Kurkuma kun je eigenlijk nooit te veel gebruiken.quote:Op donderdag 2 februari 2023 17:51 schreef Speedfight het volgende:
Ik heb andijvie stamppot gemaakt maar ik schoot uit met de kurkuma, dus t was helemaal geel.
T smaakte eigenlijk verbazend lekker juist gelukkig.
quote:Op donderdag 2 februari 2023 15:01 schreef golfer het volgende:
Nu: portie kibbeling van onze visjuwelier.
Vanavond: op de huid gebakken zeebaarsfilets (ja, van diezelfde vishandel) en geroosterde waspeen uit de oven met sjalotten en knoflook, bestrooid met olijfolie, salie, karwijzaad, sesamzaad en honing.
Chineesquote:Op donderdag 2 februari 2023 17:43 schreef aloa het volgende:
Gewoon doorgaan met lekker eten!
[ afbeelding ]
Heerlijk! Binnenkort ook maar weer eens maken. Van huis uit ken ik zuurkool stamppot met op het laatst wat witte bonen erdoor toegevoegd. Vind dat erg lekker met spek en het spekvet als jus.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:55 schreef marc0871 het volgende:
Zo. Weer even aardappelen genoeg.
Kon ik weer zuurkool maken.
Lekker!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:57 schreef Sarabi het volgende:
Sharing platters bij VandeStreek Oudegracht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de eerste foto zie je:quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Lekker!
En je was op de ouwe gragg
Wat at je?
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:57 schreef Sarabi het volgende:
Sharing platters bij VandeStreek Oudegracht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Potverquote:Op zaterdag 4 februari 2023 15:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Bitterballen![]()
[ link | afbeelding ]
@:maily
Yup! Nooit meer naar huisquote:Op zaterdag 4 februari 2023 15:40 schreef maily het volgende:
[..]
Potver
En dat op Nationale Frikandellendag![]()
CUL / Oproep om frikpics te maken; "frikandel is hét Nederlandse streetfood"
Ziet er echt prima uit voor een k&k maaltijd!quote:
Wow das een tijd geleden, bittergarnituur. Heerlijkquote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:36 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Yup! Nooit meer naar huis
Trein rijdt toch niet![]()
Er schuiven steeds meer mensen aan, ik plak er nog een dagje Delft aan vast
[ link | afbeelding ]
Die eigenaar is al schat- en schatrijkquote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:59 schreef mascara-klodder het volgende:
Pavarotti maakt een goede omzet vandaag![]()
Eerlijk is eerlijk, de pizza hawaï was serieus lekkerquote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Die eigenaar is al schat- en schatrijk![]()
Ik eet vanavond burritos van Knorr
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 19:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, de pizza hawaï was serieus lekker
Ook Jeroen heeft het naar haar zinAls een baas!
Haa je hebt een heel leuke dag vandaag, lekker genietenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
He, die heb ik van de week gemaakt. Ik heb kipdijfilet gemarineerd in olie/masala/knoflook/peper en de volgende dag geslowcooked in kipbouillon in 5 uur. Daarna de aardappels gekookt in het brouwsel dat uit de slowcooker kwam. Sausje gemaakt, gekookte eieren erin en alles in een pan in de koelkast gezet, voor de volgende dag. Vlak voor het eten de pan op een laag vuurtje opgewarmd. Was werkelijk fantastisch!quote:Op zondag 5 februari 2023 11:15 schreef Karzai het volgende:
koffie kwark en een peer
kaas/salami tosti
Vanavond roti kip
[ afbeelding ]
Heerlijk, ik heb alles gewoon in een pan geflikkerd, staat nu te pruttelenquote:Op zondag 5 februari 2023 17:19 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
He, die heb ik van de week gemaakt. Ik heb kipdijfilet gemarineerd in olie/masala/knoflook/peper en de volgende dag geslowcooked in kipbouillon in 5 uur. Daarna de aardappels gekookt in het brouwsel dat uit de slowcooker kwam. Sausje gemaakt, gekookte eieren erin en alles in een pan in de koelkast gezet, voor de volgende dag. Vlak voor het eten de pan op een laag vuurtje opgewarmd. Was werkelijk fantastisch!
Zag er bij mij ongeveer net zo uit, ik ben alleen zuinig geweest met de peper, omdat ik een gasteetster had, die het niet zo heeft met heet voedsel. Ik vond het wel missen, maar ik doe liever een ander een plezier.quote:Op zondag 5 februari 2023 17:28 schreef Karzai het volgende:
[..]
Heerlijk, ik heb alles gewoon in een pan geflikkerd, staat nu te pruttelen
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 5 februari 2023 13:41 schreef golfer het volgende:
Nog van gisteravond: golfer in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #31
Vanavond: tortelloni gevuld met spek en scamorsakaas, daarbij een saus van zongedroogde tomaten en het binnenste van een runderworst met sjalotten en knoflook en roergebakken Italiaanse groenten met parmezaankaas.
Ik heb dit ook zo erg nodigquote:Op zondag 5 februari 2023 17:19 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
He, die heb ik van de week gemaakt. Ik heb kipdijfilet gemarineerd in olie/masala/knoflook/peper en de volgende dag geslowcooked in kipbouillon in 5 uur. Daarna de aardappels gekookt in het brouwsel dat uit de slowcooker kwam. Sausje gemaakt, gekookte eieren erin en alles in een pan in de koelkast gezet, voor de volgende dag. Vlak voor het eten de pan op een laag vuurtje opgewarmd. Was werkelijk fantastisch!
Wat lekker, bamihap uit eigen cocinaquote:Op maandag 6 februari 2023 12:48 schreef foodlover het volgende:
Na enkele pogingen is het gelukt: zelf bami happen maken.![]()
Heb nu de juiste verhouding tussen bami, roux te pakken en nog zonder gelatine ook. Na een dag opstijven in de koelkast gisteren tot blokken cq repen gesneden en gepaneerd. Los ingevroren en in de avond er een paar gebakken. Yes!
Eerder gisteravond bij de buren een biertje en likeurtje gedronken met daarbij gepofte schijven aardappel en wat geroosterde stukken brood, zo uit hun open haard op een rooster. Beiden met zout, eigen olijfolie en eigen gedroogde oregano.
Vanavond het originele plan van gisteravond: friet, pindasaus. En misschien nog een bamihapje...
quote:Op maandag 6 februari 2023 14:49 schreef golfer het volgende:
Vanavond: opgewarmd restje nasi goreng, gewokte prei en krokant gebakken speklappen.
quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:20 schreef golfer het volgende:
We waren bij Amazing Oriëntal en konden dit niet laten liggen, die eten we dus nu als tussendoortje:
[ afbeelding ]
Goed bezig.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 07:37 schreef Karzai het volgende:
Slechte nacht gehad, lag vanaf 4 uur wakker. zat om half vijf aan de koffie. maar even goed ontbijten om de dag door te komen
sinaasappel limonade, volle kwark met een peer, gekookt ei met ketchup, boterham met zwarte bessenjam, visoliepil en een vitamine D pil
[ afbeelding ]
Zijn goed he. Al eerder gegeten? Lagen toevallig 2 weken geleden bij de Dirk.quote:
Ja heel lekker!! Met wat ketjapquote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Goed bezig.
1 Slechte nacht gaat wel denk, hoop dat je het volhoudt en vannacht beter slaapt.
[..]
Zijn goed he. Al eerder gegeten? Lagen toevallig 2 weken geleden bij de Dirk.
quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:20 schreef golfer het volgende:
Tevens dit daar gekocht:
[ afbeelding ]
Eten we dus vanavond bij gebakken gemarineerde biefstukspiezen, met kruidige krokante aardappeltjes en een botersalade met ei, tomaat en komkommer.
Dankje, eet smakelijk!quote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:39 schreef Kanaroe het volgende:
Vanavond roti kip massala gegeten, goed pittig en met gewone en zoete aardappel.
Het is de schuld van @:Karzai![]()
![]()
P.S. hopelijk slaap je vannacht goed Karzai!
Hier 2 rawitjes, de eerste was niet zo pittig, dus nog maar 1-tje extra en die was behoorlijk heet.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:46 schreef Karzai het volgende:
[..]
Dankje, eet smakelijk!
ik had er maar 2 rode pepers in gedaan hoor dat is wel pittig genoeg
ging wel goed vandaag,
ik eet een afghaans soepje gemaakt door de buurvrouw van mijn moeder met pita broodjes uit het tosti ijzer met gesmolten kaas en sambal
ook geen idee, het ziet er uit en ruikt naar kippensoep, dus dan zal het dat ook wel zijnquote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:56 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Hier 2 rawitjes, de eerste was niet zo pittig, dus nog maar 1-tje extra en die was behoorlijk heet.
Afghaanse soep... geen idee wat dat is, maar soep is meestal goed, en zeker als het je aangeboden word.
Hoe was de shallot saus?quote:
Ik doe dat vaak met een foccaciaquote:Op woensdag 8 februari 2023 12:20 schreef junkiesietze het volgende:
Gister verspakket mosterdsoep gemaakt, was best lekker alleen weinig mosterd smaak. met wat chickenwings erbij.
Vandaag weer want nog halve liter soep over. nog even bedenken wat ik erbij ga eten.
We proefden wel de umamismaak, ik vond het wat aan de vettige kant en sommige hapjes was het mondgevoel wat minder.. het is niet allemaal zacht.quote:
Thanks!quote:Op woensdag 8 februari 2023 14:12 schreef Blues het volgende:
[..]
We proefden wel de umamismaak, ik vond het wat aan de vettige kant en sommige hapjes was het mondgevoel wat minder.. het is niet allemaal zacht.
Koud lekkerder dan warm.
Laatste keer dat ik dat deed, was een jaar of 6 geleden, stopte bij McDrek Zoetermeer voor een Big tasty, had hem voor een kwart op en dacht, wtf ben ik aan het eten. En ik scheurde van de honger. Naar binnen gewurgd en ff naar het toilet, dat stonk verschrikkelijk. Neem liever brood meequote:Op woensdag 8 februari 2023 16:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Beh, moest vanmiddag langs de snelweg snel wat eten. Dus maar even een wrap van Subway genomen. Eerste en laatste keer, wat een bagger is dat zeg. Hier in NL kun je ook nergens wat fatsoenlijks krijgen langs de weg. Of wel?
Big tasty vind ik juist de enige echt lekkere burger daarquote:Op woensdag 8 februari 2023 16:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik dat deed, was een jaar of 6 geleden, stopte bij McDrek Zoetermeer voor een Big tasty, had hem voor een kwart op en dacht, wtf ben ik aan het eten. En ik scheurde van de honger. Naar binnen gewurgd en ff naar het toilet, dat stonk verschrikkelijk. Neem liever brood mee
Interessant! Waarvan is het deeg gemaakt?quote:Op woensdag 8 februari 2023 14:20 schreef ondeugend het volgende:
Verlate lunch
Kha paprikasoep en kha uienbrood.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kha = koolhydraatarm
Zo'n wit bolletje gehaktquote:Op woensdag 8 februari 2023 16:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Beh, moest vanmiddag langs de snelweg snel wat eten. Dus maar even een wrap van Subway genomen. Eerste en laatste keer, wat een bagger is dat zeg. Hier in NL kun je ook nergens wat fatsoenlijks krijgen langs de weg. Of wel?
Amandelmeel.quote:Op woensdag 8 februari 2023 18:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Interessant! Waarvan is het deeg gemaakt?
Pasta is al groen van zichzelf ;pquote:Op donderdag 9 februari 2023 14:27 schreef Speedfight het volgende:
Vanavond ga ik pasta penne spinazie maken met roerbakgroenten en dönervlees
Knorrquote:Op donderdag 9 februari 2023 17:12 schreef Speedfight het volgende:
Pasta is al groen van zichzelf ;p
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Lekkergewone pasta was net zo goed geweest, vind t niet zo bijzonder
E-nummers enzo?quote:
Nee hoor, maar zelf penne met spinazie maken is toch ook simpel te doen en altijd lekkerder dan zo'n k&k van Knorr?quote:
Ja dat is ook zo, het smaakte er niet eens naar haha. In dit geval was echt spinazie toevoegen een beetje een overkill geweest denk ik wel.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor, maar zelf penne met spinazie maken is toch ook simpel te doen en altijd lekkerder dan zo'n k&k van Knorr?
quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:19 schreef golfer het volgende:
Vanavond: op de huid gebakken stukken skrei haasfilets met een tomaat-ei-salade.
O ja die staat hier ook nog in de kast, en soortgelijke wraps liggen in de vriezerquote:Op donderdag 9 februari 2023 17:12 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Pasta is al groen van zichzelf ;p
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Lekkergewone pasta was net zo goed geweest, vind t niet zo bijzonder
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:39 schreef golfer het volgende:
Vanavond voor mij weer een pastamaaltijd met allerlei visjes en garnalen van de vishandel voor mij.
Staat bij ons voor morgen weer op het programma.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:04 schreef Seeburg54 het volgende:
Zelfgemaakte erwtensoep.
Vanmorgen al gebrouwen, dus inmiddels dikke snert waar de lepel rechtop in blijft staan.
Direct zo'n dikke pan vol, kunnen er wel 3x van eten. Ben ik dit weekend ook weer klaar!quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Staat bij ons voor morgen weer op het programma.
Dat zou ik aan de groenteboer in het dorp moeten vragenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 22:11 schreef praadje het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit. Hoe is de tomaat/eisalade aangemaakt?
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 22:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat zou ik aan de groenteboer in het dorp moeten vragen
Zo maak ik 'm al jaren. Simpel maar lekkerquote:Op vrijdag 10 februari 2023 22:17 schreef praadje het volgende:
[..]Ik ga eens wat proberen met slasaus/peper en zout en een uitje. Dan kom ik al een heel eind denk ik.
Die zijn om op te vretenquote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik doe het even zo nu en vanavond. Lekker snacken
[ link | afbeelding ]
En ipv dat ik 1 Teckel heb die me het eten de mond uitkijkt heb ik er de komende 10 dagen 2
[ link | afbeelding ]
Aaah, wat een schatjesquote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik doe het even zo nu en vanavond. Lekker snacken
[ link | afbeelding ]
En ipv dat ik 1 Teckel heb die me het eten de mond uitkijkt heb ik er de komende 10 dagen 2
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 11 februari 2023 13:22 schreef golfer het volgende:
Vanavond (en nog een paar dagen?) zelfgemaakte erwtensoep met krabbetjes, slagersrookworst en katenspek op roggebrood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |