abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207931459
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 06:54 schreef dop het volgende:

[..]
Als dat soort cijfers belangrijk zouden zijn, dan was Subaru een van de best verkopende merken in het verleden.
Voor een elektrische aangedreven voertuig zijn zulke cijfers niet heel bijzonder gezien een electromotor direkt zijn maximaal koppel kan leveren.
Subaru is dan ook geen budgetmerk, niet zoals Paugeot/Renault etc iig.
0-100 tijden zijn al decennia lang belangrijk geweest. En nu ineens niet meer omdat het met elektrisch geen kunst meer is om binnen 5 sec op 100 te zitten? Ik heb ook niets met elektrisch, maar die acceleratie spreekt me zeker aan. En een Model 3 rijdt ook nog eens lekker door de bocht, mede door het lage zwaartepunt. Nog steeds beter dan zo'n Mach-E (allemaMach-E's!) of ander hoog hok zoals je nu veel ziet rijden in elektrische uitvoering.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyaenidae op 10-02-2023 09:23:59 ]
pindazakje
  vrijdag 10 februari 2023 @ 08:51:55 #127
545 dop
:copyright: dop
pi_207931882
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:54 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
0-100 tijden zijn al decennia lang belangrijk geweest. En nu ineens niet meer omdat het met elektrisch geen kunst meer is om binnen 5 sec op 100 te zitten? Ik heb ook niets met elektrisch, maar die acceleratie spreekt me zeker aan. En een Model 3 rijdt ook nog eens lekker door de bocht, mede door het lage zwaartepunt. Nog steeds beter dan zo'n Mach-E (allemaMachie-E's!) of ander hoog hok zoals je nu veel ziet rijden in elektrische uitvoering.
ten opzichten van brandstof is het een sellingpoint, maar niet uniek voor enkel tesla.
in het geval Subaru , nee geen budget maar wel een uniek sellingpoint, en toch niet zo belangerijk dat het tot enorme verkopen heeft geleid.
bij tesla is de belofte van volledig zelfstandig rijden (auto van de toekomst) een veel belangrijker sellingpoint, volgens mij gaat dat veel beslissender zijn in de EV Markt.
wat mij betreft hapert het daar op dit moment bij Tesla, te vaak en te lang wordt die belofte niet waargemaakt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_207932366
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 08:51 schreef dop het volgende:

[..]
ten opzichten van brandstof is het een sellingpoint, maar niet uniek voor enkel tesla.
in het geval Subaru , nee geen budget maar wel een uniek sellingpoint, en toch niet zo belangerijk dat het tot enorme verkopen heeft geleid.
bij tesla is de belofte van volledig zelfstandig rijden (auto van de toekomst) een veel belangrijker sellingpoint, volgens mij gaat dat veel beslissender zijn in de EV Markt.
wat mij betreft hapert het daar op dit moment bij Tesla, te vaak en te lang wordt die belofte niet waargemaakt.
Het probleem daarbij is dat "kunstmatige intelligentie" niet bestaat. Doormiddel van machine learning kunnen computers een hoop maar "intelligentie" is het absoluut niet te noemen. Natuurlijk kun je op vliegvelden en in andere gecontroleerde omgevingen autonome voertuigen laten rijden. Maar achterover leunend de krant lezen in je autonome Tesla zonder stuurwiel terwijl je met 120 km/h over de openbare weg rijdt, volledig vertrouwend op een handjevol camera's en sensoren, gaat nooit gebeuren. Markeer mijn woorden.

Autonoom rijden is een "oplossing" voor een probleem wat niet bestaat. Alleen een handjevol gehandicapten die nu niet in staat zijn om een motorvoertuig te besturen hebben er baat bij. Maar daar hebben we het openbaar vervoer voor uitgevonden. Overbodige luchtfietserij is het.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_207932530
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 09:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Het probleem daarbij is dat "kunstmatige intelligentie" niet bestaat. Doormiddel van machine learning kunnen computers een hoop maar "intelligentie" is het absoluut niet te noemen. Natuurlijk kun je op vliegvelden en in andere gecontroleerde omgevingen autonome voertuigen laten rijden. Maar achterover leunend de krant lezen in je autonome Tesla zonder stuurwiel terwijl je met 120 km/h over de openbare weg rijdt, volledig vertrouwend op een handjevol camera's en sensoren, gaat nooit gebeuren. Markeer mijn woorden.

Autonoom rijden is een "oplossing" voor een probleem wat niet bestaat. Alleen een handjevol gehandicapten die nu niet in staat zijn om een motorvoertuig te besturen hebben er baat bij. Maar daar hebben we het openbaar vervoer voor uitgevonden. Overbodige luchtfietserij is het.
Woorden gemarkeerd.
Nooit is een lange tijd.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 09:58:28 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207932678
quote:

[..]

Rijden in een koets zonder paarden is gevaarlijk, dat zal nooit lukken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207932736
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 09:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Woorden gemarkeerd.
Nooit is een lange tijd.
Zou je het willen? Je bent perfect in staat om zelf een motorvoertuig te besturen maar in plaats daarvan kies je ervoor om je leven in handen te leggen van een handjevol camera's, sensoren en "kunstmatige intelligentie"? Waarbij de toegevoegde waarde is dat je in plaats van op de weg te letten TikToks kunt bekijken en door je Instagram feed kunt scrollen?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_207932863
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Zou je het willen? Je bent perfect in staat om zelf een motorvoertuig te besturen maar in plaats daarvan kies je ervoor om je leven in handen te leggen van een handjevol camera's, sensoren en "kunstmatige intelligentie"? Waarbij de toegevoegde waarde is dat je in plaats van op de weg te letten TikToks kunt bekijken en door je Instagram feed kunt scrollen?
Ik heb er een topicreeks over lopen, ik kan je daar naar verwijzen.
Het is een discussie op zich.

PTA / stelling: einde van het autobezit is nabij #4
pi_207932884
Vandaag PostNL -6%. Is er nieuws wat ik gemist heb of weer speculaties alle kanten op?
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:13:25 #134
545 dop
pi_207932917
quote:

[..]

je slaat het veel te plat, over de haalbaarheid kun je twisten, maar iedereen die een lange rit in de auto maakt weet dat het soms ook prettig kan zijn als je je aandacht aan andere nuttige dingen kunt besteden.
Daar zit echt wel een belofte en een selling point waar men extra voor wil betalen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_207932937
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:11 schreef Faraday01 het volgende:
Vandaag PostNL -6%. Is er nieuws wat ik gemist heb of weer speculaties alle kanten op?
Ik lees op IEX:

quote:
Jestbread schreef op 10 februari 2023 09:19:

Barclays koersdoel naar 1,40
pi_207933015
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik lees op IEX:
[..]

Van 1,50 naar 1,40. Zou bizar zijn als dat een - van 6,5% op levert.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:42:35 #137
545 dop
pi_207933329
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Van 1,50 naar 1,40. Zou bizar zijn als dat een - van 6,5% op levert.
waarom? , koers is toch ook opgelopen op niks
pi_207933383
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:42 schreef dop het volgende:

[..]
waarom? , koers is toch ook opgelopen op niks
Klopt en dat was net zo bizar. Het lijkt allemaal speculatie te zijn. Rationeel slaat het nergens op om als gevolg van een koersdoel verlaging van 0,10 door Barclays het aandeel opeens 6,5% minder waard te vinden.
pi_207934011
Ach ja, die analisten weer. Koersdoelen worden zo een self-fulfilling prophecy. Het zou me niets verbazen als binnenkort blijkt dat Kretinsky zijn belang weer heeft uitgebreid.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_207934347
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:27 schreef recursief het volgende:
Ach ja, die analisten weer. Koersdoelen worden zo een self-fulfilling prophecy. Het zou me niets verbazen als binnenkort blijkt dat Kretinsky zijn belang weer heeft uitgebreid.
Dan moet die een overnamebod doen _O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207934433
Anyhow, onder normale omstandigheden, ik blijf het herhalen, zou die partij prima zo 250mio winst moeten draaien, dat is gewoon wel lekker met 500 mio uitstaande aandelen.

Dat ze het dan naar 1.50 weten te blazen is allemaal prima verder.
Als je je beseft dat de realiteit echt niet zoveel anders was waarin PostNL werkzaam was, en die Covid baten dan per aandeel nauwelijks 50 cent waren...... Mag je je toch echt afvragen wat zo een aandeel op de 4.8 doet en vervolgens op de 1.5, dat gat is te groot.

Ik kan niet kijken wat die analisten doen natuurlijk, maar dit soort koersdoelen zijn wel een tikje emo, dan laat je je echt flink leiden door de waan van de dag.

We praten hier over een bedrijf dat echt geen hele gekke dingen zal laten zien.
Maar okay, misschien qua elektrificatie dat het allemaal wat duurder gaat worden, die pakket bezorgers - als het niet hun eigen auto is - vernielen die wagens ook behoorlijk. Daar zit wel een risico maar die geldt voor de gehele markt, en is derhalve beperkt een risico, per pakket doorgerekend is het centenwerk en de consument gaat daar niet moeilijk om zitten doen.

Concurrentiepositie wordt er niet minder van want die heeft hetzelfde dus daar nauwelijks effect. Zolang het level playing field is... Niks aan de hand - naar mijn mening -.

[ Bericht 8% gewijzigd door ludovico op 10-02-2023 12:03:40 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:07:02 #142
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_207934547
Weet nog steeds niet wat ik nou van Unilever moet vinden.

https://www.unilever.com/investors/
https://www.morningstar.com/stocks/xnys/ul/financials

Op het eerste oog is het een aandeel zonder noemenswaardige groei (omzet doet al jaren niks) met een redelijke hoge waardering. Maar het is ook niet extreem duur, het is een erg voorspelbare sector, recessieproof en een potentiele opsplitsing kan wat waarde vrijmaken.

Voor 15x de winst wil ik er wel in, denk ik. Dat geeft een koers van 38.55¤ (EPS is 2.57¤).. Straks nog even kijken naar wat puts..
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_207934667
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:07 schreef JimmyJames het volgende:
Weet nog steeds niet wat ik nou van Unilever moet vinden.

https://www.unilever.com/investors/
https://www.morningstar.com/stocks/xnys/ul/financials

Op het eerste oog is het een aandeel zonder noemenswaardige groei (omzet doet al jaren niks) met een redelijke hoge waardering. Maar het is ook niet extreem duur, het is een erg voorspelbare sector, recessieproof en een potentiele opsplitsing kan wat waarde vrijmaken.

Voor 15x de winst wil ik er wel in, denk ik. Dat geeft een koers van 38.55¤ (EPS is 2.57¤).. Straks nog even kijken naar wat puts..
Rentegevoelig zullen ze ook niet zijn.
Ik zou je koersdoel op 40 zetten vanwege wat overwegingen qua technische analyse...
Putje 40 schrijven ofzo, niks mis mee.
pi_207935365
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Rentegevoelig zullen ze ook niet zijn.
Ik zou je koersdoel op 40 zetten vanwege wat overwegingen qua technische analyse...
Putje 40 schrijven ofzo, niks mis mee.
Putje 40 / maart doet 3 cent of zo ? Tikt lekker aan !
pi_207935780
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:08 schreef namliam het volgende:

[..]
Putje 40 / maart doet 3 cent of zo ? Tikt lekker aan !
September 60ct.. Tjah.
Maarja als je anders niet koopt en je hebt de ruimte.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:15:17 #146
545 dop
pi_207936178
¤40 voor Unilever is op een prijs die zo laag die hebben we de afgelopen jaren niet gezien, zijn wel meer aandelen die ik graag onder de laagste koers van de afgelopen jaren wil kopen, zijn er maar weinig die ik dan niet wil kopen.
calls schrijven O(op bezit) is in deze markt veel Interessanter.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 20:05:59 #147
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_207940899
In maart vorig jaar leek het even alsof ze onder de 40¤ zouden komen, maar dat is idd al bijna 6 jaar niet meer gebeurd. Misschien is 40¤ ook iets te gek en bovendien zijn de premies op die strike ook nagenoeg waardeloos.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 11 februari 2023 @ 20:27:54 #148
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207954500
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:07 schreef blomke het volgende:

[..]
Vooralsnog doen ze het heel aardig: +15% in een maand tijd.

Heb je nog meer "snoepjes"?
Ik kijk ook naar InMode Ltd, groeien vreselijk hard, maar de prognoses zijn dat het bedrijf iets minder vreselijk hard groeit dit jaar. De koers is daarom behoorlijk hard weggezakt, onterecht denk ik, maar ik moet me er nog iets verder in verdiepen. Valt jou misschien nog iets op bij dat aandeel?
pi_207955969
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:54 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
0-100 tijden zijn al decennia lang belangrijk geweest. En nu ineens niet meer omdat het met elektrisch geen kunst meer is om binnen 5 sec op 100 te zitten? Ik heb ook niets met elektrisch, maar die acceleratie spreekt me zeker aan. En een Model 3 rijdt ook nog eens lekker door de bocht, mede door het lage zwaartepunt. Nog steeds beter dan zo'n Mach-E (allemaMach-E's!) of ander hoog hok zoals je nu veel ziet rijden in elektrische uitvoering.
Wat mij betreft is de naam Mach-E heiligschennis.
pi_207956466
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 21:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat mij betreft is de naam Mach-E heiligschennis.
Sowieso zo'n logge people carrier de naam Mustang meegeven, wie heeft dit bedacht _O-
pindazakje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')