Jup en een telefoontje kun je ook niet-opnemen omdat je niet wil. Of kan op een ongelegen moment komen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 19:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
+1
Het kost een extra inspanning, wat ik zou waarderen (belletje is zo ‘makkelijk’ gedaan) en geeft me tijd om eea te overdenken.
Ook daarom #teamkaartje. Ervan uitgaand dat hij het adres heeft gekregen toen ze nog on good terms waren. Als het echt mis zit, kan ze het negeren en dan is het ook duidelijk, lijkt me.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 19:19 schreef Molo het volgende:
Team @:vanyel
Het maakt doorgaans àlles uit waarom dit mis liep, wat gepaste vervolgacties zijn
Dat waren we gisteravond voor de meeste tijd nog. Dus ja, kerstkaartje met leuke tekst werd ook echt gewaardeerd.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 19:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ook daarom #teamkaartje. Ervan uitgaand dat hij het adres heeft gekregen toen ze nog on good terms waren. Als het echt mis zit, kan ze het negeren en dan is het ook duidelijk, lijkt me.
Ja daarom maakt dat omslagpunt dus ook nogal uit in dezequote:Op vrijdag 3 februari 2023 19:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat waren we gisteravond voor de meeste tijd nog. Dus ja, kerstkaartje met leuke tekst werd ook echt gewaardeerd.
Naar een experimentele! Het idee is dat we dingen willen doen/zien/horen die ver buiten onze normale brave comfort zone liggen, die we anders nooit zouden zien. Dus het is in een alternatief klein theatertje. En we zoeken dingen uit die ofwel kunnen eindigen inquote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:55 schreef minilot het volgende:
@:Yinu Naar wat voor theatervoorstelling ga je?
Wie zegt dat dadels alleen maar lege fructosesuikercalorieën zijn? Proteïne ftw!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:16 schreef Troel het volgende:
https://www.instagram.com/reel/CoFeS7MIzw5/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Whut?
Natuurproductquote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:16 schreef Troel het volgende:
https://www.instagram.com/reel/CoFeS7MIzw5/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Whut?
Als Ludolf het adres even aan ze doorgeeft per DM is dat idd zo gebeurtquote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:35 schreef Blues het volgende:
Nou dan doen jullie toch lekker een kaartje
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Als Ludolf het adres even aan ze doorgeeft per DM is dat idd zo gebeurt
Krijg jij niet graag kaartjes?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:35 schreef Blues het volgende:
Nou dan doen jullie toch lekker een kaartje
Alleen met Valentijnquote:
Ik heb 1 keer wat gekregen met Valentijnsdagquote:
Met dit soort misverstanden, dingen die uitgepraat moeten worden, excuses aangeboden moeten worden bel ik liever.quote:
Ergens snap ik dat ook wel, maar juist met een kaartje kun je nadenken over de woorden. En het is minder kut als je kaartje niet gelezen wordt omdat je het niet zier, een onbeantwoord telefoontje doet pijnquote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Met dit soort misverstanden, dingen die uitgepraat moeten worden, excuses aangeboden moeten worden bel ik liever.
Sorry maar moet hier keihard om lachenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Ergens snap ik dat ook wel, maar juist met een kaartje kun je nadenken over de woorden. En het is minder kut als je kaartje niet gelezen wordt omdat je het niet zier, een onbeantwoord telefoontje doet pijn
Ja, maar ik neem aan dat dat bij heren toch ook pijn doetquote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Sorry maar moet hier keihard om lachen
Het ging toch om die meid?
quote:
Ow bahquote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:47 schreef sigme het volgende:
Oh ja, over beestjes in fruit. Mijn moeder vertelt dan altijd over haal belevenissen als kleuter bij haar opan & oma.
Die woonden ergens buiten, met frambozen en aardbeien en bramen in de tuin.
Mijn overgrootvader was blind. Hij kreeg altijd het schaaltje met het fruit met wurmpjes
Lief!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:42 schreef sigme het volgende:
Ik bracht liefste even naar z'n opstappunt, dat was ongeveer 90km rijden.
Eenmaal daar bleek de collega die z'n vrachtwagen daar gebracht had, nog anderhalf uur te moeten gaan wachten op z'n lift terug. Dus die heb ik maar meegenomen. Dat was dan nog 180km voordat ik weer thuis was
Awel, hij was erg blij dat 'ie rond 8 uur 's avonds thuis was in plaats van rond 12u.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:47 schreef sigme het volgende:
Oh ja, over beestjes in fruit. Mijn moeder vertelt dan altijd over haal belevenissen als kleuter bij haar opan & oma.
Mijn overgrootvader was blind. Hij kreeg altijd het schaaltje met het fruit met wurmpjes
Heb ook zo ontzettend gelachen om dit stukquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:08 schreef Molo het volgende:
Rest van programma niet gezien, maar OMG Bas
Het is echt te erg, drie keer om moeten janken gewoonquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb ook zo ontzettend gelachen om dit stuk
Oef, nogal!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:15 schreef Morgane89 het volgende:
Leuk, het bedrijf waar ik werk heeft dit tv-programma ondertiteld in het Engels. Nogal een uitdaging
En ook niet hoeven werken dit weekend?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:17 schreef Candaasje het volgende:
Avond![]()
Weekend![]()
Intens moe, labiel, hart tig keer gebroken deze week (ik heb soms zo'n ongelooflijke klotebaan. Gelukkig vaak ook wel heel mooi) en een gigantisch snothoofd. En gewoon wat overwerkt. (Niet zozeer enorm veel overuren, wel beutje weinig vrije tijd de afgelopen 3 weken.)
Morgen nog even een presentatie in elkaar knallen, en dan zondag lieve vrienden op bezoek. Eens zien of we de boekenkast en wat andere meubels uit de opslag kunnen halen. Maar ook: UITSLAPEN
Ja, dat ging niet helemaal lekker. Maar komende 2 weken iets meer vrije tijd voor mezelfquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:41 schreef AnneX het volgende:
Candaas! Let toch goed op jezelf en energie!
Nee. Nouja die presentatie is wel voor werk/opleiding, maar ik hoef niet 10 honden in de ene hand, en 6 katten in de andere te houden. Dat mogen mijn collega's dit weekend doenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En ook niet hoeven werken dit weekend?
Ik braaf kijken.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:08 schreef Molo het volgende:
Rest van programma niet gezien, maar OMG Bas
Extra proteïne, niks mis meequote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:47 schreef sigme het volgende:
Hm. Ik vind dit moeilijk. Wat is de intentie van dit stuk. Een probleem dat domweg bestaat aan de orde brengen. De discussie hierover aanzwengelen? Het verheerlijken van een verboden relatie tussen tiener (kind??) en voetbaltrainer? Een homo-erotisch stuk met een te jong persoon en een volwassene? Ik mis wat context. Zo op het eerste gezicht lijkt het erotisch/verheerlijkend bedoeld en dan mag je wel je wenkbrauwen optrekken jaquote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:20 schreef Vanyel het volgende:
Anyhow. Dit vinden jullie ook vast een interessant vraagstuk.
Iemand hier al een mening over de kinderboekenweekdichter en of die eruit gesmeten zou moeten worden?
Voor wie wil weten waarom, hier staat nog de complete versie van het controversiële verhaal waar het steeds over gaat.
Over kontlucht gesproken, dit stinkt ook echt
https://web.archive.org/w(...)senen/fictie/trainer
Ik ook nietquote:Op zaterdag 4 februari 2023 00:44 schreef yinu het volgende:
Ik had dat met die fluit ook gemist maar het vliegt je nu overal om de oren… alleen ik moest er niet om lachen.
Wat een goeie insteek!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:18 schreef yinu het volgende:
[..]
Naar een experimentele! Het idee is dat we dingen willen doen/zien/horen die ver buiten onze normale brave comfort zone liggen, die we anders nooit zouden zien. Dus het is in een alternatief klein theatertje. En we zoeken dingen uit die ofwel kunnen eindigen in![]()
![]()
, ofwel in
![]()
![]()
, ofwel in
![]()
![]()
![]()
Hee, da's allemaal best bij mij in de buurt!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:35 schreef borisz het volgende:
Het Waterliniepad genaderd tot en met Gorinchem.
Wandeling werd eigenlijk pas leuk de laatste km's door Gorinchem. Het is toch een beetje saaie omgeving tussen Leerdam en Gorinchem. En door werkzaamheden aan de Waaldijk kwam de Waal pas laat in zicht.
De volgende keer een rondje langs Slot Loevestein. Wel pas over een maand oid want klein pontje vaart pas op vrijdag vanaf de voorjaarsvakantie.
Keer erop een rondje via Werkendam en dan nog 1x de Biesbosch door naar Dordt.
Wat vals!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:47 schreef sigme het volgende:
Warmtequote:Op zaterdag 4 februari 2023 07:26 schreef minilot het volgende:
Jaaa @:Lonaa, hier ook allerlei getwietUitermate vrolijkmakend - echt wanstaltig veel zin in de lente!
Antihistaminequote:
MAAR TOCH! Het zou anders zo perfect zijn! Het weer! Geen wespen, wel paaseitjes, het tofste Bijbelverhaal en mensen in korte mouwen zodat ik naar mooie onderarmen kan loerenquote:
Mooie onderarmenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 07:33 schreef minilot het volgende:
[..]
MAAR TOCH! Het zou anders zo perfect zijn! Het weer! Geen wespen, wel paaseitjes, het tofste Bijbelverhaal en mensen in korte mouwen zodat ik naar mooie onderarmen kan loeren
-snif-quote:Op zaterdag 4 februari 2023 07:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En het gevoel van de warmte van de zon op je eigen onderarmen, terwijl het eigenlijk als je beweeg nog net iets te fris is, de wind op je blote huid.
Dit ja. Kaasfondue afschietenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 07:57 schreef Lonaa het volgende:
Kaasfondue afschieten is wel een reden voor "dan zoek je het zelf maar uit vriend".
Dan springt de 13 jarige op de fiets voor frikadelbroodjesquote:Op zaterdag 4 februari 2023 07:57 schreef Lonaa het volgende:
Kaasfondue afschieten is wel een reden voor "dan zoek je het zelf maar uit vriend".
Of fabriceer queso fundido.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 08:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan springt de 13 jarige op de fiets voor frikadelbroodjes
Maar misschien kan ik t combineren. Nacho's bij de kaasfondue![]()
Oef. Nu heb ik pas echt trekquote:Op zaterdag 4 februari 2023 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Of fabriceer queso fundido.
Ik geloof overigens ook best in frikandel dippen in kaasfondue.
Dat bedacht ik me ook. Is het proberen waardquote:Op zaterdag 4 februari 2023 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Of fabriceer queso fundido.
Ik geloof overigens ook best in frikandel dippen in kaasfondue.
Jonguh, nu wil ik dit in plaats van het geplande avondetenquote:
Doe! Wat heb je gepland?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Jonguh, nu wil ik dit in plaats van het geplande avondeten![]()
Wat een leuke verrassingquote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:56 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Onze hele oprit staat opeens vol met krokussen, de zon schijnt naar binnen en de overbuurkat kwam weer buurten. Lentevibes
Sterkte vandaagquote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:48 schreef Clubsoda het volgende:
Cakejes zijn gebakken, slagroom geklopt, pan soep voorbereid, 100 dingen in de stad gehaald, alles wat kapot kan weggeborgen en de tafel gedekt met kartonnen bordjes. Laat het feest maar beginnen![]()
Ik was even iets anders aan het doen, sorry.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hm. Ik vind dit moeilijk. Wat is de intentie van dit stuk. Een probleem dat domweg bestaat aan de orde brengen. De discussie hierover aanzwengelen? Het verheerlijken van een verboden relatie tussen tiener (kind??) en voetbaltrainer? Een homo-erotisch stuk met een te jong persoon en een volwassene? Ik mis wat context. Zo op het eerste gezicht lijkt het erotisch/verheerlijkend bedoeld en dan mag je wel je wenkbrauwen optrekken ja
Het is een schrijver die voor volwassenen veel expliciete seks schrijft. En voor kinderen als het goed is andere dingen, ze worden wel veelal als woke gezien (homo, trans, dat soort).quote:Op zaterdag 4 februari 2023 00:43 schreef yinu het volgende:
Ik heb deze controverse geloof ik gemist, daarom ontbreekt voor mij ook de context. Maar wel eens met @:isabeau geloof ik. Is dit bedoeld voor kinderen? Dat ga ik denken als hij als Kinderboekenweekdichter is aangesteld.
Als ik het lees lijkt het mij niet echt op jonge kinderen gericht.
Imo is het geen verheerlijking van pedofilie, het vertelt over hoe fantastisch een nog geen 12jarige de erotische escapades met zijn trainer vindt. Dus imo is de boodschap dat het ok is, seks met kinderen, agz kinderen het zelf ook (kunnen) willen.quote:Wel geschreven vanuit het perspectief van een jong kind. Is het daarmee verheerlijking van pedofilie? En wie is de aanstichter van de controverse - wie komt er nu tegen hem in het geweer?
Onder de 12 niet?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 06:02 schreef minilot het volgende:
Ik neig naar team kaartje, maar eigenlijk vind ik dat het zinloos is om er iets over te zeggen zonder dat we weten wat die arme @:DerLudolf dan verkeerd gevraagd zou hebben. Ik vind het wel intrigerendToe, vertel!
Verder ben ik van mening dat er moreel gezien niks mis is met een voetbaljongen en z'n trainer die het met elkaar aanleggen, maar aangezien mijn morele kompas in dit soort kwesties een andere kant op wijst dan gemiddeld genomen maatschappelijk geaccepteerd wordt, bemoei ik me er verder maar niet mee
Ik hou ‘m nog even hier. Net in de heemtuin in het zonnetje gezeten. Was er al een tijdje niet geweest en er is flink gesnoeid, maar ook een poeltje aangelegd waar een kool of pimpelmees aan het poedelen was.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:46 schreef Blues het volgende:
HIER met die lente jongus![]()
Wel veel birds 's morgens in de vroegte en bendes kookmezen/vinken
Wat is er werkend te krijgen aan een steekkar?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Stopcontacten zijn opgelost, vloer kraakt bijna niet meer, van alles opgeruimd zodat dat volgende week niet moet, steekwagen niet werkend gekregen.
Nu opstaan om te gaan winkelen
Hm, lijkt me sowieso niet de meest handige keuze van de organisatoren van de Kinderboekenweek. Je kunt er natuurlijk een academische discussie over gaan voeren of het nu wel of niet om aanzetten tot pedofilie gaat. Jij ziet dat wel in het verhaal, dat het pedofilie vergoelijkt, omdat kinderen seks met volwassenen kunnen willen. Ik heb het verhaal inmiddels echt gelezen en kreeg er eerder een ongemakkelijk gevoel bij, van een dreigende wolk die over het hele gebeuren heen hangt. Ik las erin dat de ik-persoon een kind is dat de consequenties van zijn handelen nog niet kan overzien. En ik vond het in die zin niet een pamflet vóór pedofilie, maar eerder een beschrijving van de belevingswereld van een kind op dat moment. Kinderen kunnen verliefd worden op volwassenen. Ik werd eerder boos op de trainer - dus ik las in dit verhaal eerder een aanklacht tegen de volwassene die daar misbruik van maakt.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 14:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het is een schrijver die voor volwassenen veel expliciete seks schrijft. En voor kinderen als het goed is andere dingen, ze worden wel veelal als woke gezien (homo, trans, dat soort).
[..]
Imo is het geen verheerlijking van pedofilie, het vertelt over hoe fantastisch een nog geen 12jarige de erotische escapades met zijn trainer vindt. Dus imo is de boodschap dat het ok is, seks met kinderen, agz kinderen het zelf ook (kunnen) willen.
En daar heb ik wel nogal een mening over.
De controverse komt vanuit allerlei hoeken, m.n. ouders van kinderen die op school gekinderboekenweekt worden.
Dit vroeg ik mij ook af.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is er werkend te krijgen aan een steekkar?
De nieuwe wielen passen misschien niet?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is er werkend te krijgen aan een steekkar?
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:51 schreef yinu het volgende:
Verder zie ik ook groene sprieten opkomen op ongeveer de plaatsen waar ik bollen in de grond heb gestopten luister ik elke ochtend angstvallig op de merel maar die is hier nog gearriveerd
![]()
Lente? I’m ready!
Oh zo, meten is wetenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De nieuwe wielen passen misschien niet?
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:47 schreef derLudolf het volgende:
Meubel/kastje gemaakt voor in de toekomstige doka. Toch wel regelmatig ergens anders in m'n hoofd
Komt vast goed over een tijdje.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:47 schreef derLudolf het volgende:
Meubel/kastje gemaakt voor in de toekomstige doka. Toch wel regelmatig ergens anders in m'n hoofd
Ik snap dat dat super vervelend is jaquote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:32 schreef Barreltje het volgende:
Omg.. ik heb sinds een week een vriendinnetje te logeren die een half jaar in zuid America germiston heeft en die nu weer terug is.. ze moet alleen nog even een nieuw huis vinden.is ze druk mee bezig, maar ik begin te merken dat ik last van haar heb..
Het meest irritante is dat ze de HELE dag aan het bellen is. Hoezo dat dan?? Wat kan je nou de hele tijd mensen te vertellen hebben?!?!
Is ze familie van mijn oude buurvrouw? Die belde serieus minstens 8u per dag, elke dag.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:32 schreef Barreltje het volgende:
Omg.. ik heb sinds een week een vriendinnetje te logeren die een half jaar in zuid America germiston heeft en die nu weer terug is.. ze moet alleen nog even een nieuw huis vinden.is ze druk mee bezig, maar ik begin te merken dat ik last van haar heb..
Het meest irritante is dat ze de HELE dag aan het bellen is. Hoezo dat dan?? Wat kan je nou de hele tijd mensen te vertellen hebben?!?!
Goed geformuleerd.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:46 schreef yinu het volgende:
[..]
Hm, lijkt me sowieso niet de meest handige keuze van de organisatoren van de Kinderboekenweek.
<heel verhaal>
Want doodsbedreigingen zijn de volwassen manier om het gesprek aan te gaanquote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Hij heeft zich teruggetrokken wegens doodsbedreigingen naar hemzelf en familie https://www.gelderlander.(...)dreigingen~a07cf58f/
De nieuwe wielen pasten inderdaad net niet. We komen aan weerskanten een halve centimeter as tekort. Morgen eens een nieuw plan verzinnen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh zo, meten is weten
M'n pa zei ook dat de asmaat die wij hadden niet bestond. Had ie de schuifmaat gewoon verkeerd gebruikt
Deze zijn gelagerd. Dat is wel een stuk fijner dan de ongelagerde die standaard meegeleverd zijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De nieuwe wielen pasten inderdaad net niet. We komen aan weerskanten een halve centimeter as tekort. Morgen eens een nieuw plan verzinnen.
Goede tip.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Deze zijn gelagerd. Dat is wel een stuk fijner dan de ongelagerde die standaard meegeleverd zijn.
https://www.kramp.com/sho(...)ht.b.-260x85--F80402
Internet bij T-Mobile was het goedkoopste. Glasvezelquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Goed bezig, @:Tele6! Welke internet en elektraboer heb je gekozen?
Twijfel je nog over dingen in de Ikea bestelling?
@:Lucky_Strike kijk jij schaatsen nog terug? Ik baal dat ik de 1500m mannen heb gemist, toen was ik even bij de buren kletsen, maar dat was via de livestream (want tijdens wk veldrijden op npo1) en ik kan dat dus niet terugkijken. Maar ik dacht, misschien weet jij wel of ik het toch ergens kan terugkijken?
Ahh matrassen is lastig.. en alleen je huidige matras meenemen is geen optie?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Internet bij T-Mobile was het goedkoopste. Glasvezel
Ik moet nog even kijken of ik m'n mobiele abonnement verhuis, dat kan ook geld schelen als ik dat ook bij T-Mobile doe.
Elektriciteit bij Greenchoice. Ik kon voor mijn postcode maar 3 opties vinden en de andere 2 hadden echt wazige voorwaarden. Dus het zal wel.
Ik heb vooral nog geen knoop doorgehakt over of ik een matras bij Ikea bestel bij het bed en de lattenbodem die ik heb uitgekozen, of dat ik elders een matras uitzoek. Eigenlijk is proefliggen beter maar ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen en ik wil m'n huidige bed niet hoeven verhuizen dus er zit wat tijdsdruk achter. En er zijn te veel opties qua matrassen.
We zijn net aan de uitzending van vandaag begonnen dus moeten het met de televisieuitzending doen. Voor ons dus ook geen 1500 mannenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:43 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike kijk jij schaatsen nog terug? Ik baal dat ik de 1500m mannen heb gemist, toen was ik even bij de buren kletsen, maar dat was via de livestream (want tijdens wk veldrijden op npo1) en ik kan dat dus niet terugkijken. Maar ik dacht, misschien weet jij wel of ik het toch ergens kan terugkijken?
Tenzij je extra zenders voor je tv wil, is mobiel via T-Mobile/KPN/Vodafone niet lonend volgens mij.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik moet nog even kijken of ik m'n mobiele abonnement verhuis, dat kan ook geld schelen als ik dat ook bij T-Mobile doe.
Elektriciteit bij Greenchoice. Ik kon voor mijn postcode maar 3 opties vinden en de andere 2 hadden echt wazige voorwaarden. Dus het zal wel.
Ik heb vooral nog geen knoop doorgehakt over of ik een matras bij Ikea bestel bij het bed en de lattenbodem die ik heb uitgekozen, of dat ik elders een matras uitzoek. Eigenlijk is proefliggen beter maar ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen en ik wil m'n huidige bed niet hoeven verhuizen dus er zit wat tijdsdruk achter. En er zijn te veel opties qua matrassen.
Oh, dan staat dat niet goed in de programmering.. vanaf 17.10 ofzo stond er weer schaatsen, die heb ik teruggekeken, maar was alleen terugblik op de dames. In nos sportjournaal zat het wel, maar ik wilde juist alle ritten zien. Maar dan was de 1500 misschien tijdens het blok wat in de gids staat als veldrijden - dank, ik ga meteen even zoeken!quote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:03 schreef borisz het volgende:
1500 mannen werd gewoon uitgezonden hoor. Die was na het Veldrijden...
Ik was ook al aan het zoeken. Ze beginnen met Tim Prins nou dwz ook gewoon rit 1. Is ook wel eens anders bij de NOSquote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Gevondenhoera! Dank @:borisz!
Bij mij start hij in het blok dat in gids als WK veldrijden staat, op 1 uur 25 min vanaf start terugkijken van dat blok.
quote:Op zondag 5 februari 2023 00:09 schreef yinu het volgende:
Verder heb ik opeens een hoestje en een raar pijntje achter mijn schouderblad en nu heb ik het heel druk met mijn hoofd vertellen dat dat heus niets ernstigs is en zeker niet weer een klaplong
Dank!quote:Op zondag 5 februari 2023 00:21 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]![]()
Geen medisch advies voor je, maar wel rotgevoel zeg. Heb je iemand in de buurt die je wat kan helpen daarmee/afleiden/je beetje in de gaten houden zodat jij wat meer los kan laten?
Oh goeie. Ik heb helemaal geen ervaring met bestellen van matrassen, dus misschien is het wel slecht advies. Ik heb wel een ikeamatras die ik zou willen vervangen maar dat is niet heel dringend, dus ik had al wel eens halfslachtig gegoogled.quote:Op zondag 5 februari 2023 00:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Bij Emma zou ik overigens niet bestellen Tele, ik las op Trustpilot daar laatst wat reviews omdat ik benieuwd was of dat nou bevalt bij mensen, en daar staan nu heel veel reviews van mensen die al weken/maanden wachten op hun spullen terwijl veel kortere levertijd was aangegeven bij bestellen.
Fijn dat vriend er iig is! Dat idee helpt hopelijk al wat. En mooi dat hier opschrijven al wat hielp, lekker blijven doen zo lang als nodigquote:Op zondag 5 februari 2023 00:48 schreef yinu het volgende:
[..]
Dank!Ja m’n vriend is gelukkig thuis.
En hier opschrijven hielp ook wel wat.
Ik lig in bed met 2 paracetamol en 2 kruikjes want kreeg het ook heel koud (misschien heb ik een virusje of is het stress/angst… of toch die klaplong). Nu maar proberen te slapen of in ieder geval rustig te blijven.
Het idee zelf lijkt me juist prima advies, ik had iets soortgelijks ook net voor jouw post geschrevenquote:Op zondag 5 februari 2023 00:52 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh goeie. Ik heb helemaal geen ervaring met bestellen van matrassen, dus misschien is het wel slecht advies. Ik heb wel een ikeamatras die ik zou willen vervangen maar dat is niet heel dringend, dus ik had al wel eens halfslachtig gegoogled.
Sudoku idd. En een beetje radio of een podcast. Komt goed. Nu wel moe dus maar even proberen te slapenzzzquote:Op zondag 5 februari 2023 00:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Fijn dat vriend er iig is! Dat idee helpt hopelijk al wat. En mooi dat hier opschrijven al wat hielp, lekker blijven doen zo lang als nodig![]()
Er gaan enorm veel virussen incl griep rond nu, dus het zou helemaal niet gek zijn als het zoiets is. En idd, ook stress/angst kan je allerlei dingen in je lijf laten voelen. Hopelijk lukt het je om rustig/moe genoeg te worden om lekker in slaap te vallen zo. Bij mij helpt lezen vaak wel, of een spelletje oid als lezen te weinig van mn aandacht vraagt (waardoor ik alsnog teveel 'ruimte' heb om allerlei gedachten te hebben). Woordzoeker, Wordfeud, sudoku, dat soort spelletjes.
Succes! Hopelijk slaap je al inmiddelsquote:Op zondag 5 februari 2023 01:34 schreef yinu het volgende:
[..]
Sudoku idd. En een beetje radio of een podcast. Komt goed. Nu wel moe dus maar even proberen te slapenzzz
Ik las alleen dit, zonder context.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We zijn net aan de uitzending van vandaag begonnen dus moeten het met de televisieuitzending doen. Voor ons dus ook geen 1500 mannen
Is er tijdens de tv-uitzending ook geen samenvatting gegeven?
De dag dat de NOS streams met terugkijkmogelijkheid aanbiedt, gaat hier de vlag uit.
Nee vandaag maar eens voor gaan zitten. Heb vannacht al beter geslapen. Hoewel sommigen hier ook niet per se zouden klagen met een nacht die ik gisteren hadquote:Op zondag 5 februari 2023 00:07 schreef yinu het volgende:
@:derludolf, sterkte met de gevoelens, heb je het kaartje al gestuurd?
Wij hebben de kussens nu een paar maanden en zijn daar zo blij mee dat we vorig week ook een topper hebben besteld. De aanbiedingen moet je met een korreltje zout nemen, die zijn er altijd.quote:Op zondag 5 februari 2023 00:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Bij Emma zou ik overigens niet bestellen Tele, ik las op Trustpilot daar laatst wat reviews omdat ik benieuwd was of dat nou bevalt bij mensen, en daar staan nu heel veel reviews van mensen die al weken/maanden wachten op hun spullen terwijl veel kortere levertijd was aangegeven bij bestellen.
Balen dat jij je zo beroerd voelde! Inmiddels wat beter?quote:Op zondag 5 februari 2023 09:10 schreef Barreltje het volgende:
Gister bij 2 2e hands"winkels" (van het leger des heils en het rode kruis) wezen kijken en ik ben in nl redelijk verwend gok ik.. hier is het echt 2e hands meuk, en pareltjes zijn errug lastig te vinden.. dus binnenkort dan maar in de "retro/vintage" winkels gaan kijken if dat wat meer mn smaak is..
Daarna thuis volledig ingestort.. hoofdpijn, nekpijn, misselijk.. bleegh.. ik ben geloof ik het tegenovergestelde van vlindertje89 daar in want ik denk dan: bordje gekookte rijst tegen de misselijkheid, hete douche en wat pcm en hup vroeg naar bed dan maar..
(Turkse) vriendin vroeg al of we naar het ziekenhuis moesten.. ehh doe normaal joh
Dat is wel goed om te horen! Hopelijk ontvangen jullie de topper gewoon op tijd. Ik vind beide soorten reviews relevant, afhankelijk van de situatie - als ik in de situatie van Tele zou zitten waarbij er tijdsdruk is voor het nodig hebben van het matras dan zou ik door de leverproblemen reviews nu niet daar willen bestellen. Als een maandje of twee langer wachten geen problemen oplevert, wil ik inderdaad vooral weten hoe het de mensen die hun spullen wel binnen hebben, bevalt. Hoewel ik zo veel leverproblemen en gebrek aan communicatie als ik nu daar lees ook wel een beetje een red flag zou vinden. Hoe goed de kwaliteit van de spullen misschien wel is, daar heb je pas wat aan als je het daadwerkelijk binnen krijgt..quote:Op zondag 5 februari 2023 09:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wij hebben de kussens nu een paar maanden en zijn daar zo blij mee dat we vorig week ook een topper hebben besteld. De aanbiedingen moet je met een korreltje zout nemen, die zijn er altijd.
Ik vond dat soort reviews trouwens juist wel fijn om te lezen. Alleen maar mensen die zeuren met 1 ster over leveringsproblemen en dat ze het product nog niet hebben. Dat lees ik 1000x liever dan allemaal matige ervaringen met de producten zelf.
Ook wel weer een goede overweging ja. Ik ben ook wel benieuwd naar die kussens, misschien was dat wel de aanzet voor mijn nieuwe-matras-zoektocht. Eigenlijk zijn deze matrassen nog vrij nieuw maar we hebben ze oorspronkelijk niet voor onszelf gekocht maar met het idee van een b&b, alleen zijn we daar toen per ongeluk zelf gaan wonen. Ze zijn op zich prima alleen een beetje zacht voor mijn smaak; ik houd van harde bedden. Maar misschien is een topper dan ook wel een idee. Want dit zijn ook 2 aparte matrassen, dat is op zich prima, maar er ligt wel regelmatig iemand in de kloof ertussenin. 2 dekbedden daarentegen is wel een openbaring. We sliepen al 10 jaar samen onder 1 gigantisch dekbed, en hadden daar altijd een soort stille strijd over. Ik slaap nogal onrustig en wil altijd helemaal onder het dekbed tot aan mijn oren (en dan met 1 voet eruitquote:Op zondag 5 februari 2023 09:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wij hebben de kussens nu een paar maanden en zijn daar zo blij mee dat we vorig week ook een topper hebben besteld. De aanbiedingen moet je met een korreltje zout nemen, die zijn er altijd.
Ik vond dat soort reviews trouwens juist wel fijn om te lezen. Alleen maar mensen die zeuren met 1 ster over leveringsproblemen en dat ze het product nog niet hebben. Dat lees ik 1000x liever dan allemaal matige ervaringen met de producten zelf.
Ik weet niet of je met een topper een zacht bed harder maakt. Tenminste, bij die van Emma heb je niet echt keuze uit hardheid volgens mij.quote:Op zondag 5 februari 2023 10:21 schreef yinu het volgende:
Oh ja en @:cat-astrophe, veel plezier!
[..]
Ook wel weer een goede overweging ja. Ik ben ook wel benieuwd naar die kussens, misschien was dat wel de aanzet voor mijn nieuwe-matras-zoektocht. Eigenlijk zijn deze matrassen nog vrij nieuw maar we hebben ze oorspronkelijk niet voor onszelf gekocht maar met het idee van een b&b, alleen zijn we daar toen per ongeluk zelf gaan wonen. Ze zijn op zich prima alleen een beetje zacht voor mijn smaak; ik houd van harde bedden. Maar misschien is een topper dan ook wel een idee. Want dit zijn ook 2 aparte matrassen, dat is op zich prima, maar er ligt wel regelmatig iemand in de kloof ertussenin. 2 dekbedden daarentegen is wel een openbaring. We sliepen al 10 jaar samen onder 1 gigantisch dekbed, en hadden daar altijd een soort stille strijd over. Ik slaap nogal onrustig en wil altijd helemaal onder het dekbed tot aan mijn oren (en dan met 1 voet eruit) en trek kennelijk telkens als ik me omdraai het dekbed met me mee. En de man in bed ligt stil, behalve als iemand het dekbed van hem af trekt. Dan trekt hij het terug. Plus liggen de poezen altijd aan zijn kant op het dekbed (tenzij het heel koud is in de slaapkamer, dan ligt eentje eronder). Waardoor de strijd alleen maar ingewikkelde wordt. Dit werd overigens nooit echt een issue, maar toen we onder 2 aparte dekbedden gingen slapen bleek dat voor iedereen een veel rustigere situatie. Wel een beetje ongezellig. Maar met een topper kunnen we misschien toch wat dichter bij elkaar kruipen zonder in de kloof te vallen.
quote:Op zondag 5 februari 2023 09:10 schreef Barreltje het volgende:
Gister bij 2 2e hands"winkels" (van het leger des heils en het rode kruis) wezen kijken en ik ben in nl redelijk verwend gok ik.. hier is het echt 2e hands meuk, en pareltjes zijn errug lastig te vinden.. dus binnenkort dan maar in de "retro/vintage" winkels gaan kijken if dat wat meer mn smaak is..
Daarna thuis volledig ingestort.. hoofdpijn, nekpijn, misselijk.. bleegh.. ik ben geloof ik het tegenovergestelde van vlindertje89 daar in want ik denk dan: bordje gekookte rijst tegen de misselijkheid, hete douche en wat pcm en hup vroeg naar bed dan maar..
(Turkse) vriendin vroeg al of we naar het ziekenhuis moesten.. ehh doe normaal joh
K was altijd degene die het dekbed stal.. en dat maakte dat ik in de winter vaak zonder dekbed lag..quote:Op zondag 5 februari 2023 10:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet niet of je met een topper een zacht bed harder maakt. Tenminste, bij die van Emma heb je niet echt keuze uit hardheid volgens mij.
Ik vind twee dekbedden ook superfijn.Maar vooral voor mijn man, want ik pik alle dekens door er helemaal in op te rollen.
We komen erweluit.. aankomend weekend gaat ze haar familie opzoeken in de hoofdstad, das wel lekkerquote:Op zondag 5 februari 2023 10:29 schreef yinu het volgende:
[..]![]()
Herkenbaar ja, niet-Nederlanders die echt om ieder pijntje naar de SEH rennen en antibiotica willen voor elke snotneus, die heb ik ook vrij veel in mijn omgeving.
Belt ze nog steeds?
Een uitdaging hè, mensen op bezoek voor onbeperkte tijd…
Ah ja daarin heb je helemaal gelijkquote:Op zondag 5 februari 2023 10:28 schreef Barreltje het volgende:
@:vlindertje89 meer dat ik dan niet ga googlen wat ik allemaal kan hebben..qua ziekte beeld enzo
Wij hebben net een nieuwe matras van mattsleeps, en heel erg tevreden. Ook omdat je hardheid zelf aan kunt passen, en eventueel kunt terugsturen. Daarnaast ook helemaal niet zo duur....quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Haha, ja ik vind logeergasten ook heus leuk, anders zou ik ze niet regelmatig hebben! Maar wel een interessante andere dimensie aan vriendschap. Met sommige van mijn leukste vrienden vind ik logeren (of vakantie) echt een drama, en met anderen gaat het heel vanzelf.quote:Op zondag 5 februari 2023 10:35 schreef Barreltje het volgende:
En het geeft ook z'n leuke dingen.. ze kookt heerlijke bulgur met tzaziki voor me, houdt het huis schoon en frida-met cone- is ook weg van haar..
Straks eens een Turks toetje proberen wat ze gister gemaakt had..
Misschien kan dat inderdaad niet, maar een topper zou in ieder geval het kloof-probleem oplossen en dan kunnen we een nieuw matras altijd nog later doen. Ofzo.quote:Op zondag 5 februari 2023 10:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet niet of je met een topper een zacht bed harder maakt. Tenminste, bij die van Emma heb je niet echt keuze uit hardheid volgens mij.
Ik vind twee dekbedden ook superfijn.Maar vooral voor mijn man, want ik pik alle dekens door er helemaal in op te rollen.
gheh met mn BFF die ik nu zo'n 30 jaar ken , zijn we nog nooit samen weg geweest.. ik heb wel eens bij haar gelogeerd als het -weer eens- uit was met mn vriendje, maar echt met zn tween ergens heen en dan overnachten.. nope.quote:Op zondag 5 februari 2023 11:10 schreef yinu het volgende:
[..]
Haha, ja ik vind logeergasten ook heus leuk, anders zou ik ze niet regelmatig hebben! Maar wel een interessante andere dimensie aan vriendschap. Met sommige van mijn leukste vrienden vind ik logeren (of vakantie) echt een drama, en met anderen gaat het heel vanzelf.
Er zijn vast nog even nieuwe gerechten te leren dan?quote:Op zondag 5 februari 2023 10:35 schreef Barreltje het volgende:
En het geeft ook z'n leuke dingen.. ze kookt heerlijke bulgur met tzaziki voor me, houdt het huis schoon en frida-met cone- is ook weg van haar..
Straks eens een Turks toetje proberen wat ze gister gemaakt had..
Staat jou buienradar op de kop, of die van mij?quote:Op zondag 5 februari 2023 11:54 schreef fietsie het volgende:
M'n favoriete weer site beweerde eerder deze week dat we Oostenwind zouden gaan krijgen met een beeeetje winterkou.... nou Buienradar heeft het over zuidwestenwind en regen... Buh.
Ja vandaag. De voorspelling voor kou was maandag - donderdag.quote:Op zondag 5 februari 2023 11:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Staat jou buienradar op de kop, of die van mij?
Hier komt het water uit het noorden aan waaien.
Een uitsmijter staat overal wel op de kaart toch?quote:Op zondag 5 februari 2023 13:23 schreef Barreltje het volgende:
zo.. de voorbereidingen voor een weekje NL zijn ook in gang gezet. nu was er het verzoek van de chef om ergens te gaan eten waar ze de proteinen en calorien per maaltijd op de kaart hebben staan...
iemand bekend met zo'n soort restaurant in het haagse of rotjeknor ?
en daar kunnen de calorien nog best van verschillen..quote:Op zondag 5 februari 2023 13:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een uitsmijter staat overal wel op de kaart toch?
Schuiven jullie aan de 18e bij Black Smoke? Zie culmeettopicquote:Op zondag 5 februari 2023 13:23 schreef Barreltje het volgende:
zo.. de voorbereidingen voor een weekje NL zijn ook in gang gezet. nu was er het verzoek van de chef om ergens te gaan eten waar ze de proteinen en calorien per maaltijd op de kaart hebben staan...
Oh sorry, te snel gekeken. Ik las "waar ze calorieën en proteïnen op de kaart hebben staan"quote:Op zondag 5 februari 2023 13:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en daar kunnen de calorien nog best van verschillen..
quote:
Ik denk dat ik ze net in het bos zag lopen hier, dus dat is best wel vakantie jaquote:
neuh. ik heb die avond al wat andersquote:Op zondag 5 februari 2023 13:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Schuiven jullie aan de 18e bij Black Smoke? Zie culmeettopic
quote:
Ik gun ze hooguit alleen vandaag die vakantiequote:Op zondag 5 februari 2023 13:47 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat ik ze net in het bos zag lopen hier, dus dat is best wel vakantie ja
Doe een dutje.quote:
Ja ga ik zo doen.quote:Op zondag 5 februari 2023 13:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Doe een dutje.Ik deed gisteren een dutje en het was precies alles wat ik nodig had en meer.
En vanochtend alsnog tot kwart voor 9 uitgeslapen.
Macdonald'squote:Op zondag 5 februari 2023 13:23 schreef Barreltje het volgende:
Oei, dat is naar.quote:Op zondag 5 februari 2023 16:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Aww. Arme kleine ik. Ik heb net verslagen die de juf van groep 4 en 5 over me maakte gelezen. Ze schrijft over hoe ik leuk in een groepje kon spelen en dan ineens enorm boos kon worden als het niet volgens mijn zin ging, hoe ik moeilijk vaste vrienden maakte, hoe erg ik van slag raakte als ze kritiek gaf, etc.
Precies de dingen die ik thuis leerde
Goeie vondst!quote:Op zondag 5 februari 2023 17:09 schreef Myraela het volgende:
Omg, ik was het niet van plan, maar verveelde me zo erg. Dus ik ging naar de kringloop. En toen vond ik deze geweldige stoelen.Echt prachtig.
[ afbeelding ]
De vloer gaat een licht zandkleurige gietvloer worden. De muren weten we nog niet, ik denk ook redelijk neutraal. Want de keuken zelf is al groen. De bekleding is ook grijsgroen, het lijkt op de foto iets vlakker.quote:Op zondag 5 februari 2023 17:22 schreef Molo het volgende:
Goeie vondst!
Welke kleuren kunnen deze stoelen verwelkomen om zich heen in de kamer. Qua muur en vloer?
Ja, ze bestaan al ruim 30 jaar. Ze zitten alleen totaal niet dichtbij, vandaar dat ik ze eerder nog niet had gevonden. En ze zijn vrij toonaangevend nationaal op het gebied van vliegangst, vandaar dat ze bij mijn zoektocht specifiek daarop nu wél naar boven kwamen. Gelukkig zit het wel dichtbij mijn ouders (en één van mijn twee uni's), dus voor behandeling is dat nog steeds goed te doen ondanks niet dichtbij eigen huis.quote:Op zondag 5 februari 2023 17:40 schreef AnneX het volgende:
Oef Lucky-Strike![]()
En vlindertje ook al raak! De organisatie bestaat toch al veel langer?
Wij deden een uitstapje over de grens. Uitgestorven daar.
In Neuenhaus een stadswandeling. En in een sportcafé een warme chocolademelk mit Zahne.
En er werd gerookt.
quote:Op zondag 5 februari 2023 16:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Aww. Arme kleine ik. Ik heb net verslagen die de juf van groep 4 en 5 over me maakte gelezen. Ze schrijft over hoe ik leuk in een groepje kon spelen en dan ineens enorm boos kon worden als het niet volgens mijn zin ging, hoe ik moeilijk vaste vrienden maakte, hoe erg ik van slag raakte als ze kritiek gaf, etc.
Wat zou je er anders mee doen? Doorverkopen en dan minder dure stoelen ervoor terug kopen?quote:Op zondag 5 februari 2023 17:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
De vloer gaat een licht zandkleurige gietvloer worden. De muren weten we nog niet, ik denk ook redelijk neutraal. Want de keuken zelf is al groen. De bekleding is ook grijsgroen, het lijkt op de foto iets vlakker.
Maar ik ben de stoelen nu aan het opzoeken, en ik twijfel nu of het best dure vintage stoelen zijn. En dan twijfel ik of ik ze wel moet houden. Zo bang dat m'n katten de stof binnen een maand verziekt hebben.
Doorverkopen en dat geld gebruiken om vergelijkbare stoelen te kopen, maar dan met leren bekleding. Het is best een gladde stof. En ze zijn dus opnieuw gestoffeerd en dat ziet er echt nog perfect uit. Ik kocht ze al met de gedachte dat ze tijdelijk zouden zijn, om even de vintage droomstoelen uit ons hoofd te zetten. Maar een goede klassieker wil ik niet verpesten.quote:Op zondag 5 februari 2023 18:14 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat zou je er anders mee doen? Doorverkopen en dan minder dure stoelen ervoor terug kopen?
Ik snap je angst wel. Wat voor stof is het? Een gladgeweven stof waar de nagels moeilijker achter losse draden komen, zie je het veel minder op dan grof geweven. Kan ik je uit ervaring vertellen inmiddels.. mijn nieuwe bank was grof geweven, mn oude glad. De nieuwe zag er na 3 weken al ouder uit dan die van 11 jaar oud.
Evt een optie om één stoel af en toe in de kamer te zetten als je erbij bent? Dat je kunt kijken of ze er überhaupt aan willen krabben, en zo ja, of je dat erg ziet?
En aan de andere kant: zou je ook getwijfeld hebben als je niet zou weten dat ze misschien best wat geld waard zijn? Zo nee, waarom maakt die kennis het verschil? Je hebt ze gekocht voor een bedrag dat je het waard vond, wetende dat je katten hebt etc, daar is niks in veranderd
quote:Op zondag 5 februari 2023 16:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, die overwegingen snap ik wel. Zeker als je ze sowieso al voor tijdelijk had bedacht.quote:Op zondag 5 februari 2023 18:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Doorverkopen en dat geld gebruiken om vergelijkbare stoelen te kopen, maar dan met leren bekleding. Het is best een gladde stof. En ze zijn dus opnieuw gestoffeerd en dat ziet er echt nog perfect uit. Ik kocht ze al met de gedachte dat ze tijdelijk zouden zijn, om even de vintage droomstoelen uit ons hoofd te zetten. Maar een goede klassieker wil ik niet verpesten.
Overigens hou ik van m'n katten, maar juist door dit soort dingen kan ik er soms ook wel van balen.Het beperkt je opties toch een beetje, en dure spullen hebben voelt al snel zonde.
Louis van Teeffelen (ik had zin om te zoekenquote:Op zondag 5 februari 2023 17:09 schreef Myraela het volgende:
Omg, ik was het niet van plan, maar verveelde me zo erg. Dus ik ging naar de kringloop. En toen vond ik deze geweldige stoelen.Echt prachtig.
[ afbeelding ]
Ah goed van/voor jequote:Op zondag 5 februari 2023 18:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Thanks allemaal![]()
Ben er niet verdrietig van verder. Ik heb mijn kleine L_S een knuffel gegeven, zoals @:Tele6 laatst ook over zichzelf zei.
Wat fijn, ik hoop dat je er wat aan hebt.quote:Op zondag 5 februari 2023 16:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Ach Lucky, wat confronterend kan dat dan ineens zijn![]()
En tegelijkertijd mooi om te zien dat je dat ontgroeid bent en nu in kan zien waar die patronen vandaan kwamen.
Ik bestelde het e-book 'Over vliegangst, en hoe je er vanaf komt'. Geschreven door iemand die piloot en psycholoog is en werkt bij de organisatie waar ik me naar door heb laten verwijzen, en die gepromoveerd is op vliegangst. Geschreven als zelfhulpboek. Na de eerste vier pagina's zat ik al in tranen omdat het zo herkenbaar is allemaal. Ging over angsten die vaak onderliggend zijn aan vliegangst en ik herkende van de eerste opsomming ze eigenlijk allemaal. En over dat als die onderliggende angsten spelen, vliegen vaak één van de contexten is waarin die angst optreedt, maar ook dat behandeling daarvan vaak daardoor ook op andere gebieden tot bevrijding leidt. Dat wil ikBen nu nog in de hoofdstukken die over vliegspecifieke informatie gaan, maar komen als het goed is straks ook allerlei hoofdstukken over hoe om te gaan met angst en oefeningen enzo. Echt fijn geschreven boek. Hopelijk dat ik daar alvast weer wat stapjes mee kan maken in de tijd dat ik nog op de wachtlijst sta
Dit klinkt wel echt goed! Slim zo'n aanpasbaar matrasquote:Op zondag 5 februari 2023 11:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wij hebben net een nieuwe matras van mattsleeps, en heel erg tevreden. Ook omdat je hardheid zelf aan kunt passen, en eventueel kunt terugsturen. Daarnaast ook helemaal niet zo duur....
Nou ik zit nog PAX kastplanken na te tellen hoor.quote:Op zondag 5 februari 2023 21:15 schreef fietsie het volgende:
Het lijkt wel of iedereen overal on- en offline vroeg onder de wol is gedoken
Keuken opgeruimdquote:Op zondag 5 februari 2023 21:15 schreef fietsie het volgende:
Het lijkt wel of iedereen overal on- en offline vroeg onder de wol is gedoken
Neem niet die van ons.quote:
Het foldermateriaal suggereert de noodzaak van een "renovatiedeur" omdat men de "standaardmaten" die in de jaren 90 standaard waren tegenwoordig niet meer als standaard beschouwt....quote:Op zondag 5 februari 2023 21:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Neem niet die van ons.
Klotedeur blijft slecht hangen en er is al een flinke beschadiging op ons autodak omdat ie eruit schoot![]()
Bij mijne in elk geval niet - doordat het grof geweven was, zitten de nageltjes meteen achter een draadje bij krabben, en trekken ze dus heel snel echt draadjes los. Bij de vorige gladgeweven bank krabten ze ook wel, maar kwamen de nageltjes niet achter draadjes, dus daar zie je niks/nauwelijks wat van!quote:Op zondag 5 februari 2023 20:16 schreef Myraela het volgende:
Met banken is dat ook echt zo lastig, ja. En ook lang niet altijd goed te voorspellen wat wel of niet goed gaat met die beestjes. En zeker nu ze wat ouder worden en soms wat meer moeite hebben met springen, hangen ze er echt flink in.
Ik zou trouwens juist verwachten dat een grof geweven stof beter zou zijn. De dekentjes-over-armleuning-situaties zijn wel echt typische oplossingen voor mensen met huisdieren.Maar eigenlijk zonde, je wilt gewoon dat je spullen mooi blijven.
Wat shit, beterschap! Hopelijk slaap je vannacht goed en voel je je morgenochtend al een stuk beter!quote:Op zondag 5 februari 2023 20:19 schreef Blues het volgende:
Ik voel me nog steeds als een vaatdoekVeel gehangen, geslapen, gelegen, genixt, nog geprobeerd wat te koken... voor de helft gelukt.
Morgen thuiswerken...dat scheelt. En als het niet gaat dan gaat het niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zondag 5 februari 2023 22:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het was geweldig![]()
![]()
Concert liep als een tierelier, op het podium hadden we soms het idee dat we in saai (wit) licht stonden maar dat kwam omdat de belichtingsartiest er een kleurenpalet van maakte dat voor het publiek zo ontzettend gaaf uitzagAl een paar fotootjes gezien
![]()
Allemaal positieve reacties, mensen die zeiden geëmotioneerd te zijn (had ik bij twee stukken ook, niet teveel over nadenken want met brok in de keel zingt niet goed). En toen bleken als verrassing nog wat meer vrienden in het publiek te zitten, waarmee ik na afloop uit eten ben geweest. Net thuis. Kapot, maar zeer tevreden /egopostIs dit een eenmalig concert of hebben jullie meerdere uitvoeringen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een beetje meegelezen en het lijkt me doodzonde van alle energie die er in is gestopt om het na 1 uitvoering al weer te moeten beëindigen…
quote:Op zondag 5 februari 2023 22:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het was geweldig![]()
![]()
Concert liep als een tierelier, op het podium hadden we soms het idee dat we in saai (wit) licht stonden maar dat kwam omdat de belichtingsartiest er een kleurenpalet van maakte dat voor het publiek zo ontzettend gaaf uitzagAl een paar fotootjes gezien
![]()
Allemaal positieve reacties, mensen die zeiden geëmotioneerd te zijn (had ik bij twee stukken ook, niet teveel over nadenken want met brok in de keel zingt niet goed). En toen bleken als verrassing nog wat meer vrienden in het publiek te zitten, waarmee ik na afloop uit eten ben geweest. Net thuis. Kapot, maar zeer tevreden /egopostGaaafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als iemand die zojuist een half uur bezig is geweest om de achter-, onder- en bovenkant van een Artifort draaifauteuil te beplakken met dubbelzijdig tape zeg ik: I hear you.quote:Op zondag 5 februari 2023 20:16 schreef Myraela het volgende:
Met banken is dat ook echt zo lastig, ja. En ook lang niet altijd goed te voorspellen wat wel of niet goed gaat met die beestjes. En zeker nu ze wat ouder worden en soms wat meer moeite hebben met springen, hangen ze er echt flink in.
Ik zou trouwens juist verwachten dat een grof geweven stof beter zou zijn. De dekentjes-over-armleuning-situaties zijn wel echt typische oplossingen voor mensen met huisdieren.Maar eigenlijk zonde, je wilt gewoon dat je spullen mooi blijven.
Ik heb nu @Jagärtrut haar matras besteldquote:Op zondag 5 februari 2023 22:03 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Bij mijne in elk geval niet - doordat het grof geweven was, zitten de nageltjes meteen achter een draadje bij krabben, en trekken ze dus heel snel echt draadjes los. Bij de vorige gladgeweven bank krabten ze ook wel, maar kwamen de nageltjes niet achter draadjes, dus daar zie je niks/nauwelijks wat van!
[..]
Wat shit, beterschap! Hopelijk slaap je vannacht goed en voel je je morgenochtend al een stuk beter!
@:Tele6 succes met de Ikea bestelling! Ik zou dus oppassen met helemaal ongezien/ongeprobeerd daar een matras te bestellen, omdat je na uit verpakking halen volgens mij dus niet meer kan proefliggen en dan retourneren voor geld terug. Al is dat mss anders bij online bestellen dan bij in winkel, maar dat zou ik iig even goed nalezen dan. En je gaat over kleine twee weken dus over? Of iig sleuteloverdracht? Spannend hoor
We konden maar kort kletsen (theater vol bekenden dus ik moest rondjes doenquote:Op zondag 5 februari 2023 22:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Oeii dat had stuk slechter kunnen aflopen!
En wat leuk om je enthousiasme te lezenklinkt heel leuk!! Wat vond je broer ervan? Die was voor het eerst kijken, toch?
Lot van een amateurgezelschap…. Meerdere uitvoeringen zijn niet te betalen (we konden deze ook alleen doen met hulp van subsidies). En qua publiek zouden we wellicht nog een keer een zaal kunnen vullen, maar dan houdt het ook wel op. Het is toch een beetje een niche.quote:Op zondag 5 februari 2023 22:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dit een eenmalig concert of hebben jullie meerdere uitvoeringen?
Ik heb een beetje meegelezen en het lijkt me doodzonde van alle energie die er in is gestopt om het na 1 uitvoering al weer te moeten beëindigen…
quote:Op zondag 5 februari 2023 22:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Gaaaf
Die vrouw in het zwartSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik heb jaren gezongen bij Popkoor Haarlem, zij doen (ik denk nog steeds) 2x per jaar een optreden.quote:Op zondag 5 februari 2023 23:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
We konden maar kort kletsen (theater vol bekenden dus ik moest rondjes doen). Ik denk dat hij het knap vindt, zich heeft geamuseerd maar dat het nog steeds niet zijn soort muziek is.
Voor iemand die geen interesse heeft in klassieke muziek denk ik dat dat een hele mooie constatering is.
[..]
Lot van een amateurgezelschap…. Meerdere uitvoeringen zijn niet te betalen (we konden deze ook alleen doen met hulp van subsidies). En qua publiek zouden we wellicht nog een keer een zaal kunnen vullen, maar dan houdt het ook wel op. Het is toch een beetje een niche.
Maar wie weet zat er iemand in de zaal die een eigen theater heeft en dat te leen wil geven… dan komen wij wel langs.
En het is ook niet alsof we de muziek alleen hiervoor hebben ingestudeerd. Sommige nummers zingen we al jaren, er zijn een aantal nieuwe nummers bij en daar kunnen we ook weer jaren mee doorwisselen bij de reguliere concerten.
[..]
Die vrouw in het zwart![]()
Gaaf!quote:Op zondag 5 februari 2023 23:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb jaren gezongen bij Popkoor Haarlem, zij doen (ik denk nog steeds) 2x per jaar een optreden.
2x per jaar in thema nummers 3 stemmig instuderen, laatste 3x met een prof. band. (bekende mensen uit de popscene echt heel gaaf)
Ik vond de generale altijd het superleukst. Geen publiek, lekker nog een beetje sleutelen maar al wel in het patronaat/poppodium.
En met het optreden vond ik het 't leukst voor en na het optreden
Verder doodeng maar ook een uitdaging om een solo te doen. Brrrrr... uit je comfortzone
Ah ja dat is ook zo fijn en veilig, een duet of zoquote:Op zondag 5 februari 2023 23:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gaaf!
Solo’s zijn niet zo aan mij besteed. Veel teveel stress en daardoor zing ik dan niet zo goed als ik weet dat ik het kan. Wel ooit in een trio/kwartet en dan meerstemmig gezongen: dikke prima en leuk om te doen.
Goed bezig! Fijn he, als dit soort knopen eindelijk zijn doorgehakt!quote:Op zondag 5 februari 2023 22:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb nu @:Jagärtrut haar matras besteld
Ikeabestelling moet nog even wachten, want ik wil dat de vloer ligt als ze komen. Maar ik heb iig nu alle knopen doorgehakt
En des te toffer dat hij ondanks al tevoren wetend dat het niet zijn muziek is, toch kwam kijkenquote:Op zondag 5 februari 2023 23:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
We konden maar kort kletsen (theater vol bekenden dus ik moest rondjes doen). Ik denk dat hij het knap vindt, zich heeft geamuseerd maar dat het nog steeds niet zijn soort muziek is.
Voor iemand die geen interesse heeft in klassieke muziek denk ik dat dat een hele mooie constatering is.
Klopt. Maar de meeste lol haal ik toch wel uit het nogmeerstemmiger zingen. Zoals nu, een nummer wat 8-stemmig was, met in totaal 16 zangeressen. Dat je ook je vrouwtje moet staan met je partij, omdat je hooguit met twee bent.quote:Op zondag 5 februari 2023 23:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Ah ja dat is ook zo fijn en veilig, een duet of zo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quote:Op zondag 5 februari 2023 23:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk!quote:Op maandag 6 februari 2023 05:25 schreef Morgane89 het volgende:
Wat gaaf zo'n optreden! Fijn dat het goed ging. En heel mooi om te zien hoe zo'n muzikaal geheugen werkt.
Ik heb vanavond voor het eerst na 7 jaar weer repetitie met de sambaband hier, ben benieuwd wat er nog in mijn hoofd is blijven hangen qua ritmes.Slaapt het dan ook extra lekker als je lief weer thuis is én dat je in bed slaapt of heb je wel een goed bed in de tent?quote:Op maandag 6 februari 2023 07:10 schreef sigme het volgende:
Goedmorgen!
Goed geslapen op de rush, @:cat-astrophe?
Ik sliep voor de derde nacht achtereen in m'n tent op de deel, morgen nog een nachtje daar slapen en dan verwacht ik liefste weer thuis, kunnen we samen in bed.
Gister heb ik hier wat houtwerk in de werkbladolie gezet, dat ruikt best lekker maar daar wil ik niet in slapen. Krassen en watervlekken lijken er wel redelijk mee weggepoetst.Dan had je het nodigquote:Op maandag 6 februari 2023 07:32 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb echt als een blok geslapen.
Goedemorgen.Hier was ik om half 6 al wakker, maar ook vroeg naar bed gegaan. Alleen jammer dat ik nu weer zit te gapen
Waaraan meet je dat?quote:Op maandag 6 februari 2023 08:05 schreef Tuindier het volgende:
De zwaartekracht lijkt vannacht wel verdubbeld. Bleh.Hier vooral veel stof vanwege de hamsters, en in de helft van het huis waar de honden komen overal haar, maar verder nergens last van. Toen ik nog twee kittens/katers had, was dat wel anders.quote:Op maandag 6 februari 2023 08:07 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Leuk hoor @:Cat-astrophe . Mijn moeder zingt in een groot (pop)koor en ik zie altijd hoeveel plezier zij er in heeft en hoe tof het toewerken na zo'n groter optreden is. Lekker nagenieten!
Nog even een knuffel voor kleine @:Lucky_Strike![]()
En klinkt erg koud en nat @:Tele6 , yikes
Schade aan spullen door huisdieren.... we lachen er maar om. Soms als een boer met kiespijn, maar tsja, het is ook hun huis dus het hoort erbij. Ik let er vooral op dat het niet giftig/schadelijk voor ze is en verder denken we maar 'het zijn slechts spullen'. Hoewel de nijntjes dus wel boven zitten, want daar mogen ze alles slopen zonder dat het zeer doet (behangt, de vloerbedekking, etc.) Voor onze nieuwe bank hebben we wel voor stof gekozen die aan achterkant dichtgeweven is; scheelt zand en vuil in je vulling. (Met het oog op een toekomstige hond-huisgenoot). Of ie ook tegen nagels bestemd is, dat zal de tijd moeten uitwijzen.
Wij gingen overigens niet vroeg naar bed, maar kregen twee vrienden op bezoek die de laatste keer dat ze hier waren de vloer eruit hielpen slopen.
Ze hadden een tof housewarmingscadeau meegenomen; het spel Wingspan.
En Wingspan is gaaf
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
SPOILER: internetplaatje van tentOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een 'daktent', bedoeld om op het dak van een auto te leggen. Wij gebruiken het ook als logeerbed.
Als het wat warmer wordt slaap ik liever buiten, in een normale tent, dan dus wel op een kampeermat (maar wel een dikke)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op maandag 6 februari 2023 09:33 schreef sigme het volgende:
@:troel de tent heeft een redelijk goed (vast) matras.Ik snap je helemaalSPOILER: internetplaatje van tentOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een 'daktent', bedoeld om op het dak van een auto te leggen. Wij gebruiken het ook als logeerbed.
Als het wat warmer wordt slaap ik liever buiten, in een normale tent, dan dus wel op een kampeermat (maar wel een dikke)
In de zomer slaap ik ook altijd met alle ramen wagenwijd open (tenzij het binnen koeler is dan buiten
)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Wellicht heb ik je ooit wel gezien, want bij korenfestivals doet het koor waar mijn moeder zingt ook vaak meequote:Op maandag 6 februari 2023 10:00 schreef AnneX het volgende:
Wat een kick hè @:Cat-astrophe als het optreden zo goed verliep én werd ontvangen.
De korenfestivals zijn het as. seizoen open voor inschrijvingen. Ons popkoor vindt Werk aan t Spoel en IJsselstein (Fulco @:Candaasje ) altijd leuk om te doen. Plus Paradiso natuurlijk.
Gister hebben we de grootste lol gehad met het kaartspelletje Phase 10.
Degene, die zelden kaartspelletjes speelt - hooguit met dit soort weekends - die won. Mn.X dus.![]()
Vandaag weer naar huis.
Dat is wel een uitkomst natuurlijk van zo'n slowcooker. In de ochtend alles erin kwakken en in de avond is het klaarquote:Op maandag 6 februari 2023 10:54 schreef fietsie het volgende:
Vandaag pastasaus in de slowcooker aan 't maken, "op goed geluk". Als in: geen recept, en de pan gewoon maar op Low + 6 uur gezet, en zien waar 't schip strandt.
Ja ik ben nog aan het leren hoe die functie werkt; in de stoom- en airfryer functies ben ik inmiddels aardig bedrevenquote:Op maandag 6 februari 2023 11:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is wel een uitkomst natuurlijk van zo'n slowcooker. In de ochtend alles erin kwakken en in de avond is het klaarHier wordt het rennen en vliegen vanavond en ik denk eten om half 5
![]()
Kind moet naar badminton en dat vind ik in het donker nog iets te daar waar hij heen moet. En als hij klaar is gooi ik hem thuis eruit en ga ik zelf door naar boogschieten. Enige wat ik nog zou kunnen doen is ervoor zorgen dat ik iets van brood met ei ofzo eet en dat op de tribune bij badminton opeet ofzo.
Lekkerquote:Op maandag 6 februari 2023 10:54 schreef fietsie het volgende:
Vandaag pastasaus in de slowcooker aan 't maken, "op goed geluk". Als in: geen recept, en de pan gewoon maar op Low + 6 uur gezet, en zien waar 't schip strandt.
Als ik water kwijt wil zet ik hem op stand 1 van de Saute functie met het deksel open.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekker![]()
Bij de losse slowcooker zet ik bij saus het laatste uur altijd de deksel op een kier. Ik heb eigenlijk geen idee of dat met dit apparaat ook kan.
Schokkende ontknoping, AnneX is Candaasjes moederquote:Op maandag 6 februari 2023 10:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wellicht heb ik je ooit wel gezien, want bij korenfestivals doet het koor waar mijn moeder zingt ook vaak mee![]()
En beginnersgeluk voor MnX dus
Dat is niet vervelend!quote:Op maandag 6 februari 2023 11:08 schreef Lonaa het volgende:
Concertticket gescoord voor uitverkocht concert van Blackberry Smoke.
Eerst even goed heet maken, de low is niet zo heel warm.quote:Op maandag 6 februari 2023 10:54 schreef fietsie het volgende:
Ik had de hoop er -niets- aan te hoeven doen (als in: ik had paar minuten tijdens een noodzakelijk telefoongesprek waarin ik de pan gevuld heb.) Had ik hem beter op High kunnen zetten?quote:Op maandag 6 februari 2023 11:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eerst even goed heet maken, de low is niet zo heel warm.
Ssssssssst! Daar gaat onze anonimiteit!quote:Op maandag 6 februari 2023 11:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Schokkende ontknoping, AnneX is Candaasjes moeder![]()
Zeker niet. Heeft wel wat moeite gekost hoorquote:
Kan ik niet zeggen, maar als ik koud tomatenspul 6 uur low in de mijne heb, vind ik het nog te tomatig. Niet af.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik had de hoop er -niets- aan te hoeven doen (als in: ik had paar minuten tijdens een noodzakelijk telefoongesprek waarin ik de pan gevuld heb.) Had ik hem beter op High kunnen zetten?
Heb net ff gekeken. Hij stond na 1,5 uur nog steeds op preheating en het was lauw binnenin.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kan ik niet zeggen, maar als ik koud tomatenspul 6 uur low in de mijne heb, vind ik het nog te tomatig. Niet af.
Ik zet mijn slowcooker (een andere) altijd eerst op high, en pas als ie goed warm is op low.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb net ff gekeken. Hij stond na 1,5 uur nog steeds op preheating en het was lauw binnenin.
Dus heb m nu op high gezet
OOw das ook nog wel een idee, dankquote:Op maandag 6 februari 2023 12:01 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik zet mijn slowcooker (een andere) altijd eerst op high, en pas als ie goed warm is op low.
Anders gebeurt er inderdaad aanzienlijk minder.
Of, als je een binnenpan hebt, eerst even op het vuur.
Ik neem aan dat je doelt op de maandelijkse test van de sirenes.quote:
Ik zag er vanochtend nog eentje rondlopen en hij beetquote:Op maandag 6 februari 2023 12:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je doelt op de maandelijkse test van de sirenes.
Sindsdien nog geen Rus gezien...
Een blauwe?quote:Op maandag 6 februari 2023 12:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zag er vanochtend nog eentje rondlopen en hij beet
Een hamster?quote:Op maandag 6 februari 2023 12:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zag er vanochtend nog eentje rondlopen en hij beet
Wit met rode ogenquote:
Ja, hamstertje die bij mij zijn oude dag doorbrengt. Ik heb het niet zo op Rusjesquote:
Heel verstandig!quote:Op maandag 6 februari 2023 12:17 schreef Blues het volgende:
Ze zijn het luchtalarm hier vergeten
Vanochtend ziekgemeld om nog ff een dagje rust erbij te pakken om mijn energie te zoeken.
Vandaag was een thuiswerkdag.+ genoeg personeel op de werkvloer, dus ook niet zo'n probleem verder.
Straks een kleine wandeling in het zonnetje
Ik ben niet jaloers. Ik heb straks 2 punten tonijnpizza met extra ansjovis van de bbq.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:56 schreef Vanyel het volgende:
Mensen ik wil jullie niet jaloers maken maar op een Marokkaans puntje is pindakaas met bakgember en chipotle vlokken nóg lekkerder.
Niet alleen bij jullie.quote:
Zo mogen we hier geen waterkoker neerzetten want die is niet volgens bepaalde regels gekeurd...quote:Op maandag 6 februari 2023 12:26 schreef fietsie het volgende:
Gut kinderen bij mijn dochter op school mogen hun fietsaccu niet meer opladen in het schoolgebouw omdat de school door een externe partij is gewezen op het e-no-re-me brandgevaar wat die accu's met zich meebrengen
De tientallen doden afgelopen jaar als voorbeeld aandragend natuurlijk.
Nu fietst mijn dochter op een fiets met gewone trappers, maar dit soort overtrokken paniek management....
Los van gevaar, vind ik het wel een beetje apart om het normaal te vinden dat je zo'n ding wel overal op mag laden.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:26 schreef fietsie het volgende:
Gut kinderen bij mijn dochter op school mogen hun fietsaccu niet meer opladen in het schoolgebouw omdat de school door een externe partij is gewezen op het e-no-re-me brandgevaar wat die accu's met zich meebrengen
De tientallen doden afgelopen jaar als voorbeeld aandragend natuurlijk.
Nu fietst mijn dochter op een fiets met gewone trappers, maar dit soort overtrokken paniek management....
Klinkt als goed getest in een veilige omgevingquote:Op maandag 6 februari 2023 12:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Zo mogen we hier geen waterkoker neerzetten want die is niet volgens bepaalde regels gekeurd...
Overigens hadden ze op de eilanden dit weekend zo'n dingetje dat ze de software van een apparaat hadden ge-update (nieuwe software van de leverancier) alleen waren ze in die nieuwe software vergeten om het apparaat te laten stoppen met laden bij 100%.. dus de batterijen raakten oververhit.. en er kwam rook uit..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |