Vooral wat aandacht om hun troosteloze leventje wat kleur te geven.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat willen deze mensen nou eigenlijk? Volgens mij is er in Nederland best veel aandacht voor 'het klimaat', wat sowieso een enorm containerbegrip is natuurlijk.
Er gaat nog steeds 17,5 miljard aan subsidie naar fossiele brandstoffen, daar doen ze huillie om.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat willen deze mensen nou eigenlijk? Volgens mij is er in Nederland best veel aandacht voor 'het klimaat', wat sowieso een enorm containerbegrip is natuurlijk.
Als er maar genoeg mensen komen kijken krijg je vanzelf een blokkade.quote:
quote:Op zaterdag 28 januari 2023 09:41 schreef Perrin het volgende:
Lekker bezig! De echte radicalen zijn de lui die willens en wetens zo lang mogelijk doorgaan met het verstoken van fossiel, de toekomst en de leefbaarheid van de aarde be damned!
Bron?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:26 schreef StephanL het volgende:
[..]
Er gaat nog steeds 17,5 miljard aan subsidie naar fossiele brandstoffen, daar doen ze huillie om.
Wat dan?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:54 schreef Nattekat het volgende:
Heeft iemand hier nou al de heldere geest gehad dat ER nu meer voor elkaar heeft gekregen dan als ze uit het niets even een kwartier die snelweg hadden geblokkeerd?
Hoeveel subsidie zullen de blokkeerders krijgen in de vorm van uitkeringen? zijn ze daar ook tegen?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:26 schreef StephanL het volgende:
[..]
Er gaat nog steeds 17,5 miljard aan subsidie naar fossiele brandstoffen, daar doen ze huillie om.
Ok. Voorzover ik weet is dit totale onzin.quote:
https://www.mejudice.nl/a(...)offen-ongekend-grootquote:
quote:Die ¤17,5 miljard, waar komt dat vandaan?
In 2020 heeft (oud) minister Wiebes, na een motie van de Tweede Kamer, via een Kamerbrief bekend gemaakt dat onze overheid via diverse financiële prikkels de fossiele industrie stimuleert. Een voormalig Europarlementariër lukte het op basis van openbare CBS data alle maatregelen door te rekenen, en zo aan te tonen dat het jaarlijks om ruim 17,5 miljard euro gaat.
In de definitie van subsidies die het kabinet hanteert, gaat het om gemiste staatsinkomsten, veelal belastingvoordelen. Het is in de meeste gevallen dus niet zo dat deze multinationals geld krijgen, maar korting op wat ze eigenlijk zouden moeten betalen. De daardoor gemiste opbrengsten voor de staatskas (5% van de totale begroting) moeten door ons burgers worden opgehoest. Daarnaast wordt er geen rekening gehouden met torenhoge externe kosten van fossiele brandstoffen, zoals milieu-, gezondheids- en klimaatschade. Het IMF berekende dat deze in 2020 wereldwijd 5,9 biljoen dollar bedroegen. Je kunt er dus van uitgaan dat de 17,5 miljard aan Nederlandse fossiele subsidies een grove onderschatting is.
Ik weet dat het onzin is, maar heb het inderdaad wel even opgezocht - resultaten waren precies zoals verwacht. Daarom ben ik zeer benieuwd naar het bewijs voor deze stelling.quote:
En hard ook graag.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Knuppels in de nek, bitte.
Er is nu al dagen aandacht voor deze actie, de actie zelf is gigantisch opgehypet en is daardoor waarschijnlijk ook nog groter dan ie anders geweest was. Anders was alle aandacht hooguit een artikel op nos.nl en een plek in het 'kort nieuws'-blok.quote:
Maar wat hebben ze nou concreet binnen gehaald? Aandacht voor een probleem waar al aandacht en geld voor in overvloed aanwezig is?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:54 schreef Nattekat het volgende:
Heeft iemand hier nou al de heldere geest gehad dat ER nu meer voor elkaar heeft gekregen dan als ze uit het niets even een kwartier die snelweg hadden geblokkeerd?
Google dan eens op "subsidie voor fossiele brandstoffen ongekend groot".quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik weet dat het onzin is, maar heb het inderdaad wel even opgezocht - resultaten waren precies zoals verwacht. Daarom ben ik zeer benieuwd naar het bewijs voor deze stelling.
Niet zo bijdehand ja, het is voor een goed doel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar wat hebben ze nou concreet binnen gehaald? Aandacht voor een probleem waar al aandacht en geld voor in overvloed aanwezig is?
Beetje CAT D11 heeft daar geen moeite meequote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:42 schreef TjjWester het volgende:
Is vastlijmen een trend tegenwoordig??
Daarmee heb je nog niets bereiktquote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is nu al dagen aandacht voor deze actie, de actie zelf is gigantisch opgehypet en is daardoor waarschijnlijk ook nog groter dan ie anders geweest was. Anders was alle aandacht hooguit een artikel op nos.nl en een plek in het 'kort nieuws'-blok.
Net als de coronoprotesten. Die gingen ook uit als een nachtkaarsquote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is nu al dagen aandacht voor deze actie, de actie zelf is gigantisch opgehypet en is daardoor waarschijnlijk ook nog groter dan ie anders geweest was. Anders was alle aandacht hooguit een artikel op nos.nl en een plek in het 'kort nieuws'-blok.
Aandacht trekken is een heel belangrijk doel van demonstreren. Aandacht hebben ze wel.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Daarmee heb je nog niets bereikt
Ik weet alleen dat ze op de snelweg willen gaan, waarom geen idee
Iets met het klimaat
marginaal in verhouding tot subsidies op niet fossiele energie.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Google dan eens op "subsidie voor fossiele brandstoffen ongekend groot".
Dat wel maar ze hebben nog niet zo heel veel bereikt volgens mij hoorquote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aandacht trekken is een heel belangrijk doel van demonstreren. Aandacht hebben ze wel.
Precies wat ik bedoelde:quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik weet dat het onzin is, maar heb het inderdaad wel even opgezocht - resultaten waren precies zoals verwacht. Daarom ben ik zeer benieuwd naar het bewijs voor deze stelling.
Als ik van andere mensen 100 euro steel maar van jou 'slechts' 80 euro, heb ik jou dan 20 euro gegeven?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:37 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
https://www.mejudice.nl/a(...)offen-ongekend-groot
(via https://a12blokkade.nl)
Ze hebben alle aandacht die ze willen hebben, daar gaat het om, dus ze hebben weldegelijk wat bereikt.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat wel maar ze hebben nog niet zo heel veel bereikt volgens mij hoor
Watte dan?????quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hebben alle aandacht die ze willen hebben, daar gaat het om, dus ze hebben weldegelijk wat bereikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |