Subaru is dan ook geen budgetmerk, niet zoals Paugeot/Renault etc iig.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 06:54 schreef dop het volgende:
[..]
Als dat soort cijfers belangrijk zouden zijn, dan was Subaru een van de best verkopende merken in het verleden.
Voor een elektrische aangedreven voertuig zijn zulke cijfers niet heel bijzonder gezien een electromotor direkt zijn maximaal koppel kan leveren.
ten opzichten van brandstof is het een sellingpoint, maar niet uniek voor enkel tesla.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:54 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Subaru is dan ook geen budgetmerk, niet zoals Paugeot/Renault etc iig.
0-100 tijden zijn al decennia lang belangrijk geweest. En nu ineens niet meer omdat het met elektrisch geen kunst meer is om binnen 5 sec op 100 te zitten? Ik heb ook niets met elektrisch, maar die acceleratie spreekt me zeker aan. En een Model 3 rijdt ook nog eens lekker door de bocht, mede door het lage zwaartepunt. Nog steeds beter dan zo'n Mach-E (allemaMachie-E's!) of ander hoog hok zoals je nu veel ziet rijden in elektrische uitvoering.
Het probleem daarbij is dat "kunstmatige intelligentie" niet bestaat. Doormiddel van machine learning kunnen computers een hoop maar "intelligentie" is het absoluut niet te noemen. Natuurlijk kun je op vliegvelden en in andere gecontroleerde omgevingen autonome voertuigen laten rijden. Maar achterover leunend de krant lezen in je autonome Tesla zonder stuurwiel terwijl je met 120 km/h over de openbare weg rijdt, volledig vertrouwend op een handjevol camera's en sensoren, gaat nooit gebeuren. Markeer mijn woorden.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:51 schreef dop het volgende:
[..]
ten opzichten van brandstof is het een sellingpoint, maar niet uniek voor enkel tesla.
in het geval Subaru , nee geen budget maar wel een uniek sellingpoint, en toch niet zo belangerijk dat het tot enorme verkopen heeft geleid.
bij tesla is de belofte van volledig zelfstandig rijden (auto van de toekomst) een veel belangrijker sellingpoint, volgens mij gaat dat veel beslissender zijn in de EV Markt.
wat mij betreft hapert het daar op dit moment bij Tesla, te vaak en te lang wordt die belofte niet waargemaakt.
Woorden gemarkeerd.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het probleem daarbij is dat "kunstmatige intelligentie" niet bestaat. Doormiddel van machine learning kunnen computers een hoop maar "intelligentie" is het absoluut niet te noemen. Natuurlijk kun je op vliegvelden en in andere gecontroleerde omgevingen autonome voertuigen laten rijden. Maar achterover leunend de krant lezen in je autonome Tesla zonder stuurwiel terwijl je met 120 km/h over de openbare weg rijdt, volledig vertrouwend op een handjevol camera's en sensoren, gaat nooit gebeuren. Markeer mijn woorden.
Autonoom rijden is een "oplossing" voor een probleem wat niet bestaat. Alleen een handjevol gehandicapten die nu niet in staat zijn om een motorvoertuig te besturen hebben er baat bij. Maar daar hebben we het openbaar vervoer voor uitgevonden. Overbodige luchtfietserij is het.
Rijden in een koets zonder paarden is gevaarlijk, dat zal nooit lukkenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het probleem daarbij is dat "kunstmatige intelligentie" niet bestaat. Doormiddel van machine learning kunnen computers een hoop maar "intelligentie" is het absoluut niet te noemen. Natuurlijk kun je op vliegvelden en in andere gecontroleerde omgevingen autonome voertuigen laten rijden. Maar achterover leunend de krant lezen in je autonome Tesla zonder stuurwiel terwijl je met 120 km/h over de openbare weg rijdt, volledig vertrouwend op een handjevol camera's en sensoren, gaat nooit gebeuren. Markeer mijn woorden.
Autonoom rijden is een "oplossing" voor een probleem wat niet bestaat. Alleen een handjevol gehandicapten die nu niet in staat zijn om een motorvoertuig te besturen hebben er baat bij. Maar daar hebben we het openbaar vervoer voor uitgevonden. Overbodige luchtfietserij is het.
Zou je het willen? Je bent perfect in staat om zelf een motorvoertuig te besturen maar in plaats daarvan kies je ervoor om je leven in handen te leggen van een handjevol camera's, sensoren en "kunstmatige intelligentie"? Waarbij de toegevoegde waarde is dat je in plaats van op de weg te letten TikToks kunt bekijken en door je Instagram feed kunt scrollen?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Woorden gemarkeerd.
Nooit is een lange tijd.
Ik heb er een topicreeks over lopen, ik kan je daar naar verwijzen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zou je het willen? Je bent perfect in staat om zelf een motorvoertuig te besturen maar in plaats daarvan kies je ervoor om je leven in handen te leggen van een handjevol camera's, sensoren en "kunstmatige intelligentie"? Waarbij de toegevoegde waarde is dat je in plaats van op de weg te letten TikToks kunt bekijken en door je Instagram feed kunt scrollen?
je slaat het veel te plat, over de haalbaarheid kun je twisten, maar iedereen die een lange rit in de auto maakt weet dat het soms ook prettig kan zijn als je je aandacht aan andere nuttige dingen kunt besteden.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het probleem daarbij is dat "kunstmatige intelligentie" niet bestaat. Doormiddel van machine learning kunnen computers een hoop maar "intelligentie" is het absoluut niet te noemen. Natuurlijk kun je op vliegvelden en in andere gecontroleerde omgevingen autonome voertuigen laten rijden. Maar achterover leunend de krant lezen in je autonome Tesla zonder stuurwiel terwijl je met 120 km/h over de openbare weg rijdt, volledig vertrouwend op een handjevol camera's en sensoren, gaat nooit gebeuren. Markeer mijn woorden.
Autonoom rijden is een "oplossing" voor een probleem wat niet bestaat. Alleen een handjevol gehandicapten die nu niet in staat zijn om een motorvoertuig te besturen hebben er baat bij. Maar daar hebben we het openbaar vervoer voor uitgevonden. Overbodige luchtfietserij is het.
Ik lees op IEX:quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:11 schreef Faraday01 het volgende:
Vandaag PostNL -6%. Is er nieuws wat ik gemist heb of weer speculaties alle kanten op?
quote:Jestbread schreef op 10 februari 2023 09:19:
Barclays koersdoel naar 1,40
waarom? , koers is toch ook opgelopen op niksquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Van 1,50 naar 1,40. Zou bizar zijn als dat een - van 6,5% op levert.
Klopt en dat was net zo bizar. Het lijkt allemaal speculatie te zijn. Rationeel slaat het nergens op om als gevolg van een koersdoel verlaging van 0,10 door Barclays het aandeel opeens 6,5% minder waard te vinden.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:42 schreef dop het volgende:
[..]
waarom? , koers is toch ook opgelopen op niks
Dan moet die een overnamebod doenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:27 schreef recursief het volgende:
Ach ja, die analisten weer. Koersdoelen worden zo een self-fulfilling prophecy. Het zou me niets verbazen als binnenkort blijkt dat Kretinsky zijn belang weer heeft uitgebreid.
Rentegevoelig zullen ze ook niet zijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:07 schreef JimmyJames het volgende:
Weet nog steeds niet wat ik nou van Unilever moet vinden.
https://www.unilever.com/investors/
https://www.morningstar.com/stocks/xnys/ul/financials
Op het eerste oog is het een aandeel zonder noemenswaardige groei (omzet doet al jaren niks) met een redelijke hoge waardering. Maar het is ook niet extreem duur, het is een erg voorspelbare sector, recessieproof en een potentiele opsplitsing kan wat waarde vrijmaken.
Voor 15x de winst wil ik er wel in, denk ik. Dat geeft een koers van 38.55¤ (EPS is 2.57¤).. Straks nog even kijken naar wat puts..
Putje 40 / maart doet 3 cent of zo ? Tikt lekker aan !quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Rentegevoelig zullen ze ook niet zijn.
Ik zou je koersdoel op 40 zetten vanwege wat overwegingen qua technische analyse...
Putje 40 schrijven ofzo, niks mis mee.
September 60ct.. Tjah.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:08 schreef namliam het volgende:
[..]
Putje 40 / maart doet 3 cent of zo ? Tikt lekker aan !
Ik kijk ook naar InMode Ltd, groeien vreselijk hard, maar de prognoses zijn dat het bedrijf iets minder vreselijk hard groeit dit jaar. De koers is daarom behoorlijk hard weggezakt, onterecht denk ik, maar ik moet me er nog iets verder in verdiepen. Valt jou misschien nog iets op bij dat aandeel?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Vooralsnog doen ze het heel aardig: +15% in een maand tijd.
Heb je nog meer "snoepjes"?
Wat mij betreft is de naam Mach-E heiligschennis.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:54 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Subaru is dan ook geen budgetmerk, niet zoals Paugeot/Renault etc iig.
0-100 tijden zijn al decennia lang belangrijk geweest. En nu ineens niet meer omdat het met elektrisch geen kunst meer is om binnen 5 sec op 100 te zitten? Ik heb ook niets met elektrisch, maar die acceleratie spreekt me zeker aan. En een Model 3 rijdt ook nog eens lekker door de bocht, mede door het lage zwaartepunt. Nog steeds beter dan zo'n Mach-E (allemaMach-E's!) of ander hoog hok zoals je nu veel ziet rijden in elektrische uitvoering.
Sowieso zo'n logge people carrier de naam Mustang meegeven, wie heeft dit bedachtquote:Op zaterdag 11 februari 2023 21:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat mij betreft is de naam Mach-E heiligschennis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |