Neuh, je loopt vooral risico op alsnog een hogere belasting vanuit de gemeente omdat ze zoveel geld kwijt zijn aan iedereen die bezwaar maakt dat ze dat compenseren door percentages omhoog te gooien.quote:
Plus dat de huidige daling sowieso niet relevant hoeft te zijn als je huis A++ label is.quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:34 schreef Serinde het volgende:
de WOZ 2023 heeft peildatum 1-1-2022 dus huidige dalingen zijn irrelevant.
Dat klopt dan toch ook wel zo ongeveer als jij in 2022 gekocht hebt? Dan was de waarde op 01-01-2022 lager dan je aankoopprijs.quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:31 schreef Fe2O3 het volgende:
De brief lag vandaag op de mat (naja afvalstoffenheffingen) Ze zijn 3k onder de koopprijs gaan zitten, dus bezwaar gaat het hem niet worden
Bezwaren kost ze niet zoveel hoor zonder tussenpartij.quote:Op donderdag 26 januari 2023 14:36 schreef Bami het volgende:
[..]
Neuh, je loopt vooral risico op alsnog een hogere belasting vanuit de gemeente omdat ze zoveel geld kwijt zijn aan iedereen die bezwaar maakt dat ze dat compenseren door percentages omhoog te gooien.
Maar het stapelt wel op in hoeveelheid werk. Dus voor een paar euro verschil in mijn belasting zou ik het persoonlijk niet doen. Als ze er echt tienduizenden euro's naast zitten in mijn beleving wellicht wel, maar dat zijn uitzonderingen volgens mij.quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bezwaren kost ze niet zoveel hoor zonder tussenpartij.
Was even afwachten wat ze gingen doen, de buurman heeft voor 20k meer gekocht (en wij hebben het hoekhuis), maar op dit bedrag is er denk ik weinig te beargumenteren.quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat klopt dan toch ook wel zo ongeveer als jij in 2022 gekocht hebt? Dan was de waarde op 01-01-2022 lager dan je aankoopprijs.
Zit daar ook niet veel meer lucht in?quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Plus dat de huidige daling sowieso niet relevant hoeft te zijn als je huis A++ label is.
Daar zit veel minder daling in dan de gemiddelde daling.
Objectief bekeken zit daar in veel gevallen juist minder lucht in.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 01:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Zit daar ook niet veel meer lucht in?
In veel gevallen niet zo heel veel, zeker niet in de categorie die gasloos gebouwd is.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 01:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Zit daar ook niet veel meer lucht in?
Kan je mij dan vertellen, dat onze label D woning, met volslagen verouderde installatie en afwerking, vlot van de hand ging voor 375.000 pleuro's?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 06:57 schreef Ivo1985 het volgende:
Die tienduizenden euro's minder aan kosten zijn jarenlang nauwelijks zichtbaar geweest in de huizenprijs. Pas nu de energierekening een jaartje een hot item is, zijn kopers een energiezuinige woning beter gaan waarderen.
Klopt, dat merk ik hier ook.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 06:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Objectief bekeken zit daar in veel gevallen juist minder lucht in.
A+ woningen zijn ofwel redelijk nieuw, ofwel recent grondig aangepakt. De kwaliteit is daarmee beter. Je bent als eigenaar van een A+ woning komende jaren tienduizenden euro's minder kwijt aan onderhoud, renovatie en energiekosten dan iemand in een huis van gelijke grootte en ligging, maar met een C of D label.
Die tienduizenden euro's minder aan kosten zijn jarenlang nauwelijks zichtbaar geweest in de huizenprijs. Pas nu de energierekening een jaartje een hot item is, zijn kopers een energiezuinige woning beter gaan waarderen.
Er gaat iig minder lucht uitquote:Op vrijdag 27 januari 2023 06:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Objectief bekeken zit daar in veel gevallen juist minder lucht in.
A+ woningen zijn ofwel redelijk nieuw, ofwel recent grondig aangepakt. De kwaliteit is daarmee beter. Je bent als eigenaar van een A+ woning komende jaren tienduizenden euro's minder kwijt aan onderhoud, renovatie en energiekosten dan iemand in een huis van gelijke grootte en ligging, maar met een C of D label.
Misschien was de prijs voor de ligging en locatie wel prima voor een D-label woning en zou een A-label woning op dezelfde plek veel meer waard zijn?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 12:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je mij dan vertellen, dat onze label D woning, met volslagen verouderde installatie en afwerking, vlot van de hand ging voor 375.000 pleuro's?
De huizenprijs wordt i.m.o. bepaald door drie factoren:
1. De ligging,
2. De locatie,
3. De plaats.
Alle andere factoren (zoals de isolatie) kan je naar hartenlust aanpakken, maar bovenstaande drie liggen vast.
Het hangt er ook vanaf af hoeveel het kost om van dat D-label een A-label te maken.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 12:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je mij dan vertellen, dat onze label D woning, met volslagen verouderde installatie en afwerking, vlot van de hand ging voor 375.000 pleuro's?
1. De ligging,
2. De locatie,
3. De plaats.
Alle andere factoren (zoals de isolatie) kan je naar hartenlust aanpakken, maar bovenstaande drie liggen vast.
375k is natuurlijk een koopje. Afhankelijk van de locatie en het soort huis.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 12:01 schreef blomke het volgende:
[..]
1. De ligging,
2. De locatie,
3. De plaats.
En in welk jaar.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:02 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
375k is natuurlijk een koopje. Afhankelijk van de locatie en het soort huis.
Natuurlijk blijven de factoren die jij noemt een belangrijke rol spelen. Maar dat neemt niet weg dat er tussen een D label huis en een in basisvorm identiek, maar gerenoveerd A+ huis op nagenoeg dezelfde locatie makkelijk tienduizenden euro's prijsverschil kan zitten.
Dat is dus peanuts op de totale aanschaf plus bijkomende kostenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:02 schreef Ivo1985 het volgende:
Maar dat neemt niet weg dat er tussen een D label huis en een in basisvorm identiek, maar gerenoveerd A+ huis op nagenoeg dezelfde locatie makkelijk tienduizenden euro's prijsverschil kan zitten.
Aftandse jaren '50 tussenwoning in een achterbuurt van een Staphorstachtige plaats met een incest historie.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:02 schreef Ivo1985 het volgende:
375k is natuurlijk een koopje. Afhankelijk van de locatie en het soort huis.
Over het algemeen hebben Staphorstachtige plaatsen niet echt achterbuurten.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Aftandse jaren '50 tussenwoning in een achterbuurt van een Staphorstachtige plaats met een incest historie.
Dat weet ik ja, dat wilde je destijds ook al weten.quote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:29 schreef blomke het volgende:
een Staphorstachtige plaats met een incest historie.
Voorthuizen.....het Staphorst van de Veluwe.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:29 schreef Leandra het volgende:
Hier zo'n mooi voorbeeld van mensen die denken dat ze zelf wel even hun jaren 70 woning (in originele staat) voor de hoofdprijs zullen verkopen.....
https://www.funda.nl/koop(...)162-margrietlaan-33/
Dat gaat m niet worden natuurlijk.... dat ging m al niet worden, maar nu helemaal niet meer.
Het is wel duidelijk dat je Voorthuizen niet kent..... so much voor je kwalificaties van de locale Staphorsten.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Voorthuizen.....het Staphorst van de Veluwe.
Ach welnee, Voorthuizen is helemaal niet zwaar refo, het gros van de dorpen die aan Voorthuizen grenzen (Kootwijkerbroek, Zwartebroek, Barneveld en Garderen) wel maar Voorthuizen niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:49 schreef Elan het volgende:
Voorthuizen is zwaar refo wij stonden daar op de camping
Heel mooi huis, krijg je echt zo'n jaren 70 gevoel vanquote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:29 schreef Leandra het volgende:
Hier zo'n mooi voorbeeld van mensen die denken dat ze zelf wel even hun jaren 70 woning (in originele staat) voor de hoofdprijs zullen verkopen.....
https://www.funda.nl/koop(...)162-margrietlaan-33/
Dat gaat m niet worden natuurlijk.... dat ging m al niet worden, maar nu helemaal niet meer.
Ja, maar het is echt te duur, om de hoek stond voor anderhalve ton minder te koop en eerlijk gezegd zou ik daar ook liever zitten, ongeacht het feit dat het minder m² woonoppervlak is.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel mooi huis, krijg je echt zo'n jaren 70 gevoel van![]()
Er zou aan de buitenkant iets meer kleur in mogen (wellicht dakgoot of boeien andere tint geven), en badkamer en keuken zijn nodig aan vervanging toe.
Vermoed dat je bij belangstelling er zeker wel een significant bedrag van de prijs afkrijgt.
Keuken? Niks mis mee, heeft al een inductiekookplaat. De tweede badkamer kan je eruit boeksen, maar die witte kan je toch zo in (beugel eraf).quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:17 schreef phpmystyle het volgende:
Er zou aan de buitenkant iets meer kleur in mogen (wellicht dakgoot of boeien andere tint geven), en badkamer en keuken zijn nodig aan vervanging toe.
Het heeft veel:quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:20 schreef Elan het volgende:
Op de een of andere manier heeft dat huis wel iets.
Welk duur maar je bent ook zo in Utrecht en Amersfoort. Al zou ik dan toch voor Apeldoorn kiezen iets verder maar de helft goedkoper.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Het heeft veel:
ruimte, lucht en potentie.
Volgens mij kan je over iedere dorp wel wat verzinnen. Behalve natuurlijk de plek waar je zelf woont of bent opgegroeid, dat is natuurlijk fantastisch (450).quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:49 schreef Elan het volgende:
Voorthuizen is zwaar refo wij stonden daar op de camping
Wij hebben vorig jaar alles tussen de Utrechtse heuvelrug en de Duitse grens bekeken op funda en ook bezichtigingen gehad maar zoveel goedkoper vond ik het bij Apeldoorn niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Welk duur maar je bent ook zo in Utrecht en Amersfoort. Al zou ik dan toch voor Apeldoorn kiezen iets verder maar de helft goedkoper.
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:52 schreef Kiid het volgende:
Volgens mij kan je over iedere dorp wel wat verzinnen. Behalve natuurlijk de plek........... bent opgegroeid, dat is natuurlijk fantastisch (450).
In dat hoge segment valt het misschien wel mee maar Voorthuizen begint rond de 350k en dan ook nog rijtjeshuizen, daar kun je in Apeldoorn vrijstaand voor kopen. Er is veel meer betaalbaar aanbod.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij hebben vorig jaar alles tussen de Utrechtse heuvelrug en de Duitse grens bekeken op funda en ook bezichtigingen gehad maar zoveel goedkoper vond ik het bij Apeldoorn niet.
En waar ik woon is het zeker niet fantastisch. Daarom gaan we er weg![]()
Vrijstaand in Apeldoorn voor 350k? Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
In dat hoge segment valt het misschien wel mee maar Voorthuizen begint rond de 350k en dan ook nog rijtjeshuizen, daar kun je in Apeldoorn vrijstaand voor kopen. Er is veel meer betaalbaar aanbod.
Als ik naar een min of meer vergelijkbaar huis in Apeldoorn kijk zie ik niet zo'n groot verschil.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
In dat hoge segment valt het misschien wel mee maar Voorthuizen begint rond de 350k en dan ook nog rijtjeshuizen, daar kun je in Apeldoorn vrijstaand voor kopen. Er is veel meer betaalbaar aanbod.
https://www.funda.nl/koop/apeldoorn/huis-42900250-schotweg-87/quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:17 schreef CR7 het volgende:
[..]
Vrijstaand in Apeldoorn voor 350k? Geloof je het zelf?
Ik keek tot 750k. Wel energielabel A. Ik vond het daar niet heel veel anders. Pas bij Deventer/Zutphen en onder Arnhem of naar boven bij Zwolle. Daar werd het echt goedkoper.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet echt vergelijkbaar, veel modernere afwerking, tweeënhalve ton lagere vraagprijs en een beter energielabel.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik naar een min of meer vergelijkbaar huis in Apeldoorn kijk zie ik niet zo'n groot verschil.
Wel gemoderniseerd maar minder woonoppervlak en een kavel van minder dan de helft:
https://www.funda.nl/koop(...)4-asselsestraat-361/
Apeldoorn heb je ook wel hele elitaire wijkjes hoor, verschilt nogal waar je zit. Maar zeker aan de rand kan het interessant zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:27 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik keek tot 750k. Wel energielabel A. Ik vond het daar niet heel veel anders. Pas bij Deventer/Zutphen en onder Arnhem of naar boven bij Zwolle. Daar werd het echt goedkoper.
In Apeldoorn een gasloze 2/1 kap bezichtigd. Die was nog meer dan 2x 350k
Wij zijn ook fiks gestegen idd. Maar de maandelijkse stijging valt mee en met deze waarde krijgen we wel een lagere hypotheekrente, dus hè.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:35 schreef ludovico het volgende:
De gemeente heeft bij mij wel een erg fors bedrag als WOZ toegewezen.
Die waardemeter van Funda geeft nog een lagere waarde aan in december/januari 2022-2023.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:50 schreef Bami het volgende:
[..]
Wij zijn ook fiks gestegen idd. Maar de maandelijkse stijging valt mee en met deze waarde krijgen we wel een lagere hypotheekrente, dus hè.
Er zou maar een regiogebonden ziekte van zijn. Maar de kans is groot dat dit mensen waren die bij familie in de buurt wil blijven met deze omschrijvingquote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Aftandse jaren '50 tussenwoning in een achterbuurt van een Staphorstachtige plaats met een incest historie.
zou je het voor die prijs verkopen ??quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:35 schreef ludovico het volgende:
De gemeente heeft bij mij wel een erg fors bedrag als WOZ toegewezen.
Op dit moment? Denk dat dat geen verkeerd bedrag zou zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou je het voor die prijs verkopen ??
Weegt dat op tegen de hogere gemeentelijke lasten?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:50 schreef Bami het volgende:
[..]
Wij zijn ook fiks gestegen idd. Maar de maandelijkse stijging valt mee en met deze waarde krijgen we wel een lagere hypotheekrente, dus hè.
Ik weet niet precies wat het nieuwe maandbedrag wordt, maar denk het wel.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 19:30 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Weegt dat op tegen de hogere gemeentelijke lasten?
Mja, hier zitten we qua rente al in de laagste staffel, grotendeels dankzij de belachelijke stijgingen van de afgelopen jarenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 19:56 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat het nieuwe maandbedrag wordt, maar denk het wel.
Die von woningen verkopen ook helemaal niet meer.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 07:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
In veel gevallen niet zo heel veel, zeker niet in de categorie die gasloos gebouwd is.
En de vraag is maar of het werkelijk lucht is als een identieke nog te bouwen woning die nu aangeboden wordt een ton of meer duurder is.
Ja ze denken nog dat het juli 2020 is ofzo, en ook toen was 1,1 mio teveel natuurlijk. Op gevoel zou ik eerder denken aan 750k ofzo. Deze prijs moet ook wel wishfull thinking zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar het is echt te duur, om de hoek stond voor anderhalve ton minder te koop en eerlijk gezegd zou ik daar ook liever zitten, ongeacht het feit dat het minder m² woonoppervlak is.
Maar er moet in deze tijd, met de huidige rente idd een flink bedrag af, want het zit met dit energieverbruik gewoon ver boven alle grenzen en het gaat een enorm bedrag kosten dat naar beneden te krijgen, je bent zo 3 ton verder voor het huis in deze eeuw is.
Hier gaat nog wel een tonnetje tegenaan hoor. En dat is zonder zo´n biosmassaketel.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Keuken? Niks mis mee, heeft al een inductiekookplaat. De tweede badkamer kan je eruit boeksen, maar die witte kan je toch zo in (beugel eraf).
Verder ideaal dak voor zonnepanelen, van bovenaf isoleren en een biomassaketel. Best te doen en je zit op een A label of hoger.
Wellicht vindt iedereen die stenen aan de binnenzijde mooi, maar dan zie ik liever een glas gestucte muur.
1) Enige wat zou kunnen is, het schilderwerk en die hal/trapopgang stucken. VErder die ene badkamer. Voor de rest zou ik het niet weten. Huis is al label C. Denk dat ik met 10 - 20.000 aardig eind kom, met enige DHZ-inspanning.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
1) Hier gaat nog wel een tonnetje tegenaan hoor. En dat is zonder zo´n biosmassaketel.
2) Zonnepanelen weet ik zo snel nog niet, doet toch beetje afbreuk aan het huis. De charme is dat het zo´n jaren 70 look-a-like is, ipv een moderne yuppen keet.
Hier in de nieuwbouwwoning wijk is de daling echt nog niet 10-15% hoorquote:Op vrijdag 27 januari 2023 23:05 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Die von woningen verkopen ook helemaal niet meer.
Heb zelf een nieuwbouwwoning verkocht vorig jaar en die woningen gaan nu voor 100-150k minder (geldt ook voor de woning die we kochten trouwens). Dat is ook ongeveer in lijn met de gemiddelde daling momenteel (10-15%).
Jawel want dan hebben ze een recente verkoopprijs die ze nogal helpt de waarde te bepalen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 14:18 schreef Gerard-Joling het volgende:
Goedendag,
Ik heb mijn WOZ waarde gekregen van mijn hoekwoning (300K). Mijn buurman op de andere hoek zijn WOZ waarde is maar liefst 330K geworden. We vragen ons af hoe dit kan. Gebruiksoppervlakte scheelt slechts 2 vierkante meter en woonoppervlakte is gelijk. Ik heb zelfs een dakkapel en hij niet. Verder zijn het exact dezelfde huizen.
Ik wil hem wellicht adviseren om bezwaar te maken. Want mij ontgaat de logica. Iemand die dit wellicht kan verklaren? Enige verschil is dat ik er sinds 2016 woon en hij dit huis in 2021 heeft gekocht. Maar dat zou toch niet van invloed moeten zijn?
Ah vandaar. Ik dacht dat ze enkel naar de eigenschappen van de woning keken. Maar niet dus. Bedanktquote:Op zaterdag 28 januari 2023 14:27 schreef laziness het volgende:
[..]
Jawel want dan hebben ze een recente verkoopprijs die ze nogal helpt de waarde te bepalen.
Hier in het rijtje steeg 1 woz ook harder een paar jaar terug terwijl het bijv geen uitbouw had. Maar het was net verkocht en de woz was precies de verkoopprijs.
Vervolgens bouwden de kopers als nog uit maar doordat ze die vrij recente verkoopprijs hadden is de gemeente daar op verder gaan borduren en is hun woz daarna minder hard gestegen dan de rest van het rijtje waar geen recente verkoopprijs van is.
Het blijft allemaal een beetje krom dat hele systeem sowieso.
Zou eerder zonnepanelen plaatsen op een schuur ofzo, of in de tuin. Maar zo´n huis ga je gewoon niet klimaatneutraal krijgen hoor.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:03 schreef blomke het volgende:
[..]
1) Enige wat zou kunnen is, het schilderwerk en die hal/trapopgang stucken. VErder die ene badkamer. Voor de rest zou ik het niet weten. Huis is al label C. Denk dat ik met 10 - 20.000 aardig eind kom, met enige DHZ-inspanning.
2) Zonnepanelen op dat lessenaarsdak zie je amper vanaf de grond/tuin. Kan je 'm energieneutraal mee maken. Ik zeg: doen.
Den dat ik dit weekeinde maar een C-HR reisje onderneem...maar ja, Voorthuizen he...het S. van de V.
Maar met zulk soort woningen moet je wel gigantisch opassen dat je niet krap zit qua budget. Energielabel G, F en D (met 14 zonnepanelen!). In zulke doortochtwoningen kun je wel wat koude winters beleven als de energieprijzen hoog blijven en je geen geld hebt om te verduurzamen.quote:
Ons huis 11k gezakt, vorige maand 4k.quote:Op donderdag 2 februari 2023 15:12 schreef Leandra het volgende:
Tsja... maar wel in Amsterdam willen blijven wonen...
Volgens Funda is ons huis weer ¤ 4.000 minder waard dan vorige maand, dit gaat nu al 4 maanden met stapjes van ¤ 4.000 per maand, dus het valt mee qua waardedaling.
Ik zat fout trouwens, 3 keer een daling van ¤ 4.000, maar als ik naar de Fundawaarde van augustus 2022 kijk dan zitten we daar 85K onder, maar in september ook gelijk 31K minder, vervolgens oktober weer 18K minder en toen in november weer 24K minder, sindsdien dus die 4K per maand minder.quote:Op donderdag 2 februari 2023 16:09 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ons huis 11k gezakt, vorige maand 4k.
Gaat mij nog veel te langzaam die daling, mag nog wel harder zakken ( als woz ook daalt).
Maar er is afgelopen zomer een zelfde type huis verkocht voor ver boven onze aankoopprijs, ik ben bang dat die alles weer om zeep helpt zodra die in de statistieken belandt.
Wat maakt het uit of je woz daalt of niet?quote:Op donderdag 2 februari 2023 16:09 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ons huis 11k gezakt, vorige maand 4k.
Gaat mij nog veel te langzaam die daling, mag nog wel harder zakken ( als woz ook daalt).
Maar er is afgelopen zomer een zelfde type huis verkocht voor ver boven onze aankoopprijs, ik ben bang dat die alles weer om zeep helpt zodra die in de statistieken belandt.
Al is je woning 0 waard, dat is pas van belang als je verkoopt.quote:Op donderdag 2 februari 2023 17:15 schreef Leandra het volgende:
Nee idd, ik slaap er ook niet minder om, het is nog steeds ruimschoots meer dan waar wij het voor hebben laten bouwen incl alle afwerkkosten en voor dat bedrag kun je het nu niet eens laten bouwen.
Nou, ik heb toch wel graag dat het minimaal net zoveel waard is als de schuld die er op gevestigd is.quote:Op donderdag 2 februari 2023 17:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of je woz daalt of niet?
[..]
Al is je woning 0 waard, dat is pas van belang als je verkoopt.
Afgezien van rentekorting, waarom?quote:Op donderdag 2 februari 2023 17:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik heb toch wel graag dat het minimaal net zoveel waard is als de schuld die er op gevestigd is.
Omdat ik daar wel slecht van zou slapenquote:Op donderdag 2 februari 2023 17:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Afgezien van rentekorting, waarom?
Omdat 0,35% van de woz waarde van de hra wordt afgetrokken. Vorig jaar was onze rente zo'n 3k en de ewf ook, dus per saldo geen hra.quote:Op donderdag 2 februari 2023 17:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of je woz daalt of niet?
[..]
IS je huis 1,2 miljoen?quote:Op donderdag 2 februari 2023 17:26 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Omdat 0,35% van de woz waarde van de hra wordt afgetrokken. Vorig jaar was onze rente zo'n 3k en de ewf ook, dus per saldo geen hra.
10- 20% minder woz waarde is zo'n 400-800 euro meer hra per jaar.
Scheelt (1%?) rentekorting. Andere kant: hogere EWF en OZBquote:Op donderdag 2 februari 2023 17:24 schreef kanovinnie het volgende:
Afgezien van rentekorting, waarom?
Ja. Vorig jaar met bezwaar de woz flink naar beneden kunnen krijgen, die prijzen zijn waanzin natuurlijk (was in 2015 de helft waard, wat we ook aan hypotheek hebben, alleen met de lage rente van 2022quote:
Yup, dat kan. Been there, had it. Op dat huis had ik dan ook geen winst, maar wel goedkoper gehuurd van de bank dan dat ik had kunnen huren.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 06:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Flauw om te vragen waar nu al die 'de waarde van je huis daalt nooit' mensen zijn? Ik weet de reactie ook wel dat het gaat om de lange termijn, etc. Toch geeft dit ook wel weer aan dat dat verhaal dus niet klopt, voor hetzelfde geld blijft de huizenprijs nu tien jaar zakken.
Het gaat idd om de lange termijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 06:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Flauw om te vragen waar nu al die 'de waarde van je huis daalt nooit' mensen zijn? Ik weet de reactie ook wel dat het gaat om de lange termijn, etc. Toch geeft dit ook wel weer aan dat dat verhaal dus niet klopt, voor hetzelfde geld blijft de huizenprijs nu tien jaar zakken.
Dit is bullshit. Ze kan prima zo'n woning in Amsterdam-Noord kopen en ruim binnen haar budget blijven. Ik kan het artikel niet lezen, maar het kan niet anders of ze heeft aanvullende wensen (vrijstaand wonen, grote tuin, een bepaalde wijk).quote:Op donderdag 2 februari 2023 15:08 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Nuria heeft een zeer zwaar leven.
Ik zag wel dat er nu twee huizen te koop staan in mijn voormalige straat in Noord: 649.000 en 675.000.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is bullshit. Ze kan prima zo'n woning in Amsterdam-Noord kopen en ruim binnen haar budget blijven. Ik kan het artikel niet lezen, maar het kan niet anders of ze heeft aanvullende wensen (vrijstaand wonen, grote tuin, een bepaalde wijk).
Ja, en zeker als je bedenkt dat die woningen in heel korte tijd meer waard zijn geworden. In mijn oude straat stond vorig jaar een woning te koop voor 675k. Ik weet niet voor welk bedrag het is verkocht, maar vast niet voor minder. Wij kochten die huizen ruim 10 jaar geleden voor 290k.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zag wel dat er nu twee huizen te koop staan in mijn voormalige straat in Noord: 649.000 en 675.000.
Absurde bedragen natuurlijk voor een gewoon rijtjeshuis.
De huizen in onze straat waren tussen de 169k en 200k bij verkoop.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, en zeker als je bedenkt dat die woningen in heel korte tijd meer waard zijn geworden. In mijn oude straat stond vorig jaar een woning te koop voor 675k. Ik weet niet voor welk bedrag het is verkocht, maar vast niet voor minder. Wij kochten die huizen ruim 10 jaar geleden voor 290k.
Noord is nog altijd paupertown als je vanuit de Pijp komt in Amsterdam in bepaalde kringen. Dat heurt niet.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is bullshit. Ze kan prima zo'n woning in Amsterdam-Noord kopen en ruim binnen haar budget blijven. Ik kan het artikel niet lezen, maar het kan niet anders of ze heeft aanvullende wensen (vrijstaand wonen, grote tuin, een bepaalde wijk).
Oh, dat is wel opvallend! Goed nieuws dus voor Nuria met d'r miljoen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De huizen in onze straat waren tussen de 169k en 200k bij verkoop.
Maar ik denk dat de woningen die nu te koop staan, toch wat lastiger zullen verkopen. Van diverse makelaars in Amsterdam al gehoord dat het ook daar minder wordt.
Nou, ik denk dat het miljoen van Nuria niet het probleem is, maar de eisen die ze stelt. Duurt nog even voor die eisen binnen bereik van het budget komen, denk ikquote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dat is wel opvallend! Goed nieuws dus voor Nuria met d'r miljoen.
Tegen die tijd is haar budget waarschijnlijk ook lager, als ze het gros van het budget uit de verkoop van hun huidige appartement moeten halen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat het miljoen van Nuria niet het probleem is, maar de eisen die ze stelt. Duurt nog even voor die eisen binnen bereik van het budget komen, denk ik
Dat hangt er helemaal vanaf in wat voor kringen je verkeert. Types als Estelle Cruijff zullen misschien hun neus ophalen voor Noord.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:38 schreef Duiveltja het volgende:
Ik weet nog goed een collega die aan het klagen was over de Amsterdamse vrouwen. Hij zei letterlijk als je zegt dat je in de Pijp woont glijden de vrouwen letterlijk van hun stoel tov zeggen dat je in Noord woont dan lopen ze gelijk weg.
Zeker, maar gezien ze nu in de Pijp wonen is de kans aanwezig dat hun sociale cirkel zich ook in dat kringetje bevindt. Noord is dan wel echt naar de ghetto verhuizen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat hangt er helemaal vanaf in wat voor kringen je verkeert. Types als Estelle Cruijff zullen misschien hun neus ophalen voor Noord.
Tja, als je je geen riant huis in de Pijp kunt veroorloven, dan pas je misschien beter tussen de paupers.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:09 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Zeker, maar gezien ze nu in de Pijp wonen is de kans aanwezig dat hun sociale cirkel zich ook in dat kringetje bevindt. Noord is dan wel echt naar de ghetto verhuizen.
Nog steeds? Mijn indruk is dat sinds een jaar of 5 (?) noord compleet geaccepteerd is. Toegeven die indruk is vooral uit eigen sociale kring.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:09 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Zeker, maar gezien ze nu in de Pijp wonen is de kans aanwezig dat hun sociale cirkel zich ook in dat kringetje bevindt. Noord is dan wel echt naar de ghetto verhuizen.
Ik zou ook wel wat eisen hebben als ik een fucking miljoen te besteden hadquote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat het miljoen van Nuria niet het probleem is, maar de eisen die ze stelt. Duurt nog even voor die eisen binnen bereik van het budget komen, denk ik
Natuurlijk. Maar met een miljoen zul je ook je eisen moeten aanpassen. In Amsterdam de Pijp is een miljoen niet veel, in Friesland wordt het een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nog steeds? Mijn indruk is dat sinds een jaar of 5 (?) noord compleet geaccepteerd is. Toegeven die indruk is vooral uit eigen sociale kring.
[..]
Ik zou ook wel wat eisen hebben als ik een fucking miljoen te besteden had![]()
Snap ik, zit ook tussen de oren natuurlijk. Heb je eindelijk dat miljoen, moet je alsnog tig compromissen makenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar met een miljoen zul je ook je eisen moeten aanpassen. In Amsterdam de Pijp is een miljoen niet veel, in Friesland wordt het een heel ander verhaal.
Echt hequote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Snap ik, zit ook tussen de oren natuurlijk. Heb je eindelijk dat miljoen, moet je alsnog tig compromissen makenHet is vooral dat een miljoen anno 2022 niet zoveel meer is, terwijl het vroeger toch iets 'mythisch' had
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |