Iets subtieler dan het hans brusselmans spotje, alhoewel daar natuurlijk ook niks van gelogen was.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:54 schreef hollandia02 het volgende:
Is al wel te merken dat de verkiezingen begonnen zijn, kieswijzers, veel reclame spots, etc…
Die van SP is wel leuk in die auto bij t stoplicht
Geeft de lokale partij in kwestie dat niet aan op hun site ofzo? Meeste gaat naar OSF volgens mij, maar er zijn wel wat uitzonderingen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:05 schreef alpeko het volgende:
Ik geneigd om op de lokale partij te stemmen maar dan heb je dus geen idee naar wie hun stem voor de senaat gaat?
Ik kan het niet vinden in ieder gevalquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geeft de lokale partij in kwestie dat niet aan op hun site ofzo? Meeste gaat naar OSF volgens mij, maar er zijn wel wat uitzonderingen.
50+ lijkt me nu typisch zo'n partij die de stemwijzer gaat lopen tweaken om bovenaan te komen. Want op zich hebben ze maar n standpunt, dus dan kun je bij die andere 19 stellingen best wat sociaal/electoraal wenselijke antwoorden geven.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:09 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik kan het niet vinden in ieder geval
https://lokaal-brabant.nl/
Van de landelijke partijen had ik 50+en SP (dat is heeeeeel lang geleden) bovenaan staan in de Stemwijzer.
Vier jaar terug was het gewoon OSF: https://lokaal-brabant.nl(...)f-voor-eerste-kamer/quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:09 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik kan het niet vinden in ieder geval
https://lokaal-brabant.nl/
Echt een raadsel dat de VVD plus 2 heeftquote:Op zondag 12 februari 2023 20:24 schreef capricia het volgende:
Nieuwe peilingen. Wel van Maurice de Hond. PvdA en GL doen het goed samen.
Gaat lastig worden voor de coalitie in de Eerste Kamer.
[ twitter ]
voor jou misschien welquote:Op zondag 12 februari 2023 20:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Echt een raadsel dat de VVD plus 2 heeft
Kennelijk werkt het campagneplan van de VVD om een links/rechtse tweestrijd aan te jagen. Al valt 2 zeteltjes nog wel binnen de foutmarge van een peiling.quote:Op zondag 12 februari 2023 20:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel zoquote:Op zondag 12 februari 2023 20:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kennelijk werkt het campagneplan van de VVD om een links/rechtse tweestrijd aan te jagen. Al valt 2 zeteltjes nog wel binnen de foutmarge van een peiling.
Als het een wedstrijdje PvdA/GL vs VVD wordt, dan kan dat best wel eens stemmen trekken.quote:Op zondag 12 februari 2023 20:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Coalitie + PvdA/GL staat hier op 71, maar aangezien De Hond de randpartijen vaak te hoog heeft staan zie ik nog best kans dat die 6 samen een meerderheid hebben. Bij de peilingwijzer staan die op 76: https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/quote:Op zondag 12 februari 2023 20:24 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Utrecht hier. GL samen met de VVD.quote:Op zondag 12 februari 2023 20:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Coalitie + PvdA/GL staat hier op 71, maar aangezien De Hond de randpartijen vaak te hoog heeft staan zie ik nog best kans dat die 6 samen een meerderheid hebben. Bij de peilingwijzer staan die op 76: https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/
Is trouwens wel echt verschrikkelijk dat je dan het hele politieke midden nodig hebt voor een meerderheid. In diverse provincies was dat de afgelopen 4 jaar ook al zo, hier in Groningen regeren GroenLinks, PvdA, ChristenUnie, VVD, CDA en D66 met 25 van de 43 zetels, al was D66 of CDA (beide 3 zetels) eigenlijk net niet nodig voor een meerderheid.
Maar als het complete politieke midden regeert, heb je echt alleen nog een oppositie bestaande uit schreeuwers aan de zijlijn die nooit met echt werkende voorstellen komen.
Misschien is dan nu eindelijk het moment aangebroken om eens serieus te gaan nadenken waarom er inmiddels z veel mensen op extremistische schreeuwpartijen stemmen.quote:Op zondag 12 februari 2023 20:41 schreef Hanca het volgende:
Maar als het complete politieke midden regeert, heb je echt alleen nog een oppositie bestaande uit schreeuwers aan de zijlijn die nooit met echt werkende voorstellen komen.
Ik vrees omdat de normale partijen ze in de steek laat, dat drijft de mensen naar dit soort partijenquote:Op zondag 12 februari 2023 20:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien is dan nu eindelijk het moment aangebroken om eens serieus te gaan nadenken waarom er inmiddels z veel mensen op extremistische schreeuwpartijen stemmen.
Parijs is nog ver. Er kan (en gaat) nog genoeg gebeuren.quote:Op zondag 12 februari 2023 20:24 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Anders is het puur uitstel van executie.quote:Op zondag 12 februari 2023 20:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien is dan nu eindelijk het moment aangebroken om eens serieus te gaan nadenken waarom er inmiddels z veel mensen op extremistische schreeuwpartijen stemmen.
Omdat stemmen op een partij die anderen de schuld geven en geen enkele werkbare oplossing geeft en ook niet aan compromissen doet momenteel wereldwijd behoorlijk in is en in Nederland lijkt dit extreem aan te slaan.quote:Op zondag 12 februari 2023 20:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien dat mensen een onrealistisch verwachtingspatroon hebben van politici.quote:Op zondag 12 februari 2023 20:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vrees omdat de normale partijen ze in de steek laat, dat drijft de mensen naar dit soort partijen
Of misschien dat politici onrealistische verwachtingen schetsenquote:Op maandag 13 februari 2023 07:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Misschien dat mensen een onrealistisch verwachtingspatroon hebben van politici.
Kan ook nog...... bottom line.... kiezers moeten meer nadenken voordat ze het rode potlood ter hand nemen, en niet zo achter iedere scheet van een politicus aanrennen.quote:Op maandag 13 februari 2023 07:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Of misschien dat politici onrealistische verwachtingen schetsen
Ja ik luister een aantal politiek podcasts en daar was bij een podcast te horen hoe de VVD in verkiezingstijd altijd hamert wat voor asielbeleid ze willen uitdragen maar er niets van terecht komt. Elke keer weer.quote:Op maandag 13 februari 2023 08:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kan ook nog...... bottom line.... kiezers moeten meer nadenken voordat ze het rode potlood ter hand nemen, en niet zo achter iedere scheet van een politicus aanrennen.
Politici zijn net als tweede hands auto verkopers tijdens verkiezing strijd, die moet je met een paar korreltjes zout nemen.....
Eens, En die linkse wolkquote:Op maandag 13 februari 2023 08:43 schreef Oostblokkert het volgende:
Een mooi moment om dat Forum te decimeren.
Cool!quote:Op maandag 13 februari 2023 08:45 schreef Starhopper het volgende:
Ik ga gelijk even de eerste stemwijzer invullen![]()
https://www.noord-holland(...)rt_stemhulp_MijnStem
Dat was voor de Tweede Kamerverkiezingen in elk geval wel zo.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
50+ lijkt me nu typisch zo'n partij die de stemwijzer gaat lopen tweaken om bovenaan te komen. Want op zich hebben ze maar n standpunt, dus dan kun je bij die andere 19 stellingen best wat sociaal/electoraal wenselijke antwoorden geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have always been at war with Eastasia.
Meh, wat PVV-stemmers van Kaag vinden is niet zo relevant.quote:Op maandag 13 februari 2023 23:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Interessante draad van Hi met een heel verhelderend plaatje.
Nou, als minister van financin is ze niet echt goed bezig, natuurlijk. Daarvan hoef ik hopelijk geen voorbeelden te geven.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 00:27 schreef Tijger_m het volgende:
Vraag die mensen eens wat Kaag dan precies verkeerd doet en het blijft doodstil.
Die tijd ligt hopelijk achter ons?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 07:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou, als minister van financin is ze niet echt goed bezig, natuurlijk. Daarvan hoef ik hopelijk geen voorbeelden te geven.
En ze heeft totaal geen gevoel voor hoe ze goed over moet komen. Ze is extreem slecht in beeldvorming. Een simpel voorbeeld is dat ze een nog perfect, oud en symbolisch koffertje weg wil gooien omdat ze wel zin heeft in iets nieuws. Dan heb je dus totaal geen gevoel voor hoe zoiets over komt en wat Nederland verwacht van een minister van financin (iemand die elke euro om draait, een soort Dagobert Duck). En zulke beeldvorming blunders maakt ze steeds weer, ook in uitspraken waarin ze neer lijkt te kijken op 'het volk' ("wie zijn toch die mensen", maar zo heeft ze er meer).
Geef me voorbeelden dan. Je zegt dat ze niet goed bezig is om daarna niet concreet te worden.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 07:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou, als minister van financin is ze niet echt goed bezig, natuurlijk. Daarvan hoef ik hopelijk geen voorbeelden te geven.
En ze heeft totaal geen gevoel voor hoe ze goed over moet komen. Ze is extreem slecht in beeldvorming. Een simpel voorbeeld is dat ze een nog perfect, oud en symbolisch koffertje weg wil gooien omdat ze wel zin heeft in iets nieuws. Dan heb je dus totaal geen gevoel voor hoe zoiets over komt en wat Nederland verwacht van een minister van financin (iemand die elke euro om draait, een soort Dagobert Duck). En zulke beeldvorming blunders maakt ze steeds weer, ook in uitspraken waarin ze neer lijkt te kijken op 'het volk' ("wie zijn toch die mensen", maar zo heeft ze er meer).
Allereerst toont ze de meeste debatten een ontstellend gebrek aan kennis, iemand met zo weinig kennis op financin kan ik me niet herinneren (moet in elk geval voor Zalm zijn).quote:Op dinsdag 14 februari 2023 07:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Geef me voorbeelden dan. Je zegt dat ze niet goed bezig is om daarna niet concreet te worden.
Nee, dat moet de rol van de minister van financin blijven. Die moet op de schatkist passen en de anderen moeten met goede argumenten komen om geld van haar te krijgen. Dat de overheid daarbij minder moet bezuinigen dan de afgelopen 30 jaar is gebeurd, staat daar los van.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 07:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Die tijd ligt hopelijk achter ons?
Met hetzelfde gemakt kun je namelijk verkondigen dat NL al jaren te weinig geld uitgegeven heeft.
Ik begrijp best dat het een en ander schort aan de maatregelen maar dan denk ik dat er toch gekeken moet worden naar uitvoerbaarheid. Is het makkelijk uitvoerbaar om te bepalen wie wel of niet recht op heeft? Hoeveel tijd gaat dat kosten tov urgentie ervan? De water zat sommige mensen aan de lippen dus er kon niet specifiek gekeken worden wie wel of niet recht op toeslag hadden.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 07:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allereerst toont ze de meeste debatten een ontstellend gebrek aan kennis, iemand met zo weinig kennis op financin kan ik me niet herinneren (moet in elk geval voor Zalm zijn).
Verder heeft ze bijvoorbeeld rondom energie het ook enorm dom aangepakt, door iedereen geld uit te delen ipv gericht bezig te zijn. De kortingen en bonussen van het voorjaar, waardoor ik zelfs een negatief bedrag op mijn totale jaarafrekening had staan, zijn echt gewoon stuitend. Toen al riep iedereen die verstandig was om een soort prijsplafond, waardoor je daadwerkelijk alleen mensen met een te hoge energierekening geld zou geven ipv letterlijk iedereen incl de mensen met een doorlopend contract. En die blunder heeft ze in november/december gewoon nog een keer herhaald, weer allemaal geld naar mensen die geen hogere kosten hadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |