De Giro staat geen accounts toe voor minderjarigenquote:Op woensdag 8 februari 2023 20:48 schreef kanovinnie het volgende:
Kan ik eigenlijk een degiro account aanmaken voor een minderjarige die niet mijn kind is? Of kunnen alleen de ouders dat doen?
Gelukkig nietquote:Op woensdag 8 februari 2023 20:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat zal er vermoed ik van afhangen of je gezag hebt over het kind.
Ah, kleinigheidje.quote:Op woensdag 8 februari 2023 20:59 schreef dop het volgende:
[..]
De Giro staat geen accounts toe voor minderjarigen
Ik vind dit ook wel een interessante om een beetje mee te speculeren. Als het morgen nog weer daalt koop ik 1 of 2 aandelen, als ze vervolgens weer een paar honderd zijn gestegen verkoop ik ze weer. Gezien de volatiliteit zullen ze ook weer dalen zodat ik ze weer goedkoop terug kan kopen.quote:Op woensdag 8 februari 2023 15:48 schreef Bucketlist het volgende:
Adyen is nu eindelijk onder de ¤ 1300. Erg interessant wat mij betreft. Al is dat gewoon een risicovolle gok. Kan morgen zo nog 50 af of weer 100 bij.
Edit: gekocht op 1306,40. Maar liefst 2 hele aandelen. In principe gaan ze morgen of overmorgen weer de deur uit.
Adyen NV Cquote:Op woensdag 8 februari 2023 21:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind dit ook wel een interessante om een beetje mee te speculeren. Als het morgen nog weer daalt koop ik 1 of 2 aandelen, als ze vervolgens weer een paar honderd zijn gestegen verkoop ik ze weer. Gezien de volatiliteit zullen ze ook weer dalen zodat ik ze weer goedkoop terug kan kopen.
Mogelijk wel, ik weet er zo even geen broker die dit wel doet. saxo bank staat wel dat je een gezamenlijke rekening hebt samen met een kind.quote:Op woensdag 8 februari 2023 21:03 schreef kanovinnie het volgende:
Ah, kleinigheidje.
Zijn er andere firma's die dat wel toestaan?
Damnit had ik niet zo schraal moeten wachten totdat ie onder de 100 dollar kwamquote:Op donderdag 9 februari 2023 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla aandeel staat (voorbeurs) op ongeveer $209.
Dat is +93,5% in ruim een maand.
Ik kocht 3 januari bij op $108,27 met het idee om nog bij te kopen als het onder de $100 zou zakken.quote:Op donderdag 9 februari 2023 11:34 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Damnit had ik niet zo schraal moeten wachten totdat ie onder de 100 dollar kwam
Het heeft geen zin om te balen over iets wat je niet of wel hebt gedaan.quote:Op donderdag 9 februari 2023 11:34 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Damnit had ik niet zo schraal moeten wachten totdat ie onder de 100 dollar kwam
Gewoon Call opties erin gooien als ze over 2 jaar nog "laag" staan, zo rond de 1000 of lager.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:05 schreef Black-Death het volgende:
Gokje gewaagd met Adyen gisteren, 4 stuks gekocht.. ben benieuwd over een maandje ofzo
Wat voor koers verwacht je over 5 jaar voor Tesla? Ze noteren nu 800x de winst?quote:Op donderdag 9 februari 2023 11:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik kocht 3 januari bij op $108,27 met het idee om nog bij te kopen als het onder de $100 zou zakken.
Maar sindsdien ging het omhoog![]()
Wel 17 januari nog bijgekocht op $127, 30 januari op $170 en 6 februari op $195
Dit dus idd. Vorige week heb ik een snelle 30% winst behaald en toen verkocht.. Achteraf is het altijd makkelijk praten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 12:03 schreef Patroon het volgende:
Bij handelen op de beurs is het altijd zo:
-Als het omhoog gaat baal je dat je niet meer hebt gekocht,
-Als het naar beneden gaat baal je waarom je zoveel hebt gekocht.
Nee is ook zo, heb je gelijk in.. niet zeuren en doorquote:Op donderdag 9 februari 2023 12:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om te balen over iets wat je niet of wel hebt gedaan.
Bij handelen op de beurs is het altijd zo:
-Als het omhoog gaat baal je dat je niet meer hebt gekocht,
-Als het naar beneden gaat baal je waarom je zoveel hebt gekocht.
Ik blijf bij m'n eerdere verwachting van $2.500 in 2028.quote:Op donderdag 9 februari 2023 12:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat voor koers verwacht je over 5 jaar voor Tesla?
EPS Tesla:quote:Ze noteren nu 800x de winst?
Ik heb ooit een proefrit gemaakt in een model S en toen viel me het matige afwerkingsniveau voor de prijsklasse ook al op.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Komt de CEO nog weleens kijken of is dat maar ouderwets?
Wat ik me trouwens afvroeg, is het een bewuste design keuze dat de interieurs van Tesla's zo kaal en basic zijn of is dit een beperking als gevolg van de robotisering van het assemblageproces? Het interieur van een Model 3 is gewoon lachwekkend. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Eigenlijk zijn het budget auto's die op een of andere manier een premium imago hebben weten te verwerven. Vandaar de hoge marge waarschijnlijk.
Dat is een bewuste keuze.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Komt de CEO nog weleens kijken of is dat maar ouderwets?
Wat ik me trouwens afvroeg, is het een bewuste design keuze dat de interieurs van Tesla's zo kaal en basic zijn of is dit een beperking als gevolg van de robotisering van het assemblageproces? Het interieur van een Model 3 is gewoon lachwekkend. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Eigenlijk zijn het budget auto's die op een of andere manier een premium imago hebben weten te verwerven. Vandaar de hoge marge waarschijnlijk.
Wel eens met simpel design en weinig onderdelen, maar echt goed afgewerkt vind ik een tesla niet. Het mist net de mm preciesie van Japanse of Duitse suto’squote:Op donderdag 9 februari 2023 17:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is een bewuste keuze.
Zoals Musk al eens zei "The best part is no part. The best process is no process. It weighs nothing. Costs nothing."
Door alles via spraakcommando's en touchscreen te doen, hou je het clean en makkelijk aan te passen als je een wijziging wil doorvoeren aan het design of vermogen / toegang wil beperken als je de auto uitleent of verhuurt.
Is een dashboard of interieur met veel knoppen beter dan een clean design? Zeg het maar.
Verder vind ik de afwerking niet slecht en de stoelen zijn ronduit goed, ook met mijn lengte (1m98).
Maar voor de rest is alles een kwestie van smaak natuurlijk.
De één kickt op een interieur vol met klokjes en knopjes, de ander houdt van clean.
Je ziet het met alles op die auto.
- efficiënt koelsysteem met minimale lengte aan koelslangen
- korte kabels
- alle computersystemen vanaf de grond af ontwikkeld, dus geen modules nodig om modules met elkaar te kunnen communiceren, minder hardware nodig, minder kosten, minder gewicht
- structural battery pack, de dekplaat van het accupakket is ook direct de vloer waar de stoelen op gemonteerd zijn
- minimaal aantal knoppen
- steeds meer gebruik van gigacasting, waardoor de auto's lichter worden en eenvoudiger te bouwen
Het koelsysteem van een Ford Mach-E heeft bijvoorbeeld ~3x meer lengte aan koelslangen, 3x meer onderdelen en ruim 2x zoveel koelvloeistof nodig als een Tesla Model Y.
Dat lijkt allemaal niet zo belangrijk, tot je bedenkt dat er aan ieder extra onderdeel een prijskaartje hangt, extra gewicht en grotere kans op falen.
Toen de fysieke knoppen op mobiele telefoons verdwenen en we overgingen op volledige touchscreens, was ik ook niet heel enthousiast. Maar toen ik m'n eerste HTC Touch Diamond kocht en later de HTC Desire, was dat snel over.
Vergelijk het met Blackberry vs Apple iPhone. We weten wie er over is gebleven
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de praktijk leert het snel. M'n Volvo V60 heeft ook een touchscreen voor veel functies maar dat bedien ik nu ook vrijwel blindelings.
Tesla heeft een goed werkend spraaksysteem, dus je kan gewoon zeggen "ik heb het koud" en de kachel gaat een graadje hoger. Zolang je geen Barry Kripke bent, werkt dat wel.Tesla heeft vanaf de Model S al een sober interieur, dat is niet omdat het niet lukte om een paar knoppen in te bouwen.quote:At the end of the day kan Tesla qua bouwkwaliteit van de interieurs gewoon niet opboksen tegen de Audi's en Mercedessen van deze wereld. Dus zijn ze blijkbaar de minimalistische richting maar ingeslagen en verkopen ze dit als zijnde "vooruitstrevend".
Mercedes, Audi en andere merken gaan overigens ook steeds meer naar touchscreens. Kijk maar eens naar een eTron of EQS. De eTron heeft nog wel een rijtje fysieke knoppen maar die zijn zo klein dat je die ook eerst uit je hoofd moet leren.
edit: Model S in 2012Er is nog geen Tesla personenwagen met camera's als buitenspiegels (waarbij er geen gewone spiegels meer aanwezig zijn) maar het is wel een stuk aerodynamischer, dus die kant gaan we zeker op. Tesla heeft sowieso al 8 camera's voor Autopilot, FSD (en Sentry mode) dus het zal niet zo ingewikkeld zijn om dat te implementeren tzt.quote:Net zo onzinnig als de uitvinding om buitenspiegels te vervangen door camera's. Qua functionaliteit voegt het niks toe, integendeel zelfs, maar het is een nieuwe gadget dus willen millenials het hebben.
Je kan wel al beeld van je camera's op het scherm zien terwijl je rijdt.
M'n Volvo kan dat alleen als ik parkeer.Het is ook met retrofit rond stuur leverbaar als je het niets vindt.quote:De Model X heeft nu toch ook een soort vliegtuigstuur wat niet rond is? Super onhandig, rijdt voor geen meter, maar het is "anders" dus kun je er indruk mee maken op de buurman. Tel uit je winst. Form over function.
Ik zou ook liever voor een rond stuur gaan, aan de andere kant rij ik alle Formule 1 races wel met zo'n stuurtje (net als de F1 rijders) en dat went heel snel. Ook Monaco lukt primaEr is zeker een markt voor.quote:Ik denk dat de gemiddelde autokoper wel waarde hecht aan een goed, ergonomisch, mooi interieur anders hadden bijvoorbeeld alle Audi rijders wel een Skoda gekocht en de rest van het geld in de zak gehouden. Maar goed, we gaan het allemaal wel zien. Voor Tesla is ook een markt, dat is inmiddels wel duidelijk.
En anders kan je een Skoda of Audi kopen.
Voor ieder wat wils.
Acceleratie naar 100 in 6s voor het instapmodel en 3,3 voor de snelle is alles behalve budget hoor, zulke cijfers vind je niet in de specs van een Franse auto.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Komt de CEO nog weleens kijken of is dat maar ouderwets?
Wat ik me trouwens afvroeg, is het een bewuste design keuze dat de interieurs van Tesla's zo kaal en basic zijn of is dit een beperking als gevolg van de robotisering van het assemblageproces? Het interieur van een Model 3 is gewoon lachwekkend. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Eigenlijk zijn het budget auto's die op een of andere manier een premium imago hebben weten te verwerven. Vandaar de hoge marge waarschijnlijk.
Ford Mustang Mach E haalt ongeveer dezelfde cijfers dus zo bijzonder is dat niet. Electrische auto's accelereren gewoon hard. Tesla's zijn gewoon kale hondenhokken in vergelijking met de concurrentie. Best knap dus dat Elon Musk dit product een premium imago aan heeft weten te meten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:16 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Acceleratie naar 100 in 6s voor het instapmodel en 3,3 voor de snelle is alles behalve budget hoor, zulke cijfers vind je niet in de specs van een Franse auto.
Als dat soort cijfers belangrijk zouden zijn, dan was Subaru een van de best verkopende merken in het verleden.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:16 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Acceleratie naar 100 in 6s voor het instapmodel en 3,3 voor de snelle is alles behalve budget hoor, zulke cijfers vind je niet in de specs van een Franse auto.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |