Neuh, je loopt vooral risico op alsnog een hogere belasting vanuit de gemeente omdat ze zoveel geld kwijt zijn aan iedereen die bezwaar maakt dat ze dat compenseren door percentages omhoog te gooien.quote:
Plus dat de huidige daling sowieso niet relevant hoeft te zijn als je huis A++ label is.quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:34 schreef Serinde het volgende:
de WOZ 2023 heeft peildatum 1-1-2022 dus huidige dalingen zijn irrelevant.
Dat klopt dan toch ook wel zo ongeveer als jij in 2022 gekocht hebt? Dan was de waarde op 01-01-2022 lager dan je aankoopprijs.quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:31 schreef Fe2O3 het volgende:
De brief lag vandaag op de mat (naja afvalstoffenheffingen) Ze zijn 3k onder de koopprijs gaan zitten, dus bezwaar gaat het hem niet worden
Bezwaren kost ze niet zoveel hoor zonder tussenpartij.quote:Op donderdag 26 januari 2023 14:36 schreef Bami het volgende:
[..]
Neuh, je loopt vooral risico op alsnog een hogere belasting vanuit de gemeente omdat ze zoveel geld kwijt zijn aan iedereen die bezwaar maakt dat ze dat compenseren door percentages omhoog te gooien.
Maar het stapelt wel op in hoeveelheid werk. Dus voor een paar euro verschil in mijn belasting zou ik het persoonlijk niet doen. Als ze er echt tienduizenden euro's naast zitten in mijn beleving wellicht wel, maar dat zijn uitzonderingen volgens mij.quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bezwaren kost ze niet zoveel hoor zonder tussenpartij.
Was even afwachten wat ze gingen doen, de buurman heeft voor 20k meer gekocht (en wij hebben het hoekhuis), maar op dit bedrag is er denk ik weinig te beargumenteren.quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat klopt dan toch ook wel zo ongeveer als jij in 2022 gekocht hebt? Dan was de waarde op 01-01-2022 lager dan je aankoopprijs.
Zit daar ook niet veel meer lucht in?quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Plus dat de huidige daling sowieso niet relevant hoeft te zijn als je huis A++ label is.
Daar zit veel minder daling in dan de gemiddelde daling.
Objectief bekeken zit daar in veel gevallen juist minder lucht in.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 01:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Zit daar ook niet veel meer lucht in?
In veel gevallen niet zo heel veel, zeker niet in de categorie die gasloos gebouwd is.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 01:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Zit daar ook niet veel meer lucht in?
Kan je mij dan vertellen, dat onze label D woning, met volslagen verouderde installatie en afwerking, vlot van de hand ging voor 375.000 pleuro's?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 06:57 schreef Ivo1985 het volgende:
Die tienduizenden euro's minder aan kosten zijn jarenlang nauwelijks zichtbaar geweest in de huizenprijs. Pas nu de energierekening een jaartje een hot item is, zijn kopers een energiezuinige woning beter gaan waarderen.
Klopt, dat merk ik hier ook.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 06:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Objectief bekeken zit daar in veel gevallen juist minder lucht in.
A+ woningen zijn ofwel redelijk nieuw, ofwel recent grondig aangepakt. De kwaliteit is daarmee beter. Je bent als eigenaar van een A+ woning komende jaren tienduizenden euro's minder kwijt aan onderhoud, renovatie en energiekosten dan iemand in een huis van gelijke grootte en ligging, maar met een C of D label.
Die tienduizenden euro's minder aan kosten zijn jarenlang nauwelijks zichtbaar geweest in de huizenprijs. Pas nu de energierekening een jaartje een hot item is, zijn kopers een energiezuinige woning beter gaan waarderen.
Er gaat iig minder lucht uitquote:Op vrijdag 27 januari 2023 06:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Objectief bekeken zit daar in veel gevallen juist minder lucht in.
A+ woningen zijn ofwel redelijk nieuw, ofwel recent grondig aangepakt. De kwaliteit is daarmee beter. Je bent als eigenaar van een A+ woning komende jaren tienduizenden euro's minder kwijt aan onderhoud, renovatie en energiekosten dan iemand in een huis van gelijke grootte en ligging, maar met een C of D label.
Misschien was de prijs voor de ligging en locatie wel prima voor een D-label woning en zou een A-label woning op dezelfde plek veel meer waard zijn?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 12:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je mij dan vertellen, dat onze label D woning, met volslagen verouderde installatie en afwerking, vlot van de hand ging voor 375.000 pleuro's?
De huizenprijs wordt i.m.o. bepaald door drie factoren:
1. De ligging,
2. De locatie,
3. De plaats.
Alle andere factoren (zoals de isolatie) kan je naar hartenlust aanpakken, maar bovenstaande drie liggen vast.
Het hangt er ook vanaf af hoeveel het kost om van dat D-label een A-label te maken.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 12:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je mij dan vertellen, dat onze label D woning, met volslagen verouderde installatie en afwerking, vlot van de hand ging voor 375.000 pleuro's?
1. De ligging,
2. De locatie,
3. De plaats.
Alle andere factoren (zoals de isolatie) kan je naar hartenlust aanpakken, maar bovenstaande drie liggen vast.
375k is natuurlijk een koopje. Afhankelijk van de locatie en het soort huis.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 12:01 schreef blomke het volgende:
[..]
1. De ligging,
2. De locatie,
3. De plaats.
En in welk jaar.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:02 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
375k is natuurlijk een koopje. Afhankelijk van de locatie en het soort huis.
Natuurlijk blijven de factoren die jij noemt een belangrijke rol spelen. Maar dat neemt niet weg dat er tussen een D label huis en een in basisvorm identiek, maar gerenoveerd A+ huis op nagenoeg dezelfde locatie makkelijk tienduizenden euro's prijsverschil kan zitten.
Dat is dus peanuts op de totale aanschaf plus bijkomende kostenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:02 schreef Ivo1985 het volgende:
Maar dat neemt niet weg dat er tussen een D label huis en een in basisvorm identiek, maar gerenoveerd A+ huis op nagenoeg dezelfde locatie makkelijk tienduizenden euro's prijsverschil kan zitten.
Aftandse jaren '50 tussenwoning in een achterbuurt van een Staphorstachtige plaats met een incest historie.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:02 schreef Ivo1985 het volgende:
375k is natuurlijk een koopje. Afhankelijk van de locatie en het soort huis.
Over het algemeen hebben Staphorstachtige plaatsen niet echt achterbuurten.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Aftandse jaren '50 tussenwoning in een achterbuurt van een Staphorstachtige plaats met een incest historie.
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:29 schreef blomke het volgende:
een Staphorstachtige plaats met een incest historie.
Voorthuizen.....het Staphorst van de Veluwe.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:29 schreef Leandra het volgende:
Hier zo'n mooi voorbeeld van mensen die denken dat ze zelf wel even hun jaren 70 woning (in originele staat) voor de hoofdprijs zullen verkopen.....
https://www.funda.nl/koop(...)162-margrietlaan-33/
Dat gaat m niet worden natuurlijk.... dat ging m al niet worden, maar nu helemaal niet meer.
Het is wel duidelijk dat je Voorthuizen niet kent..... so much voor je kwalificaties van de locale Staphorsten.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Voorthuizen.....het Staphorst van de Veluwe.
Ach welnee, Voorthuizen is helemaal niet zwaar refo, het gros van de dorpen die aan Voorthuizen grenzen (Kootwijkerbroek, Zwartebroek, Barneveld en Garderen) wel maar Voorthuizen niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:49 schreef Elan het volgende:
Voorthuizen is zwaar refo wij stonden daar op de camping
Heel mooi huis, krijg je echt zo'n jaren 70 gevoel vanquote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:29 schreef Leandra het volgende:
Hier zo'n mooi voorbeeld van mensen die denken dat ze zelf wel even hun jaren 70 woning (in originele staat) voor de hoofdprijs zullen verkopen.....
https://www.funda.nl/koop(...)162-margrietlaan-33/
Dat gaat m niet worden natuurlijk.... dat ging m al niet worden, maar nu helemaal niet meer.
Ja, maar het is echt te duur, om de hoek stond voor anderhalve ton minder te koop en eerlijk gezegd zou ik daar ook liever zitten, ongeacht het feit dat het minder m² woonoppervlak is.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel mooi huis, krijg je echt zo'n jaren 70 gevoel van![]()
Er zou aan de buitenkant iets meer kleur in mogen (wellicht dakgoot of boeien andere tint geven), en badkamer en keuken zijn nodig aan vervanging toe.
Vermoed dat je bij belangstelling er zeker wel een significant bedrag van de prijs afkrijgt.
Keuken? Niks mis mee, heeft al een inductiekookplaat. De tweede badkamer kan je eruit boeksen, maar die witte kan je toch zo in (beugel eraf).quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:17 schreef phpmystyle het volgende:
Er zou aan de buitenkant iets meer kleur in mogen (wellicht dakgoot of boeien andere tint geven), en badkamer en keuken zijn nodig aan vervanging toe.
Het heeft veel:quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:20 schreef Elan het volgende:
Op de een of andere manier heeft dat huis wel iets.
Welk duur maar je bent ook zo in Utrecht en Amersfoort. Al zou ik dan toch voor Apeldoorn kiezen iets verder maar de helft goedkoper.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Het heeft veel:
ruimte, lucht en potentie.
Volgens mij kan je over iedere dorp wel wat verzinnen. Behalve natuurlijk de plek waar je zelf woont of bent opgegroeid, dat is natuurlijk fantastisch (450).quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:49 schreef Elan het volgende:
Voorthuizen is zwaar refo wij stonden daar op de camping
Wij hebben vorig jaar alles tussen de Utrechtse heuvelrug en de Duitse grens bekeken op funda en ook bezichtigingen gehad maar zoveel goedkoper vond ik het bij Apeldoorn niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Welk duur maar je bent ook zo in Utrecht en Amersfoort. Al zou ik dan toch voor Apeldoorn kiezen iets verder maar de helft goedkoper.
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:52 schreef Kiid het volgende:
Volgens mij kan je over iedere dorp wel wat verzinnen. Behalve natuurlijk de plek........... bent opgegroeid, dat is natuurlijk fantastisch (450).
In dat hoge segment valt het misschien wel mee maar Voorthuizen begint rond de 350k en dan ook nog rijtjeshuizen, daar kun je in Apeldoorn vrijstaand voor kopen. Er is veel meer betaalbaar aanbod.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij hebben vorig jaar alles tussen de Utrechtse heuvelrug en de Duitse grens bekeken op funda en ook bezichtigingen gehad maar zoveel goedkoper vond ik het bij Apeldoorn niet.
En waar ik woon is het zeker niet fantastisch. Daarom gaan we er weg![]()
Vrijstaand in Apeldoorn voor 350k? Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
In dat hoge segment valt het misschien wel mee maar Voorthuizen begint rond de 350k en dan ook nog rijtjeshuizen, daar kun je in Apeldoorn vrijstaand voor kopen. Er is veel meer betaalbaar aanbod.
Als ik naar een min of meer vergelijkbaar huis in Apeldoorn kijk zie ik niet zo'n groot verschil.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
In dat hoge segment valt het misschien wel mee maar Voorthuizen begint rond de 350k en dan ook nog rijtjeshuizen, daar kun je in Apeldoorn vrijstaand voor kopen. Er is veel meer betaalbaar aanbod.
https://www.funda.nl/koop/apeldoorn/huis-42900250-schotweg-87/quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:17 schreef CR7 het volgende:
[..]
Vrijstaand in Apeldoorn voor 350k? Geloof je het zelf?
Ik keek tot 750k. Wel energielabel A. Ik vond het daar niet heel veel anders. Pas bij Deventer/Zutphen en onder Arnhem of naar boven bij Zwolle. Daar werd het echt goedkoper.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet echt vergelijkbaar, veel modernere afwerking, tweeënhalve ton lagere vraagprijs en een beter energielabel.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik naar een min of meer vergelijkbaar huis in Apeldoorn kijk zie ik niet zo'n groot verschil.
Wel gemoderniseerd maar minder woonoppervlak en een kavel van minder dan de helft:
https://www.funda.nl/koop(...)4-asselsestraat-361/
Apeldoorn heb je ook wel hele elitaire wijkjes hoor, verschilt nogal waar je zit. Maar zeker aan de rand kan het interessant zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:27 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik keek tot 750k. Wel energielabel A. Ik vond het daar niet heel veel anders. Pas bij Deventer/Zutphen en onder Arnhem of naar boven bij Zwolle. Daar werd het echt goedkoper.
In Apeldoorn een gasloze 2/1 kap bezichtigd. Die was nog meer dan 2x 350k
Wij zijn ook fiks gestegen idd. Maar de maandelijkse stijging valt mee en met deze waarde krijgen we wel een lagere hypotheekrente, dus hè.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:35 schreef ludovico het volgende:
De gemeente heeft bij mij wel een erg fors bedrag als WOZ toegewezen.
Die waardemeter van Funda geeft nog een lagere waarde aan in december/januari 2022-2023.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:50 schreef Bami het volgende:
[..]
Wij zijn ook fiks gestegen idd. Maar de maandelijkse stijging valt mee en met deze waarde krijgen we wel een lagere hypotheekrente, dus hè.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |