Ja, maar de hele week witlof is ook zoiets (boerenkool e.d. is alleen maar iets wat ik eet als ik daarna in quarantaine moet vanwege de nucleaire gassen die vrijkomen en de bijbehorende krampen)quote:Op maandag 30 januari 2023 16:29 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Meer letten op seizoensgroenten, scheelt ook een hoop geld.
Ik vind het sowieso ruk. Als ik een week alleen ben is het koken zoveel simpeler. Mijn pubers lusten gewoon weinig en heb niet altijd de puf om meerdere smaken op tafel te zettenquote:Op maandag 30 januari 2023 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Inderdaad. En diepvriesgroente kopen.
Je kunt ook op de website van AH (bijvoorbeeld) budgetmaaltijden zoeken. Naar aanleiding daarvan een weekmenu maken in plaats van pas in de winkel.
Meestal niet neequote:
Lussikniepubers maken het leven wel heel ingewikkeld lijkt mequote:Op maandag 30 januari 2023 16:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso ruk. Als ik een week alleen ben is het koken zoveel simpeler. Mijn pubers lusten gewoon weinig en heb niet altijd de puf om meerdere smaken op tafel te zetten
Het probleem zit hem vooral bij mij. Poot stijf houden en niets anders geven zou een optie kunnen zijn, maar dat vergt ook veel energiequote:Op maandag 30 januari 2023 16:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lussikniepubers maken het leven wel heel ingewikkeld lijkt me
Moeilijk hoor. Ik heb geen kinderen dus heb er geen ervaring mee maar het is vast niet makkelijk.quote:Op maandag 30 januari 2023 16:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Het probleem zit hem vooral bij mij. Poot stijf houden en niets anders geven zou een optie kunnen zijn, maar dat vergt ook veel energie![]()
Ze zijn gewoon verwend
Bij hadden we ook altijd 2 soorten groenten. Vooral omdat mijn vader heel erg moeilijk was qua eten en mijn moeder vond dat ze het niet kon maken om wel voor hem, en niet voor ons kinderen iets lekkers te koken. Maar waar mijn vader tot zijn dood lastig is gebleven zijn wij veel meer gaan eten.quote:Op maandag 30 januari 2023 16:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Het probleem zit hem vooral bij mij. Poot stijf houden en niets anders geven zou een optie kunnen zijn, maar dat vergt ook veel energie![]()
Ze zijn gewoon verwend
dat heb je helemaal niet door ..quote:Op maandag 30 januari 2023 17:18 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond naar Babylon in de bios, waarom moet doe film ruim 3u duren
Ik hoop hetquote:Op maandag 30 januari 2023 17:24 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dat heb je helemaal niet door ..
Wanneer krijgt je gesprek + uitslag?quote:Op maandag 30 januari 2023 16:42 schreef Kaatje1 het volgende:
CT scan overleefd. Da's dus (maar dat weten jullie vast) de niet enge versie van de scan's. Was veel te vroeg maar te zien aan mijn fiets heb ik een bui ontlopen. De scan was snel klaar. Daarna even naar Amazing Oriental om oa shallot sauce te kopen (aanrader van Robin en erg lekker), meteen nog wat andere dingen meegenomen (maar ik zie daar vaak door de bomen het bos niet meer) en zag "pickeled olive" staan. Dat blijkt ook gruwelijk lekker.
2 maart heb ik nog 2 onderzoeken (plassen op een speciaal toilet) en een blaasonderzoek met camera (brrrrr). En dan krijg ik volgens mij ook de uitslag.quote:Op maandag 30 januari 2023 17:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Wanneer krijgt je gesprek + uitslag?
Ik wil t ook binnenkort kopen, lijkt me zooo zalig!
Niet ingewikkelder dan pubers die ineens geen vlees en melk meer willen of denken een beetje allergisch te zijn voor gluten.quote:Op maandag 30 januari 2023 16:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lussikniepubers maken het leven wel heel ingewikkeld lijkt me
Dit doe ik ook wanneer het weer het seizoen is voor de goedkoopste broccoli en courgettes.quote:Op maandag 30 januari 2023 16:29 schreef gcjoel het volgende:
Meer letten op seizoensgroenten, scheelt ook een hoop geld.
Ja ik heb makkelijk praten hoor, ik koop nog steeds geen groente.quote:Op maandag 30 januari 2023 17:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit doe ik ook wanneer het weer het seizoen is voor de goedkoopste broccoli en courgettes.Maar dit is toch altijd wel een beetje de periode waarin ik toch altijd een beetje moet zoeken.
Een blaasonderzoek met een camera klinkt ook niet echt tof. Vervelend dat 2 maart nog wel even duurt, je wil het eigenlijk gewoon zo snel mogelijk achter de rug hebben.quote:Op maandag 30 januari 2023 17:50 schreef Kaatje1 het volgende:
2 maart heb ik nog 2 onderzoeken (plassen op een speciaal toilet) en een blaasonderzoek met camera (brrrrr). En dan krijg ik volgens mij ook de uitslag.
T is echt erg lekker. Denk haast dat ik de olijven pickle nog lekkerder vind.
Wat is een milieuvriendelijke droger en wasmachine? Nooit van gehoord.quote:Op maandag 30 januari 2023 16:58 schreef Barreltje het volgende:
zo.. een milieuvriendelijke droger en wasmachine uitzoeken is toch een stuk duurder in aanschaf dan milleu onbewust zeg.. dan kan ik 6 machines kopen....
Mensen met een speciaal dieet zijn altijd lastig denk ik. Als het alleen voor jezelf is, valt het nog mee. Met kinderen er bij en hun diverse wensen wordt het al snel heel ingewikkeld. Dan doet de reden van dat dieet er weinig toe denk ik.quote:Op maandag 30 januari 2023 17:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet ingewikkelder dan pubers die ineens geen vlees en melk meer willen of denken een beetje allergisch te zijn voor gluten.
Eet je nog steeds alleen uit de tuin?quote:Op maandag 30 januari 2023 17:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja ik heb makkelijk praten hoor, ik koop nog steeds geen groente.
Knap! Ik heb nog 1,5 bos. Ik wil het grotendeels invriezen om indien nodig toe te voegen aan gerechten.quote:Op maandag 30 januari 2023 18:00 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg laatst overigens twee bossen bleekselderij in een TGTG en heb er eentje al gewoon gebruikt. Ik ben helemaal trots op mezelf. Okay, er zit maar 1 bos in 10 porties pastasaus, maar toch. Als bleekselderij-hater ben ik wel trots.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |