abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 februari 2023 @ 07:55:10 #1
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207815496
quote:
Premier Mark Rutte kan zich voorstellen dat sommige uitspraken van kabinetsleden over ongevaccineerden tijdens de coronacrisis als hard zijn ervaren. Ook had hij achteraf gezien misschien meer moeten luisteren naar de mensen die het oneens waren met de coronamaatregelen.

"Misschien onbedoeld, maar zeker niet bedoeld", antwoordde Rutte op de vraag van Caroline van der Plas (BBB) of het kabinet te hardvochtig was over ongevaccineerden of te weinig in gesprek ging met deze mensen. Er zijn binnen het kabinet wel felle debatten geweest. "Zeker over de coronapas", aldus Rutte.
De Tweede Kamer debatteerde woensdag over het eerste rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV), dat alweer bijna een jaar geleden verscheen.
Van der Plas stipte het wantrouwen in de politiek aan dat de coronacrisis feilloos blootlegde. Vanuit de overheid werd steevast gehamerd op het belang van vaccineren om de pandemie te bestrijden.
Er is nooit sprake geweest van vaccinatiedwang, al scheelde het weinig of de coronapas werd verplicht voor bijvoorbeeld de horeca. Daarmee zou een duidelijk onderscheid worden gemaakt tussen de rechten van gevaccineerden en ongevaccineerden.
Rutte: "Er waren dwingende redenen om dat onderscheid wel te maken. Dat kan leiden tot een gevoel van uitsluiting. Daar moet je het gesprek over aangaan."

'Zal best weleens fout zijn gegaan'
De groep mensen die zich om welke reden dan ook niet wilden laten vaccineren, werd gedurende de crisis steeds luidruchtiger met protesten en anti-overheidscampagnes. Vanuit het kabinet werd de kritiek op deze groep ook steeds harder.

Met name toenmalig minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge hield zich niet in. "Het heeft iets decadents om te denken dat je kunt bedanken voor het enige middel dat ons uit deze crisis helpt", zei de Jonge in de zomer in een interview met NU.nl.

Dit soort uitspraken leidde volgens Van der Plas tot polarisatie en voedde het wantrouwen in de politiek. "Als je mensen van je afdrijft, gaan ze zich in eigen groepen bewegen en worden ze bevestigd in hun eigen gelijk. Ze communiceren niet meer met de overheid omdat ze die niet meer vertrouwen."

Rutte reageerde dat hij destijds met iedereen het gesprek aanging. Daarbij probeerde hij zo zorgvuldig mogelijk zijn woorden te kiezen. "Maar je moet oppassen met wat je zegt. Dat zal best weleens fout zijn gegaan."

'Gezondheid verpleeghuispersoneel in de waagschaal gezet'
De Onderzoeksraad kraakte harde noten over de situatie in de verpleeghuizen. Daar voltrok zich een "stille ramp" omdat het kabinet de ouderen aldaar uit het oog verloor, concludeerde de onderzoekers.

Tijdens het debat woensdagavond ontstond een felle discussie tussen Rutte en oppositiepartijen over waarom het personeel in deze tehuizen niet beter beschermd werd met bijvoorbeeld het dragen van mondkapjes aan het begin van de coronacrisis in het voorjaar van 2020.
Dat had niet te maken met een schaarste aan beschermingsmiddelen, bezwoer Rutte. Het was een gevolg van een advies van het Outbreak Management Team (OMT). Op basis daarvan werden richtlijnen opgesteld door het RIVM. Dat was weer op verzoek van de verpleeghuissector zelf.

Die uitleg kon sommige partijen niet bekoren. Fleur Agema (PVV) beschuldigde Rutte van liegen. Dat viel bij de premier weer verkeerd. "Dan ben ik uitgepraat." De PVV'er moest wat hem betreft dan maar een motie van wantrouwen indienen.

Dat gebeurde uiteindelijk niet. "Hoewel ik dat op zich wel zou kunnen onderbouwen", zei Agema aan het einde van het debat. "In de beginperiode zijn de verpleeghuismedewerkers volkomen ten onrechte achtergesteld ten opzichte van ziekenhuismedewerkers. Daarmee is hun gezondheid in de waagschaal gesteld."
https://www.nu.nl/politie(...)ngevaccineerden.html

Tja, de enige minister die tegen hem in ging (Mona Keijzer) die flikkerde hij er persoonlijk uit.

Het lijkt op een mea culpa, maar deze dag zal hij te zijner tijd wel weer vergeten zijn.

Komt die parlementaire enquête nog eens?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207815575
quote:
"Het heeft iets decadents om te denken dat je kunt bedanken voor het enige middel dat ons uit deze crisis helpt"
En dan vandaag de dag ontkennen mensen dat zoiets ooit is gezegd. Nee het vaccin was altijd al om te zorgen dat je minder ziek zou worden.

Het werd gebracht als enige uitweg. Het moest. Als je het niet nam, was je een egoist en verantwoordelijk voor de coronamaatregelen die de rest van het land raakten.

Vergeten doe ik misschien wel, vergeven niet.
pi_207815688
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 07:55 schreef thedeedster het volgende:
Tja, de enige minister die tegen hem in ging (Mona Keijzer) die flikkerde hij er persoonlijk uit.
Nee.

Mona Keijzer werd er niet uitgeknikkerd omdat ze tegen hem in ging, maar omdat met dat Telegraaf-inteviewtje een dag na het besluit aan het besluit ging lopen zagen. In strijd met het homogeniteitsbeginsel dus. Na overleg met de vicepremiers besloot Rutte toen om haar aan Willy voor te dragen voor ontslag. Dat is wat anders dan iemand 'eruit flikkeren omdat ze tegen Rutte in ging'.. Ze was overigens ook geen minister maar staatssecretaris.
  donderdag 2 februari 2023 @ 08:27:56 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207815711
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 08:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
En dan vandaag de dag ontkennen mensen dat zoiets ooit is gezegd. Nee het vaccin was altijd al om te zorgen dat je minder ziek zou worden.

Het werd gebracht als enige uitweg. Het moest. Als je het niet nam, was je een egoist en verantwoordelijk voor de coronamaatregelen die de rest van het land raakten.

Vergeten doe ik misschien wel, vergeven niet.
Het is toch ook wel een klein beetje zo? :@

De druk op de IC’s was gigantisch. Na de start van de vaccinatiecampagne zag je al vrij snel een positief effect op de opnames en de IC-bezetting.
  donderdag 2 februari 2023 @ 08:31:07 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207815740
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 08:24 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nee.

Mona Keijzer werd er niet uitgeknikkerd omdat ze tegen hem in ging, maar omdat met dat Telegraaf-inteviewtje een dag na het besluit aan het besluit ging lopen zagen. In strijd met het homogeniteitsbeginsel dus. Na overleg met de vicepremiers besloot Rutte toen om haar aan Willy voor te dragen voor ontslag. Dat is wat anders dan iemand 'eruit flikkeren omdat ze tegen Rutte in ging'.. Ze was overigens ook geen minister maar staatssecretaris.
Oeps, je hebt gelijk. :@
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207815775
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 07:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/politie(...)ngevaccineerden.html

Tja, de enige minister die tegen hem in ging (Mona Keijzer) die flikkerde hij er persoonlijk uit.

Het lijkt op een mea culpa, maar deze dag zal hij te zijner tijd wel weer vergeten zijn.

Komt die parlementaire enquête nog eens?

Sterker nog! Er komen tribunalen!
pi_207815779
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 08:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Het is toch ook wel een klein beetje zo? :@

De druk op de IC’s was gigantisch. Na de start van de vaccinatiecampagne zag je al vrij snel een positief effect op de opnames en de IC-bezetting.
Onder de dertig lag er bijna niemand op de IC. Ik heb 0 prikken gehad en me geen moment verantwoordelijk gevoeld voor de maatregelen of situatie in de ziekenhuizen. Als ik al covid gehad heb heb ik het nieteens gemerkt ben de afgelopen jaren niet ziek geweest.
pi_207815942
Heat of the moment.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 februari 2023 @ 09:04:10 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207816000
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 07:55 schreef thedeedster het volgende:
"Het heeft iets decadents om te denken dat je kunt bedanken voor het enige middel dat ons uit deze crisis helpt", zei de Jonge in de zomer in een interview met NU.nl.
Precies.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207816016
Boeiend. Corona is al een tijdje voorbij. Tijd kunnen ze nuttiger besteden.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_207816058
Wel terecht. Types zoals de wappies zijn een gevaar voor de samenleving, naast dat het een onderlaag is die aan het overheidsinfuus zit.
pi_207816060
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 08:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Het is toch ook wel een klein beetje zo? :@

De druk op de IC’s was gigantisch. Na de start van de vaccinatiecampagne zag je al vrij snel een positief effect op de opnames en de IC-bezetting.
Dat is niet helemaal waar. Sterker nog, dat is helemaal niet waar.

Ga maar na, de zomer van 2020 was er nog geen vaccinatie en kon heel veel. De zomer van 2021 was er wel gevaccineerd (nog niet iedereen), maar waren overal hele strenge maatregelen om te mogen reizen.

En de problemen verdwenen pas echt in 2022, toen omicron de dominante variant werd. En die problemen verdwenen net zo hard in een land als Nederland waar veel mensen gevaccineerd waren, als in b.v. Rusland, waar helemaal niet zoveel mensen gevaccineerd waren en die als zodanig geregistreerd stonden dat ook nog gewoon alleen op papier waren.

Achteraf is ook gebleken dat voor het besmet raken en een ander besmetten een vaccinatie weinig uitmaakte. Je werd er minder ziek van... ok. Als je dan vervolgens weet dat een vaccinatie heel goed werkt bij iemand die een gezond immuunsysteem heeft en weinig uithaalt bij mensen die een zwak gestel hebben, dan kun je zo bedenken dat vaccinatie weinig effect heeft gehad op het verloop van de pandemie.

En dat klopt dan weer precies met wat we zien: na omicron was de strijd gestreden, zowel daar waar veel gevaccineerd was, als daar waar nauwelijks gevaccineerd was.

Ook China, die pas heel laat de zero covid lieten gaan heeft alleen maar even een piek in de besmettingen gehad en daar is nu ook niets meer aan de hand (ondanks al het doemdenken). En het Chinese vaccin is ongeveer net zo effectief als bidden.

Kortom: Rutte staat hier de kamer gewoon weer voor te liegen (net als alle andere overheden). Ze hebben op basis van verkeerde inschattingen verkeerd gehandeld en alles wat ze gedaan hebben heeft zo goed als niets uitgehaald. Ok, de oversterfte in het begin wat lager gekregen. En die hebben we nu.

Wereldwijd meer dan 10.000 miljard weggegooid (waarvan overigens meer dan de helft is gestolen door mensen die mogelijkheden zagen).
pi_207816062
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 08:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Het is toch ook wel een klein beetje zo? :@

De druk op de IC’s was gigantisch. Na de start van de vaccinatiecampagne zag je al vrij snel een positief effect op de opnames en de IC-bezetting.
Er is iets voor te zeggen ja. Maar het brengen als de enige oplossing? Toen gevaccineerden weer losgingen in de QR horeca liep het opnieuw uit de hand.

Als een ongevaccineerde zoals een typische fokker 6 dagen per week op de zolderkamer zat, zou hij waarschijnlijk minder mensen besmetten.
pi_207816126
quote:
Er is nooit sprake geweest van vaccinatiedwang, al scheelde het weinig of de coronapas werd verplicht voor bijvoorbeeld de horeca. Daarmee zou een duidelijk onderscheid worden gemaakt tussen de rechten van gevaccineerden en ongevaccineerden.
8)7
pi_207816145
De antivax wappies zijn nog steeds dagelijks bezig met corona en vaccins.
pi_207816227
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:23 schreef Gehrman het volgende:
De antivax wappies zijn nog steeds dagelijks bezig met corona en vaccins.
Noem jij nou de tweede kamer 'antivax wappies'?
pi_207816242
Dat wisten mark en hugo ook tijdens die tijd. Regeren bij decreet en alleen voor de bühne naar de kamer. Dat was ook precies de bedoeling.

Dus waarom nu schijnheilig sorry zeggen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Overall beste user 2022 donderdag 2 februari 2023 @ 09:42:52 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207816315
Wat een gelul. Hij is misschien te hard geweest tegen mensen die zich wèl lieten vaccineren en desondanks toch in lockdown moesten, maar dat hij die anti-vaxxers verplichtte thuis te zitten is hem juist niet kwalijk te nemen. Dus als hij al sorry zegt biedt hij zijn excuses aan de verkeerde mensen aan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 2 februari 2023 @ 09:43:41 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207816325
Wat ik van die TT niet begrijp is da
pi_207816341
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:23 schreef Gehrman het volgende:
De antivax wappies zijn nog steeds dagelijks bezig met corona en vaccins.
Het liet toch wel heel duidelijk zien wat voor debielen er ook nog in Nederland wonen. Dat is ook een positief bij-effect van het einde van de pandemie, dat die mensen weer uit beeld zijn.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 2 februari 2023 @ 09:47:52 #21
319979 Fok-it
All is well
pi_207816372
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:45 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Het liet toch wel heel duidelijk zien wat voor debielen er ook nog in Nederland wonen. Dat is ook een positief bij-effect van het einde van de pandemie, dat die mensen weer uit beeld zijn.
Uit beeld? Ze hebben een groter podium dan wie dan ook. En focussen zich gewoon op andere wappie-onderwerpen. De corona-crisis was juist ideaal voor dit soort figuren
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207816409
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Uit beeld? Ze hebben een groter podium dan wie dan ook. En focussen zich gewoon op andere wappie-onderwerpen. De corona-crisis was juist ideaal voor dit soort figuren
Die groep was er altijd al. Die stemmen nu op BBB of Forum.

Ze vormen niet de meerderheid gezien ook het feit dat de vaccinatie graad van de basis prik meer dan 80% was. :)

Ze zijn zo boos, omdat ze tot een groep behoren die niets te vertellen heeft in de maatschappij. Ze leven aan de onderkant van de samenleving die niemand iets boeit.
pi_207816424
Er gaan geruchten dat Rutte houdt van 'BBW'. Caroline heeft toegezegd op Rutte zijn gezicht te gaan zitten, als hij zijn excuus zou aanbieden. Let op: het zijn geruchten. In de wandelgangen.
pi_207816483
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:42 schreef Ulx het volgende:
Wat een gelul. Hij is misschien te hard geweest tegen mensen die zich wèl lieten vaccineren en desondanks toch in lockdown moesten, maar dat hij die anti-vaxxers verplichtte thuis te zitten is hem juist niet kwalijk te nemen. Dus als hij al sorry zegt biedt hij zijn excuses aan de verkeerde mensen aan.
Op basis waarvan meen jij, achteraf bezien met de kennis van nu, dat gevaccineerden niet in lockdown hadden gehoeven, waar dat op enig moment wel noodzakelijk was voor niet gevaccineerden?
pi_207816507
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 08:07 schreef Sapstengel het volgende:

Vergeten doe ik misschien wel, vergeven niet.
Ze wisten niet beter.
In mijn boek is vergeten gelijk aan vergeven en omgekeerd.
  donderdag 2 februari 2023 @ 10:03:04 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207816536
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:35 schreef Red_85 het volgende:
Dat wisten mark en hugo ook tijdens die tijd. Regeren bij decreet en alleen voor de bühne naar de kamer. Dat was ook precies de bedoeling.

Dus waarom nu schijnheilig sorry zeggen?
Misschien komen er herstelbetalingen richting het Nederlandse volk?
pi_207816553
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:00 schreef LightCity het volgende:

[..]
Ze wisten niet beter.
In mijn boek is vergeten gelijk aan vergeven en omgekeerd.
Jij bent er nog dagelijks woedend om ofzo?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207816609
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:52 schreef theunderdog het volgende:
Er gaan geruchten dat Rutte houdt van 'BBW'. Caroline heeft toegezegd op Rutte zijn gezicht te gaan zitten, als hij zijn excuus zou aanbieden. Let op: het zijn geruchten. In de wandelgangen.
Morbide obesitas in de 2e kamer zou verboden moeten zijn. Hoe kan je verwachten dat iemand die zo slecht voor zichzelf zorgt, goed voor een ander zal zorgen. Die zit daar ook om de belangen van alle boerenclubjes te verdedigen. Zal wel volgeprikt zijn met steekpenningen. :Y

Er moet naast een kiesdrempel ook een BMI drempel komen. :Y
pi_207816616
Rutte regeert als een maffialeider. Niks notuleren, archieven verwijderen, regeren met belletjes en diners, kritische journalisten niet te woord staan, informatie achterhouden voor de kamer, WOB verzoeken negeren, etcetera etcetera. Na 12 jaar alleen maar omringen met ja-knikkers. Zeer hardvochtig naar critici (zie Mona Keijzer).

Pure machtswellusteling. Pathologische leugenaar. Hangt graag de stoere staatsman uit in het buitenland.

Maar ja, wie doet 'm wat? Ik heb echt het gevoel dat we in een soort semi-dictatuur wonen.
  donderdag 2 februari 2023 @ 10:11:49 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207816695
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:07 schreef Homey het volgende:
Rutte regeert als een maffialeider. Niks notuleren, archieven verwijderen, regeren met belletjes en diners, kritische journalisten niet te woord staan, informatie achterhouden voor de kamer, WOB verzoeken negeren, etcetera etcetera. Na 12 jaar alleen maar omringen met ja-knikkers. Zeer hardvochtig naar critici (zie Mona Keijzer).

Pure machtswellusteling. Pathologische leugenaar. Hangt graag de stoere staatsman uit in het buitenland.

Maar ja, wie doet 'm wat? Ik heb echt het gevoel dat we in een soort semi-dictatuur wonen.
Misschien kan het leger een staatsgreep plegen.

Moeten ze wel hard 'pang pang' roepen want de munitie is op.
pi_207816721
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 08:37 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Onder de dertig lag er bijna niemand op de IC. Ik heb 0 prikken gehad en me geen moment verantwoordelijk gevoeld voor de maatregelen of situatie in de ziekenhuizen. Als ik al covid gehad heb heb ik het nieteens gemerkt ben de afgelopen jaren niet ziek geweest.
Dito, ik heb het idee dat ik het wel een keer gehad heb, daar ik de bekende symptomen voorbij zag komen, maar langer dan een dag of 3 heeft het niet geduurd. Ik heb me al die tijd keurig aan de regels gehouden, ging nergens heen zonder mondkapje, maar die vaccinaties heb ik geweigerd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_207816825
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:07 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Morbide obesitas in de 2e kamer zou verboden moeten zijn. Hoe kan je verwachten dat iemand die zo slecht voor zichzelf zorgt, goed voor een ander zal zorgen. Die zit daar ook om de belangen van alle boerenclubjes te verdedigen. Zal wel volgeprikt zijn met steekpenningen. :Y

Er moet naast een kiesdrempel ook een BMI drempel komen. :Y
Oneens. Ik heb ook een bbw-fetisj.
pi_207816827
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 08:37 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Onder de dertig lag er bijna niemand op de IC. Ik heb 0 prikken gehad en me geen moment verantwoordelijk gevoeld voor de maatregelen of situatie in de ziekenhuizen. Als ik al covid gehad heb heb ik het nieteens gemerkt ben de afgelopen jaren niet ziek geweest.
Ook een opmerkelijk feit: op de IC lagen bijna alleen maar allochtonen. In sommige ziekenhuizen in de randstad voor 100%. Vaak met overgewicht en een slechte conditie. Ongevaccineerd ook.

Wat ik hiermee wil zeggen; de groep voor wie het echt gevaarlijk was, was een selecte groep. Maar de overheid deed alsof het virus voor iedereen in de samenleving supergevaarlijk was. Dat was onzin.
pi_207816864
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:00 schreef LightCity het volgende:

Ze wisten niet beter.

Deels. Maar op zeker moment wel. Zeker nu. En toch zie je niet dat daar gewoon open over wordt gedaan. Dat vind ik wel verrassend. Maar goed, je ziet het met heel veel dossiers. Ook bij de toeslagenaffaire geldt dat men in eerste instantie niet door had wat er mis zat, maar toen men het wist ook in eerste instantie er glashard over werd gelogen.

En dan vragen ze zich af waarom steeds meer mensen de politiek niet vertrouwen. Nou, daarom!
pi_207816923
Ja..het was een mooie tijd.
Definitely not CIA
pi_207816938
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Deels. Maar op zeker moment wel. Zeker nu. En toch zie je niet dat daar gewoon open over wordt gedaan. Dat vind ik wel verrassend. Maar goed, je ziet het met heel veel dossiers. Ook bij de toeslagenaffaire geldt dat men in eerste instantie niet door had wat er mis zat, maar toen men het wist ook in eerste instantie er glashard over werd gelogen.

En dan vragen ze zich af waarom steeds meer mensen de politiek niet vertrouwen. Nou, daarom!
Uiteindelijk gaan ze zelf in de spiegel moeten kijken en gaan ze er hopelijk iets uit leren.
pi_207816945
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 08:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
En dan vandaag de dag ontkennen mensen dat zoiets ooit is gezegd. Nee het vaccin was altijd al om te zorgen dat je minder ziek zou worden.

Het werd gebracht als enige uitweg. Het moest. Als je het niet nam, was je een egoist en verantwoordelijk voor de coronamaatregelen die de rest van het land raakten.

Vergeten doe ik misschien wel, vergeven niet.
Is toch gewoon waar gebleken?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207817020
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:30 schreef LightCity het volgende:

[..]
Uiteindelijk gaan ze zelf in de spiegel moeten kijken en gaan ze er hopelijk iets uit leren.
Het wordt alleen maar erger met de politiek. Dus ik heb die hoop totaal niet.
pi_207817089
Trouwens, Rutte zegt dit alleen maar om kiezers te paaien. Er zijn weer verkiezingen op 15 maart.

Helaas zullen mensen hier weer intrappen en weer op Rutte stemmen.
pi_207817363
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Misschien komen er herstelbetalingen richting het Nederlandse volk?
Dat mag ik hopen ja.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207817375
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:52 schreef theunderdog het volgende:
Er gaan geruchten dat Rutte houdt van 'BBW'. Caroline heeft toegezegd op Rutte zijn gezicht te gaan zitten, als hij zijn excuus zou aanbieden. Let op: het zijn geruchten. In de wandelgangen.
Waar het hart vol van is loopt de mond van over...

M'n koffie :r
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207817443
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 11:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waar het hart vol van is loopt de mond van over...

M'n koffie :r
Voor hart- en vaatziekten ben je bij de bbb-mevrouw wel aan het goede adres ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207817527
quote:
6s.gif Op donderdag 2 februari 2023 11:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Voor hart- en vaatziekten ben je bij de bbb-mevrouw wel aan het goede adres ja.
Is ze ziek dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207817547
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 11:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Is ze ziek dan?
Dat misschien niet, maar gezond is anders.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 2 februari 2023 @ 11:15:47 #45
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207817571
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar. Sterker nog, dat is helemaal niet waar.

Ga maar na, de zomer van 2020 was er nog geen vaccinatie en kon heel veel. De zomer van 2021 was er wel gevaccineerd (nog niet iedereen), maar waren overal hele strenge maatregelen om te mogen reizen.

En de problemen verdwenen pas echt in 2022, toen omicron de dominante variant werd. En die problemen verdwenen net zo hard in een land als Nederland waar veel mensen gevaccineerd waren, als in b.v. Rusland, waar helemaal niet zoveel mensen gevaccineerd waren en die als zodanig geregistreerd stonden dat ook nog gewoon alleen op papier waren.

Achteraf is ook gebleken dat voor het besmet raken en een ander besmetten een vaccinatie weinig uitmaakte. Je werd er minder ziek van... ok. Als je dan vervolgens weet dat een vaccinatie heel goed werkt bij iemand die een gezond immuunsysteem heeft en weinig uithaalt bij mensen die een zwak gestel hebben, dan kun je zo bedenken dat vaccinatie weinig effect heeft gehad op het verloop van de pandemie.

En dat klopt dan weer precies met wat we zien: na omicron was de strijd gestreden, zowel daar waar veel gevaccineerd was, als daar waar nauwelijks gevaccineerd was.

Ook China, die pas heel laat de zero covid lieten gaan heeft alleen maar even een piek in de besmettingen gehad en daar is nu ook niets meer aan de hand (ondanks al het doemdenken). En het Chinese vaccin is ongeveer net zo effectief als bidden.

Kortom: Rutte staat hier de kamer gewoon weer voor te liegen (net als alle andere overheden). Ze hebben op basis van verkeerde inschattingen verkeerd gehandeld en alles wat ze gedaan hebben heeft zo goed als niets uitgehaald. Ok, de oversterfte in het begin wat lager gekregen. En die hebben we nu.

Wereldwijd meer dan 10.000 miljard weggegooid (waarvan overigens meer dan de helft is gestolen door mensen die mogelijkheden zagen).
Jeetje, ik weet niet waar ik moet beginnen, maar je eerste argument over de zomer van 2020 is best logisch te verklaren. We kwamen uit een extreme lockdown waar iedereen zich ook echt goed aan hield waardoor de contactmomenten en de besmettingen echt tot vrijwel 0 werden gereduceerd. Nogal logisch dat we in de zomer nergens last van hadden. Maar ga eens een paar maanden later kijken? Dan zie je weer een extreme stijging.
pi_207817890
quote:
2s.gif Op donderdag 2 februari 2023 11:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat misschien niet, maar gezond is anders.
Dat toch zeker inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207818881
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 11:15 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Jeetje, ik weet niet waar ik moet beginnen, maar je eerste argument over de zomer van 2020 is best logisch te verklaren. We kwamen uit een extreme lockdown waar iedereen zich ook echt goed aan hield waardoor de contactmomenten en de besmettingen echt tot vrijwel 0 werden gereduceerd. Nogal logisch dat we in de zomer nergens last van hadden. Maar ga eens een paar maanden later kijken? Dan zie je weer een extreme stijging.
Voor deze periode vind ik een excuus wel op zijn plaats. Het doen alsof alles opgelost was. Het afschalen van extra ggz werknemers, niet opschalen bedden. Illustratief was misschien wel het bloemetje voor de gebarentolk als afsluiting van deze periode. Echt nul visie wat er kon gaan komen
pi_207819018
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:41 schreef stalybridge het volgende:
Voor deze periode vind ik een excuus wel op zijn plaats.
Voor de hele periode 2020-winter 2022 zou dit op zijn plaats zijn als het gaat om de afhandeling corona.

Niets ging goed. Ze namen het
- Verkeerde besluit
- Besluit te laat
- Goede besluit te laat.

Met polarisatie, uitsluiting, onnoemelijke maatschappelijke schade en slachtoffers tot gevolg. 'We zaten in een crisissituatie' geldt niet meer als je na een half jaar nog met je handen in het haar zit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207819136
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 11:15 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Jeetje, ik weet niet waar ik moet beginnen, maar je eerste argument over de zomer van 2020 is best logisch te verklaren. We kwamen uit een extreme lockdown waar iedereen zich ook echt goed aan hield waardoor de contactmomenten en de besmettingen echt tot vrijwel 0 werden gereduceerd. Nogal logisch dat we in de zomer nergens last van hadden. Maar ga eens een paar maanden later kijken? Dan zie je weer een extreme stijging.
Is dat nou echt het enige wat je tegen mijn gehele post kan aanvoeren?

Het is niet dat je ongelijk hebt, alleen sprak ik niet alleen over Nederland. Jij wel. Dus je reageert niet eens op wat ik daadwerkelijk schrijf. Ik ben zelf zomer 2020 naar een regio gegaan waar op dat moment de besmettingen wel lekker aan het pieken waren, dus ik weet dat de situatie in Nederland zeker niet in heel Europa, laat staan wereldwijd, gold.

Maar zelfs dan: de extreme lockdowns bleven in Nederland tot (even uit mijn hoofd) medio januari 2022. Terwijl de grootste bulk reeds september 2021 gevaccineerd was.

Het omslagpunt viel wereldwijd samen met de opkomst van omicron. Er is geen enkele correlatie tussen vaccinatiegraad en omslagpunt te ontdekken. Net zo min als dat er in de VS tussen vergelijkbare staten met DEM regime en GOP regime een correlatie te ontdekken valt in besmettingen, doden, enz.

None.

En reageer eens op China. Want ik neem aan dat je weet dat het Chinese vaccin echt compleet prut is. Kun je je de recente paniek nog herinneren? Wat is daar nou echt van terecht gekomen? Korte besmettingspiek en dat was het dan.

Ik ben overigens allesbehalve een antivaxxer. Maar dat het coronavaccin het verschil heeft gemaakt is een stelling die lijnrecht staat op de beschikbare data. Eigenlijk moet je gewoon constateren dat men in hele korte tijd een poging heeft gewaagd die niet is geslaagd, maar dat dit soort virussen nu eenmaal na ongeveer 2 jaar uitdoven in ernst. Waarbij je natuurlijk op dat laatste geen zekerheid hebt, dus logisch dat men die poging heeft gewaagd (al begrijp ik van deskundigen dat bij een coronavirus de kans dat een vaccinatie het virus zou uitroeien sowieso al nihil was, maar daar weet ik dan weer te weinig van, ik ben beter in achteraf lullen).
pi_207819165
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:41 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Voor deze periode vind ik een excuus wel op zijn plaats. Het doen alsof alles opgelost was. Het afschalen van extra ggz werknemers, niet opschalen bedden. Illustratief was misschien wel het bloemetje voor de gebarentolk als afsluiting van deze periode. Echt nul visie wat er kon gaan komen
Men had toen inderdaad beter na kunnen denken. De eerste reactie was achteraf bezien ook niet zo geweldig en enorm ingegeven door wat de Chinezen deden, maar dat was toch echt het moment om ons te gaan richten op puur de kwetsbaren.
  donderdag 2 februari 2023 @ 13:01:04 #51
307622 Perox
(niet de echte)
pi_207819188
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Voor de hele periode 2020-winter 2022 zou dit op zijn plaats zijn als het gaat om de afhandeling corona.

Niets ging goed. Ze namen het
- Verkeerde besluit
- Besluit te laat
- Goede besluit te laat.

Met polarisatie, uitsluiting, onnoemelijke maatschappelijke schade en slachtoffers tot gevolg. 'We zaten in een crisissituatie' geldt niet meer als je na een half jaar nog met je handen in het haar zit.
Dit, en iedereen die kritisch was als wappie wegzetten. Zeer kwalijk. Ik ben altijd kritisch geweest over het coronabeleid en vaccins, maar ik voel me totaal geen wappie. Maar het komt het kabinet goed uit als kritische mensen allemaal in het hoekje Willem Engel kunnen worden geduwd. Die hele term wappie is gewoon een instrument.

Terwijl er gewoon nog steeds allerlei gerede twijfels zijn over vanalles.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207819279
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 08:24 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nee.

Mona Keijzer werd er niet uitgeknikkerd omdat ze tegen hem in ging, maar omdat met dat Telegraaf-inteviewtje een dag na het besluit aan het besluit ging lopen zagen. In strijd met het homogeniteitsbeginsel dus. Na overleg met de vicepremiers besloot Rutte toen om haar aan Willy voor te dragen voor ontslag. Dat is wat anders dan iemand 'eruit flikkeren omdat ze tegen Rutte in ging'.. Ze was overigens ook geen minister maar staatssecretaris.
Over de regels tav het functioneren van het kabinet gesproken, dat besluit om haar te ontslaan was niet door de ministerraad genomen zoals de wet voorschrijft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207819355
_O-

Die leugenachtige smeerlappen kunnen en mogen hun excuses in hun arm injecteren.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207819364
Niks over dat het kabinet desinformatie verspreidde over de vaccinaties? Over het feit dat met Dansen met Janssen het verkopen van die experimentele vaccins belangrijk was dan epidemiebestrijding en De Jonge met die actie vele mensen opzettelijk heeft laten besmetten omdat de vaccins nog geen bescherming boden en hij zo weer een lockdown kon doen. Hoeveel doden heeft hij daarmee veroorzaakt? Nul waarschijnlijk, maar niet volgens zijn eigen logica.

En waar zijn de excuses voor het inzetten van noodwetgeving tegen de horeca, terwijl die nood niet bestond maar het slechts erom ging dat de PCR-cijfers zover daalden dat Nederlanders op vliegvakantie naar het buitenland konden?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207819453
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Niks over dat het kabinet desinformatie verspreidde over de vaccinaties?
Gaan ze nooit toegeven. Zelfs niet een 'achteraf bleek het niet juist'.

Dat kan ook makkelijk, omdat het grootste deel van de Nederlandse bevolking helemaal niet door heeft dat het officiële narratief niet kan kloppen. De meesten denken nog echt dat de vaccinatie het verschil heeft gemaakt, dat mondkapjes echt hielpen, dat de lockdowns niet te voorkomen waren, enz.
pi_207819579
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gaan ze nooit toegeven. Zelfs niet een 'achteraf bleek het niet juist'.

Dat kan ook makkelijk, omdat het grootste deel van de Nederlandse bevolking helemaal niet door heeft dat het officiële narratief niet kan kloppen. De meesten denken nog echt dat de vaccinatie het verschil heeft gemaakt, dat mondkapjes echt hielpen, dat de lockdowns niet te voorkomen waren, enz.
Ja, je ziet dat het woord Omikron angstvallig vermeden wordt door de overheid en bijbehorende propagandabubbel. Zonder Omikron moesten we nog steeds het NOS journaal raadplegen om te weten wie waar op de bank mocht zitten voor het vieren van je verjaardag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207819617
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:41 schreef Homey het volgende:
Trouwens, Rutte zegt dit alleen maar om kiezers te paaien. Er zijn weer verkiezingen op 15 maart.

Helaas zullen mensen hier weer intrappen en weer op Rutte stemmen.
Wat is de beste optie om op te stemmen?
pi_207819695
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:29 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Wat is de beste optie om op te stemmen?
Sowieso niet op Rutte of Kaag. Die moeten weg.

Dan kijk je naar de rest. Splinterpartijen hebben geen zin, weggegooide stemmen. Die gaan nooit regeren.

PVV is te extreem en een oppositiepartij pur sang. Die willen geen verantwoordelijkheid nemen. Wilders mag van mij met pensioen, zit er al te lang. FvD is te pro-putin en heeft niks met praktische problemen van burgers. Een te (complot)theoretische partij. Hebben zichzelf in de marge gewerkt.

GL en PvdA zijn controlled opposition, plakken teveel tegen VVD/D66 aan. Een stem op hen is feitelijk een stem op Rutte of Kaag. Niet doen dus. Ook veel te woke.

Dan blijft over: als je links bent kan je op SP stemmen. Als je rechts bent is JA21 of BBB een optie.

Dit zijn partijen die in een coalitie kunnen zitten zonder Rutte of Kaag erin. Dan kan je echt een andere koers varen.

Gaan zij het beter doen? Dat is een verkeerde vraag. Immers, slechter dan Rutte of Kaag kan niet. Je kan er dus alleen maar op vooruit. En je stuurt Rutte en Kaag eindelijk weg. win-win.
pi_207819875
Zijn er binnenkort verkiezingen of zo?
pi_207819891
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:53 schreef YStec het volgende:
Zijn er binnenkort verkiezingen of zo?
Ah.


15 maart 2023:
• Provinciale Statenverkiezingen
• Waterschapsverkiezingen
• Eilandsraadsverkiezingen
• Kiescollegeverkiezingen

30 mei 2023:
• Eerste Kamerverkiezingen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2023 13:55:05 ]
pi_207819892
Ware cliffhanger deze TT
pi_207819944
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:36 schreef Homey het volgende:

Dan blijft over: als je links bent kan je op SP stemmen. Als je rechts bent is JA21 of BBB een optie.

Dit zijn partijen die in een coalitie kunnen zitten zonder Rutte of Kaag erin. Dan kan je echt een andere koers varen.

Gaan zij het beter doen? Dat is een verkeerde vraag. Immers, slechter dan Rutte of Kaag kan niet. Je kan er dus alleen maar op vooruit. En je stuurt Rutte en Kaag eindelijk weg. win-win.
Jij hebt niet door dat BBB een lobby van en voor de landbouwindustrie is en niks anders?

Ik zie Omtzigt wel graag groter worden. Dat zou voor mij wel werken, de rest zijn weggooi partijtjes.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 2 februari 2023 @ 14:11:34 #63
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_207820063
-XOXO- Je maintiendrai
pi_207820098
Opdat we niet vergeten.
Hier op het forum deed men net zo goed mee, tot aan de mods aan toe. Weet nog precies wie het waren en sommige zijn nog steeds zo walgelijk.
Ik vraag mij af wat ze nu eigenlijk van zichzelf denken en ik denk dat ze nog steeds trots zijn op zichzelf.
pi_207820105
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:00 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Jij hebt niet door dat BBB een lobby van en voor de landbouwindustrie is en niks anders?

Ik zie Omtzigt wel graag groter worden. Dat zou voor mij wel werken, de rest zijn weggooi partijtjes.
Dat is zwaar overdreven en bovendien ondergeschikt aan het feit dat de VVD weg moet. De VVD is niks anders dan een trekpop van de multinationals en de machtswellust van Rutte. Heb jij dat niet door?

Omtzigt zie ik ook graag groter worden, alleen hij wil geen premier worden. Die weggooi partijtjes ben ik met je eens, als je daarmee VVD en D66 bedoelt, en in het kielzog GL en PvdA.
pi_207820502
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:14 schreef Homey het volgende:

Omtzigt zie ik ook graag groter worden, alleen hij wil geen premier worden. Die weggooi partijtjes ben ik met je eens, als je daarmee VVD en D66 bedoelt, en in het kielzog GL en PvdA.
Partij voor de dieren
Denk
den Haan
BIJ1
van Haga
Gundogan
Volt
pi_207820544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:49 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Partij voor de dieren
Denk
den Haan
BIJ1
van Haga
Gundogan
Volt
Die komen na VVD, D66, GL en PvdA. Deze 4 zijn eerst aan de beurt.
pi_207820636
Laten we hopen dat simons in ieder geval nooit meer in de 2e kamer komt. Dat is zonde van de zuurstof daar.

Dat soort partijen kosten geld en leveren de maatschappij 0,0 op.
pi_207820658
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:00 schreef Duiveltja het volgende:
Laten we hopen dat simons in ieder geval nooit meer in de 2e kamer komt. Dat is zonde van de zuurstof daar.

Dat soort partijen kosten geld en leveren de maatschappij 0,0 op.
Mooie filmpjes over hoe iemand tekeer gaat in de kamer en stampvoetend wegloopt.
Is ook wat waard.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207820673
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mooie filmpjes over hoe iemand tekeer gaat in de kamer en stampvoetend wegloopt.
Is ook wat waard.
Het blijft toch een raar mens.

En ik snap de humor aan de ene kant, maar aan de andere kant lijkt mij niet dat daar de kamer voor bedoeld is.
pi_207820684
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het blijft toch een raar mens.

En ik snap de humor aan de ene kant, maar aan de andere kant lijkt mij niet dat daar de kamer voor bedoeld is.
Denkt zij en heel wat volk wat op haar stemt, anders over.
Maar ben het met je eens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207820704
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:29 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Wat is de beste optie om op te stemmen?
Helemaal niet gaan stemmen is de beste optie, want men kan toch maar stemmen op de multinationals die steeds van uiterlijk veranderen. Het uiterlijk is dus steeds anders maar het beleid en de denkbeelden zijn nog steeds die van de multinationals.
pi_207820871
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:09 schreef torentje het volgende:

[..]
Helemaal niet gaan stemmen is de beste optie, want men kan toch maar stemmen op de multinationals die steeds van uiterlijk veranderen. Het uiterlijk is dus steeds anders maar het beleid en de denkbeelden zijn nog steeds die van de multinationals.
Dit helpt Rutte, want zijn aanhangers gaan wel stemmen. Voordeel van de incumbent. Je hebt wel degelijk kans op een echt ander beleid, dan zul je moeten stemmen op een grote partij die onderdeel uit kan maken van de coalitie. Ik noemde al enkele opties (JA21, BBB, SP). Omtzigt zou ook kunnen. Laat je niet foppen door die VVD trucs van "er is geen alternatief" of "als je tegen Rutte bent stem dan niet". Dat is thinking past the sale, en the sale is dan Rutte blijft lekker op zijn troon zitten.
pi_207821250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:13 schreef Ronni het volgende:
Opdat we niet vergeten.
Hier op het forum deed men net zo goed mee, tot aan de mods aan toe. Weet nog precies wie het waren en sommige zijn nog steeds zo walgelijk.
Ik vraag mij af wat ze nu eigenlijk van zichzelf denken en ik denk dat ze nog steeds trots zijn op zichzelf.
Lekker dichotomische voorstelling van zaken.

Er waren veel mensen die dat wappie gelul niet pruimden maar te gelijker tijd kritisch waren op de maatregelen
pi_207821639
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:29 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Wat is de beste optie om op te stemmen?
Rare vraag want dat kan alleen jij voor jezelf bepalen.
pi_207821739
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:13 schreef Ronni het volgende:
Opdat we niet vergeten.
Hier op het forum deed men net zo goed mee, tot aan de mods aan toe. Weet nog precies wie het waren en sommige zijn nog steeds zo walgelijk.
Ik vraag mij af wat ze nu eigenlijk van zichzelf denken en ik denk dat ze nog steeds trots zijn op zichzelf.
Kan mogelijk onbedoeld zijn.
Definitely not CIA
pi_207821811
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2023 16:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan mogelijk onbedoeld zijn.
Nee, het was precies zo bedoeld. Diepe oprechte minachting, zo ook vanuit het kabinet.
Ik had misschien nog een heel klein beetje respect kunnen opbrengen als iedereen die mee heeft gedaan er eerlijk voor uit durft te komen dat ze gewoonweg heel fout bezig waren en als ze het onder groepsdruk hebben gedaan zou ik het ook nog wel geloven. Maar laf zeggen dat het onbedoeld was, nee dat gaat er bij mij niet in. Het was zeker wel ZO bedoeld. Ze vonden het heerlijk, en nog steeds zie ik bij sommige die hard nazi' s.
pi_207822020
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 17:02 schreef Ronni het volgende:

[..]
Nee, het was precies zo bedoeld. Diepe oprechte minachting, zo ook vanuit het kabinet.
Ik had misschien nog een heel klein beetje respect kunnen opbrengen als iedereen die mee heeft gedaan er eerlijk voor uit durft te komen dat ze gewoonweg heel fout bezig waren en als ze het onder groepsdruk hebben gedaan zou ik het ook nog wel geloven. Maar laf zeggen dat het onbedoeld was, nee dat gaat er bij mij niet in. Het was zeker wel ZO bedoeld. Ze vonden het heerlijk, en nog steeds zie ik bij sommige die hard nazi' s.
Ik denk niet dat de groep mensen waar jij het over hebt, zelf de indruk heeft 'fout bezig' geweest te zijn. Voor de meeste mensen ligt deze periode achter zich, en zijn er niet zo meer mee bezig. Zeker niet op emotioneel vlak.

En let een beetje op jezelf. Dat je niet precies dat gedrag tentoonspreidt waar je zo op fulmineert.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 02-02-2023 17:41:57 ]
Definitely not CIA
pi_207822153
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 17:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de groep mensen waar jij het over hebt, zelf de indruk heeft 'fout bezig' geweest te zijn. Voor de meeste mensen ligt deze periode achter zich, en zijn er niet zo meer mee bezig. Zeker niet op emotioneel vlak.

En let een beetje op jezelf. Dat je niet precies dat gedrag tentoonspreidt waar je zo op fulmineert.

Je hoeft ook niet zo minderwaardig tegen me te doen hoor. Rot op joh.
pi_207822158
Hij lijkt zich schijnbaar nooit druk te maken over verkiezingen. Alsof.. alsof.. hij weet dat er met het stemmen aantal kan worden gesjoemeld ofzo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')