abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207742611
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
  zaterdag 28 januari 2023 @ 09:28:09 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207743827
Het is wachten op de uitslag van de provincie verkiezingen

VVD en PVV even groot
https://www.maurice.nl/laatste-peiling/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 30 januari 2023 @ 17:13:55 #3
323876 michaelmoore
pi_207780668
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 18:05:03 #4
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207781402
quote:
Lees de situatie bij het pensioenfonds van DSM er even op na, Mevr Schippers staat op de nominatie om zelf miljoenen binnen te harken en de pensionado's van DSM worden gekort. Oh, behalve natuurlijk de voormalige CEO die het veroorzaakt heeft, die kreeg miljoenen in zijn pensioenpot bijgestort.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)nen-van-dsm-a4154713
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207785572
quote:
Hoewel de VVD niet mijn partij is, zijn het uiteindelijk wel de kiezers die hier al 13 jaar op stemmen en dit beleid dus mogelijk maken.

De zaken die de schrijver aanhaalt, zijn grotendeels het gevolg van doorgeslagen individualisering en maatschappelijke verharding. De VVD heeft daar op ingespeeld met als resultaat dat ze al 13 jaar de grootste partij zijn. Het is niet zo dat als de PvdA morgen de verkiezing wint, we ineens in een heel ander land leven ofzo.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 10:51:14 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207789705
quote:
Hier gaat volgens mij iets mis.

De Telegraaf die Den Uyl verdedigt ten opzichte van Rutte?
We have always been at war with Eastasia.
pi_207790149
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 10:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat "interview" van afgelopen weekend was gewoon een advertorial van de VVD.
En ze hebben blijkbaar niet genoeg betaald, want hij zat ook nog achter een betaalmuur. :')
  dinsdag 31 januari 2023 @ 12:51:24 #8
323876 michaelmoore
pi_207791020
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 10:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ja mooi

Rutte dreigt met terugkeer vande tijden van Den Uyl 8)7
die had de Beatrix en Maurits staatsmijn gesloteen en de DSM (DeStaatsMijjnen) opgericht
quote:
Ze beseffen nu al dat de komende provinciale verkiezingen een drama worden voor de VVD, en dreigen met ’een terugkeer van de periode Den Uyl, met dramatische gevolgen voor de hardwerkende Nederlander’.
Welnu, ten tijde van Joop den Uyl was er niet zo'n immens woningtekort, was er geen immigratieprobleem, geen slecht onderwijs en slechtere gezondheidszorg. Ook waren er geen voedselbanken, en was er veel meer onderlinge solidariteit onder de Nederlandse bevolking.
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 14:24:54 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207792214
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoewel de VVD niet mijn partij is, zijn het uiteindelijk wel de kiezers die hier al 13 jaar op stemmen en dit beleid dus mogelijk maken.

De zaken die de schrijver aanhaalt, zijn grotendeels het gevolg van doorgeslagen individualisering en maatschappelijke verharding. De VVD heeft daar op ingespeeld met als resultaat dat ze al 13 jaar de grootste partij zijn. Het is niet zo dat als de PvdA morgen de verkiezing wint, we ineens in een heel ander land leven ofzo.
Dat ben ik volkomen met jou eens en het is een mischien een simplicifcatie maar er wordt nog wel eens vergeten dat de politiek toch echt wel een afspiegeling is van de maatschappij en dat degenen die de regering in stand houden toch echt de kiezers zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207792638
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat ben ik volkomen met jou eens en het is een mischien een simplicifcatie maar er wordt nog wel eens vergeten dat de politiek toch echt wel een afspiegeling is van de maatschappij en dat degenen die de regering in stand houden toch echt de kiezers zijn.
Er wordt veel gezeken over de VVD en over Rutte. Iedereen zou er klaar mee zijn, enzovoorts enzovoorts. Maar uiteindelijk stemt het gros gewoon weer VVD.

Je leest veel over een gebrek aan sociale cohesie, solidariteit en wat dies meer zij. Maar tegelijk worden er door velen zaken geroepen als “ik ga toch niet betalen voor een ander” en “waarom moet de overheid jouw problemen oplossen, zoek het lekker zelf uit”. Dus we willen wel solidariteit, maar het mag ook niks kosten. En die ik-mentaliteit is precies waar de VVD slim op inhaakt. Dat kan je als een vorm van populisme of cliëntelisme zien, maar het is gewoon de volksaard op dit moment.
pi_207794013
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er wordt veel gezeken over de VVD en over Rutte. Iedereen zou er klaar mee zijn, enzovoorts enzovoorts. Maar uiteindelijk stemt het gros gewoon weer VVD.

Je leest veel over een gebrek aan sociale cohesie, solidariteit en wat dies meer zij. Maar tegelijk worden er door velen zaken geroepen als “ik ga toch niet betalen voor een ander” en “waarom moet de overheid jouw problemen oplossen, zoek het lekker zelf uit”. Dus we willen wel solidariteit, maar het mag ook niks kosten. En die ik-mentaliteit is precies waar de VVD slim op inhaakt. Dat kan je als een vorm van populisme of cliëntelisme zien, maar het is gewoon de volksaard op dit moment.
Dit.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 17:49:45 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207794262
quote:

[..]

Ik denk dat het overgrote deel van degenen die roepen klaar te zijn met Rutte sowieso al niet op hem stemden overigens.
pi_207794737
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 17:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk dat het overgrote deel van degenen die roepen klaar te zijn met Rutte sowieso al niet op hem stemden overigens.
Ja, mensen vergeten wel eens dat zelfs bij 30 zetels, 4/5e nog niet op je stemt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_207794776
quote:

[..]

Maar ja, "We volgden slechts de volksaard" is nogal een schrale troost achteraf als we onszelf als land de vernieling in helpen. Er valt dan dus nog wel te bepleiten dat een beetje leider dan ook bereid zou moeten zijn om tegen de stroom in te gaan als de situatie erom vraagt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tocadisco op 31-01-2023 18:50:09 ]
pi_207795033
quote:

[..]

Of, en dit is veel waarschijnlijker, heel veel mensen stemmen gewoon VVD omdat ze het de beste optie vinden die wordt aangeboden, zowel voor henzelf als voor het land.
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 18:57:09 #16
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_207795052
quote:

[..]

Sowieso.

_O_ Mark Rutte _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 18:59:17 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207795086
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 18:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Of, en dit is veel waarschijnlijker, heel veel mensen stemmen gewoon VVD omdat ze het de beste optie vinden die wordt aangeboden, zowel voor henzelf als voor het land.
Dat is niet strijdig met wat Spablauw214 zegt, volgens mij
pi_207795148
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 18:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is niet strijdig met wat Spablauw214 zegt, volgens mij
Dat zie je verkeerd. Ik zeg duidelijk 'en het land'.
pi_207795315
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 18:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar ja, "We volgden slechts de volksaard" is nogal een schrale troost achteraf als we onszelf als land de vernieling in helpen. Er valt dan dus nog wel te bepleiten dat een beetje leider dan ook bereid zou moeten zijn om tegen de stroom in te gaan als de situatie erom vraagt.
Dat gebeurt niet. Dat gewauwel dat Rutte een “groot staatsman” zou zijn is dan ook onzin.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 18:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Voor henzelf ja. Mensen die een beetje idealistisch zijn, stemmen doorgaans geen VVD.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 19:16:17 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207795334
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 19:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Voor henzelf ja. Mensen die een beetje idealistisch zijn, stemmen doorgaans geen VVD.
Waarom zou economisch conservatisme geen ideaal kunnen zijn?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207795361
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 18:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, mensen vergeten wel eens dat zelfs bij 30 zetels, 4/5e nog niet op je stemt.
Dit is wel de kern van het verhaal. De tegenstanders zijn te versplinterd om een serieuze bedreiging voor de VVD te vormen.

Dat de VVD nu de aanval opent op GL en PvdA geeft aan dat ze die partijen blijkbaar als bedreiging zien en aansturen op een links-tegen-rechts-verkiezing in de hoop wat stemmen bij andere rechtse partijen weg te halen. Ik denk dat het een riskante zet is. Bij de PS wordt doorgaans veel minder strategisch gestemd dan voor de TK.
pi_207795373
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 19:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 21:18:11 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207797995
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 19:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarom zou economisch conservatisme geen ideaal kunnen zijn?
Het objectivistische ideaal is voor ons linksen van dezelfde orde als heim ins reich.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 1 februari 2023 @ 13:11:20 #24
408813 crew  trein2000
pi_207804727
https://nos.nl/l/2462070

Het is wel genoeg. Positie Aukje de Vries; functie elders.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 1 februari 2023 @ 13:11:36 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207804729
quote:
De organisatie die de problemen van gedupeerde ouders in het toeslagenschandaal moet oplossen, dreigt volledig vast te lopen. Werknemers van de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT) verzanden in interne regels en procedures, en het verloop van personeel is enorm. Daarnaast is er sprake van een angstcultuur: ambtenaren durven problemen intern niet aan te kaarten.

Nieuwsuur sprak de afgelopen weken met tientallen medewerkers en oud-medewerkers van de UHT, van onderin de organisatie tot aan de ambtelijke top. Zij willen anoniem blijven, uit angst voor de gevolgen als ze openbaar over de problemen van de UHT spreken. Gezamenlijk schetsen zij een beeld van een organisatie die niet de gedupeerde ouder centraal stelt maar de eigen regels en procedures.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oor-ambtelijke-chaos

Nou, dit zag niemand aankomen. We houden dus stug vast aan de ellende die deze crisis juist veroorzaakt heeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')