Jup en een telefoontje kun je ook niet-opnemen omdat je niet wil. Of kan op een ongelegen moment komen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 19:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
+1
Het kost een extra inspanning, wat ik zou waarderen (belletje is zo ‘makkelijk’ gedaan) en geeft me tijd om eea te overdenken.
Ook daarom #teamkaartje. Ervan uitgaand dat hij het adres heeft gekregen toen ze nog on good terms waren. Als het echt mis zit, kan ze het negeren en dan is het ook duidelijk, lijkt me.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 19:19 schreef Molo het volgende:
Team @:vanyel
Het maakt doorgaans àlles uit waarom dit mis liep, wat gepaste vervolgacties zijn
Dat waren we gisteravond voor de meeste tijd nog. Dus ja, kerstkaartje met leuke tekst werd ook echt gewaardeerd.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 19:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ook daarom #teamkaartje. Ervan uitgaand dat hij het adres heeft gekregen toen ze nog on good terms waren. Als het echt mis zit, kan ze het negeren en dan is het ook duidelijk, lijkt me.
Ja daarom maakt dat omslagpunt dus ook nogal uit in dezequote:Op vrijdag 3 februari 2023 19:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat waren we gisteravond voor de meeste tijd nog. Dus ja, kerstkaartje met leuke tekst werd ook echt gewaardeerd.
Naar een experimentele! Het idee is dat we dingen willen doen/zien/horen die ver buiten onze normale brave comfort zone liggen, die we anders nooit zouden zien. Dus het is in een alternatief klein theatertje. En we zoeken dingen uit die ofwel kunnen eindigen inquote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:55 schreef minilot het volgende:
@:Yinu Naar wat voor theatervoorstelling ga je?
Wie zegt dat dadels alleen maar lege fructosesuikercalorieën zijn? Proteïne ftw!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:16 schreef Troel het volgende:
https://www.instagram.com/reel/CoFeS7MIzw5/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Whut?
Natuurproductquote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:16 schreef Troel het volgende:
https://www.instagram.com/reel/CoFeS7MIzw5/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Whut?
Als Ludolf het adres even aan ze doorgeeft per DM is dat idd zo gebeurtquote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:35 schreef Blues het volgende:
Nou dan doen jullie toch lekker een kaartje
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Als Ludolf het adres even aan ze doorgeeft per DM is dat idd zo gebeurt
Krijg jij niet graag kaartjes?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:35 schreef Blues het volgende:
Nou dan doen jullie toch lekker een kaartje
Alleen met Valentijnquote:
Ik heb 1 keer wat gekregen met Valentijnsdagquote:
Met dit soort misverstanden, dingen die uitgepraat moeten worden, excuses aangeboden moeten worden bel ik liever.quote:
Ergens snap ik dat ook wel, maar juist met een kaartje kun je nadenken over de woorden. En het is minder kut als je kaartje niet gelezen wordt omdat je het niet zier, een onbeantwoord telefoontje doet pijnquote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Met dit soort misverstanden, dingen die uitgepraat moeten worden, excuses aangeboden moeten worden bel ik liever.
Sorry maar moet hier keihard om lachenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Ergens snap ik dat ook wel, maar juist met een kaartje kun je nadenken over de woorden. En het is minder kut als je kaartje niet gelezen wordt omdat je het niet zier, een onbeantwoord telefoontje doet pijn
Ja, maar ik neem aan dat dat bij heren toch ook pijn doetquote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Sorry maar moet hier keihard om lachen
Het ging toch om die meid?
quote:
Ow bahquote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:47 schreef sigme het volgende:
Oh ja, over beestjes in fruit. Mijn moeder vertelt dan altijd over haal belevenissen als kleuter bij haar opan & oma.
Die woonden ergens buiten, met frambozen en aardbeien en bramen in de tuin.
Mijn overgrootvader was blind. Hij kreeg altijd het schaaltje met het fruit met wurmpjes
Lief!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:42 schreef sigme het volgende:
Ik bracht liefste even naar z'n opstappunt, dat was ongeveer 90km rijden.
Eenmaal daar bleek de collega die z'n vrachtwagen daar gebracht had, nog anderhalf uur te moeten gaan wachten op z'n lift terug. Dus die heb ik maar meegenomen. Dat was dan nog 180km voordat ik weer thuis was
Awel, hij was erg blij dat 'ie rond 8 uur 's avonds thuis was in plaats van rond 12u.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:47 schreef sigme het volgende:
Oh ja, over beestjes in fruit. Mijn moeder vertelt dan altijd over haal belevenissen als kleuter bij haar opan & oma.
Mijn overgrootvader was blind. Hij kreeg altijd het schaaltje met het fruit met wurmpjes
Heb ook zo ontzettend gelachen om dit stukquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:08 schreef Molo het volgende:
Rest van programma niet gezien, maar OMG Bas
Het is echt te erg, drie keer om moeten janken gewoonquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb ook zo ontzettend gelachen om dit stuk
Oef, nogal!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:15 schreef Morgane89 het volgende:
Leuk, het bedrijf waar ik werk heeft dit tv-programma ondertiteld in het Engels. Nogal een uitdaging
En ook niet hoeven werken dit weekend?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:17 schreef Candaasje het volgende:
Avond![]()
Weekend![]()
Intens moe, labiel, hart tig keer gebroken deze week (ik heb soms zo'n ongelooflijke klotebaan. Gelukkig vaak ook wel heel mooi) en een gigantisch snothoofd. En gewoon wat overwerkt. (Niet zozeer enorm veel overuren, wel beutje weinig vrije tijd de afgelopen 3 weken.)
Morgen nog even een presentatie in elkaar knallen, en dan zondag lieve vrienden op bezoek. Eens zien of we de boekenkast en wat andere meubels uit de opslag kunnen halen. Maar ook: UITSLAPEN
Ja, dat ging niet helemaal lekker. Maar komende 2 weken iets meer vrije tijd voor mezelfquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:41 schreef AnneX het volgende:
Candaas! Let toch goed op jezelf en energie!
Nee. Nouja die presentatie is wel voor werk/opleiding, maar ik hoef niet 10 honden in de ene hand, en 6 katten in de andere te houden. Dat mogen mijn collega's dit weekend doenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En ook niet hoeven werken dit weekend?
Ik braaf kijken.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:08 schreef Molo het volgende:
Rest van programma niet gezien, maar OMG Bas
Extra proteïne, niks mis meequote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:47 schreef sigme het volgende:
Hm. Ik vind dit moeilijk. Wat is de intentie van dit stuk. Een probleem dat domweg bestaat aan de orde brengen. De discussie hierover aanzwengelen? Het verheerlijken van een verboden relatie tussen tiener (kind??) en voetbaltrainer? Een homo-erotisch stuk met een te jong persoon en een volwassene? Ik mis wat context. Zo op het eerste gezicht lijkt het erotisch/verheerlijkend bedoeld en dan mag je wel je wenkbrauwen optrekken jaquote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:20 schreef Vanyel het volgende:
Anyhow. Dit vinden jullie ook vast een interessant vraagstuk.
Iemand hier al een mening over de kinderboekenweekdichter en of die eruit gesmeten zou moeten worden?
Voor wie wil weten waarom, hier staat nog de complete versie van het controversiële verhaal waar het steeds over gaat.
Over kontlucht gesproken, dit stinkt ook echt
https://web.archive.org/w(...)senen/fictie/trainer
Ik ook nietquote:Op zaterdag 4 februari 2023 00:44 schreef yinu het volgende:
Ik had dat met die fluit ook gemist maar het vliegt je nu overal om de oren… alleen ik moest er niet om lachen.
Wat een goeie insteek!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:18 schreef yinu het volgende:
[..]
Naar een experimentele! Het idee is dat we dingen willen doen/zien/horen die ver buiten onze normale brave comfort zone liggen, die we anders nooit zouden zien. Dus het is in een alternatief klein theatertje. En we zoeken dingen uit die ofwel kunnen eindigen in![]()
![]()
, ofwel in
![]()
![]()
, ofwel in
![]()
![]()
![]()
Hee, da's allemaal best bij mij in de buurt!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:35 schreef borisz het volgende:
Het Waterliniepad genaderd tot en met Gorinchem.
Wandeling werd eigenlijk pas leuk de laatste km's door Gorinchem. Het is toch een beetje saaie omgeving tussen Leerdam en Gorinchem. En door werkzaamheden aan de Waaldijk kwam de Waal pas laat in zicht.
De volgende keer een rondje langs Slot Loevestein. Wel pas over een maand oid want klein pontje vaart pas op vrijdag vanaf de voorjaarsvakantie.
Keer erop een rondje via Werkendam en dan nog 1x de Biesbosch door naar Dordt.
Wat vals!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:47 schreef sigme het volgende:
Warmtequote:Op zaterdag 4 februari 2023 07:26 schreef minilot het volgende:
Jaaa @:Lonaa, hier ook allerlei getwietUitermate vrolijkmakend - echt wanstaltig veel zin in de lente!
Antihistaminequote:
MAAR TOCH! Het zou anders zo perfect zijn! Het weer! Geen wespen, wel paaseitjes, het tofste Bijbelverhaal en mensen in korte mouwen zodat ik naar mooie onderarmen kan loerenquote:
Mooie onderarmenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 07:33 schreef minilot het volgende:
[..]
MAAR TOCH! Het zou anders zo perfect zijn! Het weer! Geen wespen, wel paaseitjes, het tofste Bijbelverhaal en mensen in korte mouwen zodat ik naar mooie onderarmen kan loeren
-snif-quote:Op zaterdag 4 februari 2023 07:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En het gevoel van de warmte van de zon op je eigen onderarmen, terwijl het eigenlijk als je beweeg nog net iets te fris is, de wind op je blote huid.
Dit ja. Kaasfondue afschietenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 07:57 schreef Lonaa het volgende:
Kaasfondue afschieten is wel een reden voor "dan zoek je het zelf maar uit vriend".
Dan springt de 13 jarige op de fiets voor frikadelbroodjesquote:Op zaterdag 4 februari 2023 07:57 schreef Lonaa het volgende:
Kaasfondue afschieten is wel een reden voor "dan zoek je het zelf maar uit vriend".
Of fabriceer queso fundido.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 08:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan springt de 13 jarige op de fiets voor frikadelbroodjes
Maar misschien kan ik t combineren. Nacho's bij de kaasfondue![]()
Oef. Nu heb ik pas echt trekquote:Op zaterdag 4 februari 2023 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Of fabriceer queso fundido.
Ik geloof overigens ook best in frikandel dippen in kaasfondue.
Dat bedacht ik me ook. Is het proberen waardquote:Op zaterdag 4 februari 2023 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Of fabriceer queso fundido.
Ik geloof overigens ook best in frikandel dippen in kaasfondue.
Jonguh, nu wil ik dit in plaats van het geplande avondetenquote:
Doe! Wat heb je gepland?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Jonguh, nu wil ik dit in plaats van het geplande avondeten![]()
Wat een leuke verrassingquote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:56 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Onze hele oprit staat opeens vol met krokussen, de zon schijnt naar binnen en de overbuurkat kwam weer buurten. Lentevibes
Sterkte vandaagquote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:48 schreef Clubsoda het volgende:
Cakejes zijn gebakken, slagroom geklopt, pan soep voorbereid, 100 dingen in de stad gehaald, alles wat kapot kan weggeborgen en de tafel gedekt met kartonnen bordjes. Laat het feest maar beginnen![]()
Ik was even iets anders aan het doen, sorry.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hm. Ik vind dit moeilijk. Wat is de intentie van dit stuk. Een probleem dat domweg bestaat aan de orde brengen. De discussie hierover aanzwengelen? Het verheerlijken van een verboden relatie tussen tiener (kind??) en voetbaltrainer? Een homo-erotisch stuk met een te jong persoon en een volwassene? Ik mis wat context. Zo op het eerste gezicht lijkt het erotisch/verheerlijkend bedoeld en dan mag je wel je wenkbrauwen optrekken ja
Het is een schrijver die voor volwassenen veel expliciete seks schrijft. En voor kinderen als het goed is andere dingen, ze worden wel veelal als woke gezien (homo, trans, dat soort).quote:Op zaterdag 4 februari 2023 00:43 schreef yinu het volgende:
Ik heb deze controverse geloof ik gemist, daarom ontbreekt voor mij ook de context. Maar wel eens met @:isabeau geloof ik. Is dit bedoeld voor kinderen? Dat ga ik denken als hij als Kinderboekenweekdichter is aangesteld.
Als ik het lees lijkt het mij niet echt op jonge kinderen gericht.
Imo is het geen verheerlijking van pedofilie, het vertelt over hoe fantastisch een nog geen 12jarige de erotische escapades met zijn trainer vindt. Dus imo is de boodschap dat het ok is, seks met kinderen, agz kinderen het zelf ook (kunnen) willen.quote:Wel geschreven vanuit het perspectief van een jong kind. Is het daarmee verheerlijking van pedofilie? En wie is de aanstichter van de controverse - wie komt er nu tegen hem in het geweer?
Onder de 12 niet?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 06:02 schreef minilot het volgende:
Ik neig naar team kaartje, maar eigenlijk vind ik dat het zinloos is om er iets over te zeggen zonder dat we weten wat die arme @:DerLudolf dan verkeerd gevraagd zou hebben. Ik vind het wel intrigerendToe, vertel!
Verder ben ik van mening dat er moreel gezien niks mis is met een voetbaljongen en z'n trainer die het met elkaar aanleggen, maar aangezien mijn morele kompas in dit soort kwesties een andere kant op wijst dan gemiddeld genomen maatschappelijk geaccepteerd wordt, bemoei ik me er verder maar niet mee
Ik hou ‘m nog even hier. Net in de heemtuin in het zonnetje gezeten. Was er al een tijdje niet geweest en er is flink gesnoeid, maar ook een poeltje aangelegd waar een kool of pimpelmees aan het poedelen was.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:46 schreef Blues het volgende:
HIER met die lente jongus![]()
Wel veel birds 's morgens in de vroegte en bendes kookmezen/vinken
Wat is er werkend te krijgen aan een steekkar?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Stopcontacten zijn opgelost, vloer kraakt bijna niet meer, van alles opgeruimd zodat dat volgende week niet moet, steekwagen niet werkend gekregen.
Nu opstaan om te gaan winkelen
Hm, lijkt me sowieso niet de meest handige keuze van de organisatoren van de Kinderboekenweek. Je kunt er natuurlijk een academische discussie over gaan voeren of het nu wel of niet om aanzetten tot pedofilie gaat. Jij ziet dat wel in het verhaal, dat het pedofilie vergoelijkt, omdat kinderen seks met volwassenen kunnen willen. Ik heb het verhaal inmiddels echt gelezen en kreeg er eerder een ongemakkelijk gevoel bij, van een dreigende wolk die over het hele gebeuren heen hangt. Ik las erin dat de ik-persoon een kind is dat de consequenties van zijn handelen nog niet kan overzien. En ik vond het in die zin niet een pamflet vóór pedofilie, maar eerder een beschrijving van de belevingswereld van een kind op dat moment. Kinderen kunnen verliefd worden op volwassenen. Ik werd eerder boos op de trainer - dus ik las in dit verhaal eerder een aanklacht tegen de volwassene die daar misbruik van maakt.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 14:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het is een schrijver die voor volwassenen veel expliciete seks schrijft. En voor kinderen als het goed is andere dingen, ze worden wel veelal als woke gezien (homo, trans, dat soort).
[..]
Imo is het geen verheerlijking van pedofilie, het vertelt over hoe fantastisch een nog geen 12jarige de erotische escapades met zijn trainer vindt. Dus imo is de boodschap dat het ok is, seks met kinderen, agz kinderen het zelf ook (kunnen) willen.
En daar heb ik wel nogal een mening over.
De controverse komt vanuit allerlei hoeken, m.n. ouders van kinderen die op school gekinderboekenweekt worden.
Dit vroeg ik mij ook af.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is er werkend te krijgen aan een steekkar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |