abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2023 @ 16:34:36 #99
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207780228
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net uitstekende weekboodschappen gedaan. Een goede tgtg-box, goede aanbiedingen en goede afprijzingen bij Lidl. Goede aanbiedingen bij AH. Ik word daar helemaal blij van.

Morgen eens uitzoeken wat ik deze week allemaal ga maken met deze boodschappen.
Je doet dat niet andersom?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207780229
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:29 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Meer letten op seizoensgroenten, scheelt ook een hoop geld.
Inderdaad. En diepvriesgroente kopen.

Je kunt ook op de website van AH (bijvoorbeeld) budgetmaaltijden zoeken. Naar aanleiding daarvan een weekmenu maken in plaats van pas in de winkel.
Spoilers!
  maandag 30 januari 2023 @ 16:38:05 #101
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207780259
quote:

[..]
Ja, maar de hele week witlof is ook zoiets (boerenkool e.d. is alleen maar iets wat ik eet als ik daarna in quarantaine moet vanwege de nucleaire gassen die vrijkomen en de bijbehorende krampen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 januari 2023 @ 16:39:16 #102
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207780268
Als ik bij een (grote) AH ben ga ik altijd voor die mislukte groenten die ze daar hebben, kromkommers enzo
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 30 januari 2023 @ 16:41:22 #103
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207780285
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Inderdaad. En diepvriesgroente kopen.

Je kunt ook op de website van AH (bijvoorbeeld) budgetmaaltijden zoeken. Naar aanleiding daarvan een weekmenu maken in plaats van pas in de winkel.
Ik vind het sowieso ruk. Als ik een week alleen ben is het koken zoveel simpeler. Mijn pubers lusten gewoon weinig en heb niet altijd de puf om meerdere smaken op tafel te zetten :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207780290
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Je doet dat niet andersom?
Meestal niet nee :D

Ik haalde bij Lidl een groente- en fruitbox via Too Good to Go. Mijn weekmenu zal daar van afhangen. Plus wat ik nog aan groente in de bijkeuken, koelkast en moestuin staat. Daarnaast heb ik een goed gevulde vriezer en voorraadkast dus ik kan er altijd wel iets van maken.

Er is wel een vaag plan tot nu toe. Vanavond wordt het paprika, pompoen, gnocchi en kikkererwt met pesto uit de oven. Omdat ik 8 paprika's kreeg van Lidl maak ik ook een keer shakshuka met gepofte aardappel. Dit weekend pizza en tosti met de mozzarella met kortingssticker. Ook een keer spruiten uit de airfryer, mogelijk met een restje blauwe kaas.
Spoilers!
pi_207780296
CT scan overleefd. Da's dus (maar dat weten jullie vast) de niet enge versie van de scan's. Was veel te vroeg maar te zien aan mijn fiets heb ik een bui ontlopen. De scan was snel klaar. Daarna even naar Amazing Oriental om oa shallot sauce te kopen (aanrader van Robin en erg lekker), meteen nog wat andere dingen meegenomen (maar ik zie daar vaak door de bomen het bos niet meer) en zag "pickeled olive" staan. Dat blijkt ook gruwelijk lekker.
We have far more in common than that which devides us..
pi_207780315
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik vind het sowieso ruk. Als ik een week alleen ben is het koken zoveel simpeler. Mijn pubers lusten gewoon weinig en heb niet altijd de puf om meerdere smaken op tafel te zetten :@
Lussikniepubers maken het leven wel heel ingewikkeld lijkt me :X
Spoilers!
  maandag 30 januari 2023 @ 16:47:56 #107
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207780359
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het probleem zit hem vooral bij mij. Poot stijf houden en niets anders geven zou een optie kunnen zijn, maar dat vergt ook veel energie :@
Ze zijn gewoon verwend :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207780373
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Het probleem zit hem vooral bij mij. Poot stijf houden en niets anders geven zou een optie kunnen zijn, maar dat vergt ook veel energie :@
Moeilijk hoor. Ik heb geen kinderen dus heb er geen ervaring mee maar het is vast niet makkelijk.

Misschien willen ze zelf een recept uitkiezen dat jij of jullie samen maken?
Spoilers!
  maandag 30 januari 2023 @ 16:58:31 #109
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207780456
zo.. een milieuvriendelijke droger en wasmachine uitzoeken is toch een stuk duurder in aanschaf dan milleu onbewust zeg.. dan kan ik 6 machines kopen....
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207780733
Vanavond naar Babylon in de bios, waarom moet die film ruim 3u duren :O

[ Bericht 0% gewijzigd door Sarabi op 30-01-2023 17:27:08 ]
pi_207780759
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Bij hadden we ook altijd 2 soorten groenten. Vooral omdat mijn vader heel erg moeilijk was qua eten en mijn moeder vond dat ze het niet kon maken om wel voor hem, en niet voor ons kinderen iets lekkers te koken. Maar waar mijn vader tot zijn dood lastig is gebleven zijn wij veel meer gaan eten.
  maandag 30 januari 2023 @ 17:24:11 #112
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207780813
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:18 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond naar Babylon in de bios, waarom moet doe film ruim 3u duren :O
dat heb je helemaal niet door ..
pi_207780856
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:24 schreef Barreltje het volgende:

[..]
dat heb je helemaal niet door ..
Ik hoop het :)
pi_207781131
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:42 schreef Kaatje1 het volgende:
CT scan overleefd. Da's dus (maar dat weten jullie vast) de niet enge versie van de scan's. Was veel te vroeg maar te zien aan mijn fiets heb ik een bui ontlopen. De scan was snel klaar. Daarna even naar Amazing Oriental om oa shallot sauce te kopen (aanrader van Robin en erg lekker), meteen nog wat andere dingen meegenomen (maar ik zie daar vaak door de bomen het bos niet meer) en zag "pickeled olive" staan. Dat blijkt ook gruwelijk lekker.
Wanneer krijgt je gesprek + uitslag?

Ik wil t ook binnenkort kopen, lijkt me zooo zalig!
pi_207781155
Heel fijn thuiswerkdagje met een rondje lunchwandelen buiten en tussendoor kleine pauzes waarbij ik dan paar keer de trap op en af loop en rondjes om de tafel :D

#beweging
pi_207781172
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik hoop het :)
Wij zagen zateedag die Ierse film.
The banshees van dinges.
Geef die wel een 8!
pi_207781176
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:47 schreef Blues het volgende:

[..]
Wanneer krijgt je gesprek + uitslag?

Ik wil t ook binnenkort kopen, lijkt me zooo zalig!
2 maart heb ik nog 2 onderzoeken (plassen op een speciaal toilet) en een blaasonderzoek met camera (brrrrr). En dan krijg ik volgens mij ook de uitslag.

T is echt erg lekker. Denk haast dat ik de olijven pickle nog lekkerder vind.
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 17:56:36 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207781277
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Niet ingewikkelder dan pubers die ineens geen vlees en melk meer willen of denken een beetje allergisch te zijn voor gluten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207781294
quote:
Dit doe ik ook wanneer het weer het seizoen is voor de goedkoopste broccoli en courgettes. O+ Maar dit is toch altijd wel een beetje de periode waarin ik toch altijd een beetje moet zoeken. :')
  maandag 30 januari 2023 @ 17:58:39 #120
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207781316
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:57 schreef Myraela het volgende:

[..]
Dit doe ik ook wanneer het weer het seizoen is voor de goedkoopste broccoli en courgettes. O+ Maar dit is toch altijd wel een beetje de periode waarin ik toch altijd een beetje moet zoeken. :')
Ja ik heb makkelijk praten hoor, ik koop nog steeds geen groente. :D
pi_207781318
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:50 schreef Kaatje1 het volgende:
2 maart heb ik nog 2 onderzoeken (plassen op een speciaal toilet) en een blaasonderzoek met camera (brrrrr). En dan krijg ik volgens mij ook de uitslag.

T is echt erg lekker. Denk haast dat ik de olijven pickle nog lekkerder vind.
Een blaasonderzoek met een camera klinkt ook niet echt tof. Vervelend dat 2 maart nog wel even duurt, je wil het eigenlijk gewoon zo snel mogelijk achter de rug hebben.
pi_207781346
Ik kreeg laatst overigens twee bossen bleekselderij in een TGTG en heb er eentje al gewoon gebruikt. Ik ben helemaal trots op mezelf. Okay, er zit maar 1 bos in 10 porties pastasaus, maar toch. Als bleekselderij-hater ben ik wel trots.
pi_207781382
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:58 schreef Barreltje het volgende:
zo.. een milieuvriendelijke droger en wasmachine uitzoeken is toch een stuk duurder in aanschaf dan milleu onbewust zeg.. dan kan ik 6 machines kopen....
Wat is een milieuvriendelijke droger en wasmachine? Nooit van gehoord.

quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Niet ingewikkelder dan pubers die ineens geen vlees en melk meer willen of denken een beetje allergisch te zijn voor gluten.
Mensen met een speciaal dieet zijn altijd lastig denk ik. Als het alleen voor jezelf is, valt het nog mee. Met kinderen er bij en hun diverse wensen wordt het al snel heel ingewikkeld. Dan doet de reden van dat dieet er weinig toe denk ik.

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:58 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja ik heb makkelijk praten hoor, ik koop nog steeds geen groente. :D
Eet je nog steeds alleen uit de tuin? :o
Spoilers!
pi_207781416
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:00 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg laatst overigens twee bossen bleekselderij in een TGTG en heb er eentje al gewoon gebruikt. Ik ben helemaal trots op mezelf. Okay, er zit maar 1 bos in 10 porties pastasaus, maar toch. Als bleekselderij-hater ben ik wel trots.
Knap! Ik heb nog 1,5 bos. Ik wil het grotendeels invriezen om indien nodig toe te voegen aan gerechten.
Spoilers!
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 18:12:28 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207781500
Ik heb vanavond goulash gegeten die ik dit weekend had gemaakt in de slowcooker.

Uit de pan vind ik het lekkerder. Doe ik iets verkeerd, want volgens mij is iedereen altijd lyrisch over die dingen?
pi_207781501
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:50 schreef Blues het volgende:

[..]
Wij zagen zateedag die Ierse film.
The banshees van dinges.
Geef die wel een 8!
Jaaa die is mooi.
Wel heel bijzonder.

Van Babylon heb ik eerlijk gezegd nog niet veel goeds gehoord :@ en als ie ook nog eens zo lang duurt.....
Maar goed we doen ook dit jaar weer een poging om alle Oscarfilms te kijken :+ je moet er wat voor over hebben.
pi_207781513
Poh. Ik had honger. We aten dit:
https://www.culy.nl/recepten/preistamppot-honing-mosterdjus/

Was lekker. Wel half normale aardappel en half zoete want die zoete moest op. :+
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 30 januari 2023 @ 18:16:25 #128
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207781559
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
[..]
Mensen met een speciaal dieet zijn altijd lastig denk ik. Als het alleen voor jezelf is, valt het nog mee. Met kinderen er bij en hun diverse wensen wordt het al snel heel ingewikkeld. Dan doet de reden van dat dieet er weinig toe denk ik.
[..]
Eet je nog steeds alleen uit de tuin? :o
Ja nog steeds. Veel stamppot nu.
Aardappels beginnen nu wel op te raken. Oh en de uien waren al op.

Sowieso uit de tuin nog palmkool, boerenkool, spruitjes en pastinaak.
Ingekuild: wortels en biet
En dan nog van alles geweckt, ingevroren en gedroogd.
pi_207781564
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:12 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb vanavond goulash gegeten die ik dit weekend had gemaakt in de slowcooker.

Uit de pan vind ik het lekkerder. Doe ik iets verkeerd, want volgens mij is iedereen altijd lyrisch over die dingen?
Wat is het verschil in smaak?
Wel het vlees even aangebraden in een pan?
  maandag 30 januari 2023 @ 18:19:49 #130
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207781599
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:50 schreef Kaatje1 het volgende:
en een blaasonderzoek met camera (brrrrr).
Heb je dit al eerder gehad?

Want ik vond het heel erg meevallen. Alleen: laat never nooit niet iets dichtbranden in je blaas zonder verdoving! Ik dacht 'och, die camera zit er roch al in, dat zal wel los lopen' Slachtbank! En voor niets, want het probleem zat in mijn nier en niet in mijn blaas...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 18:20:21 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207781606
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat is het verschil in smaak?
Wel het vlees even aangebraden in een pan?
Gewoon minder smaak. Ja vlees is heb ik even aangebraden.

Ik was zelfs bang iets teveel kummel te hebben gebruikt, maar daar proefde ik ook niet veel van.
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 18:21:22 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207781626
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:19 schreef Troel het volgende:

[..]

Want ik vond het heel erg meevallen. Alleen: laat never nooit niet iets dichtbranden in je blaas zonder verdoving! Ik dacht 'och, die camera zit er roch al in, dat zal wel los lopen' Slachtbank! En voor niets, want het probleem zat in mijn nier en niet in mijn blaas...
Ik las lever ipv never en dacht hoe komen ze daar meer een camera :o
pi_207781641
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:19 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee nog nooit. Ik heb sinds eind september al tig keer blaasontsteking gehad en volgens de uroloog wijzen de bacteriën op stenen (nier/gal of zo) maar hij wil toch voor de zekerheid even kijken.
pi_207781648
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik was zelfs bang iets teveel kummel te hebben gebruikt, maar daar proefde ik ook niet veel van.
Ik gebruik inderdaad vaak wat meer kruiden bij de slowcooker. Wanneer ik hachee maak een laurierblaadje en een kruidnagel extra.
pi_207781649
Ik heb de slowcooker-hype ook nooit echt begrepen. Ik dacht dat ik het heel gemakkelijk zou vinden om 's ochtends in op te zetten en dan 's avonds thuis te komen met warm eten. Maar toen was er corona en had ik het daarvoor ook niet nodig.
pi_207781680
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:23 schreef Myraela het volgende:
Ik heb de slowcooker-hype ook nooit echt begrepen. Ik dacht dat ik het heel gemakkelijk zou vinden om 's ochtends in op te zetten en dan 's avonds thuis te komen met warm eten. Maar toen was er corona en had ik het daarvoor ook niet nodig.
Dat doe ik eigenlijk nooit, ik maak meestal eten voor in de vriezer, dus hachee, pastasaus, soepen etc. Alleen geen erwtensoep meer, da's me nog nooit goed gelukt.
Ook maakte ik regelmatig bottenbouillon maar ik heb geen contact meer met m'n bottenleverancier. Moet het toch weer eens op de markt vragen.
pi_207781743
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat doe ik eigenlijk nooit, ik maak meestal eten voor in de vriezer, dus hachee, pastasaus, soepen etc. Alleen geen erwtensoep meer, da's me nog nooit goed gelukt.
Ook maakte ik regelmatig bottenbouillon maar ik heb geen contact meer met m'n bottenleverancier. Moet het toch weer eens op de markt vragen.
Maar vind je dat dan echt lekkerder uit de slowcooker? Ik vind dat zelf uit de pan eigenlijk al wel dikke prima. Maar ik ben sowieso team #minderkeukenmachines. Als het niet nodig is, vind ik de ruimte in m'n kasten veel meer waard. O+
pi_207781746
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:16 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Misschien moet ik volgend jaar ook mijn winterplannen uitvoeren ipv alles weg laten rotten :@
Denk dat er nog ergens een half vak pastinaak staat maar het groen is verrot dus ik weet niet waar ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 30 januari 2023 @ 18:32:18 #139
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207781754
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee nog nooit. Ik heb sinds eind september al tig keer blaasontsteking gehad en volgens de uroloog wijzen de bacteriën op stenen (nier/gal of zo) maar hij wil toch voor de zekerheid even kijken.
Nouja mijn ervaring is: het valt reuze mee!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207781755
quote:

[..]

Misschien moet ik volgend jaar ook mijn winterplannen uitvoeren ipv alles weg laten rotten :@
Denk dat er nog ergens een half vak pastinaak staat maar het groen is verrot dus ik weet niet waar ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In de slowcooker moet je minder vocht gebruiken omdat er niks verdampt. Kan te dun zijn?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 30 januari 2023 @ 18:32:24 #141
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207781758
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
[..]
Een met een A energie label :+
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 18:36:17 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207781818
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik gebruik inderdaad vaak wat meer kruiden bij de slowcooker. Wanneer ik hachee maak een laurierblaadje en een kruidnagel extra.
Okay, je zou denken extra langzaam is van zichzelf al extra smaak. Ik tel kruidnagels en laurierblaadjes nooit :+ Laurier doe ik er altijd bij want dat hoort, maar ik zou de smaak niet herkennen :')
pi_207781922
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Okay, je zou denken extra langzaam is van zichzelf al extra smaak. Ik tel kruidnagels en laurierblaadjes nooit :+ Laurier doe ik er altijd bij want dat hoort, maar ik zou de smaak niet herkennen :')
Totdat je het vergeten bent. Ik tel ook niet echt, maar ik zoek vaak voor de slowcooker de wat grotere kruidnagels en laurierblaadjes uit. Ook omdat ik ze niet direct in de pan doe maar in een theezakje
pi_207781958
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:31 schreef Myraela het volgende:

[..]
Maar vind je dat dan echt lekkerder uit de slowcooker? Ik vind dat zelf uit de pan eigenlijk al wel dikke prima. Maar ik ben sowieso team #minderkeukenmachines. Als het niet nodig is, vind ik de ruimte in m'n kasten veel meer waard. O+
Een pastasaus maar ook stoofpeertjes vind ik echt lekkerder uit een slowcooker. Maar ik vind het grote voordeel dat ik weg kan gaan. Op het gasfornuis zou ik dat nooit doen.
  maandag 30 januari 2023 @ 18:47:29 #145
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207782006
quote:

[..]

En ook nog prei, veeeel prei
pi_207782062
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:47 schreef gcjoel het volgende:

[..]
En ook nog prei, veeeel prei
Stamppotje mee maken. :7 Ik heb ze overigens in spekvet langzaam gebakken ipv gekookt zoals in het recept.
  maandag 30 januari 2023 @ 18:51:25 #147
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207782092
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Stamppotje mee maken. :7 Ik heb ze overigens in spekvet langzaam gebakken ipv gekookt zoals in het recept.
Ja goeie, ik heb ook nog zoete aardappels dus kan ik jouw twist zelfs meenemen :D
pi_207782098
IK heb veel bijgelezen maar ben bijna nog meer vergeten. Even een poging tot wat reacties
@Kaatje1 interessante jurk! Stof komt beter uit dan ik dacht op basis van de foto van op de rol. En ik kan me wel voorstellen dat je complimenten krijgt voor je jurken, het is fantastisch als je kleren kan maken die werkelijk passen bij je lichaam, wat voor veel confectie echt teveel gevraagd is, al zijn we er aan gewend geraakt

@fietsie leuk om niet herkend te worden met je wapperende manen. Nog wat fatsoenlijke kledij gevonden of liep je in sweater tot op je knieën?

@Candaasje fijn om je J weer terug te hebben? Een extra woning on the side kan ik van harte aanbevelen. Luxe die buitengewoon nuttig kan zijn

@Blues wat rottig voor je nichten! Wonen ze nog wel zelfstandig?

@Myraela had nog iets gezegd waar ik helemaal mee eens was maar ik kan niet bedenken wat :D

@Barreltje op bezoek geweest in je nieuwe huis ja? Nog nieuwe plannen gemaakt?

Nou de rest weet ik niet meer hoor. Ik heb zelf nog wel een verhaal te vertellen, eens kijken of ik het uit de vingers krijg.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207782101
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:51 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja goeie, ik heb ook nog zoete aardappels dus kan ik jouw twist zelfs meenemen :D
Ook wel de jus maken. Ik had srichia ipv sambal want geen sambal. :9
pi_207782119
quote:

[..]

Beter _O_

Ik heb nog biet (een beetje), wortel, knolselderij, pompoen en prei. Geen idee hoe alles er aan toe is want het zit nog allemaal in de aarde. Op het laatst werd ik ziek dus ik heb de tuin niet afgemaakt. Ik heb vorige week wel wortels en prei geoogst met als doel het in te vriezen maar ben er nog niet aan toegekomen.
Spoilers!
  maandag 30 januari 2023 @ 18:58:54 #151
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207782196
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Beter _O_

Ik heb nog biet (een beetje), wortel, knolselderij, pompoen en prei. Geen idee hoe alles er aan toe is want het zit nog allemaal in de aarde. Op het laatst werd ik ziek dus ik heb de tuin niet afgemaakt. Ik heb vorige week wel wortels en prei geoogst met als doel het in te vriezen maar ben er nog niet aan toegekomen.
We hebben nu ook maar wat gedaan en het lijkt best goed uit te pakken qua hoeveelheden. Maar ik heb geen idee hoeveel we precies hadden dus dit jaar mag ik alles opnieuw uitvinden :')
pi_207782304
Vrijdag liep ik bij mijn vader over het erf en zag voor de deur (buiten dus) een bol.com-pakketje staan met een vreemde (bedrijfs)naam er op. Mijn vader & vriendin waren die dag op pad, dus ik leidde af dat de bezorger het daar gewoon neergezet had. Prima plek, dus ik heb het daar gelaten.
Zaterdag scharrelde ik daar weer rond, vader & vriendin waren toen wel thuis. Toen hing er een (beetje rare) mevrouw over het hek, die mij vroeg of er misschien een pakket bij ons bezorgd was, zij had per ongeluk een verkeerd adres opgegeven. Nou, ik wist direct welk pakket ze bedoelde, dus liep naar vader, vertelde van mevrouw, va gaf mij het pakket, ik bracht het naar mevrouw. Ik zei nog tegen haar 'fijn dat het nog terecht komt'. Zij mompelde wat en was ook zo weer vertrokken. Vader vertelde me daarna dat ze bedrijfsnaam op pakket nog geprobeerd hadden te vinden maar niet verder kwamen dan een bedrijfje in A'dam. Raar hoor.

Paar uur later schoot er opeens door mijn hoofd: er zal toch geen scam bestaan met pakketten?
Nou.
Euh.
Wel.
quote:
Zo werkt pakketjesfraude
De oplichter plaatst online een bestelling onder een valse naam en geeft uw adres op als afleveradres. In het bestelproces kiest hij ervoor om de aankoop achteraf te betalen. Na het plaatsen van de bestelling houdt de oplichter de verzending van het pakketje nauwlettend in de gaten. Zodra hij online ziet dat het pakketje bij u is bezorgd, komt hij bij u aan de deur.

Een foutje of oplichting?
De persoon die het pakketje bij uw thuis komt ophalen vertelt dat hij per ongeluk een verkeerd huisnummer heeft opgegeven. Een foutje kan natuurlijk gebeuren. U geeft daarom nietsvermoedend het pakketje aan deze persoon mee. Omdat het pakketje op uw adres in ontvangst is genomen, krijgt u achteraf de factuur en betalingsherinnering(en) toegestuurd. Terwijl u helemaal niets heeft besteld en het pakketje ook niet meer heeft.
Godvrrrrrrrdomme. Ik heb er slecht van geslapen, dat ik zo naief en dom ben en denk aardig te zijn en vol vertrouwen zoiets afhandel en die mevrouw die me recht in de bek beleugend. Mijn ouders hebben er slecht van geslapen (zelfde overdenkingen). Kut-websites die maar zaken versturen met 'betalen achteraf' en zonder voldoende waarborgen (tekenen voor ontvangst, legitimatie, afgeven op pakketpunt). De bezorger die er vast voor op z'n lazer gaat krijgen terwijl die eigenlijk net als wij gewoon in goed vertrouwen dacht dat 'ie dat pakket hier best kon achterlaten. Uitgezocht hoe we aangifte konden en zouden gaan doen.
En bedacht dat we het even moeten rondvertellen, want men schijnt vaak in regio's/wijken een tijdje te opereren en onze buren zijn vast grotendeels net zulke naïeve plattelandsdorpelingen als wij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207782312
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:12 schreef Sarabi het volgende:

Jaaa die is mooi.
Wel heel bijzonder.

Van Babylon heb ik eerlijk gezegd nog niet veel goeds gehoord :@ en als ie ook nog eens zo lang duurt.....
Maar goed we doen ook dit jaar weer een poging om alle Oscarfilms te kijken :+ je moet er wat voor over hebben.
We keken eergisteren Everything Everywhere All at Once en Jamie Lee Curtis _O_ _O_ Woah!

Verder gaat het me hier veel te snel :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207782333
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:58 schreef gcjoel het volgende:

[..]
We hebben nu ook maar wat gedaan en het lijkt best goed uit te pakken qua hoeveelheden. Maar ik heb geen idee hoeveel we precies hadden dus dit jaar mag ik alles opnieuw uitvinden :')
:D

Ik heb vooral helemaal geen zin om naar buiten te gaan dus ik koop mijn groenten ipv dat ik ze uit de tuin haal :') En toen ik ze wel wilde uitgraven zaten ze vastgevroren :') :')
Spoilers!
pi_207782351
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:52 schreef sigme het volgende:

@:myraela had nog iets gezegd waar ik helemaal mee eens was maar ik kan niet bedenken wat :D

Ik uit hier veel wijsheden, dus ik begrijp je wel.
pi_207782357
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:04 schreef sigme het volgende:
Vrijdag liep ik bij mijn vader over het erf en zag voor de deur (buiten dus) een bol.com-pakketje staan met een vreemde (bedrijfs)naam er op. Mijn vader & vriendin waren die dag op pad, dus ik leidde af dat de bezorger het daar gewoon neergezet had. Prima plek, dus ik heb het daar gelaten.
Zaterdag scharrelde ik daar weer rond, vader & vriendin waren toen wel thuis. Toen hing er een (beetje rare) mevrouw over het hek, die mij vroeg of er misschien een pakket bij ons bezorgd was, zij had per ongeluk een verkeerd adres opgegeven. Nou, ik wist direct welk pakket ze bedoelde, dus liep naar vader, vertelde van mevrouw, va gaf mij het pakket, ik bracht het naar mevrouw. Ik zei nog tegen haar 'fijn dat het nog terecht komt'. Zij mompelde wat en was ook zo weer vertrokken. Vader vertelde me daarna dat ze bedrijfsnaam op pakket nog geprobeerd hadden te vinden maar niet verder kwamen dan een bedrijfje in A'dam. Raar hoor.

Paar uur later schoot er opeens door mijn hoofd: er zal toch geen scam bestaan met pakketten?
Nou.
Euh.
Wel.
[..]
Godvrrrrrrrdomme. Ik heb er slecht van geslapen, dat ik zo naief en dom ben en denk aardig te zijn en vol vertrouwen zoiets afhandel en die mevrouw die me recht in de bek beleugend. Mijn ouders hebben er slecht van geslapen (zelfde overdenkingen). Kut-websites die maar zaken versturen met 'betalen achteraf' en zonder voldoende waarborgen (tekenen voor ontvangst, legitimatie, afgeven op pakketpunt). De bezorger die er vast voor op z'n lazer gaat krijgen terwijl die eigenlijk net als wij gewoon in goed vertrouwen dacht dat 'ie dat pakket hier best kon achterlaten. Uitgezocht hoe we aangifte konden en zouden gaan doen.
En bedacht dat we het even moeten rondvertellen, want men schijnt vaak in regio's/wijken een tijdje te opereren en onze buren zijn vast grotendeels net zulke naïeve plattelandsdorpelingen als wij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooh gelukkig! Maar je moet absoluut alert zijn met dit soort zaken. Gewoon niet aannemen als jouw adres er op staat. Dan verzenden ze het maar weer opnieuw.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207782374
@sigme, wat een stress. Gelukkig van de spoiler.
Spoilers!
pi_207782377
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ooh gelukkig! Maar je moet absoluut alert zijn met dit soort zaken. Gewoon niet aannemen als jouw adres er op staat. Dan verzenden ze het maar weer opnieuw.
Nou had ik het vast gewoon aangenomen, als het was aangeboden, maar in dit geval heeft helemaal niemand het aangenomen maar had de pakketbezorger het gewoon achtergelaten. Wat ik op zich toejuich, dat moet gewoon kunnen, hier zeker.
pi_207782401
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:10 schreef sigme het volgende:

Nou had ik het vast gewoon aangenomen, als het was aangeboden, maar in dit geval heeft helemaal niemand het aangenomen maar had de pakketbezorger het gewoon achtergelaten. Wat ik op zich toejuich, dat moet gewoon kunnen, hier zeker.
Ja, absoluut, fijn dat dat kan :Y Maar dan had ik wel het bedrijf of ze bezorger gebeld dat het wel mijn adres is, maar niet mijn naam en dat ik de persoon ook niet ken.
pi_207782444
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]
We keken eergisteren Everything Everywhere All at Once en Jamie Lee Curtis _O_ _O_ Woah!

Verder gaat het me hier veel te snel :+
Ja die is geniaal :D als we tijd over hebben wil ik die graag nog een keer zien voor de Oscars.

@sigme gelukkig kwam het goed! Ik zou er ook helemaal niet bij stil hebben gestaan.
pi_207782456
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:14 schreef Sarabi het volgende:
Ja die is geniaal :D als we tijd over hebben wil ik die graag nog een keer zien voor de Oscars.

@:sigme gelukkig kwam het goed! Ik zou er ook helemaal niet bij stil hebben gestaan.
Ik hoop dat die een paar mooie Oscars in de wacht sleept *O* Is er voor 11 genomineerd.
pi_207782466
Wel een goede reminder voor die scam. Ik wist dat ook niet, zou het waarschijnlijk ook gewoon meegeven.
pi_207782500
Oef @sigme wat een, gelukkig tijdelijke, schrik. Wat fijn van de spoiler.
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 19:19:32 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207782520
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:04 schreef sigme het volgende:

Nou.
Euh.
Wel.
[..]

SPOILER
Ondanks de afloop herkende ik je verhaal, schijnt vaker te gebeuren.

Ik had een keer een pakket (nou ja, achteraf bleek het op een Düsseldorfer kleine pallet te zijn geleverd) laten bezorgen bij m'n oom en tante in Duitsland. Die heeft eerst aangebeld, voordat ie het pakket ging uitladen, want mijn naam op dat adres, dat klopte niet :+
  maandag 30 januari 2023 @ 19:28:30 #165
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207782651
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb vooral helemaal geen zin om naar buiten te gaan dus ik koop mijn groenten ipv dat ik ze uit de tuin haal :') En toen ik ze wel wilde uitgraven zaten ze vastgevroren :') :')
Wij moeten sowieso naar buiten voor de hond dus dan lopen we er langs, dat scheelt wel. Kom nu namelijk ook helemaal niet in de moestuin verder.
pi_207782694
Dankzij mijn werk ben ik op de hoogte van zo ongeveer alle scams, verhaal van sigme (zonder de laatste spoiler :+ ) hoor ik dagelijks meermaals.

Onderweg naar huis, werk liep uit dus nu pas 21:00 uur thuis -O- morgenochtend ga ik toch ook maar naar huisarts voor oog, better safe than sorry.
pi_207782907
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik hoop dat die een paar mooie Oscars in de wacht sleept *O* Is er voor 11 genomineerd.
Ze maken een goede kans :Y
pi_207783343
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:30 schreef Memento-Mori het volgende:
Dankzij mijn werk ben ik op de hoogte van zo ongeveer alle scams, verhaal van sigme (zonder de laatste spoiler :+ ) hoor ik dagelijks meermaals.

Onderweg naar huis, werk liep uit dus nu pas 21:00 uur thuis -O- morgenochtend ga ik toch ook maar naar huisarts voor oog, better safe than sorry.
Och ja, dan bellen mensen jou natuurlijk. Verwijs je ze dan verder naar hulp? En helpt dat ook?

En goed dat je morgen naar de ha gaat :Y

Ik heb ook een afspraak weten te regelen :o Gewoon bij de huisarts, zoals mijn bedoeling was. Morgen bloed prikken en urine inleveren en dan 15 februari afspraak :D Was eerste plekje voor niet-spoed :')
  maandag 30 januari 2023 @ 20:15:54 #169
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_207783690
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:45 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Nu al fan van Graaf Drankula.
vrienden van vroeger, honderd jaar geleden
https://soundcloud.com/ji(...)r-is-der-ol-drankula
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_207783787
@sigme stress voor niks dus.. gelukkig maar!! :o

[ Bericht 34% gewijzigd door Blues op 30-01-2023 21:02:08 ]
pi_207783797
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Och ja, dan bellen mensen jou natuurlijk. Verwijs je ze dan verder naar hulp? En helpt dat ook?

En goed dat je morgen naar de ha gaat :Y

Ik heb ook een afspraak weten te regelen :o Gewoon bij de huisarts, zoals mijn bedoeling was. Morgen bloed prikken en urine inleveren en dan 15 februari afspraak :D Was eerste plekje voor niet-spoed :')
Die wachttijden -O-
  maandag 30 januari 2023 @ 20:36:25 #172
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207784005
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:52 schreef sigme het volgende:
@:fietsie leuk om niet herkend te worden met je wapperende manen. Nog wat fatsoenlijke kledij gevonden of liep je in sweater tot op je knieën?
Als TikTok verslaafde was ik vandaag verkleed als een aldaar beroemde houthakker, incl bretels. Alleen geen bijl mee.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 30 januari 2023 @ 20:41:15 #173
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207784075
Wij deden kip-drumsticks in de instant pot op hoge druk, maar hadden trek.
Dus ipv langzaam natuurlijk de druk laten ontsnappen zoals in het recept stond, deed ik pulse relase...

Heel gek, alle pootjes hadden *ploef* gedaan :P

Maar het was wel lekker 'moist'
pi_207784388
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:41 schreef fietsie het volgende:
Wij deden kip-drumsticks in de instant pot op hoge druk, maar hadden trek.
Dus ipv langzaam natuurlijk de druk laten ontsnappen zoals in het recept stond, deed ik pulse relase...

Heel gek, alle pootjes hadden *ploef* gedaan :P

Maar het was wel lekker 'moist'
Plofkip :D
pi_207784434
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Plofkip :D

Fietsie, waarom doe je kip op hogedruk? Ik las al eerder dat je een hele kip ook op hoge druk hebt gedaan. Die van ons ging in de airfryer.
Spoilers!
  maandag 30 januari 2023 @ 21:06:23 #176
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207784575
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Fietsie, waarom doe je kip op hogedruk? Ik las al eerder dat je een hele kip ook op hoge druk hebt gedaan. Die van ons ging in de airfryer.
Omdat de vele IP recepten die ik op youtube vond allemaal spraken van 5 minuten (drumsticks / dijen) tot 15 minuten (hele kip) hogedruk, en dan combineren met grillen of airfryeren.

Om tot in de gewrichten gaar te garanderen, en rondom knapperig.

Nu was het recept in Saute stand aanbraden en dan 5 minuten hogedruk.
pi_207784635
Kip is het lekkerst als ie net niet tot in de gewrichten gaar is :@
pi_207784667
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
Omdat de vele IP recepten die ik op youtube vond allemaal spraken van 5 minuten (drumsticks / dijen) tot 15 minuten (hele kip) hogedruk, en dan combineren met grillen of airfryeren.

Om tot in de gewrichten gaar te garanderen, en rondom knapperig.

Nu was het recept in Saute stand aanbraden en dan 5 minuten hogedruk.
Ik ben het ook af en toe tegengekomen inderdaad. Het was me alleen niet helemaal duidelijk waarom ze dat doen.

Ik heb iets tegen gekookt vlees. Gestoomd voelt hetzelfelde.
Spoilers!
  maandag 30 januari 2023 @ 21:11:06 #179
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207784697
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:08 schreef Vanyel het volgende:
Met de steenoven durf ik dat ook wel aan (400-550 graden) maar met 180 graden in de IP.....
pi_207784701
quote:
inb4 "dAaR kRiJg Je SaLmOnElLa VaN"
pi_207784717
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik ben gangsta en geef geen fok
pi_207784729
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:11 schreef fietsie het volgende:

[..]
Met de steenoven durf ik dat ook wel aan (400-550 graden) maar met 180 graden in de IP.....
Onze hele kip werd uitstekend gaar hoor. Dat is overigens ook de temperatuur waarop we hem in de oven doen. Kwestie van een vleesthermometer gebruiken.
Spoilers!
pi_207784745
Kip moet in de kachel. Zachtjes en lang. Tot het zuigkip is.
pi_207784752
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ben gangsta en geef geen fok
  maandag 30 januari 2023 @ 21:20:13 #185
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207784954
Zuigkip O+
  maandag 30 januari 2023 @ 21:20:23 #186
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207784965
quote:
Als kind at ik tijdens het fonduen de kipfilet (stiekem) rauw op.
Nog steeds een soort van guilty pleasure :@, hoewel ik het al eeuwen niet meer zo gegeten heb…
pi_207784979
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:20 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Als kind at ik tijdens het fonduen de kip (stiekem) rauw op.
Nog steeds een soort van guilty pleasure :@, hoewel ik het al eeuwen niet meer zo gegeten heb…
Ik heb/had dit met witte champignons. :@
pi_207784992
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:20 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Als kind at ik tijdens het fonduen de kipfilet (stiekem) rauw op.
The OG hoor.
  maandag 30 januari 2023 @ 21:21:32 #189
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207785006
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik heb/had dit met witte champignons. :@
Ik nog steeds, een bak champignons gaat meestal rauw leeg…
pi_207785035
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:21 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik nog steeds, een bak champignons gaat meestal rauw leeg…
Mijn moeder had daar altijd enorm een mening over, als ik dat deed.
  maandag 30 januari 2023 @ 21:22:38 #191
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207785061
Wat kip! Vis en dan verse vis bij simonis :Y)
Ze werken daar steeds efficiënter. Wáar is de omroeper gebleven die in goedhaags het nummer van je maaltijd reservering omroept. _O-
Verder is het altijd goed en het gemengde publiek is ook een feestje.
En volle bak weer, op maandagavond!
SPOILER
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 21:23:09 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207785062
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Het is kip en geen zalm :D
pi_207785085
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Het is kip en geen zalm :D
Dit is...een grapje toch?
pi_207785087
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:22 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Rauw vlees is gewoon lekker…
Absoluut, maar ik hou het meestal bij koe. Luxe dagen lam of hert. Duitse dagen varken.
  maandag 30 januari 2023 @ 21:24:16 #196
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207785091
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Mijn moeder had daar altijd enorm een mening over, als ik dat deed.
De champignons zijn geen probleem.
Maar die kip mocht ik niet rauw eten van mijn moeder, daar zou ik wormen van krijgen… _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')