abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 maart 2023 @ 15:51:38 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208532163
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 15:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Voor wie zijn die een doelgroep?
Voor een gematigd linkse partij die opkomt voor laag betaalde werknemers en minderheden.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 maart 2023 @ 15:56:11 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208532225
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 15:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Is natuurlijk onzin, volk als jij vindt geneuzel over diversiteit blijkbaar heel belangrijk. Belangrijker dan die echte problemen want jij zegt dat mensen dit als reden hebben van partij te wisselen.
Als je consequent rechtse partijtjes als de VVD of protestpartij nummer 10 stemt die uberhaupt niet van plan zijn iets aan die echte problemen te doen. Maar die het helemaal prima vinden om mensen dan naar de mond te praten dat de problemen niet door het rechtse beleid komen maar door de makkelijke zondebok migranten of zoiets relatief abstracts als 'stikstofbeleid' krijg je ook waar je om vroeg. Dat komt de rechtse politiek uiteraard prima uit want dan kunnen ze doorgaan op dezelfde voet waar de problemen ondergeschikt zijn aan retoriek.
In die zin is de politiek wereldvreemd noemen voor leveren waar de kiezer om vraagt ook een aparte veelvoorkomende gedachtegang.
Volk als ik, wat :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208532236
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 15:46 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik heb zowel de PvdA als Groenlinks in het verleden nooit gehoord over daadwerkelijk streven naar massaal minder consumptie en mensen.
Als je het milieu wilt "redden" zijn dat de echte problemen.
Ja dat je niet oplet en graag alle problemen op migratie gooit is duidelijk.

Voorbeeldje voor je
quote:
Black Friday is een fenomeen afkomstig uit de Verenigde Staten, dat jaarlijks plaatsvindt. Op deze dag prijzen vele bedrijven hun producten (flink) af en enkele jaren geleden heeft dit ook haar intrede gedaan in Nederland. Omdat afgeprijsde artikelen eerder leiden tot consumptie, vindt GroenLinks het belangrijk om ook aandacht te schenken aan consuminderen.
pi_208532281
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Volgens mij is er sinds 2004 geen land meer bijgekomen en zijn de eisen voor toetreding flink verhoogd na de, te snelle expansie, in 2004. Verder is uitbreiding naar het Westen, Noorden of Zuiden niet eens mogelijk dus het is nogal logisch dat uitbreiding richting het oosten gaat.
Hoho, vergeet IJsland niet.
Verder heb je natuurlijk gelijk.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208532296
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Klopt, maar positie blijkt wel vaak samenhang met de factoren die jij noemt te hebben.
Dat zul je mij niet horen ontkennen, maar die positie is wel het enige waar je naar moet kijken, want dat is waar het om gaat.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208532301
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 15:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Volk als ik, wat :D
Mensen die het graag over dit soort onderwerpen (diversiteit) hebben. Het belangrijk genoeg vinden om stemgedrag te verklaren. Jij zegt toch zelf het logisch te vinden dat mensen die echte problemen negeren en op rechtse partijtjes stemmen die dat dan wel niet oplossen maar niet bezig zijn met diversiteitsgeneuzel.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 maart 2023 @ 16:06:10 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208532313
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:45 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Wat een tweet van Mei Li Vos, de arbeider weet ieder geval waar hij staat met de PvdA. Juichen om het feit dat we aan het besparen zijn maar compleet voorbijgaan aan het feit dat er bespaard word omdat mensen een warm huis simpelweg niet meer kunnen veroorloven.
Ik ben het met Jan Dijkgraaf eens, de arbeider kan beter PVV of SP stemmen.
Moest lachen om die laatste zin :')

Godverdomme wat laat je jezelf dan kennen als kamerlid zeg.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208532464
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 14:00 schreef Nattekat het volgende:
En bedankt Tanatos voor mij in de val lokken met een bijna twee maanden oude post :')
Als jij dat een probleem vind moet je zelf beter opletten.
pi_208532571
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 14:06 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Hoezo? Los van discussies op FOK! zie ik het niet terug, en ik hang echt niet alleen rond in m'n eigen politieke spectrum.
[..]
En toch heeft niemand me ooit uit kunnen leggen waarom het een probleem is, en belangrijker nog, hoe ze er last van hebben (in hun bestaan).
Ik ben in sociaal-economisch behoorlijk links, maar ik heb er een gruwelijke hekel aan alsof er wordt gedaan alsof mensen die niet-blank zijn per definitie achtergesteld worden omdat ze niet-blank zijn.
Aan de andere kant van de medaille heb ik net zo'n grote hekel aan rechtse partijen die doen alsof blanken achtergesteld worden omdat ze blank zijn.
Ik vind woke en (anti-woke) wat dat betreft een politieke splijtzwam die door (linkse en rechtse) identiteitspolitiek groepen verdeelt die vanuit sociaal-economisch opzicht samen op zouden moeten trekken tegen het kapitaal.
(Blijft natuurlijk ook nog het probleem bestaan van pensioenfondsen die eigenlijk tegen de belangen van hun inleggers beleggen.)
pi_208532881
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 15:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Sinds PVDA haar hoofdkwartier binnen de grachten gordel heeft gekozen is het volledig mis

Den Uyl had zich de spaarzame haren uit de kop getrokken voor zulks regenten gedrag en samengaan met een GL die nu openlijk de meeste stemmen binnen de grachtengordel vandaan haalt is het volledig mis met de PVDA

Den Uyl wist Nieuw Links met de oude volksverheffers redelijk te verenigen. GroenLinks nu kan je ook zien als het radicale deel van links. Samen staan ze overal in de samenleving sterk volgens dit plaatje:

https://www.scp.nl/binari(...)dse+ongelijkheid.pdf
pi_208532924
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:03 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Den Uyl wist Nieuw Links met de oude volksverheffers redelijk te verenigen. GroenLinks nu kan je ook zien als het radicale deel van links. Samen staan ze overal in de samenleving sterk volgens dit plaatje:
[ afbeelding ]
https://www.scp.nl/binari(...)dse+ongelijkheid.pdf

Ja, de Eerste Kamer verkiezing heeft laten zien dat het ze geen zetels kost en dat ze best aan 30 zetels (en dus kans op de grootste zijn en de leiding hebben in de formatie) kunnen denken. Wat mij betreft was dit een succesvolle test voor een echte fusie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208533095
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 14:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja als die mensen hier mogen stemmen zijn ze een mogelijke kiezersdoelgroep voor hen.
De meesten spreken geen woord Nederlands (en vaak zeer gebrekkig Engels).
Alhoewel een aanzienlijk deel v/d groep wel degelijk hier zal blijven, en ze dus eigenlijk gewoon Nederlands zouden moeten leren.
Zowel in hun eigen belang, als in dat van de Nederlandse maatschappij en burger.

Volstrekt wanbeleid van de EU, ingegeven door wensen v/d werkgevers die wederom korstondige winsten maken en de langdurige kosten weer op de maatschappij gaan afwentelen.
pi_208533260
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 15:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat je niet oplet en graag alle problemen op migratie gooit is duidelijk.

Voorbeeldje voor je
[..]

Ik gooi helemaal niet alle problemen op immigratie, het overgrote merendeel van de problemen wordt veroorzaakt door het telkens weer tegemoet komen aan de wensen v/h bedrijfsleven, zowel in de Nederlandse als in EU politiek.
Doen alsof migratie (voor het bedrijfsleven) de oplossing is is echter wel deel van de problemen en zet al jaren een rem op innovatie.

Sowieso moeten we af van steeds weer meer consumptie en dus ook van steeds weer meer mensen, het huidige kapitalisme is gewoon niet houdbaar.
En wat betreft consumptie is het rijke westen overduidelijk het grootste probleem, dus moet je eerst en vooral daar streven naar bevolkingskrimp.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tanatos op 25-03-2023 17:48:52 ]
pi_208533552
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
af moeten van meer mensen dat komt vanzelf goed, helaas trekt het domme volk allemaal naar de zelfde honingpot om te gaan wonen

De enige werkbare manier om daar mee om te gaan is automatisering en robotisering.
Ik vind persoonlijk 2 miljard mensen meer dan genoeg.
Daarnaast moet ik er persoonlijk niet aan denken om 100 te worden, geen idee waarom mensen dat willen.

En wat betreft welvaart kan het, zeker in het westen, heel veel minder zonder echte problemen.
Het grootste gedeelte v/d economie draait om in de kern onnodige spullen en diensten.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 18:46:58 #240
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208533956
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:09 schreef Tanatos het volgende:

[..]
De enige werkbare manier om daar mee om te gaan is automatisering en robotisering.
Daarnaast moet ik er persoonlijk niet aan denken om 100 te worden, geen idee waarom mensen dat willen.

En wat betreft welvaart kan het, zeker in het westen, heel veel minder zonder echte problemen.
Het grootste gedeelte v/d economie draait om in de kern onnodige spullen en diensten.
ik wel , ik ga 110 worden
ik ben nu 70 en werk nog 5 dagen per week
waarom ga je nu niet dood dan ??

Dat iedereen in de stad gaat wonen is een wereld wijd probleem
niet alleen in nederland , , de overheid moet veel meer zich richten op het laten wonen in de regios en het leefbaar houden van die regios

Dat kan zo heel erg goed met internet

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 25-03-2023 19:58:21 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208534029
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:09 schreef Tanatos het volgende:

[..]

daar zat (en zit?) ook een partijfusie in trouwens:
quote:
Van Mierlo mag graag filosoferen over een nieuwe Progressieve Volkspartij. Er zijn verkennende gesprekken geweest over een mogelijke fusie tussen de Partij van de Arbeid en D’66, maar het geheel moet meer zijn dan de som der delen. ‘Wat we daarvoor nodig hebben’, denkt Van Mierlo, ‘is een Groot Nieuw Probleem.’

Zijn goede vriend W.L. ‘Boebie’ Brugsma heeft wel een suggestie wat dat moet zijn. Brugsma is hoofdredacteur van de Haagse Post en heeft een conceptversie gekregen van het eerste rapport van de Club van Rome. Deze internationale groep van academici en zakenlieden maakt zich grote zorgen over de humanitaire en ecologische misère in de wereld. Om een beeld te krijgen van welke gevaren ons nog te wachten staan, heeft de Club van Rome een groep systeemwetenschappers aan het Massachusetts Institute of Technology (MIT) de opdracht gegeven om toekomstscenario’s te schetsen. Hun bevindingen zijn ronduit explosief.

Het uitgelekte conceptrapport bevat grafieken en berekeningen waaruit glashelder blijkt dat de mensheid op ramkoers ligt. We zijn in rap tempo bezig de aarde uit te putten. Al die auto’s op de oprit slurpen olie en dat is een eindige grondstof. Uit de schoorstenen van de fabrieken die de consumptiemaatschappij draaiende houden komen walmen die de lucht vervuilen. En de ‘groene revolutie’ in de landbouw heeft de oogsten dankzij de inzet van kunstmest en pesticiden spectaculair weten te verhogen, maar trekt een zware wissel op de natuur. ‘De ironie van dat rapport ligt in de vaststelling dat het de “vooruitgang” zelf is die tot de Apocalyps zal leiden’, schrijft Brugsma in de Haagse Post. Of zoals hij het samenvat in een gesprek met Van Mierlo: ‘We gaan naar de knoppen als we niet onze politieke systemen drastisch veranderen en op overleven richten.’

Het klinkt de D’66-leider ‘als muziek in de oren’, zou Brugsma later memoreren. Dit kan de ideale voedingsbodem vormen voor een Progressieve Volkspartij. Hoewel Den Uyl minder happig is op een partijfusie, maakt het rapport ook op hem diepe indruk. Hij heeft altijd oog gehad voor de sociale schaduwzijden van onze fixatie op economische groei. Nu blijkt dat ook het milieu eronder te lijden heeft. Onmiddellijk maakt de leider van links deze boodschap tot een speerpunt. ‘De ongebreidelde werking van het winstmotief’ heeft geleid ‘tot een omhoogtorenende produktie van parasitaire aard’, oreert hij tijdens de algemene politieke beschouwingen. ‘Wij dachten rijk te worden, maar wij werden arm, arm aan beschikbaar leefmilieu, aan welzijn.’

Zie daar, een Groot Nieuw Probleem.
https://www.groene.nl/artikel/over-de-grenzen-aan-de-groei

in die tijd leden ze in China nog honger trouwens.
pi_208534044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik wle , ik ga 110 worden

En dat gun ik je van harte.

quote:
ik ben nu 70 en werk nog 5 dagen per week
Wat mij betreft volslagen gestoord, maar doe wat je wil.

quote:
waarom ga je nu niet dood dan ??
Dan zou ik mezelf moeten ombrengen, daar werken allerlei biologische reflexen tegen.
En dat is sowieso ook totaal wat anders dan geen behoefte hebben om zo oud mogelijk te willen worden.
Maar ik zeg dat mede omdat het zo oud mogelijk willen worden onderdeel is van het probleem.

quote:
Dat iedereen in de stad gaat wonen is een wereld wijd probleem
niet alleen in nederland , , de overheid moet veel meer zich richten op het laten wonen in de regios en het leefbaarr houden van die regios

Dat kan zo heel erg goed met internet

Dat klopt en ik zou het prima vinden om te gaan ontstedelijken, vooral nu dat dankzij het internet prima kan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tanatos op 25-03-2023 19:01:44 ]
  zaterdag 25 maart 2023 @ 19:12:38 #243
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208534205
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:56 schreef Tanatos het volgende:

[..]
En dat gun ik je van harte.
[..]
Wat mij betreft volslagen gestoord, maar doe wat je wil.
[..]
Dan zou ik mezelf moeten ombrengen, daar werken allerlei biologische reflexen tegen.
En dat is sowieso ook totaal wat anders dan geen behoefte hebben om zo oud mogelijk te willen worden.
Maar ik zeg dat mede omdat het zo oud mogelijk willen worden onderdeel is van het probleem.
[..]
Dat klopt en ik zou het prima vinden om te gaan ontstedelijken, vooral nu dat dankzij het internet prima kan.
sommigen hebben een korter levenscyclus, die zijn met 52 vroeg dement , andere worden vrolijk 100 , rijden nog auto s en gaan met vakantie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208534612
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
sommigen hebben een korter levenscyclus, die zijn met 52 vroeg dement , andere worden vrolijk 100 , rijden nog auto s en gaan met vakantie
:+
pi_208580096
in Zuid-Holland willen ze nog steeds samen
quote:
Samenwerking PvdA/GroenLinks
Teeven noemde eerder al de stabiele partijen PvdA en GroenLinks. Ook in de zaal werd gesproken dat er straks mogelijk geen vijftien fracties meer zijn, maar veertien. Daarmee wordt gedoeld op een fusie van de fracties van beide partijen, waardoor een links blok ontstaat.
Vooralsnog zijn er geen harde uitspraken gedaan en staat deze combinatie nog in de kinderschoenen. Fractievoorzitter van GroenLinks, Sinan Özkaya laat weten dat de samenwerking met de PvdA de komende tijd verder zal worden bestendigd. 'Daarmee wordt de trend gebroken met het huidige landschap in de versnipperde politiek.'
https://www.omroepwest.nl(...)kaar-op-voorhand-uit
pi_208744338
Artikel in de Volkskrant over de verschillen tussen PvdA en GL in de provincies: https://www.volkskrant.nl(...)lijk-bloot~b6fb5c59/

Toch vooral het verschil in belang dat er wordt gehecht aan 'groene waarden' is het grootst. Al geven hier ook de provinciale lijsttrekkers aan dat PvdA en GL vrijwel altijd gelijk stemmen.

Dat laten vallen van wat groene waarden door PvdA provinciebestuurders vind ik wel opvallend: de laatste keren dat de PvdA het goed deed bij landelijke verkiezingen, was dat met lijsttrekkers die op dit gebied gewoon 100% bij GL pasten (Samsom, Timmermans). Bij de potentiële achterban van de PvdA lijken stevige standpunten op dat gebied dus eerder aantrekkelijk. Aan de andere kant zie je hier natuurlijk de pragmatische kant van de PvdA (er moet bestuurd worden, BBB moet nou eenmaal mee doen, dus kun je het beste zelf ook mee doen om bij te sturen) tegenover de comprosmisloosheid van GL.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208744537
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 08:18 schreef Hanca het volgende:
Artikel in de Volkskrant over de verschillen tussen PvdA en GL in de provincies: https://www.volkskrant.nl(...)lijk-bloot~b6fb5c59/

Toch vooral het verschil in belang dat er wordt gehecht aan 'groene waarden' is het grootst. Al geven hier ook de provinciale lijsttrekkers aan dat PvdA en GL vrijwel altijd gelijk stemmen.

Dat laten vallen van wat groene waarden door PvdA provinciebestuurders vind ik wel opvallend: de laatste keren dat de PvdA het goed deed bij landelijke verkiezingen, was dat met lijsttrekkers die op dit gebied gewoon 100% bij GL pasten (Samsom, Timmermans). Bij de potentiële achterban van de PvdA lijken stevige standpunten op dat gebied dus eerder aantrekkelijk. Aan de andere kant zie je hier natuurlijk de pragmatische kant van de PvdA (er moet bestuurd worden, BBB moet nou eenmaal mee doen, dus kun je het beste zelf ook mee doen om bij te sturen) tegenover de comprosmisloosheid van GL.
En dat zie je met D66 ook. Omdat zo hard in de discussie zitten en niet willen wijken, worden ze vanzelf buiten gesloten. Karma noemen ze dat
pi_208744876
Van de PvdA in Limburg weet ik in ieder geval dat ze helemaal niet zo groen en progressief zijn. Daar zouden ze meer zien in een fusie met de SP dan met GroenLinks.
pi_208745033
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 09:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
Van de PvdA in Limburg weet ik in ieder geval dat ze helemaal niet zo groen en progressief zijn. Daar zouden ze meer zien in een fusie met de SP dan met GroenLinks.
Volgens de fractievoorzitter daar niet:
quote:
In Limburg wil de PvdA nog steeds met GroenLinks samenwerken, ook nu de laatstgenoemde niet meedoet aan de formatieonderhandelingen. De onderlinge banden zijn warm, bezweert PvdA-lijsttrekker Jasper Kuntzelaers. Volgens hem stemt de PvdA in Limburg zelden anders dan GroenLinks.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 april 2023 @ 09:45:02 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208745097
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens de fractievoorzitter daar niet:
[..]

Dat is PR.
100.000 katjes
Fuck the EBU!