quote:Op woensdag 12 april 2023 08:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En dat zie je met D66 ook. Omdat zo hard in de discussie zitten en niet willen wijken, worden ze vanzelf buiten gesloten. Karma noemen ze dat
Als hij echt tegen een fusie met GL was, zou hij de verschillen benadrukken nu hij de kans had. Dus nee, dit is geen PR.quote:
Alles behalve wat?quote:Op woensdag 12 april 2023 09:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
D66 is alles behalve dat. Gewoon een machtspartij.
D66 was een pragmatische partij, een partij van compromissen. Maar dat zijn ze nu in geen enkele provincie en ook in het kabinet lijken ze die positieve houding te zijn verloren. Je ziet ook het effect: alleen in Utrecht heeft D66 een kans om in het bestuur te komen. Terwijl een partij als PvdA, die op veel punten verder weg staat van de andere partijen die het bestuur gaan vormen, wel veel vaker mee praat.quote:Op woensdag 12 april 2023 09:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
D66 is alles behalve dat. Gewoon een machtspartij.
De D66 is altijd al een machtspartij geweest. Dan zijn je eigen mooie standpunten de eersten die sneuvelen. En nu kaatst die bal een keer terug doordat andere partijen toch wel bereid zijn om zonder hen het avontuur aan te gaan.quote:Op woensdag 12 april 2023 09:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
D66 was een pragmatische partij, een partij van compromissen. Maar dat zijn ze nu in geen enkele provincie en ook in het kabinet lijken ze die positieve houding te zijn verloren. Je ziet ook het effect: alleen in Utrecht heeft D66 een kans om in het bestuur te komen. Terwijl een partij als PvdA, die op veel punten verder weg staat van de andere partijen die het bestuur gaan vormen, wel veel vaker mee praat.
Dat kan hij wel zeggen, maar hij heeft ook te dealen met zijn ledenbestand in Limburg waarvoor thema's als klimaat, natuur en dierenwelzijn helemaal geen prioriteit hebben. Da's namelijk "oud-links", bij een ALV van de PvdA Limburg zie je ook haast alleen maar grijze koppies. Kuntzelaers en zijn fractie hebben bijvoorbeeld intern heel wat shit over zich heen gekregen omdat ze vóór sluiting van Maastricht Aachen Airport stemden.quote:Op woensdag 12 april 2023 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens de fractievoorzitter daar niet:
[..]
De man is met dat ledenbestand ook verkozen tot lijsttrekker, blijkbaar staat toch een heel groot deel van het ledenbestand achter hem.quote:Op woensdag 12 april 2023 11:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dat kan hij wel zeggen, maar hij heeft ook te dealen met zijn ledenbestand in Limburg waarvoor thema's als klimaat, natuur en dierenwelzijn helemaal geen prioriteit hebben. Da's namelijk "oud-links", bij een ALV van de PvdA Limburg zie je ook haast alleen maar grijze koppies. Kuntzelaers en zijn fractie hebben bijvoorbeeld intern heel wat shit over zich heen gekregen omdat ze vóór sluiting van Maastricht Aachen Airport stemden.
Kennelijk, ik zeg ook nergens dat 't niet zo is. Hij is overigens geloof ik al ergens eind 2021 genomineerd voor lijsttrekkerschap, ver voor de stemming over MAA waarbij de PvdA-fractie pas last-minute voor sluiting heeft gekozen. Want voorheen waren ze altijd voor het open houden en zelfs uitbreiden van de luchthaven.quote:Op woensdag 12 april 2023 11:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
De man is met dat ledenbestand ook verkozen tot lijsttrekker, blijkbaar staat toch een heel groot deel van het ledenbestand achter hem.
Ik snap nog steeds niet wat ze er in zien.quote:Op donderdag 11 mei 2023 18:13 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-programma-a4164462
En zo werd de fusie stilletjes op de lange baan geschoven.
https://www.parlement.com(...)splijtzwam_van_linksquote:Nu kan daar de conclusie aan worden verbonden dat het met het samengaan van beide partijen dus wel weer niets zal worden. Dat zou al te voorbarig zijn. Het laat zien dat samenwerking wel kan, in provincies en gemeenten zelfs aan weerszijden van de grens tussen coalitie en oppositie. Fusie wordt veel moeilijker, zo die al wenselijk is. Het zou alleen kunnen in een partij die een ruime mate van interne pluriformiteit toestaat. Dat vergt een overtuigend leiderschap dat geen behoefte heeft aan straffe interne partijdiscipline. Dat leiderschap ontbreekt, zo te zien, bij zowel GroenLinks als Partij van de Arbeid.
Paul is dat niet die fractievoorzitter die zei dat Pim maar moest bloeden en niet meer mocht stoppen?quote:Op woensdag 24 mei 2023 07:27 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Rosenmöller dus.. ik had eerlijk gezegd gedacht dat die af zou zwaaien, maar het lijkt me een prima keuze
Daar zal vast wat opportunisme vanuit GL bij zitten want de PvdA zonder aansprekende leider is natuurlijk een makkelijke prooi bij de verkiezingen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 18:13 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-programma-a4164462
En zo werd de fusie stilletjes op de lange baan geschoven.
samen de grootste worden en dan een MP uit de GL / Pvdaquote:Op donderdag 11 mei 2023 18:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet wat ze er in zien.
Dat wordt hoog tijd ja. Maar hoe gaat de PvdA, een clubje stadse beroepspolitici, binnenkort opgeslokt door GroenLinks, wellicht binnenkort met Frans Timmermans als kandidaat voor premier, in hemelsnaam ruimte maken voor klassiek links beleid? Er moeten keuzes gemaakt worden: thema's als armoede/koopkracht, klimaat, stikstof, immigratie, bijten elkaar. Wat zijn hoofdzaken en wat zijn bijzaken? Ik kan het nu voor GL/PvdA wel invullen en ik weet niet of dat het Links is dat ik graag in het kabinet zou zien.quote:Op zondag 16 juli 2023 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als er eindelijk maar eens links in het kabinet komt.
Waarin is Moorman inhoudelijk anders dan Timmermans?quote:Op zondag 16 juli 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
Als Timmerfrans lijsttrekker van Linkse Wolk wordt onder het mom van "heeft al eens goed gescoord bij de EP-verkiezingen" terwijl iemand als Moorman ook beschikbaar is heb ik wel heel veel moeite om op de Partij te stemmen.
Ik heb liever een centrum-kabinet die Groningen en de toeslagenschandaal af kan sluiten door het goed op te lossen.quote:Op zondag 16 juli 2023 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als er eindelijk maar eens links in het kabinet komt.
Je zit nog te veel vast in het oude narratief. Een linkse zou juist de boer op moeten met het verhaal dat je de energietransitie zo gaat laten werken dat het voor iedereen werkt. Op die manier pak je alles samen.quote:Op zondag 16 juli 2023 23:17 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat wordt hoog tijd ja. Maar hoe gaat de PvdA, een clubje stadse beroepspolitici, binnenkort opgeslokt door GroenLinks, wellicht binnenkort met Frans Timmermans als kandidaat voor premier, in hemelsnaam ruimte maken voor klassiek links beleid? Er moeten keuzes gemaakt worden: thema's als armoede/koopkracht, klimaat, stikstof, immigratie, bijten elkaar. Wat zijn hoofdzaken en wat zijn bijzaken? Ik kan het nu voor GL/PvdA wel invullen en ik weet niet of dat het Links is dat ik graag in het kabinet zou zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |