Vind al die semi grappig bedoelde tts maar beetje raar bij een onderwerp als dit.quote:
Dat gaat Israël dus niet doen. Die wil niet betrokken raken.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:49 schreef Slayage het volgende:
Amerika zal er altijd zijn voor Israël maar moet andersom [ twitter ]
Humor werkt relativerend, jonguh...quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Vind al die semi grappig bedoelde tts maar beetje raar bij een onderwerp als dit.
Geldkraan maar eens dichtdraaien. Maar zal niet gebeuren. Geen idee wat voor blackmail middel Israel heeft over Amerika dat ze dit kunnen flikken.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:49 schreef Slayage het volgende:
Amerika zal er altijd zijn voor Israël maar niet andersom [ twitter ]
Eenzijdige relatie is het ook tussen die twee landen. Israël heeft zowel het Amerikaanse congres als de senaat in de pocket.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:50 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat gaat Israël dus niet doen. Die wil niet betrokken raken.
Dat Iran drones levert aan de Ruzzies zit Israël echt niet lekker hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:50 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat gaat Israël dus niet doen. Die wil niet betrokken raken.
Tja die Israël lobby in de vs heh.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Geldkraan maar eens dichtdraaien. Maar zal niet gebeuren. Geen idee wat voor blackmail middel Israel heeft over Amerika dat ze dit kunnen flikken.
NL stelde vorige week al voor F16's te doneren.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:49 schreef quirina het volgende:
[..]
Nederland mag ook zijn joint strike fighters wel eens doneren aan Oekraïne.
Die houden het MO in toom. En mooie plaats om nieuwe wapens uit te proberen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Geldkraan maar eens dichtdraaien. Maar zal niet gebeuren. Geen idee wat voor blackmail middel Israel heeft over Amerika dat ze dit kunnen flikken.
Nee geen ouwe troep sturen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
NL stelde vorige week al voor F16's te doneren.
Ik vraag mij af... voor wat doneren wij?quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
NL stelde vorige week al voor F16's te doneren.
Deze oorlog gaat duren tot er 2 partijen zijn die kunnen zeggen we hebben gewonnen.Oekraine hoort daar niet bijquote:Op woensdag 25 januari 2023 21:12 schreef Discombobulate het volgende:
Dan hebben we zeker nog het vermoeden dat deze oorlog nog wel jaren gaat duren. F-16 kunnen vliegen duurt heel lang.
Waarom hoort Oekraïne er niet bij?quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:13 schreef ZOA het volgende:
[..]
Deze oorlog gaat duren tot er 2 partijen zijn die kunnen zeggen we hebben gewonnen.Oekraine hoort daar niet bij
Ben je gek?quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:49 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee want Rusland heeft hun halve land kapot geschoten, niet bepaald een winst zelfs als Rusland eindelijk opgetyft is uit Oekraïne.quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:13 schreef ZOA het volgende:
[..]
Deze oorlog gaat duren tot er 2 partijen zijn die kunnen zeggen we hebben gewonnen.Oekraine hoort daar niet bij
Vorige topic had ik een filmpje gepost waarin de Russen aan het discusseren zijn dat ze de deal met Israel opblazen dat ze Iran niet helpen met nucleaire wapens.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Om mij een prettig gevoel te geven. Hoe veel heb jij al gedoneerd?quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:12 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ik vraag mij af... voor wat doneren wij?
Israël kan prima Iraanse installaties bombarderen en stuxnetten.quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:18 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Vorige topic had ik een filmpje gepost waarin de Russen aan het discusseren zijn dat ze de deal met Israel opblazen dat ze Iran niet helpen met nucleaire wapens.
Dat staat er dus op het spel voor Israel.
Afgezien van dat ze niet leverbaar zijn (er is een jarenlange backlog) is dat topsecret technologie. Daar ga je geen risico's mee nemen dat het gestolen of doorverkocht wordt aan Rusland/Chinaquote:Op woensdag 25 januari 2023 20:49 schreef quirina het volgende:
[..]
Sowieso is Spanje onduidelijk. En NL ookquote:
Nope, er zijn meerdere ondergrondse nucleaire installaties. Iran heeft geleerd van wat er in Syrie en Irak is gebeurdquote:Op woensdag 25 januari 2023 21:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Israël kan prima Iraanse installaties bombarderen en stuxnetten.
Net als bij artillerie zal dat reuze meevallen. Net zoals dat bij tanks eerder dagen/weken dan maanden zal zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:12 schreef Discombobulate het volgende:
Dan hebben we zeker nog het vermoeden dat deze oorlog nog wel jaren gaat duren. F-16 kunnen vliegen duurt heel lang.
Had deze laatst gezien (deels doorgespoeldquote:
Hier hebben we tenminste de vrijheid uit te uiten met onze mening over de mensen in macht en ons te uiten wat betreft seksuele oriëntatie. Welke vrijheid hebben ze in Rusland, die we hier niet hebben?quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:03 schreef ZOA het volgende:
[..]op zijn kop elke dag. Nee dus geen vrijheid
Dus dat verhaal van die "separatisten" is onzin? Het waren gewoon Russen die in Donbass liepen te kloten?quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:06 schreef ZOA het volgende:
[..]
Pro Russische Oekraieners bestaan niet... dat weetik al een paar jaar en niet alleen ik Anton
Ik heb een gedachte-experiment voor je. Als de Russen morgen de wapens neerleggen en retour kazerne gaan, wat gebeurt er dan? En als de Oekraïners dat doen?quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:02 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ik heb liever geen oorlog.Ga jij professionele hulp zoeken
Het blijft oorlog, en dat maakt alles uit. Rusland is begonnen en nu gaan ze kapot ook.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:08 schreef ZOA het volgende:
[..]
Dus het blijft oorlog... en het maakt je niets uit
Je noemde mij net nog Hitler, zeurkous.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:09 schreef ZOA het volgende:
[..]
Waarom moet het bij mij altijd op de persoon?
Nee Oekraine moet zich laten innemen door VS NATO en het hondje van de VS EUquote:Op woensdag 25 januari 2023 22:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat Oekraine maar moet opgeven en zich laten innemen door Rusland?
Moet Nederland ook maar even paar tanks over grens gaan rijden bij Belgie en dan is Belgie opeens van ons?
EU neemt niemand in. Landen stellen zich kandidaat om lid te worden van EU.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:12 schreef ZOA het volgende:
[..]
Nee Oekraine moet zich laten innemen door VS NATO en het hondje van de VS EU
Nee, dat mogen ze zelf besluiten. Andere Europese landen worden toch ook niet EU of NAVO in gedwongen?quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:12 schreef ZOA het volgende:
[..]
Dat weet ZOA ook wel, is gewoon bezig met propaganda smijten.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
EU neemt niemand in. Landen stellen zich kandidaat om lid te worden van EU.
Dat is een heel groot verschil.
En je kunt het ook nog verlaten zonder militaire interventies! Hoe is het mogelijk.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Natuurlijk..droom verderquote:Op woensdag 25 januari 2023 22:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zit een wezenlijk verschil tussen, heeft niets met spelling of taalnazi te maken .quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:38 schreef ZOA het volgende:
[..]
Zeikerd
Ik had ook taalnazi kunnen zeggen
Ja sorry maar als jij het zo ziet dan valt er verder niet meer zoveel te discussieren. Spijtig.quote:
Hoezo? Hebben ze The City niet gebombardeerd, dan?quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En je kunt het ook nog verlaten zonder militaire interventies! Hoe is het mogelijk.
Als je in 2014 een staatsgreep financiert ondersteunt, rechtsextremisten Nazis en van alles uit de kast haalt tot een MH17.. flikker toch op.. en vertel mij ..sta jij zo voor Oekraine...ken je Oekraine...cultuur ,historie, noem 1 steekhoudend argument voor wat jij moet zo voor Oekraine zijn?quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, dat mogen ze zelf besluiten. Andere Europese landen worden toch ook niet EU of NAVO in gedwongen?
Er is weinig glorieus aan een oorlog.quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Had deze laatst gezien (deels doorgespoeld), rauwe beelden.
Niks propaganda...levenquote:Op woensdag 25 januari 2023 22:13 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat weet ZOA ook wel, is gewoon bezig met propaganda smijten.
Woon jij hier?quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:17 schreef ZOA het volgende:
[..]
Als je in 2014 een staatsgreep financiert ondersteunt, rechtsextremisten Nazis en van alles uit de kast haalt tot een MH17.. flikker toch op.. en vertel mij ..sta jij zo voor Oekraine...ken je Oekraine...cultuur ,historie, noem 1 steekhoudend argument voor wat jij moet zo voor Oekraine zijn?
Hebben Nederlandse geheim agenten MH17 boven Ukraine neergehaald om deze oorlog te provoceren? Wat slim van ons.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:17 schreef ZOA het volgende:
[..]
Als je in 2014 een staatsgreep financiert ondersteunt, rechtsextremisten Nazis en van alles uit de kast haalt tot een MH17.. flikker toch op.. en vertel mij ..sta jij zo voor Oekraine...ken je Oekraine...cultuur ,historie, noem 1 steekhoudend argument voor wat jij moet zo voor Oekraine zijn?
Al gedaan. Putin bedreigd EU met kernwapens, dat is onacceptabel. Dat Ukraine daar misschien voordeel bij heeft is mazzel voor ze.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:17 schreef ZOA het volgende:
noem 1 steekhoudend argument voor wat jij moet zo voor Oekraine zijn?
Leuke Russische argumenten, iedereen weet uit welke hoek MH17 komt. Waarom woon je dan in een land wat je geen bestaansrecht vind hebben? Ik ben voor Oekraïne omdat ze hun eigen rechten hebben als land en geen pion van Rusland zijn. Net alsof Duitsland ons binnenvalt en dan dat we dan maar bij Duitsland horen omdat Duitsers dat vinden.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:17 schreef ZOA het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat bijna alle posts van ZOA verdwijnen, zonde.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:16 schreef Discombobulate het volgende:
Straatcommando mag wel even vegen, dat gekanker op elkaar weer.
Volgens Putin heeft jouw huis geen bestaansrecht.quote:
De rechtbank in Nederland (en naar ik vandaar in de krant las het EHRM ook) denkt daar toch anders over. Ik neem aan dat je een overtuigende argumenten hebt waarom die er naast zitten?quote:
Jaja Putin Putin....volgzaam slaafs onnadenkend je democratie en jou wereld volgend als een Duitser in WW2 onder de cristal meth pervitine.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Al gedaan. Putin bedreigd EU met kernwapens, dat is onacceptabel. Dat Ukraine daar misschien voordeel bij heeft is mazzel voor ze.
Slaafs volgen? Waar heb je mijn standpunt nog meer gelezen dan?quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:25 schreef ZOA het volgende:
[..]
Jaja Putin Putin....volgzaam slaafs onnadenkend je democratie en jou wereld volgend als een Duitser in WW2 onder de cristal meth pervitine.
Ja best wel eigenlijk.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:27 schreef ZOA het volgende:
[..]
Alsof een Nederlandse rechtbank overtuigend is in argumenten
In bedrijven en organisaties heb je ook altijd mensen die bepaalde processen zeer snel leren en onder de knie hebben.quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Net als bij artillerie zal dat reuze meevallen. Net zoals dat bij tanks eerder dagen/weken dan maanden zal zijn.
Oekraïne stuurt natuurlijk geen verse bollen (Achja kan je ongetwijfeld vertellen wat dat zijn) naar de opleiding, maar ervaren artilleristen, tankers en piloten. Een ervaren tanker of piloot omscholen kan echt razendsnel, mits je de bullshit wegkapt. Een tank is een tank, een vliegtuig een vliegtuig. Begrijp je de principes, heb je die vele uren toegepast dan is bijscholing niet moeilijk.
“Kijk zo bedien je de Ailerons” beantwoorden met ah, ik begrijp het is echt heel veel eenvoudiger dan was da een airreelon?
Waarom mag deze kloon van Schaamlap weer het internet op?quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:12 schreef ZOA het volgende:
[..]
Zo lopen er echt veel rond helaas. Twitter zit er vol mee.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Eerst die Wolf en nu deze kneus, de inktzwarte kant van het forum.
Het is tegen de klok van elf hè, betekent dat het hek bij de buren weer open staat.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:13 schreef RamboDirk het volgende:
Verstandelijk beperkten hebben ook dit topic gevonden zo te ziendie lappen tekst waar geen kaas van te maken is
Westerse tanks zijn niet de eerste tanks waar oekraine ooit mee te maken heeft.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In bedrijven en organisaties heb je ook altijd mensen die bepaalde processen zeer snel leren en onder de knie hebben.
Ik verwacht de eerste westerse tanks binnen twee maanden op het slagveld.
Onder berichten van Nederlandse nieuwssites zijn dat echt van die Nederlandse Gerda's. Die dan eerst een bericht over de roverheid en oprutten plaatsen. Dan een foto van hun klein kinderen en dan weer een bericht waar alle buitenlanders voor allerlei termen worden uitgemaakt.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:42 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zo lopen er echt veel rond helaas. Twitter zit er vol mee.
Ik vind mensen in het wappie-spectrum erg vertegenwoordigd in het Putin kamp.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Onder berichten van Nederlandse nieuwssites zijn dat echt van die Nederlandse Gerda's. Die dan eerst een bericht over de roverheid en oprutten plaatsen. Dan een foto van hun klein kinderen en dan weer een bericht waar alle buitenlanders voor allerlei termen worden uitgemaakt.
1600 tanks kapot.quote:
Ook niet zo raar, die wantrouwen de overheid heel erg. Die denken serieus dat ze in Rusland meer vrijheid zouden hebben als in Nederland. Ook bijzonder dat mensen vaak covid argumenten erbij halen gezien ook in Rusland strenge covid regels waren. Mensen boven de 60 jaar zonder vaccinatie mochten een tijdje nergens binnen komen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind mensen in het wappie-spectrum erg vertegenwoordigd in het Putin kamp.
En ook onze vriend @ZOA is ongevaccineerd. Schreef hij net tussen de regels door.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook niet zo raar, die wantrouwen de overheid heel erg. Die denken serieus dat ze in Rusland meer vrijheid zouden hebben als in Nederland. Ook bijzonder dat mensen vaak covid argumenten erbij halen gezien ook in Rusland strenge covid regels waren. Mensen boven de 60 jaar zonder vaccinatie mochten een tijdje nergens binnen komen.
Die 100 leobalders 2 mogen wel echt heel goed zijn op die aantallen,quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
1600 tanks kapot.
Nog iets van 8000 te gaan.
Das niet zo gek toch?quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook onze vriend @:Zoa is ongevaccineerd. Schreef hij net tussen de regels door.
Zeker niet.quote:
Wel slim, zo kan Rutte hem niet traceren!quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook onze vriend @:Zoa is ongevaccineerd. Schreef hij net tussen de regels door.
Schijnbaar is dat voor sommige mensen nog steeds een discussiepunt. Ook om erbij te halen bij allerlei andere verhalen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat Rusland er gewoon niks te zoeken heeft en zo snel mogelijk moet optyfen naar het shithole binnen hun eigen landsgrenzen. Meer argumenten zijn er niet nodig. Al dat geneuzel over rechtsextremisten, nazi's, 'gefinancierde' staatsgreep en al die andere HEELSUPERBELANGRIJKE zaken waar alle kremlintrolletjes doorgaans de mond vol over hebben is niks meer dan een rookgordijn.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:17 schreef ZOA het volgende:
[..]
Daarmee bewijs je een onafhankelijk denker te zijn. Of zo. Héél belangrijk dat dat voor iedereen helder is.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Schijnbaar is dat voor sommige mensen nog steeds een discussiepunt. Ook om erbij te halen bij allerlei andere verhalen.
Binnenkort rollen de tanks in Rusland ook van de band en kunnen ze opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
1600 tanks kapot.
Nog iets van 8000 te gaan.
Je weet zelf toch ook wel dat dat never nooit niet gaat gebeuren. Dus herhaal het niet steeds.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat Rusland er gewoon niks te zoeken heeft en zo snel mogelijk moet optyfen naar het shithole binnen hun eigen landsgrenzen. Meer argumenten zijn er niet nodig. Al dat geneuzel over rechtsextremisten, nazi's, 'gefinancierde' staatsgreep en al die andere HEELSUPERBELANGRIJKE zaken waar alle kremlintrolletjes doorgaans de mond vol over hebben is niks meer dan een rookgordijn.
welke precies? de t90? t14?quote:Op woensdag 25 januari 2023 23:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Binnenkort rollen de tanks in Rusland ook van de band en kunnen ze opnieuw beginnen.
De projectie is echt strong in deze.quote:Op woensdag 25 januari 2023 23:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je weet zelf toch ook wel dat dat never nooit niet gaat gebeuren. Dus herhaal het niet steeds.
Zijn dat nieuwe tanks zonder chips?quote:Op woensdag 25 januari 2023 23:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Binnenkort rollen de tanks in Rusland ook van de band en kunnen ze opnieuw beginnen.
quote:Op woensdag 25 januari 2023 23:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je weet zelf toch ook wel dat dat never nooit niet gaat gebeuren. Dus herhaal het niet steeds.
Ik zit nog steeds te wachten op de dag dat ze putin een kogel door de kop hebben gejaagdquote:Op woensdag 25 januari 2023 23:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]Rusland gaat kapot olé olé!
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)leveren-aan-oekrainequote:'Naast tanks moet Nederland overwegen F-16's te leveren aan Oekraïne'
Zowel binnen als buiten de coalitie is er politieke steun voor het leveren van Leopard 2-tanks aan Oekraïne. Ook zou Nederland moeten overwegen om F-16-straaljagers te leveren als Oekraïne daar om vraagt. Dat zeggen Kamerleden Ruben Brekelmans (VVD) en Tom van der Lee (GroenLinks) woensdag in Nieuwsuur.
Laat ik het zo zeggen Russische meuk waar de Oekraïners gelijk mee overweg kon.quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Europa en VS heeft niets anders gedaan tot nu toe
Nou idd. Is ook niet bepaald een rustige fase in de oorlog.quote:Op woensdag 25 januari 2023 23:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zelenskyy ziet er afgepeigerd uit. [ twitter ]
Ik had hem een fijnere verjaardag gegund.quote:Op woensdag 25 januari 2023 23:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou idd. Is ook niet bepaald een rustige fase in de oorlog.
...terugtrekken zijn, dan volgen de troepen misschien ookquote:Op woensdag 25 januari 2023 23:23 schreef havanagila het volgende:
[ twitter ]
Weet niet of ie al voorbijgekomen is, maar als de propagandakanalen zich al aan het ...
quote:
Het is geen universitaire studie, denk ik. Met een weekje of twee moet je toch wel efficient een tank kunnen bedienen. Zeker als je een ervaren tankcrew bent.quote:Op woensdag 25 januari 2023 23:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen Russische meuk waar de Oekraïners gelijk mee overweg kon.
Voor westerse tanks is wel wat training voor nodig, dit zelfde geld voor westerse vliegtuigen.
Juist.quote:Op woensdag 25 januari 2023 23:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is geen universitaire studie, denk ik. Met een weekje of twee moet je toch wel efficient een tank kunnen bedienen. Zeker als je een ervaren tankcrew bent.
Strategic meatgrinder. Benieuwd wat de kill ratio is.quote:Op donderdag 26 januari 2023 00:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Nu is het nog 10 tegen 1 en zijn ze uitgeput van de aanvallen die dag en nacht doorgaan, maar het gaat nog veel erger worden wanneer het 500k man offensief begint...
===========================
https://www.dw.com/en/ukr(...)-the-cold/a-64515049
Ukrainian tank unit fights Russians, exhaustion and the cold
the balance of forces in the area is currently about 10 Russian soldiers to one Ukrainian one. Along this section of the front, the Ukrainian soldiers are mainly facing members of the Wagner Group, a private force that has recently been recruiting inmates from Russian prisons.
Like everyone here, Ihor, a 40-something infantryman, was clearly exhausted. "The Ukrainian military is fighting at the very limits of human strength," he said, adding they have no chance to sleep. They are under fire, day and night, continuously attacked by the Russian infantry.
Small groups of 10 to 15 Russian soldiers move "in waves" towards the Ukrainian positions, right into the crossfire from the Ukrainian trenches, said another officer.
Puur het besturen van de tank zal niet het probleem zijn denk ik, maar alle apparatuur bedienen eromheen denk ik wel. Ook zal er denk wel iets geleerd worden voor klein onderhoud en reparaties enzovoort.quote:Op donderdag 26 januari 2023 00:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Die tanks zijn ontworpen ten tijde dat er nog gewoon dienstplichtigen waren, die dat ding moesten kunnen besturen. Een ervaren tankcrew kan er vast snel mee overweg.
Dit dus, alles is in het Duits, Frans, Fins etc.quote:Op donderdag 26 januari 2023 01:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Puur het besturen van de tank zal niet het probleem zijn denk ik, maar alle apparatuur bedienen eromheen denk ik wel. Ook zal er denk wel iets geleerd worden voor klein onderhoud en reparaties enzovoort.
Naar mijn mening is dit te makkelijk gedacht. het is in ieders belang (behalve de Russen dan) dat ze degelijk opgeleid worden zodat die tanks optimaal ingezet en gebruikt worden.quote:Op donderdag 26 januari 2023 00:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Die tanks zijn ontworpen ten tijde dat er nog gewoon dienstplichtigen waren, die dat ding moesten kunnen besturen. Een ervaren tankcrew kan er vast snel mee overweg.
Waar is de rest van het leger? Ze roepen niemand op omdat er genoeg soldaten zijn... dan klinkt het toch lullig als je 10 to 1 outnumbered bent in Bakhmut.quote:Op donderdag 26 januari 2023 00:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Nu is het nog 10 tegen 1 en zijn ze uitgeput van de aanvallen die dag en nacht doorgaan, maar het gaat nog veel erger worden wanneer het 500k man offensief begint...
===========================
Ukrainian tank unit fights Russians, exhaustion and the cold
the balance of forces in the area is currently about 10 Russian soldiers to one Ukrainian one. Along this section of the front, the Ukrainian soldiers are mainly facing members of the Wagner Group, a private force that has recently been recruiting inmates from Russian prisons.
Like everyone here, Ihor, a 40-something infantryman, was clearly exhausted. "The Ukrainian military is fighting at the very limits of human strength," he said, adding they have no chance to sleep. They are under fire, day and night, continuously attacked by the Russian infantry.
Small groups of 10 to 15 Russian soldiers move "in waves" towards the Ukrainian positions, right into the crossfire from the Ukrainian trenches, said another officer.
Lees verder: https://www.dw.com/en/ukr(...)-the-cold/a-64515049
Nou zo simpel is het niet. De lijn van oorlog is >1000 km. Bakhmut is niet het belangrijkste.quote:Op donderdag 26 januari 2023 04:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Waar is de rest van het leger? Ze roepen niemand op omdat er genoeg soldaten zijn... dan klinkt het toch lullig als je 10 to 1 outnumbered bent in Bakhmut.
Kom een keer met een filmpje dat context biedt en niet van een propagandakanaal komt.quote:Op donderdag 26 januari 2023 06:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou zo simpel is het niet. De lijn van oorlog is >1000 km. Bakhmut is niet het belangrijkste.
En Oekraïne heeft ook veel manschappen verloren en is nou eenmaal kleiner qua inwoneraantal
Het is niet uit weelde dat ze nu oudere mannen uit huis moeten trekken hiervoor
[ twitter ]
In die threadquote:Op donderdag 26 januari 2023 06:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou zo simpel is het niet. De lijn van oorlog is >1000 km. Bakhmut is niet het belangrijkste.
En Oekraïne heeft ook veel manschappen verloren en is nou eenmaal kleiner qua inwoneraantal
[ twitter ]
We missen inderdaad context. De Russen ronselen ook mensen uit de bevrijde gebieden om tegen Oekraïne te vechten en Russisch is sowieso een taal die veel gesproken wordt in Oekraïne.quote:Op donderdag 26 januari 2023 07:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In die thread
[ twitter ]
Ik kan Russisch en Oekraïens niet uit elkaar houden, maar het zou dus zomaar anders kunnen zijn dan wat er wordt geclaimd.
Een nieuwe reden, binnen hetzelfde thema 'Ein Reich, ein VladiFuhrer'quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:22 schreef Aether het volgende:
Blijkbaar weer een nieuwe reden.
[ twitter ]
Daar is de tijd niet voor.quote:Op donderdag 26 januari 2023 01:35 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Naar mijn mening is dit te makkelijk gedacht. het is in ieders belang (behalve de Russen dan) dat ze degelijk opgeleid worden zodat die tanks optimaal ingezet en gebruikt worden.
Dat moet je niet haasten maar degelijk aanpakken.
Klopt hoor wordt massaal gedeeld door de “verkeerde kanalen”quote:Op donderdag 26 januari 2023 07:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In die thread
[ twitter ]
Ik kan Russisch en Oekraïens niet uit elkaar houden, maar het zou dus zomaar anders kunnen zijn dan wat er wordt geclaimd.
Het is wel jammer voor VladiFuhrer dat de VolksSovjetten in Oekraïne geen Anschluss willen bij het Russische Rijk.quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:34 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Een nieuwe reden, binnen hetzelfde thema 'Ein Reich, ein VladiFuhrer'
We hebben niets aan aannames gebaseerd op, zoals je zelf zegt, massaal gedeelde berichten op propagandakanalen van Rusland.quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt hoor wordt massaal gedeeld door de “verkeerde kanalen”
Maar geldt voor Russen en Oekraïners in oorlogstijd.
Ik denk dat beide partijen wel degelijk harder beginnen te trekken aan het mobiliseren.
Dat is nou eenmaal een oorlog die uitbreid.
Anders verlies je!
Correct.quote:Op donderdag 26 januari 2023 06:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[ twitter ]
Iedereen deelt hier onbewezen Twitter crapquote:Op donderdag 26 januari 2023 08:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
We hebben niets aan aannames gebaseerd op, zoals je zelf zegt, massaal gedeelde berichten op propagandakanalen van Rusland.
Ik denk niet dat je het opzettelijk doet, maar het hele idee dat daarop iets van waarheid te vinden is is precies het doel van het verspreiden van die rotzooi.
Dat kan dat jij dat denkt. Dat maakt niet dat je dergelijke vage berichten moet delen alsof vaststaat dat dit de Oekraïense manier van mobiliseren is. Dan verspreid je gewoon nepnieuws.quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt hoor wordt massaal gedeeld door de “verkeerde kanalen”
Maar geldt voor Russen en Oekraïners in oorlogstijd.
Ik denk dat beide partijen wel degelijk harder beginnen te trekken aan het mobiliseren.
Dat is nou eenmaal een oorlog die uitbreid.
Anders verlies je!
Aan zijn tweets te zien een objectieve en geloofwaardige bronquote:Op donderdag 26 januari 2023 06:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[ twitter ]
'Maar we geven toch allemaal Joden aan???'quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Iedereen deelt hier onbewezen Twitter crap
Dat zou een uitstekend idee zijnquote:Op donderdag 26 januari 2023 08:42 schreef Aurelius het volgende:
Kunnen we niet alvast beginnen met het opleiden van Oekrainse piloten in F16's?
Die leveringen gaan er heus wel komen...
Zou dat niet al een tijdje bezig zijn? Al dan niet op een simulator. Idem voor de Leopards / Abramsquote:Op donderdag 26 januari 2023 08:42 schreef Aurelius het volgende:
Het zit hem niet in de handleiding van de tank sec. Het is de training in gecombineerd optreden met infanterie / artillerie / luchtsteun / logistieke eenheden waar de meeste tijd en effort in zit. Ergo: los van dat je het ding moet kunnen besturen, moet je het ook effectief in kunnen zetten.quote:Op donderdag 26 januari 2023 00:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Dat begrijp ik. Combined arms.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:07 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het zit hem niet in de handleiding van de tank sec. Het is de training in gecombineerd optreden met infanterie / artillerie / luchtsteun waar de meeste tijd en effort in zit. Ergo: los van dat je het ding moet kunnen besturen, moet je het ook effectief in kunnen zetten.
Russische Nieuwsgeving is doordrenkt van (politieke) beïnvloeding. Het zou ook zo kunnen zijn dat het niet veel voorkomt omdat het redelijk pijnlijk voor ze is? Of omdat Wagner niet teveel invloed mag krijgenquote:Op donderdag 26 januari 2023 08:49 schreef PluggieOD het volgende:
Bakhmut komt bij ons veel in het nieuws, in Russische media is daar bijna niets over te vinden: zij focussen op het zuiden. Wagner bv komt ook niet voor in de nieuwsgeving.
Weer een ander denkt dat de mensen in deze reeks als grote groep hetzelfde denken als ze aan de een, of de andere kant staan, en probeert ze dan terecht te wijzen. Er zijn meer dan genoeg discussies tussen leden in het Oekraïne-kamp over de effectiviteit van de Westerse hulp.quote:Verder hebben we in deze topicreeks te maken met het Dunning-Kruger effect. De een denkt dat je zo in een Leopard kunt stappen. De ander denkt dat je in een dag je training hebt gehad op een Patriot systeem. Weer een ander denkt dat je een AESA radar in een straaljager uit 1990 zet.
Wat een BS, Lospedrosov.quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In Rusland bestaat simpelweg geen onafhankelijke pers (meer).quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:11 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Russische Nieuwsgeving is doordrenkt van (politieke) beïnvloeding. Het zou ook zo kunnen zijn dat het niet veel voorkomt omdat het redelijk pijnlijk voor ze is? Of omdat Wagner niet teveel invloed mag krijgen
[..]
Weer een ander denkt dat de mensen in deze reeks als grote groep hetzelfde denken als ze aan de een, of de andere kant staan, en probeert ze dan terecht te wijzen. Er zijn meer dan genoeg discussies tussen leden in het Oekraïne-kamp over de effectiviteit van de Westerse hulp.
Al sinds juni 2022 worden piloten opgeleid in de US.quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:42 schreef Aurelius het volgende:
Heeft rusland geen vreemdelingenlegioen?? Ik vermoed dat er best wel wat Europese jongeren voor rusland willen vechten in ruil voor een paspoort en goed salaris.quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:19 schreef Aether het volgende:
[..]
We missen inderdaad context. De Russen ronselen ook mensen uit de bevrijde gebieden om tegen Oekraïne te vechten en Russisch is sowieso een taal die veel gesproken wordt in Oekraïne.
Wie weet is er een gulle financier opgedoken.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Het lijkt wel alsof de Telegraaf zich tegen de steun aan Oekraïne aan het keren is.
Er komen sinds een paar weken allerlei stukken online over de kosten voor Nederland en de inflatie, Oekraïne zou niet tegen Rusland op kunnen, en in die politieke podcast liepen ze ook al te wauwelen dat andere media het zouden doen voorkomen alsof iedereen Oekraïne onvoorwaardelijk steunt maar dat dat geen geven was, en Zelensky zou een te grote broek aantrekken en moest een beetje z’n plek weten ofzo.
Maar goed het lezerspubliek bestaat natuurlijk ook voor een wezenlijk deel uit Facebook Gerda’s die nu geen geld meer hebben voor de vliegvakantie naar Turkije
Dan kan je toch net zo goed meteen een half litertje gootsteenontstopper opdrinkenquote:Op donderdag 26 januari 2023 09:39 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Heeft rusland geen vreemdelingenlegioen?? Ik vermoed dat er best wel wat Europese jongeren voor rusland willen vechten in ruil voor een paspoort en goed salaris.
Je mag gewoon in het leger, jaquote:Op donderdag 26 januari 2023 09:39 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Heeft rusland geen vreemdelingenlegioen?? Ik vermoed dat er best wel wat Europese jongeren voor rusland willen vechten in ruil voor een paspoort en goed salaris.
Die vervolgens stevig zullen balen als blijkt dat we ze hier niet meer hoeven en ze hun Nederlandse nationaliteit en de daarbij behorende voordelen kwijt zijn en in een Russisch shithole kunnen gaan wonen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:39 schreef TjjWester het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:39 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Viel mij ook al op. Maar goed die onderstroom is daar natuurlijk al langer aanwezig, Wierd Duk kalkt daar al jaren de kolommen vol met de grootste pro-Poetin bagger.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Het lijkt wel alsof de Telegraaf zich tegen de steun aan Oekraïne aan het keren is.
Er komen sinds een paar weken allerlei stukken online over de kosten voor Nederland en de inflatie, Oekraïne zou niet tegen Rusland op kunnen, en in die politieke podcast liepen ze ook al te wauwelen dat andere media het zouden doen voorkomen alsof iedereen Oekraïne onvoorwaardelijk steunt maar dat dat geen geven was, en Zelensky zou een te grote broek aantrekken en moest een beetje z’n plek weten ofzo.
Maar goed het lezerspubliek bestaat natuurlijk ook voor een wezenlijk deel uit Facebook Gerda’s die nu geen geld meer hebben voor de vliegvakantie naar Turkije
Zeker !quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In Rusland bestaat simpelweg geen onafhankelijke pers (meer).
Stel je eens voor dat de AIVD de redactie van de Volkskrant overneemt, de hoofdredactie in de gevangenis mietert en beslist dat ze vanaf dat moment alleen nog maar hosannaberichten over het kabinetsbeleid schrijven en Rutte verheffen tot een soort Jezusfiguur.
Op1 wordt in het vervolg ingevuld als een paneldiscussie waarin allerlei bedenkelijke figuren elke dag genocidale prietpraat uitbraken.
Voor ons is deze vorm van landsbestuur niet eens voor te stellen. Alles is een verlengstuk van het regime.
Hier zou ik niet te stevig op rekenen. Die jihadbruiden mogen uiteindelijk ook gewoon terugkomen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die vervolgens stevig zullen balen als blijkt dat we ze hier niet meer hoeven en ze hun Nederlandse nationaliteit en de daarbij behorende voordelen kwijt zijn en in een Russisch shithole kunnen gaan wonen.
Verder mogen deze mensen gewoon naar www.wagnerpmc.ru/join gaan en lekker oprotten naar het bleoofde land.
Ik blijf dat soort berichten lezen. Er schieten mij dan twee dingen te binnen:quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:07 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het zit hem niet in de handleiding van de tank sec. Het is de training in gecombineerd optreden met infanterie / artillerie / luchtsteun / logistieke eenheden waar de meeste tijd en effort in zit. Ergo: los van dat je het ding moet kunnen besturen, moet je het ook effectief in kunnen zetten.
quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Viel mij ook al op. Maar goed die onderstroom is daar natuurlijk al langer aanwezig, Wierd Duk kalkt daar al jaren de kolommen vol met de grootste pro-Poetin bagger.
Hoe lang duurt zo’n opleiding eigenlijk?quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:29 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Al sinds juni 2022 worden piloten opgeleid in de US.
Tijdens de eerste fase van de pandemie volgden alle media de lijn van het kabinetsbeleid. Er is ook gewoon toegegeven door nieuwsredacties dat ze daarover benaderd zijn door diverse ministeries.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zeker !
Toch merk je, wat zuchtje ook al zegt, dat wij ook snel achter gekleurde nieuwsberichten aanlopen.
ik denk dat ook wij vatbaarder zijn voor propaganda dan dat we zelf denken.
Ik denk dat dat nog wel meevalt. Dat mensen zo blind achter de media aanlopen is juist omdat die zo onafhankelijk en betrouwbaar zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zeker !
Toch merk je, wat zuchtje ook al zegt, dat wij ook snel achter gekleurde nieuwsberichten aanlopen.
ik denk dat ook wij vatbaarder zijn voor propaganda dan dat we zelf denken.
Wierd roept al 15 jaar hetzelfde. Maar Wouter de Winther liep in z’n podcast te brallen dat we maar moesten aansturen op onderhandelingen want dat was uiteindelijk voor alle partijen beter.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Viel mij ook al op. Maar goed die onderstroom is daar natuurlijk al langer aanwezig, Wierd Duk kalkt daar al jaren de kolommen vol met de grootste pro-Poetin bagger.
Dat is natuurlijk wel het argument dat Henk en Ingrid aanspreekt. Leuk die oorlog en bestaansrecht van 40 miljoen inwoners van Oekraine. Maar de prijzen in de winkel zijn duurder geworden en nu hebben we nog meer buitenlanders in het land.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wierd roept al 15 jaar hetzelfde. Maar Wouter de Winther liep in z’n podcast te brallen dat we maar moesten aansturen op onderhandelingen want dat was uiteindelijk voor alle partijen beter.
Dat Rusland z’n afspraken nooit nakomt, dat ze geen concessies willen doen en alle andere bekende zaken waar je dit soort Chamberlaintjes nooit over hoort, kwamen nu uiteraard ook niet ter tafel.
De oorlog was vooral erg duur voor Henk en Ingrid
Deze tweet is allang gekraakt als propagandaquote:Op donderdag 26 januari 2023 06:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat kan zo zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Tijdens de eerste fase van de pandemie volgden alle media de lijn van het kabinetsbeleid. Er is ook gewoon toegegeven door nieuwsredacties dat ze daarover benaderd zijn door diverse ministeries.
Als je ook maar de minste kritiek op het beleid had was je een wappie en een bejaardenmoordenaar.
Volledig objectieve media zijn een utopie. Maar het staat alsnog in geen enkele verhouding tot de situatie in Rusland.
Uiteraard. Oekraïne moet gewoon bukken en 20% van z’n grondgebied afstaan. Dan hebben we weer goedkoop gas, peut voor ¤1,30 per liter en kunnen we weer voor ¤300 all inclusive naar Turkije. Het is allemaal de schuld van Zelensky!!!!1 en de Rabobankquote:Op donderdag 26 januari 2023 09:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel het argument dat Henk en Ingrid aanspreekt. Leuk die oorlog en bestaansrecht van 40 miljoen inwoners van Oekraine. Maar de prijzen in de winkel zijn duurder geworden en nu hebben we nog meer buitenlanders in het land.
Dat kan zijn, maar ook de NOS stelt zaken rooskleuriger voor dan dat ze zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel meevalt. Dat mensen zo blind achter de media aanlopen is juist omdat die zo onafhankelijk en betrouwbaar zijn.
Natuurlijk heb je de Karen’s die elk berichtje op Facebook geloven, maar dat moet je niet zonder meer doortrekken naar de hele samenleving.
Zie op twitter wel dat het op het moment helemaal hip is om tekeer te gaan over de vermeende mobilisatie in Oekraïne. Fascinerend dat zoveel useful idiots onafhankelijke denkers dergelijke propaganda te zien delen en de boodschap proberen te versterken.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Deze tweet is allang gekraakt als propagandaOekraine kan het voorlopig gewoon aan op de vrijwillige aanmeldingen in tegenstelling tot Rusland.
Daar hebben ze wel ervaring mee, aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Je moest eens weten hoeveel jongeren hier met de ziel onder de arm lopen, dropout, te maken gehad met drugs, schulden, criminaliteit en dan geen legaal werk meer kunnen vinden.quote:
Ik las vorig jaar ergens een artikel dat het blijkbaar een probleem was, om bestaande piloten op te leiden tot f16 piloot, omdat hun "aangeleerde reflex" in de weg zit en het daarom makkelijker is om piloten op te leiden met minder ervaring.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoe lang duurt zo’n opleiding eigenlijk?
En wat is hierin het verschil tussen nieuwe vliegers opleiden en bestaande vliegers omscholen?
Klinkt nogal hoogmoedig.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel meevalt. Dat mensen zo blind achter de media aanlopen is juist omdat die zo onafhankelijk en betrouwbaar zijn.
Natuurlijk heb je de Karen’s die elk berichtje op Facebook geloven, maar dat moet je niet zonder meer doortrekken naar de hele samenleving.
Is dit het account van Sonja van den Endequote:Op donderdag 26 januari 2023 10:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel jongeren hier met de ziel onder de arm lopen, dropout, te maken gehad met drugs, schulden, criminaliteit en dan geen legaal werk meer kunnen vinden.
Voor deze mensen is een nieuwe identiteit in een vreemd land, discipline en een gezamelijk doel(dat ik zeer afkeur) ideaal om opnieuw te beginnen.
De roebel speelt geen enkele rol meer in de internationale handel dus kunnen de printers aan om soldaten een goed salaris te geven, inflatie en wantrouwen kan via de pers ingedamd worden.
quote:Op donderdag 26 januari 2023 06:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[ twitter ]
quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Deze tweet is allang gekraakt als propagandaOekraine kan het voorlopig gewoon aan op de vrijwillige aanmeldingen in tegenstelling tot Rusland.
quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou niet de eerste keer zijn dat ze aan de verkeerde kant staan.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie weet is er een gulle financier opgedoken.
Kies dan voor het Franse vreemdelingenlegioen. Zit je tenminste met mensen met meer compatible normen en waardenquote:Op donderdag 26 januari 2023 10:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel jongeren hier met de ziel onder de arm lopen, dropout, te maken gehad met drugs, schulden, criminaliteit en dan geen legaal werk meer kunnen vinden.
Voor deze mensen is een nieuwe identiteit in een vreemd land, discipline en een gezamelijk doel(dat ik zeer afkeur) ideaal om opnieuw te beginnen.
De roebel speelt geen enkele rol meer in de internationale handel dus kunnen de printers aan om soldaten een goed salaris te geven, inflatie en wantrouwen kan via de pers ingedamd worden.
Ik denk dat we hier ons het minst druk over hoeven te maken. Nederland is wat dat betreft het aller slechste voorbeeld dat je maar kan noemen: gratis basisopleiding, ww vangnet, wia vangnet en zelfs een basisuitkering.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je hebt gelijk denk ik, je maakt iig een relevante vergelijking. En ja, UA heeft een deel van die training, een deel ondervang je door learning by doing, dus ik denk ook niet dat het gros van de training gaat bestaan uit het fine tunen van combined arms operaties.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik blijf dat soort berichten lezen. Er schieten mij dan twee dingen te binnen:
-Met Russische tanks kan je net zo goed profiteren van dat soort procedures, dus had men daar in training al op voor kunnen sorteren
Een andere gedachte is (toegegeven: zonder kennis van zaken) dat alles onder druk vloeibaar wordt. Iets zegt mij dat militaire organisaties, die toch als vrij hiërarchisch en star bekend staan, ironisch gezien zelf niet altijd goed kunnen inschatten hoeveel er mogelijk is als je zaken anders benadert. Zij zijn gewend aan het huidige model waarin het leger geleidelijk aan wordt getraind gedurende hun opleiding en met NAVO-oefeningen hun kennis op peil houdt / verbetert. Zelfs tijdens de Irak oorlog hebben Amerika en het VK niet in een situatie gezeten waarin ze maar gewoon moesten experimenteren en soldaten wat meer "learning on the job" de strijd in moesten gooien uit pure noodzaak. Ergens kan ik mij dan niet aan de indruk onttrekken dat de voorzichtigheid de grondslag heeft in die manier van denken. Er is een beproefde norm en er staat X tijd voor om die norm te bereiken. Dat is echter geredeneerd vanuit hoe we in het Westen een leger kennen en oorlog hebben gevoerd. Oekraïne vraagt om een andere aanpak. Misschien dat je de basisprincipes kan aanleren en de rest via "learning by doing". Ja, dan maak je fouten. Echter wachten resulteert in gegarandeerd overlopen worden zonder het voordeel van welk materiaal dan ook.
In alle tijd van dat getrek, geduw, gepraat en gekeuvel hadden er allang Oekraïners training kunnen ontvangen en hadden ze het hele voorjaar gehad om ervaring op te doen.
Ik ben me ervan bewust dat ik makkelijk praten heb maar mijn punt is dat een bepaalde expertise soms ook verlammend kan werken in een crisissituatie. Vergelijk het met Corona. Stel dat dat helemaal uit de klauwen was gelopen. Wat had je dan liever aan je bed gehad? Niemand, of iemand die niet het reguliere jarenlange medische traject heeft doorlopen maar wel basiskennis heeft opgedaan en snel bijleert door de praktijk. Zou ongetwijfeld op zeer veel weerstand stuiten en "experts" die op tv komen verkondigen waarom dat niet slim is terwijl er ondertussen mensen naar adem happen.
Of, misschien nog beter, een vliegtuig dat neerstort en de piloten zijn op de één of andere manier beiden dood / incapabel. Wat heb je liever: een passagier die het met behulp van instructies van de grond probeert te landen (is wel eens voorgekomen) of dat het vliegtuig dan maar gewoon neerstort? Van tevoren zouden we het absurd vinden dat een passagier het vliegtuig probeert te besturen (terecht) maar als de situatie daarom vraagt vraagt deze erom dat het wel gebeurt.
Ik hoop dat er afwegingen worden gemaakt tussen wat de balans is tussen de ideale situatie en waar de situatie om vraagt. De situatie vraagt er soms om dat er aan de ideale situatie ernstig wordt getornd (waarbij je je dus meteen kan afvragen hoe "ideaal" die situatie is).
Laat ze maar eens een stuk schrijven over wat er met de Nederlandse welvaart en veiligheid gebeurt wanneer Rusland ongehinderd landjepik kan spelen in de achtertuin van Europa.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Zou ik bv oekraine proberen of idd franse vreemdelingenlegioen, want er komt niet gek veel discipline kijken bij in human waves naar voren moeten lopen om kogels te vangen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:06 schreef TjjWester het volgende:
Ze zitten nu in een situatie waarin een offensief starten lastig is aangezien de Russen zich aardig hebben voorbereid. Een grote aanval zul je nauwgezet moeten voorbereiden en uitstippelen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik blijf dat soort berichten lezen. Er schieten mij dan twee dingen te binnen:
-Met Russische tanks kan je net zo goed profiteren van dat soort procedures, dus had men daar in training al op voor kunnen sorteren
Een andere gedachte is (toegegeven: zonder kennis van zaken) dat alles onder druk vloeibaar wordt. Iets zegt mij dat militaire organisaties, die toch als vrij hiërarchisch en star bekend staan, ironisch gezien zelf niet altijd goed kunnen inschatten hoeveel er mogelijk is als je zaken anders benadert. Zij zijn gewend aan het huidige model waarin het leger geleidelijk aan wordt getraind gedurende hun opleiding en met NAVO-oefeningen hun kennis op peil houdt / verbetert. Zelfs tijdens de Irak oorlog hebben Amerika en het VK niet in een situatie gezeten waarin ze maar gewoon moesten experimenteren en soldaten wat meer "learning on the job" de strijd in moesten gooien uit pure noodzaak. Ergens kan ik mij dan niet aan de indruk onttrekken dat de voorzichtigheid de grondslag heeft in die manier van denken. Er is een beproefde norm en er staat X tijd voor om die norm te bereiken. Dat is echter geredeneerd vanuit hoe we in het Westen een leger kennen en oorlog hebben gevoerd. Oekraïne vraagt om een andere aanpak. Misschien dat je de basisprincipes kan aanleren en de rest via "learning by doing". Ja, dan maak je fouten. Echter wachten resulteert in gegarandeerd overlopen worden zonder het voordeel van welk materiaal dan ook.
In alle tijd van dat getrek, geduw, gepraat en gekeuvel hadden er allang Oekraïners training kunnen ontvangen en hadden ze het hele voorjaar gehad om ervaring op te doen.
Ik ben me ervan bewust dat ik makkelijk praten heb maar mijn punt is dat een bepaalde expertise soms ook verlammend kan werken in een crisissituatie. Vergelijk het met Corona. Stel dat dat helemaal uit de klauwen was gelopen. Wat had je dan liever aan je bed gehad? Niemand, of iemand die niet het reguliere jarenlange medische traject heeft doorlopen maar wel basiskennis heeft opgedaan en snel bijleert door de praktijk. Zou ongetwijfeld op zeer veel weerstand stuiten en "experts" die op tv komen verkondigen waarom dat niet slim is terwijl er ondertussen mensen naar adem happen.
Of, misschien nog beter, een vliegtuig dat neerstort en de piloten zijn op de één of andere manier beiden dood / incapabel. Wat heb je liever: een passagier die het met behulp van instructies van de grond probeert te landen (is wel eens voorgekomen) of dat het vliegtuig dan maar gewoon neerstort? Van tevoren zouden we het absurd vinden dat een passagier het vliegtuig probeert te besturen (terecht) maar als de situatie daarom vraagt vraagt deze erom dat het wel gebeurt.
Ik hoop dat er afwegingen worden gemaakt tussen wat de balans is tussen de ideale situatie en waar de situatie om vraagt. De situatie vraagt er soms om dat er aan de ideale situatie ernstig wordt getornd (waarbij je je dus meteen kan afvragen hoe "ideaal" die situatie is).
Probleem is:quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zou ik bv oekraine proberen of idd franse vreemdelingenlegioen, want er komt niet gek veel discipline kijken bij in human waves naar voren moeten lopen om kogels te vangen.
Daarom Wagner PMC.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:21 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Probleem is:
1.Oekraine verleent geen paspoort, is compleet instabiel en het is maar de vraag hoe ze er financieel voor staan, niet goed lijkt me.
2. In Frankrijk moet je aan zware eisen voldoen en word je verleden meegewogen, ze nemen niet zomaar elke knakker aan.
Voor het Vreemdelingen Legioen maakte je verleden toch juist niets uit?quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:21 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Probleem is:
1.Oekraine verleent geen paspoort, is compleet instabiel en het is maar de vraag hoe ze er financieel voor staan, niet goed lijkt me.
2. In Frankrijk moet je aan zware eisen voldoen en word je verleden meegewogen, ze nemen niet zomaar elke knakker aan.
Maar je kant natuurlijk perfect combined arms opereren met sovjet materiaal, en je kan ook perfect gewoon dom head on optrekken met westerse tanks.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:12 schreef AgLarrr het volgende:
Dus een combined arms doctrine uitgevoerd met soviet materieel zal op belangrijke onderdelen anders functioneren dan die met westers materieel.
En rus heeft deze problemen totaal niet bedoel je.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:21 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Probleem is:
Jazeker wel, op youtube staat een mooie Franse documantaire over hun legioen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor het Vreemdelingen Legioen maakte je verleden toch juist niets uit?
Of is dat veranderd?
Je mag niet door interpol gezocht worden. Dus zo zwaar kijken ze niet naar je verleden..quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor het Vreemdelingen Legioen maakte je verleden toch juist niets uit?
Of is dat veranderd?
-Ah volgens Wiki is dat inderdaad veranderd.
Ik had inmiddels even op de wiki gekeken en dat was idd veranderd jaren geleden.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:31 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Jazeker wel, op youtube staat een mooie Franse documantaire over hun legioen.
Je moet twee weken intern waar je op allerlei punten word getest, je moet diverse pyschologische testen doorlopen en je verleden word gecheckt.
Parijs wilt niet het risico lopen dat ze een gezochte crimineel, krankzinnige of terrorist binnen halen, dat is wel eens gebeurd.
Het overgrote deel van de aanmeldingen faalt.
.
Het totale gebrek aan zelfkritiek en -reflectie blijft me verbazen. Het is werkelijk altijd een ander. Nooit ligt het aan het machtige, glorieuze Rusland dat gewoon een kapitale inschattingsfout heeft gemaakt met deze inval.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:30 schreef Aether het volgende:
'Moskou voelt zich verraden door Scholz'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-67002421
"Duitsland werd door Rusland beschouwd als een soort laatste barrière voor alle westerse landen om 'niet verder te escaleren'. Al is het hier geen verrassing dat Duitsland toch ook de wapenleveranties aan Oekraïne opschaalt", zegt Rusland-correspondent Iris de Graaf over het nieuws van de Duitse levering van tanks. Het was slechts een kwestie van tijd voordat ook Duitsland een marionet zou worden van Biden, zeggen de Russische talkshowhosts."
"Moskou voelt zich verraden door Scholz. Er wordt hier de hele tijd benadrukt hoe Rusland Duitsland na de Tweede Wereldoorlog geholpen heeft met het "vreedzame uiteenvallen van de DDR", waarna wordt gezegd: "En dit is hoe ze ons bedanken". Vooraf werd al gezegd dat de Duits-Russische relatie "onherstelbaar kapotgemaakt" zou worden als Duitsland tanks gaat leveren. Verder zegt Rusland "alle tanks te zullen vernietigen"."
Schoolvoorbeeld van narcisme.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het totale gebrek aan zelfkritiek en -reflectie blijft me verbazen. Het is werkelijk altijd een ander. Nooit ligt het aan het machtige, glorieuze Rusland dat gewoon een kapitale inschattingsfout heeft gemaakt met deze inval.
En dat is omdat het bitter zwaar is. Heeft niet perse iets te maken met background check.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:31 schreef TjjWester het volgende:
Het overgrote deel van de aanmeldingen faalt.
Ik moet regelmatig denken aan Hitler. Die had ook 0,0 zelfkritiek en alles was de schuld van anderen. Dat hij was mislukt als kunstschilder was ook de schuld van de kunstacademie die zijn talent niet erkende. Toen de oorlog verloren was, was het de schuld van het Duitse volk dat niet in de overwinning had geloofd en hielp hij alles om zeep.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schoolvoorbeeld van narcisme.
Als rusland een persoon was, was het ziek in zijn hoofd. Zo'n persoon waar je het liefste zo ver mogelijk vandaan wil blijven.
Grappig dat je anderen beschuldigd van het Dunning Kruger effect. In de russische media kunnen ze niet hun waffel houden over de aanstaande glorieuze overwinning van Artemovsk. Zie RIA. Toegegeven, sinds gisteren zijn ze vooral bezig het nieuws rondom de tanks in het juiste straatje te sturen: "tanks sturen is een historische vergissing en bovendien zijn ze geen partij voor de glorieuze sovietwapens".quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:49 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Correct.
Ukraine zat 6 maanden geleden op 700.000 gemobiliseerden, met 17.7 miljoen vluchtelingen.
Ukraine wil naar 1 miljoen gemobiliseerden toe. Aantal vluchtelingen zou nu 8 miljoen zijn. (Bron: Wiki)
Twee maanden geleden hield (Bron: ACIG) Tom Cooper het op 340.000 RU man in Ukraine.
Om het in verhouding te zetten.
Ukraine heeft uitgerekend in het zuiden eerder zware verliezen geleden bij mislukte offensieven in het najaar.
Bakhmut komt bij ons veel in het nieuws, in Russische media is daar bijna niets over te vinden: zij focussen op het zuiden. Wagner bv komt ook niet voor in de nieuwsgeving.
Er zijn bv wel Reddit groepen waar nog vrij onafhankelijk nieuws van beide kanten te vinden is: deze staan niet in de OP. De mens blijft een kuddedier met oogkleppen. Platformen als Twitter en VKontakte (algorithmen) hebben gemaakt dat veel mensen aan beide zijden verder van onafhankelijke nieuwsgaring af zijn komen te staan. Een vak als "nieuwsfilteren" zou verplicht moeten worden op middelbare scholen.
De economische getallen:
GDP/Ukraiense economie is met 45,1 % gedaalt. Russische economie met 2.3 %. (Bron: Worldbank.org)
Een andere bron houdt het op een 32.0 % daling voor Ukraine met 2.0 % voor Rusland. (Bron: Reuters)
Wederom: om het in verhouding te zetten. Ukraine kan -zonder hulp- op dit moment zijn eigen broek niet meer ophouden.
Verder hebben we in deze topicreeks te maken met het Dunning-Kruger effect. De een denkt dat je zo in een Leopard kunt stappen. De ander denkt dat je in een dag je training hebt gehad op een Patriot systeem. Weer een ander denkt dat je een AESA radar in een straaljager uit 1990 zet.
Hij wist niet dat bahkmut in het rus artemovsk heetquote:Op donderdag 26 januari 2023 10:42 schreef oheng het volgende:
In de russische media kunnen ze niet hun waffel houden over de aanstaande glorieuze overwinning van Artemovsk.
Als Rusland een persoon was, zou ik hem liever te vriend willen houden omdat ik weet dat hij zwaar kan uithalen wanneer ik hem kwaad doe.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schoolvoorbeeld van narcisme.
Als rusland een persoon was, was het ziek in zijn hoofd. Zo'n persoon waar je het liefste zo ver mogelijk vandaan wil blijven.
Dit. Na wat boeken over Rusland afgelopen jaren heb ik ik meen ook op jouw aanraden hier ergens in dit topic dat boek van Derk Sauer enige weken geleden kunnen vinden. Dat maakt het er ook niet beter op. Op een uitzondering na krijg je nooit het idee dat het land als maatschappij verder wil komen. Gevangen in zelfverrijking, corruptie en een bevolking die het maar gewoon 'ondergaat' omdat het altijd zo is geweest.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het totale gebrek aan zelfkritiek en -reflectie blijft me verbazen. Het is werkelijk altijd een ander. Nooit ligt het aan het machtige, glorieuze Rusland dat gewoon een kapitale inschattingsfout heeft gemaakt met deze inval.
En waar precies heeft Rusland de Duitsers na de oorlog geholpen? Ze hebben half Europa 45 jaar lang bezet en op brute wijze hun politieke gedachtengoed en systeem opgedrongen ja. Dat ze dat als “helpen” zien, zegt ook wel genoeg.
Hij is zwaar onbetrouwbaar, nee dankje. Hij hackt je telefoon en probeert je vriendin te palen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:50 schreef LightCity het volgende:
[..]
Als Rusland een persoon was, zou ik hem liever te vriend willen houden omdat ik weet dat hij zwaar kan uithalen wanneer ik hem kwaad doe.
dat zijn 90 % bots.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zie op twitter wel dat het op het moment helemaal hip is om tekeer te gaan over de vermeende mobilisatie in Oekraïne. Fascinerend dat zoveel useful idiots onafhankelijke denkers dergelijke propaganda te zien delen en de boodschap proberen te versterken.
opvallend hoe onze rusland trollen keer op keer de propaganda blijven herhalen zonder enige vorm van reflectie of retificatie van hun overtuiging. Als een soldaat zo volgzaam aan de opdrachten om de propaganda voort te blijven duwen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:50 schreef LightCity het volgende:
[..]
Als Rusland een persoon was, zou ik hem liever te vriend willen houden omdat ik weet dat hij zwaar kan uithalen wanneer ik hem kwaad doe.
wat moet je met zulke vrienden? misschien moet je eens leren voor jezelf op te komen beta?quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:50 schreef LightCity het volgende:
[..]
Dit hebben we 30 jaar geprobeerd met onze wandel durch handel.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:50 schreef LightCity het volgende:
[..]
Deze is ook de moeite waard: https://www.amazon.com/Ne(...)ennett/dp/1014233526quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit. Na wat boeken over Rusland afgelopen jaren heb ik ik meen ook op jouw aanraden hier ergens in dit topic dat boek van Derk Sauer enige weken geleden kunnen vinden. Dat maakt het er ook niet beter op. Op een uitzondering na krijg je nooit het idee dat het land als maatschappij verder wil komen. Gevangen in zelfverrijking, corruptie en een bevolking die het maar gewoon 'ondergaat' omdat het altijd zo is geweest.
Thanks. Ik zal er naar kijken.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:01 schreef Aether het volgende:
[..]
Deze is ook de moeite waard: https://www.amazon.com/Ne(...)ennett/dp/1014233526
Nee je sluit hem liever met wat vrienden op en verdoofd hem zodat hij tam wordt.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:50 schreef LightCity het volgende:
[..]
Een keer? Liefst zo snel mogelijk.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mensen die agressief zijn naar kleineren dan hun, continu dreigen met geweld en stukjes van je tuin inpikken moet je een keer de deksel op de neus geven. Anders leren ze het nooit.
Maar prima hoor, als jij om wil gaan met agressieve narcisten met een calimero persoonlijkheidsstoornis. Denk dat het ook genoeg zegt over jezelf als persoon.
![]()
Het is treurig. Die totale gelatenheid en apathie. Je leest het ook bij Raam op Rusland bijvoorbeeld. De Russen veren mee in de propaganda. Het moederland wordt bedreigd, dus moeten er mensen sterven aan het front. C’est la vie.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit. Na wat boeken over Rusland afgelopen jaren heb ik ik meen ook op jouw aanraden hier ergens in dit topic dat boek van Derk Sauer enige weken geleden kunnen vinden. Dat maakt het er ook niet beter op. Op een uitzondering na krijg je nooit het idee dat het land als maatschappij verder wil komen. Gevangen in zelfverrijking, corruptie en een bevolking die het maar gewoon 'ondergaat' omdat het altijd zo is geweest.
Het zegt ook eigenlijk al genoeg dat ze nog in een situatie zitten dat ze denken dat anno 2022/23, terwijl het een land is van het formaat Rusland en alle middelen beschikbaar qua grondstof om er iets van te maken, ze nog denken dat het één van de ultieme ultieme geo-politieke doelen is om extra stukjes grond te veroveren.
"Ik hou me niet bezig met politiek"quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is treurig. Die totale gelatenheid en apathie. Je leest het ook bij Raam op Rusland bijvoorbeeld. De Russen veren mee in de propaganda. Het moederland wordt bedreigd, dus moeten er mensen sterven aan het front. C’est la vie.
Wij denken hier allemaal dat de Russen een zwaar onderdrukt volk zijn. Dat zijn ze ook, maar dat zien ze helemaal niet als probleem. 70-80% steunt Poetin en zijn regime gewoon en vindt het prima dat Oekraïne met bruut geweld terug in de moederschoot wordt geholpen.
Zo hard mogelijk en zo snel mogelijk terugtrappen z'n eigen tuin in. Met zoveel mogelijk buren en overburen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een keer? Liefst zo snel mogelijk.
Zo ook met Rusland: we zitten in deze situatie omdat er de vorige keren niet daadkrachtig werd opgetreden.
Als je die filmpjes van 1420 inderdaad ziet, dan kan je de opstand wel vergeten. Die komt er niet.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:08 schreef zuchtje het volgende:
[..]
"Ik hou me niet bezig met politiek"
"ik weet er niks van, dus heb geen mening"
"demonstreren werkt niet, dus tjah.."
Wees eens realistisch. Het aantal manschappen van Rusland vergeleken met dat van Oekraïne, Oekraïne kan nooit winnen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo hard mogelijk en zo snel mogelijk terugtrappen z'n eigen tuin in. Met zoveel mogelijk buren en overburen.
Zodat hij weet dat dit door de buurt niet geaccepteerd wordt.
Als je daadwerkelijk denkt dat je oorlogen kunt winnen door er maar tot in het oneindige infanterie tegenaan te gooien heb je het niet zo goed begrepen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:14 schreef LightCity het volgende:
[..]
Wees eens realistisch. Het aantal manschappen van Rusland vergeleken met dat van Oekraïne, Oekraïne kan nooit winnen.
Precies.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo hard mogelijk en zo snel mogelijk terugtrappen z'n eigen tuin in. Met zoveel mogelijk buren en overburen.
Zodat hij weet dat dit door de buurt niet geaccepteerd wordt.
Natuurlijk wel. Met genoeg kogels kom je een heel eind.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:14 schreef LightCity het volgende:
[..]
Wees eens realistisch. Het aantal manschappen van Rusland vergeleken met dat van Oekraïne, Oekraïne kan nooit winnen.
Papieren werkelijkheden hoeven niet altijd met de werkelijkheid te strokenquote:Op donderdag 26 januari 2023 11:14 schreef LightCity het volgende:
[..]
nuja, de duitse houding tov een energiepolitiek waarin Rusland en duitsland zeer nauw samen werken stamt uit 1973, en was een van de consequenties van de uitvoering van de Ostpolitik.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:34 schreef Spablauw214 het volgende:
En waar precies heeft Rusland de Duitsers na de oorlog geholpen? Ze hebben half Europa 45 jaar lang bezet en op brute wijze hun politieke gedachtengoed en systeem opgedrongen ja. Dat ze dat als “helpen” zien, zegt ook wel genoeg.
Ik zou exact hetzelfde doen in zo'n wereldje waarin je niemand kan vertrouwen. Iedereen kan je aangeven bij de politie/fsb. Zelfs in het buitenland weet je niet of je gesprekspartner niet stiekem pro Rusland is en je erbij lapt.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:08 schreef zuchtje het volgende:
[..]
"Ik hou me niet bezig met politiek"
"ik weet er niks van, dus heb geen mening"
"demonstreren werkt niet, dus tjah.."
Als Henk en Ingrid eens niet ieder jaar een nieuwe oled smart tv en nieuwe smartphone van meer dan duizend euro aan zouden schaffen en niet iedere maand naar de tattoeageboer zouden lopen om zich voor duizenden euro's vol te laten kliederen zouden ze ook wat makkelijker met hun salaris de maand door komen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel het argument dat Henk en Ingrid aanspreekt. Leuk die oorlog en bestaansrecht van 40 miljoen inwoners van Oekraine. Maar de prijzen in de winkel zijn duurder geworden en nu hebben we nog meer buitenlanders in het land.
Speciaal voor jou om het perspectief van veel versus weinig te duiden.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:14 schreef LightCity het volgende:
[..]
Ik zie het wel positief in met alle zware wapens die eraan komen. Bijvoorbeeld die Bradleys die op 4km afstand bij dag en nacht vijanden kunnen zien en bestoken. En een laser rangefinder hebben voor exacte gps coordinaten (voor artillery). En waarvan er nu 98 arriveren en elke maand er 50 bijkomen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:14 schreef LightCity het volgende:
Ukraïne heeft thuisvoordeel en rusland heeft het probleem dat het niet genoeg operationeel materiaal heeft. Ook heeft het een probleem dat als het een keer wel een navo land wil aanvallen uit rancune, het naar alle waarschijnlijkheid de coalitie over hun hoofd krijgt.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:14 schreef LightCity het volgende:
[..]
Rusland is in z’n huidige vorm gewoon een politiestaat.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik zou exact hetzelfde doen in zo'n wereldje waarin je niemand kan vertrouwen. Iedereen kan je aangeven bij de politie/fsb. Zelfs in het buitenland weet je niet of je gesprekspartner niet stiekem pro Rusland is en je erbij lapt.
Van de week nog een bericht over een meisje die op Instagram protesteerde tegen de oorlog en 2 klasgenoten die de politie inlichtte. Nu staat ze in het systeem geregistreerd als terrorist. Bizar.
Het is nu niet dat Rusland geen materieel heeft. Ze zitten trouwens nog niet in een oorlogseconomie, dacht ik. En ze hebben geld en inkomsten genoeg.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Speciaal voor jou om het perspectief van veel versus weinig te duiden.
Geen vrijheid van oppositie.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland is in z’n huidige vorm gewoon een politiestaat.
Er is geen persvrijheid, geen vrijheid van vereniging en onafhankelijke rechtspraak is er ook niet, want alle rechters zijn vriendjes van Poetin. In zo’n systeem ben je ook volledig op jezelf aangewezen en het maakt tegelijk elke vorm van een georganiseerd tegengeluid onmogelijk.
Welke inkomsten?quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:42 schreef LightCity het volgende:
[..]
Het is nu niet dat Rusland geen materieel heeft. Ze zitten trouwens nog niet in een oorlogseconomie, dacht ik. En ze hebben geld en inkomsten genoeg.
Bewaarquote. Ik denk dat als dit achter de rug is, binnen de kortste keren de banden weer worden aangehaald, “want hij zit er nu eenmaal en daar hebben we mee te dealen”.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook heeft rusland nu een probleem er bij: geen enkel westers land wil meer handel drijven zo lang de putler administratie er zit.
Je ziet die kerel echt met de dag meer en meer gestoord worden.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:16 schreef polderturk het volgende:
Hij is weer aan het schuimbekken.
De Nazis hebben 27 miljoen Russen gedood bla bla bla.
De Nazis leven allang niet meer meneer Solovyov plofkop. De Duitse regering is anti-Nazi en pakt neo-Nazis hard aan. En Rusland is net zo erg als de Nazis. Stalin heeft meer mensen gegenocideerd en gedeporteerd dan Hitler.
[ twitter ]
Die kans heb je ook nog idd.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bewaarquote. Ik denk dat als dit achter de rug is, binnen de kortste keren de banden weer worden aangehaald, “want hij zit er nu eenmaal en daar hebben we mee te dealen”.
Hoe wanstaltig ook, maar dat gaat wel gewoon gebeuren.
Wat een fijn hulpvaardig volk, die Russen; twee wereldoorlogen starten waardoor een groot deel van Europa in as is komen te liggen en vervolgens decennialang half Europa bezetten.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij doet gewoon z’n werk. Ze hebben een paar van die hofnarren rondlopen die de grootste onzin uitbraken, en daarmee vergeleken lijkt Putin dan de voice of reason.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je ziet die kerel echt met de dag meer en meer gestoord worden.
Heb je een link?quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij doet gewoon z’n werk. Ze hebben een paar van die hofnarren rondlopen die de grootste onzin uitbraken, en daarmee vergeleken lijkt Putin dan de voice of reason.
Ergens kan ik er nog wel om lachen, die vent lijkt zichzelf daadwerkelijk een groot denker en filosoof te vinden. Moet je eens zo’n hele show kijken, hoe hij het podium op komt lopen en zich laat toejuichen
Wat ze doen heeft zelfs een naam en is een beproefde tactiek:quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij doet gewoon z’n werk. Ze hebben een paar van die hofnarren rondlopen die de grootste onzin uitbraken, en daarmee vergeleken lijkt Putin dan de voice of reason.
Als je het in historisch perspectief zet dealen we hier niet met een mogelijke derde wereld oorlog maar met de laatste stuiptrekkingen van de tweede.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar geloof ik weinig van. Voor de Oekraïne-oorlog wilde al niet meer dan 25 á 30% op de partij van Poetin stemmen. En nu de oorlog aardig impopulair is, zal de populariteit van Poetin alleen maar lager geworden zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is treurig. Die totale gelatenheid en apathie. Je leest het ook bij Raam op Rusland bijvoorbeeld. De Russen veren mee in de propaganda. Het moederland wordt bedreigd, dus moeten er mensen sterven aan het front. C’est la vie.
Wij denken hier allemaal dat de Russen een zwaar onderdrukt volk zijn. Dat zijn ze ook, maar dat zien ze helemaal niet als probleem. 70-80% steunt Poetin en zijn regime gewoon en vindt het prima dat Oekraïne met bruut geweld terug in de moederschoot wordt geholpen.
Dat soort dingen horen we hier ook al jaren over de VVD. maar in het stemhokje blijkt dat uiteindelijk niet. Je ziet toch hoe Putin omgaat met oppositie? Die voeren we af naar strafkampen. lekker democratischquote:Op donderdag 26 januari 2023 11:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar geloof ik weinig van. Voor de Oekraïne-oorlog wilde al niet meer dan 25 á 30% op de partij van Poetin stemmen. En nu de oorlog aardig impopulair is, zal de populariteit van Poetin alleen maar lager geworden zijn.
Unless Germany is attacked by an opposing military force, a two-thirds majority vote must be held in the Bundestag if the federal republic is under the threat of war.quote:
Volgens mij zit hij echt zwaar aan de wodka en allerlei prescription drugs.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je ziet die kerel echt met de dag meer en meer gestoord worden.
Nou. Laat Rob de Wijk het niet horen. Zware escalatie!!!1 We moeten niet verbaasd zijn als Putin nu nucleair gaat hoor! We hebben de Russische beer gekieteld!quote:
O.a. Bonduelle hindert het niet, of ze gaan via via onder een andere naam door.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:40 schreef Red_85 het volgende:
Ook heeft rusland nu een probleem er bij: geen enkel westers land wil meer handel drijven zo lang de putler administratie er zit.
Ik dacht wel alles gezien te hebben,maar deze vergelijking met zombies uit een spelletje slaat allesquote:Op donderdag 26 januari 2023 11:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Speciaal voor jou om het perspectief van veel versus weinig te duiden.
En dan blijven die tanks nog stilstaan ook. Ik zou gewoon een dot gas geven. En canister shot gebruiken.quote:Op donderdag 26 januari 2023 12:23 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik dacht wel alles gezien te hebben,maar deze vergelijking met zombies uit een spelletje slaat alles
Tja je moet iets om de wappies, de idioten en de Putin-lovers in te laten zien dat getallen niet alles zeggen. Dus afdalen naar dat niveau is soms nodig.quote:Op donderdag 26 januari 2023 12:23 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik dacht wel alles gezien te hebben,maar deze vergelijking met zombies uit een spelletje slaat alles
Of Wagner zoekt meer steun van andere invloedrijke mensen. Want ik denk dat die Wagner baas het bericht van gisteren of de dag ervoor ook wel begrijpt.quote:Op donderdag 26 januari 2023 12:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Klinkt als een valstrik om een criticus te liquideren.
Ik hoor zijn/haar tanden hier knarsen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 12:53 schreef slashdotter3 het volgende:
NuJij Kremlin trol comment![]()
Zou het dezelfde zijn als die ook hier aan het posten is
https://www.nu.nl/spannin(...)d-soledar.html#nujij
Al die miljarden aan steun, wapentuig, keiharde euro's, andere middelen, en nog steeds heeft Rusland de overhand.
Dit is een doodlopende weg.
De weg moet de andere kant op, richting vredesbesprekingen.
Oekraïne moet dan allicht afscheid nemen van de Donbas en Luhansk en maar wij kunnen dan deze tanks gaan gebruiken voor een nieuwe verdedigingslinie van de NAVO in de rompstaat Oekraïne, iets waar Putin dan mee akkoord moet gaan, zo werken onderhandelingen, geven en nemen.
We moeten ophouden met maximalistische doelstellingen, te veel doden en kosten voor een zeer onzeker resultaat.
Elke dag en euro die we nog in de oorlog steken kan niet worden gebruikt voor wederopbouw en herstel van onderlinge relaties.
Voor hetzelfde geld is de aankomende nieuwe invasie van de Russen succesvol, dan lever je simpelweg nog meer land in, offer je nog meer mensen op, breng je de gehele Europese economie nog meer schade toe, zijn we die wapens simpelweg kwijt, kortom, een te groot risico.
Altijd apart dat soort commentaar als je ziet dat het aantal afspraken waar Rusland zich aan heeft gehouden op minder dan een halve hand is te tellen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 12:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou het dezelfde zijn als die ook hier aan het posten is
Al die miljarden aan steun, wapentuig, keiharde euro's, andere middelen, en nog steeds heeft Rusland de overhand.
Nee, die kunnen alleen maar achteruitquote:Op woensdag 25 januari 2023 21:21 schreef Momo het volgende:
Trouwens geen tanks uit Frankrijk of Italië?
Die igor ziet er ook uit als de lesbische karen uit het dorp waar alle lokalen een hekel aan hebben en nooit wordt uitgenodigd op de kermisborrel.quote:
Maakt niet uit als je de loop ook naar achter kunt richten.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:01 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Nee, die kunnen alleen maar achteruit
Daarom moet DAF Variomatic tanks gaan ontwikkelen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:01 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Nee, die kunnen alleen maar achteruit
Dit vind ik het leukste stukjequote:Op donderdag 26 januari 2023 12:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou het dezelfde zijn die ook hier aan het posten is of heeft elk platform een ander mannetje
Dit is een doodlopende weg.
De weg moet de andere kant op, richting vredesbesprekingen.
Oekraïne moet dan allicht afscheid nemen van de Donbas en Luhansk en maar wij kunnen dan deze tanks gaan gebruiken voor een nieuwe verdedigingslinie van de NAVO in de rompstaat Oekraïne, iets waar Putin dan mee akkoord moet gaan, zo werken onderhandelingen, geven en nemen.
We moeten ophouden met maximalistische doelstellingen, te veel doden en kosten voor een zeer onzeker resultaat.
Elke dag en euro die we nog in de oorlog steken kan niet worden gebruikt voor wederopbouw en herstel van onderlinge relaties.
Voor hetzelfde geld is de aankomende nieuwe invasie van de Russen succesvol, dan lever je simpelweg nog meer land in, offer je nog meer mensen op, breng je de gehele Europese economie nog meer schade toe, zijn we die wapens simpelweg kwijt, kortom, een te groot risico.
Met of zonder caravan?quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom moet DAF Variomatic tanks gaan ontwikkelen.
Ja precies: het Russisch leger een ongenadig hard pak slaag geven en je land terugnemen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit vind ik het leukste stukje![]()
"zo werken onderhandelingen, geven en nemen."
F16's lijkt me. Voor de MARS/HIMARS krijgen ze iets anders wat tot op 150km afstand shit in puin kan gooien.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:13 schreef capricia het volgende:
Wat gaat het volgende worden denken jullie?
F16s of ATACMS?
ATACMS verwacht ik niet zo snel. Vooral de Amerikanen vertrouwen het nog niet helemaal dat Russisch grondgebied niet wordt aangevallen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:13 schreef capricia het volgende:
F16s of ATACMS?
En dan naar de granaatinslagen kijken en heel hard "Me gras! Me gras!" roepen.quote:
Wel mooi. Kunnen ze die raketten vanaf de F16 afschieten.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
F16's lijkt me. Voor de MARS/HIMARS krijgen ze iets anders wat tot op 150km afstand shit in puin kan gooien.
Beter laten denken dat hij je vriend is en hem na een drankavond en coma slaapje een kussen op zijn bek duwen zodat het probleemgeval opgelost is.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:50 schreef LightCity het volgende:
[..]
En alsof wij ook niet nog veel en veel en verschrikkelijk veel harder kunnen terugslaan.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:23 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Beter laten denken dat hij je vriend is en hem na een drankavond en coma slaapje een kussen op zijn bek duwen zodat het probleemgeval opgelost is.
Ik denk F-16s omdat de ATACMS (1 mln per stuk) 'gemakkelijk' onderschept kan worden.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:13 schreef capricia het volgende:
F16s of ATACMS?
150km range. Lijkt me prima.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:27 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik denk F-16s omdat de ATACMS (1 mln per stuk) 'gemakkelijk' onderschept kan worden.
De GLSDB kan enigzins hetzelfde (ok minder range en minder explosieven) maar kost slechts 40k en NATO heeft daar tienduizenden van.
Gevoelsmatig een topidee, alleen zal deze gerechtvaardigde reactie geen doel bereiken omdat het simpelweg geen podium krijgt in de alternatieve Russische realiteit.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:26 schreef capricia het volgende:
Ik zou eigenlijk wel willen voorstellen om voor iedere Russische afgevuurde rakket op Oekraïne, één ATACMS te leveren.
En dan zo dat Rusland dit ziet.
We escaleren niet, we geven gewoon lik op stuk beleid. Heel duidelijk van te voren aangegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |