan extra kosten tov contant.

Daarnaast banken zijn nog steeds te gierig om 2 a 3% rente over je centen te geven, terwijl ze spekken met extreem hoge hyp rentes ook een raar iets.

Daalt de hyp rente gaan ze meteen de spaarrente omlaag schoppen, maar omgekeerd...

Gewoon simpel, pin/online en contant gewoon in de wet geldig maken, kijk als je een dikke auto koopt van 30k en je komt met een koffer, maar dat is in 10 minuten te checken of het legaal geld is, zon slikker is razendsnel.
En in dat plaatje wat je zag, werden al die bankkosten tegenover de 50 euro contant gezet, of werd dat ook afgepeld met de kosten.
Contant geld accepteren kost simpelweg geld. Je moet namelijk wisselgeld kopen en je contante geld storten. Dat de 50 euro dezelfde 50 euro blijft is dus wel erg hypothetisch.

Hebben we het verder niet over de risico's en de logistiek om contant geld bij de bank te krijgen
pi_207934316
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:26 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou bij wet alle winkels en horeca verplichten om zowel pin als contant geld te accepteren. Want niet KUNNEN pinnen vind ik net zo irritant. Als je als winkel geen betaalautomaat kan betalen en/of te beroerd bent om naar de bank te rijden om contanten te storten mag je je toko wat mij betreft meteen dichtgooien. Maar goed dit is aan de politiek en helaas zou er niemand op mij stemmen
Ik vind hoogstens (eigenlijk vind ik dat de wetgeving zich niet bezig moet houden met dit geneuzel en met jouw burrito in de kliko) dat er wetgeving moet komen dat de betaalmethode duidelijk zichtbaar moet zijn voordat je wil afrekenen. Als jij je niet schikt bij de betaalmethode van de verkoper, loop je maar een deurtje verder. Als dit voor de verkoper teveel klanten kost, voegen ze maar een betaalmethode toe.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 12:05:23 #76
414785 sirdanilot
pi_207934521
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:45 schreef Holenbeer het volgende:

[..]
En in dat plaatje wat je zag, werden al die bankkosten tegenover de 50 euro contant gezet, of werd dat ook afgepeld met de kosten.
Contant geld accepteren kost simpelweg geld. Je moet namelijk wisselgeld kopen en je contante geld storten. Dat de 50 euro dezelfde 50 euro blijft is dus wel erg hypothetisch.

Hebben we het verder niet over de risico's en de logistiek om contant geld bij de bank te krijgen
Ja dat kost moeite. Als je daar te lui voor bent had je misschien geen winkel moeten beginnen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207934879
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:05 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ja dat kost moeite. Als je daar te lui voor bent had je misschien geen winkel moeten beginnen.
Het gaat hier niet om lui of niet lui, het gaat hier om kosten en baten.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 12:40:23 #78
414785 sirdanilot
pi_207934995
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:31 schreef Holenbeer het volgende:

[..]
Het gaat hier niet om lui of niet lui, het gaat hier om kosten en baten.
Ja het kost geld om een kas te hebben. Een betaalautomaat kost ook geld. Ondernemen kost geld. Kan dat niet uit sluit dan je winkel.

Ik zou het echt verplicht stellen als ik de baas was. Maar helaas in plaats van op mij stemt iedereen op Rutte.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207935446
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:40 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ja het kost geld om een kas te hebben. Een betaalautomaat kost ook geld. Ondernemen kost geld. Kan dat niet uit sluit dan je winkel.

Ik zou het echt verplicht stellen als ik de baas was. Maar helaas in plaats van op mij stemt iedereen op Rutte.
Blijkbaar kan het uit om mensen te weigeren of om burrito's in de kliko te gooien, anders deden ze het wel anders.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:45:49 #80
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_207935793
Ik zie een beweging van steeds minder cash en steeds meer pin en ik ondersteun dat van harte. Ik geloof dat ik op dit moment 50 cent in mijn portemonnee heb en meer niet. De laatste keer dat ik een (groot) bedrag aan cash geld bij me had is echt al heel lang geleden.

Zolang duidelijk aangegeven staat dat cash geld geen optie is, mag een winkel dat prima doen. Ben je het er niet mee eens? Prima dan ga je lekker ergens anders naar toe.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:46:44 #81
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_207935800
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:40 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou het echt verplicht stellen als ik de baas was.
Dus jij wilt ondernemers op extra kosten jagen die niet nodig zijn? En wie denk je dat die kosten uiteindelijk gaan betalen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 17:34:20 #82
414785 sirdanilot
pi_207938639
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Dus jij wilt ondernemers op extra kosten jagen die niet nodig zijn?
Beschikbaarheid van zowel contant als giraal betalen is WEL nodig.

quote:
En wie denk je dat die kosten uiteindelijk gaan betalen?
De ondernemer. Heeft die hier geen zin in dan gaat de toko maar dicht :W
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207938817
Grappig dat veel stalletjes langs de weg (voor "verse" eieren enzovoort) inmiddels ook QR-codes hebben voor het betalen met een tikkie.
Ik heb altijd nog 50 euro bij me voor het geval dat. Beetje lullig om met een kar vol boodschappen voor de kassa te staan als de pinpas stuk blijkt. In Duitsland een paar jaar geleden wel gelukt om te pinnen in een restaurant, maar dat was een heel gedoe. Het apparaat moest ergens onderuit een la getoverd worden, aangesloten, dan verbinding maken wat meerdere minuten duurde en de betaling zelf lukte ook niet in één keer. Volgende keer maar weer ouderwets contant betaald. Hier in de omgeving wordt ook nog veel met contant geld betaald, volgens mij niet eens zozeer wegens de vele handeltjes waar de belastingdienst geen weet van heeft maar gewoon uit algemeen wantrouwen in banken, overheid en instanties. Zo worden de zelfscanners in de supermarkt ook niet zoveel gebruikt, als de supermarkt ze al heeft en kun je beter niet over coronavaccinaties beginnen. Ziet er wel vrolijk uit, al die omgekeerde vlaggen die er nu wapperen.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 17:54:31 #84
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207938886
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:34 schreef sirdanilot het volgende:
Beschikbaarheid van zowel contant als giraal betalen is WEL nodig.
Vind jij.

De wetgever stelt dat een ondernemer duidelijk moet maken aan de klant welke betaalmiddelen hij accepteert. Als een winkel of restaurant klanten weg wil jagen door niet alle voor de hand liggende middelen te accepteren, dan is dat hun ondernemersvrijheid (en hun risico).
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 17:57:36 #85
414785 sirdanilot
pi_207938926
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Vind jij.
Ja. Dat vind ik ja, en daar heb ik hele goede redenen voor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 10 februari 2023 @ 23:36:35 #86
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_207944236
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:34 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Beschikbaarheid van zowel contant als giraal betalen is WEL nodig.
Zegt wie?

quote:
[..]
De ondernemer. Heeft die hier geen zin in dan gaat de toko maar dicht :W
Haha ha en jij denkt dat die kosten niet doorberekend gaan worden aan de klant?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 10 februari 2023 @ 23:36:50 #87
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_207944239
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ja. Dat vind ik ja, en daar heb ik hele goede redenen voor.
en die is?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 23:37:57 #88
414785 sirdanilot
pi_207944251
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:36 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Zegt wie?
[..]
Haha ha en jij denkt dat die kosten niet doorberekend gaan worden aan de klant?
Ik zeg dat. Ik mag hier mijn mening toch plaatsen, die ik ook reeds heb gemotiveerd?

Jij vindt dat dan niet nodig n ou ja dan niet he. Je gaat niet echt in een constructieve discussie verder.

Contant geld moet altijd blijven bestaan, en je moet ook gewoon kunnen pinnen als je bent vergeten geld uit de automaat te halen. Dat maakt alle goederen en diensten voor iedereen toegankelijk. Dat is mijn mening. Jij vindt dat niet, nou ja dan niet he.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 10 februari 2023 @ 23:39:31 #89
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_207944274
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik zeg dat. Ik mag hier mijn mening toch plaatsen, die ik ook reeds heb gemotiveerd?

Jij vindt dat dan niet nodig n ou ja dan niet he. Je gaat niet echt in een constructieve discussie verder.

Contant geld moet altijd blijven bestaan, en je moet ook gewoon kunnen pinnen als je bent vergeten geld uit de automaat te halen. Dat maakt alle goederen en diensten voor iedereen toegankelijk. Dat is mijn mening. Jij vindt dat niet, nou ja dan niet he.
Jij vraagt of het wettelijk toegestaan is alleen pinnen aan te bieden. Het antwoord is "ja dat is het"

Dat jij een andere mening hebt is prima, maar dat is geen enkele reden om het dan ook meteen te doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 00:20:10 #90
414785 sirdanilot
pi_207944687
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Jij vraagt of het wettelijk toegestaan is alleen pinnen aan te bieden. Het antwoord is "ja dat is het"

Dat jij een andere mening hebt is prima, maar dat is geen enkele reden om het dan ook meteen te doen.
Het is op dit moment niet wettelijk verboden om enkel pin aan te bieden, nee.

Dit is mijns inziens een onwenselijke situatie.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207947552
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:19 schreef sirdanilot het volgende:
Niet voldoende geld om te betalen betekent afwassen
Ik denk dat je iets te veel films en stripboeken hebt gelezen.

quote:
Nou ik ga een keer met wat briefjes van 50 naar zon pin restaurant met zo een lullig bordje alleen pinnen en dan gaan we kijken wat de politie daarvan vindt als ik wil betalen en ze mijn briefjes weigeren ok ? Want het is echt niet mijn probleem dat ze dat geld niet willen aannemen.
Als dit aangegeven staat, is dat toch echt jouw probleem.
Zoals aangegeven contact is een wettig betaalmiddel, maar geen verplicht.
Dit kwartje (of euro muntstuk ofwel cash), laakt niet bij jou aan te komen.

Een restaurant kan natuurlijk mee denken in een oplossing, maar primair is het toch echt jouw probleem.
pi_207947600
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:40 schreef sirdanilot het volgende:
Ja het kost geld om een kas te hebben. Een betaalautomaat kost ook geld. Ondernemen kost geld. Kan dat niet uit sluit dan je winkel.
Cashgeld kost veel tijd en geld. Digitaal is een stuk efficenter en goedkoper.

quote:
Ik zou het echt verplicht stellen als ik de baas was. Maar helaas in plaats van op mij stemt iedereen op Rutte.
Daarom ben jij ook geen baas, dat zou de economie geen goed doen, en je oplossingen zouden een hoop problemen geven in de maatschappij, waar jij overduidelijk geen antwoord op hebt hoe jij dit zou gaan oplossing.

Je komt met bierviltjes oplossingen. Leuk voor op een verjaardag, maar nutteloos en on uitvoerbaar in de praktijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:05 schreef sirdanilot het volgende:
Ja dat kost moeite. Als je daar te lui voor bent had je misschien geen winkel moeten beginnen.
Als klanten te "blind" zijn om alleen de bordjes PIN Only te missen, misschien is dit dan liever een klant die je wilt missen?
pi_207947695
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Het is op dit moment niet wettelijk verboden om enkel pin aan te bieden, nee.

Dit is mijns inziens een onwenselijke situatie.
Dat noemen ze keuzevrijheid, iets wat vrijheid heeft om je eigen keuzes te maken. Immers we leven niet in een dictatuur.
Vrijheid voor zowel de ondernemer als voor de klant.
Immers jij als klant bent daar niet verplicht om iets te kopen, alternatieven genoeg.....
En voor een ondernemer zijn er voldoende redenen om geen cash of juist geen pin te accepteren.

Mijn voorkeur is PIN voor iedere betalen, de keren dat ik cash betaal kan ik op mijn handen tellen voor het hele jaar.
Maar ik heb wel altijd wat cash bij mij en in mijn auto heb ik ook altijd voldoende liggen.

Er zijn hier bijvoorbeeld voldoende onbemande tankstations, daar klaagt niemand over, dat je alleen maar met PIN kan betalen. Wil je dat niet, zijn er voldoende alternatieven. Die zijn alleen vaak wel duurder, immers personeel en cash kosten extra geld. Maar als klant heb je gewoon de keuze.....
Ik denk een heel mooi voorbeeld?
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 11:59:06 #94
414785 sirdanilot
pi_207948077
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:21 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ik denk dat je iets te veel films en stripboeken hebt gelezen.
[..]
Als dit aangegeven staat, is dat toch echt jouw probleem.
Zoals aangegeven contact is een wettig betaalmiddel, maar geen verplicht.
Dit kwartje (of euro muntstuk ofwel cash), laakt niet bij jou aan te komen.

Een restaurant kan natuurlijk mee denken in een oplossing, maar primair is het toch echt jouw probleem.
Nou we zullen het wel eens zien . Ik geloof er niks van dat ik zou kunnen worden vervolgd wegens niet betalen in restaurant als ik wel voldoende contant geld bij me heb maar geen pinpas.

Echt niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 12:01:30 #95
414785 sirdanilot
pi_207948109
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:25 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Cashgeld kost veel tijd en geld. Digitaal is een stuk efficenter en goedkoper.
[..]
Daarom ben jij ook geen baas, dat zou de economie geen goed doen, en je oplossingen zouden een hoop problemen geven in de maatschappij, waar jij overduidelijk geen antwoord op hebt hoe jij dit zou gaan oplossing.

Je komt met bierviltjes oplossingen. Leuk voor op een verjaardag, maar nutteloos en on uitvoerbaar in de praktijk.
[..]
Als klanten te "blind" zijn om alleen de bordjes PIN Only te missen, misschien is dit dan liever een klant die je wilt missen?
Dit is discriminatie jegens mensen met een visuele beperking.

Kost zowel contant als pin aanbieden meer geld ? Ja. Moet een ondernemer dat kunnen betalen ? Mijns inziens wel ja. Als je dat niet kan heeft je toko geen bestaansrecht.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207948736
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nou we zullen het wel eens zien . Ik geloof er niks van dat ik zou kunnen worden vervolgd wegens niet betalen in restaurant als ik wel voldoende contant geld bij me heb maar geen pinpas.

Echt niet.
Als jij weg loopt zonder te betalen of dit te regelen, dan ben jij fout. Of dit een overtreding of bekeuring is, durf ik niet te zeggen.

Maar dit is net als tanken zonder te betalen.

Contant geld is niet een verplicht betaalmiddel. Jij moet hiervoor opletten en de winkel/restaurant moet dit duidelijk aangeven.
pi_207948845
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dit is discriminatie jegens mensen met een visuele beperking.
Daarom zijn hier logo's voor bedacht. Maar mensen met een visuele beperking hebben meer uitdagingen bij winkels of restaurants.

quote:
Kost zowel contant als pin aanbieden meer geld ? Ja. Moet een ondernemer dat kunnen betalen ? Mijns inziens wel ja. Als je dat niet kan heeft je toko geen bestaansrecht.
Wie betaald dit denk je uiteindelijk?
Daarnaast contant geld is heel duur voor een ondernemer. Nog afgezien overval technisch, cashflow technisch, personeel technisch.

Blijkbaar zijn er voldoende ondernemingen die toch gewoon alleen PIN bestaansrecht hebben, jij wilt die winkels dus met extra kosten op schotelen of het bestaansrecht ontnemen? Ik ken ook een paar restaurants waar je alleen met PIN of met cash kan betalen. Lopen gewoon allemaal goed. Blijkbaar hebben die toch gewoon bestaansrecht?

Bepaal jij het bestaansrecht voor een ondernemer? Misschien als jij dictator gaat worden en jij alles gaat bepalen. Maar van economie en ondernemerschap heb je nog niet zoveel kaas gegeten.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 13:17:32 #98
414785 sirdanilot
pi_207949075
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:58 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Daarom zijn hier logo's voor bedacht. Maar mensen met een visuele beperking hebben meer uitdagingen bij winkels of restaurants.
[..]
Wie betaald dit denk je uiteindelijk?
Daarnaast contant geld is heel duur voor een ondernemer. Nog afgezien overval technisch, cashflow technisch, personeel technisch.

Blijkbaar zijn er voldoende ondernemingen die toch gewoon alleen PIN bestaansrecht hebben, jij wilt die winkels dus met extra kosten op schotelen of het bestaansrecht ontnemen? Ik ken ook een paar restaurants waar je alleen met PIN of met cash kan betalen. Lopen gewoon allemaal goed. Blijkbaar hebben die toch gewoon bestaansrecht?

Bepaal jij het bestaansrecht voor een ondernemer? Misschien als jij dictator gaat worden en jij alles gaat bepalen. Maar van economie en ondernemerschap heb je nog niet zoveel kaas gegeten.
Ja wat mij betreft passen die tokos zich aan en anders dicht.

Ik vind namelijk dat diensten en goederen voor iedereen betaalbaar moeten zijn en dat betekent dus ook voor mensen die met contant betalen ipv met pin . Of andersom.

Wij gaan het hier niet over eens worden dus let's agree to disagree.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 11 februari 2023 @ 15:46:45 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207950938
Volledig terecht dat winkeliers stoppen met cash aanbieden. Ik begrijp dat ook volkomen.

Mocht je dat niet aan staan ga je lekker naar een winkel die het wel aanbiedt. Iedereen blij.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_207951015
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 15:46 schreef Drekkoning het volgende:
Volledig terecht dat winkeliers stoppen met cash aanbieden. Ik begrijp dat ook volkomen.

Mocht je dat niet aan staan ga je lekker naar een winkel die het wel aanbiedt. Iedereen blij.
Ja maar straks zijn die winkels er niet meer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')