Ja echt hè, als het nou een sportwagen was met dezelfde of betere capaciteiten als de Tesla had ik het nog kunnen begrijpen.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 21:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Sowieso zo'n logge people carrier de naam Mustang meegeven, wie heeft dit bedacht
Bij InMode Ltd.??quote:Op zaterdag 11 februari 2023 20:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik kijk ook naar InMode Ltd, groeien vreselijk hard, maar de prognoses zijn dat het bedrijf iets minder vreselijk hard groeit dit jaar. De koers is daarom behoorlijk hard weggezakt, onterecht denk ik, maar ik moet me er nog iets verder in verdiepen. Valt jou misschien nog iets op bij dat aandeel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nog een grappig weetje (al heb ik het niet geverifieerd):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit soort moves zal ik nooit snappen. Waarom niet gewoon VTI halen?quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:01 schreef recursief het volgende:
Ik heb vandaag nog maar eens twee beheerd-beleggenrekeningen geopen bij (Evi) van Lanschot. Ik had er al een met een neutraal profiel, nu heb ik er ook een met een offensief en een met een zeer offensief profiel. Ik ben benieuwd naar het verschil in performance.
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 12:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla Megapack nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nog een grappig weetje (al heb ik het niet geverifieerd):Beetje raar om het te framen als "daling PE ratio" ipv gewoon te zeggen dat de Earnings enorm zijn gestegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Maar fair enough, mooie cijfers."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Ik heb ook ETFs hoor (ik neem aan dat je dat bedoelt). En dividendaandelen. En tech-stock, en Bitcoin. Ik kan wel alles in Vanguard duwen maar dat wil ik niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 12:57 schreef VeX- het volgende:
[..]
Dit soort moves zal ik nooit snappen. Waarom niet gewoon VTI halen?
Het punt is meer dat Evi dat wss ook doet.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:20 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik heb ook ETFs hoor (ik neem aan dat je dat bedoelt). En dividendaandelen. En tech-stock, en Bitcoin. Ik kan wel alles in Vanguard duwen maar dat wil ik niet.
Andere mandjes.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het punt is meer dat Evi dat wss ook doet.
Scheelt toch niet zoveel?quote:
Of S&P500.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:09 schreef VeX- het volgende:
Geen enkel Evi van Landschot fonds gaat de VTI verslaan.
Dat hoeft ook niet, en ik vind het ook een nogal boude bewering. Ik DCA namens mijn kinderen al 15 jaar een Evi-rekening en dat blijkt achteraf een prima keuze te zijn geweest voor het doel, een startkapitaal opbouwen zonder het geld te vergokken. Elke beleggingskeuze heeft een perspectief.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:09 schreef VeX- het volgende:
Geen enkel Evi van Landschot fonds gaat de VTI verslaan.
Als het alternatief is fondsen, kun je toch gewoon elke maand dezelfde etf’s kopen zonder na te denken?quote:Op woensdag 15 februari 2023 07:51 schreef Zwansen het volgende:
Ik snap de ‘kritiek’ op Evi, maar ik zit voor een klein deel ook bij Meesman en ik vind het wel fijn dat er elke maand automatisch een bedrag wordt ingelegd, zonder over na te denken.
Bij DeGiro is het toch meer werk. Handmatig overmaken lukt wel, maar ik moet toch echt zelf elke keer weer die afweging maken wat ik wil kopen en een order zetten.
Met welk voordeel?quote:Op woensdag 15 februari 2023 07:54 schreef stinkie het volgende:
[..]
Als het alternatief is fondsen, kun je toch gewoon elke maand dezelfde etf’s kopen zonder na te denken?
Herkenbaar. Hier ook BND voor het pensioenbeleggen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 08:16 schreef nostra het volgende:
Zit zelf ook bij Peaks en BND (voor pensioenbeleggen). Inderdaad puur voor het gemak, hoewel je op kosten gewoon wat inlevert. Meer een mentaal dingetje I guess.
Oke, ik hap welquote:Op woensdag 15 februari 2023 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom je in een "wereld ETF" zou willen zitten.
Dan zit je deels in markten en aandelen die compleet je rendement slopen en voor de overige 60 tot 65% alsnog in de S&P500.
Het biedt amper extra spreiding (aangezien maar 35 tot 40% van je beleggingen buiten de US zijn) maar kost je wel rendement (omdat die 35 tot 40% aantoonbaar slechter rendeert).
Ik zou dan nog eerder 65% S&P500 ETF's kopen en eventueel ETF's erbij doen van landen die het wél goed doen.
Of koop een VanEck REIT ETF of Realty Income aandeel en spreid op die manier nog wat naar vastgoed (en ~4% dividend).
Heb het al eens onderbouwd met grafieken die het rendement vergelijken, zal jullie er niet weer mee vermoeien.
Maar leg me eens uit waarom ik het fout zie?
Och ik vind de VS maar een risico, maar al die bedrijven op de VS beurs halen winst uit de hele wereld dus opzicht ben je dan alsnog niet slecht gediversifieerd / teveel in de dollar.quote:Op woensdag 15 februari 2023 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom je in een "wereld ETF" zou willen zitten.
Dan zit je deels in markten en aandelen die compleet je rendement slopen en voor de overige 60 tot 65% alsnog in de S&P500.
Het biedt amper extra spreiding (aangezien maar 35 tot 40% van je beleggingen buiten de US zijn) maar kost je wel rendement (omdat die 35 tot 40% aantoonbaar slechter rendeert).
Ik zou dan nog eerder 65% S&P500 ETF's kopen en eventueel ETF's erbij doen van landen die het wél goed doen.
Of koop een VanEck REIT ETF of Realty Income of American Tower REIT en spreid op die manier nog wat naar vastgoed (en ~4% dividend).
Heb het al eens onderbouwd met grafieken die het rendement vergelijken, zal jullie er niet weer mee vermoeien.
Maar leg me eens uit waarom ik het fout zie?
Wat maak jij van de cijfers van Alfen? Ze worden flink afgestraft maar zo slecht is het toch niet?quote:
VTI? Dit: https://investor.vanguard(...)cts/etfs/profile/vti?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 12:57 schreef VeX- het volgende:
[..]
Dit soort moves zal ik nooit snappen. Waarom niet gewoon VTI halen?
Volgens mij ook niet.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat maak jij van de cijfers van Alfen? Ze worden flink afgestraft maar zo slecht is het toch niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |