abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208534029
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:09 schreef Tanatos het volgende:

[..]
De enige werkbare manier om daar mee om te gaan is automatisering en robotisering.
Ik vind persoonlijk 2 miljard mensen meer dan genoeg.
Daarnaast moet ik er persoonlijk niet aan denken om 100 te worden, geen idee waarom mensen dat willen.

En wat betreft welvaart kan het, zeker in het westen, heel veel minder zonder echte problemen.
Het grootste gedeelte v/d economie draait om in de kern onnodige spullen en diensten.
daar zat (en zit?) ook een partijfusie in trouwens:
quote:
Van Mierlo mag graag filosoferen over een nieuwe Progressieve Volkspartij. Er zijn verkennende gesprekken geweest over een mogelijke fusie tussen de Partij van de Arbeid en D’66, maar het geheel moet meer zijn dan de som der delen. ‘Wat we daarvoor nodig hebben’, denkt Van Mierlo, ‘is een Groot Nieuw Probleem.’

Zijn goede vriend W.L. ‘Boebie’ Brugsma heeft wel een suggestie wat dat moet zijn. Brugsma is hoofdredacteur van de Haagse Post en heeft een conceptversie gekregen van het eerste rapport van de Club van Rome. Deze internationale groep van academici en zakenlieden maakt zich grote zorgen over de humanitaire en ecologische misre in de wereld. Om een beeld te krijgen van welke gevaren ons nog te wachten staan, heeft de Club van Rome een groep systeemwetenschappers aan het Massachusetts Institute of Technology (MIT) de opdracht gegeven om toekomstscenario’s te schetsen. Hun bevindingen zijn ronduit explosief.

Het uitgelekte conceptrapport bevat grafieken en berekeningen waaruit glashelder blijkt dat de mensheid op ramkoers ligt. We zijn in rap tempo bezig de aarde uit te putten. Al die auto’s op de oprit slurpen olie en dat is een eindige grondstof. Uit de schoorstenen van de fabrieken die de consumptiemaatschappij draaiende houden komen walmen die de lucht vervuilen. En de ‘groene revolutie’ in de landbouw heeft de oogsten dankzij de inzet van kunstmest en pesticiden spectaculair weten te verhogen, maar trekt een zware wissel op de natuur. ‘De ironie van dat rapport ligt in de vaststelling dat het de “vooruitgang” zelf is die tot de Apocalyps zal leiden’, schrijft Brugsma in de Haagse Post. Of zoals hij het samenvat in een gesprek met Van Mierlo: ‘We gaan naar de knoppen als we niet onze politieke systemen drastisch veranderen en op overleven richten.’

Het klinkt de D’66-leider ‘als muziek in de oren’, zou Brugsma later memoreren. Dit kan de ideale voedingsbodem vormen voor een Progressieve Volkspartij. Hoewel Den Uyl minder happig is op een partijfusie, maakt het rapport ook op hem diepe indruk. Hij heeft altijd oog gehad voor de sociale schaduwzijden van onze fixatie op economische groei. Nu blijkt dat ook het milieu eronder te lijden heeft. Onmiddellijk maakt de leider van links deze boodschap tot een speerpunt. ‘De ongebreidelde werking van het winstmotief’ heeft geleid ‘tot een omhoogtorenende produktie van parasitaire aard’, oreert hij tijdens de algemene politieke beschouwingen. ‘Wij dachten rijk te worden, maar wij werden arm, arm aan beschikbaar leefmilieu, aan welzijn.’

Zie daar, een Groot Nieuw Probleem.
https://www.groene.nl/artikel/over-de-grenzen-aan-de-groei

in die tijd leden ze in China nog honger trouwens.
pi_208534044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik wle , ik ga 110 worden

En dat gun ik je van harte.

quote:
ik ben nu 70 en werk nog 5 dagen per week
Wat mij betreft volslagen gestoord, maar doe wat je wil.

quote:
waarom ga je nu niet dood dan ??
Dan zou ik mezelf moeten ombrengen, daar werken allerlei biologische reflexen tegen.
En dat is sowieso ook totaal wat anders dan geen behoefte hebben om zo oud mogelijk te willen worden.
Maar ik zeg dat mede omdat het zo oud mogelijk willen worden onderdeel is van het probleem.

quote:
Dat iedereen in de stad gaat wonen is een wereld wijd probleem
niet alleen in nederland , , de overheid moet veel meer zich richten op het laten wonen in de regios en het leefbaarr houden van die regios

Dat kan zo heel erg goed met internet

Dat klopt en ik zou het prima vinden om te gaan ontstedelijken, vooral nu dat dankzij het internet prima kan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tanatos op 25-03-2023 19:01:44 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 19:12:38 #243
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208534205
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:56 schreef Tanatos het volgende:

[..]
En dat gun ik je van harte.
[..]
Wat mij betreft volslagen gestoord, maar doe wat je wil.
[..]
Dan zou ik mezelf moeten ombrengen, daar werken allerlei biologische reflexen tegen.
En dat is sowieso ook totaal wat anders dan geen behoefte hebben om zo oud mogelijk te willen worden.
Maar ik zeg dat mede omdat het zo oud mogelijk willen worden onderdeel is van het probleem.
[..]
Dat klopt en ik zou het prima vinden om te gaan ontstedelijken, vooral nu dat dankzij het internet prima kan.
sommigen hebben een korter levenscyclus, die zijn met 52 vroeg dement , andere worden vrolijk 100 , rijden nog auto s en gaan met vakantie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208534612
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
sommigen hebben een korter levenscyclus, die zijn met 52 vroeg dement , andere worden vrolijk 100 , rijden nog auto s en gaan met vakantie
:+
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208580096
in Zuid-Holland willen ze nog steeds samen
quote:
Samenwerking PvdA/GroenLinks
Teeven noemde eerder al de stabiele partijen PvdA en GroenLinks. Ook in de zaal werd gesproken dat er straks mogelijk geen vijftien fracties meer zijn, maar veertien. Daarmee wordt gedoeld op een fusie van de fracties van beide partijen, waardoor een links blok ontstaat.
Vooralsnog zijn er geen harde uitspraken gedaan en staat deze combinatie nog in de kinderschoenen. Fractievoorzitter van GroenLinks, Sinan zkaya laat weten dat de samenwerking met de PvdA de komende tijd verder zal worden bestendigd. 'Daarmee wordt de trend gebroken met het huidige landschap in de versnipperde politiek.'
https://www.omroepwest.nl(...)kaar-op-voorhand-uit
pi_208744338
Artikel in de Volkskrant over de verschillen tussen PvdA en GL in de provincies: https://www.volkskrant.nl(...)lijk-bloot~b6fb5c59/

Toch vooral het verschil in belang dat er wordt gehecht aan 'groene waarden' is het grootst. Al geven hier ook de provinciale lijsttrekkers aan dat PvdA en GL vrijwel altijd gelijk stemmen.

Dat laten vallen van wat groene waarden door PvdA provinciebestuurders vind ik wel opvallend: de laatste keren dat de PvdA het goed deed bij landelijke verkiezingen, was dat met lijsttrekkers die op dit gebied gewoon 100% bij GL pasten (Samsom, Timmermans). Bij de potentile achterban van de PvdA lijken stevige standpunten op dat gebied dus eerder aantrekkelijk. Aan de andere kant zie je hier natuurlijk de pragmatische kant van de PvdA (er moet bestuurd worden, BBB moet nou eenmaal mee doen, dus kun je het beste zelf ook mee doen om bij te sturen) tegenover de comprosmisloosheid van GL.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208744537
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 08:18 schreef Hanca het volgende:
Artikel in de Volkskrant over de verschillen tussen PvdA en GL in de provincies: https://www.volkskrant.nl(...)lijk-bloot~b6fb5c59/

Toch vooral het verschil in belang dat er wordt gehecht aan 'groene waarden' is het grootst. Al geven hier ook de provinciale lijsttrekkers aan dat PvdA en GL vrijwel altijd gelijk stemmen.

Dat laten vallen van wat groene waarden door PvdA provinciebestuurders vind ik wel opvallend: de laatste keren dat de PvdA het goed deed bij landelijke verkiezingen, was dat met lijsttrekkers die op dit gebied gewoon 100% bij GL pasten (Samsom, Timmermans). Bij de potentile achterban van de PvdA lijken stevige standpunten op dat gebied dus eerder aantrekkelijk. Aan de andere kant zie je hier natuurlijk de pragmatische kant van de PvdA (er moet bestuurd worden, BBB moet nou eenmaal mee doen, dus kun je het beste zelf ook mee doen om bij te sturen) tegenover de comprosmisloosheid van GL.
En dat zie je met D66 ook. Omdat zo hard in de discussie zitten en niet willen wijken, worden ze vanzelf buiten gesloten. Karma noemen ze dat
pi_208744876
Van de PvdA in Limburg weet ik in ieder geval dat ze helemaal niet zo groen en progressief zijn. Daar zouden ze meer zien in een fusie met de SP dan met GroenLinks.
pi_208745033
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 09:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
Van de PvdA in Limburg weet ik in ieder geval dat ze helemaal niet zo groen en progressief zijn. Daar zouden ze meer zien in een fusie met de SP dan met GroenLinks.
Volgens de fractievoorzitter daar niet:
quote:
In Limburg wil de PvdA nog steeds met GroenLinks samenwerken, ook nu de laatstgenoemde niet meedoet aan de formatieonderhandelingen. De onderlinge banden zijn warm, bezweert PvdA-lijsttrekker Jasper Kuntzelaers. Volgens hem stemt de PvdA in Limburg zelden anders dan GroenLinks.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 april 2023 @ 09:45:02 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208745097
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
[..]

Dat is PR.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 april 2023 @ 09:46:24 #251
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208745111
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 08:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
En dat zie je met D66 ook. Omdat zo hard in de discussie zitten en niet willen wijken, worden ze vanzelf buiten gesloten. Karma noemen ze dat
:')

D66 is alles behalve dat. Gewoon een machtspartij.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208745140
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 09:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat is PR.
Als hij echt tegen een fusie met GL was, zou hij de verschillen benadrukken nu hij de kans had. Dus nee, dit is geen PR.
pi_208745143
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 09:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alles behalve wat?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 april 2023 @ 09:49:41 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208745147
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 09:49 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Alles behalve wat?
Het antwoord staat in je eigen post.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208745178
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 09:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

D66 was een pragmatische partij, een partij van compromissen. Maar dat zijn ze nu in geen enkele provincie en ook in het kabinet lijken ze die positieve houding te zijn verloren. Je ziet ook het effect: alleen in Utrecht heeft D66 een kans om in het bestuur te komen. Terwijl een partij als PvdA, die op veel punten verder weg staat van de andere partijen die het bestuur gaan vormen, wel veel vaker mee praat.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 april 2023 @ 10:28:45 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208745470
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 09:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
D66 was een pragmatische partij, een partij van compromissen. Maar dat zijn ze nu in geen enkele provincie en ook in het kabinet lijken ze die positieve houding te zijn verloren. Je ziet ook het effect: alleen in Utrecht heeft D66 een kans om in het bestuur te komen. Terwijl een partij als PvdA, die op veel punten verder weg staat van de andere partijen die het bestuur gaan vormen, wel veel vaker mee praat.
De D66 is altijd al een machtspartij geweest. Dan zijn je eigen mooie standpunten de eersten die sneuvelen. En nu kaatst die bal een keer terug doordat andere partijen toch wel bereid zijn om zonder hen het avontuur aan te gaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208745864
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
[..]

Dat kan hij wel zeggen, maar hij heeft ook te dealen met zijn ledenbestand in Limburg waarvoor thema's als klimaat, natuur en dierenwelzijn helemaal geen prioriteit hebben. Da's namelijk "oud-links", bij een ALV van de PvdA Limburg zie je ook haast alleen maar grijze koppies. Kuntzelaers en zijn fractie hebben bijvoorbeeld intern heel wat shit over zich heen gekregen omdat ze vr sluiting van Maastricht Aachen Airport stemden.

In de Randstad zit een hele andere PvdA dan in de provincie en de gedecentraliseerde partijstructuurvan die club levert dit soort conflicten in belangen op.

Partij voor de Dieren is bijvoorbeeld heel top-down, daar maakt het landelijk partijbureau de dienst uit. Vier jaar geleden is de PvdD in Limburg stevig teruggefloten toen ze een statenlid wilden leveren aan een college waarin ook FvD en PVV vertegenwoordigd waren (coalitiepartners zouden ze op papier niet worden want extraparlementair college). De token groene gedeputeerde werd toen bij GroenLinks gevonden, die daarvoor prompt door haar partij werd geroyeerd.
pi_208745924
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:06 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Dat kan hij wel zeggen, maar hij heeft ook te dealen met zijn ledenbestand in Limburg waarvoor thema's als klimaat, natuur en dierenwelzijn helemaal geen prioriteit hebben. Da's namelijk "oud-links", bij een ALV van de PvdA Limburg zie je ook haast alleen maar grijze koppies. Kuntzelaers en zijn fractie hebben bijvoorbeeld intern heel wat shit over zich heen gekregen omdat ze vr sluiting van Maastricht Aachen Airport stemden.
De man is met dat ledenbestand ook verkozen tot lijsttrekker, blijkbaar staat toch een heel groot deel van het ledenbestand achter hem.
pi_208746237
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
De man is met dat ledenbestand ook verkozen tot lijsttrekker, blijkbaar staat toch een heel groot deel van het ledenbestand achter hem.
Kennelijk, ik zeg ook nergens dat 't niet zo is. Hij is overigens geloof ik al ergens eind 2021 genomineerd voor lijsttrekkerschap, ver voor de stemming over MAA waarbij de PvdA-fractie pas last-minute voor sluiting heeft gekozen. Want voorheen waren ze altijd voor het open houden en zelfs uitbreiden van de luchthaven.

Maar we hoeven het ook niet groter te maken dan het is, uiteindelijk maakte de stem van de PvdA geen verschil in de uitkomst. Ik wilde het alleen als voorbeeld geven van de evenwichtsnummer dat die fractie voortdurend op moet voeren. In dat artikel van de Volkskrant wordt met het Sterrebos een ander voorbeeld gegeven waarbij de PvdA dan weer (imaginaire) werkgelegenheid boven natuurbehoud heeft verkozen.
pi_208746277
Overigens is het allemaal toch ook een stuk electoraal opportunisme. Ik ken Frans Timmermans een beetje en die man heeft het zowel publiekelijk als priv werkelijk nooit over natuur en klimaat gehad tot hij Eurocommissaris werd. Rechterhand Samsom was tenminste nog actief bij Greenpeace.
  woensdag 12 april 2023 @ 19:33:13 #261
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208752129
Put these foolish ambitions to rest.
pi_209104848
https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-programma-a4164462
En zo werd de fusie stilletjes op de lange baan geschoven.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 mei 2023 @ 18:23:32 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209104976
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:13 schreef trein2000 het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat ze er in zien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 19 mei 2023 @ 13:35:36 #264
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_209206767
quote:
Nu kan daar de conclusie aan worden verbonden dat het met het samengaan van beide partijen dus wel weer niets zal worden. Dat zou al te voorbarig zijn. Het laat zien dat samenwerking wel kan, in provincies en gemeenten zelfs aan weerszijden van de grens tussen coalitie en oppositie. Fusie wordt veel moeilijker, zo die al wenselijk is. Het zou alleen kunnen in een partij die een ruime mate van interne pluriformiteit toestaat. Dat vergt een overtuigend leiderschap dat geen behoefte heeft aan straffe interne partijdiscipline. Dat leiderschap ontbreekt, zo te zien, bij zowel GroenLinks als Partij van de Arbeid.
https://www.parlement.com(...)splijtzwam_van_links

we zullen moeten wachten op een nieuwe Den Uyl
pi_209260025
twitter

Rosenmller dus.. ik had eerlijk gezegd gedacht dat die af zou zwaaien, maar het lijkt me een prima keuze
  woensdag 24 mei 2023 @ 07:52:54 #266
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_209260108
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2023 07:27 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Rosenmller dus.. ik had eerlijk gezegd gedacht dat die af zou zwaaien, maar het lijkt me een prima keuze
Paul is dat niet die fractievoorzitter die zei dat Pim maar moest bloeden en niet meer mocht stoppen?

[ Bericht 9% gewijzigd door OxygeneFRL op 24-05-2023 08:18:44 ]
  zondag 16 juli 2023 @ 18:16:55 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209919342
Klaver is ook maar lid geworden van de PvdA
https://www.rtlnieuws.nl/(...)enlinks-tweede-kamer

Morgen is de uitslag bekend van het ledenreferendum.
pi_209919372
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:13 schreef trein2000 het volgende:
Daar zal vast wat opportunisme vanuit GL bij zitten want de PvdA zonder aansprekende leider is natuurlijk een makkelijke prooi bij de verkiezingen.
  zondag 16 juli 2023 @ 20:30:27 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209921393
Als er eindelijk maar eens links in het kabinet komt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 16 juli 2023 @ 21:24:48 #270
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209922337
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik snap nog steeds niet wat ze er in zien.
samen de grootste worden en dan een MP uit de GL / Pvda
en dan proberen een coalitie te vormen met BBB en VVD
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 16 juli 2023 @ 22:42:09 #271
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209923552
Als Timmerfrans lijsttrekker van Linkse Wolk wordt onder het mom van "heeft al eens goed gescoord bij de EP-verkiezingen" terwijl iemand als Moorman ook beschikbaar is heb ik wel heel veel moeite om op de Partij te stemmen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 16 juli 2023 @ 23:17:43 #272
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_209923904
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat wordt hoog tijd ja. Maar hoe gaat de PvdA, een clubje stadse beroepspolitici, binnenkort opgeslokt door GroenLinks, wellicht binnenkort met Frans Timmermans als kandidaat voor premier, in hemelsnaam ruimte maken voor klassiek links beleid? Er moeten keuzes gemaakt worden: thema's als armoede/koopkracht, klimaat, stikstof, immigratie, bijten elkaar. Wat zijn hoofdzaken en wat zijn bijzaken? Ik kan het nu voor GL/PvdA wel invullen en ik weet niet of dat het Links is dat ik graag in het kabinet zou zien.
pi_209923988
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
Als Timmerfrans lijsttrekker van Linkse Wolk wordt onder het mom van "heeft al eens goed gescoord bij de EP-verkiezingen" terwijl iemand als Moorman ook beschikbaar is heb ik wel heel veel moeite om op de Partij te stemmen.
Waarin is Moorman inhoudelijk anders dan Timmermans?
pi_209923996
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb liever een centrum-kabinet die Groningen en de toeslagenschandaal af kan sluiten door het goed op te lossen.
pi_209924042
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 23:17 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Dat wordt hoog tijd ja. Maar hoe gaat de PvdA, een clubje stadse beroepspolitici, binnenkort opgeslokt door GroenLinks, wellicht binnenkort met Frans Timmermans als kandidaat voor premier, in hemelsnaam ruimte maken voor klassiek links beleid? Er moeten keuzes gemaakt worden: thema's als armoede/koopkracht, klimaat, stikstof, immigratie, bijten elkaar. Wat zijn hoofdzaken en wat zijn bijzaken? Ik kan het nu voor GL/PvdA wel invullen en ik weet niet of dat het Links is dat ik graag in het kabinet zou zien.
Je zit nog te veel vast in het oude narratief. Een linkse zou juist de boer op moeten met het verhaal dat je de energietransitie zo gaat laten werken dat het voor iedereen werkt. Op die manier pak je alles samen.
zie email 27 oktober
pi_209924053
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 23:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik heb liever een centrum-kabinet die Groningen en de toeslagenschandaal af kan sluiten door het goed op te lossen.
Maar dat staat toch los van politieke kleur. Dat is een kwestie van goed bestuur. Dat is ook een kwaliteit die niet alle partijen beschikken. Maar ik denk niet een SP-minister dat heel anders zal (of kan) doen dan een CDA-er.

Waar ik vooral behoefte aan heb is een kabinet met een visie. Dat echte keuzes durft te maken. Waar gaan we heen met dit land. Het laatste kabinet Rutte heeft alle keuzes vooruit geschoven of met geld afgekocht. Dat kan niet langer.
zie email 27 oktober
pi_209924056
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 23:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat staat toch los van politieke kleur. Dat is een kwestie van goed bestuur. Dat is ook een kwaliteit die niet alle partijen beschikken. Maar ik denk niet een SP-minister dat heel anders zal (of kan) doen dan een CDA-er.

Waar ik vooral behoefte aan heb is een kabinet met een visie. Dat echte keuzes durft te maken. Waar gaan we heen met dit land. Het laatste kabinet Rutte heeft alle keuzes vooruit geschoven of met geld afgekocht. Dat kan niet langer.
Naast Groningen en toeslagen zijn er ook andere dingen waar wij aan moeten werken. Als het toch allemaal niet uitmaakt kan je net zo goed een zakenkabinet doen, maar zo te lezen werkt dat ook niet dus ja..
  zondag 16 juli 2023 @ 23:43:54 #278
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209924079
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 23:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waarin is Moorman inhoudelijk anders dan Timmermans?
Moorman kan veel beter en geloofwaardiger het verhaal van de achterblijvende onderkant verwoorden, maar sowieso hoort er een jeugdige druistigheid bij links. Wanneer er dan een nieuwe linkse partij komt moet deze een frisse start maken. Timmermans zou het worden omdat hij de uitstraling en ancinniteit van een elderly statesman zou hebben en eerdere succes zijn geworden maar dat is een keuze zonder durf.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209924091
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 23:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Moorman kan veel beter en geloofwaardiger het verhaal van de achterblijvende onderkant verwoorden, maar sowieso hoort er een jeugdige druistigheid bij links. Wanneer er dan een nieuwe linkse partij komt moet deze een frisse start maken. Timmermans zou het worden omdat hij de uitstraling en ancinniteit van een elderly statesman zou hebben en eerdere succes zijn geworden maar dat is een keuze zonder durf.
Overweeg je SP te stemmen als Timmermans de voorzitter zal zijn?
  zondag 16 juli 2023 @ 23:52:03 #280
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_209924155
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 23:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je zit nog te veel vast in het oude narratief. Een linkse zou juist de boer op moeten met het verhaal dat je de energietransitie zo gaat laten werken dat het voor iedereen werkt. Op die manier pak je alles samen.
Politiek is dat misschien een oud narratief, maar de samenleving heeft daar niet echt een boodschap aan.

Er is gewoon een beperkte hoeveelheid ruimte, geld, mankracht en aandacht.

Je zegt dat iemand de boer op moet met een goed verhaal, maar dat zou toch niks anders zijn dan populisme als je weet dat je die belangen op korte termijn nooit samen kunt brengen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')