Lees de situatie bij het pensioenfonds van DSM er even op na, Mevr Schippers staat op de nominatie om zelf miljoenen binnen te harken en de pensionado's van DSM worden gekort. Oh, behalve natuurlijk de voormalige CEO die het veroorzaakt heeft, die kreeg miljoenen in zijn pensioenpot bijgestort.quote:Op maandag 30 januari 2023 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ten-rutte-desastreus
Maar we hebben wel marktwerking
Hoewel de VVD niet mijn partij is, zijn het uiteindelijk wel de kiezers die hier al 13 jaar op stemmen en dit beleid dus mogelijk maken.quote:Op maandag 30 januari 2023 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
Hier gaat volgens mij iets mis.quote:Op maandag 30 januari 2023 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
Dat "interview" van afgelopen weekend was gewoon een advertorial van de VVD.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hier gaat volgens mij iets mis.
De Telegraaf die Den Uyl verdedigt ten opzichte van Rutte?
Ja mooiquote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hier gaat volgens mij iets mis.
De Telegraaf die Den Uyl verdedigt ten opzichte van Rutte?
quote:Ze beseffen nu al dat de komende provinciale verkiezingen een drama worden voor de VVD, en dreigen met ’een terugkeer van de periode Den Uyl, met dramatische gevolgen voor de hardwerkende Nederlander’.
Welnu, ten tijde van Joop den Uyl was er niet zo'n immens woningtekort, was er geen immigratieprobleem, geen slecht onderwijs en slechtere gezondheidszorg. Ook waren er geen voedselbanken, en was er veel meer onderlinge solidariteit onder de Nederlandse bevolking.
Dat ben ik volkomen met jou eens en het is een mischien een simplicifcatie maar er wordt nog wel eens vergeten dat de politiek toch echt wel een afspiegeling is van de maatschappij en dat degenen die de regering in stand houden toch echt de kiezers zijn.quote:Op maandag 30 januari 2023 21:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoewel de VVD niet mijn partij is, zijn het uiteindelijk wel de kiezers die hier al 13 jaar op stemmen en dit beleid dus mogelijk maken.
De zaken die de schrijver aanhaalt, zijn grotendeels het gevolg van doorgeslagen individualisering en maatschappelijke verharding. De VVD heeft daar op ingespeeld met als resultaat dat ze al 13 jaar de grootste partij zijn. Het is niet zo dat als de PvdA morgen de verkiezing wint, we ineens in een heel ander land leven ofzo.
Er wordt veel gezeken over de VVD en over Rutte. Iedereen zou er klaar mee zijn, enzovoorts enzovoorts. Maar uiteindelijk stemt het gros gewoon weer VVD.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben ik volkomen met jou eens en het is een mischien een simplicifcatie maar er wordt nog wel eens vergeten dat de politiek toch echt wel een afspiegeling is van de maatschappij en dat degenen die de regering in stand houden toch echt de kiezers zijn.
Dit.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er wordt veel gezeken over de VVD en over Rutte. Iedereen zou er klaar mee zijn, enzovoorts enzovoorts. Maar uiteindelijk stemt het gros gewoon weer VVD.
Je leest veel over een gebrek aan sociale cohesie, solidariteit en wat dies meer zij. Maar tegelijk worden er door velen zaken geroepen als “ik ga toch niet betalen voor een ander” en “waarom moet de overheid jouw problemen oplossen, zoek het lekker zelf uit”. Dus we willen wel solidariteit, maar het mag ook niks kosten. En die ik-mentaliteit is precies waar de VVD slim op inhaakt. Dat kan je als een vorm van populisme of cliëntelisme zien, maar het is gewoon de volksaard op dit moment.
Ik denk dat het overgrote deel van degenen die roepen klaar te zijn met Rutte sowieso al niet op hem stemden overigens.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er wordt veel gezeken over de VVD en over Rutte. Iedereen zou er klaar mee zijn, enzovoorts enzovoorts. Maar uiteindelijk stemt het gros gewoon weer VVD.
Je leest veel over een gebrek aan sociale cohesie, solidariteit en wat dies meer zij. Maar tegelijk worden er door velen zaken geroepen als “ik ga toch niet betalen voor een ander” en “waarom moet de overheid jouw problemen oplossen, zoek het lekker zelf uit”. Dus we willen wel solidariteit, maar het mag ook niks kosten. En die ik-mentaliteit is precies waar de VVD slim op inhaakt. Dat kan je als een vorm van populisme of cliëntelisme zien, maar het is gewoon de volksaard op dit moment.
Ja, mensen vergeten wel eens dat zelfs bij 30 zetels, 4/5e nog niet op je stemt.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat het overgrote deel van degenen die roepen klaar te zijn met Rutte sowieso al niet op hem stemden overigens.
Maar ja, "We volgden slechts de volksaard" is nogal een schrale troost achteraf als we onszelf als land de vernieling in helpen. Er valt dan dus nog wel te bepleiten dat een beetje leider dan ook bereid zou moeten zijn om tegen de stroom in te gaan als de situatie erom vraagt.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Of, en dit is veel waarschijnlijker, heel veel mensen stemmen gewoon VVD omdat ze het de beste optie vinden die wordt aangeboden, zowel voor henzelf als voor het land.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sowieso.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is niet strijdig met wat Spablauw214 zegt, volgens mijquote:Op dinsdag 31 januari 2023 18:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of, en dit is veel waarschijnlijker, heel veel mensen stemmen gewoon VVD omdat ze het de beste optie vinden die wordt aangeboden, zowel voor henzelf als voor het land.
Dat zie je verkeerd. Ik zeg duidelijk 'en het land'.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet strijdig met wat Spablauw214 zegt, volgens mij
Dat gebeurt niet. Dat gewauwel dat Rutte een “groot staatsman” zou zijn is dan ook onzin.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 18:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ja, "We volgden slechts de volksaard" is nogal een schrale troost achteraf als we onszelf als land de vernieling in helpen. Er valt dan dus nog wel te bepleiten dat een beetje leider dan ook bereid zou moeten zijn om tegen de stroom in te gaan als de situatie erom vraagt.
Voor henzelf ja. Mensen die een beetje idealistisch zijn, stemmen doorgaans geen VVD.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 18:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of, en dit is veel waarschijnlijker, heel veel mensen stemmen gewoon VVD omdat ze het de beste optie vinden die wordt aangeboden, zowel voor henzelf als voor het land.
Waarom zou economisch conservatisme geen ideaal kunnen zijn?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Voor henzelf ja. Mensen die een beetje idealistisch zijn, stemmen doorgaans geen VVD.
Dit is wel de kern van het verhaal. De tegenstanders zijn te versplinterd om een serieuze bedreiging voor de VVD te vormen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, mensen vergeten wel eens dat zelfs bij 30 zetels, 4/5e nog niet op je stemt.
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Voor henzelf ja. Mensen die een beetje idealistisch zijn, stemmen doorgaans geen VVD.
Het objectivistische ideaal is voor ons linksen van dezelfde orde als heim ins reich.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom zou economisch conservatisme geen ideaal kunnen zijn?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oor-ambtelijke-chaosquote:De organisatie die de problemen van gedupeerde ouders in het toeslagenschandaal moet oplossen, dreigt volledig vast te lopen. Werknemers van de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT) verzanden in interne regels en procedures, en het verloop van personeel is enorm. Daarnaast is er sprake van een angstcultuur: ambtenaren durven problemen intern niet aan te kaarten.
Nieuwsuur sprak de afgelopen weken met tientallen medewerkers en oud-medewerkers van de UHT, van onderin de organisatie tot aan de ambtelijke top. Zij willen anoniem blijven, uit angst voor de gevolgen als ze openbaar over de problemen van de UHT spreken. Gezamenlijk schetsen zij een beeld van een organisatie die niet de gedupeerde ouder centraal stelt maar de eigen regels en procedures.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |