abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2023 @ 20:59:59 #101
545 dop
:copyright: dop
pi_207913474
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:48 schreef kanovinnie het volgende:
Kan ik eigenlijk een degiro account aanmaken voor een minderjarige die niet mijn kind is? Of kunnen alleen de ouders dat doen?
De Giro staat geen accounts toe voor minderjarigen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 8 februari 2023 @ 21:03:46 #102
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207913553
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat zal er vermoed ik van afhangen of je gezag hebt over het kind.
Gelukkig niet :P
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:59 schreef dop het volgende:

[..]
De Giro staat geen accounts toe voor minderjarigen
Ah, kleinigheidje.

Zijn er andere firma's die dat wel toestaan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 8 februari 2023 @ 21:12:52 #103
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207913734
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:48 schreef Bucketlist het volgende:
Adyen is nu eindelijk onder de ¤ 1300. Erg interessant wat mij betreft. Al is dat gewoon een risicovolle gok. Kan morgen zo nog 50 af of weer 100 bij.

Edit: gekocht op 1306,40. Maar liefst 2 hele aandelen. In principe gaan ze morgen of overmorgen weer de deur uit.
Ik vind dit ook wel een interessante om een beetje mee te speculeren. Als het morgen nog weer daalt koop ik 1 of 2 aandelen, als ze vervolgens weer een paar honderd zijn gestegen verkoop ik ze weer. Gezien de volatiliteit zullen ze ook weer dalen zodat ik ze weer goedkoop terug kan kopen. :P
  woensdag 8 februari 2023 @ 22:34:13 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207915271
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik vind dit ook wel een interessante om een beetje mee te speculeren. Als het morgen nog weer daalt koop ik 1 of 2 aandelen, als ze vervolgens weer een paar honderd zijn gestegen verkoop ik ze weer. Gezien de volatiliteit zullen ze ook weer dalen zodat ik ze weer goedkoop terug kan kopen. :P
Adyen NV C
KOOP
VERKOOP
¤ 1.279,40
-248,00
(-16,23%)

kan best naar onder de 1000 gaan hoor , het vertrouwen is nu wel een beetje weg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 9 februari 2023 @ 06:05:39 #105
545 dop
:copyright: dop
pi_207917592
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:03 schreef kanovinnie het volgende:

Ah, kleinigheidje.

Zijn er andere firma's die dat wel toestaan?
Mogelijk wel, ik weet er zo even geen broker die dit wel doet. saxo bank staat wel dat je een gezamenlijke rekening hebt samen met een kind.
Strengere Customer Due Diligence regels maken het een stuk lastiger.
Verder zul je de wettelijke vertegenwoordiger moeten zijn van het kind, zoals al gezegd

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 09-02-2023 10:42:44 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_207918917
Gokje gewaagd met Adyen gisteren, 4 stuks gekocht.. ben benieuwd over een maandje ofzo
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_207919939
Tesla aandeel staat (voorbeurs) op ongeveer $209.
Dat is +93,5% in ruim een maand.
pi_207920059
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla aandeel staat (voorbeurs) op ongeveer $209.
Dat is +93,5% in ruim een maand.
Damnit had ik niet zo schraal moeten wachten totdat ie onder de 100 dollar kwam :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_207920168
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:34 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Damnit had ik niet zo schraal moeten wachten totdat ie onder de 100 dollar kwam :')
Ik kocht 3 januari bij op $108,27 met het idee om nog bij te kopen als het onder de $100 zou zakken.
Maar sindsdien ging het omhoog :')

Wel 17 januari nog bijgekocht op $127, 30 januari op $170 en 6 februari op $195
pi_207920438
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:34 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Damnit had ik niet zo schraal moeten wachten totdat ie onder de 100 dollar kwam :')
Het heeft geen zin om te balen over iets wat je niet of wel hebt gedaan.

Bij handelen op de beurs is het altijd zo:
-Als het omhoog gaat baal je dat je niet meer hebt gekocht,
-Als het naar beneden gaat baal je waarom je zoveel hebt gekocht.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_207920741
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 10:05 schreef Black-Death het volgende:
Gokje gewaagd met Adyen gisteren, 4 stuks gekocht.. ben benieuwd over een maandje ofzo
Gewoon Call opties erin gooien als ze over 2 jaar nog "laag" staan, zo rond de 1000 of lager.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207920783
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik kocht 3 januari bij op $108,27 met het idee om nog bij te kopen als het onder de $100 zou zakken.
Maar sindsdien ging het omhoog :')

Wel 17 januari nog bijgekocht op $127, 30 januari op $170 en 6 februari op $195
Wat voor koers verwacht je over 5 jaar voor Tesla? Ze noteren nu 800x de winst?
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:30:55 #113
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_207920784
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:03 schreef Patroon het volgende:
Bij handelen op de beurs is het altijd zo:
-Als het omhoog gaat baal je dat je niet meer hebt gekocht,
-Als het naar beneden gaat baal je waarom je zoveel hebt gekocht.
Dit dus idd. Vorige week heb ik een snelle 30% winst behaald en toen verkocht.. Achteraf is het altijd makkelijk praten.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_207920877
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:03 schreef Patroon het volgende:

[..]
Het heeft geen zin om te balen over iets wat je niet of wel hebt gedaan.

Bij handelen op de beurs is het altijd zo:
-Als het omhoog gaat baal je dat je niet meer hebt gekocht,
-Als het naar beneden gaat baal je waarom je zoveel hebt gekocht.
Nee is ook zo, heb je gelijk in.. niet zeuren en door
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_207921136
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Wat voor koers verwacht je over 5 jaar voor Tesla?
Ik blijf bij m'n eerdere verwachting van $2.500 in 2028.

Dat was echter vóór de 3x split, dus laten we het afronden op $850

Dus nog ruim 4x hoger vanaf hier.
Als Tesla z'n EPS zelfs maar in de helft van het huidige YOY tempo kan blijven verhogen dan is dat niet eens zo ver gezocht.

quote:
Ze noteren nu 800x de winst?
EPS Tesla:

$0,21 in 2020
$1,63 in 2021
$3,62 in 2022

Dus ze zitten op ~57x bij huidige koers.

Waarom het zou blijven stijgen?
- Megapacks met goede marge worden dit jaar opgeschaald in nieuwe fabriek Lathorp
- Tesla Semi begint eindelijk van de band te rollen
- marge op auto's iets omlaag na prijsverlagingen maar aantal stijgt wel
- efficiëntere fabrieken (Austin / Berlijn) beginnen eindelijk fatsoenlijke aantallen te produceren, telde voor vorig jaar amper mee
- Cybertruck (naar schatting al 1,6 miljoen reserveringen) rolt eind dit jaar van de band, al duurt het opschalen van productie nog wel 1,5 tot 2 jaar, dus dat zie je pas in 2024 in de cijfers terug

Nog een gifje omdat het kan:


[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-02-2023 13:21:50 ]
pi_207922318
Komt de CEO nog weleens kijken of is dat maar ouderwets?

Wat ik me trouwens afvroeg, is het een bewuste design keuze dat de interieurs van Tesla's zo kaal en basic zijn of is dit een beperking als gevolg van de robotisering van het assemblageproces? Het interieur van een Model 3 is gewoon lachwekkend. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Eigenlijk zijn het budget auto's die op een of andere manier een premium imago hebben weten te verwerven. Vandaar de hoge marge waarschijnlijk.

[ Bericht 40% gewijzigd door Lokale_Notabele op 09-02-2023 14:33:26 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_207924148
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Komt de CEO nog weleens kijken of is dat maar ouderwets?

Wat ik me trouwens afvroeg, is het een bewuste design keuze dat de interieurs van Tesla's zo kaal en basic zijn of is dit een beperking als gevolg van de robotisering van het assemblageproces? Het interieur van een Model 3 is gewoon lachwekkend. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Eigenlijk zijn het budget auto's die op een of andere manier een premium imago hebben weten te verwerven. Vandaar de hoge marge waarschijnlijk.
Ik heb ooit een proefrit gemaakt in een model S en toen viel me het matige afwerkingsniveau voor de prijsklasse ook al op.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_207924205
Ik heb vandaag nog maar eens twee beheerd-beleggenrekeningen geopen bij (Evi) van Lanschot. Ik had er al een met een neutraal profiel, nu heb ik er ook een met een offensief en een met een zeer offensief profiel. Ik ben benieuwd naar het verschil in performance.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_207924401
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Komt de CEO nog weleens kijken of is dat maar ouderwets?

Wat ik me trouwens afvroeg, is het een bewuste design keuze dat de interieurs van Tesla's zo kaal en basic zijn of is dit een beperking als gevolg van de robotisering van het assemblageproces? Het interieur van een Model 3 is gewoon lachwekkend. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Eigenlijk zijn het budget auto's die op een of andere manier een premium imago hebben weten te verwerven. Vandaar de hoge marge waarschijnlijk.
Dat is een bewuste keuze.

Zoals Musk al eens zei "The best part is no part. The best process is no process. It weighs nothing. Costs nothing."

Door alles via spraakcommando's en touchscreen te doen, hou je het clean en makkelijk aan te passen als je een wijziging wil doorvoeren aan het design of vermogen / toegang wil beperken als je de auto uitleent of verhuurt.

Is een dashboard of interieur met veel knoppen beter dan een clean design? Zeg het maar.

Verder vind ik de afwerking niet slecht en de stoelen zijn ronduit goed, ook met mijn lengte (1m98).
Maar voor de rest is alles een kwestie van smaak natuurlijk.

De één kickt op een interieur vol met klokjes en knopjes, de ander houdt van clean.

Je ziet het met alles op die auto.
- efficiënt koelsysteem met minimale lengte aan koelslangen
- korte kabels
- alle computersystemen vanaf de grond af ontwikkeld, dus geen modules nodig om modules met elkaar te kunnen communiceren, minder hardware nodig, minder kosten, minder gewicht
- structural battery pack, de dekplaat van het accupakket is ook direct de vloer waar de stoelen op gemonteerd zijn
- minimaal aantal knoppen
- steeds meer gebruik van gigacasting, waardoor de auto's lichter worden en eenvoudiger te bouwen

Het koelsysteem van een Ford Mach-E heeft bijvoorbeeld ~3x meer lengte aan koelslangen, 3x meer onderdelen en ruim 2x zoveel koelvloeistof nodig als een Tesla Model Y.

Dat lijkt allemaal niet zo belangrijk, tot je bedenkt dat er aan ieder extra onderdeel een prijskaartje hangt, extra gewicht en grotere kans op falen.


Toen de fysieke knoppen op mobiele telefoons verdwenen en we overgingen op volledige touchscreens, was ik ook niet heel enthousiast. Maar toen ik m'n eerste HTC Touch Diamond kocht en later de HTC Desire, was dat snel over.

Vergelijk het met Blackberry vs Apple iPhone. We weten wie er over is gebleven ;)



[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-02-2023 17:33:03 ]
  donderdag 9 februari 2023 @ 18:08:19 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207924995
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is een bewuste keuze.

Zoals Musk al eens zei "The best part is no part. The best process is no process. It weighs nothing. Costs nothing."

Door alles via spraakcommando's en touchscreen te doen, hou je het clean en makkelijk aan te passen als je een wijziging wil doorvoeren aan het design of vermogen / toegang wil beperken als je de auto uitleent of verhuurt.

Is een dashboard of interieur met veel knoppen beter dan een clean design? Zeg het maar.

Verder vind ik de afwerking niet slecht en de stoelen zijn ronduit goed, ook met mijn lengte (1m98).
Maar voor de rest is alles een kwestie van smaak natuurlijk.

De één kickt op een interieur vol met klokjes en knopjes, de ander houdt van clean.

Je ziet het met alles op die auto.
- efficiënt koelsysteem met minimale lengte aan koelslangen
- korte kabels
- alle computersystemen vanaf de grond af ontwikkeld, dus geen modules nodig om modules met elkaar te kunnen communiceren, minder hardware nodig, minder kosten, minder gewicht
- structural battery pack, de dekplaat van het accupakket is ook direct de vloer waar de stoelen op gemonteerd zijn
- minimaal aantal knoppen
- steeds meer gebruik van gigacasting, waardoor de auto's lichter worden en eenvoudiger te bouwen

Het koelsysteem van een Ford Mach-E heeft bijvoorbeeld ~3x meer lengte aan koelslangen, 3x meer onderdelen en ruim 2x zoveel koelvloeistof nodig als een Tesla Model Y.

Dat lijkt allemaal niet zo belangrijk, tot je bedenkt dat er aan ieder extra onderdeel een prijskaartje hangt, extra gewicht en grotere kans op falen.


Toen de fysieke knoppen op mobiele telefoons verdwenen en we overgingen op volledige touchscreens, was ik ook niet heel enthousiast. Maar toen ik m'n eerste HTC Touch Diamond kocht en later de HTC Desire, was dat snel over.

Vergelijk het met Blackberry vs Apple iPhone. We weten wie er over is gebleven ;)

[ afbeelding ]
Wel eens met simpel design en weinig onderdelen, maar echt goed afgewerkt vind ik een tesla niet. Het mist net de mm preciesie van Japanse of Duitse suto’s
The End Times are wild
pi_207925179
"Is een interieur met fysieke knoppen beter?" Ja natuurlijk. Wanneer alle functionaliteiten in een of ander touchscreen systeem weggestopt zijn dan levert dat vanzelfsprekend geen gebruiksgemak op. Om over de veiligheid nog maar te zwijgen. Bij de mobiele telefoon had het nut om de fysieke knoppen weg te laten. Een groter scherm en een dunner toestel. Het slaat nergens op om de fysieke knoppen weg te laten in een auto. Wat overblijft is een gigantisch kaal dashboard.

At the end of the day kan Tesla qua bouwkwaliteit van de interieurs gewoon niet opboksen tegen de Audi's en Mercedessen van deze wereld. Dus zijn ze blijkbaar de minimalistische richting maar ingeslagen en verkopen ze dit als zijnde "vooruitstrevend". Net zo onzinnig als de uitvinding om buitenspiegels te vervangen door camera's. Qua functionaliteit voegt het niks toe, integendeel zelfs, maar het is een nieuwe gadget dus willen millenials het hebben. De Model X heeft nu toch ook een soort vliegtuigstuur wat niet rond is? Super onhandig, rijdt voor geen meter, maar het is "anders" dus kun je er indruk mee maken op de buurman. Tel uit je winst. Form over function.

Ik denk dat de gemiddelde autokoper wel waarde hecht aan een goed, ergonomisch, mooi interieur anders hadden bijvoorbeeld alle Audi rijders wel een Skoda gekocht en de rest van het geld in de zak gehouden. Maar goed, we gaan het allemaal wel zien. Voor Tesla is ook een markt, dat is inmiddels wel duidelijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lokale_Notabele op 09-02-2023 18:44:21 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_207925557
Het "PTA gebrabbel" maar ff in spoiler gezet :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de praktijk leert het snel. M'n Volvo V60 heeft ook een touchscreen voor veel functies maar dat bedien ik nu ook vrijwel blindelings.

Tesla heeft een goed werkend spraaksysteem, dus je kan gewoon zeggen "ik heb het koud" en de kachel gaat een graadje hoger. Zolang je geen Barry Kripke bent, werkt dat wel.

quote:
At the end of the day kan Tesla qua bouwkwaliteit van de interieurs gewoon niet opboksen tegen de Audi's en Mercedessen van deze wereld. Dus zijn ze blijkbaar de minimalistische richting maar ingeslagen en verkopen ze dit als zijnde "vooruitstrevend".
Tesla heeft vanaf de Model S al een sober interieur, dat is niet omdat het niet lukte om een paar knoppen in te bouwen.

Mercedes, Audi en andere merken gaan overigens ook steeds meer naar touchscreens. Kijk maar eens naar een eTron of EQS. De eTron heeft nog wel een rijtje fysieke knoppen maar die zijn zo klein dat je die ook eerst uit je hoofd moet leren.

edit: Model S in 2012


quote:
Net zo onzinnig als de uitvinding om buitenspiegels te vervangen door camera's. Qua functionaliteit voegt het niks toe, integendeel zelfs, maar het is een nieuwe gadget dus willen millenials het hebben.
Er is nog geen Tesla personenwagen met camera's als buitenspiegels (waarbij er geen gewone spiegels meer aanwezig zijn) maar het is wel een stuk aerodynamischer, dus die kant gaan we zeker op. Tesla heeft sowieso al 8 camera's voor Autopilot, FSD (en Sentry mode) dus het zal niet zo ingewikkeld zijn om dat te implementeren tzt.
Je kan wel al beeld van je camera's op het scherm zien terwijl je rijdt.
M'n Volvo kan dat alleen als ik parkeer.

quote:
De Model X heeft nu toch ook een soort vliegtuigstuur wat niet rond is? Super onhandig, rijdt voor geen meter, maar het is "anders" dus kun je er indruk mee maken op de buurman. Tel uit je winst. Form over function.
Het is ook met retrofit rond stuur leverbaar als je het niets vindt.
Ik zou ook liever voor een rond stuur gaan, aan de andere kant rij ik alle Formule 1 races wel met zo'n stuurtje (net als de F1 rijders) en dat went heel snel. Ook Monaco lukt prima ;)

quote:
Ik denk dat de gemiddelde autokoper wel waarde hecht aan een goed, ergonomisch, mooi interieur anders hadden bijvoorbeeld alle Audi rijders wel een Skoda gekocht en de rest van het geld in de zak gehouden. Maar goed, we gaan het allemaal wel zien. Voor Tesla is ook een markt, dat is inmiddels wel duidelijk.
Er is zeker een markt voor.
En anders kan je een Skoda of Audi kopen.

Voor ieder wat wils.


[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-02-2023 19:11:53 ]
  donderdag 9 februari 2023 @ 22:16:37 #123
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_207929626
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Komt de CEO nog weleens kijken of is dat maar ouderwets?

Wat ik me trouwens afvroeg, is het een bewuste design keuze dat de interieurs van Tesla's zo kaal en basic zijn of is dit een beperking als gevolg van de robotisering van het assemblageproces? Het interieur van een Model 3 is gewoon lachwekkend. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Eigenlijk zijn het budget auto's die op een of andere manier een premium imago hebben weten te verwerven. Vandaar de hoge marge waarschijnlijk.
Acceleratie naar 100 in 6s voor het instapmodel en 3,3 voor de snelle is alles behalve budget hoor, zulke cijfers vind je niet in de specs van een Franse auto.
pindazakje
  vrijdag 10 februari 2023 @ 06:50:59 #124
366859 Lokale_Notabele
pi_207931281
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:16 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Acceleratie naar 100 in 6s voor het instapmodel en 3,3 voor de snelle is alles behalve budget hoor, zulke cijfers vind je niet in de specs van een Franse auto.
Ford Mustang Mach E haalt ongeveer dezelfde cijfers dus zo bijzonder is dat niet. Electrische auto's accelereren gewoon hard. Tesla's zijn gewoon kale hondenhokken in vergelijking met de concurrentie. Best knap dus dat Elon Musk dit product een premium imago aan heeft weten te meten.

Maar goed, tegen 2030 zouden de Volvo's, Cadillacs en Alfa Romeo's van deze wereld volledig electrische merken moeten zijn. Geen idee waarom je het jezelf dan nog aan zou doen om in een Tesla te gaan zitten. Of je moet tijdens het autorijden weleens gedacht hebben: "Ik wou dat mijn dashboard leeg was en mijn stuur niet rond was".
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 10 februari 2023 @ 06:54:46 #125
545 dop
:copyright: dop
pi_207931292
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:16 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Acceleratie naar 100 in 6s voor het instapmodel en 3,3 voor de snelle is alles behalve budget hoor, zulke cijfers vind je niet in de specs van een Franse auto.
Als dat soort cijfers belangrijk zouden zijn, dan was Subaru een van de best verkopende merken in het verleden.
Voor een elektrische aangedreven voertuig zijn zulke cijfers niet heel bijzonder gezien een electromotor direkt zijn maximaal koppel kan leveren.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 10 februari 2023 @ 07:54:50 #126
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_207931459
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 06:54 schreef dop het volgende:

[..]
Als dat soort cijfers belangrijk zouden zijn, dan was Subaru een van de best verkopende merken in het verleden.
Voor een elektrische aangedreven voertuig zijn zulke cijfers niet heel bijzonder gezien een electromotor direkt zijn maximaal koppel kan leveren.
Subaru is dan ook geen budgetmerk, niet zoals Paugeot/Renault etc iig.
0-100 tijden zijn al decennia lang belangrijk geweest. En nu ineens niet meer omdat het met elektrisch geen kunst meer is om binnen 5 sec op 100 te zitten? Ik heb ook niets met elektrisch, maar die acceleratie spreekt me zeker aan. En een Model 3 rijdt ook nog eens lekker door de bocht, mede door het lage zwaartepunt. Nog steeds beter dan zo'n Mach-E (allemaMach-E's!) of ander hoog hok zoals je nu veel ziet rijden in elektrische uitvoering.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyaenidae op 10-02-2023 09:23:59 ]
pindazakje
  vrijdag 10 februari 2023 @ 08:51:55 #127
545 dop
:copyright: dop
pi_207931882
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:54 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Subaru is dan ook geen budgetmerk, niet zoals Paugeot/Renault etc iig.
0-100 tijden zijn al decennia lang belangrijk geweest. En nu ineens niet meer omdat het met elektrisch geen kunst meer is om binnen 5 sec op 100 te zitten? Ik heb ook niets met elektrisch, maar die acceleratie spreekt me zeker aan. En een Model 3 rijdt ook nog eens lekker door de bocht, mede door het lage zwaartepunt. Nog steeds beter dan zo'n Mach-E (allemaMachie-E's!) of ander hoog hok zoals je nu veel ziet rijden in elektrische uitvoering.
ten opzichten van brandstof is het een sellingpoint, maar niet uniek voor enkel tesla.
in het geval Subaru , nee geen budget maar wel een uniek sellingpoint, en toch niet zo belangerijk dat het tot enorme verkopen heeft geleid.
bij tesla is de belofte van volledig zelfstandig rijden (auto van de toekomst) een veel belangrijker sellingpoint, volgens mij gaat dat veel beslissender zijn in de EV Markt.
wat mij betreft hapert het daar op dit moment bij Tesla, te vaak en te lang wordt die belofte niet waargemaakt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 10 februari 2023 @ 09:35:09 #128
366859 Lokale_Notabele
pi_207932366
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 08:51 schreef dop het volgende:

[..]
ten opzichten van brandstof is het een sellingpoint, maar niet uniek voor enkel tesla.
in het geval Subaru , nee geen budget maar wel een uniek sellingpoint, en toch niet zo belangerijk dat het tot enorme verkopen heeft geleid.
bij tesla is de belofte van volledig zelfstandig rijden (auto van de toekomst) een veel belangrijker sellingpoint, volgens mij gaat dat veel beslissender zijn in de EV Markt.
wat mij betreft hapert het daar op dit moment bij Tesla, te vaak en te lang wordt die belofte niet waargemaakt.
Het probleem daarbij is dat "kunstmatige intelligentie" niet bestaat. Doormiddel van machine learning kunnen computers een hoop maar "intelligentie" is het absoluut niet te noemen. Natuurlijk kun je op vliegvelden en in andere gecontroleerde omgevingen autonome voertuigen laten rijden. Maar achterover leunend de krant lezen in je autonome Tesla zonder stuurwiel terwijl je met 120 km/h over de openbare weg rijdt, volledig vertrouwend op een handjevol camera's en sensoren, gaat nooit gebeuren. Markeer mijn woorden.

Autonoom rijden is een "oplossing" voor een probleem wat niet bestaat. Alleen een handjevol gehandicapten die nu niet in staat zijn om een motorvoertuig te besturen hebben er baat bij. Maar daar hebben we het openbaar vervoer voor uitgevonden. Overbodige luchtfietserij is het.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 10 februari 2023 @ 09:49:06 #129
38065 TheFreshPrince
pi_207932530
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 09:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Het probleem daarbij is dat "kunstmatige intelligentie" niet bestaat. Doormiddel van machine learning kunnen computers een hoop maar "intelligentie" is het absoluut niet te noemen. Natuurlijk kun je op vliegvelden en in andere gecontroleerde omgevingen autonome voertuigen laten rijden. Maar achterover leunend de krant lezen in je autonome Tesla zonder stuurwiel terwijl je met 120 km/h over de openbare weg rijdt, volledig vertrouwend op een handjevol camera's en sensoren, gaat nooit gebeuren. Markeer mijn woorden.

Autonoom rijden is een "oplossing" voor een probleem wat niet bestaat. Alleen een handjevol gehandicapten die nu niet in staat zijn om een motorvoertuig te besturen hebben er baat bij. Maar daar hebben we het openbaar vervoer voor uitgevonden. Overbodige luchtfietserij is het.
Woorden gemarkeerd.
Nooit is een lange tijd.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 09:58:28 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207932678
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 09:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Het probleem daarbij is dat "kunstmatige intelligentie" niet bestaat. Doormiddel van machine learning kunnen computers een hoop maar "intelligentie" is het absoluut niet te noemen. Natuurlijk kun je op vliegvelden en in andere gecontroleerde omgevingen autonome voertuigen laten rijden. Maar achterover leunend de krant lezen in je autonome Tesla zonder stuurwiel terwijl je met 120 km/h over de openbare weg rijdt, volledig vertrouwend op een handjevol camera's en sensoren, gaat nooit gebeuren. Markeer mijn woorden.

Autonoom rijden is een "oplossing" voor een probleem wat niet bestaat. Alleen een handjevol gehandicapten die nu niet in staat zijn om een motorvoertuig te besturen hebben er baat bij. Maar daar hebben we het openbaar vervoer voor uitgevonden. Overbodige luchtfietserij is het.
Rijden in een koets zonder paarden is gevaarlijk, dat zal nooit lukken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:02:36 #131
366859 Lokale_Notabele
pi_207932736
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 09:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Woorden gemarkeerd.
Nooit is een lange tijd.
Zou je het willen? Je bent perfect in staat om zelf een motorvoertuig te besturen maar in plaats daarvan kies je ervoor om je leven in handen te leggen van een handjevol camera's, sensoren en "kunstmatige intelligentie"? Waarbij de toegevoegde waarde is dat je in plaats van op de weg te letten TikToks kunt bekijken en door je Instagram feed kunt scrollen?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:10:34 #132
38065 TheFreshPrince
pi_207932863
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Zou je het willen? Je bent perfect in staat om zelf een motorvoertuig te besturen maar in plaats daarvan kies je ervoor om je leven in handen te leggen van een handjevol camera's, sensoren en "kunstmatige intelligentie"? Waarbij de toegevoegde waarde is dat je in plaats van op de weg te letten TikToks kunt bekijken en door je Instagram feed kunt scrollen?
Ik heb er een topicreeks over lopen, ik kan je daar naar verwijzen.
Het is een discussie op zich.

PTA / stelling: einde van het autobezit is nabij #4
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:11:59 #133
400021 Faraday01
Inducing
pi_207932884
Vandaag PostNL -6%. Is er nieuws wat ik gemist heb of weer speculaties alle kanten op?
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:13:25 #134
545 dop
:copyright: dop
pi_207932917
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 09:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Het probleem daarbij is dat "kunstmatige intelligentie" niet bestaat. Doormiddel van machine learning kunnen computers een hoop maar "intelligentie" is het absoluut niet te noemen. Natuurlijk kun je op vliegvelden en in andere gecontroleerde omgevingen autonome voertuigen laten rijden. Maar achterover leunend de krant lezen in je autonome Tesla zonder stuurwiel terwijl je met 120 km/h over de openbare weg rijdt, volledig vertrouwend op een handjevol camera's en sensoren, gaat nooit gebeuren. Markeer mijn woorden.

Autonoom rijden is een "oplossing" voor een probleem wat niet bestaat. Alleen een handjevol gehandicapten die nu niet in staat zijn om een motorvoertuig te besturen hebben er baat bij. Maar daar hebben we het openbaar vervoer voor uitgevonden. Overbodige luchtfietserij is het.
je slaat het veel te plat, over de haalbaarheid kun je twisten, maar iedereen die een lange rit in de auto maakt weet dat het soms ook prettig kan zijn als je je aandacht aan andere nuttige dingen kunt besteden.
Daar zit echt wel een belofte en een selling point waar men extra voor wil betalen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:14:57 #135
38065 TheFreshPrince
pi_207932937
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:11 schreef Faraday01 het volgende:
Vandaag PostNL -6%. Is er nieuws wat ik gemist heb of weer speculaties alle kanten op?
Ik lees op IEX:

quote:
Jestbread schreef op 10 februari 2023 09:19:

Barclays koersdoel naar 1,40
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:20:04 #136
400021 Faraday01
Inducing
pi_207933015
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik lees op IEX:
[..]

Van 1,50 naar 1,40. Zou bizar zijn als dat een - van 6,5% op levert.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:42:35 #137
545 dop
:copyright: dop
pi_207933329
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Van 1,50 naar 1,40. Zou bizar zijn als dat een - van 6,5% op levert.
waarom? , koers is toch ook opgelopen op niks
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:45:55 #138
400021 Faraday01
Inducing
pi_207933383
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:42 schreef dop het volgende:

[..]
waarom? , koers is toch ook opgelopen op niks
Klopt en dat was net zo bizar. Het lijkt allemaal speculatie te zijn. Rationeel slaat het nergens op om als gevolg van een koersdoel verlaging van 0,10 door Barclays het aandeel opeens 6,5% minder waard te vinden.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:27:07 #139
464060 recursief
pi_207934011
Ach ja, die analisten weer. Koersdoelen worden zo een self-fulfilling prophecy. Het zou me niets verbazen als binnenkort blijkt dat Kretinsky zijn belang weer heeft uitgebreid.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:50:32 #140
401987 ludovico
pi_207934347
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:27 schreef recursief het volgende:
Ach ja, die analisten weer. Koersdoelen worden zo een self-fulfilling prophecy. Het zou me niets verbazen als binnenkort blijkt dat Kretinsky zijn belang weer heeft uitgebreid.
Dan moet die een overnamebod doen _O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:57:10 #141
401987 ludovico
pi_207934433
Anyhow, onder normale omstandigheden, ik blijf het herhalen, zou die partij prima zo 250mio winst moeten draaien, dat is gewoon wel lekker met 500 mio uitstaande aandelen.

Dat ze het dan naar 1.50 weten te blazen is allemaal prima verder.
Als je je beseft dat de realiteit echt niet zoveel anders was waarin PostNL werkzaam was, en die Covid baten dan per aandeel nauwelijks 50 cent waren...... Mag je je toch echt afvragen wat zo een aandeel op de 4.8 doet en vervolgens op de 1.5, dat gat is te groot.

Ik kan niet kijken wat die analisten doen natuurlijk, maar dit soort koersdoelen zijn wel een tikje emo, dan laat je je echt flink leiden door de waan van de dag.

We praten hier over een bedrijf dat echt geen hele gekke dingen zal laten zien.
Maar okay, misschien qua elektrificatie dat het allemaal wat duurder gaat worden, die pakket bezorgers - als het niet hun eigen auto is - vernielen die wagens ook behoorlijk. Daar zit wel een risico maar die geldt voor de gehele markt, en is derhalve beperkt een risico, per pakket doorgerekend is het centenwerk en de consument gaat daar niet moeilijk om zitten doen.

Concurrentiepositie wordt er niet minder van want die heeft hetzelfde dus daar nauwelijks effect. Zolang het level playing field is... Niks aan de hand - naar mijn mening -.

[ Bericht 8% gewijzigd door ludovico op 10-02-2023 12:03:40 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:07:02 #142
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_207934547
Weet nog steeds niet wat ik nou van Unilever moet vinden.

https://www.unilever.com/investors/
https://www.morningstar.com/stocks/xnys/ul/financials

Op het eerste oog is het een aandeel zonder noemenswaardige groei (omzet doet al jaren niks) met een redelijke hoge waardering. Maar het is ook niet extreem duur, het is een erg voorspelbare sector, recessieproof en een potentiele opsplitsing kan wat waarde vrijmaken.

Voor 15x de winst wil ik er wel in, denk ik. Dat geeft een koers van 38.55¤ (EPS is 2.57¤).. Straks nog even kijken naar wat puts..
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:16:26 #143
401987 ludovico
pi_207934667
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:07 schreef JimmyJames het volgende:
Weet nog steeds niet wat ik nou van Unilever moet vinden.

https://www.unilever.com/investors/
https://www.morningstar.com/stocks/xnys/ul/financials

Op het eerste oog is het een aandeel zonder noemenswaardige groei (omzet doet al jaren niks) met een redelijke hoge waardering. Maar het is ook niet extreem duur, het is een erg voorspelbare sector, recessieproof en een potentiele opsplitsing kan wat waarde vrijmaken.

Voor 15x de winst wil ik er wel in, denk ik. Dat geeft een koers van 38.55¤ (EPS is 2.57¤).. Straks nog even kijken naar wat puts..
Rentegevoelig zullen ze ook niet zijn.
Ik zou je koersdoel op 40 zetten vanwege wat overwegingen qua technische analyse...
Putje 40 schrijven ofzo, niks mis mee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:08:30 #144
447373 namliam
pi_207935365
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Rentegevoelig zullen ze ook niet zijn.
Ik zou je koersdoel op 40 zetten vanwege wat overwegingen qua technische analyse...
Putje 40 schrijven ofzo, niks mis mee.
Putje 40 / maart doet 3 cent of zo ? Tikt lekker aan !
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:44:45 #145
401987 ludovico
pi_207935780
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:08 schreef namliam het volgende:

[..]
Putje 40 / maart doet 3 cent of zo ? Tikt lekker aan !
September 60ct.. Tjah.
Maarja als je anders niet koopt en je hebt de ruimte.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:15:17 #146
545 dop
:copyright: dop
pi_207936178
¤40 voor Unilever is op een prijs die zo laag die hebben we de afgelopen jaren niet gezien, zijn wel meer aandelen die ik graag onder de laagste koers van de afgelopen jaren wil kopen, zijn er maar weinig die ik dan niet wil kopen.
calls schrijven O(op bezit) is in deze markt veel Interessanter.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 10 februari 2023 @ 20:05:59 #147
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_207940899
In maart vorig jaar leek het even alsof ze onder de 40¤ zouden komen, maar dat is idd al bijna 6 jaar niet meer gebeurd. Misschien is 40¤ ook iets te gek en bovendien zijn de premies op die strike ook nagenoeg waardeloos.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 11 februari 2023 @ 20:27:54 #148
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207954500
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:07 schreef blomke het volgende:

[..]
Vooralsnog doen ze het heel aardig: +15% in een maand tijd.

Heb je nog meer "snoepjes"?
Ik kijk ook naar InMode Ltd, groeien vreselijk hard, maar de prognoses zijn dat het bedrijf iets minder vreselijk hard groeit dit jaar. De koers is daarom behoorlijk hard weggezakt, onterecht denk ik, maar ik moet me er nog iets verder in verdiepen. Valt jou misschien nog iets op bij dat aandeel?
  zaterdag 11 februari 2023 @ 21:24:48 #149
477023 Candymannetje
pi_207955969
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:54 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Subaru is dan ook geen budgetmerk, niet zoals Paugeot/Renault etc iig.
0-100 tijden zijn al decennia lang belangrijk geweest. En nu ineens niet meer omdat het met elektrisch geen kunst meer is om binnen 5 sec op 100 te zitten? Ik heb ook niets met elektrisch, maar die acceleratie spreekt me zeker aan. En een Model 3 rijdt ook nog eens lekker door de bocht, mede door het lage zwaartepunt. Nog steeds beter dan zo'n Mach-E (allemaMach-E's!) of ander hoog hok zoals je nu veel ziet rijden in elektrische uitvoering.
Wat mij betreft is de naam Mach-E heiligschennis.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 21:46:49 #150
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_207956466
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 21:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat mij betreft is de naam Mach-E heiligschennis.
Sowieso zo'n logge people carrier de naam Mustang meegeven, wie heeft dit bedacht _O-
pindazakje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')