Nou, een brief voor een meisje van 12 is ook zoiets. Maar dat hij iets wil doen vind ik super. Heb wel gezegd dat hij er wel een kaartje met tekst bij moest doen, dus dat komt wel goed.quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:00 schreef sigme het volgende: [..] Het is beter om spullen te kopen dan om brieven te schrijven?
Sowieso lief dat hij iets wil doen.quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, een brief voor een meisje van 12 is ook zoiets. Maar dat hij iets wil doen vind ik super. Heb wel gezegd dat hij er wel een kaartje met tekst bij moest doen, dus dat komt wel goed.
Ook al zo mooi!quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:33 schreef minilot het volgende:
@:Sigme Ik moest er subiet ook eentje openzagen toen ik de jouwe zag
Tadaaah:
[ afbeelding ]
Uh. Ik...weet niet.quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:38 schreef Tele6 het volgende:
https://www.ah.nl/mededeling
Alle Tijger Volkoren Heel en Half Ovenvers van AH t/m 2-2-2023 worden teruggeroepen ivm plasticdeeltjes.
Ik heb een brood van een paar dagen geleden liggen.
Dan kan ik dat het beste ook terugbrengen toch?
Dat bedoelen ze met tot en met, toch?
* Tele6 zich dom voelt
Afgaande van het feit dat ze met hem op date wilde, hem vandaag geholpen heeft met een tekening afmaken bij tekenen, naast hem wilde zitten in de klas en elke dag 3 uur met hem belt: jaquote:Op donderdag 2 februari 2023 18:35 schreef minilot het volgende:
Awwww Valentijnsdag. Ik wil na traindate vandaag het liefste brieven, rozen én cadeautjes sturen aan mijn gaye strenge ex-trainer maar dat is na een nachtje slapen wel weer overHoop ik
#au #fijn
@:Troel Is de liefde eigenlijk wederzijds?
Dat laatste!quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Afgaande van het feit dat ze met hem op date wilde, hem vandaag geholpen heeft met een tekening afmaken bij tekenen, naast hem wilde zitten in de klas en elke dag 3 uur met hem belt: ja
Het heeft een "Verpakt op:" datum op de sticker. Niks tot en met. Hmmmmquote:Op donderdag 2 februari 2023 18:40 schreef Lonaa het volgende:
Is het niet... dat er een datum op de sticker van je brood zit met een t/m datum? ipv een "tht" datum?
Ja, alles geproduceerd tot en met vandaag.quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:38 schreef Tele6 het volgende:
https://www.ah.nl/mededeling
Alle Tijger Volkoren Heel en Half Ovenvers van AH t/m 2-2-2023 worden teruggeroepen ivm plasticdeeltjes.
Ik heb een brood van een paar dagen geleden liggen.
Dan kan ik dat het beste ook terugbrengen toch?
Dat bedoelen ze met tot en met, toch?
* Tele6 zich dom voelt
Nu wil ik dit.quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:33 schreef minilot het volgende:
Tadaaah:
[ afbeelding ]
Ja, ik vind het ook echt heel leuk voor hem. Het is een leuk meisje (ze zijn al een keer met een groepje naar de bios geweest, dus ken haar) en hij heeft vorig jaar echt een kutjaar gehad op school, veel gepest enzo. Zo mooi dat hij nu met zoveel plezier naar school gaatquote:
quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:33 schreef minilot het volgende:
Tadaaah:
[ afbeelding ]
Ben ik mooi net voor even overgestapt op de pain Madeleine. De tijger is allemaal al opquote:Op donderdag 2 februari 2023 18:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, alles geproduceerd tot en met vandaag.
Albert Heijn heeft besloten de AH Tijger volkoren heel en half ovenvers met verpakkingsdatum t/m 2-2-2023 per direct uit de winkels terug te halen. De AH Tijger volkoren heel en half ovenvers bevatten mogelijk stukjes kunststof.
(Ze hebben de tekst denk ik aangepast)
Pfoe, koppijndagje dus?quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:51 schreef borisz het volgende:
*gaar* wel WEEKEND
Van 10 tot 16u bijna non stop in overleg. Vreet energie ondanks dat het wel een goede dag was.
Vandaag de 'Primus' ingewijd in de details van de KPI's die ze kan gebruiken bij planningsgesprekken.Primus (inter pares) is een collega die tijdelijk wat taken op haar neemt van mijn manager samen met de eindbaas. Ze wordt niet officieel een Adje I dus ja dan blijft het bij Primus
Daarnaast ook jaarlijks overleg met de ICT-boer en nog een andere overleg.
Afijn morgen Leerdam - Gorinchem
Klinkt niet erg fijn inderdaad. Ondertussen zelf ook op zoek naar wat anders of dat niet?quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Weekend![]()
Vandaag 3!!! Pakken printpapier er door gedraaiddikke pakken papier in te klein enveloppen gedaan anders is het te duur. Nul seconden tijd gehad voor het andere werk en dan om 17 uur te horen krijgen “je weet toch dat er nog werk voor jou ligt…ja dat weet ik, maandag ook nog. Wat een organisatie
Gisteren kondige de 4e aan te vetrekken sinds ik er ben..deze was sinds 1 december in dienst. En als ik een beetje lichaamstaal kan lezen blijft een ander die vorige week is begonnen ook niet lang.
Waar kan ik die vindenquote:shallot sauce van Robin
Ik krijg steeds een beetje een knoop in mijn maag als ik jouw verhalen leesquote:Op donderdag 2 februari 2023 19:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Weekend![]()
Vandaag 3!!! Pakken printpapier er door gedraaiddikke pakken papier in te klein enveloppen gedaan anders is het te duur. Nul seconden tijd gehad voor het andere werk en dan om 17 uur te horen krijgen “je weet toch dat er nog werk voor jou ligt…ja dat weet ik, maandag ook nog. Wat een organisatie
Gisteren kondige de 4e aan te vetrekken sinds ik er ben..deze was sinds 1 december in dienst. En als ik een beetje lichaamstaal kan lezen blijft een ander die vorige week is begonnen ook niet lang.
Einde klaagzang, nu is het weekend
Valt mee. Er was een ander overleg en dat was vele malen erger begreep ik tijdens de lunch.quote:
Welk biertje was dat?quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:19 schreef Troel het volgende:
Ow en ook leuk. Het biertje van vrijdag wat zo lekker was lag in blik in de supermarkt![]()
En nu mag ik van mijzelf niets meer kopen totdat ik wat op heb (en dat wordt lastig, want er is uitverkoop ergens)
Midgard Rises Cranberry Cassis Sour by Walhalla Brouwerij & Proeflokaal on Untappd https://untp.beer/XmDYLquote:
Brood is uitgesloten van de verplichting om een THT/TGT datum te hebben (net als groente en fruit). Je moet zelf beoordelen of je het nog kan eten. Dus ze bedoelen 'brood dat je nog wel zou eten, maar gekocht hebt voor 2 februari'.quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:40 schreef Lonaa het volgende:
Is het niet... dat er een datum op de sticker van je brood zit met een t/m datum? ipv een "tht" datum?
Misschien verwaarlozen ze dat pad expres omdat ze liever niet hebben dat er mensen fietsen/wandelen. Of het kan ze niets schelen hoe het pad er uitziet. Ze zijn alleen verplicht het open te stellen ivm recht van overpad. Ze zijn vast niet verplicht tot onderhoud. En ik ga er vanuit dat ze zelf ook wel weten in wat voor belabberde staat het pad is. Ik denk dat een briefje in de brievenbus vergeefse moeite is.quote:Op donderdag 2 februari 2023 17:50 schreef Blues het volgende:
Melding gedaan bij de gemeente over een prachtig stuk dorp waar ik vaak wandel of soms doorheen fiets, maar dat bospad is een verschrikking. Verschillende delen met gaten, ongelijke stukken, losliggende steentjes waarbij je als er nat blad op ligt uitglijdt. Fietsen is hel met al die gaten, als het een beetje donker is zie je ze ook niet.
Gemeente kan er niets aan doen (ah vandaaaaar dat er nooit iets gebeurd daar) want het is allemaal in particulier bezit. Iets met overpad en verschillende eigenaren.
Tja......... en ze willen me de namen en rugnummers niet geven. Mss bij de 3 megalomane huizen die langs dat pad staan maar eens briefjes in de bus doen of zou dat raar zijn.
Klinkt goed, Walhalla is sowieso een van mijn favoriete Nederlandse brouwerijenquote:Op donderdag 2 februari 2023 19:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Midgard Rises Cranberry Cassis Sour by Walhalla Brouwerij & Proeflokaal on Untappd https://untp.beer/XmDYL
Ik heb niet echt een favoriet nog. Drink pas sinds oktober 'bier'. Weet wel dat mijn stamcafé hier in t durrup wel 'last' heeft van het feit dat ik tegenwoordig vaak naar Enschede ga naar het brouwerscafé.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Klinkt goed, Walhalla is sowieso een van mijn favoriete Nederlandse brouwerijen
Ik zou me ook achter het oor krabben. Maar ik heb hier natuurlijk ook gesolliciteerd in een jolige bui (omdat ik nog 1 sollicitatie moest doen) met de vraag hoe het zat dat ze zo vaak een vacature voor secretaresse hadden. Ik weet het nuquote:Op donderdag 2 februari 2023 19:36 schreef Isabeau het volgende:
Kaatje, ik hoop toch zo dat je snel iets anders vindtIets met een gezonder werkklimaat. Krabben ze zich daar ook niet achter de oren dat de doorloop zo hoog is? En steeds opnieuw mensen aan moeten nemen en in moeten werken kost toch domweg ook geld? Dan kan je toch beter inzetten om de mensen die er nu werken goed te behandelen en serieus te nemen
Hahaha arm stamcafé.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb niet echt een favoriet nog. Drink pas sinds oktober 'bier'. Weet wel dat mijn stamcafé hier in t durrup wel 'last' heeft van het feit dat ik tegenwoordig vaak naar Enschede ga naar het brouwerscafé.
Ik denk dat het tijd is voor een omkering van de rollen. Het is niet zo dat jij blij & dankbaar moet zijn voor het feit dat zij zo goed zijn jou daar te laten werken. Het is andersom. En een nieuwe directeur moet dat kunnen zien, en anders is het een nieuwe slechte directeur.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zou me ook achter het oor krabben. Maar ik heb hier natuurlijk ook gesolliciteerd in een jolige bui (omdat ik nog 1 sollicitatie moest doen) met de vraag hoe het zat dat ze zo vaak een vacature voor secretaresse hadden. Ik weet het nu
Het jolige is er wel vanaf intussen. ManManManquote:Op donderdag 2 februari 2023 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zou me ook achter het oor krabben. Maar ik heb hier natuurlijk ook gesolliciteerd in een jolige bui (omdat ik nog 1 sollicitatie moest doen) met de vraag hoe het zat dat ze zo vaak een vacature voor secretaresse hadden. Ik weet het nu
quote:
quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat het tijd is voor een omkering van de rollen. Het is niet zo dat jij blij & dankbaar moet zijn voor het feit dat zij zo goed zijn jou daar te laten werken. Het is andersom. En een nieuwe directeur moet dat kunnen zien, en anders is het een nieuwe slechte directeur.
Oftewel: vanaf nu werk jij daar op jouw voorwaarden, met de attitude "jullie mogen blij zijn dat ik zo goed wil zijn om hier te werken". Meer werk te doen dan jij WIL doen op een werkdag waarin je ook gewoon je normale verdiende wettelijke pauzes wil nemen? Nou, da's dus niet jouw werk.
Enveloppes te klein voor de inhoud? Kijk directeur, dat past niet. Ik moet nieuwe enveloppen om die rommel in te proppen en anders liggen die brieven hier morgen nog, ik heb genoeg ander werk te doen. Moet ik die enveloppen zelf gaan halen bij de boekhandel? Prima, lekker half uurtje wandelen in de baas z'n tijd, gaat natuurlijk van de overige werktijd die dag af.
Etc etc etc.
Verlengen ze je contract niet? Hun verlies.
Verlengen ze je contract wel? Dan kan je maar beter zorgen dat je die ommezwaai al gemaakt hebt!
Misschien vinden ze het nu al druk zat achter hun villa’s en willen ze dat verkeer niet stimuleren?quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:30 schreef Blues het volgende:
Met dat pad, dat wordt heel frequent gebruikt, het is een echte doorgang naar de hockeyvelden bijv. Er liggen denk zo'n 3-4 huizen aan, vanaf de andere kant kan je er tot aan de huizen ook met de auto op. Er is een ruiterpad, er wordt heel veel gebruikt van gemaakt. Pad is eigenlijk een weg(getje). Het begint als een bospad maar gaat over in een weggetje. Langs een vogelreservaat, echt een geliefd wandelstuk. Ook om af te snijden van onze wijk naar de sportvelden met daarachter de duinen.
Ik snap niet dat ze geen onderhoud plegen. Als je toch al zoveel geld hebt voor je megalomane huis/landgoed/5 auto's
Ik ga mss toch eens briefjes in hun brievenbussen stoppen
De Krullenlaan is het:
[ afbeelding ]
Makelaarsfilmpje van nr2. op dat pad:
https://www.google.com/se(...)ea55,vid:BvIbfiyvzNE
Begin van het pad:
https://www.google.com/ma(...)3D100!7i16384!8i8192
Van de andere kant gezien:
Nou, hier ook een behoorlijke lap grond, maar ook een huge huis met dus meer dan huge energiekostenquote:Op donderdag 2 februari 2023 20:30 schreef Blues het volgende:
Nog even over dat pad, dat wordt heel frequent gebruikt, het is een echte doorgang naar de hockeyvelden bijv. Er liggen denk zo'n 3-4 huizen aan, vanaf de andere kant kan je er tot aan de huizen ook met de auto op. Er is een ruiterpad, er wordt heel veel gebruikt van gemaakt. Pad is eigenlijk een weg(getje). Het begint als een bospad maar gaat over in een weggetje. Langs een vogelreservaat, echt een geliefd wandelstuk. Ook om af te snijden van onze wijk naar de sportvelden met daarachter de duinen.
Ik snap niet dat ze geen onderhoud plegen. Als je toch al zoveel geld hebt voor je megalomane huis/landgoed/5 auto's
De Krullenlaan is het:
[ afbeelding ]
Begin van het pad:
Weet ik veel, ik woon niet in één van die huizen….quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:38 schreef Blues het volgende:
Dus ze laten het expres in slechte staat in de hoop dat er minder mensen gebruikt van maken?
Vergeefse moeite denk ik als ik zie hoeveel wandelaars met/zonder honden, fietsers (vooral jongeren die van de sportvelden komen) en paarden er altijd zijn
quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik woon niet in één van die huizen….
Die van mij heeft in februari altijd maand vh gebit met dus gratis controle, en mijn jaarlijkse controle is rond half juli dus dat komt eigenlijk best goed uit ook. Geen idee of ze het vaker gratis doen, wel goed dat jouwe dat doet! Haha jammer wel dat moeder de goede gebitsgenen niet heeft doorgegeven!quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:vlindertje89 fijn, zo’n extra controle. Mijn DA doet ze altijd gratis. Denk ik, kreeg hem vorige week ook aangeboden nadat bij kater weer eens wat rode randjes zichtbaar waren. Over een half jaartje laten zien, want wachten tot volgend jaar vond ze te lang. Ze willen het voor zijn en katten de pijn en bazen de kosten besparen![]()
Hij is al een kiesje kwijt en heeft eerder een gebitsreiniging gehad (waarbij hij voor het gemak stopte met ademhalendus toen het kiesje eruit moest vond ik het maar wát spannend maar ze hebben hem extra goed in de gaten gehouden).
Moeder (die, met haar ruim 14 jaar, recent een jaar of 8 werd geschat) heeft perfecte bijters. Had ze mooi over kunnen laten erven, maar neuhHaar zoon is meer bejaard dan zij is.
Goede kattenmamma ben je, dat je ze extra laat nakijken
Ik heb inderdaad een sorry sorry mail gestuurd en de zorg werker kaart gespeeld.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:40 schreef Blues het volgende:
[..]Briefje hebbe?
En balen van je mondhyg/tandarts morgen!
Als je het uitlegt hoef je mss niet te betalen?
Dat is heel netjesquote:Op donderdag 2 februari 2023 20:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kreeg reactie van de dierenarts. Ik vond het niet zoveel die 200 gram die Nika was aangekomen rekende het om, in “kilotermen” is ze in 3,5 week van 60 kg naar 65 kg gegaan. Best wel goed dus 😉
Volgens mij kwam ik daar best vaak toen ik nog in het dorp werktequote:Op donderdag 2 februari 2023 20:30 schreef Blues het volgende:
Nog even over dat pad, dat wordt heel frequent gebruikt, het is een echte doorgang naar de hockeyvelden bijv. Er liggen denk zo'n 3-4 huizen aan, vanaf de andere kant kan je er tot aan de huizen ook met de auto op. Er is een ruiterpad, er wordt heel veel gebruikt van gemaakt. Pad is eigenlijk een weg(getje). Het begint als een bospad maar gaat over in een weggetje. Langs een vogelreservaat, echt een geliefd wandelstuk. Ook om af te snijden van onze wijk naar de sportvelden met daarachter de duinen.
De Krullenlaan is het:
[ afbeelding ]
Begin van het pad:
Waar werkte je in het dorp? En wanneer?quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Volgens mij kwam ik daar best vaak toen ik nog in het dorp werkte
Euhmm 2017 geloof ik? Bij de makelaarquote:Op donderdag 2 februari 2023 20:57 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Waar werkte je in het dorp? En wanneer?
Ohh toen was ik er al weg. Ik heb vanaf mn 5e ongeveer mn hele jeugd daar gewoondquote:Op donderdag 2 februari 2023 20:59 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Euhmm 2017 geloof ik? Bij de makelaar
Daarom is t zo uitgesletenquote:Op donderdag 2 februari 2023 20:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Volgens mij kwam ik daar best vaak toen ik nog in het dorp werkte
Ja, of er ligt er 1 dwars en de anderen denken 'als zij niets doen, doen wij ook niets'. Er kan van alles spelen.quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Blues, misschien is dat pas wel van meerdere eigenaren en komen ze samen niet uit het plan om onderhoud te plegen.
"Mijn" tandarts stuurt een week voor de afspraak een herinneringsmailtje. Wel zo prettig en nog genoeg tijd om of wat te regelen of om de afspraak te verzetten.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een sorry sorry mail gestuurd en de zorg werker kaart gespeeld.
Maar het is natuurlijk niet zo dat ik dit vandaag pas wist. Had zondag al toegezegd dat ik kon werken en scheef in mijn agenda gekeken. Dus als ze me laten betalen, het zij zo.
quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Blues, misschien is dat pas wel van meerdere eigenaren en komen ze samen niet uit het plan om onderhoud te plegen.
Ja zoiets kan het ook zijn idd.quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, of er ligt er 1 dwars en de anderen denken 'als zij niets doen, doen wij ook niets'. Er kan van alles spelen.
Of iets van. Recreatief gebruik vinden wij best en zorgen we voor onderhoud.quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
@Cat-astrophequote:Op donderdag 2 februari 2023 21:17 schreef AnneX het volgende:
Het is een onrustig dagje in huis vandaag.
Wel gelezen nu dat Myraela en Lonaa het achter de rug hebben en nu kunnen bijkomen.
Iets over een uitgesleten wandelfietspaardenpad en een sollicitaie.
En over de katten. Natuurlijk over katten.![]()
@:Cat de zorgmedewerkerskaart en onverwachts werken zou ik ook gebruiken.
Nu we het er hier over hebbenquote:Op donderdag 2 februari 2023 21:18 schreef z80 het volgende:
[..]
Of iets van. Recreatief gebruik vinden wij best en zorgen we voor onderhoud.
Nu het gebuikt wordt als openbare weg willen we graag een vergoeding voor het onderhoud van de gemeente.
Waarbij de gemeente dan weer verwijst naar de verplichting tot openstellen en draagt niets bij.
Als er 1 van de eigenaren dwars ligt kunnen de andere twee hun stukje wel doen en nummer drie aan de schandpaal nagelen. Werkt vaak goed om nummer drie ook mee te laten werken.
Dat is mogelijk te zien in het kadaster?quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat weet ik…alleen die stomme streepjes onder of midden of na de t of na de a .quote:
Wat leuk ja, goeie tip!quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat is mogelijk te zien in het kadaster?
Ohmanmanman…Tele als Sherlock.
En kaatje toch ook even noemen. Wat een gekke werkplek.![]()
quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:05 schreef Blues het volgende:
@:vlindertje89 waar woonde je (of heb ik dat al eens gevraagd met m'n vergiethoofd)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat had hier wel geholpen. Het had ook geholpen als ik vandaar eerder naar de herinnerings sms had gekeken die op me wachttequote:Op donderdag 2 februari 2023 21:13 schreef z80 het volgende:
[..]
"Mijn" tandarts stuurt een week voor de afspraak een herinneringsmailtje. Wel zo prettig en nog genoeg tijd om of wat te regelen of om de afspraak te verzetten.
Die doet het wel, de ander nietquote:Op donderdag 2 februari 2023 21:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat weet ik…alleen die stomme streepjes onder of midden of na de t of na de a .
Mijn redenatie: misschien merkt Cat het op aan het begin van de alinea? al is het incompleet. @:Cat-astrophe 💐
Ik kreeg vandaag de herinnering voor aanstaande dinsdag. Keurig op tijd dusquote:Op donderdag 2 februari 2023 21:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat had hier wel geholpen. Het had ook geholpen als ik vandaar eerder naar de herinnerings sms had gekeken die op me wachtte
quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:27 schreef vlindertje89 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wonen je ouders er nog?
ruimtelijkeplannen.nl kan ook nog wel eens informatie opleverenquote:Op donderdag 2 februari 2023 21:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat leuk ja, goeie tip!
https://kadastralekaart.c(...)00000000207/adressen
De laagste nrs liggen aan HET PAD.
quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:35 schreef Blues het volgende:
[..]Die moest ik even googlen, haha! Daar zat toen ik er woonde nog de ABN AmroSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wonen je ouders er nog?
Daar dichtbij wel idd! Eén kruispunt verder naar rechts op de kaart gezien. Vanuit mijn kamer op zolder kon ik de lokalen van de Hartelustschool in kijken
Mn ouders zijn er inmiddels ook al een aantal jaar weg helaas. Ik ben er ook echt al lang niet geweest inmiddels.. heb er ook niks meer. Al voelt het denk ik nog steeds als thuiskomen als ik er weer ben![]()
En dat! Naast het verwaarloosde pad hadden we ook een bijzondere gemeentelijke situatie.quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Nu we het er hier over hebbensnap ik meteen waarom het ook 3 of 4 enorm verschillende stukken zijn qua ondergrond/asfalt/steentjes/beton!
Dit klinkt wel heel spannend!quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dat! Naast het verwaarloosde pad hadden we ook een bijzondere gemeentelijke situatie.
We woonden in een blinde darm. Soort van schiereiland omringd door gemeente A. Naastgelegen buren en wijzelf woonden in gemeente B.
Gebied naast de naastgelegen buur is bos dus het ging echt ook om twee huizen. Overbuur en daarnaast wonende mensen woonden allemaal in A.
Naast een eigen postcode voor de twee huizen kwam er in het begin speciaal een vuilniswagen voor onze twee klikoos (5 km omrijden), hadden we een eigen lantaarnpaal, wisten nieuwe postbodes ons niet te vinden, werd sneeuw tot nét voorbij onze oprit geveegd (want wij hadden wel een in A wonende overbuurman, naaste buur had dat niet dus moest baggeren want sneeuwschuiver deed de vuilniswagentruuk niet), werd digitale tv kabel niet doorgetrokken naar onze twee huizen en nog meer van die ongein.
Dat is later allemaal geregeld zodat A het overnam en inmiddels is de blindedarm formeel ook bij gemeente A getrokken. Buh bye eigen postcodeWel de makkelijkste verhuizing ooit
![]()
En wat nog wel rest: recht voor onze oprit een scheidslijn van wegdek met kleine steentjes (gemeente B) en wegdek met grovere stenen (gemeente A).
Het was wat het wasquote:
Arnie is niet dood toch, die komt om de zoveel jaar terugquote:Op donderdag 2 februari 2023 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het was wat het was![]()
Enige nadeel wat ik als kind ondervond was dus geen kabel tv en nooit kunnen meepraten over GTST. Inmiddels ben ik erachter dat ik daar weinig aan heb gemist![]()
En we hadden toch erg graag de postcodeloterij straatprijs willen winnenDelen door 2 is een stuk beter dan delen door een stuk of 20
Was Arnie dood dan? /interesse veinstquote:Op donderdag 2 februari 2023 21:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Arnie is niet dood toch, die komt om de zoveel jaar terug
Wow wat een situatiequote:Op donderdag 2 februari 2023 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dat! Naast het verwaarloosde pad hadden we ook een bijzondere gemeentelijke situatie.
We woonden in een blinde darm. Soort van schiereiland omringd door gemeente A. Naastgelegen buren en wijzelf woonden in gemeente B.
Gebied naast de naastgelegen buur is bos dus het ging echt ook om twee huizen. Overbuur en daarnaast wonende mensen woonden allemaal in A.
Naast een eigen postcode voor de twee huizen kwam er in het begin speciaal een vuilniswagen voor onze twee klikoos (5 km omrijden), hadden we een eigen lantaarnpaal, wisten nieuwe postbodes ons niet te vinden, werd sneeuw tot nét voorbij onze oprit geveegd (want wij hadden wel een in A wonende overbuurman, naaste buur had dat niet dus moest baggeren want sneeuwschuiver deed de vuilniswagentruuk niet), werd digitale tv kabel niet doorgetrokken naar onze twee huizen en nog meer van die ongein.
Dat is later allemaal geregeld zodat A het overnam en inmiddels is de blindedarm formeel ook bij gemeente A getrokken. Buh bye eigen postcodeWel de makkelijkste verhuizing ooit
![]()
En wat nog wel rest: recht voor onze oprit een scheidslijn van wegdek met kleine steentjes (gemeente B) en wegdek met grovere stenen (gemeente A).
Ik vind het nog steeds bizar dat ik eerst geen GTST mocht kijken van mijn moeder, maar wel Melrose Placequote:Op donderdag 2 februari 2023 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Was Arnie dood dan? /interesse veinst
Zo zat er een bejaardenhuis op de grens van 2 gemeente. De grens liep door het gebouw, en de voordeur.quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
![]()
quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds bizar dat ik eerst geen GTST mocht kijken van mijn moeder, maar wel Melrose Place
Nietquote:Op donderdag 2 februari 2023 21:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Zo zat er een bejaardenhuis op de grens van 2 gemeente. De grens liep door het gebouw, en de voordeur.
Een gedeelte van de inwoners keren een gratis ov kaart. Die in de andere gemeente woonde niet.
Heeft toch een behoorlijke tijd en wat rechtszaken geduurd voordat het 1 gebouw met de regels van 1 gemeente werd.
Toen ik op kamers zat was ik altijd degene die door de uitzending heen domme vragen tetterde omdat ik de verhaallijn niet snapte. Waren allemaal stages, dus telkens paar maanden (als ik geen avonddienst had) dom meekijken en daarna een paar thuiswonende maanden niet.quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik keek samen met mijn moeder GTST en later samen met mijn ganggenootjes in een studentenhuis. En dan nam elke avond iemand anders de koekjes mee voor bij de thee
Mooi en bizar ook, dat soort bureaucratiequote:Op donderdag 2 februari 2023 21:53 schreef z80 het volgende:
Zo zat er een bejaardenhuis op de grens van 2 gemeente. De grens liep door het gebouw, en de voordeur.
Een gedeelte van de inwoners keren een gratis ov kaart. Die in de andere gemeente woonde niet.
Heeft toch een behoorlijke tijd en wat rechtszaken geduurd voordat het 1 gebouw met de regels van 1 gemeente werd.
Mijn afdeling moet vaak op basis van een adres (postcode + huisnummer) bepalen welke info naar welke gemeente moet. Er zijn wegen met 1 doorlopende postcode waarvan de huizen dicht bij de weg in gemeente A vallen, en verder van de weg in B. En zo nog wel wat van die geintjes.quote:
En de verhaallijn was altijd zo voorspelbaar en simpel dat je zelfs na maanden niet kijken na 1 aflevering weer helemaal bij was! Misschien werd het later wel moeilijker, want ik keek alleen heel in het begin van Arnie, Roos, Jessica en Linda (Roosquote:Op donderdag 2 februari 2023 21:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Toen ik op kamer zat was ik altijd degene die door de uitzending heen domme vragen tetterde omdat ik de verhaallijn niet snapte. Warme allemaal stages, dus telkens paar maanden (als ik geen avonddienst had) dom meekijken en daarna een paar thuiswonende maanden niet.
Ik was erg irritant. Vond men.
Dat doet me denken aan toen ik in Frankrijk op de camping werkte en een campinggast OP de gemeentegrens overleed.quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Oh noesquote:Op donderdag 2 februari 2023 22:01 schreef Tele6 het volgende:
Dat doet me denken aan toen ik in Frankrijk op de camping werkte en een campinggast OP de gemeentegrens overleed.
Daar moesten 2 burgemeesters en 2 gemeentelijke lijkschouwers aan te pas komen.
Werkverschaffingquote:Op donderdag 2 februari 2023 21:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn afdeling moet vaak op basis van een adres (postcode + huisnummer) bepalen welke info naar welke gemeente moet. Er zijn wegen met 1 doorlopende postcode waarvan de huizen dicht bij de weg in gemeente A vallen, en verder van de weg in B. En zo nog wel wat van die geintjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Paar cm naar links of rechts verschuiven geen optiequote:Op donderdag 2 februari 2023 22:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan toen ik in Frankrijk op de camping werkte en een campinggast OP de gemeentegrens overleed.
Daar moesten 2 burgemeesters en 2 gemeentelijke lijkschouwers aan te pas komen.
Kennelijk nietquote:Op donderdag 2 februari 2023 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Paar cm naar links of rechts verschuiven geen optie![]()
leuke serie!quote:Op donderdag 2 februari 2023 22:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh noes![]()
Daar is een tv serie over gemaakt joh! Maar dan 2 verschillende landen
Herkenbaarquote:Op donderdag 2 februari 2023 22:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Bureaucratie![]()
Ik moet eigenlijk naar bed maar ben te moe om van de bank te komen
Ja, same. Altijd een kat op me zodra ik op de bank lig. 90% vd tijd twee.quote:Op donderdag 2 februari 2023 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Er ligt ook nog een kat op me en dat maakt me nog minder gemotiveerd
quote:Op donderdag 2 februari 2023 22:44 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, same. Altijd een kat op me zodra ik op de bank lig. 90% vd tijd twee.
Als de avondshow met Lubach klaar is moet ik naar boven van mezelf
quote:Op donderdag 2 februari 2023 22:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha nu voel ik me een zeur, mijn wekker gaat pas om 8u. Slaap lekker Cat!
ooooh, dit gedrag is zó herkenbaarquote:Op donderdag 2 februari 2023 22:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Bureaucratie![]()
Ik moet eigenlijk naar bed maar ben te moe om van de bank te komen
Campbells toch? Heb je enig idee waarom het alleen om die soort gaat?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:32 schreef Troel het volgende:
Ik werd wakker met een voorlopige erkenning voor mijn blauwe hamstertjes.![]()
Kan ik nog een paar maanden genieten van mijn harde werk voordat ze uitsterven.
Ja, omdat ze o.a. ziektes over kunnen brengen op mensen. (Ja, als je ze wild buiten laat lopen na). Net als katten. Die wel mogenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:36 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Campbells toch? Heb je enig idee waarom het alleen om die soort gaat?
Wel stom
Bleh. Ik hoop ook op een middagdutje. Laat naar bed, niet kunnen slapen, diverse afspraken vandaag. En tussendoor het werk van gisteren proberen in te halen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:22 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Mijn hoofd vond het nodig om me van 1:12 tot 3:42 wakker te houden....
Dus vanmiddag maar vroeg naar huis en een dutje doen voordat ik weer vanavond uit eten ga met vriendinnetje..
wat zijn jullie weekend plannen?
De halve gans ligt in de keuken?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:36 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Vandaag vrije dag, dat is meestal heel druk. Liefste kreeg gister te horen dat hij vandaag weer een ritje naar Italië mag doen, dus nu ga ik decent home cooked food voor hem maken om mee te nemen, voor vier dagen.
En vanmiddag breng ik hem naar Urk, want hij vertrekt vanaf daar.
Het weekend ben ik dan dus alleen, met twee honden (1 kreupel) en twee katten en 14½ ganzen en 5 schapen. Dan ga ik in elk geval her en der wat in de houtolie zetten. Tafel heeft een lelijke kras (liefste) en kastje-aan-antieke-bankje heeft lelijke vochtvlek (liefste
). Verder hopelijk moeder op de koffie morgen, die was vorige week ziek en de week daarvoor was ik op boottocht, dus alweer lang niet gezien.
Geenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:22 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Dus vanmiddag maar vroeg naar huis en een dutje doen voordat ik weer vanavond uit eten ga met vriendinnetje..
Morgen komt vriendlief mijn kant op en verder maakt het dan allemaal niet zoveel uitquote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:22 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Hoe werkt dat met die hamsters? Ik ben totaal niet bekend met hamsters, laat staan met het fokken er van. Je verkoopt ze dus?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Morgen komt vriendlief mijn kant op en verder maakt het dan allemaal niet zoveel uit
Vanmiddag nog wel eerst naar het ziekenhuis en vanavond nog wat mensen voor hamsters.
wat komen de schilders over 1,5 week doen?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bleh. Ik hoop ook op een middagdutje. Laat naar bed, niet kunnen slapen, diverse afspraken vandaag. En tussendoor het werk van gisteren proberen in te halen.
Geen idee wat er dit weekend gebeurt. We moeten eigenlijk winkelen voor J. En ook alvast dingen voorbereiden voor de schilders over 1,5 week.
ik wil dit ook... ik heb iig de zondag ingeruimd als GEENquote:
Ik ga morgen bij Het Zusje eten. Ik moest 4 weken van te voren reserveren om er op een vrijdag of zaterdag te kunnen eten.quote:
Die poot waar hij niet meer op kon staan is uiteindelijk wegverdwenen, er zit een stompje.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:15 schreef sigme het volgende:
Een van de oude genten is geblesseerd, die heeft 1 poot waar hij niet op kan staan. Maar even zien of dat weer goed komt.
De wanden van onze keuken worden opgevuld, behangen en geverfd. De kozijnen en deuren worden ook meegenomen. Ze gaan daar met 4 man vier of vijf dagen mee bezig zijn. Aansluitend komt de timmerman er een vloer in leggen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:59 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wat komen de schilders over 1,5 week doen?
Dat was dan wel een best kluif. Als dat stuk een halve gans was.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:08 schreef sigme het volgende:
De halve gans is vorig jaar een poot verloren.
[..]
Die poot waar hij niet meer op kon staan is uiteindelijk wegverdwenen, er zit een stompje.
Hij houdt zich wel in leven, hij kan hobbelen, goed zwemmen en redelijk vliegen, maar kan niet meer mee lopen met de rest.
Oh dat klinkt wel tof! Ook met minder weer genoeg gezelligheid.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:15 schreef AnneX het volgende:
Wij vertrekken straks naar Twente voor 3 nachten in een huis met andere mensen.
Die we al heel lang kennen van vergelijkbare weekenden en wintervakanties.
Het weer is niet zo geweldig. Morgen misschien beter.
Nog altijd geen fietsweer als ik het zo bekijk. Dan wordt het naar Deventer, Almelooooo, misschien Enschede al weer. De afgelopen jaren al wel 4 x in de regio geweest. Verbazend.
Succes een ieder met de weekend plannen.
Ach, de halve gans van sigme!😉
Rummycub is ingepakt.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh dat klinkt wel tof! Ook met minder weer genoeg gezelligheid.
Leuk! En zonnig weer is fijn, maar als je met leuke mensen samen bent is minder weer niet zo erg toch?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:15 schreef AnneX het volgende:
Nog altijd geen fietsweer als ik het zo bekijk. Dan wordt het naar Deventer, Almelooooo, misschien Enschede al weer. De afgelopen jaren al wel 4 x in de regio geweest. Verbazend.
Jaquote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe werkt dat met die hamsters? Ik ben totaal niet bekend met hamsters, laat staan met het fokken er van. Je verkoopt ze dus?
Zwaai even als je in de buurt bentquote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:15 schreef AnneX het volgende:
Ik denk dat je voor hamsters wel wat minder eisen stelt dan bij een hond, maar er zijn wel degelijk eisen ja. Eigenlijk verkoop ik nooit huisdieren voor verjaardagen, sinterklaas, kerst, en dat soort dingen. Ik wil zeker weten dat het verblijf groot genoeg is (Nee, die hokjes op A4formaat in de winkel zijn niet goed genoegquote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fascinerend @:troel![]()
Verkoop je ze dan echt aan liefhebbers of ook als kindercadeautje? Ik weet dat user Miss Isis die labradors fokt enorm veel eisen stelt aan haar afnemers. Is dat in de hamster-scene ook zo?
je snapt al wel dat ik waterbuffels ga fokkenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:42 schreef Myraela het volgende:
Omg, de waterbuffel staat nog wel op de huisdierenlijst. Dat lijkt me nou een toffe.
Nouja, het is meer dat de dingen die gezegd worden waarom ze ongeschikt zijn niet te rijmen zijn met de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:40 schreef Myraela het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze in jouw ogen dan wel zo geschikt maakt als huisdier?
Ik heb er een account, maar vind de sfeer op die fora meestal niet echt super. We hebben echt een flinke groep fokkers waarmee we goed contact hebben (alle smaken hamsters) en we zijn al een paar jaar bezig om alle Campbelli-fokkers te laten samenwerken. Op dit moment werken we met zijn allen samen in een grote database om zo de stambomen te kunnen registeren. Dat zijn in ieder geval 7 Nederlandse fokkers, 2 Tsjechische en we zijn dus bezig met de samenwerking met Zweden en Finland. (maarja.... )quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:59 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Troel misschien gekke vraag maar zit/zat jij ook op het hamsterforum?
Ik heb jaren geleden hamsters gehad, eerste uit de dierenwinkel, daarna eentje uit een nestje van zusje van toen-vriendje (dit was op mn 16e ofzo). Dat waren Russische dwerghamsters. Die eerste had in het begin nog zo'n klein zielig dierenwinkelhokje, maar toen kwam ik op hamsterforum terecht en kreeg 'ie een prachtig grote. Toen die twee dood waren en ik inmiddels als student een nieuwe wilde, heb ik een Syrische hamster bij een fokster van het forum gehaald. Ook nog een tijdje een hamsterkooienhandeltje gehad waarbij ik op marktplaats koopjes opkocht en voor meer geld weer verkocht (wel grote kooien, niet die zielige kleintjes), waardoor mn eigen hamster een steeds grotere kooi kreeg en mij dat geld opleverde ipv kostte![]()
Wel klote zeg dat was je allemaal hebt opgebouwd nu dus eigenlijk teniet gedaan wordt door deze regelwijziging..
Oh, ik vergat dat ik de dag voor mijn verlof begint op audiëntie mag bij de RvB om te zien of mijn aanstelling verlengd gaat wordenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik moet dit weekend een kinderfeestje voorbereiden en superviserenen nog wat verjaardagsbezoek managen. En dan dingen voorbereiden voor het keukenverbouwinkje volgende week. Ik zie er allemaal een beetje tegenop, mijn hoofd is weinig flexibel.
Na deze hobbels lijkt er iets meer rust aan te komen, op een dag extra werken en elke week wel een medisch gebeuren na, tot vakantieen verlof
haha, jij hebt die keuze ja? op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik mijn broek onderschijt als ik niet luisterquote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En dan beslis ik alsnog zelf wel of ik dat doe.
Living on the edge.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:12 schreef Troel het volgende:
[..]
haha, jij hebt die keuze ja? op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik mijn broek onderschijt als ik niet luister
quote:
Bij rotklus bedoel je vast wat anders.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik bedacht dat we ook nog naar de bouwmarkt moeten. Ik hoop dat het winkelen op 1 weekenddag en het bouwmarkten op de andere dag lukt. Ik ga niet echt over de planning momenteel want J heeft een rotklus te doen dus hij mag kiezen wat we wanneer doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ben benieuwd of er nog iets is vergeten.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Bij rotklus bedoel je vast wat anders.
Ik blijf al ‘hangen’ bij wasmachine en droger verplaatsen. Dat doet Lonaa daarentegen met gemak.
Onbegrijpelijk wat ik heb bedacht om mee te slepen voor 3 nachten.
Eerlijk gezegdDe rotklus is het repareren van twee stopcontacten. Dat wordt ervaren als Groots Drama. Een van de dingen die bij de bouwmarkt gekocht moet worden is een nieuwe steekwagen. Voor onder andere de wasmachine dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ben benieuwd of er nog iets is vergeten.
Je hebt groot gelijk dat je zo veel mee neemt hoor. Het moet wel comfortabel zijn natuurlijk. Heb je ook een stekkerbak bij je voor het geval er geen stopcontact bij je bed in de buurt is?![]()
Veel plezier!Spoilers!
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Bij rotklus bedoel je vast wat anders.
Ik blijf al ‘hangen’ bij wasmachine en droger verplaatsen. Dat doet Lonaa daarentegen met gemak.
Onbegrijpelijk wat ik heb bedacht om mee te slepen voor 3 nachten.
Eerlijk gezegdSoms kan je beter een week weg gaan, neem je net zoveel aan troep meeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ben benieuwd of er nog iets is vergeten.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
We hebben wel een steekwagen maar die is al een paar jaar nauwelijks te gebruiken omdat de band steeds lek gaat en de wielas krom is. We investeren nu maar gewoon in een nieuwe nu er weer zo veel te verplaatsen is. Het moet allemaal de keuken uit door de achterdeur, de oprit op, de dijk over en dan de schuur in.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:54 schreef AnneX het volgende:
Stekkerbak (altijd) en heeeeeel lang snoer. Check.
Ben al blij dat het voor Drie nachten is. Twee is niks.
P.S. dan vergeet ik nog dé fototas en lenzen etc. Pfffft.
En aantekeningenboek, want we zijn met de ict nerd op stap. Bijscholing ict.
De steekwagen is erg handig. Had je die nog niet?
Dan is een nieuwe wel de moeite ja!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We hebben wel een steekwagen maar die is al een paar jaar nauwelijks te gebruiken omdat de band steeds lek gaat en de wielas krom is. We investeren nu maar gewoon in een nieuwe nu er weer zo veel te verplaatsen is. Het moet allemaal de keuken uit door de achterdeur, de oprit op, de dijk over en dan de schuur in.
Dat klinkt wel als een niet ontspannen weekend. Hoe is het op je werk?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik moet dit weekend een kinderfeestje voorbereiden en superviserenen nog wat verjaardagsbezoek managen. En dan dingen voorbereiden voor het keukenverbouwinkje volgende week. Ik zie er allemaal een beetje tegenop, mijn hoofd is weinig flexibel.
Na deze hobbels lijkt er iets meer rust aan te komen, op een dag extra werken en elke week wel een medisch gebeuren na, tot vakantieen verlof
Dat verklaart de opeenvolging van posts hierquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet nog steeds werken. Ik heb er heel veel voordeel bij als ik deze klus vandaag afmaak.
Ehm, ik weet niet of ik dit op waarde kan schatten maar ik vind het niet gek dat deze mindset moeilijk voor je is. Ik weet niet hoe lang je huidige aanstelling is en wat er gebruikelijk is in jouw werkveld… maar de timing lijkt me niet optimaal.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, ik vergat dat ik de dag voor mijn verlof begint op audiëntie mag bij de RvB om te zien of mijn aanstelling verlengd gaat wordenSympathiek wel, dat ze dat dan voor me willen doen maar de mindset is wat moeilijk voor me
Boksquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet nog steeds werken. Ik heb er heel veel voordeel bij als ik deze klus vandaag afmaak.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat verklaart de opeenvolging van posts hier
Ik zou verwachten op de agb-code van de huisarts met een aanvullende prestatiecode voor deze specifieke verrichting inzake niet onder verzekerde zorg vallende toch te vergoeden zorg. Ofzo.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:13 schreef Isabeau het volgende:
@:AnneX heel erg veel plezier![]()
Ik kom net uit het ziekenhuis voor bloed prikken. Dat moet onder een bepaalde code, want dan krijg ik de rekening niet. Prima. Nou, dát is nog niet zo makkelijkHet was allemaal moeilijk moeilijk en toen kwam mevrouw van het lab op het geniale idee om de rekening naar mij te laten sturen, dan kon ik die doorsturen!
Naar een code? En waar dacht ze dan dat ik die rekening heen moest sturen?? Nee, dat wist ze niet. Ik ook niet. Enfin. Ze heeft echt heel veel tekst ingevoerd.
Er zijn zo'n 400 nierdonoren per jaar hè. En dan nog alle leverdonoren. Per jaar! Dus hoe kan het nou dat het zo onbekend is hoe dat werkt met nacontroles.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom net uit het ziekenhuis voor bloed prikken. Dat moet onder een bepaalde code, want dan krijg ik de rekening niet. Prima. Nou, dát is nog niet zo makkelijkHet was allemaal moeilijk moeilijk en toen kwam mevrouw van het lab op het geniale idee om de rekening naar mij te laten sturen, dan kon ik die doorsturen!
Naar een code? En waar dacht ze dan dat ik die rekening heen moest sturen?? Nee, dat wist ze niet. Ik ook niet. Enfin. Ze heeft echt heel veel tekst ingevoerd.
Er zijn zo'n 400 nierdonoren per jaar hè. En dan nog alle leverdonoren. Per jaar! Dus hoe kan het nou dat het zo onbekend is hoe dat werkt met nacontroles.
Daar heb ik geen verstand van, ik weet alleen dat ze het onder keuringen heeft ingevuld en dan moest ze een specialist invullen en heeft uiteindelijk gevonden dat je ook specialist onbekend kon invullen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zou verwachten op de agb-code van de huisarts met een aanvullende prestatiecode voor deze specifieke verrichting inzake niet onder verzekerde zorg vallende toch te vergoeden zorg. Ofzo.
Nou dát dus. Daarom kreeg ik ook een papieren formulier mee omdat de assistente van de huisarts er ook niet uitkwam hoe ze het elektronisch moest doen.quote:
Waarom moet het glas naar een Nederlandse glasbak?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:12 schreef z80 het volgende:
GFT bak zit weer vol met minder en ongewenst groen uit de tuin. En de 2 moeilijk bereikbare dakramen ontdaan van een dikke laag groenaanslag, kan de zon weer binnen, als deze een keer de moeite neemt.
Eigenlijk moet er een bult glas richting glasbak in Nederland maar het is me eigenlijk te bewolkt om het risico op een natpak te groot. Nu twijfel zooi in de wasmachine of eerst richting sportschool om in de sauna te gaan hangen, daarna de was.
Nou, ik niet persé, maar met wat hulp van goede ingredienten uit hongarije en een familierecept kom ik ook wel een eind. Maar je maakt het gerecht in een bogrács en niet in een slowcooker.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 09:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet of Ludolf goede goulash maakt, maar @:Kreator vast wel.
Dat gaat voor Ludolf wat lastig worden..quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nou, ik niet persé, maar met wat hulp van goede ingredienten uit hongarije en een familierecept kom ik ook wel een eind. Maar je maakt het gerecht in een bogrács en niet in een slowcooker.
quote:De bogrács is een pan of ketel gebruikt door Hongaren [...]
Zo'n bogrács in mijn keuken lijkt me niet bijzonder veiligquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:24 schreef Kreator het volgende:
Nou, ik niet persé, maar met wat hulp van goede ingredienten uit hongarije en een familierecept kom ik ook wel een eind. Maar je maakt het gerecht in een bogrács en niet in een slowcooker.
Omdat er eens in de zoveeltijd hier in Duitsland glas wordt opgehaald in een speciale bak per kleur glas.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom moet het glas naar een Nederlandse glasbak?
Ah, nu snap ik hetquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:29 schreef z80 het volgende:
Omdat er eens in de zoveeltijd hier in Duitsland glas wordt opgehaald in een speciale bak per kleur glas.
En die bak staat ergens achterin de schuur met een heleboel zooi er omheen, omdat ik dat ding toch vergeet aan de straat te zetten. Een centrale glasbak bij een winkel kennen ze hier niet.
En nu begint de voorraad legen poten en flessen een beetje groot te worden.
Wat een gedoe zegquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar heb ik geen verstand van, ik weet alleen dat ze het onder keuringen heeft ingevuld en dan moest ze een specialist invullen en heeft uiteindelijk gevonden dat je ook specialist onbekend kon invullen.
De nierontvanger doet het heel simpel zoals je elke normale medische behandeling doet: via eigen zorgverzekeringquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een gedoe zeg![]()
Mijn lekenbrein zou dat dus gewoon op dezelfde code boeken als de onderzoeken voor nierontvangers. Maar zo simpel is het vast niet.
Ik ben blij dat mijn bloedprikken van daarnet een heel stuk makkelijker ging.
Laat ik voorop stellen dat ik na 15 jaar nog nooit een vaste aanstelling heb gehad, maximaal was vier jaar. Op mijn huidige plek is een half jaar en dan bij goed functioneren een vaste aanstelling gebruikelijk. Dat begrijp ik wel, want je wil ook niet iedere idioot voor een fors salaris voor altijd aan je binden. Er vindt een evaluatie plaats, waarbij iedereen de vraag krijgt commentaar op je functioneren te geven en daarna volgt een gesprek met de voorzitter.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:09 schreef yinu het volgende:
[..]
Ehm, ik weet niet of ik dit op waarde kan schatten maar ik vind het niet gek dat deze mindset moeilijk voor je is. Ik weet niet hoe lang je huidige aanstelling is en wat er gebruikelijk is in jouw werkveld… maar de timing lijkt me niet optimaal.
Dit is week vijf. Hierna nog drie.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:11 schreef Vanyel het volgende:
En je werkt daar toch ook net 3 weken club?
Nee hoor, er zijn geen koeienquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:51 schreef yinu het volgende:
Och jeetje @:isabeau, dat is ook een gedoe zeg. Wel heel bijzonder dat je een nier hebt gedoneerd. Aan een bekende of aan een onbekende donor? Ik heb het topic van Cat wel ooit gevolgd maar van jou wist ik het niet (maar als dit teveel oude koeien zijn, laat maar zitten dan hoor).
Ik ervaar het ook niet als ontspannen neequote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt wel als een niet ontspannen weekend. Hoe is het op je werk?
Wat een mooi verhaal tochquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn geen koeienTwee jaar geleden aan mijn neef een nier gedoneerd omdat zijn internist niet dacht dat hij de wachtlijst wachtend op een nier zou overleven. Het gaat nu heel goed met hem, dat was de bedoeling
En ik heb een paar nauwelijks zichtbare littekens en verder merk ik er niets meer van.
(En Cat's ervaring was voor mij heel fijn om met haar over te kunnen praten toen ik het traject voor keuring etc in ging)
Dit gaat ellende opleveren, op zekerquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar heb ik geen verstand van, ik weet alleen dat ze het onder keuringen heeft ingevuld en dan moest ze een specialist invullen en heeft uiteindelijk gevonden dat je ook specialist onbekend kon invullen.
Ik ben ook wel grotendeels tevreden over alle uitkomstenquote:
Oh ik lees nu pas goed. Huisarts dusquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De nierontvanger doet het heel simpel zoals je elke normale medische behandeling doet: via eigen zorgverzekeringOverigens was mijn operatie en mijn ziekenhuisopname wel op kosten van zijn zorgverzekering. Wat dezelfde was als die van mij.
Over 2 jaar weer dit alles doorlopenEn dan hebben ze vast geen papieren formulieren meer bij de huisarts
Was de huisarts. Ik heb eigenlijk ook geen idee onder welke specialist het anders moest komen te staan.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:05 schreef Molo het volgende:
Dit gaat ellende opleveren, op zeker
Alleen denk ik niet voor jou, op deze manier. Arts die aanvroeg huist in zelfde toko als prikplek? Of was het je huisarts?
Begrijpelijk, gekke situatie datquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik na 15 jaar nog nooit een vaste aanstelling heb gehad, maximaal was vier jaar. Op mijn huidige plek is een half jaar en dan bij goed functioneren een vaste aanstelling gebruikelijk. Dat begrijp ik wel, want je wil ook niet iedere idioot voor een fors salaris voor altijd aan je binden. Er vindt een evaluatie plaats, waarbij iedereen de vraag krijgt commentaar op je functioneren te geven en daarna volgt een gesprek met de voorzitter.
Het punt is vooral dat mijn huidige aanstelling midden in mijn verlof afloopt. Het is op zich dus heel vriendelijk dat ze de evaluatie ver naar voren trekken zodat ik voor ik met verlof ga, weet waar ik aan toe ben. Maar mijn hoofd heeft het er wel mogelijk mee om 36 weken zwanger op de vooravond van mijn verlof opeens heel prestatiegericht een gesprek in te gaan.
Nier dus zal wel internist zijn dan jaquote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Was de huisarts. Ik heb eigenlijk ook geen idee onder welke specialist het anders moest komen te staan.
* gesprek internist
* gesprek chirurg
* geopereerd door andere chirurg
* gesprek andere internist tijdens opname
* gezien door weer een andere chirurg 1 maand later
* in dossier stond onder behandelend arts een naam van een internist die ik nooit gezien heb
Maar welke internistquote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:09 schreef Molo het volgende:
Nier dus zal wel internist zijn dan ja![]()
De logica van zorg met altijd medische zaken en geld/administratie zaken dwars door elkaar heen![]()
![]()
In zeven jaar nog niks geleerdquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:13 schreef Isabeau het volgende:
Ah, liep bij jou dus ook niet direct soepelquote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
In zeven jaar nog niks geleerd![]()
Ik kreeg uiteindelijk mijn eigen ziekenhuis financiële administratie meneer die het als enige wél snapte
Heb jij mijn DMs wel goed gelezen?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, liep bij jou dus ook niet direct soepel
Er is echt nog zoooooo veel winst te behalen in eens logisch nadenken in zo'n ziekenhuis/zorgtokoquote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar welke internist
Ik heb echt geen idee. Ik heb vooral contact gehad met de nierverpleegkundige die mij begeleide.
Ik blijf sowieso solliciteren inderdaad. Maar soms is er helemaal niets om op te solliciteren. Zo ben ik eigenlijk ook aan deze baan gekomen, moest er nog 1 uitsturenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:03 schreef Isabeau het volgende:
Maar je wil sowieso blijven solliciteren gezien de huidige baan, toch? Dan is dat toch prima voor het uwv? Of moeten het per se sollicitaties voor 2 uur zijn(en van de rest geen verstand, hopelijk klopt alles gewoon en hoef je niets terug te betalen)
Ja, dat begrijp ik ook goed. En enerzijds wel fijn dat ze het niet tijdens of na je verlof doen, maar anderzijds is de timing nu ook niet optimaal. Hopelijk kun je je genoeg oppeppen!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik na 15 jaar nog nooit een vaste aanstelling heb gehad, maximaal was vier jaar. Op mijn huidige plek is een half jaar en dan bij goed functioneren een vaste aanstelling gebruikelijk. Dat begrijp ik wel, want je wil ook niet iedere idioot voor een fors salaris voor altijd aan je binden. Er vindt een evaluatie plaats, waarbij iedereen de vraag krijgt commentaar op je functioneren te geven en daarna volgt een gesprek met de voorzitter.
Het punt is vooral dat mijn huidige aanstelling midden in mijn verlof afloopt. Het is op zich dus heel vriendelijk dat ze de evaluatie ver naar voren trekken zodat ik voor ik met verlof ga, weet waar ik aan toe ben. Maar mijn hoofd heeft het er wel moeilijk mee om 36 weken zwanger op de vooravond van mijn verlof opeens heel prestatiegericht een gesprek in te gaan.
Wat goed van je!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn geen koeienTwee jaar geleden aan mijn neef een nier gedoneerd omdat zijn internist niet dacht dat hij de wachtlijst wachtend op een nier zou overleven. Het gaat nu heel goed met hem, dat was de bedoeling
En ik heb een paar nauwelijks zichtbare littekens en verder merk ik er niets meer van.
(En Cat's ervaring was voor mij heel fijn om met haar over te kunnen praten toen ik het traject voor keuring etc in ging)
Achteraf wel een beetje jammerquote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik blijf sowieso solliciteren inderdaad. Maar soms is er helemaal niets om op te solliciteren. Zo ben ik eigenlijk ook aan deze baan gekomen, moest er nog 1 uitsturen
Lekker, die administratiequote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Ketel/lekkage is weer gemaakt. Ook weer verwarming in de keuken![]()
Gesprek met de meneer van het UWV gehad. Ik moet (helaas) blijven solliciteren omdat ik een uitkering krijg. Maar ik hoef die uitkering helemaal niet. Hij laat nu eea door de afdeling uitkeringen uitzoeken want het lijkt erop dat mijn uitkering is gebaseerd op het fulltime salaris van mijn baan en niet op de 34 uur. Maar goed dat ik de aanvulling apart heb gezet, kunnen ze zo terugkrijgen.
Volgens mij (maar daar moet ik even induiken) is de uitkering die ik dus vanaf oktober 2021 kreeg wel gebaseerd op de 34 uur. (hoop ik, anders moet ik nog meer terug betalen)
Gedoe gedoe gedoe maar dat hebben meer mensen hier vandaag zo te lezen.
Gewoon trainenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:05 schreef Troel het volgende:
Ik zei gisteren nog dat ik nu wel voldoende bier had voor mijzelf. Maar hebberig als ik ben staat er nu een doosje in de achterbak uit Albergen. Ik moet mijn drinktempo zwaar gaan verhogen![]()
Ow en de gyn loopt uit. Blegh. Daarna weekend
Mijn geinstitutionaliseerde brein zou zeggen "Als de dbc van de ontvanger gesloten is en het niet een x jaar t heropenen dbc betreft, dan is dit huisartsenzorg, en anders zorg vallende onder dezelfde dbc als de ingreep zelf"quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Was de huisarts. Ik heb eigenlijk ook geen idee onder welke specialist het anders moest komen te staan.
* gesprek internist
* gesprek chirurg
* geopereerd door andere chirurg
* gesprek andere internist tijdens opname
* gezien door weer een andere chirurg 1 maand later
* in dossier stond onder behandelend arts een naam van een internist die ik nooit gezien heb
Dit is blijkbaar zorgactiviteitcode 079970quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:15 schreef fietsie het volgende:
Mijn geinstitutionaliseerde brein zou zeggen "Als de dbc van de ontvanger gesloten is en het niet een x jaar t heropenen dbc betreft, dan is dit huisartsenzorg, en anders zorg vallende onder dezelfde dbc als de ingreep zelf"
En dan zijn er vast nog diverse andere declaratieregels van toepassing die hier weer gehakt van maken![]()
quote:
Dus euh, jouw verzekering moet betoahle... zegt NR/REG-2207aquote:Het overig zorgproduct laboratoriumonderzoeken ten behoeve van nazorg altruïstische of familiaire donor (079970) dient ter dekking van de laboratoriumonderzoeken welke jaarlijks ter nazorg aan altruïstische of familiaire donoren worden geleverd. Het overig zorgproduct omvat urineonderzoek (albumine, kreatinine, sediment en eiwit), bloedonderzoek (kreatinine, HBAlc, cholesterol en/of glucose) en een ordertarief voor klinisch-chemische en microbiologische laboratoriumonderzoeken, inclusief bloedafname. De prestatie wordt in rekening gebracht bij de donor en hiervoor geldt geen eigen risico.
Ach, dat is ook de verzekering van de donor. Alleen ik hoef niks te betalen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:33 schreef fietsie het volgende:
Dus euh, jouw verzekering moet betoahle...
Ja dat.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ach, dat is ook de verzekering van de donor. Alleen ik hoef niks te betalen.
Ik klikte in " mijn " EPD op het toelichtingen dingetje wat daar voor is, zocht op de verrichtingscode, kwam in het kwaliteitssysteem en daar vond ik de url: https://puc.overheid.nl/nza/doc/PUC_652304_22/quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:35 schreef Isabeau het volgende:
Wel mooi dat je dat hele stuk hebt gevondenIs dat artikel 2.17: besluit zorgverzekeringen?
Dan kan je al meer dan de assistente en de laborante. Die moeten zo nu en dan ook horendol worden van al dit soort verschillende administratieve regeltjes.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:36 schreef fietsie het volgende:
Ik klikte in " mijn " EPD op het toelichtingen dingetje wat daar voor is, zocht op de verrichtingscode, kwam in het kwaliteitssysteem en daar vond ik de url: https://puc.overheid.nl/nza/doc/PUC_652304_22/
Die werden vast gehinderd door het chirurgisch administratiesysteem uit Amsterdamquote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan kan je al meer dan de assistente en de laborante. Die moeten zo nu en dan ook horendol worden van al dit soort verschillende administratieve regeltjes.
Ook mooi vind ik dat je als familie geen altruïstische donor bentquote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:35 schreef Isabeau het volgende:
Wel mooi dat je dat hele stuk hebt gevondenIs dat artikel 2.17: besluit zorgverzekeringen?
A ja, dat was een nieuwigheidje wat tijdens mijn traject werd ingevoerd voor altruïstische donoren: waar normaal de verzekering van de ontvanger ook bij hen alles betaalde, bleek dat in de praktijk… ingewikkeld te zijn. En ging soms de anonimiteit het raam uit als de ontvanger een declaratie van een donor ontvingquote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ach, dat is ook de verzekering van de donor. Alleen ik hoef niks te betalen.
Er is toch ook zo'n landelijk " potje " (lees giga-bankrekening) waarin alle verzekeraars bijdragen en dan weer naar rato uitgekeerd krijgen om het effect van regionale invloeden en specifieke gebieden met veel dure patiënten deels te compenseren?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
A ja, dat was een nieuwigheidje wat tijdens mijn traject werd ingevoerd voor altruïstische donoren: waar normaal de verzekering van de ontvanger ook bij hen alles betaalde, bleek dat in de praktijk… ingewikkeld te zijn. En ging soms de anonimiteit het raam uit als de ontvanger een declaratie van een donor ontving![]()
Dus vanaf 2015 betaalt de verzekering van de donor bij het altruïstische verhaal alles. Zonder dat het van het ER van de donor afgaat dus. En in theorie zou zich dat jaarlijks over alle verzekeraars uitmiddelen. Geen idee of dat in de praktijk ook zo is.
Verder is het voor mij nu meer een principe kwestie (ik heb ze) dan een financiële kwestie. ER gaat er om andere redenen toch wel jaarlijks doorheen.
Ik denk dat het eerder de andere kant uit wordt bedoeld: bekende of onbekende donor. Zie mijn verhaaltje hierboven (wat ik typte voordat ik jouw post las).quote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ook mooi vind ik dat je als familie geen altruïstische donor bent
Kan het ook uitkomen. Weet ik veelquote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er is toch ook zo'n landelijk " potje " (lees giga-bankrekening) waarin alle verzekeraars bijdragen en dan weer naar rato uitgekeerd krijgen om het effect van regionale invloeden en specifieke gebieden met veel dure patiënten deels te compenseren?
Hier ook hoor, want mijn eigen risico ben ik toch wel kwijt met internist. Maar als het straks veranderd wordt waarbij je max 150 euro betaalt per handeling/dbc dan weer nietquote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Verder is het voor mij nu meer een principe kwestie (ik heb ze) dan een financiële kwestie. ER gaat er om andere redenen toch wel jaarlijks doorheen.
Marsepeinlikeur?! Details graag!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:04 schreef Lonaa het volgende:
Oh ik heb nog chocomel en een restje marsepein likeur
Zorg op kosten van anderenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier ook hoor, want mijn eigen risico ben ik toch wel kwijt met internist. Maar als het straks veranderd wordt waarbij je max 150 euro betaalt per handeling/dbc dan weer niet
Dit zou, specifieke uitzonderingen daargelaten, op elk kantoor de insteek van elke werknemer moeten zijnquote:Op donderdag 2 februari 2023 20:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat het tijd is voor een omkering van de rollen. Het is niet zo dat jij blij & dankbaar moet zijn voor het feit dat zij zo goed zijn jou daar te laten werken. Het is andersom. En een nieuwe directeur moet dat kunnen zien, en anders is het een nieuwe slechte directeur.
Oftewel: vanaf nu werk jij daar op jouw voorwaarden, met de attitude "jullie mogen blij zijn dat ik zo goed wil zijn om hier te werken". Meer werk te doen dan jij WIL doen op een werkdag waarin je ook gewoon je normale verdiende wettelijke pauzes wil nemen? Nou, da's dus niet jouw werk.
Enveloppes te klein voor de inhoud? Kijk directeur, dat past niet. Ik moet nieuwe enveloppen om die rommel in te proppen en anders liggen die brieven hier morgen nog, ik heb genoeg ander werk te doen. Moet ik die enveloppen zelf gaan halen bij de boekhandel? Prima, lekker half uurtje wandelen in de baas z'n tijd, gaat natuurlijk van de overige werktijd die dag af.
Etc etc etc.
Verlengen ze je contract niet? Hun verlies.
Verlengen ze je contract wel? Dan kan je maar beter zorgen dat je die ommezwaai al gemaakt hebt!
Het is vrijdagmiddag. Ik heb een boodschappenlijstje. " Wat zal er gebeuren als ik uitlog en weer probeer in te loggen "quote:Op dit moment ervaren wij inlog problemen,
Wij zijn hiermee bezig,
Bent u ingelogd? NIET uitloggen!
Ik hoop dat je lekker slaapt nuquote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:22 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Wat knus, veel plezier! Waar vullen jullie dergelijke weekends samen zoal mee?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:15 schreef AnneX het volgende:
Yiiiikes, succes! Wat gaat er gebeuren bij de kinderfeestelijkheden?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik moet dit weekend een kinderfeestje voorbereiden en superviseren![]()
En erbij kakelen als een malle, een harige pukkel op je neus cultiveren en bij volle maan ook in je blootje eromheen dansen. Gaaf wel, zo'n ketelquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:24 schreef Kreator het volgende:
[..] Maar je maakt het gerecht in een bogrács en niet in een slowcooker.
Broodjes knakworst, cupcakes met hysterische versiersels, lasergamen in een bos onder leiding van iemand die dat beter kan dan ik, naar huisquote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Yiiiikes, succes! Wat gaat er gebeuren, qua kinderfeestelijkheden?
Ik snap het onderscheid, ik vind het vooral grappig om te doen alsof het geen altruïstische daad is als het om een familielid gaatquote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder de andere kant uit wordt bedoeld: bekende of onbekende donor. Zie mijn verhaaltje hierboven (wat ik typte voordat ik jouw post las).
Ik was daar al eens! Kan gerust eens terug ookquote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Gekocht in Lubeck, dus daar heb je weinig aan
Lasergamen in het bos! Dat klinkt nog best gaaf!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Broodjes knakworst, cupcakes met hysterische versiersels, lasergamen in een bos onder leiding van iemand die dat beter kan dan ik, naar huis
Kind wilde graag lasergamen maar ik zag op deze leeftijd (een paar vriendjes zijn ook duidelijk jonger) zo'n duistere hal met onbekenden niet zo zitten. Nu zijn ze het enige groepje en pakken ze ook nog wat frisse lucht meequote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Lasergamen in het bos! Dat klinkt nog best gaaf!
Dan is het sowieso de allerbeste!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Gekocht in Lubeck, dus daar heb je weinig aan
Is het nog gezond ook!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Kind wilde graag lasergamen maar ik zag op deze leeftijd (een paar vriendjes zijn ook duidelijk jonger) zo'n duistere hal met onbekenden niet zo zitten. Nu zijn ze het enige groepje en pakken ze ook nog wat frisse lucht mee
Achgosquote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Piep heeft op de bank geplast. Het liep er ineens uit toen ze opstond
Ja, sneu. Ze was helemaal verbouwereerd. Het gebeurde natuurlijk op haar favoriete plek dus nu loopt ze zoekend rond.quote:
Ach wat sneuquote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat is al een goed beginquote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:36 schreef Troel het volgende:
De etiketten zijn 'cool' bevonden @:Sarabi
Geen idee hoe ik de foto hier krijg van Facebook (iets met nitwit op telefoon). De foto met de rest van het bier durf ik niet eens daar te delen, gewoon te ernstig
Foto op FB kopieren, dan hier bij foto plaatsen het HTTPS:// weghalen en "plakken" (met dank aan @AnneX en @Blues)quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:36 schreef Troel het volgende:
De etiketten zijn 'cool' bevonden @:Sarabi
Geen idee hoe ik de foto hier krijg van Facebook (iets met nitwit op telefoon). De foto met de rest van het bier durf ik niet eens daar te delen, gewoon te ernstig
Piepquote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat hoor je tzt. Ik gok dat meneer er 1tje kent (gezien Untappd), maar de rest nog niet, dus ben benieuwd. Heb van alles twee gehaald.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is al een goed begin![]()
Nu nog de smaak
Lastig dit.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
De ingewikkeldheid die uitvaart heet….
Kennis overleden, met de familie geen direct contact. Uitvaart wordt niet heel groot, maar ook niet besloten. Uiteindelijk krijg ik twee digitale versies van de rouwkaart. Die voor intimi, en een gewone, zonder adres waar het afscheid plaatsvindt. Ik wil de familie niet stalken, ook niet aanwezig zijn als ik niet gewenst ben, maar zeker niet onbedoeld kwetsend zijn door zonder afmelding niet op te komen dagen. Pffff!
Morgen en maandag maar bij de brievenbus kamperen, en als daar niks met adres binnen valt is het duidelijk. En weet ik of ik twee andere afspraken moet afzeggen of niet.
Rouwpost volgens mij wel. En anders hebben ze het zichzelf niet handig gemaakt…. Maandag overleden, nu de rouwkaart klaar. Er komt veel op hen af en zo maar ik weet dat de overledene al veel zelf had geregeld en uitgeschreven.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lastig dit.
Maar op maandag komt er toch geen post? Of wel rouwpost?
Ja, maar dat lukt me op de laptop wel maar op de telefoon nietquote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Foto op FB kopieren, dan hier bij foto plaatsen het HTTPS:// weghalen en "plakken" (met dank aan @:AnneX en @:Blues)
Even getest maar idd op de telefoon lukt het me ook niet, op de ipad weer wel. Raar zegquote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar dat lukt me op de laptop wel maar op de telefoon niet
Ook niet in de browser (ipv de facebook-app) op je telefoon?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Even getest maar idd op de telefoon lukt het me ook niet, op de ipad weer wel. Raar zeg
Vast wel, zo doe ik het ook op de Ipad. Maar te klein en nu moeie ogen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ook niet in de browser (ipv de facebook-app) op je telefoon?
Nee, stom he? Zal wel aan mij liggenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ook niet in de browser (ipv de facebook-app) op je telefoon?
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:35 schreef borisz het volgende:
Het Waterliniepad genaderd tot en met Gorinchem.
Wandeling werd eigenlijk pas leuk de laatste km's door Gorinchem. Het is toch een beetje saaie omgeving tussen Leerdam en Gorinchem. En door werkzaamheden aan de Waaldijk kwam de Waal pas laat in zicht.
De volgende keer een rondje langs Slot Loevestein. Wel pas over een maand oid want klein pontje vaart pas op vrijdag vanaf de voorjaarsvakantie.
Keer erop een rondje via Werkendam en dan nog 1x de Biesbosch door naar Dordt.
Ik heb dit ook wel gehad, en ik denk altijd maar wat wil ik zelf en zullen ze me echt missen...quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
De ingewikkeldheid die uitvaart heet….
Kennis overleden, met de familie geen direct contact. Uitvaart wordt niet heel groot, maar ook niet besloten. Uiteindelijk krijg ik twee digitale versies van de rouwkaart. Die voor intimi, en een gewone, zonder adres waar het afscheid plaatsvindt. Ik wil de familie niet stalken, ook niet aanwezig zijn als ik niet gewenst ben, maar zeker niet onbedoeld kwetsend zijn door zonder afmelding niet op te komen dagen. Pffff!
Morgen en maandag maar bij de brievenbus kamperen, en als daar niks met adres binnen valt is het duidelijk. En weet ik of ik twee andere afspraken moet afzeggen of niet.
Piepiequote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, sneu. Ze was helemaal verbouwereerd. Het gebeurde natuurlijk op haar favoriete plek dus nu loopt ze zoekend rond.
Winkt terugquote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:32 schreef minilot het volgende:
Goedemiddag lieverds! Wat een goeie dag vandaag; zelfs als ik met mijn ogen knipper voel ik spierpijn![]()
Echt hequote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Nier dus zal wel internist zijn dan ja![]()
De logica van zorg met altijd medische zaken en geld/administratie zaken dwars door elkaar heen![]()
![]()
Gedaan toen ik in de bus terug zat naar Bloestregquote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:52 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Wel gezwaaid naar m'n zus he! Woont in Meerkerk, zoon in Gorinchem, vrijwilligt in glasmuseum Leerdam.
https://www.expert24.com/(...)termandel-16-vol-07lquote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik was daar al eens! Kan gerust eens terug ook
Had je illegaal zitten graven in haar priveleven?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Het klinkt kinderachtig, maar het doet me eigenlijk wat doordat iemand me van FB heeft getieft![]()
Iemand die ik best goed ken. Of eigenlijk wel heel goed. Ze was voor werk deze week in NL en hadden gisteravond afgesproken. Ik heb iets verkeerd gevraagd - lastig verhaal maar iets dat ik niet had moeten weten - nou ja het werd geen ruzie ofzo. Excuses aangeboden en zo. Een relatie zou er echt niet inzitten maar de tijd samen koesterde ik best wel. Dus dit voelt echt wel definitief.
Ik had al een kaartje gekocht om volgende week te sturen. Twijfel wat te doen. Nja slechter wordt het niet.
Nee daar heeft het niet mee te maken. Doet er ook niet toe.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Had je illegaal zitten graven in haar priveleven?
Jawel hoor, want die nee maakt het imo vooral rot voor je.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee daar heeft het niet mee te maken. Doet er ook niet toe.
Geen kaartje, appje of fb uitnodiging.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Het klinkt kinderachtig, maar het doet me eigenlijk wat doordat iemand me van FB heeft getieft![]()
Iemand die ik best goed ken. Of eigenlijk wel heel goed. Ze was voor werk deze week in NL en hadden gisteravond afgesproken. Ik heb iets verkeerd gevraagd - lastig verhaal maar iets dat ik niet had moeten weten - nou ja het werd geen ruzie ofzo. Excuses aangeboden en zo. Een relatie zou er echt niet inzitten maar de tijd samen koesterde ik best wel. Dus dit voelt echt wel definitief.
Ik had al een kaartje gekocht om volgende week te sturen. Twijfel wat te doen. Nja slechter wordt het niet.
Waarom geen kaartje? Op m'n kerstkaartje kreeg ik ook "🥹"quote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Geen kaartje, appje of fb uitnodiging.
Bellen. Eerlijk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |