abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 februari 2023 @ 08:37:13 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207990200
Kaag is het toonbeeld van de kloof tussen de Haagse politiek en de gewonemensenwereld. Heeft geen idee wat er buiten haar eigen bubbel speelt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207990219
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 08:37 schreef Janneke141 het volgende:
Kaag is het toonbeeld van de kloof tussen de Haagse politiek en de gewonemensenwereld. Heeft geen idee wat er buiten haar eigen bubbel speelt.
Dat is gewoon weer zelfde retoriek als voor TK-verkiezingen... Alsof Mark Rutte of Wopke Hoekstra dat wel weten. Als ze dat al weten laten ze dat wel op een heel vreemde manier zien... (als in ze doen er geen reet aan).
  dinsdag 14 februari 2023 @ 08:42:46 #53
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207990241
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 08:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat is gewoon weer zelfde retoriek als voor TK-verkiezingen...
Maar daarom nog niet onwaar.

Prima als jij het anders ziet en/of erop wil stemmen hoor. Maar veel elitairder dan Kaag ga je ze nauwelijks vinden. Uiteindelijk ligt (tegenwoordig) de doelgroep van D66 ook gewoon in het hogeropgeleide stedelijke deel van de bevolking, die kunnen dat waarschijnlijk prima hebben. Alleen lijkt me de kans dat je daar weer 16% van de stemmen mee opraakt, niet zo groot.

En als reactie op je aanvulling: 'hullie zijn even erg' is nog nooit een argument geweest.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207990260
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 08:13 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik begrijp best dat het een en ander schort aan de maatregelen maar dan denk ik dat er toch gekeken moet worden naar uitvoerbaarheid. Is het makkelijk uitvoerbaar om te bepalen wie wel of niet recht op heeft? Hoeveel tijd gaat dat kosten tov urgentie ervan? De water zat sommige mensen aan de lippen dus er kon niet specifiek gekeken worden wie wel of niet recht op toeslag hadden.

Met toeslagenschandaal zien we nu hoeveel tijd dat in beslag neemt. Vanuit de Kamer was er ook een hoop druk dat het snel en snel en heel snel ingevoerd moet worden. Is dat dan alleen Kaag te verwijten?
Het is niet alleen Kaag te verwijten, maar het is toch wel haar hoofdtaak. Een maximumprijs zonder plafond voor 2022 was bijvoorbeeld ook snel en makkelijk uitvoerbaar en dan had je geen geld uit zitten delen aan mensen met een laag vast contract.

Onder Rutte III waren veel ingewikkelder pakketten (de steunpakketten rondom corona) wel behoorlijk gericht, al was dat vooral dankzij Koolmees.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_207990281
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 08:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar daarom nog niet onwaar.

Prima als jij het anders ziet en/of erop wil stemmen hoor. Maar veel elitairder dan Kaag ga je ze nauwelijks vinden. Uiteindelijk ligt (tegenwoordig) de doelgroep van D66 ook gewoon in het hogeropgeleide stedelijke deel van de bevolking, die kunnen dat waarschijnlijk prima hebben. Alleen lijkt me de kans dat je daar weer 16% van de stemmen mee opraakt, niet zo groot.

En als reactie op je aanvulling: 'hullie zijn even erg' is nog nooit een argument geweest.
Tsja, ik kom met zelfde niveau argument als jou in mijn ogen. "Ze is elitair" is ook maar een zwak argument. Ik kijk liever naar wat en hoe ze het doet. Wat zijn haar standpunten (al dan niet van D66) en in hoeverre strijdt ze ervoor. Dat doe ik met elke partij. Mijn keuzes zijn tot nu toe elke verkiezingen veranderd naargelang wat ik belangrijk acht op dat moment.

Argumenten zoals Hanca aandraagt over haar werk vind ik wel iets wat ik in overweging moet nemen maar of ze nou in Laren of in Rotterdam-Crooswijk woont vind ik niet perse een maatstaf waar ik mn stem op bepaal.
pi_207990612
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 08:37 schreef Janneke141 het volgende:
Kaag is het toonbeeld van de kloof tussen de Haagse politiek en de gewonemensenwereld. Heeft geen idee wat er buiten haar eigen bubbel speelt.
Het risico van politici die altijd prat gaan op het 'gewoon mens' zijn is dat ze juist veel simplistische verkiezingsretoriek lopen te verkondigen, zoals een Caroline van der Plas.
pi_207990678
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 08:42 schreef Janneke141 het volgende:

Prima als jij het anders ziet en/of erop wil stemmen hoor. Maar veel elitairder dan Kaag ga je ze nauwelijks vinden.
Ik zou je iets meer verdiepen in Kaag en waar zijn vandaan komt en hoe ze op die positiie is gekomen. dan zul je ontdekken dat ze een stuk minder elitair is dan je denkt. En dat ze een heel goed idee heeft van wat er speelt buiten haar bubbel.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 14 februari 2023 @ 09:42:24 #58
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207990702
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:40 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
Ik zou je iets meer verdiepen in Kaag en waar zijn vandaan komt en hoe ze op die positiie is gekomen. dan zul je ontdekken dat ze een stuk minder elitair is dan je denkt. En dat ze een heel goed idee heeft van wat er speelt buiten haar bubbel.
Dat ze toen ze jong was moest kiezen tussen Oxford en Cambridge bedoel je? Heel heftig ja, je gunt het verdorie niemand.

Maar zonder gekheid, als ze dat idee daadwerkelijk heeft dan weet ze dat goed te verbergen. Haar communicatieskills in diplomatiek gezelschap zijn vast prima, maar voor de camera komt het allemaal toch maar matig uit de verf.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207990738
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:33 schreef archito het volgende:

[..]
Het risico van politici die altijd prat gaan op het 'gewoon mens' zijn is dat ze juist veel simplistische verkiezingsretoriek lopen te verkondigen, zoals een Caroline van der Plas.
Maar er zit wel wat tussen Kaag en Van der Plas. Rutte komt al veel 'gewoner' over. Maar zelfs dat is niet essentieel: Prof. Dr. Mr. J.P. Balkenende kwam in niks over als een 'gewone man', maar kwam wel over als iemand die wist wat er gebeurde in de samenleving. Kaag heeft wat dat betreft echt wel een imagoprobleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_207991027
Het lijkt me ook geen gezellige vrouw op verjaardagen nee.

Zoals de vlag er nu bij hangt stem ik in '25 weer op haar. ^O^
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 10:15:38 #61
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207991050
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:13 schreef BlackLining het volgende:
Het lijkt me ook geen gezellige vrouw op verjaardagen nee.

Zoals de vlag er nu bij hangt stem ik in '25 weer op haar. ^O^
Ik moet nog zien dat ze in '25 weer op de lijst staat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207991076
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 10:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het word waarschijnlijk code oranje.
Ik kreeg JesusLeeft in mijn top3. Ik moet niet nog een keer de vragen invullen als ik al half lig te slapen. :')
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_207991097
Is verder weinig relevant want de Tweede Kamer en daarmee de regering zit pas halverwege z'n termijn.

Hebben jullie al nagedacht over de Waterschappen? U weet wel, die verkiezingen waarbij eenderde van de zetels bij voorbaat al in handen zijn van Unilever en Caroline van der Plas? |:)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_207991101
Ik krijg PvdA en GroenLinks als #1 en #2 uit de Stemwijzer.

Dat is momenteel toch één pot nat dus de keuze is makkelijk.

Maar normaliter stem ik liever PvdA omdat ik GroenLinks (en PvdD) veelal toch wat teveel vind doorslaan in hun groene maatregelen (te weinig oog voor bezwaren vanuit de "gewone" burger, waar een energietransitie niet zo eenvoudig ligt bijvoorbeeld).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_207991119
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 08:37 schreef Janneke141 het volgende:
Kaag is het toonbeeld van de kloof tussen de Haagse politiek en de gewonemensenwereld. Heeft geen idee wat er buiten haar eigen bubbel speelt.
In mijn omgeving zijn er toen best wat vrouwen voor Kaag gegaan, mensen die eigenlijk nooit stemmen, maar ‘deze vrouw vertegenwoordigde De Vrouw en zou het helemaal anders en met frisse wind doen’.
Ik denk dat ze daar nu wel van teruggekomen zijn.
D66 stemmen voor enkel de persoon. Man, man, man.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_207991136
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:23 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
In mijn omgeving zijn er toen best wat vrouwen voor Kaag gegaan, mensen die eigenlijk nooit stemmen, maar ‘deze vrouw vertegenwoordigde De Vrouw en zou het helemaal anders en met frisse wind doen’.
Ik denk dat ze daar nu wel van teruggekomen zijn.
D66 stemmen voor enkel de persoon. Man, man, man.
Daarmee wordt wel de VVD elke de grootste partij
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_207991142
Hier (Brabant) was de top drie voor mij GL, D66, PvdA. In die volgorde.

Onderaan stonden van beneden naar boven Forum, PVV, JA21

Kan me daar wel in vinden. Maar goed, baseren op de stemwijzer doe ik eigenlijk nooit. De keuze zou al gaan tussen D66 en GL-PvdA, en doorgaans lees ik een weekje van tevoren dan even de programma's door. Alleen wel jammer dat ik voor GL-PvdA nu wel alsnog twee keer zo'n stuk moet doorbaggeren :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_207991192
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:21 schreef BlackLining het volgende:
Is verder weinig relevant want de Tweede Kamer en daarmee de regering zit pas halverwege z'n termijn.

Hebben jullie al nagedacht over de Waterschappen? U weet wel, die verkiezingen waarbij eenderde van de zetels bij voorbaat al in handen zijn van Unilever en Caroline van der Plas? |:)
Het aantal geborgde zetels is teruggebracht naar 2 voor de boeren/bedrijven en 2 voor natuur: https://nos.nl/artikel/24(...)oed-op-waterschappen

Dus die opmerking klopt niet meer.

Ik ga trouwens voor Water Natuurlijk: https://waternatuurlijk.nl/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 februari 2023 @ 10:33:11 #69
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207991197
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:23 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
In mijn omgeving zijn er toen best wat vrouwen voor Kaag gegaan, mensen die eigenlijk nooit stemmen, maar ‘deze vrouw vertegenwoordigde De Vrouw en zou het helemaal anders en met frisse wind doen’.
Ik denk dat ze daar nu wel van teruggekomen zijn.
D66 stemmen voor enkel de persoon. Man, man, man.
Die is er, maar is ook een groep a la Claudia de Breij. Kaag doet niet alles goed, maar ze verdient juist steun omdat ze zoveel haat over zich heen krijgt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207991212
Voor de Waterschappen (!) vind ik zo'n tooltje wel handig, want ik weet precies wat ik daarvan vindt alleen niet wat voor partij daarbij hoort. Blijft toch een mysterieus wereldje vooralsnog. Heb er een gevonden op mijnstem.nl

In de top 3 WaterNatuurlijk, AWP (?) en PvdD. Schetst mijn verbazing dat er in die lijst zowel 50 Plus staan als, jawel, het Ouderen Appèl. Klinkt als een clubje wat vervelend vindt dat forensverkeer voorrang krijgt als ze met hun kutboot onder de brug door willen.

En ook hier weer duikt de vrouw op de trekker op, uiteraard onderaan. Alsof die geborgde zetels nog niet voldoende zijn. |:(

Kan me na globaal inlezen ook het beste vinden in WaterNatuurlijk.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 februari 2023 @ 10:36:50 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207991216
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:33 schreef borisz het volgende:

[..]
Die is er, maar is ook een groep a la Claudia de Breij. Kaag doet niet alles goed, maar ze verdient juist steun omdat ze zoveel haat over zich heen krijgt.
Iemand die überhaupt succes geboekt heeft door identiteitspolitiek hoeft geen steun te krijgen als dat ook een keerzijde heeft. Oogsten wat je zelf zaait, polarisatie heeft ze zelf als verkiezingsthema ingezet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_207991233
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:33 schreef borisz het volgende:

[..]
Die is er, maar is ook een groep a la Claudia de Breij. Kaag doet niet alles goed, maar ze verdient juist steun omdat ze zoveel haat over zich heen krijgt.
Ik vond het wel positief dat ze mensen in beweging bracht die normaal niet willen stemmen. Ik hoop dat deze mensen dit nu blijven doen. :)
Alleen 100% voor een mens gaan, terwijl de partijpunten je niet passen, dat vind ik dan wel jammer.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_207991240
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:33 schreef borisz het volgende:

[..]
Die is er, maar is ook een groep a la Claudia de Breij. Kaag doet niet alles goed, maar ze verdient juist steun omdat ze zoveel haat over zich heen krijgt.
Kaag krijgt haat over zich heen omdat het een pragmatische realistische bestuurder is van een partij met diezelfde eigenschappen. Ze had die 'nieuw leiderschap' leus beter niet kunnen kiezen maar ze heeft wel het verantwoordelijkheid genomen nadat de VVD de grootste is geworden. De huidige problematiek is voor rekening van VVD en CDA. De zetelverhoudingen maken simpelweg dat D66 z'n programma niet zomaar even kan uitrollen. Dat programma is echter wel gebaseerd op onderzoek en lange-termijn denken. Niet op de onderbuik en beeldvorming. En daarom in '25 gewoon weer D66.

Vanwege D66 trouwens, niet perse vanwege Kaag. Al mag ze daarna van mijn gerust Kaag I gaan leiden.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_207991274
Hier bestaat het dagelijks bestuur van het Waterschap trouwens uit WaterNatuurlijk (5 zetels), Landbouw (4 zetels), PvdA (3 zetels) en CU (1 zetels). Landbouw raakt dus sowieso 2 zetels kwijt, dus dan is de meerderheid weg. De 2 zetels voor bedrijven gaan dus ook weg en die ene zetel voor natuur worden er 2. Ben wel benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Volgens mij zitten in de meeste waterschappen de boeren met hun geborgde zetels in het dagelijks bestuur.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_207991325
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:42 schreef Janneke141 het volgende:
Dat ze toen ze jong was moest kiezen tussen Oxford en Cambridge bedoel je? Heel heftig ja, je gunt het verdorie niemand.
Meer dat naar een pleeggezin moest omdat haar vader depressief was en haar moeder een hersentumor had. en ook dat toen ze 6 was haar kleine broertje is gestorven.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_207991367
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:43 schreef Hanca het volgende:
Hier bestaat het dagelijks bestuur van het Waterschap trouwens uit WaterNatuurlijk (5 zetels), Landbouw (4 zetels), PvdA (3 zetels) en CU (1 zetels). Landbouw raakt dus sowieso 2 zetels kwijt, dus dan is de meerderheid weg. De 2 zetels voor bedrijven gaan dus ook weg en die ene zetel voor natuur worden er 2. Ben wel benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Volgens mij zitten in de meeste waterschappen de boeren met hun geborgde zetels in het dagelijks bestuur.
Ik kan dus werkelijk nergens vinden wat de verhoudingen zijn in Aa en Maas. Wel welke partijen erin zitten maar een fijn zeteloverzichtje is nergens te bekennen.

Edit: Ah! Even zelf optellen want het zijn namen onder elkaar :') maar toch

Bedrijven: 3
Boeren: 3
Natuur: 1

WaterNatuurlijk: 7
CDA: 5
VVD: 4
PvdA: 3
50Plus: 2
AWP: 1
OuderenAppel: 1

Dus dat gaat van 7 geborgd naar 4, en PvdD komt er nog bij.

[ Bericht 17% gewijzigd door BlackLining op 14-02-2023 10:56:44 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_207991376
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:51 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik kan dus werkelijk nergens vinden wat de verhoudingen zijn in Aa en Maas. Wel welke partijen erin zitten maar een fijn zeteloverzichtje is nergens te bekennen.
Onder Algemeen Bestuur, zo heet de raad bij een Waterschap: https://www.aaenmaas.nl/bestuur/algemeen-bestuur/


Hier de verdeling: https://www.aaenmaas.nl/b(...)en-algemeen-bestuur/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 februari 2023 @ 11:06:26 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207991489
Fijn dat de kieswijzer voor mij bevestigt wat ik al wist.

50plus bovenaan met 66% en PvdD onderaan met 45%. Volgens mij zijn neutralere uitslagen niet eens mogelijk met een stemwijzer :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 februari 2023 @ 11:16:13 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207991606
Sowieso wel matig dat ze niet de mogelijkheid geven om aan te geven hoe relevant je een vraag vindt. In mijn geval is de kleinste wijziging al genoeg om die hele lijst ondersteboven te gooien, dan wil je niet onbelangrijke dingen mee hebben tellen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_207991619
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:16 schreef Nattekat het volgende:
Sowieso wel matig dat ze niet de mogelijkheid geven om aan te geven hoe relevant je een vraag vindt. In mijn geval is de kleinste wijziging al genoeg om die hele lijst ondersteboven te gooien, dan wil je niet onbelangrijke dingen mee hebben tellen.
Dit. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 februari 2023 @ 11:21:48 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207991649
PVV staat boven GL en GL staat boven FvD. Dat is echt knap :D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_207993353
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 00:27 schreef Tijger_m het volgende:
Vraag die mensen eens wat Kaag dan precies verkeerd doet en het blijft doodstil.
Je bent serieus?

• Nieuw leiderschap beloven maar daar komt exact niets van terecht
• Kajsa Ollon­gren als verkenner aanstellen :')
• Gerommel met de docu Sigrid Kaag: Van Beiroet tot Binnenhof... vooral toe te schrijven aan Sjoerdsma maar oke.
• "Wie zijn die mensen?"; totaal geen enkel benul van wat er buiten haar kringetje speelt
• De conclusies over seksueel overschrijdend gedrag binnen de partij kennen maar er niks mee doen. Naar buiten toe opkomen voor vrouwenrechten maar vervolgens haar bloedeigen collega dus gewoon keihard laten stikken
• Kaag is niet geregistreerd als de uiteindelijk belanghebbende van de stichting die zij zelf heeft opgericht. Tegen 'haar' eigen regels in
• Geregeld ontbreken tijdens debatten waar ze juist aanwezig had moeten zijn. Alsof haar eigen hobby clubjes meer prio hebben
• Eén van de slechtste ministers van Financiën ooit. Aan alles zie je dat het haar enkel om de positie gaat. De zichtbaarheid.
• Eeuwig verongelijkte toontje bij iets van weerwoord in het debat... trekt het regelmatig tot in het persoonlijke ook als daar geen aanleiding toe is. Zoals laatst weer op de vraag "waar was de minister toen en toen" en dan antwoorden met vrede stichten en chemische wapens uitbannen ( :r ). Ja leuk maar de vraag ging over de minister... dat jij dat toen niet was prima maar je vertegenwoordigt ook je voorganger.

En dit is was me zo al even te binnen schiet. En ik ben lang D66 stemmer geweest maar Kaag is iedere politieke partij onwaardig. Lekker naar de VN of Brussel maar heeft niks te zoeken in de landelijke politiek.

[ Bericht 7% gewijzigd door alpeko op 14-02-2023 13:49:13 ]
  dinsdag 14 februari 2023 @ 13:46:02 #83
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207993488
Vergeet ook niet het met veel overtuiging verdedigen van een maatregel al het bankverkeer boven de 100 euro te willen screenen. Waarom zie ik nooit een minister met veel passie de privacy van burgers verdedigen?
pi_208002836
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:35 schreef alpeko het volgende:

[..]
Je bent serieus?

• Eén van de slechtste ministers van Financiën ooit. Aan alles zie je dat het haar enkel om de positie gaat. De zichtbaarheid.

natuurlijk een van de slechtste ministers van Financiën ooit :') Die net met haar beleid er mede voor gezorgd heeft dat Nederland niet in een recessie is beland. en het beter doet dan de buurlanden om ons heen

https://www.nu.nl/economi(...)iet-te-somberen.html

ik zou eerder zeggen een prima minister van financiën een stuk beter dan haar voorganger Hoekstra in ieder geval.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_208002897
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:42 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
natuurlijk een van de slechtste ministers van Financiën ooit :') Die net met haar beleid er mede voor gezorgd heeft dat Nederland niet in een recessie is beland. en het beter doet dan de buurlanden om ons heen

https://www.nu.nl/economi(...)iet-te-somberen.html

ik zou eerder zeggen een prima minister van financiën een stuk beter dan haar voorganger Hoekstra in ieder geval.
Hoeveel Nederlanders zitten in de financiele pinarie?

Wat voor achtergrond heeft ze?
  woensdag 15 februari 2023 @ 09:50:55 #86
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_208002947
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 08:37 schreef Janneke141 het volgende:
Kaag is het toonbeeld van de kloof tussen de Haagse politiek en de gewonemensenwereld. Heeft geen idee wat er buiten haar eigen bubbel speelt.
Hoezo?
pi_208002976
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:42 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
natuurlijk een van de slechtste ministers van Financiën ooit :') Die net met haar beleid er mede voor gezorgd heeft dat Nederland niet in een recessie is beland. en het beter doet dan de buurlanden om ons heen

https://www.nu.nl/economi(...)iet-te-somberen.html

ik zou eerder zeggen een prima minister van financiën een stuk beter dan haar voorganger Hoekstra in ieder geval.
Hoekstra op Buitenlandse Zaken daarentegen |:)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_208002980
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:42 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
natuurlijk een van de slechtste ministers van Financiën ooit :') Die net met haar beleid er mede voor gezorgd heeft dat Nederland niet in een recessie is beland. en het beter doet dan de buurlanden om ons heen

https://www.nu.nl/economi(...)iet-te-somberen.html

ik zou eerder zeggen een prima minister van financiën een stuk beter dan haar voorganger Hoekstra in ieder geval.
Is dat niet ook een beetje wij van WC eend? Vorig jaar december was er ook weer veel onmogelijk dus niet heel raar dat er nu meer is uitgegeven. Ook jammer dat alleen het puntje quote dat enigszins subjectief is.
pi_208002987
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hoeveel Nederlanders zitten in de financiele pinarie?
in ieder geval een stuk minder dan als er geen prijsplafond of een energie toeslag van 1300 voor minima was geweest
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 februari 2023 @ 10:12:32 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208003149
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:42 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
natuurlijk een van de slechtste ministers van Financiën ooit :') Die net met haar beleid er mede voor gezorgd heeft dat Nederland niet in een recessie is beland. en het beter doet dan de buurlanden om ons heen

https://www.nu.nl/economi(...)iet-te-somberen.html

ik zou eerder zeggen een prima minister van financiën een stuk beter dan haar voorganger Hoekstra in ieder geval.
Economisch gaat het echt afschuwelijk slecht, maar gezien dat alleen maar zo is voor het plebs, doen we alsof het heel goed gaat en gooien we alle prijzen verder omhoog.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208003216
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:54 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
in ieder geval een stuk minder dan als er geen prijsplafond of een energie toeslag van 1300 voor minima was geweest
En wie betaald dat allemaal?
pi_208003462
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:19 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
En wie betaald dat allemaal?
dat wordt betaald zoals iedere andere maatregel van de overheid uit de staatskas

Maar ik begrijp dus dat je liever had gehad dat er meer mensen in de financiële penarie zitten? en dat het feit dat Sigrid Kaag ervoor heeft gezorgd dat dat niet zo is betekent dat ze een slechte minister van financiën is
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_208003546
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:44 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
dat wordt betaald zoals iedere andere maatregel van de overheid uit de staatskas

Maar ik begrijp dus dat je liever had gehad dat er meer mensen in de financiële penarie zitten? en dat het feit dat Sigrid Kaag ervoor heeft gezorgd dat dat niet zo is betekent dat ze een slechte minister van financiën is
We zijn collectief armer geworden. Haar eigen woorden
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:56:38 #94
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_208003582
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:35 schreef alpeko het volgende:

[..]
Je bent serieus?

• Nieuw leiderschap beloven maar daar komt exact niets van terecht

Hoezo niet?
quote:
• Kajsa Ollon­gren als verkenner aanstellen :')
Dat doet de kamer en wat dan nog?
quote:
• Gerommel met de docu Sigrid Kaag: Van Beiroet tot Binnenhof... vooral toe te schrijven aan Sjoerdsma maar oke.
Welk gerommel? Dat je niet zomaar iedereen je dagelijkse leven laat filmen en ongefilterd laat uitbrengen?
quote:
• "Wie zijn die mensen?"; totaal geen enkel benul van wat er buiten haar kringetje speelt
Dat is de stelling die je zegt te verdedigen maar het herhalen van de stelling is geen argument, zoals eigenlijk alles wat je hier zegt geen enkel argument argument is.
quote:
• De conclusies over seksueel overschrijdend gedrag binnen de partij kennen maar er niks mee doen. Naar buiten toe opkomen voor vrouwenrechten maar vervolgens haar bloedeigen collega dus gewoon keihard laten stikken
Welke collega is dat dan en welke rol dicht jij een fractievoorzitter precies toe in een arbeidsconflict?
quote:
• Kaag is niet geregistreerd als de uiteindelijk belanghebbende van de stichting die zij zelf heeft opgericht. Tegen 'haar' eigen regels in
Tegen 'haar' eigen regels in, maar dus niet tegen de regels in? En waar staan haar eigen regels dan en hoe weet je zo zeker dat die overtreden zijn?
quote:
• Geregeld ontbreken tijdens debatten waar ze juist aanwezig had moeten zijn. Alsof haar eigen hobby clubjes meer prio hebben
De regering bepaalt zelf wie bij welk debat aanwezig is, dat doen Geert Wilders en/of FOK niet.
quote:
• Eén van de slechtste ministers van Financiën ooit. Aan alles zie je dat het haar enkel om de positie gaat. De zichtbaarheid.
Onderbouw dit eens.
quote:
• Eeuwig verongelijkte toontje bij iets van weerwoord in het debat...
Hoezo?
quote:
trekt het regelmatig tot in het persoonlijke ook als daar geen aanleiding toe is.
Hoezo?
quote:
Zoals laatst weer op de vraag "waar was de minister toen en toen" en dan antwoorden met vrede stichten en chemische wapens uitbannen ( :r ). Ja leuk maar de vraag ging over de minister... dat jij dat toen niet was prima maar je vertegenwoordigt ook je voorganger.

Dus?
quote:
En dit is was me zo al even te binnen schiet. En ik ben lang D66 stemmer geweest maar Kaag is iedere politieke partij onwaardig. Lekker naar de VN of Brussel maar heeft niks te zoeken in de landelijke politiek.
Wat je te binnenschiet heeft op geen enkele manier iets te maken met het functioneren van Kaag, noch met hoeveel ze weet van de samenleving.

[ Bericht 5% gewijzigd door trein2000 op 15-02-2023 10:58:13 ]
pi_208003609
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:53 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
We zijn collectief armer geworden. Haar eigen woorden
En dat kunnen we allemaal haar aanrekenen?
pi_208003724
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:59 schreef rival het volgende:

[..]
En dat kunnen we allemaal haar aanrekenen?
Ja met al die miljarden die naar klimaatgekte gaan, gaat het niet naar het volk
pi_208004299
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:56 schreef VoMy het volgende:

[..]
Hoezo niet?
[..]
Dat doet de kamer en wat dan nog?
[..]
Welk gerommel? Dat je niet zomaar iedereen je dagelijkse leven laat filmen en ongefilterd laat uitbrengen?
[..]
Dat is de stelling die je zegt te verdedigen maar het herhalen van de stelling is geen argument, zoals eigenlijk alles wat je hier zegt geen enkel argument argument is.
[..]
Welke collega is dat dan en welke rol dicht jij een fractievoorzitter precies toe in een arbeidsconflict?
[..]
Tegen 'haar' eigen regels in, maar dus niet tegen de regels in? En waar staan haar eigen regels dan en hoe weet je zo zeker dat die overtreden zijn?
[..]
De regering bepaalt zelf wie bij welk debat aanwezig is, dat doen Geert Wilders en/of FOK niet.
[..]
Onderbouw dit eens.
[..]
Hoezo?
[..]
Hoezo?
[..]
Dus?
[..]
Wat je te binnenschiet heeft op geen enkele manier iets te maken met het functioneren van Kaag, noch met hoeveel ze weet van de samenleving.
Ik reageer op iemand die stelt dat als er wordt gevraagd naar wat Kaag dan niet goed doet, dat het stil blijft. Ik som op wat me zo te binnen schiet. Dat jij daar vraagtekens bij zet mag maar doet niks af aan mijn gevoel dat ze niet op haar plaats zit.

We kijken er in ieder geval totaal anders naar en gaan het hier ook niet over eens worden. Ik denk echt dat er meerdere D66 stemmers teleurgesteld zijn geraakt in Kaag en dat (ja oke het zijn maar peilingen) de terugval in die peilingen zeker ook aan Kaag toe te schrijven zijn.

Het waren niet 'haar' regels trouwens maar de integriteitsregels voor Kamerleden. En het feit dat Kaag diep door het stof is gegaan n.a.v. het seksueel grensoverschrijdend gedrag binnen D66 waar ze vanaf wist maar lang niks mee deed, is ook evident. Ze erkent zelf dat ze daar fout was.

https://d66.nl/nieuws/verklaring-sigrid-kaag/

quote:
Ik had begrip voor die voorzichtigheid en in vertrouwen op een goede afloop heb ik aan dit verzoek voldaan. Was ik daarmee te afstandelijk? Had ik uit menselijk oogpunt anders moeten handelen? Ik denk het wel. Ik neem mezelf kwalijk dat ik niet meer heb aangedrongen bij het bestuur. Dit trek ik mij aan. Het bestuur heeft zojuist toegelicht waarom zij tot een scherper oordeel zijn gekomen op basis van de vertrouwelijke informatie.

Als ik dat hoor, dan denk ik: een terecht oordeel. Want hier heeft een vrouw te lang geen erkenning gehad voor geleden pijn. Dat is afschuwelijk.

Dit grensoverschrijdende gedrag had eerder consequenties moeten hebben. In 2016 al, toen dit intern bekend werd. En vorig jaar, toen het toenmalige bestuur de kans had om dit te herstellen na lezing van de vertrouwelijke bijlage van het onderzoeksrapport. Als politiek leider van D66 spijt mij dit.
pi_208004451
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:45 schreef alpeko het volgende:
En het feit dat Kaag diep door het stof is gegaan n.a.v. het seksueel grensoverschrijdend gedrag binnen D66 waar ze vanaf wist maar lang niks mee deed, is ook evident. Ze erkent zelf dat ze daar fout was.
je weet dat dit geval speelde ver voordat kaag politiek leider van D66 was. Dit was vooral op het bordje van het bestuur. En ik durft te wedden dat als Rutte op dezelfde manier was om gegaan met deze casus als Kaag dat heeft gedaan dat niemand daar gedoe over had gemaakt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_208004485
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:08 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ja met al die miljarden die naar klimaatgekte gaan, gaat het niet naar het volk
als je niet investeert in groene ernergie en klimaat maatregelen zal "het volk" uiteindelijk de rekening gepresenteerd krijgen en die is dan veel hoger dan wat er nu wordt geinvesteerd.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_208004578
Er is trouwens een zetelpeiling voor de Eerste Kamer:
https://eenvandaag.avrotr(...)t-niets-op-8-zetels/



Wel opvallend dat CU daar gehalveerd wordt, zulke grote sprongen zie je nooit bij de CU én in de meeste Tweede Kamer peilingen staan ze op winst, niet op verlies.

https://eenvandaag.avrotr(...)eiling-eerste-kamer/

Het leuke daar is dat je ook een coalitiemeter hebt: https://eenvandaag.avrotr(...)emeter-eerste-kamer/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')